De Watersport in Woudsend

do lunch vanaf 09:00
vr lunch vanaf 09:00
za lunch vanaf 09:00
zo lunch vanaf 09:00

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1285819355 85
1331912406 66
1357519657 77
1429219958 64
1470191559 66
1500920260 53

1. Twee avonden uitstekend gegeten, heerlijke wijnen gedronken en perfect bediend. Wat kan een stukje vlees (bavette) toch lekker zijn. Met een gemengde salade en gebakken aardappelen, een meer dan perfecte combinatie. Ook de voorgerechten waren uitstekend. Een avond eerder met zijn drieën heerlijke mosselen gegeten. Dit was nu echt eens twee avondjes uit. Onze complimenten. Ben & Marijke.

2. Eric Swaans

Personeel is bot en onvriendelijk.

3. de brugwachter

In het eerste contact met de bediening was de toon al gezet. Een vraag over een gerecht werd totaal niet serieus genomen. Het hele terras kon meegenieten van de bediening die zeer bijdehand reageerde op mijn normale vraag. Heeft dit te maken met inlevingsvermogen, het niveau van de bediening of is hier meer aan de hand!?
    Tot overmaat van ramp werden de patatjes uitgeserveerd nadat wij het hoofdgerecht al genuttigd hadden. Ook hier een zeer onprofessionele opmerking, dat de keuken hier niets aan kon doen. Als laatste was de vis, op de huid gebakken, tot onder een aanvaardbare temperatuur gezakt. Met andere woorden "koud'.
    Wat is dit jammer...!!! Bij het afreken zijn wij constructief eerlijk geweest naar de bediening. Ook dit werd niet professioneel opgepakt. Wij dineren in heel Europa bij diverse restaurants en mogen hierdoor oprecht een oordeel geven. Zie de sterren.

4. Anne Krist

Zojuist heb ik kennis genomen van onderstaande reacties. Ook wij hadden altijd goede ervaringen met dit restaurant. Sterker nog, wij reden er zelfs voor om, om daar een hapje te kunnen eten.
    Maar helaas, het restaurant is inmiddels overgenomen en de huidige eigenaar en zijn team heeft de sfeer en het niveau niet weten te behouden. Het eten was ronduit slecht, wat warm hoort te zijn was koud, er wordt gesnauwd door het personeel, sla zonder dressing aangemaakt.
    Kortom een heel slechte en negatieve ervaring! Wij komen hier nooit meer. Er is geen enkele kennis-, klant-, of service gerichtheid. Keer het tij want op deze manier is uw restaurant ten dode opgeschreven, want alleen van een goed uitzicht kan een restaurant niet bestaan. Familie Krist

1,1
  5. 'Het bekendste terras van Nederland' hoor ik iemand zeggen. 'Misschien wel de allerbeste en allervriendelijkste terrasbediening van Nederland', denk ik meteen. Om te weten hoe leuk het is bij 'De Watersport' moet je er gewoon geweest zijn. Het is er geen dolle hoempa-polonaise-boel, dat heus niet. Maar de professionele, vlotte bediening heeft lol in het werk en probeert als het even kan het iedereen naar de zin te maken. Oh ja, lekkere sorbets, prima spareribs en kabeljauwfilets, super-mooie mosselen gekookt met Affligem, fantastische maaltijdsalades (die met bleu de Wolvega van de lunchkaart) om voor om te rijden, prima vloeibare verfrissingen. En het uitzicht... juist, dat moet je gezien hebben.

6. Enkele dagen met de boot gelegen in Woudsend en 2x gegeten in "de Watersport". Heerlijk gegeten tegen een zeer acceptabele prijs. Bediening was heel aardig en attent. Komen volgend jaar weer terug.

7. We had a superb meal, excellent service and at fair price in a great atmosphere.

8. Anke de Jong

In de zomervakantie hier met vrienden gegeten. Hartelijk en warm ontvangst. Het was gezellig druk. Vriendelijke bediening en alle 4 hadden we heerlijk gegeten. Het voorgerecht en het hoofdgerecht viel echt in de smaak. Een toetje paste er bij mij helaas niet meer bij. Goede prijs kwaliteit verhouding. We komen zeker eens weer!

