Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Zaandijk verdeeld zijn.

Fred en Kelly Snel

Heerlijk gegeten in restaurant De Smuiger. Het eten was top, de ambiance mooi en sfeervol en de bediening heel vriendelijk en attent. Een Aanrader!

Attente ontvangst en 1 vlotte dame in de bediening. Brood vooraf lijkt te krimpen en heeft nu formaat kadetje. Eten prima. Een salade of groenten zou fijn zijn ipv de eeuwige little gem. Dessert ook prima. French coffee te weinig drank, een losse borrel ook vrij karig. Keuken goed al kan gezien de prijs alles wel iets royaler geserveert worden.

Bokketochie 7 oktober 2017 onaangenaam verrast door het aangeboden menu. Vorige editie was prima, maar nu werd duidelijk bezuinigd op de hoeveelheden. Kleine hamburgertjes en kleine zakjes met te hard gebakken patatjes. Verkeerde keuze on winst te maken.

Het eten is lekker je wordt goed bediend erg vriendelijk.

Heerlijk!! Heerlijke pizza's. Lekkere toetjes. Zelf de espresso is uitstekelijk. Leuke sfeer. Zeker een aanrader.

Mark

Heerlijk pizza's en leuk sfeer om er te dineren. Lekker buiten zitten met mooi weer. De tiramisu is ook verrukkelijk en de mensen heel vriendelijk!

Lekker Heerlijke pizza's en leuke zitplekken binnen en buiten

Super gegeten! Personeel is kundig en vlotte dames in de bediening. De koks zie je aan het werk en hebben duidelijk oog voor details.
    We komen zeker een keer weer (al is het voor de heerlijke biertjes)

Vreselijk slome bediening, gemiddeld een kwartier op je bier wachten. Naar mijn mening is het ook nog is niet te drinken die zelfgebrouwen rommel.

Bas van den Berg

Bas van den Berg

Op 1e kerstdag hebben we hier heerlijk gegeten, ook voor de kinderen was er een lekker kerstmenu. En natuurlijk geen wijnarrangement, maar een bier arrangement, bij iedere gang een ander, zelf gebrouwen bier, lekker hoor! Brouwerij en restaurant Hoop is een aanwinst voor de Zaanstreek!

Smuller

Het is een mooi restaurant met heerlijk eten, maar aan service kan nog gewerkt worden. Allereerst hadden ze meerdere soorten drinken niet, zoals cassis, radler en zoete witte wijn en ook twee van de zelf gebrouwen biertjes waren er niet. Ook van de maaltijden hadden ze niet genoeg. Wij kwamen vroeg eten (half 6), maar er was al geen vis meer. En dat terwijl ze een hele kleine kaart hebben.

Daarnaast ging het rondbrengen van het eten allemaal erg slordig. De kok moest meerdere keren op de bel drukken, maar er kwam geen serveerster. Die bleef rustig bestek staan neerleggen op lege tafels. De kok is uiteindelijk zelf het eten maar gaan rondbrengen.

Het eten was wel erg lekker! Mooie porties en goed op smaak!

Al met al twijfel ik of ik er nog een keer zou gaan eten.

H.Vulsma

Geweldig klaargemaakt diner. Zeer apart met een redelijke kaart. Leuke bediening.

Heerlijk gegeten, zeer goede service. De kok kwam zelf vragen of het lekker was. En niet duur. Ook bediening was zeer goed en heel erg behulpzaam, zeker aanrader voor iedereen! En als ik nog een keer in de buurt ben ga zeker terug. En als je iets van menu niet lust kan je schuiven met andere gerechten.

Slechte ervaring, wat de website beloofd wordt niet waargemaakt. Summiere bediening, drankjes vergeten, terras slecht. Het diner was een hobbykok niet waardig. Veel vliegen in het restaurant. Kopje koffie halfvol enz. Enz. Ons verjaardagsfeestje is dus in het water gevallen.

Vandaag op het terras gezeten. Op de banken mogen wel eens goeie kussens gezet worden, je zat er niet echt lekker op. Op een gegeven moment een bittergarnituur de luxe besteld, wat ook niet echt luxe was. Ik vond het niet veel bijzonders. Dit was echt een goedkope hap.

Afgelopen woensdag met een gezelschap van 7 personen hier gegeten, en in één woord Fantastisch. De menu's zijn met zorg samengesteld, en er is voor ieder wat wils. Ik heb voor het vlees menu gekozen en had er absoluut géén spijt van. Het voorgerecht was heerlijk, het hoofdgerecht, gegrilde runder entrecote absolute klasse en het dessert was om van te watertanden. De sfeer is top, de bediening net en vlot.

