Aan de bergweg 1
    Grote parkeer terrein
    Na18.00uur gratis
    Koopavond op vrijdag
    Betaal parkeer tot 21.00 uur

Monterosso is in 1982 begonnen als een kleine pizzeria aan de Voorheuvel in Zeist. Het was de eerste pizzeria in Zeist! In de kleine ruimte, wat voorheen een schoenenzaak was, zat je knus en gezellig én krap bij Aldo en Silvana aan kleine tafeltjes te genieten van de heerlijke gerechten en een glaasje wijn. Monterosso is ondertussen een begrip geworden in Zeist.

Het succes heeft er voor gezorgd dat de zaak uitgebouwd kon worden. De mogelijkheden waren beperkt, maar toch kon de toen grote tuin aan de achterkant van de zaak omgebouwd worden tot het restaurant van nu. Vele voorbijgangers en gasten vragen zich altijd maar af wat er daar ver achterin allemaal gaande is. Eenmaal gekeken wordt alles duidelijk, daar achterin gebeurt het allemaal, daar is het lekkere eten en de gezelligheid heen verplaatst!

De kleine zaal voorin word tegenwoordig gebruikt voor kleine feestjes en grotere groepen. In het weekend wordt de zaal gebruikt als extra ruimte als het restaurant achter vol zit. Monterosso is toegankelijk voor alle leeftijdscategorieën, zelfs de allerkleinsten vermaken zich kostelijk met hun bolletje deeg bij de pizzabakker. In de zomer loopt er een prachtig terras langs het restaurant in de steeg naar achteren, waar je onder de druiventrossen eventjes wegdroomt. Naar het warme Italië….al is het maar voor eventjes…

4. Betalen pin Visa Master Card American Express

1470062010 84
1484420630 85
1520317181 71

1. Thea Rozendaal

Het eten is hier werkelijk voortreffelijk. Dat veel groepen Italianen hier komen eten en terugkomen is een feit. Ik heb hier heel vroeger zelf gewerkt met veel plezier. Die authentieke sfeer is er nog steeds. Daarom zit het ook bomvol. Het is raadzaam om te reserveren. Mijn relaties verwijs ik altijd naar Monterosso. Ik ben kritisch op kwaliteit, service, prijs omdat ik jarenlang in Italië heb gewoond. Met kinderen voel je je hier niet opgelaten maar super relaxed (ook zoals in Italië). Wil je opgeprikt dineren dan ben je hier niet aan het juiste adres. Weet je niet wat te kiezen, vraag naar Olja, Biljana, Vesna of Milena. Ik geef hier allemaal tienen omdat je voor de prijs die je betaald heerlijk eet en drinkt. Echt een dikke aanrader.

2. Met mn vriendin hier gegeten. Zij had een risotto en ik een misto griglia. Het eten was erg goed. De bediening was aardig, wel jong, maar dat was voor ons geen probleem. Er heerst er een gezellige, onbedwongen sfeer, ondanks dat de zaak helemaal vol zat. Het is zeker een aanrader!

3. Ik kwam hier 15 jaar geleden met regelmaat, vandaar weer eens gaan eten. 1 Grote teleurstelling!

Gedateerd, slecht eten en slechte sfeer.

Zeer slechte bediening en jammer dat er geen verse ingredienten gebruikt worden op de pizzas. Bijvoorbeeld de paprika die zuur smaakt en de champignons die uitgedroogd zijn. Daarvoor ga je niet uiteten!

Het personeel is niet vooruit te branden en en geeft geen welkome indruk.
    Nadat je 1e drankje op is, moet je tot drie maal een serveerster roepen voordat iemand eindelijk komt. Terwijl er slechts enkele tafels bezet waren.

Jammer, gemiste kans want het was vroeger wel een goede tent!

4. Met mijn kleindochter gezellig na de bioscoop naar Monterosso. Uit gegaan van de goede recensies. Helaas viel dat erg tegen.
    Mijn kleindochter had spaghetti met zalm. Bord vol spaghetti en weinig zalm. Voor mij de pasta Silva en was absoluut niet lekker. De linguine was paars doordrenkt alsof het al heel lang van te voren was klaargemaakt en de ossenhaaspuntjes grijs paars van kleur. Smakeloos en plakkerig en doordrenkt van de olie. Kortom voor een restaurant echt slecht. Eten stond ondanks het restaurant vol was met 5 minuten op tafel. Wat natuurlijk al geen goed teken is. Kortom, ik kom hier niet meer terug.

