Pandarve staat sinds 1996 bekend als een gezellig huiskamer eetcafe in Zeist. Het huiselijke karakter, willen we benadrukken door een warme en betrokken houding van de bediening en keuken. Kwaliteit, creativiteit, gezelligheid en een redelijke prijs zijn voor ons een prioriteit. Onze gasten mogen niets tekort komen en zullen dan ook met een fijn en gevuld gevoel naar huis gaan.

1346191113 88
1362054021 88
1366019748 88
1461197197 92
1504820195 81

1. Reeds vele keren hebben wij bij Pandarve gegeten. De bediening is altijd goed. Het eten is ook prima. Echter viel het afgelopen zaterdag 19-08-2017 op dat de bediening anders was. Mogelijk had dit te maken met de vakantietijd. Verder bestelden wij een kaasplank met port. Het kaasplankje lagen stukjes restkaas op en er lag ook geen notenbrood bij. De port werdt opgediend in champagneglazen. Verder was het eten goed.

2. Anoniem

Prima eten. Andere muziek zou leuk zijn.

3. Sherha BV

Bediening was goed en bijzonder behulpzaam. Het was alleen jammer dat pas bij navraag door onze groep de keuken erachter kwam dat men was vergeten het hoofdgerecht klaar te maken. Dit had tot gevolg dat van onze groep van 8 personen 1 naar huis moest, na 2 uur daar gezeten te hebben, met alleen een voorgerecht.

4. Druk bezocht restaurant/eetcafé. Bediening was erg goed, kaart was goed gevarieerd. De wijn was heerlijk. Wij vonden de aankleding van het gerecht op het bord wat overdone en de kwaliteit viel wat tegen ten opzichte van de prijs.

5. H.Oosterhof

We krijgen zoveel positieve reacties van vrienden, dus het proberen waard! Ik denk reserveren is zeker op zijn plaats. Donderdag gereserveerd voor 4 personen voor zaterdag, helaas was voor achten alles al vol geboekt, met de mededeling na 8 uur komt er zeker plaats vrij! Oke, ging ik mee akkoord dat wij sowieso zeker na achten zouden komen. Deze afspraak werd in de computer verwerkt. Tegen mijn vrienden gezegd dat alles geregeld was, we hebben er zin in!!

Zaterdag eerst even ergens geborreld heel gezellig, blij vooruitzicht, lekker eten bij Pandarve! Daar aangekomen bijna al half negen, werden keurig ontvangen met de mededeling hebben jullie gereserveerd? Jazeker, oke ik heb nog een tafeltje voor jullie. We werden verwezen naar een soort van bar tafeltje gedekt voor 4 personen wat hooguit geschikt was voor 2 personen en voor de in en uitgang van de keuken. Was op zijn minst oncomfortabel, we waren erg teleurgesteld en besloten ook om maar ergens anders te gaan eten. Erg jammer allemaal!! Dit is mijn ervaring met Pandarve.

6. Vandaag op doorreis waren we via eet.nu bij Pandarve uitgekomen. De kaart zag er origineel en smakelijk uit. Ook goede aanbevelingen op eet.nu.

Het restaurant zelf was even lastig te vinden, Tomtom bleef in de winkelstraat, terwijl het restaurant de entree in een zijstraat heeft. De sfeer is informeel, studentikoos. De bediening loopt in dagelijks kloffie, de meeste mannelijke stafleden zijn van meer of minder volgroeide en meer of minder verzorgde gezichtsbegroeiing. Ook de plantenbakken en achter gelegen tuin dragen bij aan de informele sfeer, die bijdraagt aan een ontspannen zit.

Nou verwacht je misschien in een dergelijke sfeer een soort stonede aap, die je vreemd aankijkt als je iets anders dan een stickie bestelt. Gelukkig gaat die grap niet op. De mannen en meiden zijn attent, vriendelijk en ze snappen ook nog eens de kaart!

Het eten zelf smaakt simpelweg heerlijk. Het is goed op smaak, mals, vaak origineel (denken aan rotikrokketten) en vers. Dit keer deed mijn buik zeer van het eten, maar nu omdat het te moeilijk was om te stoppen met eten van al die lekkernijen.

Ook aardig is om op weg naar de wc even bij de keuken naar binnen te kijken. De brigade maakt grappen met elkaar, maar weet ondertussen wel de maaltijden in fatsoenlijk tempo op tafel te krijgen.

