Restaurant de Branding in Yerseke

Brengt het beste wat de Oosterschelde te bieden heeft.

Voor het restaurant.

Gesloten

• 20 nov t/m 7 dec
  • 1e Kerstdag – 25 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec

Restaurant de Branding serveert puur natuur…
In het Zeeuwse mosseldorp Yerseke is Restaurant De Branding gevestigd.
Nationaal en internationaal een begrip voor de liefhebber van schaal- en schelpdieren.

Vooral bij onze zuiderburen, die in het mosselseizoen, maar ook daarbuiten in grote getale naar Yerseke afreizen.
Restaurant De Branding is één van de beste en gezelligste restaurants van Yerseke. Links aan de andere kant van de dijk liggen de oesterputten. De oudste putten, waar wij dagelijks onze eigen oesters opvissen, zijn ruim honderd jaar oud.

Naar rechts ziet u het kreeftenpark waar wij ook dagelijks onze kreeften uit de bassins halen. Daar zit ook onze mosselleverancier die 2 x daags de verse mosselen bij ons brengt.

U bereikt het restaurant via een met bloemen afgezoomde loopbrug. Eenmaal binnen wacht u een aangenaam interieur, stijlvol en toch niet overdreven zodat u zich hier dadelijk thuis voelt.

Tevens heeft u dan een leuke kijk op alle bedrijvigheid aan de Havendijk, zoals het laden van oesters, mosselen en kreeften voor transport naar diverse bestemmingen in binnen- en buitenland.
Restaurant De Branding brengt u het beste wat de Oosterschelde u te bieden heeft…

Wij zijn trots op onze prachtige streekproducten als mosselen, oesters, Oosterscheldekreeft, lamsoor, zeekraal en nog veel meer lekkernijen.

Als u eenmaal bij ons aan tafel zit, laat u zich eens heerlijk verwennen door onze koks en de bediening.

• Rookruimte

• Oudejaarsdag – 31 dec

1320981367 77
1442046389 79

1. Marc Grootaers

Zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
    Zeer goede en vriendelijke bediening.

2. RENE HENRI ROSSEEL

Vanuit België naar Yerseke doe je zomaar niet, je moet wel een goeie reden hebben.

De Branding is de reden : goeie bediening, producten van eerste kwaliteit en een chef die zijn vak kent.

Wij gaan zeker nog terug.

3. Nard konings

Uitstekend heerlijke oesters daarna een perfecte tong en een bijpassende Meursalt.
    Een aanrader.

4. Carine Smet

Het was een eerste, maar zeker niet laatste bezoek! Adres was ons aanbevolen door een regelmatige gast van het restaurant, en dit was terecht. Super lekker eten, super vers en serieuze porties, en dit geserveerd door héél vriendelijk personeel. De inrichting van het restaurant is misschien wat oubollig maar daar kom je niet voor. Het is wat geserveerd wordt dat telt, en de manier waarop alles geserveerd wordt, en hiervoor kan ik alleen maar een 10 op 10 geven. Doe zo verder!

5. Reeds enkele keren gaan eten in dit restaurant De Branding. Zoals vorige keren was het weer heel lekker. Hebben het kreeftenmenu genomen. Voorgerecht koude halve kreeft. Kreeftenbisque. Hoofdgerecht gegratineerde kreeft. Nagerecht kaatje mossel. Restaurant is een aanrader. Sfeer binnen is misschien iets minder maar dit doet niets aan de kwaliteit van de maaltijd.

6. Zoals de voorgaande keren lekker gegeten en gedronken, kortom the place to be.

7. Ronald klippel

Super gegeten en hele leuke sfeer, de bediening was top!
    Gewoon niets op aan te merken en zeker een aanrader om bij de branding te gaan eten.

8. Paul en Annick

De cava en huiswijn zijn zeer goed voor hun prijs. Het mosselmenu is een mooie formule. Ook de oesters waren super lekker! De ontvangst was zeer hartelijk. Het tempo was precies perfect. Kortom… wij komen terug!

