Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Woudrichem verdeeld zijn.

1. Marjolein

Gisteravond mijn 25-jarig zakelijk jubileum in dit restaurant gevierd met 50 man- echt alles was TOP geregeld! Lekkere goed verzorgde bbq, mooi buffet en desserttafels. Echt geweldig!

2. We hebben er zaterdagavond met een groep gasten ons 25-jarig huwelijksfeest gevierd en het was geweldig. We hebben samen met Willeke van te voren een buffet samengesteld. Het restaurant was gezellig ingericht. De schalen waren prachtig opgemaakt. Het eten was heerlijk, de bediening was vriendelijk en de locaties natuurlijk prachtig! We hebben er een prachtig feest gehad. Een echte aanrader!

3. Fam. De Boer

Zaterdag 4 juni ons 25 jarig huwelijksfeest gevierd in het 't Oude Raedthuys. Met in totaal 34 gasten hadden wij een fantastisch feest. Het eten (koud en warm buffet), de bediening, alles was geweldig.

De voorbereidingen verliepen erg plezierig en alles is volgens afspraak uitgevoerd. Wij kunnen 't Oude Raedhuys daarom van harte bij u aanbevelen!!

4. Eric Starmans

Sfeervolle en prachtige locatie. Wel erg warm. Mijn ouders hadden voor de hele familie vooraf gereserveerd en een 3 gangen menu uitgekozen. Uiteindelijk heeft het 3 uur gekost, voordat alle 3 de gangen waren uitgeserveerd. Soep en crème brûlée waren prima. De vleesspies met varkenshaas was nog veel te rood en niet gaar. Let goed op als je in groepen eet en kinderen aan een aparte tafel. De bediening blijft hier zonder afstemming drankjes uitserveren. Bovendien zijn de flessen "kraanwater" ook behoorlijk geprijsd.
    Eens, maar nooit meer terug.

5. adriaan

Ik had de chef en de maître al eens ontmoet bij een wijn spijs middag. Een bezoek aan hun restaurant was er nog niet van gekomen. Nu werd ik door mijn zus getipt voor een zeer aantrekkelijke actie. Daar het onze vakantie is, ondanks het drukke programma, toch maar geboekt.
    Woudrichem is een oud vestingstadje en zeker de moeite waard om eens omheen en doorheen te wandelen. Pittoreske straatjes en mooie natuur met Maas en Waal. Parkeren kan boven verwachting voor de deur en nog eens gratis, prima. De lunch op zondag start om 2uur. Het restaurant ligt juist na de poort van de vestingwal aan de voet van de Gotische Martinuskerk. Binnen zijn er drie ruimtes die modern en strak zijn ingericht. Achter het restaurant is een tuin waarin verschillende sculpturen staan en waar je met goed weer kunt eten. We mochten een plaatsje uitkiezen en het werd een tafel met uitzicht op de open keuken naast de tuindeuren.

Als aperitief een Zuid afrikaanse Chenin Blanc 2015 van Rondebosch die goed beviel. Op tafel stond al het borrelgarnituur met hele lekkere droge worst en groene olijven. De amuse werd door de Sous gepresenteerd, die deze middag meerder malen bijsprong. Op een lijstenen plaatje,een bolletje mousse van asperge met erop een schuim van parmezaan, ernaast aardappel krokantjes en groene blaadjes. Goede smaken, mooi in balans.

De eerste begeleider werd redelijk uitgebreid door Michael Horemans gepresenteerd, een Pinot Blanc 2014 van het huis Trimbach. In het schaaltje een stuk geschroeide tonijn op een salade van rijst en makreel afgewerkt met in soja gemarineerde asperges en blaadjes bloedzuring. Het deed wat aan sushi denken maar dan veel lekkerder, de wijn paste maar bleef wat op de achtergrond.

