Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Woudsend verdeeld zijn.

Twee avonden uitstekend gegeten, heerlijke wijnen gedronken en perfect bediend. Wat kan een stukje vlees (bavette) toch lekker zijn. Met een gemengde salade en gebakken aardappelen, een meer dan perfecte combinatie. Ook de voorgerechten waren uitstekend. Een avond eerder met zijn drieën heerlijke mosselen gegeten. Dit was nu echt eens twee avondjes uit. Onze complimenten. Ben & Marijke.

Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening, ook de locatie is prima. Al met al zeker een aanrader.

Eugenie Bruins

Heerlijk gegeten voor een prima prijs. Maar wat echt subliem was wat een alert en vriendelijk personeel. Je voelt je echt welkom. Voor herhaling vatbaar.

Op tijd een tafel besteld en ook de bestelde tafel gekregen. Restaurant was vol en gezellig, prima bediening.
    De diverse vis gerechten waren perfect klaar gemaakt met verse vis. Heerlijk was het. Ook de wijn voldeed aan onze verwachtingen en paste perfect bij het eten.
    Dit alles voor een redelijke prijs.
    Ook bij eerdere bezoeken aan dit restaurant hadden we dezelfde ervaring. Zeker aan te bevelen en wij gaan snel weer een keer daar eten.

5. Mediterraans Woudsend

Ik heb gebruik gemaakt van de afhaalservice bij dit restaurant. Bestelling: 11 pizza's en een pasta. Na 20 minuten kon ik het afhalen, op zich een strakke tijd. Pizza's zelf waren zeer teleurstellend. Zie foto voor een portie ongeïnspireerde blerf van 14,50 euro! De pasta pesto zwom in olijfolie(of vet?). Niet afhalen mensen, of gewoon helemaal niet komen.

6. Mediterraans Woudsend

Wij hebben hier een maand terug gegeten en man wat was dit teleurstellend!! De pizza was dramatisch en ook de pasta, bah! Dit hadden we zelf thuis 10x beter kunnen klaarmaken. Dit is absoluut geen aanrader!!

Eric Swaans

Personeel is bot en onvriendelijk.

Heerlijk gegeten, fijne sfeer en ambiance. Prima avond gehad.

Gerhard Visser

Het eten was prima, maar daar was ook alles mee gezegd. De cafetariahouder was uiterst chagrijnig. We kwamen met zeven mensen binnen en er waren twee mensen die niks bestelden, dit werd helaas niet gepikt door deze man en deze twee werden uit deze sfeerloze patatzaak gestuurd. Het enige wat de sfeer goed maakte was zijn dochter, namelijk een heel knappe, vlotte meid. Alleen dient deze man ook eten op wat hij zelf niet lekker vindt. Mijn eindoordeel is helaad niet positief, eigenlijk zelfs zeer negatief. Zeker met groepen zou ik zeker elders gaan.

Als je van vis houd, en dat doen wij, dan zoek je op internet naar een specifiek visrestaurant als je uit eten wilt gaan. Zodoende kwamen wij gisteren bij Vis en Meer terecht en wat een geweldig goed adres, om eens lekker uit eten te gaan, is dit restaurant. Goede sfeer, vriendelijke bediening en een kok en z'n team die weten hoe je de vis bereiden moet. Wij komen zeker terug maar vinden het jammer dat we niet in de buurt wonen anders waren wij hier wekelijks te vinden...

11. Mediterraans Woudsend

Schattig dorpje, goede Italiaan in het kleine centrum, leuke kaart, attente bediening!

Wij hebben een heerlijke avond doorgebracht bij Meisje Loos. Het eten is erg goed en er is een heel gezellige sfeer. Een absolute aanrader!

