Mijn Keuken in Wouw

€€€

zo lunch 12:00 - 13:30

zo lunch 12:00 - 13:30

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1190139051 61
1197312703 55
1204486355 55
1254701917 93
1312091131 44
1319264783 63
1333612086 70
1419695907 87

1. Voor ons jaarlijks bezoek ditmaal gekozen voor de tien gangen proeverij wat exclusief op zondagmiddag wordt uitgeserveerd. Voor partner, die op dieet staat, wat teveel maar onze vriendin wilde dit wel graag meebeleven. Een kleine verrassing was toch wel dat Pieter Bosters (eigenaar, chef) aan het skiën was. Gelukkig verrassend goede vervanging door Harm Dierks en John Pookongsang.

Het bruisend aperitief werd vervangen door een Grüner Silvaner 2015 van Siegrist die wat hoger in zijn zuren zat dan die uit de Alsace. Meteen een droomstart. Tartaar van langoustine afgedekt met een Zeeuwse oester waarover dunne plakjes radijs en eromheen een vinaigrette van dennen topjes. Niet alleen erg mooi gepresenteerd maar vooral ook super lekker. De Silvaner was er duidelijk op geselecteerd, prima! (9.8)

Dat Martijn Zeggelaar vandaag in topvorm was werd al meteen duidelijk bij de presentatie van de eerste begeleider. Op enthousiaste wijze met veel achtergrond informatie, toppie. Een bio dynamisch gemaakte Grüner Veltliner Goldberg 2014 van Diwald gemaakt in een wat rijkere stijl met tonen van appel en wit fruit. Uit de keuken een strakke presentatie. Een cilinder van zoete aardappel gevuld met een salade van Noordzeekrab waarin een fijne brunoise van appel, grapefruit en gezouten citroen afgedekt met een avocadocrème en een schuim van vadouvan. Eromheen gedruppeld een vinaigrette van ponzu. Krab mooi aanwezig, de delicate kruidigheid gaf spanning en de grapefruit zorgde voor een perfecte koppeling naar de wijn. (9.8)

Door naar Sicilië met een Catarratto 2015, de Miano van het huis Castellucci Miano, licht en verfijnd. Ernaast een klassieker. Gemarineerde Oosterschelde baars met erop geschaafde macadamia, structuren van bloemkool, groene kruiden en ernaast een vinaigrette van snijboon. Erg verfijnd en mooi combinerend met de wijn. (9.3)

Een Spaanse rosé de Castell Rosat 2015 van Clos Montblanc, licht en sappig met een vleugje aardbei. Op het bord tartaar van diamant haas met toefjes crème van gerookte eidooier, parmezaan crème, toefjes gevogelte lever, pickles van rode ui, gepofte boekweit voor wat extra textuur, verse groene kruiden, dunne plakjes van paddenstoel en eromheen gedruppeld een rucola vinaigrette. De tartaar was delicaat met een zachte textuur, veel afwisseling met het garnituur. De wijn was ietsje op de achtergrond maar was wel een fijne ondersteuner van de gang. (9.3)

Terug naar Italië met een Gavi di Gavi 2015 van Cossetti, gemaakt van Cortese, uitbundig aroma met bloementonen, strak droog in de mond. Op het bord dikke plakken gemarineerde coquille met enkele stukjes aardappel gnocchi aangezet in truffelolie, gemarineerde beukenzwammetjes, olie van marjolein, schilfers van parmezaan, geschaafde zwarte truffel afgewerkt met poeder van cepes en koolrabisap. Wow, wat een mooie smakencombinatie. Zelfs de gnocchi combineerde hierin goed. De wijn versterkte de smaken en werd zelf ook lekkerder, genieten! (9.85)

We bleven in Italië met een Amorino 2015 van Castorani (van formule 1 coureur Jarno Trulli) gemaakt van Pecorino heerlijk aroma, in de mond rijk en complex met mooie zuren. Uit de keuken een aardappelgerecht en wel speciale soorten uit Zuid America (voornamelijk Peru). Puree van gerookte Perupa aardappelen, dunne plakjes rauwe okra aardappel, partjes van de gegaarde oca Amarillo. Verder sappige kokkeltjes, schuim visicoise en een olie van tijm. Een verrassend lekker aardappelgerecht met een heerlijk aroma. De wijn was wederom uitstekend geselecteerd, complimenten. (9,4)

