Gratis Parkeren op eigen terrein

Bushalte voor de deur (bus 80)

ma lunch 12:00 - 16:00 diner 17:00 - 00:00

Gesloten

• 27 dec t/m 1 jan
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Geheel nieuwe Brasserie met een uitgebreide kaart met verrassende, maar ook vertrouwde gerechten.
Ook goed te combineren met de nieuwe bowlingbanen.

• Buffet: € 24,50

1507219830 87
1511942975 86

1. Robert Dam

Wederom TOP.
    Kerrie soep was heerlijk!

2. Aanrader voor degene die goed restaurant zoeken

3. Al vaker hier gegeten, altijd erg gezellig. Dit keer gekozen voor het jubileum chef menu, waarbij 2e persoon de helft betaalt. Leuk menu waarbij vooral de kerriesoep bij ons alle vier zeer in de smaak viel. Ook het voorafje van de zaak is altijd een leuke proeverij. Het hoofdgerecht was varkenshaas omwikkelt met serranoham, iets vlak van smaak. Het desert was speculaasbavarois met nog een soort mousse. De bavarois was heel smakelijk, de mousse had een vlakke onduidelijke smaak. Wat wel een beetje jammer was, bij het afrekenen was de korting 2e persoon voor de helft van de prijs niet verwerkt, ging om 30 euro. Werd wel direct aangepast. Komen zeker weer terug.

4. vriendengroep

Heerlijk gegeten.
    Gezellige sfeer en ruime plaatsen.
    Niet goedkoop.

5. J.v.d.Vliert

Prima vriendelijke ontvangst ruime plaatsen.
    Heerlijk gegeten gerechten mooi gepresenteerd en goed van smaak.
    Jammer dat de bediening in het verloop van de avond verslapte, bestelde wijn niet aangekomen, en nadat de de kaart voor dessert was in gekeken duurde het 45 minuten voor er gevraagd werd of we een keuze hadden kunnen maken, je kreeg geen kans om contact te krijgen men keek wel door het restaurant, maar keek de gast niet aan.

6. Gezellige sfeer, bediening laat goede wil zien maar moet nog veel leren. Kwaliteit van het eten is prima maar de huiswijn niet. Best prijzig.

7. Weer heerlijk gegeten in gezellige atmosfeer en leuke bediening. De Salade met Gamba's was niet zo goed als andere keren. Maar verder alles prima.

8. Een mooie kaart met smakelijke gerechten die mooi gepresenteerd worden met daarbij een plezierige en attente bediening. Aan te raden!

9. Heerlijk gegeten, lekkere verrassende gerechten in een sfeervolle setting. We moesten wel wat lang wachten op de gerechten. Klein minpuntje was dat het water uit de fles sourcy blauw die al klaar stond op tafel te warm was.

10. Adda Coenen-Rademaker

We hebben heerlijk een lunch gedaan.. Goede producten en keurig verzorgd. Lieve en vriendelijke bediening. Gaan we absoluut nog een keer doen. Mooie inrichting.

11. We hebben heerlijk gegeten in een heel prettige ambiance.

12. Jan Willem

Was weer zoals we gewend zijn, heerlijk en gezellig.
    Tot snel.

13. H.van Dijk

We hebben heerlijk gedineerd. Vriendelijk en gastvrij personeel. Vlotte bediening. We hoefden niet lang te wachten tussen voorgerecht en hoofdgerecht. Mooi opgemaakte borden. Het was zeer smakelijk.

14. Zoals we gewend zijn, hebben we weer fantastisch gegeten in een geweldige sfeer met super bediening. Kortom, helemaal top!

15. Het restaurant ligt op een prima locatie en maakt deel uit van een hotel en zalencomplex. Het restaurant maakt een zeer verzorgde indruk evenals het terras. De kaart is voor een dergelijke gelegenheid enigszins beperkt maar heeft wel variatie. Het eten is van prima kwaliteit en wordt uitstekend geserveerd. Je bent welkom en wordt niet weggekeken. Super dus.
    Voldoende parkeergelegenheid en uitstekend verzorgde sanitaire voorzieningen. Dus heb je trek ben ben je in de buurt... niet twijfelen maar doen.

