Portofino in Zaandam

Parkeren kan voor de deur of in de nabij gelegen parkeergarage de Hermitage.

Het trein- en busstation van Zaandam is op vijf minuten loopafstand van het restaurant.

Portofino laten bezorgen?

Het eindcijfer is 7. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1163019371 14
1470193418 61

1. TEUNISSEN

Altijd lekker eten.
    Vriendelijk personeel.
    Mijn favoriete restaurant in de Zaanstreek

2. De pizza's waren prima maar achterin het restaurant zit je heel erg krap en het is er sfeerloos, net een inloopkast. Geen aanrader voor een gezellige avond!

3. L. Van Nispen

De tafels staan veel te dicht op elkaar. Een fijn gesprek onder 4 ogen gaat niet. Opstaan om even naar het toilet te gaan kan niet, dan valt alles om op de tafel van de buren.

Bruschetta niet goed op smaak. De pizza slap en bleek.

Niet voor herhaling vatbaar.

4. Karin van Rijt

Nou denk je met een AH spaarkaart ook een keer uit eten te kunnen met je dochter, is het één grote teleurstelling. Ten eerste zijn er al een aantal gerechten die uitgesloten zijn van bestellen via de actie, maar oké dat kan. Dan blijkt dat je voor de meest populaire gerechten maar liefst 7,50 extra moet bij betalen. Dan komt het vastgestelde voorgerecht, geen keus dus, wat er waarschijnlijk al sinds 's ochtends had gestaan want alle vleeswaren (!) waren uitgedroogd en er zat iets tussen de ham waarvoor ik echt even moest vragen wat het nou was. Meloen!! Nou ik heb nog nooit zo'n uitgedroogde harde meloen gegeten, niet gedaan ook. Vervolgens wacht je op het hoofdgerecht en bestel je alvast een drankje. 10 minuten op gewacht, toen maar zelf gaan halen aan de bar. Na een half uur komt het hoofdgerecht, moet nageven de biefstuk en de scaloppine zagen er goed uit. Ik had er spaghetti bij en mijn dochter patat, die er niet bij zat dus na 5 minuten maar eens gevraagd waar de patat blijft. Dan komt de patat die een kwak mayonaise bevat en die er al zo net zo uitgedroogd uitziet als het voorgerecht en twee zakje los erbij. We hebben het vlees opgegeten en bedankt voor het toetje. Ik wilde er zo snel mogelijk weg. Vorig jaar ook al zo'n slechte service meegemaakt en dacht geef ze een nieuwe kans, maar die is nu voorbij. Ik kom er nooit meer en zal het ook iedereen afraden om daar heen te gaan. Erg jammer voor de goede naam die het restaurant vroeger wel had. Maar soms snappen mensen niets van de service die je aan een klant moet verlenen. Ga dan niet in de horeca werken!

5. Tja, koude pizza die 2x zo lang op zich liet wachten waarbij kaas en saus vergeten werd en de calzone open was. In restaurant onlangs 2 pizza's die te kort in de oven gelegen hadden en daardoor een papperige bodem hadden. Andere chef?

Voorlopig even klaar mee...

6. Nooit meer. Kip op pizza erg droog. Geen nieuw glas bij volgende consumptie. Bediening ERG traag. Als afsluiter nog een koffie verkeerd besteld en niet gekregen.

Geen aanrader en in de buurt zijn betere en gezelligere restaurantjes.

2,1
  7. Midden in het centrum gelegen pizzeria in Zaandam. Vriendelijke ontvangst en bediening, maar niet altijd even alert (tafels blijven lang onafgeruimd staan, zelfs wanneer gasten al vertrokken zijn). Gezellig ingericht, dat wel. Grote verscheidenheid aan pasta's en pizza's op de kaart. Wij namen de calzone en de pizza met ham en champignons. Beiden oke met een lekkere bodem met krokante randjes. Goede huiswijn en koffie. Redelijk geprijsd.

8. Ondanks een boycot van enkele jaren recentelijk met 2 personen wezen eten. Pizza calzone en een pizza Hans. Beide waren gewoon erg lekker, met verse producten gemaakt, bediening vlot en attent. Lekker!

9. Wij waren hier voor de verjaardag van mijn moeder. Wat een leuke avond had moeten worden, werd helaas een grote domper.
    Ten eerste was de professionaliteit van de bediening ver te zoeken. Een voorgerecht wilden wij delen, maar vervolgens kregen wij maar twee bordjes (we waren met z'n vieren), geen schoon bestek tussen de gerechten door, bij een nieuw glas drinken kreeg je geen nieuw glas, maar gewoon een flesje drinken. Verder werden wij met "je" aangesproken, en werd er "alsje" gezegd ipv alsjeblieft. Er was geen begeleiding naar je tafel en ze waren heel snel met bestelling opnemen terwijl we net in de menukaart aan het kijken waren.
    De pizza's waren prima van smaak, maar aan de erg dure kant. De prijs kwaliteit verhouding was ver beneden maat. Voor elk ingrediënt extra op je pizza werd er 1 euro extra gerekend. Helaas was dit niet de hoeveelheid die je verwacht bij 1 euro. Iemand van ons had pasta carbonara. De spekjes hierin waren ver te zoeken. Het leek alsof de roomsaus was gemaakt van een potje slechte supermarkt saus. In ieder geval niet zoals een carbonarasaus hoort te smaken.
    Verder was het restaurant leeg, en leek het meer op een afhaalpizzaria dan een pizzeria ristorante. Muziek stond hard en was ongezellig.
    En inderdaad kreeg je wel gratis brood, toch jammer dat dit oud brood was!