Over naar rood met een zuid Afrikaanse Pinot Noir 2015 van Stark Condé, elegant en sappig met tonen van kers, aardbei en een vleugje hout. Op het bord een op de huid gebakken rodemulfilet met ernaast toefjes gel van zwarte knoflook, toefjes baba ganoush, schaafsel van sinaasappel en sumak voor de frisse accenten. De cuisson van de mul was heel goed, voldoende afwisseling met het garnituur. De wijn sloot keurig aan en was ietsje op de voorgrond, wat geen probleem was. (9.3)

Verder met klassiek rood uit de Saint Emilion, een grand cru 2011 van Château Lescure gemaakt in een niet te geconcentreerde stijl. Uit de keuken een proeverij van Hollands zuiglam in twee delen. Stukje van de rug en een ribbetje waarnaast een toefje knolselderiecrème, quenelle marmelade van rode ui, fondant van peterseliewortel, zilverui en aan tafel afgewerkt met een eigen jus waarin wat jeneverbes. Op het bordje ernaast stoof van de schouder, worstje van de voorbout, pickles van rode ui en de eigen jus. Verfijnde smaken van lam, de cuisson van het ribbetje was top. De heerlijke begeleider maakte de ronde compleet. (9.7)

Over naar een dubbele trappist van Westmalle die bij het scheutje huisgemaakt veenbessensiroop werd geschonken voor een optimaal resultaat. Uit de keuken een kaasgerecht. Een sandwich van notenkletskoppen met ertussen stukken blauwaderkaas uit Noord Italië. 60 Dagen gerijpt in Passito met op de korst veenbessen. Erop compote van appel, bleekselderij, stukjes venkel, blaadjes roodlof en rondom afgewerkt met druppels vinaigrette van kweepeer en balsamico. Wow wat een speciale combinatie weer. Mooie smaken en texturen waarnaast het bier keurig in balans was. (9,8)

De dessertwijn was een licht mousserende rode Brachetto d'acqui 2015 van Cossetti op de wijze van Moscato d'Asti. Een transparante licht rode kleur met in de neus hints van framboos en rozenblaadjes en in de mond soepel en rond. Onder in de coupe vanille hangop, erop compote van rabarber, gel van dragon, lambada aardbeien, ijs van napoleon en lobbig schuim van rabarber. Licht fris met subtiele kruidigheid. Ernaast nog een tompouce met ertussen zacht gegaarde rabarber, crème pat en lambada aardbeien. Ondanks dat de verzadiging langzaam begint toe te slaan nog met plezier opgesnoept. (9.3)

Verder met Le Petit Paon 2014 van Baumard uit de Loire, gemaakt van Chenin en chardonnay, verfijnd en verrassend fris met tonen van tropisch fruit. In de coupe wederom een gelaagd dessert. Onderin moes van nashipeer, erop straciatella roomijs, schuim van pastinaak en vanille, voor de bite cacao popcorn en geschaafde truffel. Niet al te licht maar die werd door de wijn wat gecompenseerd. (9,2)

Als afsluiter een krachtige espresso met twee uitgebreid erg lekkere friandises. De cannelle de Bordeaux was perfect uitgevoerd, krokant van buiten en smeuïg van binnen.

Bediening was uitstekend verzorgd. Maïtre Simone Tak is wederom gegroeid in haar functie met keurige gedetailleerde toelichting van de gerechten. Sommelier Martijn Zeggelaar had een uitstekende wijn selectie gemaakt en presenteerde deze uitgebreid, met passie en kennis van zaken. Complimenten voor beide.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend. Een uitstekende zondag middag besteding.

Een middag vullend programma vol culinair genot met verschillende hoogtepunten en een hele fijne bediening in een prima sfeer. Goede opbouw en afwisseling in de gerechten en uitgelezen wijnen. Pieter Bosters heeft zijn zaakjes goed voor elkaar. Aanrader voor de bourgondiër, levensgenieter, fijnproever en wijnliefhebber, bedankt!

2. Edwin Koster

3. Onze 11-jarige dochter gaf aan wel eens een keertje mee "luxe" uit eten te willen en voor deze gelegenheid zijn we naar Wouw vertrokken om "Mijn Keuken" eens te proberen voor een uitgebreide lunch. Het restaurant zit op de markt in het oude gemeentehuis en is mooi & statig aangekleed. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel geleid waar papa & mama aan de Cava (lekker!) gingen en dochterlief het bij een cola hield.

We kregen vrij snel daarna de amuses/hapjes voorgeschoteld: Dit was al meer dan een gang op zich met 6 hapjes de man. De brioche van gevogelte lever & de Mille-feuille met kaas & rode puntpaprika waren echte smaakexplosies. Dat gold trouwens ook voor de blauwe kaas met witte chocolade, maar mijn dochter dacht daar iets anders over ;-) Dit was iets te veel voor haar, maar dat lag zeker niet aan de amuses zelf.

