Brasserie Maritime in Zierikzee

1310202928 68
1378219844 64
1419029993 70
1507451984 63

1. Alles perfekt, leckeres 5 Gang Menü mit einem sehr guten geschmackvollen Risotto aus Meeresfrüchten. Wir freuen uns auf das Märzmenü.

2. Das Restaurant war gut besucht, gut, dass wir reserviert hatten. Das fünf-Gang-Menü war sehr lecker. Das Weinarrangement passte zu den Gängen. Auch der Service war sehr gut und sehr freundlich. Jeder Gang und jeder begleitende Wein wurde erklärt.
    Auch im Winter ist die Brasserie empfehlenswert. Wir freuen uns auf das nächste Maal.

(Vrije vertaling Redactie Eet.nu)

Het restaurant had veel bezoek, goed dat wij gereserveerd hebben. Het vijf gangenmenu was heel lekker. Het wijnarrangement sloot aan op de gangen. Ook de service was heel goed en heel vriendelijk. Iedere gang en iedere begeleidende wijn werd toegelicht.

Ook gedurende de winter is de brasserie aanbevelingswaardig. Wij verheugen ons op het volgende diner.

3. Sehr schöne Lage mit Blick auf den Hafen. Das Hummermenü war wie jedes Jahr sehr lecker: Hummer Suppe mit vielen Hummerstücken, ein ganzer Hummer mit Spargel, Linguini und Dessert. Der Hummer hätte größer sein können.

(Vertaling door Eet.nu)

Zeer mooie locatie met uitzicht op de haven. Het kreeftmenu was zoals ieder jaar heel lekker: kreeftsoep met veel stukken kreeft, een hele kreeft met asperges, linguini en dessert. De kreeft had groter groter gemogen

4. Met 4 man wezen eten. We werden "verwelkomd" met "hebt U gereserveerd."
    Bestelden o.a. kreeftensoep. Nooit doen, smaakte verbrand. Kok kan gewoon geen ervaring hebben gehad en er zaten wel 2 stukjes, heel klein, van een krabbenpoot in. Smakeloos en dat voor 19 euro! Dit restaurant wil zogenaamd Chique doen, maar weet niet hoe.

5. Vanavond heerlijk gegeten. De bediening was erg vriendelijk. Hier komen wij zeker nog eens terug.

6. Catrina

Wij hebben met z'n drieën voor het kreeften-menu gekozen.
    Dat viel ontzettend tegen!
    Het voorgerecht was bisque van kreeft, daar zwommen wel wat stukjes kreeft in maar verder was het gewoon een bord, niet al te lekkere soep geserveerd met droog brood en een piepklein schijfje boter.
    Daarna kwam de halve kreeft, daar lagen 2 stukjes aardappel en 2 asperges naast plus een hoopje zeekraal. En weer geserveerd met droog brood en een piepklein schaaltje mayonaise? Misschien had er nog friet bij gehoord?
    Het nagerecht was lekker maar waarom daar ook weer voor 3 man een piepklein schaaltje chocola bij kwam?
    Ik heb voor € 207,- wel lekkerder gegeten en was beslist niet voldaan, dus deze brasserie gauw vergeten wat mij betreft.

7. Slecht, onprofessionele bediening en 6 euro voor 1 glas wijn is veel te veel.

8. Hebben heerlijk gegeten met 3 volwassenen en 2 kinderen. Volwassen hebben allemaal een 4 gangen menu gegeten. 1 kind nam 2 voorgerechten 1 kind nam 3 voorgerechten. Op de rekening staan 2 Hoofdgerechten I.p.v voorgerechten. Bij bestellen duidelijk aangegeven dat het kleine gerechten moeten zijn. Deze keuze staat ook op de kaart. Dit aangegeven bij de bediening. Deze fout werd toegeven was verkeerd aangeslagen. Maar wij hebben het wel opgegeten dus moest dit betaald worden was de eindconclusie. De porties waren niet te groot dus voor mij waren het voorgerechten. Maar er werd gezegd dat wij dat in de gaten moeten hebben. Dus geen discussie graag en betalen. Ben hier toch met de jaren wel 10 keer wezen eten maar dit was voorlopig de laatste keer. Ben er behoorlijk over in discussie gegaan maar wel correct gebleven maar er werd gezegd dat het niet anders is. Schande. Prijsverschil van € 26.50.

