De Borgh in Zevenbergen

Rondom gebouw voldoende gratis parkeerplaatsen.

Slechts 500 meter van het NS station.
    De bus stopt voor de deur: Lijn 117, 119

1481220593 83
1515209365 80
1520874161 80
1532203752 80

1. Het begint op te vallen dat wij hier zo vaak eten, maar het is ook echt de moeite waard. Deze avond Fruits de mer voor beide. Helemaal compleet met hele kreeft, super grote gambas, Hollandse garnalen, salade, 4 oesters en gekookte mosselen. Tot slot nog frieten en nog lekker ook. Als nagerecht ‘n kaasplankje. Bediening helemaal geweldig. Dit restaurant is ‘n aanrader voor iedereen. Perfect avondje uit.

2. A. de Heer

Leuke sfeer, goede correcte bediening, prijs qualiteitsverhouding in balans.

3. de vaan van esch

2 nachten geweest. Prima hotel, fijn personeel en lekker eten. Schone kamer, prima hotelkamer. Lekker rustig. Van ons een dikke 10. Gr.

4. 2 overnachtingen in het hotel gedaan, prima hotel, eten perfect, centraal gelegen voor uitstapjes, bediening top en erg behulpzaam. Een echte aanrader.

5. Marinka Brouwer

Heerlijk gegeten op mijn verjaardag in De Borgh Zevenbergen. Voortreffelijke chateaubriand!

6. Eveline

We hebben een high-tea gedaan bij de Borgh met 2 volwassenen en 2 kinderen. In 1 woord, heerlijk!!

Erg lekkere gerechtjes en véél! De kinderen betaalden de helft maar kregen eigenlijk precies hetzelfde. De bediening, een jonge jongen, was heel vriendelijk en erg leuk met de jonge dametjes (8 jaar en helemaal verliefd naderhand).

Ik heb meteen weer gereserveerd.

7. Ik ben op uitnodiging, tezamen met vier personen, waaronder twee gasten van Hotel de Borgh gaan dineren in het restaurant. We hebben welgeteld 1.5 uur!! moeten wachten op ons hoofdgerecht. Slechts een persoon in ons gezelschap had soep als voorgerecht besteld. We hebben aangegeven dat we dit samen met het hoofdgerecht geserveerd wilden hebben, om de overige gasten niet te lang te laten wachten. Na 25 minuten ontving de betrokkene de soep. Vervolgens hebben we nog 75 minuten gewacht op ons hoofdgerecht!! Opvallend was dat de gezelschappen naast ons eerder het hoofdgerecht ontvingen, terwijl zij allen! een voorgerecht hadden ontvangen. Ik begrijp dat er bij drukte niet direct een gerecht op tafel staat, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik 1.5 uur!! moest wachten totdat het hoofdgerecht geserveerd werd. Heel jammer, want ik had hoge verwachtingen van restaurant de Borgh. De wachttijd werd naar ons gevoel laconiek afgedaan door de serveerster, door te wijzen op het feit dat er een voorgerecht besteld was door een persoon van het gezelschap. Dit rechtvaardigt mijns inziens niet dat een gezelschap 1.5 uur dient te wachten op het diner. Na het verlaten van het hotel, werd aan mij (gast van het gezelschap) gevraagd op welke naam of kamernummer dit moest komen te staan. Iets wat van te voren was aangegeven door mijn gastheer, en wat niet gevraagd dient te worden aan mij als gast, mijns inziens. Al met al behoorlijk teleurstellend!! Opvallend was eveneens dat het ‘gastenboek’ van de Borgh soortgelijke ervaringen van gasten beschrijft, waarbij meerdere gasten de lange wachttijd in het restaurant als bijzonder bezwaarlijk ervaren.

Ik wil hierbij wel vermelden dat de kwaliteit van de gerechten redelijk goed tot goed was, zoals anderen al eerder hebben vermeld. De wijn smaakte eveneens goed. Nogmaals heel jammer, want het kan echt stukken beter.

8. Henk 26 punten

Voor de 2e keer heerlijk gegeten bij De Borgh!

Enorm vriendelijk personeel! Misschien wat vaker langskomen voor een drankje maar dat is dan ook het enige wat ik zou kunnen opmerken.

Wij hadden allemaal het drie gangen chef`s menu voor 29,95 en de prijs/kwaliteits verhouding is zeer goed.

Eten was goed op smaak en er is genoeg keuze.

In de zogenaamde bibliotheek zit je heel erg gezellig en ik ga hier zeker terug komen!

Een aanrader!

9. Daniel

10. Bas 862 punten

Zondagavond goed gegeten bij de Borgh, niet bijzonder maar gewoon goed voor een aantrekkelijke prijs. Wij hadden met vier personen het Chef's menu.

