De Boekanier in Zaandam

Betaald: parkeergarage Rozenhof (1 min), parkeergarage Zaantheater (1 min), parkeerterrein De Burcht. Gratis parkeren op 5 minuten loopafstand, bijvoorbeeld Prins Hendrikkade.

ma vanaf 17:00

1319244916 65
1336204043 75
1420999678 76

1. Fam. Barbuto

Niet echt top. Bij binnenkomst werd verteld, honden zijn niet toegestaan, door de eigenaar, zie links boven bij eigenschappen (honden toegestaan) hond mocht toch blijven mits onder de tafel, dan hebben wij het over een mini pinscher, heel klein weegt 4 kilo. Nou, drankjes besteld. Als 2de kwam weer een leiding gevend dame ons vertellen honden zijn niet toegestaan, weer hetzelfde verhaal, hond mocht toch blijven, willen jullie een drankje bestellen, mw. dit hebben wij al gedaan. Ik vraag me af of hier aan communicatie wordt gedaan, wij hebben ons drankje gekregen, maar helaas voor ons 2de drankje hebben wij ruim 20 min gezeten zonder iets te vragen willen jullie nog een drankje bestellen, niet echt top.

Als laatste, een tip:
    haal a.u.b. de regel weg honden toegestaan, om verdere misverstanden voor andere gasten om in hetzelfde verlegenheid te brengen

2. Na lange tijd weer eens hier gegeten. Superieure Chateaubriand voor 4 personen en alles er omheen ook super! Culinair!

3. George Vermeer

Gisteren heerlijk gegeten op onze huwelijksdag. Bij binnenkomst wordt je vriendelijk ontvangen en naar je tafel geleidt. Er is een goede sfeer en de bediening is vlot. De keuze van gerechten is voldoende en de prijs is normaal. Speciaal is dat het restaurant op maandag geopend is.

4. Henno de Baar

Heerlijke avond gehad bij de Boekanier. Het personeel was erg vriendelijk en sociaal. De sfeer in het restaurant was gezellig en rustig. Het eten en de wijn waren voortreffelijk.

5. Yvonne Boontje

Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Je voelt je echt een gast.

6. We hebben hier gisteravond gegeten met ons zoontje van anderhalf en hadden dit restaurant uitgezocht omdat er een speelhoek zou zijn (gelezen in een van de recensies) en het mogelijk was om voor onze zoon kleine gerechten te bestellen anders dan alleen maar patat of pannenkoeken (wij proberen ons zoontje zo veel mogelijk smaken te laten leren kennen en niet vol te stoppen met vette of zoete rommel, en dat is in veel restaurants best lastig ondervinden wij helaas).

Het eten was goed, maar niet bijzonder. We hadden voor ons zoontje zalm besteld, maar we misten de groente daarbij. Ook bij onze gerechten werd er geen groente geserveerd (enkel een klein bakje rauwkost). Het was wel fijn dat ons zoontje zijn gerecht tegelijk kreeg met onze voorgerechten, overigens heeft hij ook heerlijk genoten van een deel van onze voorgerechten :).

Bij het reserveren heb ik gevraagd of we een tafeltje dicht bij de speelhoek konden krijgen. Maar bij een speelhoek hadden we ons toch wel iets anders voorgesteld dan slechts een kast met speelgoed naast een steile trap waarvan het hekje de helft van de tijd open stond. Onze zoon heeft zich wel goed vermaakt met de speeltjes, maar het was er duidelijk niet op ingericht om jonge kinderen zelfstandig hun gang te laten gaan.

De bediening was goed, we hebben een gezellige avond gehad, maar hadden hiervoor niet helemaal naar Zaandam (vanuit Heemskerk) hoeven komen.

7. Mijn vrouw en ik zijn hier per toeval terecht gekomen. Wij waren hier iets later dan de bedoeling was, door de drukte van het verkeer. Mijn vrouw had dit etentje weer gewonnen bij vakantieveilingen. Wij laten ons nou eenmaal verrassen, en dit was dan ook een ware verrassing.
    Wij werden vriendelijk ontvangen en naar ons tafeltje gebracht buiten op het gezellige terras. Wij hebben lekker genoten van het heerlijk voorgezette eten. Een pluim voor de bediening en ook naar de keukenbrigade. Een aanrader voor wanneer u net als ons van een verrassing houdt.