9. Hendrik

Uitstekende gerechten, het kreeftenmenu is echt aan te bevelen. Vriendelijke bediening.

10. gerdien meulenbelt

Gewoon weer super kom elke keer weer met plezier. En nu straks weer lekker kreeft eten. Top

11. Rodger Mettenday

De mensen van de bediening hier weten hoe je dat doet; gastheer/gastvrouw zijn. Hadden we dat maar overal in Amsterdam, waar wij vandaan komen. Extra citroenmajo? Grotere king crab leg? Geen probleem. Geen smoesjes waarom niet, maar een vrolijk: natuurlijk! Wordt geregeld! En t eten was heerlijk. En mooi om naar te kijken ook. De wijn super! Hoezo brasserie? Dit is een restaurant. Met lieve bediening en heerlijk eten.

12. Afgelopen vrijdag het maandmenu gekozen en jongejonge wat was het weer heerlijk. Bediening is correct en netjes, precies zoals het bij deze tijd past. Maritime blijft één van onze favorieten, wij komen dagen tekort om uit eten daar te gaan..
    Gauw tot ziens.

13. Gisteravond mijn ouders meegenomen naar Maritime.. Zoals we in het verleden blij verrast waren door dit restaurant, zo slecht was het nu. De jongere tak van de bediening was meer dan een beetje arrogant, asociaal omschrijft het misschien beter, over tafels heen buigen om alles bij elkaar te graaien, borden op verkeerde plaats serveren terwijl dit al aangegeven was. Er werd ook niks gevraagd, slechts medegedeeld. Lege borden bleven veel te lang staan en de volgende gang liet erg lang op zich wachten. Dan het eten, asperges op het randje van net niet gaar, mosselen overkookt, en een kreeft die erg droog was, en wie bedenkt dat er gesmolten kaas over een kreeft moet?? Maar dit is wellicht een kwestie van smaak. Al met al een zeer teleurstellende ervaring voor naar verhouding veel te veel geld. Prima als je jonge meiden hebt lopen in de bediening, maar zorg dan wel dat ze enige vorm van vakkennis en fatsoen hebben.

14. We zijn tijdens de 5 gangen menu actie geweest.
    5 gangen voor 25 euro (goede aanbieding)
    De porties waren natuurlijk niet heel groot, maar zelfs na de 5e gang niet helemaal voldaan..
    Het eten was gewoon prima, maar ook niet verrassend of uitzonderlijk.
    De zaak was vol en de ambiance was goed !
    Op de reguliere kaart is het prijsniveau vrij pittig vond ik

15. Wij verzamelen trouw de stempels voor het kreeftenmenu in mei en we zijn hier dus iedere maand minstens een maal te gast. De 25-euro menuutjes zijn heerlijk en het is iedere keer weer een verrassing wat er die maand op het menu staat. Natuurlijk krijg je geen reuzenporties voor deze prijs, maar wat let je om een portie friet bij te bestellen? Wij hebben overigens iedere keer gewoon genoeg, ook zonder extra friet. Je krijgt immers 5 x een gang met heerlijkheden voor je neus.
    De bediening is vriendelijk en correct en we hebben iedere keer prima gegeten. Kijk al uit naar ons volgende bezoek!

