Casa do Carlos in Zierikzee

Gezellig, Portugese specialiteiten restaurant

We zijn een Portugese specialiteiten restaurant met uitsluitend verse vis en vlees producten.

Net zoals in Portugal proberen wij met alle seizoenen mee te gaan in onze menukaart en buiten de kaart. Wij zullen daarom dan ook met veel verse Zeeuwse producten gaan werken onder andere: verse kreeft, krab, scheermessen, oesters en mossellen.

Het restaurant staat in het centrum van Zierikzee en biedt plaats aan 45 gasten waar u bij binnenkomst de Portugese invloeden proeft.

1478219308 92
1485197280 93
1496362034 89
1501944411 91
1520087137 89

1. Jeffrey

Keurig ontvangen en bediend. Het eten en de sfeer was oké maar ik miste het 'Portugese', prijs-kwaliteitverhouding was goed.

2. Wim Kreuger

We hadden een prima avond.
    Een Portugees eethuis met Portugese muziek, Portugese gerechten op de kaart en, helaas voor ons, te kleine magen om het allemaal te genieten.
    Wij hebben een cataplana gehad, iets waar we in Portugal ook gek op waren en ook bestelden als het te koop was.
    Heerlijk bereid en geserveerd door vriendelijke mensen.
    We gaan er vast nog een keer terug komen.

3. Guy Vernaillen

Heel lekker en typisch Portugees restaurant. Lekkere Portugese gerechten. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Cataplane een aanrader!

4. Voor 2e keer gegeten met vrienden. Was voor hen 1e keer. Was weer erg lekker. Gambas vooraf heel lekker en nu eens door 3 personen de Cataplana genomen (vis en vlees) beiden erg lekker en zo leuk geserveerd in de koperen pannen en goed gevuld. Echte portugese sfeer (denken we, helaas nog nooit geweest) maar door deze avond wel veel zin in gekregen.
    Vonden net als vorige keer de dessertkaart wat 'gewoon', al bleek het sinaasappeltaartje erg lekker!

5. J den Boer

Het was voor ons de eerste keer dat we bij Carlos gegeten hebben. Vonden het echt heel goed en gezellig. Warm aanbevolen!

6. Zoals altijd hartelijke ontvangst. Heerlijk Portugees eten en de Fado songs maken de ervaring compleet!
    Eén van onze favo restaurants en zeker een aanrader!

7. Buitengewoon lekker gegeten en ondanks de Koningsdag drukte was het heel aangenaam en rustig vertoeven bij Carlos.
    We hadden tevoren geboekt, aanrader. We komen graag weer terug.

8. Mieke Rieder

Lekker en gezellig avondje uit, prima eten!

9. Veel eten voor een redelijke prijs. De Cataplana is zeker een aanrader. Meer dan genoeg zelfs geen toetje willen nemen.

10. Heerlijk om de sfeer en het eten van Portugal te ervaren!
    Goede orginele keuken!

11. Authentieke Portugese gerechten met verse Zeeuwse ingrediënten. Met liefde bereid en geserveerd.

12. Supervriendelijke, échte mensen die een gezellige avond met originele gerechten brengen. Een aanrader!

13. Bij Carlos eten is altijd een feest! Ouderwets gastheerschap en heerlijk eten met Amália Rodrigues op de achtergrond. Het is alsof je in Portugal bent. We zitten er graag een uurtje voor in de auto.

14. Els en Jan

Als in een warm bad ontvangen. Heerlijk gegeten. Een echte aanrader. Komen graag terug!

15. Peter Wilmans

Gewoon een mooie voldoende.
    Lekker gegeten en het was gezellig druk. We Komen zeker nog eens terug.

16. Irene IJspelder

Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening.
    Het was druk en daardoor erg rumoerig, we moesten hard praten om ons zelf verstaanbaar te maken!
    Jammer dat we 2 koffie te veel af moesten rekenen. Zagen dit pas bij thuiskomst te veel op de rekening staan! Hadden tot 2x toe koffie besteld maar maar 1x gekregen.

17. Heerlijk eten, goede bediening, altijd een goede sfeer, niet te duur, leuk etablissement!

Een min puntje (althans in de winter) zijn de dunne gordijnen bij de buitendeur om de koud tegen te houden; zou kijken voor wat dikkere gordijnen.

18. Fantastisch authentiek portugees restaurant met geweldige bediening en de nodige hulp bij het kiezen van de verse lekkere specialiteiten en wijnkaart.
    Doe zo voort en tot snel.....

19. Wat een onwijs gezellig restaurant. Bij binnenkomst werden wij heel warm onthaalt. Het eten was heerlijk. Voor, hoofd en nagerecht. Ik ben blij verrast dat zierikzee zo'n onwijs leuk restaurant heeft. Wij komen zeker terug.

20. Super service. Heel persoonlijk. Eten is Super. Ik had kip piri piri besteld. Ik ben een grote eter. Maar dit was echt veel! Ik zou het iedereen aanraden! Speciaal uit Deventer gekomen om hier te eten.

