achter ons restaurant bevind zich een openbare parkeegelegenheid.

ma lunch 12:00 - 16:00 diner vanaf 17:00
di lunch 12:00 - 16:00 diner vanaf 17:00
do lunch 12:00 - 16:00 diner vanaf 17:00
vr lunch 12:00 - 16:00 diner vanaf 17:00
za lunch 12:00 - 16:00 diner vanaf 12:00
zo lunch 12:00 - 16:00 diner vanaf 12:00

Foodbar boaz staat voor een huiselijk gevoel en een ontspannen sfeer, lekker eten, verse producten, cocktails, goede wijn, verrassende bieren en vooral voor lekker lang en gezellig tafelen.

Omdat foodbar boaz een plek is waar u even kunt onthaasten willen we graag dat u de tijd neemt om te genieten en vooral even de tijd neemt voor elkaar.

De bar staat altijd vol met lekkere drankjes, heerlijke wijnen, speciaal biertjes en lekkere G&T. uiteraard biedt de cocktail kaart nog meer lekkers.

4. Betalen pin Visa Master Card

zo lunch 12:00 - 16:00 diner vanaf 12:00

1391194751 89
1477195403 90

1. Inwoner Zierikzee

Verhouding prijs/kwaliteit betreffende aangehouden houding door medewerker en werkelijke kwaliteit is zwaar gênant. Bij opmerking dat darmkanaal nog duidelijk aanwezig was bij gehele schotel van allen werd lachend gereageerd met opmerking nog lekker langer vakantie daardoor, werd duidelijk niet doorgegeven aan keuken.
    Wij hebben ons drankje opgedronken en bedankt voor het verdere bestelde menu.

2. Van der Have

Het voorgerecht was heerlijk, maar de zeebaars was niet gaar. Hier werd niets aan gedaan. Heel jammer. Prijs ligt te hoog. Zou voor de tweede keer hier niet meer gaan eten.

3. Prima eten, culinaire hoogstandjes. Gastvrije bediening. Sfeer licht romantisch.

4. Karlo

5. Een hele lastige kaart! De gerechten worden zonder bijlage geserveerd. Bijlage zijn wel apart te bestellen.
    Kleine gerechten en fors duur.
    Met z'n vieren gegeten, 1 voorgerecht en 1 hoofdgerecht, flesje witte wijn en 4 koffie, de prijs was 155.00 euro.

6. Wij hebben al verschillende keren gegeten in Boaz: vlot jong personeel, heerlijke keuken, ongedwongen sfeer. Mooie kaart, genoeg keuze. Op een prachtige locatie.

7. Afgelopen donderdag 8 sept. heerlijk bij Boaz gegeten. Het voorgerecht "Spaanse ham" was verrukkelijk, echt een aanrader. Als hoofdgerecht 2 zee tongetjes, perfect gebakken en boter zacht. De bediening is super vriendelijk en de service is zeer goed. Het restaurant is een echte aanrader voor degene die eens lekker verwend wil worden. Onze eerste keer in Zierikzee is ons zeer goed bevallen en bij ons volgende bezoek gaan wij zeker weer bij BOAZ eten. TOPPER van Zierikzee!

8. Genieter

Ik heb hier vanavond heerlijk gegeten alles perfect op smaak en goede smaakcombinaties!

Ik had zelf steak tartare en griet en de opmaak was top mooie borden en echt om van te geniet voor de prijs!

Over bediening heb ik ook niks te klagen:) Hele aardige vrouw die ons keurig heeft geholpen! Top

9. Heerlijk gegeten, mooi opgemaakte borden, en vriendelijke bediening. Echte aanrader!

10. suzanne van leeuwen

Heerlijk gegeten, top restaurant!!

11. Wij hebben hier 27 december werkelijk super gegeten. Schitterende gerechten qua smaak en opmaak. Oesters op zand met schelpen. Coquilles met buikspek en risotto, zo heerlijk dat ik deze 2x besteld heb. Perfecte entrecote en heerlijke zeearm en geweldige desserts. Keurige goede bediening.
    Gewoon helemaal goed en naar ons idee het beste restaurant op Schouwen!

12. We gaan op een avond in juli voor de huisgerookte zalm en de steak tartaar vooraf, het Schouws lam en de tonijn als hoofdgerecht en het ijstaartje en de rabarber als nagerecht.

We krijgen tijdens het wachten een schaaltje met smakelijke groene olijven, wat stokbrood met echte boter en een tapenade van zongedroogde tomaat.