De inrichting van de zaak is een keuze. Naar mijn mening is de zaak niet bijzonder mooi ingericht en miste ik toch wel een beetje de afwerking in het restaurant beneden, waar wij zaten. Ik vond de wand met de boekenkasten persoonlijk wel erg mooi maar dit is helaas maar een hoekje van het restaurant. Het grootste gedeelte van het restaurant wordt verder aangekleed met een wat industriële look, dus zonder verdere afwerking aan het plafond. Dat kan ik erg mooi vinden maar ik zag de link met de locatie niet. Dat was volgens mij nog niet zo'n heel oud appartementencomplex De foto's met oude Zevenbergse mensen/gebouwen vond ik wel een erg leuk dorps tintje geven.

De ontvangst was een puntje van aandacht. We hadden onze jassen al opgehangen en stonden best even om ons heen te kijken totdat we vanuit achter de bar te horen kregen waar onze gereserveerde tafel zich bevond. Ik vind het toch altijd net even wat persoonlijker als je op zo'n moment toch even achter de bar uitkomt.

Eenmaal aan tafel een wat zakelijke benadering van de bediening. Op de menu kaart zijn de gerechten tweetalig aangegeven. Aangezien de locatie een hotel is snap ik de beweegredenen, maar gezien het feit dat bij ons eerst de drank uitgeserveerd werd en daarna pas de kaart gebracht werd zou ik kiezen voor een menu in één taal. Als bediening weet je dan toch al of het een Engels of een Nederlands sprekend persoon is en het leest toch even wat prettiger dan dat er twee talen door elkaar staan.

Het eten was was van wisselende kwaliteit. Ik vond mijn ham wat droogjes, de anderen aan tafel hadden prima voorgerechten. De mixed grill welke wij met twee personen hadden was helaas iets te lang doorbakken. Nog acceptabel maar een randgevalletje. Maar ook hier hadden de andere personen van het gezelschap niets te klagen en na een stukje ossenhaas geproefd te hebben kan ik melden dat deze inderdaad wel prima in orde waren. Het dessert weer een beetje hetzelfde verhaal. De cheesecake was weinig luchtig. Met meteen twee stukken wordt het dan een erg machtig nagerecht. Maar de chocolade van de tafelgenoten scheen dan weer erg lekker te zijn. De portie grote was verder prima, al is een zakje friet op vier personen wel wat karig.

De gastvrijheid, tjah, het is er wel maar het kan beter. De verplichte dingen worden gevraagd maar daar houd het dan ook wel een beetje bij op. Zo werden alle tafels al leeggeruimd terwijl wij ons nagerecht nog moesten krijgen. Op zich niet erg maar laat ons peper en zout stelletje dan in ieder geval nog even staan in plaats van die ook maar meteen op het dienblad met de rest te zetten. Op dit moment is er een actie met een carnaval-stempelkaart. Wij een dusdanig bedrag uitgegeven dat die kaart op twee stempeltjes na vol is (twintig stempels ofzo). Zet hem dan even helemaal vol. Komt toch weer net iets beter over en dat maakt dan ook niet veel meer uit.

Mijn conclusie is dat je hier best lekker kan eten. Zeker bij de bediening/gastvrijheid zijn nog een hele hoop puntjes waarop verbeterd kan worden (Zwarte nagellak bij een van de dames van de bediening kan natuurlijk echt niet.) Als dat nog strak getrokken en de keuken wat meer constante kwaliteit kan leveren wordt is het plaatje compleet. Het Chef's menu wat wij hadden is een goede deal en ik denk dat we hier vast nog wel eens terug zullen komen.

11. Gisteravond gezellig wat gedronken en tapas gegeten in de Borgh. Het Stadscafe zat vol met eters en ook in het Sportcafe was het gezellig druk, met een ouderwets avondje handbal! Heerlijke huiswijnen, verschillende wisselende bieren van de tap en heerlijke tapas, maakte onze avond compleet! Zeker voor een "rookvrije" avondje weg is dit een echte aanrader!

12. Ik ben afgelopen week weer eens bij de Borgh geweest met mijn vrouw.
    En zoals ik al eerder heb geschreven was het weer helemaal top!
    Het was die avond weer (bijna altijd!) heel druk in de Borgh maar ondanks dat kwamen de gerechten netjes op tijd en waren deze weer zeer smaakvol.
    We zijn weer gegaan voor het 3-gangen keuze menu, erg goed moet ik zeggen, en het leuke hiervan is dat de gerechten uit dit menu om de twee weken veranderd worden!
    Wij komen regelmatig in de Borgh eten maar hebben altijd weer volop keuze uit nieuwe verassende gerechten!
    Kortom we komen hier graag en wil graag zeggen: ga zo door
    mensen van de Borgh, jullie zijn zeker een aanrader voor mensen die lekker willen eten voor een goede prijs!

