Op dit adres zit nu: JP 1886

De Koekfabriek in Zaandam

Naast het pand twee grote parkeerplaatsen aanwezig.
    voor de eerste 90 minuten 1 euro, daarna 50 cent per half uur.

• All-inclusive

1512058493 71
1548720574 73
1622044736 74
1686203377 74

1. Proeverij / restaurant de Koekfabriek bestaat al enige tijd niet meer. Nu zit restaurant JP1886 op die locatie.

2. Gezellig restaurant. Het was op onze avond beetje erg druk waardoor alles wat langzamer ging. Maar verder prima. Lekker eten voor een leuke prijs.

3. Nicole Duijster

We hebben een hele gezellige avond gehad. Heerlijk gegeten, goede bediening! Bedankt!

4. We hebben hier met vier personen heerlijk gegeten. We hadden gereserveerd, hier was iets misgegaan, maar dit bleek geen probleem en we konden alsnog terecht. Het concept is erg leuk en alle gerechten smaakten heerlijk. Op geen van de gerechten viel iets aan te merken. Wel was de bediening de eerste twee gerechten niet erg snel, maar later was dit totaal niet meer merkbaar. De bediening was erg vriendelijk. Al met al heerlijk gegeten, zeker een aanrader!

5. Afgelopen zaterdag, 29 april 2017, kwamen wij, met een familiegroepje van 12 personen, op de afgesproken tijd aan bij de Koekfabriek om gezellig wat te eten. Daar kwam echter niets van terecht.
    Wat bleek? Men had de reservering, die ik daar persoonlijk had gemaakt, fout genoteerd. In plaats van de afgesproken 12 personen had men 2 personen genoteerd. Op onze vraag wat nu? kregen wij als antwoord: Jammer, maar wij hebben geen plaats voor u en u kunt vertrekken en daar stonden wij weer buiten met het gevoel dat dit restaurant weinig voor zijn klanten wil doen.
    Toen we dit verhaal telefonisch doorgaven aan een ander restaurant, was de reactie: komt u maar, wij vinden wel een oplossing. Dat hebben we gedaan en zo hebben we toch nog GEWOON LEKKER gegeten.

6. Patricia

We zaten lekker, hebben lekker gegeten en werden goed en leuk geholpen, prima personeel!

7. J.M.van Duijkeren

Wij waren vrijdagavond 16 December 2016 voor het eerst naar De Koekfabriek gekomen waar wij hadden gereserveerd voor 8 personen. We hebben er heerlijk gegeten, allemaal kleine hapjes van alles even lekker. De bediening was ook top, vriendelijke jonge mensen en we hoefden niet lang te wachten op hetgeen we hadden besteld, echt prima. En de kosten viel ons erg mee, heel erg genoten die avond. We hadden ook een zithoek met een grote ronde tafel.

Alles toppie hoor.👍
    Tot een volgende keer, wel terusten.

Met vriendelijke groet Lena-Nolly-Truus-Nel-Ab-Jan-Henk en Joop.

8. Ze profileren zich met onbeperkt eten tussen 17:00-22:00. Het tempo van bestellen en bedienen is echter te laag om dit aantrekkelijk te maken. Het eten echter is wel goed en prachtig geserveerd.

Bediening niet echt geïnteresseerd, meer aan het werk omdat het moet dan je als gast laten voelen. Mijn vrouw kreeg een glas witte wijn in haar nek en over haar jurk en hier kwam slechts een plichtmatig excuus vanuit de bediende. De laatste zalm was rauw en hebben we teruggestuurd, werd keurig hersteld en was alsnog lekker.

Ik denk dat de bediening veel professioneler kan, kwaliteit van producten is hoog. Tijd tussen gerechten te lang.

9. Gisterenavond met 9 personen gegeten bij de Koekfabriek.
    Superleuke avond gehad. Kwaliteit en Service allemaal goed.
    Heb je zelf ook in de hand. Als je maar gaat zitten wachten en alles laat gebeuren, zul je altijd iets te zeuren hebben. Doe dat jezelf niet aan, komt je plezier ten goede.
    Prijstechnisch helemaal top. Gezeur over kraanwater en toetjes niet nodig. Spelregels worden duidelijk verteld en staan tevens ook nog eens op papier. Ben je nog goedkoop uit. Prima tent, ga zo door!!