Prima begin, het restaurant is geheel gevuld en ook het terras is 100% bezet. We hebben dus wat te snoepen tijdens het wachten. Ondanks het feit dat het druk is hoeven we niet lang te wachten op onze gerechten.

Bij Boaz weet men de gerechten erg netjes op te maken. De steak tartaar wordt geserveerd met een fijn gesneden sjalotje en kappertjes. Op het bord wat druppels van limoenmayonaise. Het gerecht wordt verder afgemaakt met wat frisse sla, radijs en in balsamico gedrenkte tomaatjes. Prima gerecht, niets op aan te merken. Het vlees is vers, niet koud, de limoenmayonaise geeft een smakelijk frisje.

Het gerecht met de huisgerookte zalm ziet er ook erg smakelijk uit. Dit wordt geserveerd met druppels avocadocrème, radijs, cherrytomaatjes (uit de balsamico), erwtenscheuten en ook wat limoenmayonaise.
    De zalm is prima getrancheerd (gesneden), mooi dun. Ook is deze niet koud maar smakelijk op temperatuur. De ceviche moet door het zuurtje van de citrus zorgen voor een koude garing. Smaken zijn prima.

De volgende gang is de proeverij van Schouws lam. Hier krijgen we een biefstukje van de bout, een blinde vink met lamsgehakt en gestoofde voorbout met tijmjus. Het gerecht is een lust voor het oog, gelukkig ook voor de smaakpapillen.
    Het biefstukje van de bout is heerlijk mals en prima gaar. De blinde vink heeft mooie grill strepen maar is, overigens net als de stoof, erg hoog op smaak. We genieten maar het had wat minder zout kunnen hebben.
    De tonijn is rood besteld en komt ook zo door. Tonijn is, wat ons betreft, niet smakelijk indien deze iets verder dan medium wordt uitgeserveerd. Dan wordt de vis droog en daar helpt ook de saus niet veel meer aan.
    Deze tonijn is prima gebakken. Het wordt geserveerd met een basilicum botersaus, wilde spinazie en was sla. Uiteraard is ook dit gerecht keurig opgemaakt. De botersaus met basilicum is prima op smaak en een prima combinatie met de wilde spinazie.
    We krijgen er ook wat frisse salade apart erbij en wat friet met mayonaise. De friet is niet vers gesneden. Dat is jammer.

We sluiten af met een nagerecht met rabarber, sabayon, vanille ijs en aardbeien. Het is weer totaal anders dan we gebruikelijk tegenkomen. De sabayon is wat zoeter dan normaal, maar dat is een goede tegenhanger voor de rabarber. Rabarber heeft nog een aangenaam zuurtje en met de zoete sabayon een heerlijk gerecht. De aardbeien en het vanille ijs maken het gerecht af.
    Het ijstaartje van Nougat Montelimar, gebrand eiwit en pure chocolade saus is een bekende, deze hebben we eerder hier gegeten. De chocoladesaus is puur en dat is toch het lekkerst. Ook dit is een mooi gerecht, niet te groot maar zeker voldoende.

We hebben vanavond genoten van de gerechten. De bediening heeft ondanks de drukte tijd voor een kort praatje en blijft gedurende de avond alert. Kijk ook eens op restaurantrecensie.blogspot.nl

Aanraker? Jazeker!!

13. Leuke zaak maar dit keer viel het allemaal wel wat tegen. We hadden een tafeltje buiten en misschien is dit de verklaring voor de niet erg accurate bediening. Het kreeftmenu viel tegen. Het voorgerecht was uitstekend en de soep ook. Maar bij het hoofdgerecht werd een risotto geserveerd die echt niet paste bij de kreeft. Deze was veel te uitgesproken van smaak. Het dessert had weinig samenhang.
    Het ergste was het ontbreken van aandacht door de bediening. Drankbestelling werd tot twee keer over gewoon niet gebracht. Dat maakte de rekening dan wel weer laag, maar toch. Een glas wijn bij het hoofdgerecht was leuk geweest. Gelukkig hadden we een gratis karafje kraanwater. Binnen anderhalf uur had men het viergangen menu geserveerd.

14. Mooi gelegen aan de kade in Zierikzee. Kleurstelling binnen erg sfeervol, stoelen zitten erg lekker. Menukaart geeft genoeg keuze, gerechten zijn smaakvol en worden geserveerd op mooi opgemaakte borden. Bediening is vlot, netjes en beleefd. We zijn hier nu kort achter elkaar 3 keer geweest, ik heb ook een paar verbeterpunten: 1. Binnentemperatuur mag paar graadjes hoger en 2. Varieer meer met de muziek. Hoor op dezelfde avond meerdere keren hetzelfde liedje voorbijkomen en tijdens onze bezoeken dezelfde muziek. Muziek is overigens wel sfeervol en juiste volume. Ik ga zeker in de zomer nog een keer terug op het buitenterras en kan dit restaurant zeker aanbevelen.