16. Willeke van lambalgen

Heerlijke gerechten die mooi op het bord liggen, het oog wil natuurlijk ook wat, en dat doen ze goed!

17. Astrid van Piggelen

Gisteren zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel, goede service, kortom een echte aanrader voor wie er nog niet gegeten heeft!

18. Vanavond samen met mijn vrouw bij dit restaurant wezen eten.
    We hadden om half zeven gereserveerd en we werden hartelijk ontvangen door de bediening.
    Mooie zaak om binnen te komen en de open keuken is ook een feest voor het oog.
    (Dit is persoonlijk natuurlijk)
    Mijn oude collega rob stond in de keuken, die heb ik even gedag gezegd en we zijn daarna naar ons tafeltje gegaan.

Iets te drinken besteld en de kaart kwam snel op tafel samen met een plankje brood en kruidenboter en een tomaten tapenade.

Mijn vrouw bestelde als voorgerecht een rundercarpaccio en ik de gele bieten carpaccio.
    Beide voortreffelijke gerechten.
    Als hoofdgerecht had mijn vrouw de tournedos en ik een eendenborst filet.
    Deze gerechten waren zeer mooi op smaak en de borden gingen dus helemaal leeg.

Toen de bediening kwam vragen of we gereed waren voor het nagerecht zeiden we beide ja en er werd netjes een bestekje ingedekt maar de menukaart kwam niet op tafel....
    Ik was al een beetje in de keuken aan het kijken en de chef was bezig met 2 nagerechten.
    Die waren dus voor ons en de bediening kwam netjes aan tafel om de nagerechten op tafel te zetten en wij zeiden beide, maar we hebben helemaal de kaart nog niet gezien😂

We vonden het totaal niet erg en we hebben genoten van het heerlijke olijfolie ijs.

Daarna nog koffie en verse munt thee gedronken, de bediening vroeg of alles naar wens was en ook nog wat we eigenlijk hadden willen bestellen van de dessert kaart.
    Beide zeiden we de witte chocolade pannacotta met rabarber compote.
    We kregen deze alsnog te proeven.
    Onze dank daar nog voor.

Al met al heel lekker gegeten en een dikke pluim voor bediening en keuken.

19. Heerlijk gegeten en vriendelijke en goede bediening.

20. Na al door diverse mensen er op te zijn geattendeerd om een keer bij Brasserie 1885 te gaan eten is het er eindelijk van gekomen. De verwachtingen waren hierdoor erg hoog, maar het eten en alles er omheen was nog beter dan verwacht. We waren met een groep waar een aantal niet iets eten wat ze niet kennel. Dat was geen probleem. De keuken fabriceerde een bekend menu voor deze personen buiten de menukaart om.

21. Heerlijke lunch genoten!

22. Amuse was heerlijk! De roodgekleurde zalm miste wat smaak (te koud?) De runderlende had iets malser gemogen. Bediening was prima!

23. Goede service en heerlijke lunch (&diner)mogelijkheden voor een goede prijs.

24. Erg lekker gegeten. Mooi plekje buiten, vriendelijke bediening.

25. Daan de ruig

Vandaag voor de 2e keer hier gegeten, net als de eerste keer fantastisch. Een aanrader voor iedereen.
    Bediening klasse, keuken van een zeer hoge kwaliteit.

26. Jeannette Vermeul

Heerlijk gegeten op het terras, prijs/kwaliteit is prima. De opmaak van de borden een plaatje, compliment voor de chef. Super aardige bediening.

Tip: vishoofdgerecht mag meer aandacht.

27. Met 14 personen op een warme dag gedineerd.
    Alle borden vrijwel gelijk opgediend.
    Tafeldekking: keurig.. ( gesteven katoenen servetten!)
    Bediening: keurig!
    Maaltijd: drie gangen: heerlijk!!! Zeer verzorgd.
    We konden alle veertien zelf kiezen van de kaart. ( dus niet:of vlees of vis...)
    Zeker een aanrader!!!!!!!!!!!
    ( schone toiletten) :)

28. We hebben lekker gegeten. Bediening was niet erg alert, bestelde broodje bij aperitief kwam bij het hoofdgerecht. Jammer dat de kaart niet regelmatig wijzigt.