10. All you can eat. Dat klinkt als een aantrekkelijk concept. Daarrmee niet doelend om je helemaal vol te eten, maar zorgeloos wat betreft een deel van de rekening. De gerechten zijn namelijk inbegrepen staat op de website te lezen. Dan komen de drankjes daar natuurlijk nog bij. En dan weet je ongeveer waar je aan toe bent als je de rekening krijgt. (*).

De kwaliteit van het eten was redelijk acceptabel. Minpunt was alleen de niet vers smakende biefstuk en spareribs waar nauwelijks vlees aan zat. Overig was prima. Dat je geen tafelwater (kraanwater) kunt bestellen is jammer, maar het is niet iets dat je perse kunt verwachten in de horeca.

Dan: (*) Toen wij de rekening krijgen stonden tot onze verbazing drie desserts in rekening gebracht. Ik maakte daar bezwaar tegen. Op de website staat immers dat de gerechten bij de prijs van all you can eat zijn inbegrepen. De gerechten staan allemaal vermeld op je papieren placemats. En helemaal rechts langs het randje van de placemat staat 4,95 vermeld naast de reeks nagerechten op een afstandje van de rest van de tekst en ook nog eens in een kleur tekst die niet opvalt. De medewerker wees mij op een opmerking hierover helemaal onderaan de placemat. Echter dit stuk tekst over bijbetalen buiten het geboden concept behoort duidelijk vermeld te worden bovenaan de placemat waarin het concept wordt uitgelegd. En niet helemaal onderaan het randje een tekstje hierover, waar overheen een decoratie rand waardoor dit stukje nauwelijks zichtbaar is, al helemaal omdat het licht zeer diffuus was en het gewoon niet te zien was onderaan.

Al met al geeft dit de indruk dat hier extra op verdiend wordt met een concept waarvan je denkt zorgeloos alles te kunnen eten. Oneerlijk. Los daarvan waren de toetjes prima, maar het voelt niet goed om op deze manier de rekening gepresenteerd te krijgen.

Pluspunt vind ik zeker dat aangeboden werd uitrijkaart voor € 2,50 te kunnen kopen terwijl wij een paar uur geparkeerd stonden.

11. We kregen elk half uur een gerechtje en als je de laatste slok van je drankje nam, stond er al iemand of je nog wat wilde drinken. Ik mocht hier niets van zeggen omdat mijn dochter al het personeel kende en niet voor schut wilde staan. Bij thuiskomst dit netjes in een mail gezet en na drie dagen nogmaals aangegeven dat hier nog niet op gereageerd was.
    Dan maar op deze manier, dat we vier gerechten hebben gegeten in 2,5 uur. Geen nagerecht meer besteld en ook geen koffie, mij zien ze daar niet meer.

2,2
  12. Het onbeperkt eten geeft een wat vertekend beeld. Bediening is vrij traag waardoor je niet regematig kan bestellen. Drinken komt er apart bij. Niet erg maar wel vrij duur, even als dessert. Mensen, staar je niet blind op €22.50 want uiteindelijk ben je duur uit. Frietjes konden we niet apart bestellen maar moesten wachten tot de volgende gang. Misleidend dus. Salade vergeten en voor een kind van 3 die niet heeft gehad werd € 15,00 gerekend. Niet correct dus. Sfeer prima, maar geen aanrader.

13. Dit restaurant laat je proeven van alle gerechten op de kaart. Je bestelt één voor één de gerechten die je wilt, alles wordt geserveerd als een kleine portie, dus je stelt je eigen menu samen door te kiezen uit het uitgebreide aanbod van soep, voorgerechten, vlees, vis en vegetarisch.

Ik had eerst mijn twijfels want ik ben een grote eter, maar de kleine porties zorgen er juist voor dat je nog meer kunt proeven van alle lekkernijen.
    ik vind het idee en de uitvoering erg origineel. De gerechten die we hadden, en we hebben er met z'n vijven een stuk of 15 geprobeerd, waren stuk voor stuk originele combinaties, perfect bereid en mooi geserveerd. Unieke mini-schotels, ieder met een eigen smaakpalet en opmaak en lekker. Echt lekker, vers, verfijnd maar zonder onnodige poespas. Elk gerecht dat we hadden was een feest om te zien en te eten.