5. Kom er (bijna) elke week met vriend(en) en de hond. Altijd pizza, altijd écht lekker. Over de rest van het menu kan ik dus helaas niets zeggen ;)
    Service door aardige jonge meiden, niet altijd perfect, maar ik kom hier om te relaxen, voor een ontspannen sfeer en voor een lekkere pizza voor een goede prijs. Dat lukt altijd.

6. Ik kom al jaren bij Monterosso, elke keer is het weer genieten. Ik heb van alles uitgeprobeerd en het is allemaal lekker en smaakvol. Ook bestel ik wel eens thuis en dan is het eten ook nog goed warm, er komt altijd een vriendelijke bezorger bij me aan de deur. In het restaurant kan je gezellig zitten en er hangt een warme sfeer. De bediening is prima, het zijn leuke meiden.

7. Olga ten Dam

Heerlijk eten, voor een heel redelijk bedrag! Geniet er altijd van.

8. Zaak zat niet vol, toch werden we naast de wc's gezet. Kon wel makkelijk gewijzigd worden. Veel vliegen en muggen binnen. Bestek en servies wel schoon. Aardige service, maar niet heel attent op lege glazen ed. Gevraagd om doorbakken varkenshaaspuntjes ivm zwangerschap. Deze terug moeten sturen omdat ze echt nog heel rose waren. Smaak is wel prima! Bij het opmaken van de pizza zitten de kok, het bedienend personeel en de pizzabezorgers aan de pizza+garnituur. Kinderen kijken mee, wat erg leuk is, maar staan over de borden heen te hoesten.

9. A.delPrado

- Warme ontvangst
    - fijne gastvrouw en bediening
    - met liefde gekookt
    - landelijk italiaans ambiance
    - gasten die je ziet genieten van hun maaltijd.

Dit zijn punten die mij een prettig avondje uit eten bieden. Aangesloten bij een groot gezelschap maar zeker van plan terug te komen.

Anna

10. Vanavond samen met mijn vrouw heerlijk gegeten bij Monterosso. Lekkere voorgerechten (zalm carpaccio en inktvisringen). De hoofdgerechten waren perfect: mijn vrouw koos voor de zeetong van de grill, en ik had het kalfsvlees met ham, kaas en champignons. Mooi gepresenteerd en heerlijk klaargemaakt. Daarbij ruime porties, frietjes en frisse salade.

De bediening was vriendelijk en attent, en we hoefden niet lang op onze bestelling te wachten, ook al was het restaurant behoorlijk bezet. Bovendien viel de rekening niet tegen. Oh ja, vergeet vooral de lekkere tiramisu niet!
    Kortom, zeker de moeite waard!

11. We stonden eerst voor een gesloten deur, maar naar bleek bestaat het restaurant uit twee delen. Eenmaal in de steeg was de hoofdingang zo gevonden en kregen we een tafeltje aan het raam toebedeeld.
    papieren servetjes, niks mis mee, maar niet echt 'uitstraling'. verder doet het restaurant qua aankleding wat 'traditionale' aan: lege chiantiflessen massaal aan de dakspanten, maar verder niet kitscherig.
    Parkeren kan niet voor de deur, daarvoor moet je even verderop een plekje zoeken in de parkeergarage. Overdag betaald, maar 's avonds vrij parkeren bij 'het Leger des Heils'.
    Broodje stokbrood als 'amuse'. Lekker, maar weinig fantasievol.
    De rode huiswijn komt zoals we hem hebben willen: lekker op temperatuur en keurig in een fles. 16,50 voor 0.75 l. niet echt goedkoop, maar de wijn is de meerprijs ten opzichte van de 2l schroefdopmeuk die je meestal bij een Italiaan voorgeschoteld krijgt meer dan waard: prima wijntje!
    Geen voorafje: een pizza is meestal voldoende. De Fantasia voor mijn tafeldame en de Proscuito e Fungi voor mij. Dunne bodem, goed belegd, niks mis mee, maar verder weinig opzienbarend.
    Twee ijscoupes na die zonder kristallen worden geserveerd. Anno december vind ik dat toch wel vermeldenswaardig aangezien het ijs dan meestal toch niet zo heel hard gaat.
    De kou buiten zorgt er wel voor dat de verwarming stevig aanslaat en dat maakt het aan de tafeltjes bij het raam toch wel wat onbehaaglijk warm. Maar ik kan me voorstellen dat ze de tafeltjes bij het raam graag bezet hebben om een 'bewoonde' indruk te maken.
    De rekening viel alleszins mee: nog geen vijftig euro voor twee prima maaltijden en dus zeker een herhaling waard!