9. Sinds de overname door de zoons van de oorspronkelijke eigenaar dit jaar (2014) nadat de zaak 15 jaar verpacht was, is het er niet beter op geworden. We hebben er nu 2 x vertoefd, 1 x gegeten en 1 x met de hele familie een drankje genuttigd op het terras.

Te gek voor woorden dat er voor wat extra frietjes bijbetaald moet worden. De porties zij zeer uitgeknepen en hetzelfde geldt voor de drankjes (wijntjes). Men doet z'n uiterste best om 8 glazen uit een fles te persen. Het personeel is zeer bijdehand en de huidige eigenaar is stug in z'n houding. De kwaliteit van het eten was niks op aan te merken, de kwantiteit was ondermaats.

Met alle respect, maar de vorige uitbater had z'n zaakjes veel beter voor elkaar. De winstverwachting op korte termijn zal goed zijn, op lange termijn gaan de klanten geheid hun heil elders zoeken. Frappant genoeg was het terras met de eerste sleepbootdag (24-5) lang niet vol.

Was getekend: een Kritische maar faire inwoner van Woudsend.

10. Johnny

Prima restaurant met enthousiaste en snelle medewerkers. Zeker de moeite waard om te bezoeken. Aanrader!

11. Op een zonnige zondagmiddag in De Watersport in Woudsend beland. Prachtige locatie met terras aan het water. Gezellig druk en fantastisch om al die boten voorbij te zien varen. Goede sfeer, vriendelijke bediening. Genoten van lekker bakje koffie en heerlijke appeltaart. De menukaart zag er uitnodigend uit. Moeten zeker een keer terugkomen op lunch- of dinertijd. Knus interieur en het bovenzaaltje leent zich ook goed voor een gezellig (intiem) etentje. Mooie zaak!

12. Wagter

Bij toeval weer eens in Woudsend beland, tijd voor een hapje op het terras.

Ondanks dat de temperatuur geen terrasweer aangaf was het volle bak en erg gezellig, de sfeer was top!

Toch maar besloten om binnen te gaan eten en dat was een goeie keuze! En zo konden we ook even binnen kijken.

Het eten was prima, en het personeel was vriendelijk en vrolijk. Een prima restaurant met gezellig terras en bar! Ik denk dat het hier bij lekkere temperaturen vol gaat lopen, prachtige locatie!

Ondanks dat men voorheen een eetcafé was, vind ik deze verandering een prima vooruitgang! Een nieuwe eigenaar moet toch zijn eigen ding in zijn eigen zaak gaan doen!!

13. Fam. De Jong

Eten is oké maar de bediening is wel heel klungelig! Later op de avond wordt er gerookt, niet meer van deze tijd! Jammer!

14. Na vernomen te hebben dat de Watersport overgenomen was wilden we dit natuurlijk graag uitproberen, we hebben hier een paar keer eerder met plezier gegeten, gezeten en gedronken!

Ondanks de drukte op Koningsdag zijn we meer dan tevreden huiswaarts gegaan en zullen zeker als we in de buurt zijn weer komen.

We hebben heerlijk gegeten, ook het personeel was erg plezierig en professioneel om aan tafel te krijgen! Diep respect voor hen die in deze drukte alles met een glimlach en aandacht voor de gasten voor elkaar hebben gekregen! We hebben een hele fijne avond gehad dus we komen snel weer eens! Altijd al genoten maar nu toch net ietsje meer door de inzet die echt getoond werd! Ga zo door!!

15. We zijn hier kort geleden even een hapje wezen eten en we wisten dat de zaak was overgenomen door een nieuwe eigenaar. Helaas hebben ze van het gezellige eetcafe een restaurant geprobeerd te maken.

De gezellige versiering was weg. Tevens nieuw personeel die blijkbaar weinig kaas van 't vak hebben gegeten. Er stond vijf man bediening chagerijnig niks te doen. Het duurde enorm lang voordat ze langs kwamen voor een tweede drankje, ondanks dat ze wel op je tafel keken. Als je probeerde contact te zoeken met de bediening, keken ze je gewoon weg terwijl ze niks stonden te doen bij de bar. Tevens waren de prijzen van de gerechten gestegen.