9. De Coninck Frank

Gezellig Hollands restaurant, perfecte opvang bij binnenkomen, verzorgde bediening aan tafel en niet te snel het eten op tafel.
    Jammer dat er bij ons aperitief, een fles champagne voor 3 personen geen amuse te bespeuren was, spijtig.

10. mevr. W. Weijers

Smaak van de vissoep was goed maar te weinig vis erin.
    Mossels waren goed. Kaat Mossel was grandioos.

11. Jannemarie

Was ook deze keer weer een feest te gaan eten bij de Branding.Met jongste dochter en schoonzoon hebben we genoten van de gerechten en sfeer.
    Het smaakt iedere keer weer naar meer.

12. A.J.A.van Peperstraten

Een leuk reastaurant met zeer vriendelijke bediening waar je voor een mooi bedrag lekker kunt eten. Een echte aanrader !!

13. R.v.d.Heijden

Verser en beter dan hier worden de mosselen niet geserveerd.
    Echt niet voor naar Zeeuws-Vlaanderen rijden…
    daarnaast erg leuke bediening.

14. eugène van ranst

Prima bediening, heerlijke gerechten, sublieme kingcrabscharen, sfeer O.K., klein minpuntje, de kwaliteit van de champagne was iets minder (nochtans een verse fles),
    zoals altijd de 62 km meer dan waard, wij blijven fan.

15. Heerlijk gegeten! Fijn die persoonlijke aandacht door eigenaar en bediening.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

16. Het ontvangst was spontaan en vriendelijk. Het eten was toppie voor alle 4 deelnemers. Voor vis, schelp- en schaaldieren moet je hier eten. Komen terug.

17. Prima mosseltjes, vriendelijke bediening, en lekker wijntje wat wil een mens nog meer?

18. Super leuke vrouw in de bediening! Wij waren op maandag avond vanuit Tilburg speciaal naar Yerseke gereden voor verse mosselen en oesters. Leuke zaak! Heel lekker gegeten.

Wel super slecht dat wij de goede gastvrouw geen fooi konden geven aangezien we geen contanten hadden en de fooi niet bij mochten pinnen. We komen allebei zelf uit de horeca en dit vond ik een belediging voor het personeel!!!

19. Jerry Jennes

Een aanrader!!!

20. Timmy Wauters

Super lekkere mosselen gegeten

21. Excellent service and food

22. janssen

Goed en gezellig meer moet dat niet zijn

23. Theo Kluitmans

Heerlijk gegeten en gedronken. Goede en leuke bediening. Prijs kwaliteit was super. Een aanrader. Wij komen zeker terug.

24. Super goede ontvangst. Zeer goed.

25. Zoals het hoort. Een bijzondere gelegenheid en een bijzonder restaurant. Wij hebben genoten. Heerlijk eten, goede sfeer, vriendelijk personeel. Voor herhaling vatbaar.

26. Nelen - De Mulder

Onze ervaring is zoals steeds zeer goed in De Branding. Alles vers, de oesters waren zalig, de Oosterschelde kreeft bereiding en presentatie kon niet beter en alles wat er bij nodig was was perfect. Wij komen daar zeer graag ook om de vriendelijke bediening. Uitstekend zoals altijd!

27. van hemelryck

stijlvol, lekker eten in Yerseke. ongeëvenaarde service :deze mensen hebben het reuzedruk maar werken met plezier.

28. Spanoghe hendrik

Zeer vriendelijk onthaal en bediening.
    Aangename sfeer.

29. Lilian de Ruyter

Super heerlijk gegeten, alles vers , goede bediening en gezellige sfeer ik kom er graag eten!
    zijn wel een paar sterren waard hoor !..zeker een aanrader!

30. marleen de bodt

Vriendelijke bediening. Was wel niet echt nodig om te reserveren.
    Lekker eten. Prijs/kwaliteit in orde.

31. Prima!!
    Vlot en vriendelijk .
    Mooi en smakelijk .

32. Thijs Westplate

Menu de Branding is wederom uitstekend als Paaswens.

33. M.C. van Steveninck

Fijne ontvangst en service.
    Gerechten smakelijk.
    Menu kaart mag uitgebreider

34. Vervaeke Francine

Het was super lekker. Vriendelijk ontvangen en bediend. Zeker voor herhaling vatbaar. De prijs valt ook zeer goed mee.

