D'Swarte Walvis in Zaandam

za lunch vanaf 11:00
zo lunch vanaf 11:00

1419387394 70
1691987050 67

1. 3 gangen verrassingsmenu van de chef besteld, vis. Kant en klare happen met weinig aandacht voor het serveren. Weinig aandacht aan de presentatie. Jammer wat eens een feestje was, is nu vergane glorie. Jammer van zo’n mooi pand daar is veel meer uit te halen.

2. Wij hadden iets te vieren.
    Jammer dat het nog steeds coronatijd is waardoor het toch minder druk is.
    Maar toch hebben wij heerlijk gegeten en gedronken.

3. Luuk

4. Ron Koopman

5. Eerst een drankje op het terras aan de Zaan gedronken en ons daarna laten verrassen door het 'vier gangen verrassingsmenu van de chef.' Heerlijk gegeten in een fantastische ambiance. We werden zeker verrast door het heerlijke eten, de gevarieerde gangen en de prachtige opmaak van de borden. Zeker voor herhaling vatbaar. Een aanrader! Lidy en Gerard, 20 augustus 2016.

6. Shanna

7. Gisteravond heerlijk gegeten boven in de zaak. Ondanks dat wij niet van het menu afwisten is het top opgelost, onze complimenten. We komen zeker nog een keer terug om a la carte te eten. Bedankt voor de mooie gerechten. Gerrit, Judith

8. Ongeveer dezelfde ervaringen als K. Freuger met de lunch op het terras aan het water. Beide gebrachte glazen vertoonden kleine barstjes en waren niet schoon. Ook het gebrachte bestek was niet schoon. De tostie van mijn vrouw was deels verbrand, de mijne deels aangebrand en hebben wij deze zwarte stukken er maar vanaf gesneden. De overgebleven delen waren hard, droog en taai.

Volgens ons waren ze niet te lang, maar voor een 2e keer (of meer?) geroosterd. Het enige positieve was de vriendelijke bediening.

3,4
  9. katrijn freuger

Jammer, jammer, jammer. Zoveel aandacht word er aan het eten besteed wanneer je binnen zit in het luxe gedeelte van de walvis zit, zo weinig word er aan besteed wanneer je buiten op het terras zit om een tosti of wrap te eten. De bediening doet niks anders dan zich verontschuldiggen tegen over de gasten dat het eten er zo aan komt of dat er zelfs geen eten meer aangenomen mag worden. Erg jammer.

1,4
  10. menm 42 punten

Met een jubileumviering hier gegeten met een groter gezelschap.

Goede bediening, heerlijk eten en een goede ambiance. Zomers op het terras aan de zaan is dit een heel mooi plekje om te eten. Wel eten in het wat duurdere segment zeg maar...

11. Afgelopen week dit restaurant bezocht. We namen het 5 gangenmenu van de chef. Begon met prachtige amuses, oublie van mango gevuld met makreel en een shooter van komkommer. Daarna een mooie terrine van eendenlever met speculaaskruiden, toepasselijk voor de tijd van het jaar. De rest van de gerechten die volgden waren stuk voor stuk heerlijk. We hebben genoten van de avond en komen zeker weer terug!

12. Ondanks vele negatieve recensies op Google toch de Swarte Walvis bezocht op 22.11.2010.

Een zeer klantvriendelijke ontvangst, mede rekening houdende met mijn handicaps. Sympathiek overkomende medewerkers/sters die ons allereerst verwenden met champagne. Het 3-gangendiner incl. amuse was voortreffelijk en origineel opgemaakt. Na afloop lekkere koffie.

Redelijke prijzen en een absolute must voor een bijzondere avond. Netjes alle tafels gedekt en een rustgevende verlichting met zachte acceptabele muziek op de achtergrond.

13. Weer eens terug na een paar maanden om hier te eten, wat een heerlijkheid, alles perfect tot in de kleine puntjes. Een groot compliment aan Chef-kok Jozua Jaring die het toch binnen een jaar voor elkaar brengt om hier weer een goede ambiance te ontwikkelen. We hebben dan ook het gehele 6 gangen menu met wijn arrangement geproefd en het was meer dan heerlijk. Voor mij mag dit restaurant voor een goede nominatie gaan, het heeft het verdiend!

We komen snel weer terug Jozua, ga zo door!

Met vriendelijke groet, Ron Stolk.

14. Afgelopen woensdag met zakenpartner hier de lunch genoten.

De Italiaanse bol was zeker niet slecht.

De koffie is erg lekker.

Zelf heb ik wel de indruk dat dit restaurant iets van haar allure heeft ingeleverd, wellicht ook omdat het overlopen wordt door toeristen die de Zaanse Schans bezoeken.

15. Zaterdag 28 augustus 2010 met 4 vriendinnen heerlijk gegeten. De bediening was perfect maar, waar het natuurlijk allemaal om gaat was het heerlijke verfijnde eten.

Wij hadden gebruik gemaakt van de 25 euro actie. Amuse was verrassend en heerlijk. Terrine van gerookte zeewolf enz. Goed.

Eendeborst enz. heel mooi opgediend en heerlijk van smaak.

Proeverij streling op de tong. En dat alles voor 25 euro!

Wij hebben genoten en zullen zeker gebruik maken van de diner cheque.

16. Ik heb gisteren 25 aug 2010 met een vriendin in dit restaurant gegeten in het kader van de restaurantweek. Wat een afknapper.

We waren er om half 7 en om kwart over 8 stonden we al weer buiten. We begonnen met een amuse, wat heel verfrissend was, dus hoop voor de rest. Het voorgerecht was smakeloos, aardappelpuree met zeewolf, volgens mij moest ie nog gevangen worden. Het hoofdgerecht, tamme eend, zat vol met harde stukjes en ook een verkeerd mes. Het dessert was heerlijk, vooral het chocoladecakeje en het zelfgemaakte yoghurtijs.