29. We hebben heel lekker gegeten, fijn terras ook. Ze hebben een grote keuze aan goede wijnen. Het was behoorlijk druk daardoor was de service ietsje minder dan normaal.

30. Dick bouwheer

Hun special asperges met zalm was heerlijk. Bediening is hier ook zeer vriendelijk en behulpzaam. Een toprestaurant dus

31. Knieriem

Leuke gerechten. Fijne ambiance en uitstekende bediening!
    Chapeau.

32. Monique

Heerlijk gegeten, vriendelijke servicegerichte bediening en goede sfeer. Voor herhaling vatbaar!

33. Annette

De omgeving is sfeervol, het eten was verrukkelijk, het bord een plaatje. Genoten van al het lekkers. Jammer dat de bediening anders was dan anders. Absoluut heel vriendelijk, maar minder alert dan we gewend zijn.

34. Prima bereid eten; heel lekker en keurig opgediend: heerlijk gegeten!
    De bediening is prettig en de serre is een fijne plek om te eten.
    We komen zeker nog vaker eten.

35. Marcel Vermeer

Het eten was zeer goed bereid, lekker van smaak en mooi opgediend.

Het bedienend personeel was zeer vriendelijk voorkomend en niet opdringerig.

Al met al wederom een zeer goede ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

36. Anoniem

Goed gegeten, prima bediening, plezierig restaurant. Een tip...plaats het lamsgerecht terug op het menu.

37. Annemarie

We hebben heerlijk gegeten bij Brasserie 1885. De gerechten waren goed klaargemaakt en zagen er mooi uit. De bediening was vriendelijk, maar wel wat 'slordig', we moesten bijv. vragen waar de aardappeltjes bleven en soms werden we heel snel geholpen en soms moesten we toch wel lang wachten. Ook de muziek stond wat te hard. Maar verder is de serre van de brasserie een aangename plek om te vertoeven.

38. Heerlijk gegeten

39. Het was mooi weer dus we hebben in de serre gezeten tijdens de ondergaande zon. We hebben erg lekker gegeten, bekende gerechten in een modern jasje gegoten. De presentatie van het eten is erg mooi en verzorgd! Al met al een aanrader, prijs/kwaliteit is echt waanzining!

40. Berber Eppinga

Goede sfeer en goed eten. Tevens 7 dagen p.w. open. Personeel bekwaam, servicegericht en zeer behulpzaam. Absolute aanrader!

41. Ria 14 punten

Heerlijk gegeten. Pluim voor de vrouwelijke chef!

42. Ineke Kastelein

Heerlijke lunch! Gezellige Brasserie.

43. Cathy Zondag

Heerlijk gegeten met vriendinnen. Leuk en gezellig personeel

44. Henk en mia zwanenburg

Lekker gegeten, leuke sfeer en heel vriendelijke bediening. Heel lekkere el portillo fles van Salentein erbij, en bij vertrek zeer correct uitgelaten door heel vriendelijke dame.

45. Vorstelijk gegeten en fijne avond gehad. Prettig interieur en verlichting en keuken.

46. Jolanda van Keulen

Erg mooi restaurant geworden na de verbouwing! Het eten mooi opgemaakt en lekker. Je wordt ontvangen met een amuse en voelt je o.a. daardoor meteen welkom. Complimenten!

47. Anton Verweij

Wij hebben heerlijk gegeten, zeer vriendelijk personeel. Wij gaan zeker nog een keer terug.

48. Alles super. Eén klein minpuntje: ik vond dat er te weinig kerstsfeer was. Verder een super gezellige avond gehad met voortreffelijk eten.

49. Gezellig zitten, fantastisch eten en goede tips van het bedienend personeel. Puntje van aandacht; het tv scherm mag weg of een mooi haardvuur erop zetten.

50. Uitstekend gegeten. Positief verrast t.a.v. de prijs kwaliteit verhouding van het eten. Ze begrijpen hoe ze moeten presenteren! (Zie de foto's) Qua smaken was ik tevreden over het wild (alleen een veel te grote hoeveelheid terrine van wild zwijn), mijn vrouw was gematigd over de coquilles. Verder was bij het dessert één van de ijsdelen wel erg boterig. Eerlijke prijs voor een fles mineraalwater stemt mij per definitie positief.

