Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Zeddam verdeeld zijn.

1. Internationaal Zeddam

Op deze zaterdag zouden we gaan kijken naar het logeerappartement wat Maurits gedurende zijn stage in het oosten van het land mag gebruiken. Daar hoort natuurlijk een leuke lunch bij en zoals bekend zijn veel restaurants op zaterdagmiddag niet open. Ik verbaasde me over het aantal leuke restaurants wat ik tegen kwam en koos op basis van de menukaart en de website voor het restaurant van het Landgoed Montferland, Graaf van den Bergh.
    Een telefoontje leerde me dat er ‘s ochtends een partij was, maar dat we vanaf 13.00 terecht konden in het restaurant. We waren er iets te vroeg en dronken ons aperitief in de lounge, waar later overigens nog een aantal lunchers kwamen. De beide mannen namen een glas Cava rosé en ik nam een glas witte wijn, een blend van Sauvignon en Colombard, omdat de uitstekende bediening had aangegeven dat er een licht zoetje in de Cava zat. De wijn beviel me.
    Bij het aperitief kwamen bakjes met wat hapjes. Droge worst, toastjes met tapenade en groene en zwarte olijven en eigenlijk was alles erg lekker. We kregen de kaarten uitgereikt en het dagmenu werd ons toegelicht. Dat menu beviel ons, we wilden alleen graag als hoofdgerecht vis in plaats van ree en dat was geen enkel probleem. De wijnkaart is hier absoluut leuk en heel vriendelijk geprijst ook.
    We kwamen - hoe kan het ook anders - uit op een Condrieu A.C. 2009 « Pagus Luminis », Louis Chèze. Na enige tijd werden we aan tafel genood en konden we het ruim opgezette restaurant bekijken. Warme tinten, prettige stoelen en een mooi uitzicht over de omgeving, want het Landgoed eindigt op een heuvel.
    Boter, olie en zout stond al op tafel, we kregen een broodje, de heren kregen bruisend water ingeschonken en ik kreeg plat water uit een karafje met een schijfje citroen. De wijn werd geopend en die was natuurlijk erg lekker, dus we konden beginnen.
    Allereerst kwam er een bordje met twee bakjes. Links een hamburgertje met dry-aged rib-eye en rechts een crumble met een mij onbekende Italiaanse blauwschimmelkaas met wat gemarineerde radijsstukjes. Beide amuses vond ik erg lekker. Mooi op temperatuur en prettig van smaak.
    Het voorgerecht verscheen. Huisgemarineerde zalm met een kruidensalade, gepocheerd kwarteleitje en mayonaise verrijkt met saffraan. Ook hierbij wat gemarineerde radijsstukjes. De zalm was mooi zacht en fijn van smaak, de kruidensalade was lekker, maar had wat mij betreft een iets uitgesprokener vinaigrette mogen hebben en het gepocheerde kwarteleitje was uitstekend. Nog lauw en mooi lopend.
    We gingen door met de specialiteit van de chef. Zachtgegaard varkenswangetje met jus van truffel, kruiden, aardappelmousseline en wat postelein. Een werkelijk schitterend zacht varkenswangetje (drie dagen gegaard op zeer lage temperatuur) troffen we aan, met een soort structuur van eisbein, eronder de aardappelmousseline, wat kruidjes en de in reepjes gesneden postelein. De jus erbij was lekker, maar truffel heb ik niet geproefd.
    Als hoofdgerecht kregen we zacht gebakken kabeljauw met vongole, puree van pompoen, stukjes biet, een saus met saffraan, lamsoren en wat cressjes. De kabeljauw was perfect gebakken, de vongole waren ook lekker, zo ook de andere genoemde ingrediënten, die ook nog eens mooi met elkaar combineerden.
    Erbij een grote bak gemengde kruidensla en een aardappeltaartje met rozemarijn en een toef komkommermayonaise, wat ik natuurlijk erg lekker vond. Het aardappeltaartje trouwens ook.
    Het dessert bestond uit een lopend chocoladetaartje met parfait van witte chocolade en gepocheerde ananas en hierover kan ik kort zijn: erg lekker. Het taartje was mooi lopend, de parfait mooi romig en de ananas gaf een fijne frisse toets.
    Bij de goede espresso kwamen tot slot nog wat snoeperijtjes, incl. een toef slagroom en na het betalen van de rekening verlieten we tevreden de Graaf van den Bergh. Een erg leuk en attent restaurant, mooi gelegen, uitstekende bediening en er wordt lekker gekookt. En de omgeving is schitterend.

2. zuster voskuilen

Vanmorgen was ik weer in Het Tolhuis. Al jaren kom ik er wanneer er iets te vieren valt, maar ook vaak als ik er langs kom. Altijd vriendelijke mensen en het eten en drinken is goed verzorgd en smaakvol opgediend, zonder te vertrouwd of opdringerig te worden. En op deze wijze spreken de met me meevierende gasten eveneens.
    Voor fietsers en wandelaars in onze mooie omgeving een aaanrader.