21. Hartelijke ontvangst door gastheer die veel bekenden in zijn zaak ontvangt en daarmee spontaan maar beetje luidruchtig omgaat. Voor ons was het de eerste keer.
    Leuke kaart met veel keuze. Vissoep (goed gevuld) en bakkeljauw kroketjes prima. Stoofpotjes van vis en vlees wisselend. Visstooppannetje (mooie koperen pannetjes) erg veel knoflook, wat domineerde, daardoor mosselen niet lekker. Veel vis en groente. Vleesstoof uitstekend op smaak vooral door gebruik goede originele chorizo. Smaak van verschillende vrij droge stukken vlees (gebruik eens kippendij ipv kipfilet en procureur ipv varkensfilet deze zijn veel sappiger) overheerst door chorizo. Maar als geheel prima. Alles meer dan voldoende, dus laat die standaard frieten en sla maar weg, zeker bij de stoofpotjes. Verschillende wijnen op glas aanwezig, wat fijn is en dus ook verschillende geprobeerd. Al met al prima avond en we gaan zeker nog een keer wat andere gerechtjes proberen.

22. Maaike van de Rijt

Echt een aanrader! Hebben zelf 20 jaar in Portugal gewoont, en waren gewoon even weer thuis!

23. Had wel een welkoms (portugees)drankje verwacht.
    Vers of niet vers in de visfilet zaten graten, als kok kan je dat van tevoren controleren. Octopus niet meer op de menukaart zetten. Is erg taai. Dit heeft een speciale bereiding nodig. Iets dikker dan een breinaald mag wel.
    Muziek te hard voor de te kleine ruimte. Zonder versterker is het ruim voldoende.
    Wel genoeg gegeten na 5 gangen.
    Had ook wel een speciaal dessert uit Portugal verwacht.

24. Ans en Fred van den Heuvel

We hebben niet alleen uitstekend gegeten maar ook bijzonder genoten van de "huiselijke" sfeer. Een zeer attente gastheer. Een echte aanrader.

25. Een gezellige avond gehad, met heerlijk eten en een attente bediening.

26. Esther Clement

Al vele keren gegeten en elke keer weer heerlijk. Alles vers en altijd aparte gerechten buiten de kaart om die je in heel Zeeland nergens kunt vinden. Heerlijke wijnen erbij en ook niet onbelangrijk, een top gastheer. Wij gaan hier nog veel terugkomen.

27. Wat een hartelijke ontvangst in dit sfeervolle restaurantje! De eigenaar vertelt met passie over het eten, de muziek draagt bij aan een Portugese sfeer en de smaken zijn overweldigend! We hebben heerlijk gegeten en het prima naar ons zin gehad. Zeker een aanrader! Wij komen graag een keer terug.

28. Wim Donker

Heerlijk gegeten, hier komen wij meer!

29. Heel leuk restaurant waar men zich richt op de klant.
    Wil men een seniorenportie dat kan en dan rekent men ook een seniorentarief. Heel goed.
    De kwaliteit is uitstekend en echt Portugees.
    Een aanrader voor iedereen. Bovendien ook aangenaam geprijsd.

30. We zijn weer terug gekomen om te eten, het is zo lekker, perfect voorbereid en vers! Lekker wijntje ook. Kan niet beter!

31. Alain Vanden Bossche

Een echte aanrader : heel lekker eten voor een redelijke prijs. Heel vriendelijke en vlotte bediening. Gezellig en sfeervol interieur. Niet te missen.

32. Heyse Katelijn

Een heerlijke omgeving, een lekker diner en een eerlijke heerlijke gastheer Carlos. Mis dit niet als jullie in de buurt zijn. Ons ommetje van pakweg 25km was het meer dan waard!

33. Heerlijk gegeten, geweldige bediening, en super sfeer... wij komen zeker terug :)

34. Heerlijk gegeten vrijdag. Scheermessen en zeebaars. Alles vers en met verfijnde en eigen smaak. oei, oei, oei waar kun je zooo lekker eten? Volgens mij alleen hier!

35. Wat een geweldig restaurant. Is net of je weer in Portugal bent. Eten is fantastisch, je proeft de versheid in het gerecht dat het ook al la minut gemaakt is. Ook de bijzondere gerechten uit diverse streken uit Portugal zijn super. De prijs die je voor betaald is het zeker waard echt niet duur. Venusschelpjes, kreeft diversen soorten vis of vlees in de cataplana een van de aanraders. Ook erg leuk is een vleesspies die zo boven je boord hangt waar je stukken vlees een voor een kan afschuiven. De sfeer de mensen die daar werken erg attend. Voor ieder gerecht een mooi flesje wijn wat uiteraard niet mag ontbreken, ook Portugees. Kortom een aanrader. Weet zeker als je er bent geweest dat je dan ook terug zal komen. Gezellige sfeer en muziek maakt het helemaal af.

36. René Sevens

Authentieke gerechten , heerlijk gegeten.

We waren met 12 personen, waaronder een Portugese, ze was zeer tevreden over dit restaurant.

Geen minpunten te bedenken .