Deel van het restaurant (serre) is wat dicht op elkaar gezet, een deel (te) ruim. Sfeer zit daardoor op 't randje. Mooi aangekleed en vriendelijk personeel. Zeker een aanrader om eens te eten als je in de buurt bent of woont. Ik zou er geen half uur voor gaan rijden, maar kan mij indenken dat iemand anders dat wel zou doen.

51. Afgelopen zaterdag met z'n vieren een gezellige avond gehad. Genoten van het wildmenu.

Het was top, we komen graag terug

52. Heerlijk gegeten. Leuke ontspannen sfeer. Goede bediening. Je wordt echt als gast verwelkomd.

53. We vonden het toetje niet lekker. Dat was jammer. De combinatie van smaken klopte niet zo. Voor- en hoofdgerecht was wel geslaagd! De amuse was een leuke verrassing.

54. Al enige keren lunch en diner gebruikt en tot volle tevredenheid. Goede bediening en voldoende privacy en heerlijke wijnen. Wildmenu is een aanrader deze maand. Alles is tot in detail opgemaakt op het bord. Enige minpunt was dat er op een zondagavond geen biefstuk meer op voorraad was terwijl onze medegasten daar eigenlijk voor kwamen. En jammer dat de diner kaart niet is te gebruiken.

55. Hannie kraan

Door verkeerde voorlichting door ober kwam voor mij een hoofdgerecht op tafel dat ik niet lust. Dessert en voorgerecht waren prima. Geen zin meer in discussie over de rekening maar veel te veel betaald voor voor- en nagerecht. Geen goed gevoel bij.

56. Dorine de Jong

Heerlijke avond. Lekker eten en ontspannen bediening. We komen zeker terug!

57. Heerlijk gegeten, geen gehaaste bediening! Misschien iets te kleine kaart, maar zeker voor herhaling vatbaar. Wel vreemd dat onze wijnglazen werden weggehaald, had nog wel een glaasje willen nuttigen.

58. J.W.Tulling

Het was niet voor het eerst dat ik bij Schimmel was en ik had nu de mogelijkheid om met de kinderen kennis te laten maken met Brasserie 1885. Dit was voor de nieuwkomers een perfect contact.

59. Ed Kroonsberg

Was weer heel goed geregeld. Bediening is duidelijk goed op stoom en alles verloopt vlot en correct. Er wordt regelmatig langs gelopen om te vragen of alles naar wens is. Leuke ontvangst, gezellige omgeving. Als je van te voren even een seintje geeft, krijg je een apart hoekje voor het geval je een hond moet meenemen. Heel attent.
    Corné en Jos verdienen absoluut een compliment voor wat ze van Brasserie 1885 hebben gemaakt.

60. Het was gezellig en heel lekker! Je voelt je er welkom. Heel persoonlijk. Geweldige ontvangst.

61. Met z'n 4-en genoten van een heerlijk 3-gangen-menu. Erg mooi geserveerd en smaakte prima. Kom hier zeker nog eens vaker eten.

62. Al een aantal keren wezen eten. Altijd een zeer warm en gezellig ontvangst. Goede sfeer en nette bediening. Afgelopen zondag een buffet mogen mee maken van Mn opa en oma hun 65 jarig huwelijk. En ook dit was voor treffelijk. Wij komen hier graag.

63. Geen minpunten. Waren met onze tante die 96 jaar werd. Op verzoek een rustig hoekje gevraagd, dit was echt keurig geregeld. Muziek mocht ook wat zachter. Ze hielden echt met alle wensen rekening. Het eten was geweldig, en de jongelui serveerde top.

64. Kees en Janny Goemaat

Heerlijk gegeten en gedronken bij de Brasserie 1885, voor ons was het een klein feestje want 43 jaar geleden hebben wij ook ons trouwfeest daar gevierd. Echt genoten en wat een aanwinst voor Woudenberg en Scherpenzeel. Ook fijn voor jullie dat de meeste mensen erg tevreden zijn.