Kortom, hier komen we absoluut terug.

Gisteren bij de Smuiger gegeten. Personeel is bijzonder vriendelijk. Vanuit het restaurant kun je deels de keuken inkijken, iets wat ik altijd een goed teken vind. Ondanks het feit dat ik geen fan van vis ben toch het vis-menu besteld en daar heb ik geen seconde spijt van gehad. Voor het eerst sinds hele lange tijd meer dan voortreffelijk gegeten. Overheerlijke wijn en een super lekker dessert. Absoluut waar voor je geld en zeer, zeer zeker voor herhaling vatbaar!

De beste cheeseburgers van Zaanstad. Redelijke prijzen en prima bediening. Voor sfeer en vriendelijke bediening ga ik niet naar de snackbar, maar naar een restaurant.

Vriendelijke service. Goed eten. De sfeer is minder. Het ziet er niet echt gezellig uit. Onhygyenisch. Ondanks dat is de rest wel goed en is het eten ook snel klaar.

Prijs / kwaliteit verhouding is compleet zoek! Veel te duur! Eten en drinken is goed maar niet in verhouding met de prijs die er voor betaald moet worden! Echt jammer. Ik zal hier nooit meer heen gaan en/of aanbevelen.

Zeer slechte service. Prijs/kwaliteit is heel ver te zoeken. Eten was koud en na gebeld te hebben zeer asociaal te woord gestaan. Dit nooit meer!

Ik kookte vroeger altijd maar sinds ik vorig jaar had gegeten bij het zaanse shoarma eet ik er 3/4 x in de maand het eten is lekker en service is ook goed.

Een paar weken geleden hebben we met een gezelschap van 8 man gegeten bij de Smuiger. We kenden het pand in z'n vroegere functie (fietsenwinkel) en waren reuze benieuwd hoe dat omgetoverd was naar een restaurant. Veel van de authentieke inrichting van het Zaanse huis was behouden gebleven en de voorkamer en de tussenhal zagen er gezellig uit. De achterkamer waar wij zaten vonden we we minder sfeervol ingericht.

De kaart bestaat uit een aantal menu's en wij vonden de keuze wat beperkt: 3 maal een 3-gangenmenu waarmee onderling ook geruild kon worden, en een 4 gangenmenu, welke uitgebreid kon worden naar een 5 gangenmenu.
    De gerechten die er op stonden waren wel allemaal bijzonder, ondanks de kleine kaart werd het dan toch nog moeilijk kiezen.
    De geserveerde gerechten zagen er mooi uit en smaakten ook hartstikke lekker. Vooral het toetje was heerlijk, volgende keer ga ik voor 3 nagerechten.

Enige minpuntje was het feit dat er geen kan water op tafel gezet werd, maar dat er alleen een dure fles bronwater geserveerd werd.

Henk

Ik kom er zo af en toe wel eens om er wat af te halen en ik moet zeggen dat Zaanse Shoarma sinds de afgelopen 2 jaar heel wat verbeterd is.
    De zaak is vorig jaar helemaal vernieuwd en het ziet er veel netter en frisser uit dan voorheen.
    Het personeel is ook vriendelijk en wel in voor een geintje, ook vaak geintjes onder elkaar. Maar ze lijken me ook serieus bezig te zijn met de zaak.
    Wat eten betreft, ik heb wel beter gehad, maar het is hier zeker niet slecht. De shoarma is wel rijk gevuld met veel vlees en niet te vet en het Turkse broodje eromheen is lekker. Maar de kapsalon vind ik te papperig.

Het is echt super lekker, ik kom er erg vaak en de patat is super, na 1 bakje wil je meer serieus echt lekker!!

Christina Brachter

Wij hebben onlangs gelogeerd en gegeten in dit hotel. S'ochtends kregen wij een ontbijt, ipv het standaard buffet dat we gewend zijn van hotels kregen wij een zeer uitgebreid ontbijt op tafel met keuze uit veel beleg. Toen mijn man een omelet vroeg rende de eigenaar direct de keuken in om terug te keren met een heerlijk gevuld bord. De kamers waren spik en span, we hadden een leuk uitzicht op de molens in de omgeving. S'avonds hebben wij gekozen voor het weekmenu, erg lekker gegeten. De bediening bestond op deze avond uit jonge maar enthousiaste meiden waardoor het erg gezellig en gemoedelijk op ons overkwam. Wij gaan hier zeker vaker naartoe !