15. Heerlijk gegeten. We hebben allemaal het jubileum 5-gangendiner op. Bediening is goed en de inrichting is erg gezellig.

16. Pinkstermaandag zeer lekker gegeten en gedronken, vriendelijk en tof personeel!
    Komen zeker nog terug!

Groeten uit Belgie.

17. Erwin

18. Zaterdag 24 mei voor de tweede keer gaan eten bij Restaurant Boaz. De laatste keer was een klein half jaar geleden en was toen uitstekend bevallen.

Vanavond bestaat ons diner uit gebakken gamba's en carpaccio vooraf, de biggenlende als hoofdgerecht en een nougat ijstaartje en een fruitsoepje als nagerecht. Terwijl we wachten op wat komen gaat krijgen we een schaaltje met groene olijfjes. Vrij vlot krijgen we het voorgerecht samen met een schaaltje brood en een heerlijke tapenade van tomaat en een schaaltje echte boter. Het brood is vers en erg smakelijk.

De gamba's zijn gelukkig gepeld en worden geserveerd met ui, tomaat en knoflook. Heerlijk, kan niet anders zeggen. De gamba's zijn perfect gebakken en de brunoise van de groente is prima op smaak en past goed bij de gamba's. Gamba's zijn normaal gesproken niet mijn eerste keus maar ik ben blij dat ik hier een uitzondering heb gemaakt.

Mijn vrouw gaat voor de carpaccio. Deze wordt geserveerd met Reypenaerkaas VSOP, in prima hoeveelheid, wat rucola, nog sappige zongedroogde tomaat en rucolamayonaise. Een smakelijk voorgerecht.

Het hoofdgerecht is een gegrilde en gerookte biggenlende met een smakelijke jus. Het bord is mooi opgemaakt. Helaas krijgen we geen uitleg wat we op het bord vinden. We herkennen een rolletje van wortel en komkommer, een radijs, rood/witte biet, cassave, tomaat. Wanneer we later navragen blijkt de "halve aardappel" een kerverwortel te zijn. De drupjes zijn een crème van gepofte knoflook en een crème van pastinaak. We krijgen er lekkere friet bij met mayonaise.

De nagerechten komen wat later. De zaak is volledig gevuld en we moeten iets langer wachten. Wel prettig want dan kunnen de vorige gangen wat indalen en ruimte maken voor het nagerecht.

Ook de nagerechten zien er keurig uit. Het nougat ijstaartje wordt geserveerd met chocoladesaus en een topje gebrand eiwitschuim. Het roodfruitsoepje wordt geserveerd met hangop, wat fruit en een bolletje ijs. Een prima nagerecht.

We sluiten af met een koffie. We krijgen er huisgemaakte brownie bij. Ach, wat kan het leven toch aangenaam zijn.
    Kijk ook eens op www.restaurantrecensie.blogspot.nl

Aanrader? Zonder twijfel.

19. Alfred en Emmy

De foodiez gegeten, 12 kleine verrassingsgerechten in drie gangen. Waren allemaal lekkere en goed opgemaakte gerechtjes.

Bediening is vriendelijk, letten zeer goed op de klanten.

Aan het dessert zijn we niet toegekomen omdat we na de 12 gerechtjes alleen nog een kop koffie wilden. Waar dan nog wel een lekkere brownie bij zat.

Echte aanrader!

20. Heerlijk gegeten, we hadden gekozen voor de Foodiez. Dat is echt gewoon genieten. Zeker doen, je weet niet wanneer er weer zoiets op de kaart staat.
    Mooie gelegenheid, vriendelijk personeel en goede temperatuur in het restaurant.