65. Anneloes

Voor het eerst gegeten bij Brasserie 1885. Mooie aankleding en vriendelijk personeel. Al stonden lege borden en glazen soms erg lang op tafel. Veel minder tevreden over het eten. Heel erg kleine porties voor flinke prijzen. Qua smaak prima, maar ik ben geen grote eter en zat na drie gerechten niet vol. Jammer!

66. De buitenglaswand gaat open als we aankomen. Het wordt warmer buiten. En na een warm onthaal volgt een uiterst vriendelijk en bekwamen bediening. De gerechten komen netjes, warm, met gratie opgemaakt en smaakvol op onze tafel. Het is dan wel een lunch, maar een kaasplankje delen is wel erg lekker en leuk na onze maaltijdsalades. De ambiance is fris en modern, de bediening en keuken van een hoog vakmanschap.
    Buitenshuis lunchen is ons niet vreemd, maar deze was zo aangenaam dat we zeker nog een keer terugkomen!

67. Voor de eerste keer hier geweest. Ontvangst zeer vriendelijk. Kregen ruim de tijd om te kijken wat we kozen uit de kaart. Het eten, de opmaak, de smaak echt helemaal top! Personeel is niet opdringerig, maar vriendelijk en belangstellend. De gerechten werden niet te snel na elkaar geserveerd. En we hebben niet het gevoel gehad weg gekeken te worden toen we aan gaven genoeg te hebben genuttigd.

68. Bjorn/Danielle/Irene

Na de komst van de nieuwe Chef-kok en een nieuwe kaart is dit zeker de moeite waard om te gaan dineren. De service is ruim voldoende. De gerechten zien er als een plaatje uit en zijn heerlijk op smaak.
    Wij komen hier zeker terug!

69. Fam. Ham

We hebben heerlijk gegeten. Fijne, gezellige bediening! Komen zeker terug!

70. Carel Richel

Met 4 personen gegeten 28 mei van een 3 gangen menu, prachtig opgemaakt en van goede kwaliteit, was gezellig druk. Geweldige verandering voor Woudenberg, moderner en een mooie serre.

Vriendelijkheid viert de boventoon en eindelijk eens kraanwater zoals gevraagd en niet zoals bij veel restaurants de eerste levens behoefte water betalen, men moet ook niet te karig zijn om een consumptie te bestellen.

Gewoon super.

71. Jan van Dam

Mooie strakke inrichting, goede ontvangst en alerte en spontane bediening.
    Alle gerechten werden mooi opgemaakt geserveerd en er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Kwaliteit van de gerechten was uitstekend. We hebben in de prachtige serre gegeten en zijn met een zeer tevreden gevoel huiswaarts gegaan. Zeer aan te bevelen.

72. Peter Beunder

Geheel vernieuwd, ziet er prachtig uit. Prima gegeten voor een prettige prijs. Komen zeker terug.

73. Jeanette. Unk

Heerlijk gegeten. Gezellige ambiance. Alleen jammer dat er geen compensatie was toen er 2 glazen wijn verloren gingen.

74. Margriet

In een sfeervol verbouwd restaurant Schimmel hebben we de avond met elkaar doorgebracht. De gerechten waren met zorg klaargemaakt en opgemaakt en de bediening was zoals altijd betrokken. Het was een heerlijke avond, waar we met plezier op terug kijken.

75. Goede bediening, eten kwalitatief heel lekker...

76. Alles perfect. Goede kwaliteit, presentatie top, bediening zeer vriendelijk. Springt er uit in de regio.

77. Henny van Ruler

Heerlijk gegeten, heerlijke rode wijn. Toppie hoor. We hadden een knus plekje, waar je rustig met elkaar kon praten.

78. Geweldig gegeten, goede sfeer, echt een aanrader.

79. Bediening goed. Eten erg goed. Sfeer erg gezellig. We komen zeker een keer terug!!

80. Vrijwilligers Veulenveiling

Met ruim 50 vrijwilligers een gezellige bowlingavond met een heerlijk koud- en warmbuffet gehad. Dank je wel aan het team van Brasserie 1885/Hotel Schimmel voor de goede verzorging.
    Bep