Fika in Zeewolde

Altijd tijd voor fika!

Gratis en grote parkeervoorziening pal voor de deur!

1 km

ma lunch 11:00 - 16:00 diner 17:00 - 22:00
di lunch 11:00 - 16:00 diner 17:00 - 22:00

Restaurant fika is een restaurant op het strand. Wij serveren eigentijdse gerechten, en een wisselend menu om de 2 maanden. fika staat voor gezelligheid. het samenkomen van mensen, en het genieten van de goede dingen in het leven: een fijne plek, goed gezelschap, en lekker eten en drinken. Kortom, er is altijd tijd voor fika.

• Veganistisch

ma lunch 11:00 - 16:00 diner 17:00 - 22:00
di lunch 11:00 - 16:00 diner 17:00 - 22:00

1562067964 61

1. Bedankt Fika!
    Familie picknick op strand gehad.
    Patat goed gebakken , bitterballen waren heerlijk!
    Goede vriendelijke service!
    Tot ziens!
    J&T

2. Hennie Groen

Bijzondere verrassende gerechten.
    Het eerste restaurant waar ze kindergerechten hebben met groente! En niet te zout. Onze kinderen wilden water en deze hoefden we dan ook niet te betalen. Ik moet er altijd wel aan wennen dat patat en groente apart bijbetaald moeten worden. Maar het smaakte heerlijk! Patat met kaas nog nooit eerder gezien! Lekker hoor. Mooie opgemaakte borden. Porties waren net genoeg. Had van mij nog ietsje meer gemogen maar ik ben een grote eter.
    De borden zagen er prachtig uit. Lekker was het!!! Jammer van de vele negatieve reacties. Ik was zeer tevreden!

3. Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Interessant angerichtet Speisen, guter Service, regionale Produkte.

4. Elizabeth

Gisterenavond samen uit eten geweest bij fika en heerlijk gegeten en het eten was goed warm echt een ontspannen avond weg.

5. Jammer dat het restaurant zo leeg was, er was één ander tafeltje bezet. Weinig keus op de menukaart. Het eten was weinig, zeker voor de prijs die je ervoor moet betalen. Friet/aardappel moet je er apart bij bestellen en komt dus bovenop de prijs van het hoofdgerecht. Het nagerecht hebben we dus bij de ijssalon genomen! We gaan hier niet nog een keer eten!

6. Vandaag koffie gehaald voor op het strand. 2 bakjes voor 6 euro en de bekertjes waren half vol!! Veel te duur zelfs in Scheveningen betaalden we minder.

7. Dit is wat je krijgt voor 7 euro: twee miniatuur bakjes voor de helft gevuld met slappe, zoutloze frieten met mayo. Toen ik bij uitgifte tegen de eigenaresse zei dat dit wel heel weinig friet is voor 7 euro was haar reactie: helaas! Waarop ze haar handjes in de lucht wierp en wegliep. Dus riep ik haar na: kan óf wil je hier niks mee doen?! Ondertussen een frietje geprobeerd die heel vies smaakte. Haar er ook één aangeboden o.v.v proef zelf maar. Geleverde oplossing: een dubbele portie slappe frieten met een bak zout eroverheen. Niet te vreten. We hebben het van ellende aan de vogels gevoerd. Flika flikt dat!

8. Weinig keus en buiten snackcorner heeft geen frikandel een klein bakje patat met weinig saus erbij voor 3.50 €
    Erg jammer er zitten op een warme dag toch veel gezinnen met kinderen en ook alleen maar een raket ijs te krijgen
    Super slecht

9. Heerlijke locatie… maar dat was het ook…
    Hoger segment?
    Stel een enquête op dan weten jullie wat er mis is en leer ervan.
    Zo jammer dat.

10. Beste mensen als gepensioneerde en met een goede portemonnee, zijn wij nog nooit als terras genieters zo geschoffeerd als bij Fika in Zeewolde. Geloof de positieve recensies echt niet.

Wij lunchen overal en hebben dit echt nog nooit meegemaakt, oordeel zelf, ons relaas en benader ons echt als u twijfelt en vele anderen als u twijfelt, wij hebben de adressen en namen.

Wij kwamen aan met drie volwassenen en een kind. Het eerste wat door een serveerster werd gezegd is, komt u van de camping terwijl mijn vrouw en onze dochter er fatsoenlijk uitzagen. Wij wonen al meer dan dertig jaar in Zeewolde en zijn bekend bij restaurants in Zeewolde en daarnaast in vele restaurants in Harderwijk en ga zo maar door.

Nog nooit hebben wij dit meegemaakt. Enfin ons relaas.

Ten eerste deze eerste opmerking terwijl het zogenaamde personeel als zodanig niet herkend zou worden, geen een eenvormige kleding, zo van de camping. Dit gaat om het volgende, mijn onbenullig persoontje vroeg om een heerlijke uitsmijter kan heerlijk zijn. De opmerking van de serveerster was, “dat kunt u overal krijgen maar niet bij ons want wij zijn een segment hoger”. Op zich iets om te overdenken maar op het uit de printer uitgedraaide menu staat wel een tosti ham kaas, ben ik nu achterlijk, kan je dat nergens anders krijgen. De enorme spinnenwebjes zaten vlak boven ons hoofd natuurlijk een segment hoger.

