La Cubanita in Zaandam

1403196826 73
1412060013 71
1420923200 76
1451944355 70

1. Lekker gegeten, 1 gerechtje zwartgeblakerd. Maar de rest was prima. Personeel vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.

2. Dit is men 3de keer en het eten is altijd super maar de service liet zich te wensen over. Over een uur voor 2 kleine gerechtjes en ons drinken. Nog nooit gehad. Spijtig en volgende keer beter.

3. Waaardeloos, heeeeel lang wachten voordat je wat te eten krijgt! We waren al 1 uur binnen en pas 2 tapas gekregen voor 3 personen! We wachten nu alweer 20 minuten en nog steeds geen tapa in zicht. Jammer, sfeer is wel gezellig maar als je trek hebt is dit restaurant geen goede keuze!!!

4. Jaap en Greet van Lenten

Het was weer fijn en gezellig.. lekker gegeten.. bediening vriendelijk en snel en toch tijd genoeg tussen de gerechten.
    We komen weer!!
    Jaap en Greet

5. Eén van mijn favoriete vestigingen van La Cubanita! De meeste tapas zijn heerlijk gemaakt, bediening is top en de verschillende cocktails zijn ook goed gemaakt.

6. Op zaterdag 12 november 2016 ging ik samen met mijn 2 vriendinnen uit eten bij La Cubanita. We hadden een tafeltje bij het raam en zaten heel gezellig. We hebben heerlijk gegeten. Allemaal lekkere tapas: gebakken aardappeltjes, zoet punt paprika, manchettakaas met vijgenchutney, frittata met zoet aardappel en pastinaak, kaaskroketje, champignonkroketje. Alles was heel smakelijk. Bediening was top: heel vriendelijk, netjes en behulpzaam. Een aanrader!! Kom graag weer langs.

7. Met een goede vriendin afgesproken om hier wat te gaan eten. Ik was erg vroeg, dus nam vanwege het heerlijke nazomerzonnetje plaats op het terras. Na 5 minuten kwam een van de serveersters vragen of ik had gereserveerd. Jawel,dat had ik. Of ik binnen of buiten had gereserveerd, want buiten was helemaal volgeboekt. Nergens een aanwijzing hierover te vinden, maar goed, ik kon naar binnen verkassen want ik had dat niet aangegeven. De gereserveerde tafel werd overigens pas ruim een uur later bezet, dus dat wekte al wat irritatie op.
    Bij aankomst van mijn vriendin werd het brood met aioli en tapenade ook gewoon overgeslagen en al met al duurde het tussen de bestelrondes ook best lang voor eens werd opgemerkt dat wij nog steeds trek hadden in eten en drinken. Best jammer, want het was zó warm die avond dat we wel dubbel zoveel hadden kunnen drinken. Al met al geen slechte ervaring, want de tapas waren ok, voor zover je in dit concept van kwaliteit kan spreken. Het overige eromheen, wat voor een geslaagd etentje moet staan, viel bij deze vestiging helaas een beetje tegen.

8. Wat een goed concept. Heerlijk gegeten en leuke sfeer. Mooi pand. Wij hebben achterin gezeten. Heerlijke stoelen trouwens. Eten was goed en de service nog beter. Zeker een aanrader!!!

9. Daffy Duck

Van de week heerlijk wezen uiteten met vrienden bij La Cubanita te Zaandam. Mooie locatie, leuke sfeer en vriendelijke personeel.

10. Zondag weer eens na een jaar een keer gegeten bij dit "restaurant". Omdat we een verjaardag vierden en dus met veel mensen uit eten gingen, leek La Cubanita ons een goede keus. Wat viel dit tegen! Eten wat warm hoort te zijn was lauw. De uien- en inktvisringen waren vies vet. De aïoli was eveneens bagger vet en er bleef lange tijd een ondefinieerbaar laagje in je mond plakken. De roodbaars was ingevroren en derhalve enorm vissig van smaak. De krokante kip in honingsaus bestond uit gefrituurde kipnuggets die in -een op de bodem van het bakje gegoten- honing uit een knijpflesje zwom. Op een paar gerechtjes na was het eten echt ver benedenmaats. Ik begrijp dat je voor een All you can eat concept voor 17,50 pp., niet een culinair hoogstandje kan verwachten, maar het niveau van een fast-food keten hadden we niet verwacht! Niettemin waren de cocktails (voor maar 5 euro) allemaal erg lekker, de bediening wat traag, maar bijzonder vriendelijk, zodat de avond niet compleet in het water viel. We hebben gezamenlijk besloten dit "restaurant" in het vervolg toch maar over te slaan.