12. Dunne knapperige pizza bodem, je kunt de smaak niet vergelijken met andere pizzarias. Erg lekker! Helaas kwamen de stukken paprika die op mijn pizza zaten uit t zuur. Dat was wel een tegenvaller. Anders had ik een 8 gegeven. Cappuccino was geen echte, slechte melkschuim laag. Wel jammer, je zou verwachten dat je bij een italiaan een goeie cappuccino krijgt. Verder was t er druk, maar zat prima. O ja, in de winkelstraat namen wij de ingang, maar dat is blijkbaar een zij ingang. We moesten er weer uit om buitenlangs te lopen naar de zijkant waar de hoofdingang zat. Wie weet hebben wij iets over t hoofd gezien, maar t stond niet duidelijk aangegeven. :) vriendelijke dame die ons hielp!

13. Heerlijk gegeten! Echt wat een lekkere pizza! En ook nog voor een goede prijs. De gastvrouw (en tevens "serveerster") vond ik een beetje moeilijk te verstaan, maar dat was verder geen probleem. Aardige mensen en mocht ik nog eens in de buurt zijn, kom ik zeker terug!

14. Het eten is daar echt super lekker!
    De bediening mag wat sneller, maar voor de rest is het een uitstekend restaurant!!

15. Corien Offerhaus

Bon Giorno. Zeer gezellig en lekker eten!

Wij hebben een goede ervaring bij deze italiaanse familie.

De 2 zussen en de pizza kok hebben er een goede zaak van gemaakt die elke dag goed loopt. De sfeer is dan ook goed.

We komen er regelmatig, het eten is goed en flinke porties, voor ouderen is dit wel vaak te veel. Misschien een idee voor ouderen om senioren porties te serveren ( de helft van nu ).

Ga er vanavond weer eten heb er nu al zin in.

16. monique

Het eten is prima! Niet zo'n uitgebreide kaart, maar prijs/kwaliteit is prima, dan verwacht ik ook geen zeer goed opgeleid personeel, betaal je ook weer voor! Al met al gewoon een gezellig restaurantje!

17. Wij komen hier een keer in de 2 weken!

Soms zelfs elke week!

Lekker eten, goede sfeer!

Top! Gewoon! Onze complimenten!

W&E.

18. Geweldig eten voor een geweldige prijs. Dat zie je niet vaak meer. De sfeer is relaxed. Vlees, vis en vooral de scampi napoletana zijn echt een aanrader. De pizza's zijn ook zoals ze horen, een goede dunne bodem en heerlijk van smaak.

Voor tips en aanraders van de ruime keuze van de kaart moet je even vragen. Ik kan dit restaurant van harte aanbevelen.

19. Eten is prima.

Bezorgen in de regio duurt lang, kan beter afhalen.

De poging om een Italiaanse sfeer te creeeren is mislukt.

Personeel neemt weinig initiatief.

20. Paul Koster

+ Pizza's zijn erg lekker, al vaak geweest.

- Bediening kan lang duren...

21. Ridder Anton

+ Goeie pizza's.

+ Afhalen gaat snel.

- Jonge, onervaren bediening.

- Sub-assertieve houding.

- Niet echt een gezellig restaurant (te licht)

- Duurt vaak te lang.

Conclusie: lekkere pizza's, maar de bediening laat te wensen over. De jonge meisjes die er rondlopen weten weinig tot niks van klanttevredenheid en dit kan soms leiden tot, in de ogen van de klant, onbeschoft en ongeinteresseerd gedrag.
    Mijn advies is dan ook om je etenswaar af te halen en lekker thuis op te eten.
    De pizza's zijn heerlijk, mits je van een dunne bodem houdt.

22. Wij komen hier al jaren met veel plezier!

Het eten is er altijd goed. De bediening is jong en daardoor onervaren, dat is wel jammer soms. Neemt niet weg dat het eten echt top is.

23. De beste pizza van de hele omgeving, heel erg lekker.

24. Weinig sfeer, goedkope indruk,aangebrande pizza's. Nee, dit stelt niet veel voor.

25. Lekker eten, grote porties! Gezellige familiesfeer.

26. sjef ckock

Pizza is vet en te hard. Ambiance heeft ook het niet. Verder is het personeel weinig enthousiast, onbeleefd ook.
    Nee, absoluut geen aanrader!

27. Riet van Amerongen

We komen er zeer regelmatig. Constante kwaliteit en gezellig.

28. luca broeshart

gezellig.lekker eten.en niet duur

29. jan heijmink

leuk gezellig italiaans restaurant,waar je voor een hele eerlijke prijs lekker kunt eten!! ga zo door!!