Bezorgrestaurants in de buurt van Filoxenia

4. Betalen Visa Master Card pin American Express

1193863041 85
1201024222 85
1208185403 81
1294119577 87
1308441939 86
1423020838 94
1430182019 94

1. Filoxenia=vertaald gastvrijheid. Nu, dat is hier ver te zoeken. Bij binnenkomst laten ze je een kwartier wachten. De jas hang jezelf maar op aan de kapstok.
    Uiteindelijk krijg je de vooraf gereserveerde tafel.
    Het eten wordt pas na 1 uur gebracht, alles op elkaar op een bord. Souzouki werd nog nagebracht, waren ze vergeten. Tafelgenoten hadden een schotel besteld. Ik had Stifado. Een gestoofd stukje konijn in tomatensaus met alleen maar uien. Dat was het. Niet eens kritharaki of andere bijgerechten. € 18,50 Betaal je hier dan voor.
    Geen enkele keer tussendoor de vraag of alles naar wens was. We moesten zelf vragen of we nog wat te drinken konden krijgen.
    De tafel wordt ineens afgeruimd, er wordt niet eens gevraagd of we nog een nagerecht wilden. Willen ze naar huis?
    Toen maar de rekening gevraagd. Ouzo kregen waarschijnlijk alleen de vaste gasten bij de rekening geserveerd.
    Ook bij het afrekenen werd niet gevraagd of alles naar wens was geweest.
    Sorry Filoxenia, gastvrijheid? Sorry, dat wij als toeristen jullie lastig gevallen hebben om wat te komen eten.
    Jullie zien de gasten niet eens staan. Dit is een Grieks restaurant onwaardig.

2. We waren afgegaan op de lovende recensies over dit restaurant. Maar het viel ons tegen. We hadden de Zorba schotel voor twee personen besteld. De boerensalade was erg kaal. Een bord met tomaat, komkommer en wat rode ui afgemaakt met 2 olijven en een klein plakje feta. De gyros had veel verbrande stukken en was erg onregelmatig gekruid en gezouten. Het ene stukje zat geen smaak aan, het volgende was te zout om te eten. We hebben dat kenbaar gemaakt bij de bediening, maar die deed daar niets mee. Kennelijk is dit de norm. De mousaka en de souvlaki waren wel weer goed. Ik zal hier niet snel weer heen gaan. Er zijn genoeg Griekse restaurants waar je lekkerder kunt eten en zitten.

3. Tijdens ons jaarlijks uitstapje naar Zandvoort aan Zee traditiegetrouw naar dit.
    Grieks restaurant geweest, vanwege het voortreffelijk eten. Zelden was het eten. Zo goed, ook voor de bediening onze complimenten.

4. Gedurende heel wat jaren eet ik bij "Filoxenia" te Zandvoort en ik kan mij niet herinneren dat ik ooit iets op het eten aan te merken heb gehad. Integendeel, het is altijd voortreffelijk. Alles ziet er fris uit en wordt met zorg op authentieke wijze door de ouders van Kostas bereid. Wat ook gezegd mag worden is dat de vrouw van Kostas (Lianne) ook een geweldige kokkin is. Als je bepaalde wensen hebt, of je wilt iets hebben wat niet op de kaart staat, dan is dat altijd mogelijk als het op voorraad is. De sfeer, service en de bediening is ook klasse. Hoe druk het er ook is, er heerst altijd een gemoedelijke sfeer. Het personeel weet ook van aanpakken en is heel vriendelijk. Ik eet vaak bij verschillende Griekse restaurants in het land en tot op heden steekt "Filoxenia" er met kop en schouder boven uit. Een aanrader dus. Niet voor niets was "Filoxenia" in 2014 nummer 2 van de beste Griekse restaurants van Nederland. Op 11 september bestaan de zaak 15 jaar en mijn wens is dat "Filoxenia" nog heel lang zal blijven bestaan. Bij deze alvast mijn gelukwens met dit jubileum.

5. Robert Papenburg

Vanavond wezen eten in dit restaurant, we houden erg van Grieks eten en de Griekse gastvrijheid en we hebben dit gevonden. Het ontvangst was hartelijk en de bediening was super. Wat een verrukkelijk eten en genoeg om je buikje vol te krijgen. In december zijn we weer in Zandvoort en gaan we zeker weer naar dit restaurant, zondag 13 december gaat het worden de verjaardag van mijn vrouw vieren dat wordt een super verassing ik weet het zeker.

6. hedwig

7. Dorothé Sikkens

Afgelopen zaterdagavond echt overheerlijk gegeten. De mezze, vis en lam, het smaakte allemaal geweldig. De bediening is heel vriendelijk, attent en alert, en da's best knap met zo'n grote groep gasten (zo'n 30 man). En de gastheer maakte het met zijn persoonlijke aandacht voor iedereen aan tafel helemaal af. Mocht ik weer in Zandvoort zijn en op zoek naar een lekker restaurant, hoef ik niet lang na te denken. Bedankt voor de superleuke avond!