11. Al jaren kom ik bij dit restaurant. Helaas moet ik zeggen dat de kwaliteit met enorme snelheid achteruit is gegaan. Prefab speelt opeens een grote rol in de keuken. De eerst overheerlijke krokante kipstukken in honing zijn vervangen door kipnuggets. (Niet een de lekkere soort) De carpaccio te dun en smakeloos. Gehaktballen lauw en inktvisringen vet en deelt veel overeenkomsten met elastiekjes. Zonde. Ik kom hier niet meer terug.

Over het personeel niets dan lof. Ontzettend aardige meiden die hun best doen voor je.

12. Helaas, dat was dus de laatste keer La Cubanita Zaandam. Een aantal jaren zijn wij hier ook geweest, vlak na de opening. Toen waren we enthousiast over deze zaak, maar de kwaliteit is absoluut niet meer te vergelijken. De smaak is van laf/flauw tot bremzout. Van nauwelijks lauw tot zwaar doorgebakken. Deze kwaliteit hangt erg naar prefab voer. Beetje wat je mag verwachten van de grotere fast food ketens.
    Personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Maar ja, wat kan je verwachten voor €17,50 per persoon voor onbeperkt tapas eten. Mijn advies; betaal €10,- per persoon meer en ga naar de individuele Spaanse restaurants.

13. esther schild

Gister met een groep wezen eten. Nou verwachten we echt geen culinair hoogstandje voor 17,50 maar we zijn halverwege het menu opgestapt.

Het brood was lekker vers. Aan de tomaatjes kun je ook weinig verzieken, maar vanaf de gummi gehaktballen in blik-tomaten saus ging er ergens iets mis. Er kwamen nog krokante kipstukjes in honing-mosterd saus... lees kipnuggets met wat honing erover... de mosterd was ie waarschijnlijk vergeten. Daarna kwamen de droge en zeer donkere aardappeltjes en toen waren wij wel uitgegeten.

Het duurde ook erg lang voor de drankjes kwamen. Het is wel netjes opgelost met de prijs, we hebben niet het volledige bedrag betaald omdat we eerder zijn weg gegaan.

Erg jammer, maar wij komen niet weer.

15. Lekker gegeten voor deze prijs. Wij zaten ook bij de stoppenkast op een tocht plekje, niet echt ideaal. Inderdaad veel tekeningen en teksten op muur die klanten mogen achterlaten, alleen de mannelijke geslachtsdelen die op de muur zijn getekend mogen van mij wel weggehaald worden. Grote glazen frisdrank.

Ik vergeet er bij te zeggen dat het me meeviel vergeleken met wat ik hier had gelezen, maar ik stel ook niet veel eisen met deze prijs. Wij vonden het alle drie lekker en gezellig, maar "Heeft u genoeg gehad?" dat vroeg ze ons ook, vond ik ook een beetje jammer.

16. Op de eerste dag dat ik in Zaandam woon, komend uit Amsterdam, hier gegeten. Het ziet er gezellig uit, met de sfeer is niets mis. Het eten viel erg tegen. Kip met honing leek kipfilet, maar bleek kipnugget, garnalenkroketjes die naar bouillonblokje smaakten, gehaktballetjes met prefab sausje, aubergine met honing smaakte naar pannenkoek. De ratatouille was lekker, gebakken roodbaarsballetjes ook, hoewel wat vet, de grote garnalen zouden naar knoflook hebben moeten smaken, maar smaakten naar niks. De mojito leek wel limonade. Bovendien is € 17,50 p.p. is niet goedkoper dan alles wat we hadden afzonderlijk. Twee keer twee tapa's per persoon is meer dan genoeg. Al met al geen ervaring om te herhalen. Bediening aardige meiden.