Normaal gesproken blijven wij altijd nog zitten voor een dessert en een kopje thee. We zijn nu na de pizza naar huis gegaan en een toetje in de supermarkt gekocht. Wij komen hier niet meer.

10. Zoals al jaren hebben wij gisteren ook weer ons buikje vol gegeten aan die gezellige ronde tafel.

Het eten is goed, de bediening vriendelijk.

Eigenlijk mijn favoriete restaurant in Zaandam eo.

Ga zo door!

11. Haal er al jaren pizza en nog geen 1 keer dat de pizza niet gesmaakt heeft.

12. Dames en Heren,

Als eigenaar van Pizzeria Portofino, heb ik liever dat jullie kritiek uiten op het eten dan op een glas water.

Ik heb heel vaak klanten in die 28 jr gekregen die heerlijk hebben gegeten maar toch een onvoldoende geven door een glas kraan water die niet geschonken wordt.

Er wordt nooit bij verteld dat iedereen een mandje brood en kruidenboter (echte boter geen margerine) van het huis krijgt.

Wat mensen normaal vinden hoef ik zelf niet normaal te vinden.

Afijn alvast eetsmakelijk.

Met vr. Gr. Roberto.

13. Vandaag met mijn man pizza bij bovenstaand restaurant gegeten omdat ons favoriete pizzarestaurantje in de Jordaan 'wegens onderhoud gesloten bleek tot 1 februari'. De bediening is prima. Jonge meiden die hard werken en uitstekend hun best doen. We werden op onze wenken bediend. We kregen een bakje brood met kruidenboter en olijventapenade, waarbij moet worden opgemerkt dat de kruidenboter vers gemaakt leek, maar op basis van margarine, wat mij een onaangenaam mondgevoel geeft.

Onze pizza's zijn goed gebakken en goed belegd. Het lijkt echter of er pure tomatensaus uit blik als basis is gebruikt i.p.v. tomatensaus, waardoor de pizza smaak ontbeert. We proberen het op smaak te brengen met zout en peper, hetgeen gedeeltelijk lukt.

De cassata wordt naar man's wens met warme chocoladesaus geserveerd, maar zowel de cassata als de saus zijn eenvoudige fabrieksproducten. Dat er geen kraanwater wordt geserveerd doet mij besluiten hier nooit meer terug te komen.

Samenvattend; het eten is net voldoende. De bediening is goed. Het is jammer dat de horecabaas alleen voor het geld gaat. Dat proef en voel je als klant.

14. Na een kooroptreden in Westzaan en op weg terug naar Amsterdam kwamen we toevallig in Portofino in Zaandam terecht.

De eerste leuke ervaring was al dat een van mijn tafelgenoten geen glas leidingwater kon bestellen. Dat werd niet geserveerd.

Omdat we net onze pizza's hadden besteld zijn we blijven zitten, maar voor mij is dat normaliter een reden om meteen op te stappen.

Vervolgens hebben we één uur op onze pizza zitten te wachten. De koks hadden het blijkbaar te druk met het maken van bezorg-en afhaalpizza's.

In de tussentijd werd "op professioneel zakelijke wijze" getracht ons zoveel mogelijk drank aan te smeren. Je had je glas nog niet leeg of het werd al meegenomen en er werd "vriendelijk" gevraagd of je nog een glas wilde. Daar waren ze nu weer wel snel en effectief mee.

Ik moet toegeven, de pizza's waren lekker, dus ik bestelde, zoals gebruikelijk wanneer ik in een Italiaans restaurant heb gegeten, een cappuccino met een glas kraanwater toe. (Ik vind spa blauw nl. niet lekker). (In Italië is het volgens mij gebruikelijk dat bij koffie altijd kraanwater wordt geserveerd.) Nadat er een goed te volgen discussie plaatsvond tussen de medewerksters, heb ik het gekregen, maar ik moest er wel voor betalen werd me verteld. Toen we de rekening kregen stond er inderdaad 2 euro voor een glas spa blauw op.

15. Wij, de lasagnamonsters, komen hier vaak. Gezellig restaurant en heel lekker eten. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Ook de bediening is goed, altijd even leuk en attent.

We blijven hier zeker vaak terugkomen.

16. giulietta en peter

Mooi ingericht, simpel maar stijlvol.

Allleen de bedienig was zeer matig, er was meer interesse in de blackberry's dan in ons.

Het eten daarentegen was net iets beter dan dat van de febo.

Dit was onze eerste en laatste keer dat we in Porto Fino kwamen.

