Nabijgelegen parkeerplekken

Station Zaandam op 8 minuten loopafstand. Bushalte om de hoek.

Lieve gasten,

Een nieuw begrip op het bruisend Damplein te Zaandam; EROSA Tapas&Mezedes!
U kunt bij ons genieten van mediterrane Tapas/Mezedes en heerlijke dranken uit het Middellandse zee gebied.

Vrolijke groeten,

1482002576 89
1520765839 88
1522919354 88

1. Steven en Patricia

Superlekker gegeten! Vriendelijke bediening. Aanrader!

2. Zoals altijd weer heerlijk gegeten, De sfeer altijd fijn en gezellig.

3. Peter Hoff

Super gezellig en heel lekker eten👍👍

4. Met vriendinnen bij Eroza afgesproken en weer een heerlijke avond gehad met lekkere tapas.
    De Griekse tapas wint het bij mij op de Spaanse. Veel minder in de olie gelegen hapjes.
    Daarnaast heeft Eroza een intieme en sfeervol ambiance gelegen op het Damplein.

5. Gisteravond heerlijk gegeten bij dit restaurant. Vriendelijke bediening, het eten werd mooi geserveerd. Wij zijn zeer tevreden en raden Erosa ten zeerste aan.

6. Frits Bogaart

Prima gegeten, helaas teveel voor ons. Maar we konden de rest keurig meekrijgen in bakjes.

7. Terry Hand

Wij hadden het 3 gangen tapas menu! Is goed bevallen. Een goede kwaliteit en zeker voldoende. Goede sfeer en vriendelijk personeel. Wij komen hier zeker terug.

8. Lekker gegeten voor een redelijke prijs en vriendelijk personeel, zeker een aanrader.

9. Goede gastheer.
    Leuk restaurant.
    Prima eten.
    Vriendelijke bediening.

10. Veel eten, goede bediening erg knus.
    Het vlees en vis waren perfect van structuur en smaak. Goed klaargemaakt.

11. Marleen Houtriet

Weer een heerlijke avond doorgebracht bij onze favoriet in Zaandam, Erosa. We werden door Kerem en zijn gastvrije team als vanouds verwend met fijne gerechten en de allerlekkerste sangria op dit halfrond! Zelfs in Spanje hebben wij nog geen betere gevonden. Verder zijn favoriet bij ons de malse en heerlijk gekruide ossehaasspiesjes en de knapperige gyros met romige tzatziki.
    Reusachtig bedankt voor alles. Op naar de volgende drie jaar!
    Ronald en Marleen Houtriet, Purmerend.

12. Bianca Spruijt

Heerlijk gegeten. We waten met 3 dames en kozen voor het menu van 24,50 pp. Volgende keer denk ik dat ik zelf gerechtjes ga kiezen. Het was wel heel erg lekker. En werden op onze wenken bediend. Erosa = aanrader.

13. Heerlijk gegeten, erg veel eten de bediening uitstekend.

14. Eten is prima, genoeg aanbod van goede kwaliteit.
    De ambiance is oké, huiselijk en knus, maar zonder dat je op elkaars lip zit.
    De service is uitstekend, de bedienining denk goed mee wat betreft voorkeuren en houdt rekening met eventuele allergieën..
    Voor een gezellige avond, lekker eten en prima bediening zit je bij Erosa op het juiste adres!

15. Leuke tent! Eten was heerlijk, super mals vlees. En de bediening echt top!

16. Heerlijk eten in een heel sfeervol restaurant. Al het personeel is super gastvrij!

17. Loes van Ark

Heel goed gegeten zeker voor herhaling vatbaar.

18. Wederom gegeten bij Erosa. Ontzettend gezellig restaurant met verrukkelijk eten. Royale porties en ook heel veel keuze voor iemand die vegetarisch eet! De menukaart heeft elke maand nieuwe dingen dus altijd leuk om weer iets nieuws uit te proberen. Wat je ook besteld, alles smaakt even heerlijk! De bediening is snel en iedereen is even vriendelijk en in voor een praatje. Zo kwamen wij er bv nu pas achter, doordat wij vertelden dat we naar de bioscoop gingen na het eten, dat Erosa ook een arrangement heeft in combinatie met bioscoop bezoek. Eten in Erosa en naar de bioscoop gaan is reserveren bij Erosa en aangeven naar welke film je wilt. Het bioscoopkaartje kost dan nog maar 5 euro ipv ruim 10 euro. Wij bevelen Erosa echt van harte aan. Het is genieten van heerlijk eten in een goede sfeer.