17. Erg slecht! Waren met een grote groep vrouwen en duurde veel te lang allemaal! Bediening erg jong en erg traag, letten totaal niet op als je wat wilde vragen en bestellen. Ze namen geen enkele keer bij meerdere mensen in een keer goed het drinken op. Eten erg vet allemaal.

18. Eten met grote groep geen succes. Om 18 uur gestart, veel en lang wachten, en om 21 uur nog het gevoel dat je niets gegeten had. Laatste deel van het menu laten zitten, werd te laat.

19. H.Verspeek

Wij zijn al 2 keer gaan eten en we zijn erg tevreden en het eten is perfect. We komen aankomende donderdag weer met 4 personen. Het enige wat minder is, is dat de plaatsen in de serre erg kort op elkaar staan. Dat is wel jammer, maar verder helemaal top.

20. Erik Schut

21. Heerlijk eten, leuke/goeie bediening, super sfeervol gezellig tentje! En door de weeks voor 17,50 onbeperkt tapas... echt super!

22. Afgelopen maandag hebben wij voor het eerst gegeten bij La Cubanita Zaandam op aanraden van een vriend en wij komen zeker terug. Toen we hoorden dat het 17,50 euro per persoon was hadden wij onze twijfels over de kwaliteit van de gerechten, maar wij waren blij verrast. Wij hebben heerlijk gegeten!. De bediening was jong maar heel enthousiast en deden goed hun best om ons een leuke avond te bezorgen en dat is ze gelukt. Kortom een heel leuk restaurant om een keer te proberen. Aanrader: het terras aan de Zaan.
    Wij zijn fan en komen snel weer een keer eten.

23. Een etentje waar mijn vrouw helaas nog enige dagen aan zal denken.
    Wij hadden o.a. garnelen kroketjes besteld. Eerst de andere 3 tapas gegeten en vervolgens heeft mijn vrouw nadat dit gerecht al +/- 3 a 4 minuten op tafel stond een hapje van een kroketje genomen en vervolgens gruwelijk haar mond verbrand.
    Van 2 serveersters kwam geen enkele reactie m.u.v. het op verzoek brengen van ijsblokjes.
    Als er een kok in de keuken staat moet hij of zij zich schamen om een gerecht op deze veel te hoge temperatuur te serveren.
    Ik vermoed dat deze kroketten niet gefrituurd maar uit de magnetron kwamen.

Als een "restaurant" werkt met jong personeel dan dient er bij een fout die gemaakt is en door de klant tot 2 x aan toe bekent gemaakt wordt door de manager ingegrepen worden. Helaas geen reactie dus van mij een zeer slechte beoordeling.
    Oh ja en niet tot ziens en zeker geen aanbeveling.

Robert Koopman

24. Ik heb gisteren in Zaandam gegeten en genoten. De actie onbeperkt tapas voor 17,50 is erg leuk! Hierdoor kan je zorgeloos blijven bestellen en van een fijne avond genieten.
    De bediening is ontzettend klantvriendelijk en werken hard. Zij geven beleefd antwoord op al je vragen en hebben geduld.
    Het eten vond ik zelf heerlijk. Sommige gerechten waren niet helemaal mijn smaak, maar dat lag niet aan het eten. Complimenten aan de kok!

25. Voor de 3e keer gegeten bij cubanita. Twee keer Zaandam en een keer Purmerend. Zaandam blijft mijn voorkeur. Lieve meiden in de bediening en een superkok die zijn vak verstaat. Dit natuurlijk samen met zijn team. Geweldig, tot de volgende keer.

26. Ik kan mij absoluut niet vinden in sommige ervaringen dat de gerechten prefab zijn en dat je tijdens het voordeelmenu opgejaagd wordt, sommige tappa's te zout en te droog zijn en de wachttijden te lang. Alle tappa's smaakten voortreffelijk, bediening was vriendelijk en snel. Kortom een adres om terug te keren.

27. Met een groep vriendinnen heerlijk gegeten. We hadden n drank-en dinerarrangement. We waren er donderdagavond. Een drukke avond maar de gerechtjes kwamen regelmatig, waren lekker en goed verzorgd. Eerst begrepen we niet hoe het allemaal werkte, maar het personeel was geduldig met de uitleg. Onze glazen werden op tijd gevuld. Met een (grote )groep is dit zeker een aanrader!