Ook bij het soepje wilde ik wel een wijntje. Het werd een hele frisse Hongaarse Tokaji 2014 van Chateau Dereszla, erg lekker. Als garnituur stukjes hoender met bundelzwam, blaadje koriander en een schuim van kokos. Aan tafel aangevuld met een soepje van butternut pompoen op smaak gebracht met rode peper. Verrassend lekker met een Thaise toets, de wijn combineerde prima en hij vulde het gerecht aan met zijn mooie zuren.

Over naar een Chardonnay met Viognier 2015 van Mas des Mas, rijk en boterig met mooie gebalanceerde vanilletoets. Uit de keuken een tweetraps gerecht. In het glaasje, risotto van Oosterschelde kreeft, mooi hoog op smaak. Ernaast een stukje op de huid gebakken rode mul, bedekt met geblancheerde zilte groentjes (lamsoor en zeekraal) en ernaast toefjes crème van oerwortel, aan tafel afgewerkt met een witte botersaus. Keurige bereidingen en lekkere smaken combinaties.

Voor het pièce was een Chileense rode geselecteerd, de Montes 2013 gemaakt van Cabernet Sauvignon en Malbec, diepe kleur, krachtig met vanille toets en in de afdronk tonen van aardbei. Op het rode bord eendenbout, eerst op de barbecue daarna 18 uur gegaard in een vacuümzak en als laatst krokant op de huid afgebakken. Geweldig lekker met een prima textuur. Ernaast gegrilde asperge, gegrilde courgette, crème van doperwt, mousseline van bataat aardappel op smaak gebracht met limoen en peper. De wijn sloot naadloos aan bij de bout.

De dessertwijn kwam uit Argentinië, gemaakt van laat geoogste Torrontes druiven, die boven de 1700 meter groeien, van het huis Don David. Mooi bloemig aroma met aangename zuren. Op het bord allerlei verschillende smaakjes en bereidingen. Gegrilde ananas, crème van mango met krokantje van framboos, chocolade kogel gevuld met passievrucht en spongecake van limoen, allemaal smaakjes waarbij de wijn goed aansloot. Bij het ijs van bananen met chocolade klopte de combinatie minder.

Als afsluiter nog een krachtige espresso.

Bediening was zeer goed verzorgd met Michael Horemans in de hoofdrolm die zo nu en dan werd bijgestaan door de souschef. Presentaties van wijnen en gerechten zijn uitgebreid en met een vriendelijk Belgische accent, leuk.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, huiswijn €4,50, vijf gangen menu €27,50 (speciale actie), begeleidende wijnen €6,50 en espresso €2,25.

De keuken van chef Patrick De Rade heeft een klassieke basis, de gerechten zijn redelijk verfijnd zijn, keurige bereidingen en goede tot hele goede smaken en smakencombinaties. De bijpassende wijnen worden zorgvuldig geselecteerd. We hebben weer genoten van deze smakelijke middag, bedankt!

6. Henk van Vuuren

Restaurant is op een boot met een terras ervoor dat ook op een boot ligt. Onze familiedag (02-04) hier gehouden (23 personen). Prachtige locatie aan/op het water. Vriendelijke bediening. Er was een aparte hoek voor ons gereserveerd. Pannenkoeken waren prima kwaliteit. Ideale plek voor grotere groepen. Aan te bevelen.

7. Gezellig, leuk en sfeervol restaurant. Jong en enthousiast personeel. Al met al een aanrader voor een lekker hapje eten!

8. Jan Verkerk

9. Cees Bekker

10. Chinees-Indisch Woudrichem

Zeer goed eten, service en sfeer.

11. Vandaag hier geluncht. Mijn pistoletje licht belegen kaas was ruim belegt en mijn man had een club sandwich. Normaal is een club sandwich met geroosterd brood maar hier was het polaarbrood. Dit was dusdanig hard dat het niet mogelijk was om alle lagen door elkaar te proeven en het was zeer ongemakkelijk te snijden. Het werd gewoon werken om alles naar binnen te werken ipv ontspannen lunchen. Dit word dus een eenmalige kennismaking met deze club sandwich.

