Dagen waarop het restaurant geopend is, verschillen per seizoen. Zie hiervoor de website van het restaurant.

ruimschoots voor de deur.
    Als u met de boot komt, zijn er ligplaatsen in de haven

wo vanaf 17:30
do vanaf 17:30
vr vanaf 17:30
za vanaf 17:30
zo vanaf 17:30

Séburch is het restaurant bij de sluis van Workum en is gevestigd in een oude zeemansherberg uit 1850.
De voormalige gelagkamer - op de etage - is omgebouwd tot een eigentijds stijlvol restaurant, waar een ieder zich thuis voelt.
Terwijl u geniet van een tot in de puntjes verzorgd diner, heeft u een uniek uitzicht over de landerijen en de haven voor de sluis. Hier vormen de traditionele tjalken, klippers en botters nog steeds het dagelijkse gezicht.

De zonsondergang is zó indrukwekkend dat je weer met recht zou zeggen:
"Je kunt de zon in de Zuiderzee zien zakken"

Ontdek het zelf: u bent van harte welkom!

Het restaurant is gelegen aan de voormalige vissershaven van Workum.
Voor de watersporter zijn er ruimschoots ligplaatsen direct voor de deur.
De haven staat in open verbinding met het IJsselmeer,
waardoor u geen last heeft van wachttijden bij bruggen en sluizen.

4. Betalen Visa Master Card pin American Express

wo vanaf 17:30
do vanaf 17:30
vr vanaf 17:30
za vanaf 17:30
zo vanaf 17:30

1. Carla Verboon

Zeer vriendelijk ontvangen.
    Goede bediening lekker gegeten.
    Mooi geserveerd.

2. Peter & Brigitte

Vriendelijke ontvangst: vrij informeel, en daar houden wij wel van.

Over het eten kunnen we kort zijn : alles was prima in orde en perfect van smaak!
    Alles klopte gewoon : de -telkens prima op tijd- bediening, af en toe een kort praatje, het eten… Gewoon lekker relaxed allemaal.
    De porties leken aanvankelijk wat karig, maar al met al was het echt wel genoeg.

Kortom: wat ons betreft is dit een aanrader!

3. Frank van Son

Wij waren die avond de enige gasten. De eigenaar ontpopte te zich als een zeer enthousiaste gastheer en wilde graag vertellen. Het eten was goed en voldeed aan onze wensen. Te begrijpen was dat niet alles dat op de kaart staat, op voorraad kon zijn. Wij komen zeker nog eens terug!

4. Die Speisen waren alle hervorragend und befanden sich im normalen höherenm niederländischem Preisniveau. Da das Restaurant als eher "Sterneklassig" angepriesen wird haben wir ehrlich gesagt keine Kellner im Baumfällerhemd erwartet. Die Einrichtung und hat schon deutlich bessere Tage erlebt und wirkte marode und ein wenig lieblos. Der Service war solange gut, bis dass wir eine getrennte Rechnung verlangten (2Paare). Da kann man sich dann als Servicekraft so sein Gedanken machen, hat aber dann ohne murren die Abrechnung zu erstellen und sich dann nicht unhöflich den Gästen gegenüber zu verhalten. Das hat dann entgültig den Ausschlag gegeben dieses Restaurant nicht noch einmal auf zu suchen und es auch nicht weiter zu empfehlen.

Vertaling: Het eten was allemaal uitstekend en in het normale hogere Nederlandse prijsniveau. Aangezien het restaurant als meer "star class" geadverteerd is, verwachtten we eerlijk gezegd geen ober in eenhouthakkershemd. Het decor en heeft veel betere dagen gezien en leek ziek en een beetje liefdeloos. De service was goed tot we om een ​​aparte factuur (2 paren) vroegen. Sindsdien kun je erover nadenken als een service, maar dan zonder te klagen over de facturering die je moet maken en dan niet onbeleefd om de gasten te gedragen. Dit heeft uiteindelijk de beslissing gegeven om niet opnieuw naar dit restaurant te zoeken en het niet aan te bevelen.

5. Marijke Visserman

Het eten was erg lekker en het restaurant was sfeervol versierd.

6. Het was de vierde poging om een tafel te reserveren en uiteindelijk is het in november gelukt.
    Wij waren erg benieuwd…
    Om het kort te maken: het was heerlijk! Het eten, de wijn, de sfeer, de service… alles top!

7. Feikjen

8. Erg lekker eten. Goede service. Aardige mensen, personeel maakt een praatje met de klant. Fantastisch!

9. jan willemsen

Is prachtig gelegen aan de haven. Mooi gerestaureerd pand. Zeer prettige bediening. Het eten en drinken uitstekend.