8. Marijke en Siem Hielkema

Gisteren met 29 familieleden en vrienden een feestje gehad, want dat was het, een feestje qua sfeer en het eten was heerlijk. De Dorade vis was subliem, zelfs de mensen die eigenlijk niet van vis houden hebben er van genoten. We mogen ons gelukkig prijzen met zo een fijn Grieks restaurant in ons dorp. Het is een absolute aanrader. Dank jullie wel voor de fijne avond.

9. Beste Grieks restaurant van heel Nederland. Gastvrij ontvangen. Jammer dat het niet bij ons in de buurt ligt. Zo'n twee uurtjes rijden. Maar mochten we ooit weer in Zandvoort komen dan gaan we hier zeker weer naar toe. Dus een echte aanrader voor iedereen!

10. kees

11. Wij hebben weer heerlijk gegeten met zijn drietjes. Onze zoon had zo'n leuk kindermenu met een speeltje erbij. Hij vond het ook super leuk, dus gaat de volgende keer weer gezellig mee bij onze favoriete Griek in Zandvoort, echt top, hij staat bij ons zeker op nr. 1: super eten en personeel ook super vriendelijk. Tot gauw.

12. Maarten Limburg

Filoxenia betekent gastvrijheid in het Grieks. Dit restaurant is het op een na beste Griekse restaurant van Nederland. We waren lopend naar het restaurant gegaan, maar het ging heel hard regenen. De eigenaar zei, wacht maar even ik bel even een vriend en die brengt jullie naar het hotel. Komt er een taxi busje aanrijden en die rijdt ons zo gratis en voor niks naar het hotel. Geweldig toch!? Gastvrijer kan bijna niet!

13. Judith

We hebben met onze dochters hier gegeten. De sfeer was top en het eten super! Ze maken de verwachtingen na het lezen van de recensies echt waar!! De bediening was erg vriendelijk.

14. Jack 5 punten

Bij toeval terecht gekomen in dit restaurant, inmiddels al 2 keer terug geweest en alleen al in 2013!. Dat zegt genoeg he. Top bediening en echt TOP eten!!.. Zeker een hele goede aanrader!!

15. Ik heb mijn 40 jarige jubileum hier gevierd: De bediening was perfect en het eten was ook goed. Zelfs voor de kinderen was het goed geregeld. Zeker voor herhaling vatbaar.

16. Wij hebben er heerlijk gegeten. Er word leuk meegedacht als je iets anders wilt dan vanaf de menukaart, echt super! Gezellige bediening en een open keuken met twee geweldige koks! Als we in de buurt zijn, komen we zeker weer langs :-)

17. Vriendelijke mensen, snelle bediening en heerlijk gegeten.

18. Wij hebben hier ons 12,5 jarig huwelijksfeest gevierd. Een geweldige avond om nooit te vergeten. Eten was uitmuntend, schalen vol, bediening super en plezier in het werk en het restaurant heeft een mooie ambiance. Kostas en familie Bedankt!
    Daniel en Margriet

19. Wat een fantastisch restaurant! Een gezellige sfeer, huiskamerachtig. Het eten is eerlijk en heerlijk. De gamba’s en de lamsbout zijn zeker een aanrader! De bediening is heel vrolijk en geeft je een gemakkelijk gevoel! Hartstikke bedankt! Wij komen zeker terug.

20. Met 6 volwassenen en 2 kinderen gegeten en gedronken voor maar 170 euro! Ik heb geen kritiek punten kunnen ontdekken. Goede snelle bediening voor drank en heerlijk eten!

21. Spontaan op zoek gegaan naar een leuk restaurant in het Zandvoortse centrum bleek de 1ste Griek die we vonden erg vol te zitten. Vonden wij niet erg, want de hele ambiance trok ons ook niet zo. Dus liepen we door, totdat we bij deze Griek kwamen...en het bleek de beste keuze te zijn om daar naar binnen te gaan om te eten. Eten, drinken, service, bediening, prijs-kwaliteit....allemaal errug goed. Geen (harde) achtergrondmuziek, zodat je op normale toon met je tafelgenoten kan praten. Van de andere gasten totaal geen (over)last gehad. De volgende keren dat wij weer in Zandvoort zijn, komen we definitief terug om in dit gezellige restaurant te eten. En ja, de eigenaar is erg amicaal met de vaste klanten, maar de meisjes die ons bedienden deden dat met volle overtuiging. Dit restaurant is een echte aanrader!