Hierna kregen we een wat grotere amuse. Voor mij, als niet visliefhebber was dit een gerecht met verschillende bewerkingen van bloemkool met kwartelei en druif. Voor de dames een kwartelei met paling. Wederom een geslaagde combinatie.

As voorgerecht kregen de dames een heerlijke boterzachte zeebaars met de diverse bewerkingen van bloemkool welke ik in mijn amuse had. Zelf kreeg ik een tartaar van runderhaas met diverse groenten. Alles lekker vers en goed op smaak gebracht.

Mijn dochter gaf aan wel eens een oester te willen proberen. Deze werd op haar verzoek speciaal voor haar bereid en vond ze heerlijk.

Het tussengerecht voor mij bestond uit boerderij eend met een lekkere hartig/zoete sinaasappelsaus. Voor de dames was het iets met vis, maar ze konden het mij alleen niet meer vertellen wat het was. Het smaakte in ieder geval prima. Wederom botermals met heerlijke groene groente (a la greque) & paddenstoelen.

Het hoofdgerecht was voor ons allen gelijk: Een lekker mals stuk kalfsvlees met een zalige kalfjus, geserveerd met koolrabi, koeskoes, venkelpuree & gekonfijte zilveruitjes. Het is dat het "not done" is, maar je kreeg de neiging je bord af te likken.

Het dessert bestond uit verschillende bewerkingen van pistache, framboos & perzik en was een waardige afsluiting van deze lunch. Nog lekker een bakje koffie/thee en wat zoetigheden om het af te maken en we konden 3 uur laten met een zeer voldaan gevoel naar huis!

Onze samenvatting: Wauw in Wouw!

4. Wij hebben echt genoten vorige week vrijdag. De locatie is erg sfeervol en de bediening erg goed, informeel naar alles volgens de juiste regels. De verschillende gangen waren heerlijk maar de wijnen bij de gerechten waren geweldig. Zelden zo goede afstemming van gerechten en wijnen gehad... Echt goed. We komen zeker en heel snel weer terug.

5. Ria 108 punten

Deze avond overtrof alles, er is werkelijk niets op aan te merken. Het eten was voortreffelijk, smaakvol, kleurrijk, gevarieerd in de meest schitterende creaties. De bijpassende wijnen overtroffen het geheel. Het personeel is gedreven en afgestemd op de gasten, met veel plezier worden de spijzen en wijnen gepresenteerd. Een terloopse opmerking over een openstaande deur, niet eens naar het personeel gericht is voldoende om ervoor te zorgen dat de betreffende deur wordt gesloten. De tijden tussen de gerechten door zijn precies afgestemd, geruisloos worden de gerechten tegelijk opgediend voor onze groep bestaande uit 4 personen. Ook het afruimen wordt op dezelfde manier gedaan. Na afloop van het 6 gangen diner hebben wij nog nagetafeld onder het genot van een kopje koffie al dan niet met een bijpassende likeur en een variété aan diverse eigengemaakte delicatessen. Een onvergetelijke avond die zijn prijs meer dan waard is gebleken.

6. Patrick Tak

7. Maike

8. Belmans Fred

Vandaag voor de eerste maal bij Mijn Keuken geweest. Top !!! Dit is voor ons het beste restaurant waar we ooit gegeten hebben. Onvoorstelbaar lekkere combinaties. Een aanrader voor iedereen. Voor ons reeds uitkijken naar de volgende maal. Een welgemeend proficiat voor de chef en zijn ploeg.

9. Myriam

10. Wij komen regelmatig bij Mijn Keuken (4 à 5 keer per jaar) en zijn nog nooit teleurgesteld vertrokken. Of je nu een snelle 3-gangen lunch neem of het uitgebreide 8-gangen 'Menu Prestige', de gerechten zijn altijd prachtig. Zowel qua smaak als presentatie.
    De attente en vriendelijke bediening heeft ruim voldoende vakkennis en als gast kom je niets te kort. Naast een zeer uitgebreid kaasassortiment laten wij ons altijd graag door de gastvrouw adviseren over bijpassende wijnen bij de gerechten, en we hebben al heel wat bijzondere (nieuwe) wijnen mogen ontdekken.
    Kortom: een zeer goed restaurant wat de Michelinster, de plaats in de Lekker top 100 en alle goede recensies door de vakbladen meer dan waar maakt!!