Daarnaast werd gevraagd aan mijn dochter wat zij wilde bestellen (zij is nogal aan de maat), zeker bruin brood. Moet ik meer vertellen, hoe onbeschoft kan het nog worden, nou er komt nog meer.

Het na het genuttigd te hebben van het bestelde, bestelde ik nog een kopje koffie, nou dit is mij nog nooit overkomen in mijn leven van zeventig jaar, ik kreeg een kopje koffie zonder suiker, melk dan wel een lepeltje. Het is gewoon lachwekkend, ik moest vragen om de suiker en het lepeltje en dat werd mij na navraag geleverd maar werd direct weer meegenomen. Even ter verduidelijking, ik vroeg om suiker en een lepeltje en zei zelf neem het maar direct maar weer mee, waarop werd geantwoord, ja dat doe ik direct want anderen willen dat misschien ook. Dit is allemaal serieus. Er is nog veel meer voorgevallen zoals bier morsen over iemand en ga zo maar door.

Natuurlijk kan ik nog veel meer vertellen wat er om ons heen gebeurde en wij daar ook met betrokkenen over gepraat hebben, maar het zou nogmaals een boekwerk worden.

Een raad van ons, een strandtent moet aan de behoeften voldoen aan de mensen die daar recreëren, is dat nu zo moeilijk.

Een aanrader, nee vermijd het, een segment hoger ga lekker naar de Kalverstraat in Amsterdam.

Wat mensen nodig hebben is ontspannen op het strand en een ijsje en een betaalbaar hapje en zo verkrijg je omzet, wordt wakker.

2 positieve stemmen1 negatieve stem
  11. Echt super gegeten. Het was bijzonder en anders. Geen overvol bord maar een creatief bedacht geheel en lekker. Dat ik mijn patat apart kan bestellen vind ik een luxe want dan bepaal ik zelf hoeveel ik eet en neem. Er is heerlijke koffie en er zijn… heerlijke toetjes.
    Ik zie een grote verbetering en iets waar we in Zeewolde blij en trots op mag zijn.
    Wel zou ik de stoelen buiten en de inrichting van buiten gelijk eruit gooien (vooral die parasolen) gelijk nieuw aanschaffen comfort bieden dit past dan beter bij dit goede eten.
    Personeel is vriendelijk.
    Kleding wat gedragen wordt komt goedkoop over en past niet bij het concept van eten en de prijs en kwaliteit die hier geleverd wordt. (Vond het groene linnen overhemd bij de mannen wel leuk maar een t shirt bij dames neen doe maar een groen linnen bloesje dan.)
    de planten en bloemen en verlichting is sfeervol en de muziek is goed.
    Ik kom zeker terug.

12. Lisette

Wij aten hier op vrijdagavond in het hemelvaartsweekend, en we wisten nog niet dat kaap flevo een nieuwe eigenaar en andere naam had.
    Er zaten maar weinig mensen, wat ons verbaasde, omdat het mooi weer was.
    We bestelden als voorgerecht de makreel en bietensalade en als hoofdgerecht de diamanthaas.
    Erg smakelijk was het zeker.
    Maar we moesten er erg lang op wachten terwijl het totaal niet druk was! Een van de voorgerechten was erg karig, en heel jammer dat friet (miniportie voor €3,50) en groente moet worden bijbesteld. En wij zijn geen grote eters.
    Om een complete maaltijd te hebben, moet je dus dieper in de buidel tasten dan de kaart lijkt aan te geven.
    Ook de frisdranken worden in kleine glaasjes geschonken.
    Voor de locatie die eruit ziet als strandtent, lijkt me dit nieuwe concept "Fika", dat staat voor gezelligheid en gastvrijheid een minder goede keuze. Je krijgt niet wat je verwacht.

13. KaapFlevo had er duidelijk geen zin meer in, het restaurant ging van de hand. Maar of dit concept gaat werken hier...? Allemaal extreem jonge medewerkers die het niet begrijpen. Bedrijfsleidster die alleen maar toekijkt, ipv gewoon zorgt dat er een standje zal worden bijgezet.
    We hebben lang moeten wachten, veel te veel geld kwijt voor een strandtent en de gezelligheid van de inrichting is sober. Veel groen en de hond mocht niet eens mee het terras op. En dat op die plek?!

14. Esmeralde Stokvis

Wederom geweest voor een heerlijk lunch/ borrel. Vriendelijk betrokken personeel. De accommodatie nog mooier dan voorheen. Het eten is erg lekker en ruime porties.

15. Heerlijk geluncht! Superplekkie, lekker eten, goeie sfeer en fijne service.
    Top!!

Tot de volgende zonnige middag!

16. Goede, snelle en vriendelijke bediening. Fijne plek om wat te drinken.
    Als diner allebei een hamburger besteld, die vonden we erg pittig, bitter en kwam met een deels zwartgeblakerd broodje. Bediening nam het goed op. Wel jammer, locatie is top.