Toen wij thuis waren gekomen besloten we er een mailtje aan te wagen. Toen was het antwoord van meneer dat er nog steeds meer voor- dan tegenstemmers waren en ze gewoon verder gaan met de club sandwich zo te serveren; we waren dus blijkbaar niet de eerste die dit aangaven. Het meisje wat ons hielp was heel vriendelijk maar had duidelijk niet echt kaas gegeten van eten, want toen er iemand vroeg om een gebakken ei zonder zachte dooier had ze geen idee wat de klant bedoelde.

Het was mooi weer en we hebben lekker buiten gezeten maar volgende keer gaan we ergens anders naar binnen, eetgelegenheden genoeg daar.

6,5
  12. Van der Meijden

Zeer chagrijnige boel daar. Zeer chagrijnig personeel incl de eigenaresse. Bloedheet ook op die boot binnen. Overal staat wat speelgoed, maar geen echte hoek waar ze kunnen spelen.

Verschoningsruimte boven het toilet! Je staat zelf in de deuropening! Ik kreeg comentaar toen ik het maar op een bank deed.

Kreeg ontzettend veel appel op mijn pannenkoek, te veel.

4,1
  13. We komen op zondagmorgen rond twaalf uur regelmatig in dit restaurant om bij voorkeur koffie (zeer goed) met een appelkanjer te nuttigen (werkelijk een meer dan heerlijk appelgebak) vaak even wachten op het de appelkanjers, maar dan komen ze ook recht uit de oven en als het weer er naar is nog een glas heerlijke zoete wijn. Ook hebben we hier een broodje oude kaas genomen dat rijkelijk was belegd.

Zeker weten we zullen hier nog vaak naar toe gaan. Voor ons een echte topper. P.s.: onze poedel krijgt ook altijd een bakje vers water aangeboden, kijk dat is nu service.

K.M.M. Hartog. Papendrecht.

14. Laura

15. Vorige week hier een kopje koffie gedronken met wat lekkers er bij. Prima kwaliteit. Heel aardig meisje dat ons bediende. Mooi uitzicht op het scheepvaartverkeer.

16. micheal de vries

Prima tentje, niet te duur, ideaal voor de snelle hap. Hamburgers zijn ook erg goed trouwens!

17. MlP

Wij hadden op 25-05-2015 gegeten bij Bal-dadig. Bij binnenkomst was meteen duidelijk dat het volle bak was. Alle tafels waren bezet, gelukkig hadden wij gereserveerd! Het personeel was vriendelijk en gastvrij, desondanks de drukte. Het eten was lekker en goed betaalbaar ook. Gezien het leuke kinderhoekje konden we nog even lekker na-tafelen, de Apfelstrudel was een goede afsluiter, heerlijk! Wij komen graag een keer weer terug.

18. Eerste indruk is prima, leuke inrichting en vlotte bediening. Een tosti en een tomatensoep besteld. De tosti is zoals je hem thuis maakt van goedkoop casinowit met ham en kaas, prima maar voor € 4,75 verwacht ik iets meer kwaliteit en creativiteit. Daarbij een minimale portie tomatensoep (overigens wel heel leuk geserveerd in een klein stoeppannetje) met daarin van die elastieken ballen, voor een specialist in gehaktballen had ik die in de soep niet verwacht. Ook deze soep vind ik te duur € 4,75 voor wat je krijgt. Totale fantasieloosheid mbt de bereiding van het eten. Aan de bediening, locatie en sfeer van het restaurantje ligt het niet. Het is wel belangrijk dat je waar voor je geld krijgt en dat vond ik onder de maat.

5,3
  19. Samen met mijn vrouw werd ik heel vriendelijk ontvangen. Het weekmenu bleek in combinatie met de geserveerde wijnen een uitstekende keuze te zijn. Wij voelden ons echt te gast. Compliment voor de kok en de bediening.