Leonoor Vermeulen

Gedurende de zomer verblijven wij veel in Friesland en Woudsend is onze vaste plek. Hoe fantastisch kan het zijn als je met een veilig gevoel met je dubbele dieet (lactose en glutenvrij) bij Meisje Loos hartelijk onthaald wordt om daar dan vervolgens op die heerlijke veranda in de avondzon met zo nodig de straalkachel aan heerlijk eten kan!!
    Als klap op de vuurpijl is dit het enige adres in Woudsend waar ik een latte macchiato met sojamelk kan drinken. Heerlijk met dank aan de empathische crew.

Een zomeravond op de veranda bij Meisje Loos met dat prachtige uitzicht,een zeer ontspannen sfeer, met goed eten en met een vrolijke en alerte bediening vergeet je niet gauw. Een mooie ervaring die je met plezier vaker wil beleven.

de brugwachter

In het eerste contact met de bediening was de toon al gezet. Een vraag over een gerecht werd totaal niet serieus genomen. Het hele terras kon meegenieten van de bediening die zeer bijdehand reageerde op mijn normale vraag. Heeft dit te maken met inlevingsvermogen, het niveau van de bediening of is hier meer aan de hand!?
    Tot overmaat van ramp werden de patatjes uitgeserveerd nadat wij het hoofdgerecht al genuttigd hadden. Ook hier een zeer onprofessionele opmerking, dat de keuken hier niets aan kon doen. Als laatste was de vis, op de huid gebakken, tot onder een aanvaardbare temperatuur gezakt. Met andere woorden "koud'.
    Wat is dit jammer...!!! Bij het afreken zijn wij constructief eerlijk geweest naar de bediening. Ook dit werd niet professioneel opgepakt. Wij dineren in heel Europa bij diverse restaurants en mogen hierdoor oprecht een oordeel geven. Zie de sterren.

Anne Krist

Zojuist heb ik kennis genomen van onderstaande reacties. Ook wij hadden altijd goede ervaringen met dit restaurant. Sterker nog, wij reden er zelfs voor om, om daar een hapje te kunnen eten.
    Maar helaas, het restaurant is inmiddels overgenomen en de huidige eigenaar en zijn team heeft de sfeer en het niveau niet weten te behouden. Het eten was ronduit slecht, wat warm hoort te zijn was koud, er wordt gesnauwd door het personeel, sla zonder dressing aangemaakt.
    Kortom een heel slechte en negatieve ervaring! Wij komen hier nooit meer. Er is geen enkele kennis-, klant-, of service gerichtheid. Keer het tij want op deze manier is uw restaurant ten dode opgeschreven, want alleen van een goed uitzicht kan een restaurant niet bestaan. Familie Krist

1,1

Dirk

Het is altijd een feestje om te eten bij dit restaurant. De sfeer is gezellig en je wordt altijd vriendelijk geholpen. De hele ambiance er omheen is top. Mocht het iets frisser zijn dan gaat de terrasverwarming aan. Van alle gemakken voorzien. And last but not least... Het eten is zeker de moeite waard. Volgende keer zijn we weer van de partij!!

Wij eten onregelmatig bij Natascha, zij weet altijd een goede sfeer te creëren. Het eten en drinken is er steeds goed en gezellig. De crew doet er alles aan om het ook voor mijn vrouw (in rolstoel) zo comfortabel mogelijk te maken. Chapeau!

'Het bekendste terras van Nederland' hoor ik iemand zeggen. 'Misschien wel de allerbeste en allervriendelijkste terrasbediening van Nederland', denk ik meteen. Om te weten hoe leuk het is bij 'De Watersport' moet je er gewoon geweest zijn. Het is er geen dolle hoempa-polonaise-boel, dat heus niet. Maar de professionele, vlotte bediening heeft lol in het werk en probeert als het even kan het iedereen naar de zin te maken. Oh ja, lekkere sorbets, prima spareribs en kabeljauwfilets, super-mooie mosselen gekookt met Affligem, fantastische maaltijdsalades (die met bleu de Wolvega van de lunchkaart) om voor om te rijden, prima vloeibare verfrissingen. En het uitzicht... juist, dat moet je gezien hebben.