Al met al grote complimenten aan het team van Pandarve. Ga zo door, wij gaan nog een keer op doorreis.

Nog wel een verbeterpunt, we roken zelf niet, zouden graag rook vrije ruimte hebben. We zaten op het terras. Nu kwam de laag hangende bewolking wel erg vaak langs drijven.

8. De recensies op deze website waren bijzonder positief, om deze reden hebben wij ervoor gekozen om Pandarve op een zondagavond te bezoeken. Een gezellige sfeer en drukte komt je bij binnenkomst tegemoet. Pandarve heeft een inrichting met tafels op zit en sta hoogte. Nadat de dranken werden opgenomen (leuk, de mogelijkheid om seizoensbieren te kiezen) werd een knapperig en vers mandje met bruin en witbrood geserveerd.

Voorgerecht bestond uit pompoen soep en oosterse biefstuk rolletjes. Zowel de soep als de oosterse biefstuk rolletjes (personen die geen knoflook wensen kunnen dit gerecht beter vermijden) waren smakelijk. Het hoofdgerecht bestond uit een vegetarische proeverij en een wildstoof. De borden zijn rijkelijk gevuld (voor ons eigenlijk teveel, maar dat is uiteraard persoonsafhankelijk). De vegetarische proeverij bestaat uit verschillende hapjes en maakt het divers en lekker. De wildstoof viel mij iets tegen doordat de smaak van de kruiden te sterk de smaak van het wild overheerste.

Een koffie en thee toe, waarna wij de rekening hebben betaald en vriendelijk afscheid werd genomen. Leuk restaurant in het centrum van Zeist, met veel omliggende parkeergarages.

9. 534 punten

Een ervaring om nooit te vergeten. Wat een absolute top-tent. De bediening en ontvangst absoluut allervriendelijkst. De sfeer top! Het eten onbeschrijfelijk goed! Als voorgerecht hadden we 1x de pompoensoep met geitenkaas. Overheerlijk! Wat een heerlijke combinatie.

Hoofdgerecht op aanraden van het bedienend personeel, de spare ribs. Absolute topklasse! Nog nooit zulke lekkere en botergare ribs gegeten, en dat terwijl ik zo'n beetje over de hele wereld gewerkt en gegeten heb. In eerste instantie ontbrak een vingerkommetje of nat servet om je vingers schoon te maken, want ribs eet je met je eigen kluiven. Maar die was niet vergeten, je hebt het gewoon niet nodig. je lepelt zo met je mes en vork de botjes eruit. Zo gaar en mals zijn ze. Werkelijk subliem.

Het is voor ons een uurtje rijden, maar als we weer spare ribs gaan eten, dan is dat in Zeist.

10. Ik ben echt nog nooit zo lekker uit eten geweest. Door de recensies op deze site hier naar toe gegaan, en het is zeker aan te raden. Vriendelijk personeel met kennis van het eten. De carpaccio als voorgerecht is zeker aan te raden. Als ik een nadeel mag noemen is het dat we te vol van tafel kwamen ;-) maar het was dan ook zoooo lekker.

11. Vorige week hier geluncht. We hadden allebei de saté. Kwam lekker vlot op tafel. Een goed bord vol. We hebben genoten.