3. Chinees-Indisch Zeddam

Voor bitterballen ga je naar de Chinees, jaja lekker goedkoop. Ik vind het plazagedeelte vies en vet, een aanfluiting voor een ooit zo goed restaurant. Veel te duur ook voor bitterballen.

1,2
  4. Wij hebben als gasten geslapen en gegeten bij hotel de Uitkijk. Er werd ons verteld dat ze sinds enige tijd een a-la-carte restaurant hebben. Als voorgerecht hadden wij Carpaccio. Heerlijk klassiek gerecht, smaakte prima. Als voorgerecht hadden wij Tournedos, er werd ons gevraagd hoe deze gebakken moest worden. Hij was echt heerlijk mals. Als toetje hadden wij de brownie met vanille ijs. Het was een heerlijke verse brownie met hele lekkere vanille ijs.

Het personeel was zeer vriendelijk en vroeg regelmatig of alles na wens was
    Ik zal zeker nog een keer terug komen.

5. Nederlands Zeddam

Wij zijn een week op een bungalowpark in Braamt geweest waar we de eerste avond hebben gegeten. Keuze was beperkt en voor een bungalowpark naar mijn mening te luxe. De volgende avond zijn we in de omgeving op zoek gegaan en kwamen al snel bij "Bij Kobus". De keuze was er goed en het eten subliem. De hoeveelheid was meer dan voldoende. Bijna alles wordt er ook vers klaargemaakt en het smaakt er dan ook naar. Wat een verschil met de diepvriesfrietjes die we op een van de andere avonden in een restaurant in Braamt voorgeschoteld kregen. We zijn dan ook de overige avonden naar "Bij Kobus" gegaan. De Spare Ribs zijn zeker een aanrader. Buiten het goede eten, is de service ook prima, snel en vriendelijk. Zelfs toen drie zalen vol zaten, hebben we niet lang hoeven wachten. Als we weer in de buurt zijn, gaan we zeker terug.

6. R. Dittersj

02 november deelgenomen aan het wildbuffet, we waren met 4 personen waarvan er 1 zoutloos was. Zoutloos was geen probleem en er werd een fantastisch bord wild voorgeschoteld, complimenten zeker omdat het toch een buffetavond was. Het buffet, meerdere heerlijke salades met stukjes wild, zelden zulke lekkere salades gegeten, zeer gevarieerd bijzonder goed van smaak.
    Het hoofdmenu diverse soorten wild bijbehorende groente super!
    Dessert zeer gevarieerd maar die hangop wat was die lekker.
    Ga zeker nog terug heerlijk

7. Nederlands Zeddam

Volgens mij is hier de crisis ook toegeslagen, kleine porties, vlakke hap. Sorry voor ons geen 2e keer!

4,9
  8. We zijn 1 keer op woensdag avond wezen eten, de bediening is erg vriendelijk en heel gezellig, een week later kwamen we weer en het meisje wat in de bediening liep wist precies wie we waren en wat we dronken. Een groot compliment voor de super vriendelijke bediening van deze jongedame, dit betekent dat ze zeer geinterreseerd is in haar werk en haar clienten.
    Het eten is super en dankzij de bediening smaakt het nog beter.

9. Chinees-Indisch Zeddam

Prima restaurant, altijd lekker, vooral de grill en de bitterballen vind ik een aanrader. Prijs/kwaliteit is goed.

10. Chinees-Indisch Zeddam

Rob en Diny Lucassen

Wij hebben gebruikt gemaakt van het buffet op zondag 17:00 uur en het was geweldig, een en al lof. Er is voldoende keus voor iedereen, zelfs het toetjesbuffet en de koffie is een aanrader.

11. Wij waren met ons gezin bij de Lange Waard in Zeddam,het eten was voortreffelijk, goed van smaak, vooral de aspergessoep was zo heerlijk romig. Wij kregen genoeg te eten en het was ook nog vaderdag. En ook de andere gerechten waren ook goed van smaak. Wij kunnen niet anders zeggen ga een keer langs, dan kunnen jullie er ook van genieten, zoals wij dat deden, het is echt een aanrader!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En het personeel en de gastheer Clemens bedankt. Je ziet ons nog een keer terug, tot dan.

12. Clemens Ambting

13. Heerlijk gegeten! De proeverij van 9 gerechten is echt een aanrader. Er is voor elk wat wils en alles is van zeer hoge kwaliteit. En... voor de hoeveelheid en de kwaliteit van het eten is de prijs eigenlijk zeer mooi! Ook het personeel is erg vriendelijk en servicegericht! Toppertje in de regio!

14. Chinees-Indisch Zeddam

Jos

Vanavond voor eerste keer hier het buffet gedaan. Na goede verhalen uit de omgeving gehoord te hebben, viel het me zwaar tegen.
    In voorgerechten heel weinig keus. Gefrituurde banaan lag er, frietjes...als voorgerecht? Erg standaard Chinese gerechten lagen er, niet bepaald verrassend. De bediening bood steeds aan om drankje te halen, want "anders hadden ze niets te doen". Niet bepaald professioneel.
    Fruit uit blik als desert, Kortom, nooit meer!