16. Afgelopen dinsdag gegeten bij Brasserie Maritime. Heb in tijden niet zulke lekkere mosselen gegeten!! Heerlijke frieten,sausjes etc.Echt gesmuld,ook van de vissoep. De bediening en service was fantastisch en men deed alles om het ons 100% naar de zin te maken en dat is ook zeer zeker gelukt. Gastvrijheid ten top!! Het volgende bezoek aan Zierikzee wordt zeker afgesloten met een diner bij de Brasserie.

17. Vandaag met 32 personen gegeten bij Brasserie Maritime.
    Het was een geweldig diner, smakelijke gerechten, verse produkten, heerlijke (huis)wijnen en een zeer correcte vriendelijke bediening. Alles tegelijk en voor iedereen warm op tafel. Aanrader !!!!

18. De steak was koud, de diepvriesfrieten veel te hard en donker gebakken, niet lekker. Cappucino was koud. Het dessert; ijs met rode vruchten? Maar dan niet volgens onze verwachting die enkele aarbeien..

Alles veel te duur, helemaal geen prijs -kwaliteit evenredigheid..

19. bam 45 punten

Voor mijn verjaardag kozen we de Maritime Zierikzee.
    Het terras ziet er mooi en aangenaam uit.
    Nadat de kaart wordt gegeven dienen we lang te wachten op de bediening.Van de verschillende personen zijn de meeste arrogant en kort om op te nemen.
    Ik had trek in goede en versgemaakte garnaalkroketten.
    Geen schijfje citroen erbij en tot mijn ontsteltenis smaakloze diepgevroren kroketten, stijl supermarkt, zeker geen 11,50euro waard.
    Het vlees nadien was zacht maar koud van binnen en vuurrood gebakken terwijl ik goed gebakken had gevraagd.
    Het vlees was dus koud.
    De frieten ondermaats en schandalig donker, herbakken, slecht.
    Tot slot het dessert ook vrij duur, ijs met rode vruchten, ok, ik wil wel duur betalen tenslotte omwille van de verse vruchten.Wat blijkt 3 kleine vruchtjes, 1 kleine aardbei, 1 braam en 1framboos = dit was het assortiment rode vruchten.
    De koffie niet warm met een balletje karamel erbij.
    Ik heb een dure rekening betaald voor een zeer ondermaats diner en slechte arrogante bediening.Het zitten op het terras is het enige pluspunt.Ik kan niet begrijpen dat dit restaurant/brasserie wordt aangeschreven als een der betere van de regio??

20. Na een fantastische ervaring bij Maritime kleine ophemeling!
    Fruit de mer nog nooit zo vers en smaakvol gegeten. De bediening ons een heerlijke avond bezorgt op dit mooie terras in Zierikzee.

21. Cees 17 punten

Bij binnen komst ziet het er sfeervol uit, tot de eerste beste bediening je gedag zegt. Dan ben je instaat om 180 graden om te draaien.

Vervolgens krijg je de menu kaarten van een afstand op je schoot geworpen gekregen, nadat je zelf een tafel hebt uitgezocht.

Dan vragen ze na een minuut of je een keuze hebt kunnen maken zowel drank als voedsel, lijkt erop of ze je binnen een half uur de deur weer uit willen trappen.

Over de maaltijd heb ik niks negatiefs, maar na een besteding van € 360,- de arrogantie te hebben om niet te vragen of het heeft gesmaakt volg ik niet. Als men daar dan wat van zegt wordt je nog afgeblaft door de directeur.

Kansloos, prijsverhouding met personeel klopt niet.

Cees

22. S. van Eeren

Wij hebben afgelopen weekend voor het eerst Brasserie Maritime geprobeerd op aanraden van een collega. Na een dagje shoppen, hebben we ons heerlijk laten verwennen met heerlijke gerechten. Vooraf de wilde gamba's, en als hoofdgerecht de dorade. Beide gerechten waren erg smaakvol en lekker. Als toet nog een heerlijk wit chocolade gerechtje met aardbeitjes. De wijntjes smaakten ook goed.
    Brasserie Maritime, wij komen zeker terug!! Groetjes

23. Hebben er al een aantal keren gegeten als we in zierikzee zijn. Heb nog nooit iets te klagen gehad. Eten was verrukkelijk en de bediening ontzettend klantvriendelijke en behulpzaam.