Van een eenvoudig gerecht als tomatensoep weten ze hier al een feest van smaak te maken en ook de meer uitdagende gerechten zoals de tataki, de barramundi, de curry, en de zwaardvis waren perfect bereid, met originele combinaties en subtiel contrasterende smaken.

De ambiance is rustig en informeel en de bediening is gastvrij en gezellig, met vlotte service - het was duidelijk dat iedereen zijn/haar best deed om het ons naar de zin te maken.
    Sfeer krijgt van mij ook een 10, het is heel relaxed, en iedereen kan zich op zijn of haar eigen manier thuis voelen, personeel is niet bijdehand maar gezellig en erg aardig.

Top avond gehad, heerlijk gegeten, vijf gangen allemaal even lekker, en dat voor de prijs van een hoofdgerecht.
    Als je hier eet, sla dan vooral het toetje niet over. De toetjes zijn echt de moeite waard. De chef kan er wat van, de bediening is super, sfeer is prima, mooi uitzicht. "10/10 en we komen zeker terug".

14. S Westenborg

Zijn gisteravond bij de "koekfabriek" geweest en hebben heerlijk gegeten. De bediening was keurig en zeer vriendelijk. Ik heb wel één minpuntje; de informatie is, onbeperkt eten voor 22,50 euro, maar wat schetst onze verbazing; de desserts zijn daar niet bij inbegrepen en er wordt op de site ook nergens melding gemaakt dat voor de desserts extra moet worden betaald. Ook de bediening heeft ons daar niet op gewezen. Wanneer je voor 27.50 euro onbeperkt kunt eten is het ook goed. Nu is het toch, op zijn minst, verwarrend.

16. 27 maart met een groep van 14 personen gegeten. Gerechten waren allemaal heel goed van smaak. Leuke bediening. Top!

17. Heerlijk gegeten, bediening is goed, borden zijn mooi opgemaakt. Kortom wij komen zeker nog een keer terug. Leuk voor groepen.

18. P van der Wardt

Zaterdag heerlijk gegeten in de Koekfabriek. Ontzettend leuke bediening jonge meiden en jongens die voor 100% hun best doen om het jou naar de zin te maken, goede uitleg over de gang van zaken.

Het eten was voortreffelijk, mooie porties en niets wordt je opgedrongen. Kortom we hebben genoten.

19. Op zich een mooie gezellige plek, maar dan wel voor een goed restaurant. Hebben hier met zijn 2en gegeten en waren 60 euro kwijt voor stukjes droog vlees en duur drinken. Want daar verdienen ze op, terwijl je als personeel die daar hard voor werkt weinig van ziet. Geen aanrader, dus ga lekker voor dit geld naar een ander restaurant.

2,7
  20. Ontzettend vriendelijk personeel. Bijzonder vlotte en correcte bediening, ondanks de drukte. Alle gerechtjes waren met zorg bereid en smaakten verrukkelijk. Zeker
    voor herhaling vatbaar.

21. Mooie locatie, wel erg massaal.
    De ontvangst was ronduit onbeschoft, de gastheer ontplofte omdat wij met 6 personen arriveerden en mijn vader (92 jaar!) voor 5 had gereserveerd. Een vrijwel onoverkomelijk probleem, omdat de zaak vol zou zitten. Er werd al mopperend en op boze toon wild met tafeltjes en stoelen geschoven, terwijl het een kwestie van 1 stoel bijschuiven was. Toen wij durfden op te merken dat we zo'n binnenkomst niet prettig vonden werd meneer zo mogelijk nóg onaangenamer.
    Het was 17.15 uur en het restaurant was nagenoeg leeg. Het liefst waren we direct vertrokken maar wilden we dit mijn vader en onze gasten, die van ver kwamen, niet aandoen, hoewel we ons erg geneerden tegenover hen.
    Gelukkig was de bediening door de 2 jonge obers heel vriendelijk en was het eten redelijk goed, de porties zijn klein. De zeebaars was prima maar de rundersteak was erg taai.
    De wachttijd is vrij lang tussen de gangen terwijl men om de haverklap kwam vragen of we iets wilden drinken, en ja, óók het water dient betaald te worden, net zoals het dessert.
    Toen wij om 20.00 uur vertrokken was er overigens nog plaats genoeg in het restaurant, wij vinden het nog steeds onbegrijpelijk dat iemand in de horeca zó overtrokken reageert op een onverwachte extra gast en hebben ons geen moment welkom gevoeld.
    Ook geen excuses of verklaring voor dit gedrag gekregen.
    Voor ons dus nooit meer de Koekfabriek, voor dit geld kun je in Zaandam vele malen beter en gastvrijer eten.