8. T

9. Heerlijk gegeten bij de Boekanier! Ze hadden een heerlijk driegangenmenu bereid met een goede bijpassende wijn! Erg vriendelijke eigenaar en ook de bediening neemt de tijd voor je, het geeft je echt het gevoel dat het een kwalitatief restaurant is! Ook de kinderen konden zich prima vermaken in de speelhoek. Wij komen zeker nog eens terug! We kunnen de Boekanier zeker aanraden aan mensen die een écht leuke avond willen en ook nog eens niet te veel willen betalen!

10. Slechte bediening, eigenaar is niet klantvriendelijk. 1 meisje was vriendelijk. Wij vroegen alleen een ander tafeltje, omdat we bijna midden op het plein zaten, dat kon niet, en anders rotten jullie maar op, waren de woorden van de eigenaar. Vervolgens kregen we een biefstuk die je zo onder je schoenen kon plakken, dan liep je er nog 20 jaar op. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Ik zelf zit al 27 jaar in het vak, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. De gebakken aardappeltjes waren slap en de groente dat zat in een eierdopje. Ik weet gelukkig betere eetgelegenheden, waar je netjes bediend wordt, en gevraagd wordt of alles naar wens is. Ik raad kennissen en vrienden aan daar nooit te eten.

11. Zondag 17 augustus bij De Boekanier wezen eten na een aantal goede recensies van deze website en vrienden. We vonden het eten en de service geweldig! Diner met wijnarrangement was zeer goed. De dames van de bediening waren zeer vriendelijk, zij waren zeer klantgericht en gaven ons goede uitleg over de gerechten en wijn, chapeau!. De ambiance is heerlijk sfeervol en lekker rustig! Wij gaan zeker terug, want dit is een blijvertje! We hadden een super avond!

12. Meerdere malen al bij De Boekanier gegeten en ik geniet er iedere keer weer geweldig van. Mijn favoriet onder de restaurants. Eten is heerlijk, we zijn dol op hun amuses. Bediening is vriendelijk. Leuke sfeer, waar je de tijd krijgt om te kletsen met aangenaam gezelschap, een lekker glas wijn te drinken en te genieten van het lekker eten, en dat iedere keer weer. Hopende dat het voor altijd zo blijft. Wij blijven komen! Een echte aanrader voor een avondje gezellig uit! Mijn complimenten!

13. Vroeger altijd leuk en lekker gegeten hier, maar het is niet meer wat het geweest is. Bediening slecht op de hoogte, eten niet slecht maar ook niet geweldig. Kinderhoek leuk voor sommigen, maar zou hier als stel niet meer gauw gaan eten.

14. Hier voor de tweede keer gegeten, leuk om te zien dat mensen met passie en liefde voor het vak gaan. We hadden gekozen voor een vijf gangen menu. Elk van de gerechten was een plaatje op zich. De bediening was vriendelijk en er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was. We hebben gekozen voor het wijn arrangement, ze wisten veel van de wijnen en ze paste prima bij de gerechten. We voelden ons erg welkom en vonden het dan ook erg leuk dat de chef kok aan tafel kwam om te vragen hoe het eten had gesmaakt. De tafels zijn prachtig gedekt met mooi tafel linnen, glazen, servies en bestek. Ook de stoelen zitten heerlijk.

15. We hadden gereserveerd voor afgelopen weekend na al een hele tijd niet meer bij de Boekanier te zijn geweest, dit was een blijde verrassing! We werden in goed tempo geholpen door vriendelijke serveersters. Het vis gerecht was lekker, de groente die bij het hoofdgerecht zat was perfect. Geserveerde gerechten zagen er mooi uit en smaakten ook hartstikke lekker! Vooral het toetje was heerlijk, volgende keer ga ik voor 3 nagerechten. Ik kan dit restaurant aan iedereen aanbevelen!

16. Gisteren gegeten bij De Boekanier in Zaandam met een bon van vakantieveilingen.
    Bijgeboekt voor 3 kinderen. Bij binnenkomst kregen we alle 5 een heerlijke amuse met zalm. We bestelden er een broodje bij. 2 van de drie kinderen bestelden als voorgerecht een tomatensoep. Superlekker, Wij hadden als voorgerecht carpaccio, echt superlekker, Als hoofgerecht hadden de kinderen een kindermenu patat, mayonaise, appelmoes en een frikandel. Mooi geserveerd met sla en tomaat. Wij hadden als hoofdgerecht een kogelbiefstuk, echt heel erg lekker. Werd ook geserveerd met patat. Ook het nagerecht was erg lekker. 2 van de kinderen hadden smurfenijs, wat geserveerd werd met een brandend sterretje. Kinderen vonden het prachtig. Erg kindvriendelijk personeel. Als ze wilden hadden ze zelfs een Nintendo DS kunnen lenen. Helemaal top. Als ik toch 1 dingetje moet zeggen om te zeuren, dan duurde het allemaal misschien wat lang. We waren om 17:30 uur binnen en om 19:40 uur waren we de deur weer uit met drie gerechten. Maar we hebben wel heerlijk gegeten en daar ging het om!

