Mijn Keuken in Wouw

1205211231 55
1219800160 66
1321922663 67
1467811952 88

1. We kijken altijd weer uit naar de bourgondische proeverij bij Mijn keuken. Ditmaal geboekt met een oude schoolvriend.
    We kregen onze vertrouwde tafel aan het raam. Als aperitief een mooie Albariño van Terras Gauda. Ernaast een uitgebreid assortiment hapjes. Het lekkerst vonden we het hoorntje van kerrie met maanzaad gevuld met een chutney van komkommer en tartaar van zalm, prima smaak met een crispy textuur.

De chef presenteerde zelf het eerste gerecht. Licht gepekelde skrei met kokkels in een basilicum olie afgewerkt met bieslook en takjes rood hoorntjeswier aan tafel overgoten met een beurreblanc. Heel delicaat met ziltige toetsen erg mooi combinerend met de mineralige Albariño. (9,6)

Simone Tak presenteerde kundig en uitgebreid de cuvée 12 van de Apostelhoeve. Op een mooie glazen bord een lang smal stuk hamachi, erop blokjes Oosterschelde paling, (kort gerookt en gelakt met citrus karamel) blokjes bloedsinaasappel, toefjes crème van groene appel en druppels miso vinaigrette. Een ware delicatesse. De wijn was een schot in de roos, genieten! (9,85)

De chef presenteerde een lauwwarme “klassieker”. Plakken coquille met ertussen een heerlijke oester met verder nog toefjes crème van aardpeer, aardappel kaantjes, beurre noisette en aan tafel afgewerkt met vers geraspte wintertruffel. Ernaast een gerenommeerde Chablis, het was weer even heel stil aan tafel. (9,75)

Verder met een speciale wijn, Riesling 2016 uit de Pay D’Oc van Ferrandiere, iets minder fris met mooie mineraliteit. Op het bord een gestapeld gerecht. Onderop een kalfstartaar met erop bavarois van mosselen, saffraan gelei en venkel salade. Eromheen blokjes kalfstong, Zeeuwse mosselen en een schuimige saus van vadouvan. Veel smaakbeleving met veel afwisseling. De wijn bleef verrassend goed overeind. (9,6)

Uit Zuid Afrika een witte blend van The Wolftrap met een licht hoofdrol voor de viognier. Uit de keuken een fleurig lentegerecht. Licht geschroeide langoustine staartjes met structuren van bospeen, plakjes zoet zuur gemarineerde paarse wortel, toefjes pure van zoet zoute meiraap, vinaigrette van bospeen en kruidenolie. Verrassend verfijnd waardoor de delicate langoustine de hoofdrol opeiste, heerlijk. (9,85)

Verder met een Leyda Garuma Single Vineyard Sauvignon Blanc 2015. De belper knolle (Zwitserse kaas) werd al klaar gelegd. Een winters gerecht uit de keuken. Op de huid gebakken zeebaars op een bedje van gebakken spruitjes met ertussen wat piccalilly. Eromheen druppels aceto balsamico, aan tafel afgewerkt met schaafsel van de belper knolle. Iets vollere smaken die door de Sauvignon wat lichter werden. (9,4)

Over naar rood met een Zuid-Afrikaanse Pinot Noir 2016 van Paul Cluver, licht stoer aroma, elegant en verfijnd in de mond. Op het bord een krokant gebakken kalfszwezerik op een bedje van gekarameliseerde knolselderie, verder toefjes crème van knolselderie, en beukenzwammen, het geheel was afgewerkt met aardappelkaantjes en een velouté van schorseneer. De zwezerik was keurig gebakken en zeer zacht, de kaantjes zorgde voor een extra bite. De smaken in het garnituur waren licht, de wijn sloot naadloos aan. (9,7)

Voor bij het pièce was de Chileense Montgras Quatro 2016 geselecteerd, krachtig maar nergens te. Op het mooie bord de duivenborstfilet met schorseneer, fondant van schorseneer, toefjes crème van paddenstoel, schuim van koffie aan tafel afgewerkt met de eigen jus. Het filetje was om te zuigen. (9,6)

Simone presenteerde een speciale dessertwijn gemaakt van sinaasappel die al even op fles is bewaard van het huis Principe de Azahar. Met mooie toets van sinaasappel en een goede zoet zuur balans. Op het bord een strakke presentatie. Een ring van chocolade met erin stukken bloedsinaasappel, crumble van chocolade en quenelle ijs, aan tafel afgewerkt met saus van bloedsinaasappel. Mooie smaken die prima combineren met de wijn. (9,5)

De laatste wijn was een klassieker, Coteaux de Layon 2016 van Champteloup. Op het bord als basis een pannacotta van yoghurt met vanille, erop een compote van mango, ijs van palmsuiker, cremeux van calamansi en merengue van pandan aan tafel afgewerkt met een saus van calamansi. Heerlijke frisse smaken met exotische toetsen. (9,7)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een royaal assortiment friandises waar eigenlijk geen plaats meer voor was.