Volle zaak, en wij hebben niet gereserveerd... Buiten is nog wel een plekje dus geen probleem. 'Alleen kan het even duren', zegt eigenaresse Maya. Daar merken wij helemaal niets van. Ook is het totaal geen moeite om bij de tweede gang een tafel binnen voor ons te vinden als de wind nogal toeneemt.
    Fijne schenk-Rueda, brood met lichtgezouten boter, ansjovismayonaise en Spaanse olijfolie (arbequina, vertelt de opgewekte serveerster). Eerst fines-éclairs uit eigen homarium, smullen! Mooie alte Reben-Riesling (Moezel). Viergangenmenu: zalmrouleau met onvergetelijke rode ui/mierikswortelchutney, goddelijke gazpacho, twee behoorlijke doradefilets op risotto met tomaat/komkommer/appelsalade én frieten én gebakken aardappels (eentje minder van die laatste twee zou ons niet boos hebben gemaakt). Verrassingsdessert zuivelige citroenroomzalf met gul aardbeien, kletskop, crumble en decent advokaat. Kok/eigenaar Sjouke kookt met passie en dat proeven we. Zachte poire Williams maakt feestje rond.

Enkele dagen met de boot gelegen in Woudsend en 2x gegeten in "de Watersport". Heerlijk gegeten tegen een zeer acceptabele prijs. Bediening was heel aardig en attent. Komen volgend jaar weer terug.

Mies Westerveld

Inge de Haas

We hebben gegeten in een voormaig kerkje in een bijzondere ambiance. Kabeljauw was prima, garnituur in de vorm van gebakken aardappeltjes en compote teleurstellend (aardappeltjes waren lauw, glazig en voor 2 personen erg weinig) en behoorlijk aan de prijs. De compote werd na ongeveer 10 minuten geserveerd, toen hadden wij de kabeljauw en aardappeltjes al bijna op. Jammer!

We had a superb meal, excellent service and at fair price in a great atmosphere.

26. Mediterraans Woudsend

L. Visser

Super gegeten en erg gezellig! Komen zeker terug!

A.G.Jansen

Vanaf het eerste contact met Eva klikte het en was alles ongedwongen, niets moest alles was goed. Toen ik reserveerde (4 personen) werd alleen mijn naam genoteerd, dus als wij nooit waren komen opdagen zat men met een lege tafel.
    De sfeer-, het eten-, de bediening was zonder meer perfect te noemen en de prijs daarvan meer dan waard. Wij hebben alle 4 een geweldig leuke, fijne en lekkere avond gehad. Bij leven en welzijn zullen wij zeker (vanuit het westen) nog eens terug komen. Eva bedankt voor deze geweldige avond!!!
    Vriendelijke groet en veel succes gewenst.
    Fam. Jansen Alphen aan den Rijn.

Anke de Jong

In de zomervakantie hier met vrienden gegeten. Hartelijk en warm ontvangst. Het was gezellig druk. Vriendelijke bediening en alle 4 hadden we heerlijk gegeten. Het voorgerecht en het hoofdgerecht viel echt in de smaak. Een toetje paste er bij mij helaas niet meer bij. Goede prijs kwaliteit verhouding. We komen zeker eens weer!

Broodje van de dag voor 8 euro. De ham was te zout en had te grote vetranden. Leuk voor in de Middeleeuwen, maaar niet van deze tijd. Zelfs de poging iets met een dressing goed te maken, slaat de plank mis. De zoete fruitige smaak weet de rest niet te complimenteren.

Laats hier toevalliger wijze gegeten met een groot gezelschap. De kwaliteit van eten was uitstekend. De bieding zeer bij de de les en de prijs kwaliteit verhouding was dik in orde. Daarnaast werd er zeer schappelijk om gegaan met de tarieven voor kinderen. Een aanrader.