17. Top gegeten bij de Boekanier! Echt heerlijk gegeten, niet alleen omdat het eten gewoon goed en lekker was, maar ook dankzij de goede sfeer en de lieve bediening. Ik werk zelf ook al jaren in de bediening, en De Boekanier is een restaurant zoals een restaurant hoort te zijn! Uiteindelijk bleek de rekening ook nog eens reuze mee te vallen. De tijd vloog voorbij want voor we het wisten was er al vier uur voorbij. Daar deden ze ook niet moeilijk over.
    Bedankt voor deze top avond! Een aanrader voor iedereen die van weinig geld uitgeven, gezelligheid en goed eten houdt!

18. Ik ben met een groep vrienden wezen eten bij de Boekanier en dat is prima bevallen. Het eten was goed verzorgd (ruime keuze, goede porties en erg lekker!) en de prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Daarnaast maakte de vriendelijke en professionele bediening de avond compleet. Ik ga hier zeker nog een keer eten: aanrader!

19. Pieter de Vos

We zijn gisteren weer eens wezen eten in de Boekanier, dit keer met onze 2 kleine kinderen.
    Tot onze verbazing troffen wij nu een prachtig ingerichte kinderhoek aan, onze oudste van 3 heeft zich de hele avond vermaakt met de dvd-speler en de nintendo. Het feest kon helemaal niet meer stuk toen ze aan het eind van de avond een cadeautje mochten grabbelen!
    De bediening heeft plezier in het werk en kan gelukkig ook goed opschieten met kinderen.
    Last but not least, mijn vrouw heeft glutenallergie en toch was het eten van ons beiden wederom van hoog niveau, de chefkok zorgt er altijd voor dat ze ondanks haar allergie geen karig bordje groenvoer voorgeschoteld krijgt, maar een volwaardige maaltijd!
    Ik wil het personeel van de boekanier bedanken voor alweer een ontzettend gezellige en geslaagde avond en we komen snel weer terug!

20. De Boekanier is echt een rstaurant om eens te proberen. Het eten was heerlijk bereid en de kinderen hadden het ook erg naar hun zin, aan het eind van de avond kregen ze nog een leuk presentje. De serveersters waren ook super leuk en vonden 'lastige' verzoeken geen enkel probleem.
    De Boekanier; bedankt voor deze topavond!

21. Het eten van De Boekanier is altijd goed! We komen er al jaren en eten er denk ik toch wel iedere maand 1x. Dit restaurant is beter dan andere restaurants vanwege de sfeer en de manier waarop ze hun gasten bedienen. Ze doen echt hun best voor je en dat merk je. Het eten is echt altijd goed! De eigenaar is een erg sociale man die zeker verstand heeft van zijn vak. Wat ons betreft blijven we er nog jaren komen! We raden dit restaurant ook iedereen aan!

22. Via kennissen terecht gekomen bij de Boekanier, via vakantieveillingen uiteindelijk gereserveerd.
    Door ziekte de reservering moeten annuleren en gevraagd op een later moment te reserveren.
    Hierop moest men eerst kontakt opnemen met vakantieveillingen om te kijken hoe die hierin stonden.
    Een dag later werden we terug gebeld met de mededeling dat verplaatsen van de reservering niet mogelijk was.
    Dit staat overigens in de voorwaarde. Wel hadden we gerekend op enige coulance...

23. Mijn man en ik hebben gisteravond in dit restaurant gegeten en wij vinden het een echte aanrader.
    Wij hebben het weekmenu gegeten en vonden het erg lekker, leuke aparte gerechten en verse produkten.
    In de recensies lees ik dat de bediening erg wisselend wordt beoordeeld. Onze ervaring was juist dat wij de bediening erg vriendelijk en enthousiast vonden.