37. We had a very nice evening at Carlos. Fresh fish and seafood, nice appetizer and delicious wine. It's definitely one of the best restaurants on this island. I can recommend it to you.

38. Cas Dirks

Uitstekend gegeten, krab, schelpjes enz., goed wijnadvies, geweldige sfeer. Carlos is prima.

39. Heerlijk gegeten fijne sfeer, gevoel of je thuis was en de inrichting was erg gezellig.
    We raden dit zeker aan en komen zeker terug om weer wat anders van de kaart te eten.

40. Lissabon in Zierikzee. Lekker Portugese maaltijd in een gezellig restaurant. Vriendelijke bediening en goed eten.

41. Heerlijk gegeten, gezellig tafeltje en fijne bediening.

42. Wanda&ed bijster

Zoals altijd thuiskomen in Portugal! Prachtige stad, prachtig straatje, prachtige zaak met een 100% Portugese sfeer, incl. fado muziek!

43. Chaotische bediening. Matig op smaak

44. zeer goed en lekkere portugese produkten. De wijn kan beter

45. Prima gegeten. Voldoende aandacht. Prijs/kwaliteit goed.

46. Goed, lekker en gezellig. Gaan we zeker nog eens heen...

47. Koos van Zwieten

Hele gezellige avond met prima gerechten.

48. Winkels

Heerlijk portugees gegeten in een leuke gezellige ambiance.

49. Heerlijk gegeten, ongedwongen sfeer, persoonlijke bediening. Dit was niet mijn eerste bezoek en zal ook zeker niet de laatste zijn!

50. Vanaf binnenkomst tot vertrek een warme deken van gastvrijheid. Casa do Carlos straalt zijn liefde voor het vak uit door onder andere zijn verse producten. De verse vis, cataplana, Pastéis de Belèm (beroemde romige taartjes bestrooid met poedersuiker) en Licor Beirão geven het gevoel dat je echt in Portugal bent. Een ervaring die ik een ieder wil aanbevelen!

51. Super lekker eten en hele vriendelijke bediening. Een aanrader voor iedereen tegen een acceptabele prijs!!!

52. Heerlijk gegeten, diner was met liefde bereid. Sfeer is gezellig en mooie locatie in een prachtig historisch pand. Een aanrader!!

53. Heerlijk gegeten bij Casa do Carlos! Wederom waren de voorgerechten en de cataplana's heerlijk. Fantastische gastheer en warme sfeer. Kortom heerlijk gegeten en gedronken bij Casa do Carlos voor een prima prijs! We komen snel terug

54. Leuk restaurant met goede sfeer en eten.

55. Jeanette Verkerke

Gezellige sfeer, alle gasten worden hartelijk onthaald. Bekend of onbekend. Lekker eenvoudig.

56. Familie Ramondt

Gezellig restaurant met goede bediening en lekker eten.

57. De eigenaar is een halve Portugees die je zelf ontvangt en bedient.
    Een man met passie voor zijn zaak, eten en gasten.
    Heerlijk genoten van het eten en de gastheer.
    Wij hadden een cataplana van vlees en mijn eega van vis.
    Een cataplana is een traditionele stoofpan die in zijn geheel op tafel word gezet.
    Een aanrader
    Kom hier zeker weer terug.

58. Wij aten met familie van 8 personen hier. Verschillende gerechten, lekker! Van uiensoep tot stoofpotje of zalm. Het was druk maar toch goede service. Wij hadden een fijne avond!

59. Sylvia en ron kiesewetter

Erg genoten van de heerlijke gerechten...kwaliteit en zeer gastvrij personeel..toppertje een aanrader dankjewel voor de fijne avond

60. B. Rovisco

Een stukje Portugal in het Zeeuwse, mis alleen nog de live Fado-muziek ;). Een restaurant waar voor iedereen een heerlijk menu mogelijk is; keuze uit vlees, vis en vegetarisch.

Gastheer & Eigenaar Carlos en zijn dochter doen hun uiterste best de klant zo perfect mogelijk te bedienen en hen naar hun zin te maken. Zoals ik hem ken: altijd lachend en vrolijk en vol energie.

Bom apetite a todos :)

61. Martin Treffers

Heel prettig Portugees restaurant. Als of je in Portugal bent.

62. Zeer lekker gegeten bij een enthousiaste en heel veel wetende Carlos in een ongedwongen sfeer.

63. Pat en Pat

Heerlijke uiensoep, riante vleesspies en om af te sluiten een lekker Portugees roomtaartje. Gewoon goed en eerlijk eten!!

64. Gert Baartmans

Mijn graadmeter is of ik terug wil komen: ja ik wil terugkomen! Heerlijk gegeten (Noordzee krab, inktvisjes, Portugese roomtaartjes) in een goede ambiance met een top gastheer!

65. Meriel Sala

Verrassend goed gegeten.
    Zeer vriendelijke gastheer. Ik kom hier absoluut terug!

66. Goede gastheer en het eten wat uit de keuken komt is heerlijk. Heb een viscataplana op en gewoonweg heerlijk. En voor die prijs, gewoon top😀 Een aanrader!