35. Heel gezellig, voelt je direct thuis. Hele goede bediening en super lekker eten. Echt genoten: tot de 20e augustus, komen zeker.

36. Lekker gegeten gisteravond!

37. Fred Keizer

wij komen hier 2 á 3 x per jaar. We hebben het gevoel bij vrienden op bezoek te zijn, Belangrijker nog is de kwaliteit en de smaak van het eten! Echt geweldig, en zo doorgaan...

38. Ria Stolk

Een uitstekend restaurant. Omdat het maandag was waren er weinig andere mensen aanwezig, maar de bediening maakte alles goed. Nu hadden ze tijd voor een praatje en omdat ik alleen was, vond ik dat wel erg leuk.
    Ik had een overheerlijke zeewolf. De smaak was perfect en precies goed gaar. Daarbij werd o.a. lamsoortjes geserveerd. Dit is een zee groente die ik nog nooit gegeten had, maar was blij met dit gerecht, omdat het overheerlijk was. De frietjes vond ik niet geweldig, maar dat is mijn enige min punt.
    De wijn was erg lekker en ook het toetje, Kaatje mossel was voor herhaling vatbaar. Mooi opgemaakt ook allemaal.

39. Prachtige Oosterschelde kreeften helaas te lang gekookt waardoor droog en taai, absoluut dood! Een doodzonde toch? Geen eigengemaakte friet. Prima wijn.

40. schroyen henderix

Heel lekker gegeten, kreeft was super. Vriendelijke bediening en alles netjes en proper. Wij komen zeker terug, ook al moeten we er meer dan een uur voor rijden.

41. nick franken

Alles was gewoon goed, bediening mannelijk en Zeeuws (no-nonsense dus). Aankleding goed. Eten was prima. Aanbevolen!

42. Renate Bravenboer

Super, heerlijk gegeten. Vlotte en vriendelijke bediening.

43. Janssens

Gisteren hier komen eten, kozen voor het "Oosterschelde kreeften menu". Hebben géén Oosterschelde kreeft gekregen! Een echte schande want wij zijn kenners, is pure oplichting! Hebben Canadese kreeft gehad en dit aan de prijs van Oosterschelde kreeft! Pure oplichting noem ik dat! En dit aan de bron...!

Overigens geen waar voor geld, prijs/kwaliteit was niet in evenwicht, kleine hoeveelheden, kreeft bitter weinig, vieze soep, trage bediening, kregen onze wijn pas bij het hoofdgerecht, ook in onze Prosecco zaten geen bubbels meer in... Komen hier nooit meer terug, vroeger was het hier veel beter! Kennen betere plaatsen in Yerseke om lekker te eten aan een betere prijsverhouding met échte Oosterschelde kreeft! Voor ons dus géén aanrader...

44. Shady Shehata

45. Aenspeck/Cools

Wij hebben er met 4 personen een zeer aangename lunch gehad. Het menu 'Branding' was zeer lekker en uitgebreid. 2 tafelgenoten hebben de keuze aan de kaart gemaakt (oesters en tarbot) eveneens zeer lekker en het jonge tarbotje was een stevige portie, perfect gebakken. De eetzaal is zeer smaakvol ingericht, zeer net en met een zeer vriendelijke bediening. Als mensen uit het Brusselse was het zeer zeker de moeite waard om de verplaatsing te maken, we zullen nog zeker terug keren.

47. Heerlijk en verzorgd eten. Echt wat de Oosterschelde ons biedt!

48. Zeer teleurstellend als geheel. Weinig voor veel in dit geval. Prijsstelling absoluut niet in verhouding tot wat geboden wordt. Gerechten op zich van redelijke kwaliteit maar verder niets positiefs over dit bedrijf en een gastvrouw waarvan je gezien haar leeftijd toch wel mag verwachten hoe gasten verzorgd horen te worden.

49. Geweldig lekker.

50. walter praet

Zeer goede bediening en lekkere mosselen gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.