12. Theaterbezoek in Zeist en de keus viel voor deze keer op Pandarve. Zaterdagavond en dus beredruk, maar toch wordt er een gaatje voor ons gevonden. Weliswaar 'tot zeven uur' maar dat is voor ons ruim genoeg met het vooruitzicht om na het eten nog even aan de gezellige bar aan te kunnen schuiven.
    Voor de jonge serveerster is Cabernet-Sauvignon een term waar ze niet helemaal uitkomt als ik naar de herkomst van de huiswijn vraag, maar dat doet aan het wijntje niets af: een heel aardig modaal wijntje dat keurig geserveerd wordt in fraaie glazen.
    Naast de kaart krijgen we aan tafel ook nog de dag-gerechten gedeclameerd. Ik ga 'gewoon' voor de pasta, maar mijn vrouw laat zich verleiden tot de asperges met zalm.
    Als 'amuse' een mandje overheerlijk brood met een uitstekende kruidenboter. Een genot op zich.
    Als de gerechten geserveerd worden, ben ik in eerste instantie een beetje teleurgesteld in mijn portie: de hoeveelheid pasta het fraaie schuine bord lijkt meer op een voor- dan op een hoofdgerecht. Maar schijn bedriegt zoals ik al vlot zou merken!
    De portie van mijn tafeldame kan niet anders dan als uitbundig worden omschreven: een meer dan ruime portie aardappelen, zo ongeveer een complete 'school' zalm en een meer dan modale portie asperges.
    De tagliatelle is meer dan voortreffelijk! De room, de spek en andere ingrediënten maken echter dat het oog al vlot groter is dan de maag en ik kan niet anders zeggen dan dat ik uitstekend gevuld van tafel zou gaan. De rucola-sla had naar mijn smaak alleen wat meer 'dressing' kunnen velen.
    Omdat we maar tot zeven uur aan tafel kunnen, besluiten we als dessert thee en Coffee Brasil aan de bar te nemen. Vol bewondering nemen we daar de werkzaamheden van de barman waar die alle glazen met de hete stoom uit de espressomachine reinigt en nauwlettend inspecteert voor hij ze weer vult. Dat hij daarbij 'natte' glazen aanlevert is hem daarbij absoluut vergeven. In een moordend tempo vult en wast hij glazen en ziet dan ook nog eens kans een meer dan voortreffelijke Brasil te produceren.
    Als dan ook nog eens de rekening alleszins meevalt voor het gebodene, dan moge duidelijk zijn dat we dit bezoek naar volle tevredenheid hebben afgesloten.

13. Vanavond mogen genieten van de vernieuwde kaart. Wel gereserveerd, want gisteren was het vol. Toen werd ons aangeraden dan te reserveren voor vandaag, als we ons toch zouden bedenken was het geen probleem als we afbelden.
    Bij ons drinken kregen we gelijk een mandje stokbrood. Erg lekker tijdens het uitzoeken van ons hoofdgerecht. Bij twijfel tussen de spare-ribs en de saté van de haas toch gekozen voor de mixed grill, waar beide gerechten in zaten met een stukje tournedos erbij. Daarnaast nog zwijnhaas omhuld met spek en saus van paddestoelen genomen. We hoefden niet lang te wachten en beide gerechten lagen mooi gepresenteerd op ons bord. De mixed grill werd geserveerd met verschillende groenten en pindasaus. Alle drie stukken vlees waren goed en het was meer dan genoeg!
    De zwijnhaas werd geserveerd met heerlijke puree en draadjesvlees, courgette, paprika, champignons en boontjes. Op tafel werd nog Franse friet geserveerd met mayonaise en heerlijke gebakken aardappeltjes die goed gekruid waren. Het vlees was goed gaar en erg lekker. De spek maakte dit echt af. Wel oppassen voor het sateprikkertje wat de spek en de zwijnhaas bij elkaar houdt!
    We hebben hier erg lekker gegeten en werden erg vriendelijk geholpen door de bediening. Zij kwamen zelfs vragen hoe de kaart was bevallen. De sfeer in dit restaurant is erg gezellig en doet, zoals in de omschrijving staat, echt als een bruin kroegje aan. Zeker een aanrader!

14. Bij de Pandarve krijg je waar voor je geld, super lekker eten op een groot bord voor een goede prijs. Zowel Lunch als Diner is top!! De carpaccio is echt een aanrader, deze is nergens zo lekker als bij de Pandarve! :) Daarnaast is de bediening ook top!

15. Elly 7 punten

Al vaak gegeten, wij zijn erg dol op de heerlijke carpaccio. Dat kun je overal eten, maar deze is super lekker. Andere gerechten ook heerlijk en bediening snel en ze zien alles! Inrichting erg 'bruin' en gezellig, sfeer ongedwongen. Ga zo door!

16. Eet hier regelmatig en zowel lunch als diner zijn heerlijk!! Goede porties en veel variatie en er gaat niets boven de gezellige sfeer in dit restaurant. Echte aanrader dus!!

17. Meerdere malen hier geluncht. Zelfde prijs als bij een ander eetcafé maar de kwaliteit en hoeveelheid is hier echt top! Laatst hier ook wezen dineren en ook dat was top!
    De prijs-kwaliteit verhouding is hier méér dan uitstekend, altijd leuke, orginele gerechten op de kaart. Je kan zien dat er verse producten worden gebruikt en dan de bediening, in een woord geweldig.