13. Afgelopen weekend weer heerlijk gegeten, in dit sfeervol restaurant. Goed eten, wij gingen voor het 3gangen keuzemenu, leuke prijs en het was toppie. Vriendelijke, gezellige bediening en het was er gezellig druk. Hebben gelijk gereserveerd voor 2e kerstdag met 8 personen.

14. Afgelopen weekend echt heerlijk gegeten.
    Het was gezellig druk.
    Erg vriendelijke bediening!!!
    We hebben echt een fijne avond gehad.
    We komen zeker nog eens terug

15. Paar keer gegeten, zowel lunch als diner. leuke nette omgeving, wel een beetje druk qua donkere inrichting (moet je van houden). Eten en drinken is gewoon goed, niet super maar gewoon goed.

16. Wat een ontzettend prettig restaurant is dit toch! Ik kom er met regelmaat en ik ben altijd tevreden. Vorige week at ik het nieuwe 3-gangen menu: voortreffelijk. Prijs-kwaliteit verhouding is perfect en petje af voor het vriendelijke personeel!

17. Graag wil ik hierbij reageren op de recensie van Guus, d.d. 7-6-2011.

Op een maandagavond begin mei is Guus (als ik zo vrij mag zijn) bij ons geweest om te dineren. Het was die avond, in tegenstelling tot hetgeen in de recensie stond al (onverwacht) vroeg druk. Het is geen excuus, maar wel de reden, dat er te weinig gastcontact was.

Tevens is na het diner, toen Guus niet meer op zijn plaats zat, abusievelijk zijn tafel ingedekt voor twee andere gasten, die zaten te wachten. Dit had natuurlijk niet mogen gebeuren en wij bieden hier onze excuses voor aan. In deze recensie staan echter ook een aantal onwaarheden, die ik bij deze graag wil aangeven:

Ons duurste hoofdgerecht voor 1 persoon is € 23,95 (Tournedos) en geen € 30,00.

Guus had gekozen voor asperges met lamsfilet (€ 19,95) en hier worden standaard gekookte krieltjes bij geserveerd en geen frites.

Onze muurdecoratie bestaat uit foto's uit het vroegere Zevenbergen en de lijstjes waar deze foto's in hangen zijn zeker niet voor een habbekrats bij Action gekocht,. En dat geldt ook voor de rest van ons interieur.

Als laatste wil ik nog vermelden dat Guus interesse had in ons hotel en hierover met een van onze medewerkers een gesprekje had. Hij heeft geen hotelkamer gezien en kan hier dus ook niet over oordelen. Als hij eens kijkt naar de recencies op de site van booking.com, hotels.nl of hoteliers.com brengt hem dat wellicht op andere gedachten.

Kees Quispel.

Eigenaar De Borgh.

18. Guus 92 punten

Ik ben gewend om tenminste vier avonden per week buiten de deur te eten. Het eten was goed, hoofdmaaltijd € 30, en pas toen m'n maaltijd op was werd gevraagd of het gesmaakt had. Vooraf had ik aangegeven of er iets anders dan patat geserveerd kon worden. Nou dat kon, twee lepels salade. Er is veel te weinig aandacht voor de gasten of het eten goed van smaak is of het ook voldoende is. De signalen voor een tweede drank bij het eten werd niet waargenomen. B.w.v.s., bij McDonalds heb je meer gast/gastheer contact. Uiteindelijke ook nog een tweede kopje espresso was besteld. In de tussentijd schoof ik even anderhalve meter voor een praatje naar een andere tafel, werd m'n tafel zonder overleg afgeruimd en aan anderen vergeven. M’n eigendommen lagen nog over de tafel verspreid! En dat terwijl het helemaal niet druk was. Het tweede kopje espresso heb ik maar elders genomen en ik ben ook niet meer teruggegaan. De muurvulling mag niet zo maar als gezelligheidsaspect gezien worden. Deze decoratie kost een habbekrats bij Kwantum of Action maar heeft ook echt die kwaliteit. Ook ben ik verbaasd over de hotelprijs van ruim € 90. Voor die prijs in dit sporthotel kun je voor gelijkwaardige kamers ook elders heel goed terecht.

19. Lot 19 punten

Goed eten, aardige en goede bediening, gezellig, lekkere wijn!

20. Wij zijn verwende eters dus kritisch, maar over De Borgh kunnen wij maar een ding zeggen : geweldig.

Vriendelijk en kundig personeel, er staan een paar geweldige koks en hun team in de keuken, en je kunt er voor alles terecht ,sport, theater, hotel ... enz.

En toch dat huiskamer gevoel, gewoon gezellig en van deze tijd.
    Wat wil je nog meer? Nee, we hebben geen aandelen maar wat goed is, is goed.

Wij eten hier regelmatig en kunnen niet anders zeggen dan dat het goed eten is en niet duur. Verhouding prijs/kwaliteit is goed.