Zou zeker iedereen aanraden om daar te gaan eten

24. Annelotte Kramer

Een slechte ervaring!
    Hoe moeilijk kan het zijn, om friet te bakken.
    (nou heel moeilijk dus ) De friet was niet gaar dus maar weer teruggestuurd. 2e keer wel bruin maar niet gaar.
    Zeker niet aanraden bij mensen met coeliakie.
    Als je dat aangeeft krijg je een tong die is gebakken met meel! (hoe dom kun je zijn!)
    En als je een klacht hebt wordt je ook nog afgezeken door de baas.
    Ik raad het zeker af om hier heen te gaan!

2,1
  25. Teus Kramer

Eerste indruk: goed. Daarna word het snel minder, vissoep was net ingedikte tomatensaus, veel te dik en de schelpdieren waren ver te zoeken. Patat niet gaar, teruggestuurd, 2e ronde wel bruin maar niet gaar! Erg moeilijk patat bakken! Het jonge maar vriendelijke en goedwillende personeel wordt aan hun lot overgelaten. Tong, ondanks het herhaaldelijk vermelden van glutenvrij dieet, toch door het meel gehaald ( hoe dom kun je zijn). 2e tong uit diepvries en niet gaar! Alles wordt daarna afgedaan met het niet functioneren vd kassa (met de rekening werkt die dan weer wel) en daar kan ik toch niets aan doen. Niet voor herhaling vatbaar en we raden dit niemand aan!

26. We hebben reeds alle 25-euro menu's geproefd bij dit uitstekende restaurant. De meeste meerdere keren gegeten.
    Dit restaurant is te vergelijken met de beste restaurants in Antwerpen, waar we ook geregeld uit eten gaan. Prijs kwaliteit verhouding is werkelijk ongekend!!! Voor 25 euro een vijfgangenmenu, van deze kwaliteit, dat vind je echt nergens.

27. Wij hebben het Spaanse menu geprobeerd. Smaakte nergens naar en veel te kleine porties. Niet voor herhaling vatbaar !

28. Durbans Ronald

Van de week de spaanse 5 gangen menu geproefd.
    Veel Spaans was er niet bij. De crisis is hier ook voelbaar!
    Tegenover verleden jaar, zijn de porties gehalveerd tot extra klein. Soms moet je zoeken of er wel iets op je bord ligt. Met honger huiswaards gekeerd....
    Het eten smaakt wel vers, dat is dus wel positief.

29. Alles klopte! Prima bediening, goede sfeer en goed eten.

Heerlijk genoten van een 5 gangen diner voor 25 euro (speciale aanbieding in de wintermaanden als er minder toeristen zijn). De prijs kwaliteit verhouding was geweldig!

30. joost en annelies

Afgelopen weekend heerlijk gegeten! 5 gangen voor 25 euro, snap niet dat dit kan. Prijs /kwaliteit prima in orde. Italie is toevallig ons favoriete land en wat zien wij op 't menu? 5 gangetjes met heerlijk typisch Italiaanse gerechten. Wij komen graag weer eten en zijn benieuwd wat er voor volgende maand op t 5 gangen menu staat!

31. Komen hier normaal alleen in de zomer, waren toevallig in Zeeland , even gereserveerd , en weer top. Aanrader: het 5 gangen maandmenu voor € 25,00.