De wijn en koffie waren verschrikkelijk duur, €4,25 voor een glas rosé en €4,50 voor een kopje koffie met bonbons.

17. Wat een afknapper!

Op een mooie zondagavond gedacht een heugelijk feit met een leuk en lekker diner te kunnen vieren met z'n zessen. We hadden vroeg afgesproken (18.00), want we wilden niet de hele avond aan het eten kwijt zijn. Uiteindelijk zijn we zeer teleurgesteld, zonder bijna iets gegeten te hebben om 21.15 weggegaan.

Het was niet eens druk, maar toch erg lang op de kaart moeten wachten. Maar ja, met mooi weer en een drankje erbij is het op het terras best uit te houden. De witte huiswijn zou ik niet proberen. Er werd niet verteld wat het was maar best is ie niet. Vervolgens werd er vies bestek gedekt. Je moet de ober er zelf op wijzen dat dit niet kan... Dan de wijnkaart. Je bestelt een fles, en je krijgt niet het jaar dat op de kaart staat. Zonder dat dit overigens gemeld wordt. De wijn van het jaar die op de kaart staat is er ook niet meer in de kelder.

De voorgerechten:

Vegetarisch voorgerecht bestaat uit dun gesneden aardappel- en wortelplakjes. Helaas lijkt dit uit de vriezer te komen en is nog niet geheel op temperatuur. De binnenkant is nog half bevroren. Voor rond de 20 euro verwacht je eigenlijk dat het vers gemaakt is. Dat kon terug naar de keuken en werd van de rekening afgetrokken. De ganzenlever gaat, maar houdt ook niet echt over. Aan rauwe zalm met coquilles en tonijn (4 hapjes) valt niet veel te verprutsen, dus is best eetbaar.

Als tussengerecht couscous met wat groente erdoor en koriandermousse. Geen gelukkige combinatie, beetje droog en ook na twee happen laten staan. Vervolgens, ondanks aangeven dat we graag ons hoofdgerecht snel wilden hebben, eindeloos moeten wachten op het hoofdgerecht. Zelf maar gaan kijken waar het blijft. Het staat al klaar in de keuken, maar de bediening heeft nog 5 minuten nodig om het op te halen en te serveren.

De schol ruikt niet fris en is koud, hard en droog. Niet te eten.

Het rundvlees en het lamsvlees zijn teveel doorbakken en blijven ook op het bord achter. Een vegetarisch hoofdmenu bestaat uit wat groentenmix met paddestoeltjes: smaakt nergens naar. De lende bestaat uit drie dunne plakjes op dezelfde groentenmix en een beetje saus. Heb wel eens wat lekkerders gegeten en blijft ook grotendeels onaangeroerd.

Eigenlijk was de amuse het enige eetbare gerecht tot dan toe.

De maat is vol en we besluiten maar met lege buik te vertrekken. De rekening is dan al opgelopen tot meer dan 55 euro per persoon. Best veel als je nog eigenlijk niets gegeten hebt.

De chef komt slechts met veel pijn en moeite tevoorschijn en is het er, net als de bediening allemaal niet mee eens. Alles is voorgeproefd. En eigenlijk is het meest schrijnende dat ook nog toegegeven wordt dat het niemand ook maar iets interesseert, er komen toch voldoende toeristen waaraan verdiend kan worden.

Geen aanrader!

1,5
  18. henny berghouwer

Wij hebben er afgelopen zaterdagavond gegeten met een stel hele goede vrienden. Zelf had ik een voorgerecht met kalfsvlees besteld, maar helaas bleek er geen kalfsvlees maar ham in te zitten! Bij het hoofdgerecht was de rode wijn niet meer goed, iets wat de ober ook beaamde. Maar helaas kwam meneer niet met andere wijn. Mijn vriendin en ik hadden als hoofdgerecht dorade. Helaas was de dorade verbrand op het vel! Toen als nagerecht een kaasplank werd geserveerd, werd niet even aangegeven welke soorten kaas men op de plank had gelegd. Last but not least moest ik bij het afrekenen ook nog vragen hoe men de wijn in de rekening had verwerkt.

Hoewel ik eerder hier lekker en goed heb gegeten, zal ik nu niet snel meer terugkomen. Misschien had men het te druk met de gasten boven, want beneden in het restaurant was het beslist niet druk.

19. Bonnie 25 punten

Hier hebben we recent gegeten. Niet bepaald goedkoop maar wel heerlijk met een uitstekende service. Heel correct en net niet te stijf.

Porties zijn wel wat mager wat betreft de garnering, iets meer daarvan zou lekker zijn. Met voor-, hoofd-, nagerecht en de amuses ben je prettig verzadigd en stap je heel gelukkig de deur weer uit.

20. Jammer dat een restaurant met zo'n goede naam het zelfs kan verprutsen met lauwe smakeloze cappuccino en natte nergens naar smakende fabrieks appeltaart, opgewarmd in de magnetron. Alleen het uitzicht maakte het nog een beetje goed.

Zal het niemand aanraden.

21. Super goed gegeten en de service is zeer goed. Smaakvolle wijnen! Goede combinatie, zeker een aanrader voor de fijnproever!

22. We hebben er van de week gelunched, maar het viel erg tegen.
    M'n partner had mosterdsoep besteld waar stokbrood bij zou zitten, maar die was niet klaar. Toen de soep op was hebben we er nog naar gevraagd, ze zouden het overleggen, maar er is niemand meer gekomen.
    Uiteindelijk maar afgerekend en snel weg gegaan.

5,1