19. Lekker eten en goede service.

20. Hier al vaker heerlijk gegeten. Bediening en service altijd zeer vriendelijk en gastvrij.

21. An amazing experience. Staff very friendly and attentive. Food was excellent. Was lovely sitting out the front on a warm summers night.

22. Lekker gegeten buiten op het terras. De tapas/mezes waren heerlijk en kwalitatief goed. De service is redelijk en in ieder geval met een glimlach, dat maakt de kleine hiaatjes weer goed. Het toetje was verrassend en heerlijk van smaak. De prijs was redelijk, zeker niet duur.
    Al met al zeker de moeite waard

23. marga gobel

We hebben heerlijk gegeten bij Erosa,
    Het is een vriendelijke bediening.
    We komen zeker nog een keer terug.

24. Roel van der Heide

Vriendelijke bediening, matig eten. Als ervaren Griekenland-ganger (al 45 jaar) verbaas ik me steeds weer over wat men bij dit soort restaurants als metzedes durft te presenteren. De gyros was veel te zout, maar op commentaar werd niet gereageerd. Maar ja, de doorsnee Chersonissos-bezoeker zal ongetwijfeld dik tevreden zijn.

25. Zelovic

In een aangename sfeer en een uitstekende service moesten we lang op hoofdgerecht wachten.

26. Van der Hoeven

Lekkere tapas. Leuke ambiance.

27. Marieke Habernickel

Heerlijk zoals altijd.

28. Lekker eten ziet er goed uit goede bediening.

29. 3-Gangen menu gekozen, prima keus. Ruim voldoende en goede kwaliteit. Echt lekker gegeten.
    Tafeltjes staan te dicht naast elkaar wat mij betreft, mag echt wel wat meer ruimte tussen.
    Bediening doet hun best, maar sommigen komen toch wat stuntelig over.
    Tijd tussen de gangen prima, niet te kort en niet te lang, prima dessert!
    Alleen de bestelde koffie werd "vergeten", maar dat is een kleinigheid.
    Ouzootje van het huis erbij en voila, weer een tevreden gast.
    Zeker voor herhaling vatbaar, een aanrader.

30. S. Sikking

Leuke sfeer, goed eten en vriendelijk personeel!

31. Gezellig restaurant met vriendelijke bediening. Wij hebben het 4-gangen menu gekozen en heerlijk gegeten. Voldoende variatie en meer dan voldoende. Aan het eind kregen we nog een drankje van het huis aangeboden. Zeker een aanrader.

32. Van het weekend heerlijk gegeten bij Erosa. We kenden de eigenaren al van kriti uit Purmerend maar erosa is zeker net zo goed en lekker.
    Heerlijk aan de tapas gezeten. Heerlijke smaak en goede porties. Na afloop nog lekkere baklava met ijs en een ouzo van de zaak toe. Voor herhaling vatbaar.

33. Het eten was heerlijk, de jonge man in de bediening verlegen en weinig enthousiast, niet goedkoop maar toch een leuke avond gehad.

34. Jan Postma

Gereserveerd van te voren en dat leek nodig, aangezien 's avonds om 19.00 het restaurant vol was. Het duurde even voor we de kaart kregen. Verder was de bediening prima. Vriendelijk en 'passend' qua aandacht en alertheid. Het eten was erg goed. Complimenten.

35. Gezellig klein eet tentje. Wat een geweldige service, lekker gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.
    Meerdere keren kamen ze vragen of het eten smaakte en of we genoeg hadden. Na het toetje kregen we nog een shotje 43 wat ook nog 2 keer bijgevuld werd. We kregen ook nog een cadeautje voor ons 17 jarig samen zijn.

36. Het was weer helemaal perfect.
    De sfeer, bediening en service was weer top.

37. Heerlijk gegeten.

38. Leuk, gezellig ingericht restaurant met een originele kaart. Alle gerechten waren lekker.

39. Carla Koenders

Gezellige eetgelegenheid met voortreffelijk eten. Gezellig bediening. Echt een aanrader.
    Kleine tip. Het was koud weer en het toch behoorlijk als je bij de ingang zit.

40. Familie met jonge kinderen

We hebben dit restaurant n.a.v. recensies gereserveerd en hier heel goed gegeten. Veel aandacht voor het eten, dat heerlijk was en dito aandacht voor de gasten, vooral ook voor de kinderen.