Bediening was uitstekend verzorgd. Simone was in topvorm ondersteund door een jonge man, erg leuk dat we chef Pieter ook verschillende keren aan tafel kwam. Het was weer een echte verwenmiddag, complimenten voor het gehele team.

De favorieten rol is wederom helemaal waargemaakt. Dit was voor mij de beste beleving bij Mijn Keuken. Aanrader voor de fijnproevers, bourgondiërs, wijnliefhebbers en levensgenieters.

2. Annemiek Ambagts

3. Edwin Koster

4. Onze 11-jarige dochter gaf aan wel eens een keertje mee "luxe" uit eten te willen en voor deze gelegenheid zijn we naar Wouw vertrokken om "Mijn Keuken" eens te proberen voor een uitgebreide lunch. Het restaurant zit op de markt in het oude gemeentehuis en is mooi & statig aangekleed. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel geleid waar papa & mama aan de Cava (lekker!) gingen en dochterlief het bij een cola hield.

We kregen vrij snel daarna de amuses/hapjes voorgeschoteld: Dit was al meer dan een gang op zich met 6 hapjes de man. De brioche van gevogelte lever & de Mille-feuille met kaas & rode puntpaprika waren echte smaakexplosies. Dat gold trouwens ook voor de blauwe kaas met witte chocolade, maar mijn dochter dacht daar iets anders over ;-) Dit was iets te veel voor haar, maar dat lag zeker niet aan de amuses zelf.

Hierna kregen we een wat grotere amuse. Voor mij, als niet visliefhebber was dit een gerecht met verschillende bewerkingen van bloemkool met kwartelei en druif. Voor de dames een kwartelei met paling. Wederom een geslaagde combinatie.

As voorgerecht kregen de dames een heerlijke boterzachte zeebaars met de diverse bewerkingen van bloemkool welke ik in mijn amuse had. Zelf kreeg ik een tartaar van runderhaas met diverse groenten. Alles lekker vers en goed op smaak gebracht.

Mijn dochter gaf aan wel eens een oester te willen proberen. Deze werd op haar verzoek speciaal voor haar bereid en vond ze heerlijk.

Het tussengerecht voor mij bestond uit boerderij eend met een lekkere hartig/zoete sinaasappelsaus. Voor de dames was het iets met vis, maar ze konden het mij alleen niet meer vertellen wat het was. Het smaakte in ieder geval prima. Wederom botermals met heerlijke groene groente (a la greque) & paddenstoelen.

Het hoofdgerecht was voor ons allen gelijk: Een lekker mals stuk kalfsvlees met een zalige kalfjus, geserveerd met koolrabi, koeskoes, venkelpuree & gekonfijte zilveruitjes. Het is dat het "not done" is, maar je kreeg de neiging je bord af te likken.

Het dessert bestond uit verschillende bewerkingen van pistache, framboos & perzik en was een waardige afsluiting van deze lunch. Nog lekker een bakje koffie/thee en wat zoetigheden om het af te maken en we konden 3 uur laten met een zeer voldaan gevoel naar huis!

Onze samenvatting: Wauw in Wouw!

5. Wij hebben echt genoten vorige week vrijdag. De locatie is erg sfeervol en de bediening erg goed, informeel naar alles volgens de juiste regels. De verschillende gangen waren heerlijk maar de wijnen bij de gerechten waren geweldig. Zelden zo goede afstemming van gerechten en wijnen gehad... Echt goed. We komen zeker en heel snel weer terug.

6. Ria 108 punten

Deze avond overtrof alles, er is werkelijk niets op aan te merken. Het eten was voortreffelijk, smaakvol, kleurrijk, gevarieerd in de meest schitterende creaties. De bijpassende wijnen overtroffen het geheel. Het personeel is gedreven en afgestemd op de gasten, met veel plezier worden de spijzen en wijnen gepresenteerd. Een terloopse opmerking over een openstaande deur, niet eens naar het personeel gericht is voldoende om ervoor te zorgen dat de betreffende deur wordt gesloten. De tijden tussen de gerechten door zijn precies afgestemd, geruisloos worden de gerechten tegelijk opgediend voor onze groep bestaande uit 4 personen. Ook het afruimen wordt op dezelfde manier gedaan. Na afloop van het 6 gangen diner hebben wij nog nagetafeld onder het genot van een kopje koffie al dan niet met een bijpassende likeur en een variété aan diverse eigengemaakte delicatessen. Een onvergetelijke avond die zijn prijs meer dan waard is gebleken.

7. Patrick Tak

8. Maike

9. Belmans Fred

Vandaag voor de eerste maal bij Mijn Keuken geweest. Top !!! Dit is voor ons het beste restaurant waar we ooit gegeten hebben. Onvoorstelbaar lekkere combinaties. Een aanrader voor iedereen. Voor ons reeds uitkijken naar de volgende maal. Een welgemeend proficiat voor de chef en zijn ploeg.