17. Een aantal jaren niet meer geweest wegens de slechte ervaringen. Nu toch maar weer geprobeerd, en werkelijk fantastisch. Super lekkere steak tartaar gegeten en de diamanthaas! Dikke vette pluim voor de keuken!

18. Vanavond gegeten met vrienden.

Nieuwe eigenaresse, nieuwe kansen.
    Ik als echte horeca tijger weet wel hoe horeca in elkaar zit. Maar dat de gerechten zo goed gingen bevielen ging zelfs boven mijn verwachtingen.

Hoenderfilet was subliem, heerlijk bereid, gewaagde saus maar werkte goed! Als dessert had ik Blanc Mange: amandel bavarois met peer sorbetijs, ook dit ging boven mijn verwachtingen.

Al met al hebben wij dus erg genoten van deze avond. Complimenten aan de keuken! 😁

Service was nog niet op en top, maar hier wordt aan gewerkt! Dit kan nog een veelbelovend restaurant worden.

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  19. Absoluut geen verbetering na Kaap! Oa tosti besteld, het brood is dik 3 cm dik met 1 plakje kaas… eh welke kaas en waar is die? Daar bovenop weer een 3 cm dik broodje, kale saaie bedoeling. Als hier een uitbater staat die ervaring opgedaan heeft in de Basiliek in Harderwijk zou degene beter moeten weten. Personeel is te jong, heeft geen ervaring, zien geen lege glazen, terwijl juist daar het meest op wordt verdiend. Steak tartaar mag niet eens zo genoemd worden, ik zou me diep schamen om het zo op de kaart te zetten en dan ook op die manier zo te serveren. Gastvrouw (kennelijk ook uitbater) zal best aardig zijn maar laat je ook eens zien aan je gasten. Met name aan degene die iets te zeggen hebben m.b.t tot slechte, onervaren, bediening en dito lunch, ik neem aan dat ze "vogeltjes"om zich heen heeft die haar dit vertellen! Voor ons absoluut geen tweede keer waardig, als je een lunch al zo kunt verpesten heb ik een hard hoofd in het diner!

20. J.G.Molle

Na een paar jaar hier niet meer geweest te zijn, nu maar weer eens geprobeerd. Tenslotte zit er een nieuwe eigenaresse in. Dus wie weet....Wij bestellen 2x de hamburger + 2x een Tonic. +1x keer friet.
    Het uitserveren van dit geheel duurde al lang.. Ruim een half uur. Vervolgens werd een een "vrij kale hamburger" geserveerd op een broodje met 1 blaadje sla 1plakje tomaat en een klein beetje saus. Een vrij droge hap dus. Het vlees was wel goed van smaak.
    Je denkt iets te bestellen voor € 14,50 p.p.maar in werkelijkheid kost het € 16,-- Ja is dan het antwoord>>>het staat een beetje verwarrend op de kaart geschreven. vervolgens kost ons Tonicje € 3,75 p.p. en de friet € 3,50 Ik moet dan uiteindelijk € 44,-- afrekenen voor een eenvoudig hapje. Wat schets mijn verbazing als ik 's-avonds thuis op hun website heel andere prijzen zie staan in de menukaart € 14,95 voor een compleet aangeklede burger inclusief gebakken ei en friet. Maar die menukaart werd niet gehanteerd in het restaurant zelf en men draaide blijkbaar nog steeds op een proefmenukaart. Slecht geregeld allemaal.

Conclusie....geen enkele verbetering in al die jaren en zo prijst men zich van zelf weer uit de markt.

21. D. Tulleken

Wat een goede aanvulling in Zeewolde. Heerlijk eten, goede kwaliteit. Echt iets anders dan al het andere wat er al is. Vooraf een steak tartaar zoals die moet zijn. Ook de bietensalade was smaakvol, iets minder ‘groen’ en meer biet had wel gemogen. Als hoofdgerecht de hamburger en gamba’s, beide erg lekker. De friet smaakte goed, zoete aardappel was wat veel maar ook lekker. We komen hier zeker nog eens terug!

22. Strandtent Kaap Flevo is recent getransformeerd naar restaurant Fika. Wat een succes! Aankleding en aanpak verdienen een dikke dikke pluim. Maar de grootste verassing is het eten. Zo lekker! En in goede zin anders dan anders. Eindelijk een echt en goed restaurant in Zeewolde. Wij komen terug, en gauw, met vrienden. Dank dat jullie gekomen zijn Fika.
    Ciao, Barbara

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  23. Vorige maand daar gegeten met mijn vriend het was heerlijk, het menu was zeker verrassend maar echt lekker, de sfeer was geweldig het zat helemaal vol, leuk personeel en lekker eten helemaal top! Wij komen zeker terug

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  24. Met Moederdag gegeten bij Fika. Het vernieuwde restaurant is zeer sfeervol, de kaart is verrassend en heerlijk vers en het personeel is snel en gezellig. Kortom een zeer geslaagd etentje.

25. Restaurant fika