22. Ons familie etentje aan de ronde tafel was meer dan geslaagd. Het eten werd mooi opgediend en er was voor ieder wat wils. Geen kleine porties maar middelmaat zodat je heerlijk van alles kon proeven.

Een verademing dat de bediening niet om de 2 minuten vroegen of we nog wat wilden drinken. Goede timing, klantvriendelijk en goed te eten.

Een toppertje voor Zaandam.

23. Goede ervaring vanavond bij De Koekfabriek, gezellige sfeer en goede bediening. Ruime keus uit diverse gerechtjes. Lekker, maar wel een beetje "vlak" van smaak... en wat is en blijft het toch waardeloos dat je geen kraanwater bij je wijn kunt krijgen, zeker niet omdat je wel € 4,50 voor een glas moet aftikken. Bij drie wijntjes is een glaasje water tussendoor toch wel lekker, en zou je wellicht nog een vierde glas bestellen... Verkeerde zuinigheid.

24. Wat een gezellig restaurant is dit! We gaan hier elke maand wel een keer eten! Erg leuk concept, veel variatie in de gerechtjes die je kan bestellen. Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik lang op mijn eten hoef te wachten en we komen hier toch vrij vaak. Personeel is altijd vriendelijk en je ziet echt dat ze plezier in hun werk hebben!
    We gaan hier zeker nog veel vaker eten.

25. Wat een afgang is deze proeverij. De wijn was lauw en het eten was ook slecht. Na 3 gerechtjes had ik het wel gehad. Er zat geen smaak aan en het was ook nog niet warm. De carpaccio zag er echt niet fris uit. Nee dit is geen aanrader om een avondje heen te gaan.

1,5
  26. 'Als u bent uitgegeten kunt u het volgende bestellen...' In your dreams! Dacht het dus niet. Als we waren uitgegeten was er niemand te bekennen om eten te bestellen.

De eerste ober die kwam, ging eerst rustig afruimen en mochten we drinken bestellen (dat uiteraard niet inbegrepen is en extra op de rekening is).

Als wij in plaats van drinken eten wilden bestellen, moest dat bij iemand anders. Vervolgens kwam er niemand.

Intussen was ons drinken wel al gebracht. Ronduit slecht! Voordat we het in de gaten hadden, was het aan de tijd dat we geen eten meer mochten bestellen. (Eten mocht dacht ik tot 22.00 uur besteld worden).

4 van de 7 zijn met honger vertrokken. Het duurde gewoon veel te lang voordat we opnieuw mochten bestellen. Zeer slecht, aangezien je zogenaamd 'onbeperkt' mag eten. De kwaliteit was goed tot redelijk.

3,3
  27. A.G. Heringa

Het eten was prima al duurde het aan de lange kant voordat de nieuwe gerechtjes gevraagd werden. Wij werden geholpen door een andere serveerster dan de eigenaresse en deze was ronduit onbeschoft. Zij nam fooi aan zonder bedankt te zeggen, morste thee en in plaats van te helpen liep zij gewoon door en de eigenaresse zei vervolgens dat zij niet begreep waarom wij het niet naar onze zin hadden gehad. Als de bediening vriendelijker was, was dit een betere avond geweest. Nu niet, jammer!

6,1
  28. Heerlijk gegeten. Uitgebreide keuze van gerechten. Vriendelijk personeel en snelle service. Een echte aanrader.

29. Nikolina Banovac

Heerlijk gegeten aan een tafel met bankje. Een voortreffelijke fles merlot gedronken en afgesloten met een kopje koffie. Wij komen hier zeker terug en gaan dit onze vrienden aanraden.