32. Ruben Vogel

Hier afgelopen woensdag gegeten. Had een menu met tataki van tonijn, daarna gelakte zeebaars en daarna tiramisu classico. Eerst 2 gangen waren heel goed. Tiramisu was een aanfluiting. Vloeibare mascarpone, als dat het al was. Beetje cake in een glas en verder een bolletje citroenijs. Ben benieuwd wat hier nu Classico aan is. Gangen volgden te snel en kelner vroeg na geen enkele gang of het had gesmaakt! Heb gehoord dat het hier beter kan. We gaan het nog 1 x proberen.

33. Als je als klant aardig bent voor het personeel zijn ze geweldig voor jou. Het eten van chefkok Ernesto is uniek in Zierikzee en inspireert zo weet ik ook andere koks in de horeca van Zierikzee en heeft menig vakblad gehaald. Fruit de mer in Zierikzee nergens zo goed en compleet (vooral de king crab). Zomers kan het soms druk zijn op het terras met alle gevolgen van dien, maar dat is nu eenmaal het gevolg van een bezoek aan een restaurant dat vooral op een mooie zomeravond op de drukste en mooiste plaats van Zierikzee is gevestigd.

34. Qua prijs-kwaliteit verhouding klopt het in dit restaurant wel, maar wij vonden het niet voor herhaling vatbaar. De wijn was niet goed, de gangen volgden elkaar in extreem tempo op, je had het een nog niet op of de volgende werd al geserveerd, niet normaal! Je zit erg dicht op elkaar en het eten was nou niet echt om over naar huis te schrijven. Nee, voor ons komt er geen tweede keer.

35. Zondag voor het eerst hier gaan eten. Gekozen voor het maandmenu. De porties waren niet groot, doch voldoende. Eten was lekker. De bediening was (kind)vriendelijk. Wij zaten op de zolderverdieping, waar het te koud / tochtig was.

Ze bieden een zeer schappelijk geprijsd 5 gangen-menu in de winter, waar je ook nog stempels mee kunt verzamelen voor een gratis menu. Reden genoeg voor ons om deze winter hier eens in de maand neer te strijken.

36. bodeux

37. Het was weer top! Johan.....zalig gegeten met onze vrienden!

Altijd een verwennerij bij jou! Kom al jaren over de vloer, en altijd super!

38. L.de Leeuw van Weenen

Na twee goede ervaringen eerder, nu met onze gasten, vier man, grote teleurstelling. Bediening zeer matig. Eten zeer matig. Wijn niet goed, kregen met een zuur gezicht van de bediening een nieuwe fles. €350,00 armer.

39. Fijn restaurant op een aantrekkelijke locatie. Prima kreeftjes en een goed trio. Al drie jaar een constante kwaliteit.

40. Heb geprobeerd op het terras eerst wat te drinken, om daarna eventueel wat te eten.
    Werd op een vervelende manier van het terras af gezet, omdat alles gereserveerd zou zijn, tewijl dit op geen enkele tafel was aangegeven.
    Normaal vind ik dit geen probleem, maar deze behandeling schoot mij echt in het verkeerde keelgat.
    Ik kom hier nooit meer.

41. janny en piet

Leuk restaurant en gastvrije bediening.

een minpuntje wij kregen bij ons hoofdgerecht rauwe boontjes op ons bord, dat volgens ons niet de boedoeling kon wezen. Werd goed gemaakt door koffie van het huis.

42. Jacqueline van Burg

De passie voor lekker eten en drinken proef je in alles!

43. Prima restaurant aan de haven van zierikzee, Jong maar erg vriendelijke bediening. uitstekende plek om oesters te nuttigen. Prijs kan alleen iets zachter

44. Brongersma

sfeervol bedrijf met goede kaart.
    Veel kreeft en schelp- en schaaldieren. Vis is hier écht vers.

45. Gezellige en sfeervolle zaak, met een gastvrije en attente bediening. Heerlijk gegeten voor een goede prijs. Wij hebben het weekmenu gehad welke ik iedereen wil aanraden. De gastheer weet bij elke gerecht de juiste wijn te adviseren. Visliefhebbers kunnen hier hun hart ophalen