41. Super lekker gegeten en een hele leuke bediening. Je ziet dat ze plezier hebben in hun werk! We zijn al weer het volgende etentje aan het plannen. Dus komen zeker snel weer terug

42. S. Kruijswijk

Lekker, gevarieerd gegeten, goede service en vriendelijke bediening. Prijs is goed.

43. Goed eten en keurige goede bediening. Prima porties ook en volgens de baas vers bereid. Zo smaakt het wel in ieder geval. Voor de derde keer wezen eten. Vorige keer was de brownie op en kregen we een tegoedbon van €10. De rode huiswijn is lekker. Wel wat krapjes soms. We waren op zaterdag en de zaak was stampvol. We kregen een tafeltje voor 2 boven precies in de loop. Zou dit de volgende keer weigeren, maar het ging net.

44. Hans van Woesik

Het eten bij Erosa is van grote klasse. Een aanrader dus voor iedereen die van lekker eten houdt. Bediening is prima, gastvrijheid prima en kwaliteit van het eten ook prima.

M.v.g. Hans van Woesik

45. Prima gegeten, wel even snel voordat onze voorstelling begon. Alle begrip en goed geholpen.

46. Gastvrij, sfeervol, goede communicatie, goed en lekker gegeten, echt een avondje uit, je voelt je welkom!
    Kortom: een aanrader!

47. Lekker gegeten in leuk restaurant met vriendelijke bediening.
    We hadden het luxe 4 gangen menu. Ik vind het zelf een beetje overdreven om de koffie achteraf als 4e gang te tellen, maar je krijgt hoe dan ook waar voor je geld. (Met iets minder, voor een iets lagere prijs, waren we ook niet hongerig naar huis gegaan.) Na afloop van de tweede gang werd ons gevraagd of we nog meer van een gerecht wilden hebben, terwijl wij ons af zaten te vragen of we nog wel ruimte voor het toetje hadden. Een kleine wijziging i.v.m. voor- en afkeur van bepaalde ingrediënten was ook geen probleem.
    M.a.w. een geslaagde avond.

48. Al meerdere malen heerlijk gegeten bij Erosa! De menukaart is heel uitgebreid, ook wanneer je vegetarisch bent is er nog genoeg keuze. Alles wat wij hadden besteld was lekker! Verder is de bediening super vriendelijk, ze doen er alles aan om de gasten het naar hun zin te maken. Heerlijk eten, een top bediening en een leuk sfeer! Zeker een aanrader voor iedereen!

49. Hoofdmaaltijd kwam pas 2 uur aan! Het was ook niet erg druk dus teleurstellend. We vonden het erg vreemd dat we brood bij moest bestellen bij het tsatsiki voorgerecht. Hoe zou je anders zoiets moeten eten?
    We hebben vakker naar tapas/Griekse restaurants gegeten en dat was niet normaal. Eten was redelijk maar niets bijzonders. Geen aardig bediening. Kregen het welkom gevoel, en geen lach. Terwijl we naar huis ging, hadden we een vote dat we niet terug zullen komen naar deze restaurant. Jammer maar geprobeerd.

50. Frank en Addy

Heerlijk gegeten van het kerstmenu. Voldoende gerechten en heerlijk afgesloten met een grand dessert en koffie/thee. Prettige en vriendelijke bediening zoals altijd.

51. Op 2e Kerstdag het kerstmenu bij Erosa gegeten. Selectie van verschillende kleine voorgerechtjes, tapas als hoofdgerecht en als dessert o.a. baklava, ijs, fruit en griekse yoghurt.
    Alles was erg lekker! Vriendelijke bediening, gemoedelijke sfeer.

52. Heerlijk eten, niet te duur. Relaxte sfeer. Aanrader!!!

53. We hebben lekker gegeten. Kozen voor het 3 gangen menu.

54. We hebben goed gegeten. Porties waren ruimschoots voldoende en prijs/kwaliteitverhouding was prima. Personeel zeer alert en gastvrij. Enige punt van kritiek is de wijn. De kwaliteit is niet goed genoeg en ik vond het jammer dat ik geen spaanse wijn kon krijgen bij de tapas.

55. Een knus restaurant met een lekkere sfeer. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. En niet geheel onbelangrijk het eten is heerlijk.

56. We hebben gezellig en heel lekker gegeten. We hadden aangegeven dat we naar het theater gingen en we waren prima op tijd klaar met eten.