51. Regelmatig daar gegeten, alles is daar lekker en goede en vriendelijke bediening. Aangenaam sfeertje. Danny is een goede gastheer. Al bij al nog steeds een uitstekend restaurant !

52. Heykens

Bij ons beiden was de gebakken paling verbrand. Sfeer redelijk. Maar de (te) grote bar past niet. Prijs 1/3 te hoog voor het gebodene.

53. Marcel

Gevonden via Google vanwege het "Mooie uitzicht" misleidend je ziet helemaal niks vanuit het restaurant. Ligt wel aan de haven maar dat is ook alles. Website werkt niet ook niet op mobiel.
    Kwam ons toch redelijk saai over, al proberen ze wel een luxe sfeer uit te stralen. Het is zeker geen vreetschuur, aandacht voor de producten is er zeker. Bediening uitstekend. Alles smaakte perfect. Alleen waren er geen mosselen!! Terwijl het toch de place to be moest zijn. Aangepast Menu? Nee. Erg jammer.
    Niet iets voor kinderen. Mijn jongens zijn geen moeilijke eters, maar er had wel iets meer keuze mogen zijn.

54. Hier hebben we heerlijk gegeten afgelopen zaterdag! Wat een top bediening, twee aangename blonde dames en ook de gastheer was zeer aangenaam. We hebben menu de branding gekozen en hier komen we zeker vaker voor terug!

55. Theo Portzgen

1 punt
  56. Een super sfeervol en gezellig restaurant je wordt gastvrij ontvangen door Danny alles ziet er verzorgd uit. Het eten is er fantastisch. Wij gaan er geregeld eten altijd is het er prima mooie opgemaakte borden, heerlijke toetjes. Alle vis of vlees het is allemaal af qua smaak en hoeveelheid een aanrader om daar eens een avondje te vertoeven wij geven alles een 10 met een griffel.
    Anton en Loes 09-10-2013.

57. Zijn er onlangs geweest om mosselen te eten. De lekkerste mosselen die we ooit gegeten hebben! Heel goede bediening en uiterst netjes! Een echte aanrader!

58. JANMauritz

Vriendelijke ontvangst in dit restaurant dat een warme sfeer ademt. Uit de mooie uitgebreide menukaart het 4 gangen vismenu gekozen. Heerlijke vissoep, oesters, slibtong en creme brulee. Een goede wijnkaart met o.a. Mooie wijnen van Louis Latour. Goede prijs kwaliteit verhouding. Goede bediening. Kortom een geslaagde avond, voor herhaling vatbaar.

59. Superlocatie voor een lunch. De sfeer in de zaak is erg goed. De bediening is accuraat en vriendelijk. Na een heerlijk pure garnalencocktail die werd geserveerd zoals het hoort, prima garnalen en garnituur en saus apart, de lunch vervolgd met gebakken mosselen die de naam Jumbo zeker verdienden. Heel af en toe proefde je een stukje zand/schelp maar daar is het natuurlijk een vers natuurproduct voor.

Ik kom hier zeker nogeens terug!

60. B. Van den Bosch

Heerlijk gegeten! De kingcrab was de lekkerste die ik ooit heb gegeten, de oesters waren heerlijk en de kreeft ook top! Wat een feest. Alles heerlijk schoon, ook de toiletten en supervriendelijk voor de kinderen. Hopen nog vaak terug te komen!!

61. Een tweetal weken super lekkere slibtongetjes gegeten. Ook de kreukels als amuse-geule hebben ons zeer gesmaakt. Aangename bediening. Zeker om nog eens terug te keren als we van Zeeland huiswaarts rijden na een dagje kite-surfen.

62. Goed gegeten voor de tweede keer in twee weken. Prima bediening wij zullen zeker weer eens terugkomen.

63. De locatie is heel mooi en de inrichting van het restaurant is prima.

Zowel de gerechten op de kaart als de wijnen zijn aan de maat geprijsd (een prima wijnkaart overigens). We hebben er met zijn tweetjes gegeten, beiden als hoofdgerecht mosselen, waarbij mijn tafelgenoot een salade van zalm, garnalen en paling heeft gegeten als voorgerecht en ik een combinatie van coquilles en kreeft. Dit laatste voorgerecht was wel lekker, maar dreef enigszins in een overdreven hoeveelheid saus. Bij het voorgerecht van mijn tafelgenoot hoorde een cocktail saus die vreemd genoeg niet werd weggenomen bij het afruimen van het voorgerecht. Deze bleek ook te dienen voor de mosselen.... (dit kan echt niet).
    De mosselen waren overigens perfect gekookt: lekker sappig en een prima hoeveelheid.