24. Mijn vrouw en ik hebben vaak bij de Boekanier gegeten tot onze volle tevredenheid het eten is prima en de bedienig was over het algemeen goed. Tot wij gereserveerd hadden op zondag 22 juli. De bediening die avond zo slecht was. Na 1 1/2 uur wachten hadden we nog steeds geen hoofdgerecht. Dit betrof niet enkel onze tafel maar een aantal mensen rondom hadden dezelfde klacht. Men had totaal geen aandacht voor de gasten, glazen werden niet bijgevuld men vermeed angstig oogcontact. Ik moet zeggen de kwaliteit van het eten is echt prima. Maar lieve mensen van de Boekanier let erop anders lopen de klanten weg en dan kost het veel moeite om ze weer in de zaak terug te krijgen. Overigens als alles goed is laat ik het ook weten via deze site.

25. Bleeker

Een heerlijk restaurant met een werkelijk fantastische prijs - kwaliteit verhouding. Het is er gezellig, je kunt heerlijk buiten zitten (bij minder mooi weer gaat de terrasverwarming aan) en een regelmatig wisselende kaart. Een tip is het weekmenu: vers, smakelijk, goede porties en zeer vriendelijk geprijsd! Ook erg fijne bediening.

26. culicees

Ben je wel is in een restaurant geweest waar de bediening zo slecht is en de keuken goed? Nou Restaurant de Boekanier is er dus zo ééntje. Een pluim voor de keuken! Maar de gemaakte gastvrijheid van de bediening bha ik walg er nog van. Kun je me wat vertellen over dit gerecht? Dat moet ik even aan de keuken vragen! Dat soort bediening, geen idee waar ze mee bezig zijn! Het mooie van het verhaal was, het was ook nog eens de eigenaar!
    Les 1 in de bediening weet wat je serveert?! Gezellig aan tafel en dan vervolgens een meter verderop achter je rug om praten. Lekker een avondje uit.. binnen 1 uur en 15 minuten 3 gangen je strot in gedauwd krijgen. De rekening en tot ziens, nou nooit meer!

27. Anita de Boer

Het eten is gewoon goed, lekkere en gevarieerde gerechten en bovendien goed geproportioneerd. Lekkere wijnen, zowel een goede huiswijn als heerlijke betaalbare wijnen per fles. Ook de bediening is zoals ik het graag in een restaurant zie: proffessioneel, attent, en doen alles om het de gast naar het zin te maken. Kortom: een meer dan uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en daarom niet voor niets al 17 jaar een topper in de Zaanstreek!

28. Vroeger kwamen we hier vaak en was de kwaliteit/prijs verhouding prima maar ik merk toch dat het wat achteruit gaat. De kwaliteit wisselt nogal! Soms is de chefkok er niet lees ik...dat zal het verklaren? De wijn is prima. Jammer dat het niet meer mijn fav. Restaurant is....

29. Een fantastisch restaurant! Een echte aanrader, goed bereikbaar, vriendelijk en professioneel personeel, hele goede prijs/kwaliteit verhouding, uitgebreide seizoenskaart, super gezellige sfeer en bovenal heerlijk eten! Ik raad het iedereen aan om hier ook te eten en ik ga er zeker vaker lunchen en dineren!

30. daan

31. Hier regelmatig gegeten.

In het begin was het goed te merken als de chefkok vrij was. Het eten wisselde dan tussen gemiddeld en heerlijk en goede bediening.

Naarmate de de tijd verstreek ging de kwaliteit van het eten achteruit.

Inmiddels komen wij niet meer. Er is in de stad beter eten te krijgen.

32. mitch

33. Het eten was matig, de bediening kwam niet even vragen of je nog wat wou drinken en het was echt heel rustig toen ik er at.

34. Rob Clijnk

1950 punten
  35. Martijn

36. Een van mijn favoriete restaurantjes in Zaandam. Goede prijs/kwaliteit verhouding met mooie en wisselende gerechten. Daarnaast een erg vriendelijke bediening die zorgen voor een relaxte sfeer.

37. De Boekanier, een vaste waarde in Zaandam!

Een lekkere en gevarieerde kaart, maar ook al jaren erg lekkere Sate plate a la Boekanier.

Soms is het wat lang wachten maar wie dat incalculeert heeft een top ervaring.

38. Tihomir en Monique

Heel erg gezellige, ambiance perfekt, bediening uitstekkend, eten gewelldig kortom super!!!!!!!!

39. De Boekanier is een gezellig restaurant waar je heerlijk kunt lunchen en dineren! Als er al iets fout gaat, wordt het direct gecorrigeerd (wat erg prettig is). Ook met "lastige" eetwensen wordt rekening gehouden.

Een restaurant waar ik (wij) graag terugkomen!!