Jammer dat de Watersport zo veranderd is. Van een gezellig eetcafé waar je zo even naar binnen stapt om even een hapje te eten naar een slecht restaurant.

16. Kees de Ruig

Nieuwe eigenaar, dus benieuwd!
    Na eindelijk 20 minuten onze dinerkaart gekregen! Nog net niet op tafel gesmeten! Drankjes betaald en vertrokken! Jammer was zo'n leuke zaak!

17. Guido Visser

Nieuwe eigenaar wil er duidelijk een restaurant van maken ipv een gemoedelijk eetcafé. Kleurplaten voor kinderen zijn er niet meer.

18. Na een erdere slechte ervaring waarbij we weggelopen zijn toch maar weer eens neergestreken, want het zit er wel leuk buiten aan het water op de houten banken.
    De locatie is dus prima, maar de bediening is ronduit slecht.
    We gingen tegen elven zitten en bestelden wat te drinken. We vroegen om de kaart voor een lunch. Bits werd ons te kennen gegeven, dat lunch pas vanaf 11 uur werd geserveerd. Het was nota bene 3 minuten voor elf. 4 minuten later werden de lunchkaarten buiten neergelegd. Naast ons gingen een man en een vrouw zitten. Zij ging naar binnen om wat te bestellen, maar kreeg daar te horen dat er bediening was op het terras en dat ze dus buiten moest bestellen. Niemand kwam. 10 minuten later ging ze weer naar binnen en kreeg daar hetzelfde antwoord. Weer 10 minuten later maakte ik bij het afrekenen het personeel erop attent dat het stel buiten nog steeds geen service had gehad. Verontwaardigd zei de serveester dat ze toch onderweg was. Alle drie serveersers liepen met ongelukkige gezichten rond hadden geen enkel contact met de klanten. Toen wij wilden afrekenen gingen we naar binnen. Daar kreeg mijn vrouw te horen dat er buiten afgerekend diende te worden. Toen de serveester kwam en wij wilden pinnen zei ze dat we dat maar binnen moesten doen, terwijl daarvoor bij andere klanten een mobiel pinapparaat was gebruikt.
    Enkele maanden gelden waren we hier ook al. Op een avond vroegen we of we nog een hapje konden eten. Toen we gingen zitten kwam een andere serveester de bestelling opnemen, maar ze wilde alleen drinken serveren. De keuken was volgens haar dicht. Terwijl de keuken nota bene de snackbar aan de achterkant van het pand is. Toen mijn ene dochter nog even van het toilet gebruik ging maken kreeg ze van een medewerker te horen dat die alleen voor klanten was. De andere dochter die in de zaak wachtte werd gevraagd wat ze daar stond te doen en dat ze als ze niks bestelde beter kon weggaan. Dat hebben we dus toen maar gedaan.
    Een leuke locatie, eten en drinken is prima, maar het personeel ( en dus de leiding) is om hard weg te lopen. Aangezien ze van zichzelf niet in de gaten hebben hoe slecht de bediening is, zal er voorlopig wel niets veranderen. Mijn advies: als je niet klantgericht wilt werken zoek dan een ander vak of baan.

19. W. Helden

Een plezier om hier elke keer weer te komen! Vriendelijke bediening die je nog aankijkt als je besteld! Top eten!

20. Petra de vries

Nog echt een cafe met een geweldige sfeer, goed eten en leuke bediening!
    Komen zeker weer!

21. Heerlijk gegeten, gezellig gezeten, gewoon goed!

22. Bas en Marieke

Een leuk plekje om in de banken een drankje te doen. Bediening is ok, maar zijn niet zo attent. Eten is matig en prijzig.

23. Leuke plek aan het water, vriendelijke bediening, maar het eten viel erg tegen.

24. Thomas Wieneke

Ein gemütlicher Platz mit kuscheligen Bänken und Kissen direkt am Kanal. Lecker Essen und Trinken und man kann mit seinem Schiff fast direkt am Tisch festmachen. Einfach herrlich...

25. Perfecte plek om eens lekker neer te strijken. De banken buiten zijn prima!