11. Wouter Reuvers

12. Op doordeweekse avond toch redelijk gevuld restaurant. En terecht. Goede ontvangst (deur geopend, jas aangenomen, naar tafel begeleid en stoel aangeschoven, maar ook smakelijke entree / amuses). Het BOB-wijnarrangement is slim bedacht. Wel alle bijbehorende wijnen, maar kleine hoeveelheden. Heerlijk. Aanvankelijk lag het tempo iets te hoog; leeg bord werd weggenomen vrijwel direct kwam de volgende gang, maar later werd dit beter. Tussengerechtjes prima in kwantiteit en kwaliteit en telkens weer goede uitleg over het voorgeschotelde. (Ook bereid en voldoende kennis om vragen te beantwoorden.) Is de ster zeker waard.
    Minpuntje was de snelle opvolging van de eerste paar gangen en de afrekening waarbij het kaasplankje niet tot het menu bleek te horen ('u had kunnen lezen dat u voor het kaasplankje als nagerecht moet bijbetalen') terwijl de keus bij dit menu werd gesteld: "wilt u zoet of wilt u kaas?"

13. Wij zijn afgelopen zaterdag geweest...Jammer genoeg dit restaurant uitgezocht. Gewoon een grote tegenvaller..

Hele kleine portie's oké? Maar er zat totaal niets bij waarvan je kon zeggen het streelt de tong... alles zeer oppervlakkig van smaak. De kreeft was echt niet goed ( wat zelfs de kok achteraf toegaf) Voor zoveel geld weet ik echt wel veel betere restaurants. Nooit meer mijn keuken.

14. P&M

15. Eten is verfijnd en prima van smaak.

Werden ontvangen door arrogante ober welke stond te wachten bij de receptie en geen deur opende voor ons, terwijl hij ons zag aankomen.

Bleef zwijgend staan tot wij onze jassen maar aan hem gaven, daarna vroeg hij of we gereserveerd hadden en zei hij eindelijk welkom. Wij kregen een tafeltje bij het afhaalpunt van de obers, wat teven het opslagpunt van de drank bleek te zijn.

Toen de gastvrouw aan tafel kwam hebben wij gezegd niet blij te zijn met deze plaats, daarna hebben wij de gastvrouw niet meer gesproken. Bij het dessert werd ons een andere tafel aangeboden door de sommelier, wat heel prettig was. Kortom het eten is prima, maar hadden niet het gevoel welkom te zijn. Jammer!

16. Zaterdag buiten op het terras gegeten, prachtig weer en mooie lokatie.

Drie gangen zomermenu (50 euro inclusief wijnarrangement). We werden verrast met vis en vlees.

De dessertwijn was een bijzondere, maar zeer geslaagde, keus.

Je voelt je daar zo thuis.

17. V. Beesems

We hebben met een gezelschap van 6 personen in april 2007 gegeten bij Mijn Keuken. Het viel ons (allemaal) erg tegen. Ten eerste werden we gek van de ober die met de fles water om de 5 minuten langs kwam. Wij hebben hem dan ook uiteindelijk vriendelijk moeten verzoeken de fles gewoon te laten staan aangezien we echt geen water meer konden zien en het gewoon hilarisch werd. Wij hadden om 19.30 uur een tafel en kozen voor het 3 gangenmenu. Het hoofdgerecht kwam pas na 22.00 uur na 3 keer vragen. We stikten echt van de honger. Toen konden we elkaar nauwelijks nog aankijken aangezien het licht boven onze tafel compleet uit was. Een beetje sfeerverlichting is wel leuk maar dit was echt overdreven. Mijn Keuken biedt ook geen wijnarrangement aan.
    Daarnaast vind ik (en dat dat persoonlijk is dat snap ik) de hele uitstraling erg oubollig. Witte rieten stoelen die half afgesleten zijn. Gordijnen uit het jaar nul. Alles bij elkaar is de prijs/kwaliteit verhouding naar mijn idee echt slecht. Het was ERG duur in verhouding tot de porties (zeer mager voorgerecht en hoofdgerecht hield ook niet over en weinig leuke amuses tussendoor alleen lekkere zelf gemaakte bonbons op het einde)
    Kortom ik/wij zijn erg teleurgesteld en zullen dan ook zeker niet meer terug gaan. Voor die prijs en kwaliteit weet ik echt nog wel een aantal andere vele betere restaurants in de regio (prei, weeshuis etc).

18. Jacques van den Heerwaard

Uitstekend gegeten, lekkere wijn. Vriendelijke bediening! Topper!