30. Leo Koedooder

Gisteravond mocht een afscheidsavond vieren met een diner. Het werd een heerlijke avond. De ontvangst en bediening waren hartelijk. Het aantal eet-voorstellen is zeer uitgebreid en dat voor een zeer redelijke prijs. Over de kwaliteit niets dan lof. Kleine hapjes, maar uitstekend van smaak en zoveel hapjes als je wilt. Geen opdringen, ook niet van de drankjes. Kortom, een uitschieter die ik bij iedereen kan aanraden.

31. pimenroos

32. 1e kerstdag bij de proeverij gegeten. Alles was uitstekend en tiptop in orde.
    Eten fantastisch, sfeer goed en de bediening zoals het hoort (is wel eens anders dan in andere Zaanse eetgelegenheden).
    Hele concept zeer geslaagd en voor eenieder die ouderwets gezellig wilt eten met daarbij een perfecte bediening, is de proeverij een absolute aanrader.
    Top avond gehad!

33. We waren heel benieuwd hoe de Proeverij zou uitvallen. We waren met z'n vieren en hebben heerlijk gegeten en gedronken. De sfeer en bediening was prima. Al met al een heel geslaagde avond. Bedankt voor alles, en we komen zeker weer!!

34. A. Ignatius

Heerlijk gegeten! En wat is het fijn om diverse gerechten tijdens één diner te kunnen consumeren. Alles was even lekker en de bordjes kwamen mooi opgemaakt op tafel. De bediening is zeer vriendelijk. Er is helaas één puntje waar ik niet zo blij mee ben: Proeferij de Koekfabriek zit in Zaandam en ik kom uit Almere. Ik kom gegarandeerd nog een keertje terug, maar helaas niet zo vaak als ik zou willen.

35. trudie van veen

Vanavond gegeten bij de proeverij, het was super, zowel het eten als de sfeer, als de bediening. Absoluut een aanrader en zeker een eetgelegenheid om naar terug te gaan. Bedankt voor het heerlijke diner!!

36. Anneke de Leeuw

Wat heerlijk dat je weer kunt eten de Koekfabriek die sinds oktober 2013 weer open is. Nieuwe eigenaar, nieuwe formule. Let dus niet op recensies van voor oktober 2013.

Wat een plezier om steeds weer een nieuw gerechtje te mogen kiezen! Elk gerechtje was een feest.
    Prettige bediening en een goede sfeer.
    Beslist een aanrader.

37. Dick Visser

Bijzonder prettig dat 'De Koekfabriek' haar deuren HERopend heeft. Was jaren lang trouwe klant totdat de zaak op de fles ging. Gelukkig is er nu iemand die de zaak weer leven in heeft geblazen. En hoe!!
    Zeer aangename hernieuwde kennismaking!! Uitstekend gedineerd met goede wijn en een koud frisdrankje. Uitstekende keuken! (houwe zo!!) Alles in een rustige doch adequate ambiance zonder hinderlijk muzieklawaai. De mogelijkheid om buiten te verblijven is gelukkig blijven bestaan.
    Alleen jammer dat er nu nog maar één plaats aan de drie raampjes is. Zodra de eerste klant binnen komt gaat hij/zij natuurlijk meteen aan het raam zitten.... daar zijn ramen tenslotte voor. Graag weer MEER mogelijkheid om aan het raam te zitten en naar buiten te kunnen kijken.....

38. Onze ervaring is zeer positief. Want deze formule maakt het mogelijk om lang en geanimeerd te tafelen (18.30-22.30 en dat omdat de hond thuis uitgelaten moest worden). De kaart is uitgebreid, de gerechten worden zo opgediend dat je inderdaad verleid wordt om te blijven proeven. De wijn zowel wit als rood is goed.
    De bij bestelde frieten zijn heel goed en knapperig.
    De bediening is zeer vriendelijk en accuraat ook als is het druk.
    Na deze lofzang een verbeter suggestie: een grotere royaliteit zou realiseerd kunnen worden door het verstrekken van een karaf gewoon water, zoals in franse bistro's gebruikelijk is.

Kortom een proeverij om vaker te komen en misschien is er dan voor de afwisseling een andere kaart .

Hartelijk dank voor het verzorgen van een gezellige en geslaagde avond..
    Jaap Querido.

39. Pieter