't Kaaigat in Yerseke

Grote gratis parkeerplaats op 100 meter, tevens parkeergelegenheid aan achterzijde.

5. Betalen Master Card pin Visa

1301205349 80
1351968472 65
1367197410 66
1443342095 53
1519486780 47

1. Bijzonder slecht, vieze glazige smaakloze vis op een nat bord met taugé. Een waterig soepje dus. En dat na meer dan een uur wachten op eten. Geen stokbroodje, sausje of i. D. Na twintig munten wachten op oog contact voor een dranke.

2. Eten duurt erg lang voordat je het krijgt en de prijs erg hoog voor wat je krijgt.
    Ondanks dat het restaurant bijna leeg was, kregen we pas na aandringen een plaats. Ober was niet in ons geinteresseerd. Volgens hem was alles gereserveerd. Bij weggaan waren nog steeds bijna alle tafels leeg.
    Waarschijnlijk het slechtse restaurant van Yerseke,
    Jammer dat we net hier terechtkwamen.

3. Eenzaamheid.

Aan het einde van de aarde in Zeeuwen staat een enkel gebouw dapper tussen land en water. De zoutige aanslag op de muren vertelt over het oneindige gevecht van het gebouw met de meedogenloze kolkende zee. Sommigen zeggen dat het gebouw en zijn eigenaar samen een wachter zijn die al sinds mensenheugenis als muur dient die orde scheidt van chaos. Licht van duisternis. Toch delen brasserie 't Kaaigat en de zee enkele kenmerken.

De kille ogen van de eigenaar zijn even troosteloos als het grijze koude water buiten. Wanneer de ziltige, klamme lucht op je huid slaat bij binnenkomst, doen het gebrek aan interesse van het personeel en de vijandige blik van de eigenaar je direct voelen als een drenkeling. Alleen, verdwaald en hulpeloos in een donkere, apathische oceaan. Tevergeefs hopend dat iemand je zal vinden en helpen.

De organisatie van het 't Kaaigat is wild en chaotisch. Net als de zee. Dit is vreemd genoeg ook de schoonheid van het 't Kaaigat. Zij is woest en puur. Een wild dier. Ondoorgrondelijk en onvoorspelbaar zoals het stromende donkerblauwe lichaam ernaast. Het 't Kaaigat laat zich namelijk niet leiden door regels en afspraken. Zij is vloeibaar en eigenzinnig. In een wereld die geregeerd wordt door orde, blijft het 't Kaaigat een romantische, maar verloren strijd leveren om niet te conformeren aan de regels van de maatschappij. Zij leeft volgens de regels van het universum en de natuur. De regels van het water om precies te zijn. Het vloeit vrij wanneer het vloeit, en stopt wanneer het stopt. Soms is de keuken wel open, soms niet.

Legendes uit de omgeving zeggen dat de bodemloze ogen van de eigenaar recht in je ziel kijken en zien of je waardig genoeg bent om te bestellen, dit is overigens niet het geval wanneer er nog even zaken op de ipad geregeld moeten worden terwijl jij zijn oordeel afwacht. Wanneer je waardig bent bevonden mag je bestellen. Dit kan als de keuken dan toevallig open is natuurlijk. De onwaardige blijven voor straf altijd verdrinken in het oneindige koude grijs van zijn ogen. Verdoemd om eeuwig hulpeloos weg te zakken in een oneindige koude massa waar men geen lunch kan bestellen ook al geeft de website aan dat dit zou moeten kunnen.

Misschien is het bestellen van eten bij 't Kaaigat wel een van de eeuwenoude geheimen van dit stille universum waar de mensheid simpelweg nog niet aan toe is. Of is dit exact onze realiteit? Twee woorden: eenzaamheid en afwezigheid. Is dit ons ultieme antwoord?

Toch stelt 't Kaaigat ook gerust, het leert ons bijvoorbeeld dat er op sommige vragen simpelweg geen antwoord is. Waarom bestaan we, waar gaan we naar toe? Waarom krijgt de tafel naast ons wel appeltaart en was het voor ons niet beschikbaar? Om 't Kaaigat te begrijpen, of om verantwoording te vragen zou hetzelfde zijn als een roodborstje doden. Of het eerste kiemende zaadje in de lente te vertrappelen. Het is tegen het leven. Tegen de natuur. Wij moeten als stervelingen niet proberen om een horecazaak te dwingen om te werken conform de afspraken die zij zelf gesteld hebben. Want 't Kaaigat is als de zee. En de zee moet stromen.

4. Wij hebben er 1e Kerst gegeten en enorm genoten van zowel het Kerstmenu als de bijpassende wijnen. Het was allemaal goed verzorgd en ook de bediening was goed en attent. Ik ga er in januari weer eten en hoop dan net zo lovend te zijn!

5. Leen Pieter van der 6

Vanavond weer heerlijk gegeten. Relax op het gemak. Bediening goed en eten was uitstekend. Niks op aan te merken. We komen beslist nog eens terug.