57. Heerlijk gegeten op mijn verjaardag samen met ons gezin.
    Geweldige verrassing bij het afrekenen, een mooie tegoedbon als verjaardagskado van Erosa!

58. Gezellig restaurantje, vriendelijk personeel ietwat kleine tafeltjes. Eten vond ik gemiddeld, mixed grill gegeten. Weet dus niet hoe de andere gerechten smaken. Ik geef het als cijfer een gematigde 7

59. Wat een leuke en gezellige tent. De kinderen hebben zich prima vermaakt. Het personeel was heel lief voor de kinderen. We gaan hier zeker nog een keer eten.

60. Wij hebben hier een gezellige avond gehad, hadden ieder het menu genomen wat ons super goed is bevallen!
    Leuke ongedwongen sfeer met kundig personeel die ons goed hebben geadviseerd.

61. Gerrit en Anje

Erg verrassend. Hartelijke ontvangst en heel erg lekker gegeten. 100 % kans dat we een bezoek aan Erosa herhalen. Bediening was vriendelijk en met aandacht. Dame Blanche viel wat tegen omdat de chocolade niet apart werd geserveerd.

62. Hebben erg lang moeten wachten op drinken en eten waardoor we ook geen nagerecht meer hebben besteld… Mensen om ons heen (wij waren met twee personen) werden eerder geholpen wat een nogal lullig gevoel gaf. Leek net of de serveerster expres onze hoek niet in keek.
    Toen we uiteindelijk eten kregen wat dit wel echt super lekker!

63. Gezellig restaurant. Aardige bediening en heerlijk eten. Het drie gangen menu was heerlijk en voor ons te veel. Wij komen zeker nog een keer terug.

64. Marlou Slagers

Wij waren voor de eerste keer in Zaandam en hadden via de mail gereserveerd. In eerste instantie aan de buitenkant te zien, hadden we spijt van onze reservering. Het restaurant oogde niet erg aantrekkelijk.
    Maar… toen we er s'avonds toch naar toe zijn gegaan (als je A zegt moet je ook B zeggen!) overtroffen onze verwachtingen!
    Super gezellig binnen komen, erg vriendelijk personeel en ontzettend lekker eten! Zeker geen spijt en een aanrader voor iedereen! Wel reserveren want het zat er tjokvol. Dat zegt al genoeg. Erosa; bedankt voor de fijn, vriendelijke en heerlijke avond.
    Groeten uit Groenlo.

65. Heerlijk gegeten in een heel ontspannen sfeer. Wij hadden gekozen voor het 3 gangen tapasmenu in combinatie met bioscoopkaartjes. Je kan dan niet zelf kiezen wat je kan eten maar daar heb ik geen seconde spijt van gehad. Het was smullen.

66. Prima gegeten en zeer vriendelijk personeel. Een aanrader.

67. Zoals altijd een fantastische avond bij Erosa beleefd. Het was mijn verjaardag en ze hadden een tafeltje versierd. Service zoals gewoonlijk geweldig. Kreeg nog een gul kado van ze. Bedankt Erosa!

68. Het eten is altijd prima, de sfeer heerlijk met name door de gastheer die altijddurende de tijd neemt voor een praatje met zijn gasten!

69. Heerlijk gegeten, snelle service en zeer vriendelijk personeel.

70. Lekker gegeten.

71. Ferdinand

Met 7 personen het 4 gangen tapasmenu gegeten. Geweldig! Lekker eten en voldoende. Handig, van alle gerechten waren er 7 porties. De gastheer is top. Omdat we onze 75st verjaardag vierden kregen we bij het afscheid een bon voor een reductie bij een volgende keer. Het was erg gezellig.

72. Fijne avond gehad, heerlijk gegeten, zeer attente bediening en goede sfeer!! Bedankt!

73. André & Simona

Wat hebben we het weer heerlijk gehad, eten 10 sfeer 10
    Voor wie hier nog nooit is geweest, ga het zeker een keer doen. Proef de sfeer en geniet van de verfijnde keuken TOP
    Allemaal enorm bedankt

74. Van den Berg

Heerlijk eten, goede en snelle service.

75. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Alles vers! Bediening prima!

76. René Roos

Voor de zoveelste keer gegeten bij Erosa.
    Wat blijft het heerlijk en met de super gezellige klant vriendelijke bediening en service hebben weer enorm genoten.
    Team Erosa super bedankt!,,

77. 💪🏻 Goed gedaan, alles was zeer goed van bediening tot en met het eten.