20. Cees Bekker

We hebben met 6 personen van een fantastische high tea genoten. De bediening was vriendelijk en gastvrij,j ze vullen thee en water op tijd aan (ook koffie is geen probleem). De gerechten zijn overheerlijk en zeker voldoende. De ambiance is ook gezellig en in een erg mooie omgeving. Een aanrader.

22. N.Jetten

Consumpties niets op aan te merken, was prima. Bediening was verschrikkelijk.

23. Gegeten hier met zakenrelatie. Gerechten waren goed van smaak en de bediening erg vriendelijk. Mooie locatie in de oude vesting van Woudrichem.

24. Mooi uitzicht! Lekker eten alleen niet teveel van verwachten, wel uiteindelijk nog vrij prijzig voor de kwaliteit. Maar even een hapje eten, altijd leuk!

25. We hebben hier 1x gegeten en het was heerlijk! Gezellig, en vriendelijk en goed personeel. Voor herhaling vatbaar. Wij gaan er zeker nog eens heen.

26. Chinees-Indisch Woudrichem

M. van der Stelt

Vorige week, op 2e Kerstdag, gingen we met een groep mensen in dit restaurant eten. We hebben gebruik gemaakt van het Kerst Lopend Buffet en het was fantastisch! Er waren veel verschillende gerechten, het eten was heerlijk en lekker vers. Verder werden we zeer goed verzorgd door het vriendelijke personeel en op het eind kregen we zelfs een mooie fles wijn. Onze 2e kerstdag was meer dan geslaagd!

27. carin spijk

Locatie en eten was geweldig. Het restaurant was vol, gelukkig konden we nog plaatsnemen in de kelder, dit was erg sfeervol! De bediening was vriendelijk en attent. De Etagère was een feest op onze tafel. Daarna een heerlijke t-bone. Wij komen zeker terug !

28. Chinees-Indisch Woudrichem

Cindy van den Berg

We zijn al meer dan 20 jaar vaste klanten van dit Chinees restaurant en in al die jaren is het altijd goed geweest. Dit restaurant is een begrip voor Woudrichem en wijde omgeving. Het personeel is zeer vriendelijk en het eten (kipfilets met chilisaus is een aanrader!) is fantastisch. Complimenten aan de kok!

29. Chinees-Indisch Woudrichem

C. Hoogendoorn

We komen uit de buurt en zijn gewend aan wokrestaurants. Gisteravond dachten we: laten we maar eens een keer proberen in dit restaurant en we hebben hier 1 woord voor: voortreffelijk! Zelf hadden we een lekkere Chinese rijsttafel besteld en iedereen had echt genoten, het eten was lekker vers en gewoonweg heerlijk. Verder werden we goed geholpen door het hardwerkend personeel, dat ons aanraadde dit rijsttafel te nemen, goede aanrader dus! Kortom, we hebben een prettige ervaring gehad, het eten was gewoon top en dat is toch waar we voor gekomen zijn, dan maakt het extra kilometers rijden naar Woudrichem niets meer uit. Het is zeker de moeite waard en we komen zeker terug!

30. Chinees-Indisch Woudrichem

Peter van Hecke

Na het lezen van de recensies hadden wij hoge verwachtingen.

Wij reserveerden en bleken de enige gasten te zijn. Dan denk je dat de bediening wel vlot zal zijn. Echter het duurde een kwartier voordat men de drankjes opnam en wij de menukaart kregen.

Hetgeen op tafel werd gezet kwam niet overeen met de bestelling. Weer moesten wij wachten totdat de bami kwam. Cola wordt uit 2 liter flessen geschonken en de prik was eraf. Men kan niet pinnen dus moest er gepind worden bij een automaat honderden meters verder gelegen.

Typische buurt Chinees met veel afhaalklanten. Deze kregen hun drankje direct! Nooit meer!