22. Jan,Mieke & Conny,Gerard

Na lange tijd weer heerlijk gedineerd in dit hoogstaande "Greek Cuisine Filoxenia Restaurant, waarbij door de Griekse ouders van de altijd klantvriendelijke Kostas & Lianne (Jorgos & Theodora) weer fantastisch werd gekookt en gegrilld, ook al omdat dit restaurant dit jaar 10 jaar bestaat, en een zeer gewilde plaats heeft verworven in Zandvoort en zeer hoog staat aangeschreven.

23. Tijdens een weekendje weg in Zandvoort kwamen we bij dit leuke Griekse restaurant uit.

Het eten was heerlijk! Nog nooit zo lekker Grieks gegeten. Bediening was daarentegen zeer matig. Aandacht van de eigenaar ging alleen maar uit naar de vaste klanten. Wij als toeristen moesten 'bedelen' om nog wat drinken te bestellen.

24. Wendy Terlouw

Wat een feest om hier te kunnen eten. De bediening is top. Maar het eten, zalig! Wij kunnen niets anders zeggen. Alles werd met grote zorg bereidt en dat proef je. Wij hadden geluk dat we een tafeltje hadden, want even na ons waren er toch veel gasten die ze teleur moesten stellen. Het restaurant zat helemaal vol. Reserveren is voor dit restaurant dus noodzakelijk, wil je zeker zijn van een tafel. En doen hoor, het is zeker de moeite waard!

25. Fam. Reck Meerssen

Als je een echte liefhebber bent, ga dan beslist hier eens eten, want da's echt genieten. Een gastvrije ontvangst, lekkere wijn, heerlijke pikilia's ( mix van voorgerechten ) en een vleesschotel van ultieme kwaliteit. Er staan echte Grieken in de keuken, er wordt met liefde gekookt. De prijs-kwaliteitsverhouding is heel netjes.
    Kortom : een aanrader!

26. Wat een fantastische avond heeft het Filoxenia team onder de bezielende leiding van de uitermate klantvriendelijke Kostas ons gisteravond geboden. Na een uitgebreid assortiment van heerlijke voorgerechtjes met daarbij de overheerlijke nieuwe en betaalbare rode huiswijn, naar het hoofdgerecht.

Een combinatieschotel van uitstekend bereidde vis en vleesgerechten. Dit alles met daarbij hun absolute rode top wijn genaamd De Twee Olijfbomen.

Onze gasten waren eveneens zeer onder de indruk van de kwaliteit van het gebodene. Bedankt, bedankt. Henk.

27. In 1 woord: Top!

Je moet wel reserveren als je in het hoogseizoen komt, want anders kan je teleurgesteld worden.

Het eten is er top, goed gekruid en een goede hoeveelheid. De prijs is het dan ook zeker waard.

De service was er ook goed, de drankjes stonden binnen een paar minuten op tafel en ook hoefde je helemaal niet lang te wachten op het hoofdgerecht. De meiden die er in de service lopen zijn ook zeer klantvriendelijk.

28. Met hele gezin genoten van een heerlijk maal, voor jong en oud, smakelijk, in sfeervolle ambiance. Gastheer & vrouw staan met hart in de zaak! Met een beetje mooi weer ook al eens op het terras gegeten...dan hoef je niet meer op vakantie naar Griekenland.

29. In 1 woord super. Het was goed en gezellig. Het is jammer dat wij niet in de buurt wonen, anders gingen we er zeker vaker heen. Bij ons in de gemeente missen wij wel een goed Grieks restaurant.

30. We zijn erg kritisch wanneer we uit eten gaan, maar dit Griekse restaurant vergeten we niet snel! Het eten was uitmuntend. Het is een familiebedrijf en de liefde voor elkaar proef je in het eten en de sfeer in het sfeervolle restaurant.

Echt een aanrader, wanneer je in Zandvoort lekker en voor een leuke prijs uit eten wilt!

31. Echt goed en lekker. Met 25 personen gegeten,op de 1e verdieping allemaal bij elkaar. We kregen het eten allemaal bijna tegelijk en de bediening krijgt een pluim. We gaan er zeker weer eten.
    Heb het gereserveerd nav de site van het restaurant.

32. Robin Kuhl

Echt heerlijk gegeten bij restaurant Filoxenia te Zandvoort. Authentieke Griekse gerechten en zeker op traditionele wijze klaargemaakt. Ben zelf in Griekenland geweest en kon zelf weinig verschil proeven tussen de gerechten daar en de gerechten van Filoxenia. Zeker een aanrader dit restaurant! Ook qua prijs-kwaliteitverhouding is dit een zeer goed restaurant!

Het enige nadeel was dat bij m'n vriendin er geen prik meer in haar cola zat, dat is eigenlijk het enige minpuntje wat ik kan opmerken over dit restaurant.