28. Heerlijk gegeten, personeel heel vrolijk en snel. De zaak zat helemaal vol en het was op een dinsdag avond. Leuke sfeer en muziek. Komen hier zeker terug!

29. In relatief korte tijd 2x bezocht. De eerste keer in het weekend tegen het volledige tarief en daarna 'all you can eat' (ma-do) voor 17,50 eur.p.p. Helaas is het verschil merkbaar, geïllustreerd met de vraag na een 2e ronde 'bent u uitgegeten' ipv 'wilt u nog wat bestellen'. Het lijkt een detail maar voor wie er gevoelig voor is een irritatiebron die zich voortdurend laat blijken door het onzorgvuldig en onvriendelijk bedienen.
    "vanaf nu moet u de bestelling op 1 kaartje schrijven"
    "ja ik weet dat u al heel lang wacht op uw witte wijn en dat u het al 3x gevraagd heeft, maar ik heb het doorgegeven". Een zelfde lot onderging het bestelde brood dat na de 1e tapas werd geserveerd.
    Ook de boeteregeling voor het niet opeten van bestelde tapas (ooit toegepast?) komt raar over, zeker als een aantal gerechten zo slecht bereid zijn (tonijntaartje, geitenkaas met ham, tortilla) dat je het niet wil opeten. De geitenkaas met ham was echt niet te eten en extreem zout en droog.
    Ik sluit mij aan bij de veel gehoorde opmerking over Cubanita dat (veel) gerechten prefab bereid zijn, ik heb dat gevoel omdat veel vleesgerechten niet mals zijn en uitgedroogd waren.
    Al met al was het bezoek niet bevredigend. Uiteindelijk was na een lange zit en 3 rondjes tapas de schade 60,00eur. zonder desert en koffie want daar was inmiddels geen tijd meer voor...

30. Het eten was erg slecht, behoorlijk gekruid waarschijnlijk omdat het eten juist zo slecht is en ze zo de smaak kunnen verbloemen erg jammer. Bediening was goed en de sfeer was redelijk. Wij zaten net onder het noodverlichting bordje die behoorlijk wat licht gaf wat het voor ons ongezellig maakte.

31. sonjagoemans

vorige keer heerlijk gegeten. ook erg gezellig. we kunnen niet wachten tot jullie ook in beverwijk openen.

32. Hierbij wil ik laten weten dat ik zeer ontevreden ben over de service bij la cubanita.

4 dagen geleden heb ik gereserveerd om zo gegarandeerd een goede plek te hebben voor vanavond om mijn vriend een gezellige verjaardag te kunnen geven.
    Tot onze grote verbazing werden wij in een zeer ongezellig hoekje gezet met uitzicht op een muur met meterkast.

Wij hebben vriendelijk om een gezelligere plek verzocht maar dit bleek helaas niet mogelijk.

Wij waren ruim op tijd en er waren meer tafels leeg dan vol.

Na de mededeling dat wij nergens anders mochten zitten hebben wij bedankt en hebben wij het restaurant teleurgesteld verlaten. Zonder enige moeite om ons te houden of excuses zei het personeel; oké doei.

Naar onze mening heeft la cubanita Zaandam geen goede recensie verdient en zal ik niemand aanraden om in dit restaurant te eten.

Zo ga je niet met gasten om. Zonder gasten geen salaris!

33. Gezellig restaurant. Leuke sfeer. Heerlijke tapas, goede wijnen. Voor 70 euro met zn 2en incl pilsje en werkelijk overheerlijk ijs toe. wij komen vaker!

34. Prijs / kwaliteit is goed te noemen.
    Verwacht geen haute cuisine, maar gewoon degelijke hapjes.

35. Het eten is niet bijzonder en erg vet. Lokatie en inrichting zijn ok.

36. Leuke, aardige bediening. Ook goedkoop, maar lekker en leuke presentatie.

37. Top tent!!
    Heeeeerlijk eten tegen een betaalbare prijs.
    Leuke en gezellige bediening.
    Drankjes worden in flinke glazen geschonken. Ook tegen een knappe prijs.

38. Erik Schut

Helemaal top. Mooie serre aan de Zaan. Tapas erg goed.

39. Prachtige serre aan de zaan en heerlijk eten voor een vriendelijke prijs.