6. Sandra

Vandaag bij 't Kaaigat soep gegeten. Mijn man had vissoep en die was erg lekker. Ik had de kreeftensoep en die was prima op smaak. Echter, zat deze vol met kleine stukjes schaal. Dit was erg onprettig eten. Ik heb dit gemeld bij de bediening. Dit waren erg vriendelijke meisjes. Ze liepen naar achter (de bar) waar de bazin stond om te vragen wat te doen. Deze was alles behalve vriendelijk over mij, wat ik dus allemaal gewoon kon horen. Maar, ik zou een nieuwe krijgen. Waar ik niet erg hoopvol op was, maar goed, iedereen verdiend een tweede kans. Even later kreeg ik een nieuw bord soep. Deze was erg waterig en smaakloos. Ik voel me totaal niet serieus genomen en de eigenaresse vond het wederom nodig om zich over haar gasten, tegenover het personeel, uit te laten vanachter haar barretje i.p.v. naar mij toe te komen en het netjes op te lossen. Ik heb de rekening betaald waaronder een kreeftensoep van 10,50 die ik niet heb opgegeten. We zijn weggegaan om nooit meer terug te gaan! Zo behandel je je gasten niet. En ja, ik kan het weten met 20 jaar horeca ervaring.

2,1
  7. Geen aanrader, zeer trage bediening en keuken. Eten werd ook niet tegelijk per tafel geserveerd. Grote chaos en met als resultaat koud eten. Bedrijfsleidster zou zich moeten schamen.

8. Mooi plekje, goed eten, maar een ijzige, trage bediening. De bijgerechten en de wijn worden gebracht als het hoofdgerecht bijna koud is. Eigenlijk allemaal niet zo erg, alleen die ijzige bediening, geen lachje beschikbaar, jammer.

9. Wij hebben het 12 uurtje gehad, de wachttijd was erg lang. De soep was heel lekker. De 2 halve stokbroodjes waren heel droog, de zalm en de garnalen op de broodjes lekker. Wij hebben het nou 2 keer achter elkaar met de slechte broodjes meegemaakt.

Wij vinden de prijzen voor zo slechte broodjes veel te hoog.

10. Weinig mosselen, een bord voor veel geld 23.50 euro. Minimaal sausjes moest je bijvragen, mayonaise moet je ook vragen en dan krijg je ook te weinig, moet je nogmaals vragen. De zalm van mijn partner was niet vers, niet erg smakelijk.
    Tijdens het eten werden, zonder iets te zeggen, tafels aan de onze geschoven, waarschijnlijk voor een reservering. Toen we van de zalm iets zeiden, was het antwoord "Maar u heeft het wel lekker opgepeuzeld." Kortom, een duidelijke afrader, Yerseke onwaardig.

11. Heel lekkere garnaalkroketjes gegeten en wij kunnen het weten want we zijn culinaire pieten.

12. Magnus66

Ik kan er wel een boek over schrijven wat er allemaal niet goed was, maar ik beperk me tot; heb je de neiging om er te gaan eten: Doe het niet! Eten was flut, wachtijden Sovjet waardig, bediening hopeloos onervaren, zelfs de wijn was slecht, prijzen niet in verhouding, maar, leuke locatie, dat dan weer wel.

13. De mosselen smaakte prima, zaten gelukkig verse groenten bij. Jammer genoeg niet echt warm. Mijn man had een ribeye. Was vers genoeg en best lekker. Beetje koud wel. De groenten op zijn bord waren deels loei(magnetron) heet, deels koud. De echte minpunten: Zijn zeekraal was zo vaak gekookt dat er geen zoutsmaak meer aan zat maar een ui smaak. Die zat er dan ook logaal doorheen. De friet voor ons 2en was genoeg voor een peuter, de mayonaise (leek niet eens op mayonaise) en was 1 afgevlakte eetlepel in een minischaaltje. VEEL te weinig. De mosselsausjes waren gewoon belachelijk. Veel te weinig, en het "mosterdsausje" had de dikte van water. Alles afgewogen, jonge serveerster was aardig, een 5,7. Voor ons geen restaurant om terug te komen, of reclame voor te maken. De volgende keer als ik een restaurant leeg aantref, trek ik daarbij meteen de logische conclusie.

14. Vandaag lekkere mosseltjes gegeten!

Prima bediening, zeer proper en toffe brasserie.

Mooie zicht op de jachthaven;

15. Hotel Fawlty Towers blijkt herrezen in de vorm van deze brasserie. Onkunde en onwil roeren er in de potten. Het duurde gisteren al behoorlijk lang voor we de bediening duidelijk konden maken dat we iets wilden consumeren. Gevraagd naar de kaart verdween de kelner evenwel wéér voor geruime tijd. Nadat we een bestelling wisten te plaatsen begon het wachten. Ruim twee uur zaten niet alleen wij maar het gros van het clièntele hongerig voor zich uit te staren. Een klant van het naburige tafeltje kreeg bij navraag te horen dat de schuld niet bij de keuken lag. Er was maar één pot voor de kreeft en nu wou iedereen plots kreeft." Schuld van het clièntele dus! Een brasserie met slechts zes hoofdgerechten op de kaart zou deze toch snel, efficiënt en lekker moeten kunnen brengen. Over de kwaliteit van het eten zelf hadden we niet te klagen, maar echt genieten kan je niet meer na zo'n lange tijd wachten.