17. mitch

18. renata zwart

19. Meestal bestel ik maar eet soms ook in het restaurant zelf.

Over het restaurant:

Gezellige sfeer, leuk personeel, soms alleen erg druk.

Het eten is hier altijd lekker.

Persoonlijk vind ik de lasagne heel erg lekker, de pizza's zijn ook erg smakelijk!

Over het bezorgen:

Soms duurt het wat langer, dat is jammer maar dat is denk ik eerder een goed punt dan een slecht!

20. Ad 21 punten

Op 09-03-2010 na een tip met 5 personen gegeten bij Portofino. Het geserveerde eten was zoals het behoord te zijn. Ook de rode huiswijn (2x een karaf) was goed. Het komt echter vreemd over, dat als je bij een Italiaans restaurant om een fles San Pellegrino vraagt ze deze niet hebben. Geboden alternatief een fles "Spa-Blauw".

Andere soorten "Spa" had men niet. Toen verzocht om een karaf leidingwater. De bediende zei, dat dit op was! Daaropvolgend deelde zij desgevraagd mede, dat zij dat niet serveren. Uiteindelijk heeft een van de disgenoten toch nog een fles "Spa-Blauw"besteld á € 5,50 (kosten bij de Dekamarkt € 0,59!).

Het laatste heb ik -ondanks het goede eten- als een dissonant ervaren, temeer daar je bij heel veel zeer gerenommeerde restaurants desgevraagd gewoon een karaf met het goede/lekkere Nederlandse leidingwater kunt krijgen.

Resumerend was dit dus, ondanks het goede eten, mijn laatste bezoek aan Portofino Zaandam.

21. Lekker eten, gezellig en vriendelijk personeel.

22. Ik heb er nu twee keer gegeten en ook een paar keer thuis laten bezorgen.

Leuke tent, alleen moet je zorgen dat je aan de rechterkant van het restaurant zit. Aan de linkerkant bij de keuken staat de telefoon voor de bestellingen. Je kan daar niet echt ongestoord zitten, jammer.

Het eten is heel lekker. Eén keer pizza gegeten, was echt heerlijk. De andere keer heb ik pasta gegeten en ook die was super!

Bediening is ook prima.

Ga er zeker nog een paar keer eten!

23. Gisteravond met een collega na een lange werkdag bij Portofino neergestreken (het was even zoeken vanaf de Provincialeweg door alle bouwactiviteiten) en genoten van twee overheerlijke pizza's (Hans en Solo Mio).
    Oké, de inrichting is wat simpel en gedateerd en misschien dat de stoelen niet voor iedereen lekker zitten, maar wat maakt dat uit!? Het eten is super, inderdaad échte Italiaanse pizza's (zonder nadorst na het eten!) en de bediening is gastvrij en vriendelijk. Complimenten Fleur!

24. Goeiedag,

We waren afgelopen woensdag bij Porto Fino. Bediening was er slecht! In mijn pizza lag er een hele vieze haar.
    Totaal niet gastvrij. Eigenaren heel arrogant. Kortom ik kom er nooit meer!

25. Gewoon prima eten.

Jammer alleen van die brakke stoelen. Ik zit toch liever wat comfortabeler.

26. Beste pizza's in de omgeving. Bediening kan wel wat rommelig zijn.

27. Ellis 44 punten

Goed restaurant, goede bediening.

Ik ben gek op de calzone vegetarisch.

28. Portofino bezorgt ook! Althans: als je veel geduld hebt. Anderhalf uur voor 2 pizza's, terwijl we op 5 minuten lopen wonen. En de pizza's.... taai.

29. Miranda

Altijd goed eten en vriendelijk personeel.

30. we zijn heerlijk bediend en onze kds voelden daar op zich gemak en het eten was super lekker we komen zeker weer en als we een cijfer mogen geven is dat een 9

31. Zaanse koekies

Heerlijk eten!
    3,25 voor 1/2 liter water??
    Check de nota goed.
    Gezellige sfeer.

32. het eten was erg lekker, maar jammer genoeg was de bediening waardeloos!

33. Super goed eten!
    Ben Vaste klant!

34. heerlijk eten in een geweldige sfeer!!! Gewoon de allerlekkerste pizza van Nederland

35. Een erg gezellig en goed restaurant. Er loopt wel eens wat in het honderd maar de sfeer is perfect!!!

36. Hooijschuur

Goede prijs, lekker eten wel erg slechte bediening (ongeregeld)

37. gewoon de beste pizza!

38. Superpizza!!!!

39. was wel langzaam maar dat was wel de moeite waard !

40. Heerlijke pizza's!! Spaggetti ook. De wijn is ook super!

41. Bediening besteed geen aandacht aan haar klanten alleen wanneer er een groot gezelschap plaatsneemt. Als je op een tafeltje wacht gaan mensen die binnenkomen voor jou aan tafel terwijl zij niet gereserveerd hebben.

42. Leuke gezellige italiaan. Hele lekkere pizza waar je niet lang op hoeft te wachten.

43. heel slecht..de calzone was gevuld met lucht de saus ontbrak.
    en hij was amper warm.
    heb ergens anders nog wat moeten halen.