64. Wel eens KONINGSKRAB gegeten, en zo vers dat de uitbater deze levend kan showen?

Nou wij wel....en zeer voortreffelijk.

Dit vind je nergens anders.

Een 10 met de griffel.

Wij hopen dit nog lang te mogen doen. MMmmmm.

65. Eten is super. Bediening ook! We komen hier zeker terug!

66. T. Rodenburg

Zaterdag 9 april 2011: Vol restaurant, personeel kon het niet aan. Lange wachttijden: we zaten van 19 tot 23 uur voor 3 gangen. Niet alle desserts waren voorradig en dit was van te voren niet gezegd. Dessert van één persoon was vergeten en bij de koffie werd geen melk geserveerd. We waren met 7 personen naast een hele drukke groep geplaatst die veel dronken en veel lawaai maakten. Een schrale troost was dat het eten goed was.

67. Héél lekker.

Goede service, héél vriendelijke bediening.

Fijne sfeer.

Zijn prijs waard.

Wij gaan zeker nog terug!

68. Sfeervol restaurantje, men was ook zeer vriendelijk en men hield rekening met onze kindjes.

De bediening was erg gemoedelijk en correct.

Ik ga me niet uitspreken over de prijs, aangezien ik niet degene was die heeft betaald.

Wat mij betreft zeker een adresje om te onthouden!

69. Wij hebben gegeten, 23-10 bij de Branding in Yrseke.

't Viel ons tegen, mijn hoofdgerecht was koud.

Toen ik het weer terug kreeg, was mijn vrouw al klaar.

En wat er nog op tafel stond was natuurlijk inmiddels ook koud.

Wij moeten 1 uur rijden, om daar te geraken.
    En dat voor koud eten?

70. Een restaurant waar je een hapje gaat eten. De kaart is zeer uitgebreid, een beetje té. Beter is om iets minder te doen, dan kun je meer aandacht geven aan de gerechten. De bediening mag wat mij betreft iets enthousiaster en vriendelijker zijn.

Het eten was verzorgd, maar voor de prijs mag je meer verwachten. Een goed restaurant maar niet meer dan dat.

71. Gemiddeld restaurant zou ik zeggen. Mosselen waren goed (maar dat mag je in Yerseke wel verwachten!), slibtong viel wat tegen.

Wat dit restaurant zou sieren is het besteden van extra aandacht aan de garnituren. De patat was niet vers maar diepvries, de salade was wel heel erg standaard, de krieltjes leken me ook uit de supermarkt te komen.

Desalniettemin toch lekker gegeten.

72. We hadden een bon gekregen van 100,- euro, ben erg blij dat ik het niet zelf heb moeten betalen!

Menu van 45,-, menu de branding (en menu 1 van het keuzemenu).

Voorgerecht 2 stukjes paling, beetje garnalen. Daarna kreeft, was heel karig en koud. Soep daarna was erg goed, kreeftensoep. Uur later, best honger! Kreeg ik vis... zeetong, was te groot voor het bord, erbij op het bord zat koude aardappelpuree. Als bijgerechten waren er schaaltjes met voorgebakken frietjes, vette diepvries krieltjes en een bakje sla met A.H. dressing...
    Dessert was wel goed, niet in verhouding met de voorgaande gerechten, groot bord met 4 verschillende 'toetjes' erop.

Vond het samen met de lange wachttijden, (tussen elk gerecht zeker 50 tot 60 minuten!) en de hoge prijs kwalteit verhouding geen succes.

73. Zeer lekker gegeten. Vriendelijke en vlotte bediening.

Aangenaam restaurant. Zeker voor herhaling vatbaar.

74. Eten super, bediening super, gezellig en goede prijs!