16. fam van houten

Wij hebben zondag 3 october deze mooie brasserie bezocht om een hapje te eten.

Toen we aankwamen zagen wij dat het erg druk was, dus besloten wij even te wachten tot dat er iemand van de bediening naar ons toe kwam.

We werden door een aardige dame naar een tafeltje gebracht en er werd ons gevraagd of we iets wilden drinken en tegelijkertijd kregen wij de menu kaart. We besloten om voor het garnalenkroketje met een kopje kreeften soep te gaan en daarna voor de gegrilde coquilles in noilly pratsaus.

Na ongeveer 10 min kwam ons voorgerecht, een mooi vormig kroketje boordevol met garnalen en een heerlijk kopje kreeftensoep. En alsof er nog niet genoeg garnalen in zaten lagen er ook nog op het bord erbij.

Bij ons voorgerecht werd stokbrood met boter, olijfjes en nog een rood prutje geserveerd, we konden niet thuis brengen wat het was.

Daarna hebben wij genoten van de gegrilde coquilles in de noilly prat saus.

Mooie dikke coquilles met een streepje erin gegrild, perfecte gaarheid in een heerlijke saus en speels een paar garnaaltjes.

Compliment voor de kok!

Wij komen zeker een keer terug bij t`Kaaigat.

17. We lagen met de boot in de haven en werden heel vriendelijk te woord gestaan toen we informatie vroegen in het restaurant.

Later toen maar daar ook wat gegeten en er geen spijt van gehad!

Prettige bediening, die ook terzake kundig was en zeer behulpzaam. Het menu was lekker, goed verzorgd en een vlotte bediening!

We komen zeker terug om een keer de kreeft te eten als het weer seizoen is.

18. Prima gegeten, amuse vooraf, lekker mandje vers gebakken brood met olijven, boter en tapenade. Heerlijk gewokte mesheften gegeten, partner oesters, mooie tong en zeeuwse kreeft.

We komen zeker weer!

19. Een voorbeeld hoe iemand van iets, niets kan maken.

Inderdaad een restaurant op een toplocatie, maar daar is ook alles mee gezegd.

Tijdens binnenkomst werden we volledig genegeerd door het aanwezige bedienend personeel.

Naar herhaaldelijk vragen of er een mogelijkheid was om iets te eten (i.v.m. Mogelijke reserveringen) kregen we eindelijk een tafeltje toegewezen.

Vervolgens hebben we ongeveer 25 minuten moeten wachten, voordat we eindelijk eens wat te drinken konden bestellen.

We hebben toen maar gelijk deze gelegenheid aangepakt om maar meteen het gerecht te bestellen.

De drank ging redelijk snel, echter het gerecht diende zich pas aan na weer eens 45 minuten wachten.

De mossels waren lauw of koud en er zat zand in.

Verder was het erg weinig gezien de prijsverhouding, dit gezien ervaringen bij andere restaurants in Yerseke.

Bij de gerechten werd géén patat of groente geserveerd, wat wel volgens de menukaart erbij zou zitten.

Hier moesten we weer bij het bedienend personeel extra om vragen.

Uiteindelijk kregen we een schaaltje patat na lang wachten, echter toen hadden we inmiddels het gerecht al lang achter onze kiezen zitten.

Verder viel het ons nog op dat de bediening erg onvriendelijk was en totaal niet was ingespeeld op een grote toeloop van clienten.

Het enige waar ze wel snel mee waren was het brengen van de rekening.

De rekening die we kregenwas totaal niet in verhouding met prijs en kwaliteit.

Verder viel het ons op tijdens het lange wachten, dat meerdere bezoekers last hadden van het lange wachten, alvorens ze bediend werden.

Voor ons een restaurant om nooit meer te bezoeken.

Overigens wij hebben aan deze tent een bezoek gebracht op zondag rond 18:00 uur.

20. Heerlijke kreeften gegeten en mosselen ook heerlijk, en goede service.

21. Met 3 vrienden oesters en gekookte mosselen gegeten. Franse oesters waren heerlijk en de mosselen ook, de frietjes waren een fijne bijkomstigheid. Voorafje amuse was gratis uiteraard en was een lekkere tonijncarpaccio. De eigenaresse bood ons een hele goede service en kwam dus regelmatig langs om te vragen of we nog extra mosselen erbij wilden hebben. De rekening van E 100.25 was 't helemaal waard. Bedankt en groetjes, 3 motorrijders. 3-8-2010.