3,5
  15. Pannenkoekenhuis Zeddam

Over de overige zaken behalve de service kan ik niets zeggen aangezien wij niet eens binnenkwamen. Er was een besloten feestje op zaterdagmiddag NA 12 uur. Wij werden zeer onvriendelijk opgewacht bij de deur door een man die mededeelde dat wij er niet in kwamen ivm genoemde feestje. Hij verwees naar de website waarop gestaan zou hebben dat het gesloten was. Lekker makkelijk: verwijzen naar de website. Temeer ik de vrijdag ervoor er nog op gekeken had en nergens van een sluiting had gelezen (in ieder geval niet duidelijk). Daarna werden we als honden weggestuurd en dropen wij af. Als hij een horecaman was geweest dan had hij ons voor de teleurstelling bijv. een voucher voor een kindermenu of een drankje aangeboden voor de volgende keer. Wist ie zeker dat we terug zouden komen. Dat doen we nu waarschijnlijk niet meer. Dit omdat ik niet alleen mijn dochter van 3 uit de auto moest tillen, maar ook nog omdat mijn moeder erbij was met de rollator. Dit alles kon onverrichterzake weer terug in de auto! Mijn dochter was ook zeer teleurgesteld. Vervolgens zijn we heerlijk wezen eten een paar honderd meter verderop in 's- heerenbergh.

16. Super gezellige afsluiting van een in het water gevallen zondag, heerlijke gerechten, goeie wijnen, maar vooral een super goeie gezellige gastheer. Clemens bedankt!!!!!!!

17. Gegeten bij het Tolhuis een hele goede kwaliteit lekker gegeten en super bediening.
    Veel te zien en keuze voor iedereen qua sfeer of lekker luxe of lekker in de Serre.
    Helemaal top een lekker moment van verwennerij.
    Top mensen van Tolhuis, vasthouden.

18. We hebben heerlijk gegeten, de chateau briand werd aan tafel bereid, heerlijk. Top gegeten, komen zeker terug. Bediening is erg goed, zou alleen een andere muziek keuze doen. Vond ik niet helemaal bij onze heerlijke gerechten passen maar het blijft dat het eten heel erg goed is, bedankt.

19. Mijn partner en ik houden allebei van hygiene..(met het eten moet niet geknoeit worden).
    Als je er binnen komt , zit er altijd wel iemand te poetsen...en het eten is goed verpakt.
    Verder is het klantvrienelijk en aardige personeel...zelfs de eigenaar helpt een handje als het druk is.
    Zeer goede cafetaria...daarvoor wil ik wel een stukje rijden.

Prima!!!

20. Hebben hier met z'n vieren gegeten. Het eten was heerlijk, en de bediening zeer vriendelijk en behulpzaam.

Andere groente vragen was geen probleem, en de porties waren meer dan genoeg.

Onze complimenten, en voor een ieder zeker een aanrader.

21. Internationaal Zeddam

Wederom van een zeer geslaagde avond genoten. Zeer fraai en smaakvol dagmenu tegen een goede prijs. Uitmuntende wijnen.

22. Nederlands Zeddam

Bert Haan

Zeer goed gegeten, de spare-ribs waren bijzonder goed.

23. Fam. Aalbers

Prima service van het personeel, super gezellige dag.

24. Nederlands Zeddam

leonie derksen

De salade met kip vind ik geweldig lekker.
    Ook het personeel is erg vriendelijk.

25. S. Kuperus

Gezellige avond gehad. We werden vriendelijk ontvangen en hebben heerlijk gegeten. Zeker de moeite waard om nog een keer te gaan!!

26. Pannenkoekenhuis Zeddam

Wij hebben al bij verschillende "pannenkoekenhuizen"gegeten maar deze staat voor ons met stipt op de eerste plaats.

De pannenkoeken waren luchtig, licht en zeer smaakvol.

G van Gendt

27. Chinees-Indisch Zeddam

Zeer regelmatig gegeten, bediening is eerste keer grappig, wordt al vrij snel een langspeelplaat met een tik. Rekening is iedere keer weer verhoudingsgewijs een onaangename verrassing. Entourage al jaren aan een update toe, maar nog steeds zijn de ramen afgekit met plakband. Kortom, prima voor snelle hap, maar niet als je echt een avond uit wil. Voor het geld kun je echt in de omgeving veel beter terecht!

5,7
  28. Pannenkoekenhuis Zeddam

Afgelopen weekend bij Brinks wezen eten en het was echt heerlijk!
    Er hangt een hele fijne sfeer en je wordt er zeer vriendelijk ontvangen.

Zeker een aanrader wij komen zeker weten nog vaak terug!

29. Chinees-Indisch Zeddam

florentien

Het is hier werkelijk een fantastische gelegenheid om heerlijk te dineren in welke setting dan ook!
    Ik was werkelijk blij verrast door de unieke smaken die de keuken van dit restaurant te bieden heeft. En als dit dan ook nog eens samen gaat met allemaal vriendelijke gezichten en een sfeervolle ambiance kan ik alleen maar zeggen dat ik hier heel erg blij van wordt! Een echte aanrader dus!