10. Myriam

11. Wij komen regelmatig bij Mijn Keuken (4 à 5 keer per jaar) en zijn nog nooit teleurgesteld vertrokken. Of je nu een snelle 3-gangen lunch neem of het uitgebreide 8-gangen 'Menu Prestige', de gerechten zijn altijd prachtig. Zowel qua smaak als presentatie.
    De attente en vriendelijke bediening heeft ruim voldoende vakkennis en als gast kom je niets te kort. Naast een zeer uitgebreid kaasassortiment laten wij ons altijd graag door de gastvrouw adviseren over bijpassende wijnen bij de gerechten, en we hebben al heel wat bijzondere (nieuwe) wijnen mogen ontdekken.
    Kortom: een zeer goed restaurant wat de Michelinster, de plaats in de Lekker top 100 en alle goede recensies door de vakbladen meer dan waar maakt!!

12. Wouter Reuvers

13. Op doordeweekse avond toch redelijk gevuld restaurant. En terecht. Goede ontvangst (deur geopend, jas aangenomen, naar tafel begeleid en stoel aangeschoven, maar ook smakelijke entree / amuses). Het BOB-wijnarrangement is slim bedacht. Wel alle bijbehorende wijnen, maar kleine hoeveelheden. Heerlijk. Aanvankelijk lag het tempo iets te hoog; leeg bord werd weggenomen vrijwel direct kwam de volgende gang, maar later werd dit beter. Tussengerechtjes prima in kwantiteit en kwaliteit en telkens weer goede uitleg over het voorgeschotelde. (Ook bereid en voldoende kennis om vragen te beantwoorden.) Is de ster zeker waard.
    Minpuntje was de snelle opvolging van de eerste paar gangen en de afrekening waarbij het kaasplankje niet tot het menu bleek te horen ('u had kunnen lezen dat u voor het kaasplankje als nagerecht moet bijbetalen') terwijl de keus bij dit menu werd gesteld: "wilt u zoet of wilt u kaas?"

14. Wij zijn afgelopen zaterdag geweest...Jammer genoeg dit restaurant uitgezocht. Gewoon een grote tegenvaller..

Hele kleine portie's oké? Maar er zat totaal niets bij waarvan je kon zeggen het streelt de tong... alles zeer oppervlakkig van smaak. De kreeft was echt niet goed ( wat zelfs de kok achteraf toegaf) Voor zoveel geld weet ik echt wel veel betere restaurants. Nooit meer mijn keuken.

15. P&M

16. Eten is verfijnd en prima van smaak.

Werden ontvangen door arrogante ober welke stond te wachten bij de receptie en geen deur opende voor ons, terwijl hij ons zag aankomen.

Bleef zwijgend staan tot wij onze jassen maar aan hem gaven, daarna vroeg hij of we gereserveerd hadden en zei hij eindelijk welkom. Wij kregen een tafeltje bij het afhaalpunt van de obers, wat teven het opslagpunt van de drank bleek te zijn.

Toen de gastvrouw aan tafel kwam hebben wij gezegd niet blij te zijn met deze plaats, daarna hebben wij de gastvrouw niet meer gesproken. Bij het dessert werd ons een andere tafel aangeboden door de sommelier, wat heel prettig was. Kortom het eten is prima, maar hadden niet het gevoel welkom te zijn. Jammer!

17. Zaterdag buiten op het terras gegeten, prachtig weer en mooie lokatie.

Drie gangen zomermenu (50 euro inclusief wijnarrangement). We werden verrast met vis en vlees.

De dessertwijn was een bijzondere, maar zeer geslaagde, keus.

Je voelt je daar zo thuis.

18. V. Beesems

We hebben met een gezelschap van 6 personen in april 2007 gegeten bij Mijn Keuken. Het viel ons (allemaal) erg tegen. Ten eerste werden we gek van de ober die met de fles water om de 5 minuten langs kwam. Wij hebben hem dan ook uiteindelijk vriendelijk moeten verzoeken de fles gewoon te laten staan aangezien we echt geen water meer konden zien en het gewoon hilarisch werd. Wij hadden om 19.30 uur een tafel en kozen voor het 3 gangenmenu. Het hoofdgerecht kwam pas na 22.00 uur na 3 keer vragen. We stikten echt van de honger. Toen konden we elkaar nauwelijks nog aankijken aangezien het licht boven onze tafel compleet uit was. Een beetje sfeerverlichting is wel leuk maar dit was echt overdreven. Mijn Keuken biedt ook geen wijnarrangement aan.
    Daarnaast vind ik (en dat dat persoonlijk is dat snap ik) de hele uitstraling erg oubollig. Witte rieten stoelen die half afgesleten zijn. Gordijnen uit het jaar nul. Alles bij elkaar is de prijs/kwaliteit verhouding naar mijn idee echt slecht. Het was ERG duur in verhouding tot de porties (zeer mager voorgerecht en hoofdgerecht hield ook niet over en weinig leuke amuses tussendoor alleen lekkere zelf gemaakte bonbons op het einde)
    Kortom ik/wij zijn erg teleurgesteld en zullen dan ook zeker niet meer terug gaan. Voor die prijs en kwaliteit weet ik echt nog wel een aantal andere vele betere restaurants in de regio (prei, weeshuis etc).

19. Jacques van den Heerwaard

Uitstekend gegeten, lekkere wijn. Vriendelijke bediening! Topper!