78. Hans de Vlugt

Prima eten, gezellige eetgelegenheid!
    Absolute aanrader.

79. Heerlijke hapjes, vriendelijke mensen, goede bediening, ongedwongen sfeer en het tentje zelf is gezellig ingericht. Een aanrader!

80. J.B Zoethout

mijn vriend en ik hebben er super lekker gegeten. Sfeer en service was ook goed.

81. Heerlijk gegeten, aardige bediening. Wij hadden het 3-gangen tapas menu. Was meer dan genoeg.

82. Liesbeth Zon

Je komt maar zelden zulke goede en vriendelijke bediening tegen in de horeca. Fijn hoor. En lekker gegeten!

83. Smuller T

Sfeervol restaurant met uitstekend eten en een zeer vriendelijke bediening.

84. Ayten H.

Wij hebben vandaag voor het eerst gegeten bij Erosa voor ons 24 jarige huwelijk. Heerlijk gegeten en gezellig sfeertje! Zeker waard om nog eens te komen. Bedankt Nikos!

85. Hebben met 8 heerlijk gegeten. Alles was lekker en meer dan voldoende qua hoeveelheid. Ook de info qua ingrediënten, ivm allergie, werd duidelijk uitgelegd. Bediening zeer vriendelijk en ondanks dat we de laatste waren werd er totaal geen haast gemaakt om de avond te beëindigen. Voor herhaling vatbaar.

86. Zuhal Sahin

Heel gezellig en zeer lekker en heel aardig personeel, voor een tappas restaurant zeer grote porties😉👍we komen zeker terug!!

87. We kregen ruim voldoende, en het was erg lekker.
    Nog een drankje van het huis gehad als afsluiter.

88. Wilmar Taal

Één ding is zeker, Erosa is een heel gezellig restaurantje met vriendelijk personeel en een schone en prettige uitstraling. De prijs-kwaliteitverhouding is ook voldoende. Waar ik minder over te spreken was, was het eten zelf. Ik had een mixed grill en ik vond sommige stukjes van de gyros aangebrand. Mijn vrouw had de champignons in roomsaus, en de saus smaakte alsof het uit een pakje kwam. De andere gerechtjes die zij had (bladerdeeg met feta en een Turks stoofpotje) vond ik wel aardig smaken. Ik hou het op een incident en hoop dat onze volgende keer bij Erosa net zo onvergetelijk wordt als de reacties hieronder.

89. We hebben heerlijk gegeten en komen zeker vaker

90. Diana en Raymond Bekker

Afgelopen donderdag weer bij Erosa gegeten, iedere keer blijft een feest. Heerlijk eten, goede wijn en vooral heel vriendelijke ontvangst. Als je jezelf gast wilt voelen is Erosa een must!

91. L. Blokker

Een heel gezellig restaurant met heel service-gericht personeel. Het eten is heerlijk en wordt in zeer royale porties geserveerd. Al met al een restaurant om vaak heen te gaan!

92. Heerlijk gegeten, fijne bediening.

93. Redelijk eten, niet geweldig, niet slecht, wel aan de prijs. Prima avond gehad, maar zal niet snel nog een keer komen.

94. Patricia

Leuke bediening. Eten was erg lekker alleen de gyros viel erg tegen. Toetje lekker en nog een borreltje na. 4 gangen deluxe is echt een aanrader!

95. Huseyin

We hebben eigenlijk nooit eerder zo lekker gegeten. En de bediening was super. Echt voor herhaling vatbaar.

96. Heerlijk eten in een sfeervol restaurant. De bediening is heel gastvrij en attent je voelt je heel welkom. Zeker een aanrader voor een heerlijk avondje uit eten.

97. Verrasend goed! Kwalitatief en sfeervol. Elke euro meer dan waard!!

98. Ik kom zelf niet uit Zaandam en kom hier ook voor het eerst. Samen met mijn familie kwamen wij eten bij Erosa. Er is geen woord teveel gezegd over de vriendelijkheid, smaak en bediening. Gezellig sfeertje en mooie muurschilderijen. Kortom wij hebben een top avond gehad in Erosa in Zaandam. Zeker voor herhaling vatbaar! Bedankt voor de fijne avond!!

99. Matige ervaring. Vlees was lauw geserveerd. Wel goede kwaliteit. Grand dessert viel tegen. Slagroom uit spuitbus en baklava taai.

100. Shirley Best

Lekkere tapas & mezdes. Zeer vriendelijk personeel.

Volgende pagina