21. We krijgen een bakje met groene olijf vooraf. Een smakelijk hapje. We gaan vanavond voor de salade van gerookte makreel en de rundercarpaccio als voorgerecht, de bouillabaisse en de biggenlende als hoofdgerecht en als dessert het nougat ijs en het rood fruit soepje. Met het uitserveren van de voorgerechten krijgen we een schaaltje met bruin en wit stokbrood. Daarbij een smakelijke boter en een heerlijke, huisgemaakte tapenade van zongedroogde tomaat. Het voorgerecht ziet er prima uit en smaakt ook zo. Het bord is opgemaakt met een salade van gerookte en gemarineerde makreel met avocadocrème en inktvismayonaise. Wanneer ik een puntje commentaar moet geven dat zou de makreel iets meer op kamertemperatuur zou mogen. Het hoofdgerecht is gegrilde en licht gerookte biggenlende met een jus van groene pepertjes en spek. Ook weer een prima gerecht. Het vlees heeft een duidelijke rooksmaak en is prima gegaard. De jus is smakelijk en voldoende aanwezig. Er ligt een, in de oven gegaard tomaatje bij. Helaas is deze koud. Ook vinden we een torentje met wat groente en veel, veel knoflook. Het is voorzien van een krokantje van gebakken spek. Het zijn krachtige smaken maar prima passend bij het vlees. We krijgen er heerlijke friet bij met mayonaise. Ook ontbreekt een ruime schaal met frisse salade. Helaas missen we wel wat dressing. Het nagerecht is een voortzetting van de voorgaande gerechten waarmee ik bedoel dat het genieten nog voortduurt. Zelf heb ik een rood fruitsoepje met hangop, sorbetijs en wat vers fruit. Een mooie combinatie waarbij de hangop wat meer aanwezig had mogen zijn. Het soepje is smakelijk zoet, het ijs is licht zurig en de hangop is heerlijk zalvig. Mijn tafelgenoten zijn enthousiast over de door hun gekozen nougat ijstaartje met pavlova en chocoladesaus. Overigens geldt dit ook voor de door hen gekozen rundercarpaccio met rucola- mayonaise en oude kaas (Reypenaer VSOP) en de Zeeuwse bouillabaisse met gegrilde vis, mossels, gamba en citroengrasschuim.
    Aanrader; Jazeker, wij komen graag terug.

22. Ab en Elna Hoogesteger

Vrijdag 5 oktober 2013 hier gegeten. Aanrader! Gewoon goed. Mooi uitzicht.

23. Speciale kaart voor VakantieVeilingen Vouchers maar genoeg keus. Wij 4-en zijn zeer tevreden met het eten, de sfeer, het uitzicht en de uiterst aangename bediening. Vooral de in olie gebakken gamba's hadden een hoog lekkerbek gehalte, maar de biggenlende en mooie stukken kabeljauw mochten er ook wezen ! Ook de desserts waren om te zoenen. Het uitzicht op de haven was formidabel .

24. We hebben hier 31 augustus gegeten met 7 mensen. Het was behoorlijk druk in het restaurant, maar we hoefden niet heel lang te wachten. De borden waren mooi opgemaakt en het eten was erg lekker vooral het dessert Boaz met van alles wat! Super! De bediening was ook erg vriendelijk en bekwaam. Jammer dat we zelf (helemaal) niet uit de buurt van Zierikzee komen, anders waren we zeker nog eens terug gegaan. Aanrader!

25. Vandaag gegeten. Heerlijk en het personeel super. Gaan we zeker nog eens doen.

26. Lekker gegeten, vriendelijke en kundige bediening. Een aanrader!

27. Op 29 april 2013 wezen eten via Vakantie Veilingen. Uitmuntend, heerlijke gerechten en een heel goede service. Zo doorgaan, zeker niet de laatste keer.
    Lien en Adrie uit 's-Gravenpolder

28. Echt bovengemiddeld goed, heerlijk eten en ook drinken. Het prijsniveau is dan ook iets boven het gemiddelde, de locatie is ook leuk, de haven van de andere kant'

29. Wilhelmina

30. Het is heerlijk eten bij Boaz, we komen er graag. Vooral als je van vis en schaal/schelpdieren houdt is het een aanrader. Alles vers en zelfgemaakt. Top.

31. Caressa Van Der Velden

Uit eten in Zierikzee doe ik het liefst in Boaz. Elke keer weer heerlijk eten, goede sfeer en vriendelijk personeel. Met mooi weer op het terras aan de haven. Mooie menu kaart en lekkere gerechten buiten de kaart om. Echt een aanrader!

32. Gister (wederom) heerlijk gegeten bij restaurant Boaz.
    Sfeer altijd top, je zit er prachtig met een geweldig uitzicht over de Nieuwe Haven.
    Het eten was super en de Portugese rosé geweldig.
    Bediening is goed met aandacht voor elke gast, geen gehaast en gepush, lekker de tijd voor een heerlijk avondje uit met als afsluiter een heerlijke koffie Boaz.