10. rene viellevoije

Prettige sfeer, aardige eigenaren in bediening en keuken!
    Heerlijk gegeten!
    Geen overdreven "gedoe" op het bord.
    Maar prima gerechten!
    Dank voor extra (vervoers-)service!

11. Het restaurant is mooi gelegen nabij de haven. Op het terras kan je met zicht op de haven in de avondzon dineren. De staf was vriendelijk. Het eten was redelijk tot goed, behalve dan dat één van twee varkenstournedos half gaar was. Bij rundvlees is medium gebakken lekker, maar niet bij varkensvlees. Gelukkig is met de huidige strenge vleeskeuringen de kans gering geworden, dat men nog van onvoldoende verhit varkensvlees ziek kan worden. De bediening zag het en beaamde dat het vlees onvoldoende gebakken was. Verder werd er niets mee gedaan.

12. Harald Düngen
    Vertaal van de naar Nederlands

Bei schönstem Wetter und einem sehr netten Wirt auf der Terasse mit wunderbarem Ausblick lecker gegessen. Jederzeit wieder.
    Danke für den schönen Abend.

13. Ralph W. Pesch
    Vertaal van de naar Nederlands

Ein liebevoll geführter Familienbetrieb, wo die Ehegattin nicht nur hervorragend kocht, sondern sich auch noch um die Bewirtung und Unterhaltung der Gäste bemüht. Auch der Weinvorschlag des Gastherren war ausgezeichnet. Wir haben uns sehr wohl gefühlt und kommen gerne wieder. Das Gastgeberehepaar spricht übrigens ausgezeichnet Deutsch.

14. Aardig voor de kids, honden welkom, flexibel, lekker eten en rustige ongedwongen sfeer.

15. Een goed restaurant. Je kunt zowel binnen zitten, als buiten op het terras. Gezellige inrichting. Mooi uitzicht.
    De bediening is erg goed. De gastheer en gastvrouw zijn vriendelijk, professioneel met een goed gevoel voor humor. De kaart biedt voldoende keuze om lekker te eten. Het eten is prima. We zijn er twee keer geweest en hebben twee keer genoten! Zeker een plek om terug te komen.

16. Els, Gerard en Stef

Na jaren weer eens terug. Nog altijd even plezierig. En heerlijk gegeten met een magnifiek uitzicht vanaf het terras. Vraagt om gauw een volgende keer!

17. Het eten was prima, de bediening gezellig en het uitzicht prachtig.

18. Nico Thalen

Heerlijk gegeten, goede verse producten! Wij waren later dan verwacht aanwezig en dat kun je bij Seburch beter niet doen. De eigenaar vond dit erg vervelend en in aanvang was de sfeer hierdoor onprettig. Naarmate de avond vorderde verbeterde de sfeer gelukkig wel weer.
    Het eten was echt goed!

19. Leuk sfeervol restaurant op een mooie plek. Humorvolle bediening en lekker eten. Een niet te uitgebreide kaart maar wel voor elk wat wils en heerlijke bijgerechten die niet te versmaden waren. Check zeker ook de nagerechten.

20. Werkelijk een top restaurant met een geweldige sfeer, service en uitstekend eten! We komen er graag na een dag varen en rijden er speciaal heen met de auto vanuit Noord Holland.

21. R Schaap

Geweldig eten, mooi uitzicht en zeer goede service en dat alles voor een behapbare prijs. Erg leuk restaurant, ik zou het iedereen aanbevelen!

22. Een sfeervol restaurant met een prima gastheer en een uitstekende kok. Constante hoge kwaliteit voor een redelijke prijs. Men voelt zich hier snel thuis.

23. Heerlijk eten in een perfecte sfeer met en geweldig gast Heer en gast Vrouw.
    En goed advies en goede prijs/kwaliteitsverhouding.

24. Theo Boels

Hier gehen wir immer wieder gerne hin. Die Qualität und der Geschmack des Essens ist ein großer Genuss. Die Getränkeauswahl beim Bier könnte etwas besser sein und auch beim Wein gibt es nur französische, italienische oder aus Übersee. Aber die herzliche und lockere Atmosphäre versöhnt mit diesem kleinen Manko. Man fühlt sich wie bei guten Freunden zu Besuch.

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Hier gaan we graag heen. De kwaliteit en de smaak van het eten is een waar genot. De drankjeskeuze bij het bier mag wat uitgebreider en ook bij de wijnen is het assortiment beperkt tot Frans, Italiaans of uit Übersee. De hartelijke en losse atmosfeer maakt dit kleine mankement goed. Men voelt zicht alsof men bij goede vrienden op bezoek is.

25. James Genden
    Vertaal van English naar Nederlands

We had a superb, leisurely meal. I liked the Frisian dinner very much. My brother-in-law enjoyed the other menu, and my wife and her sister had fish. Everything was excellent, and the price was exceptionally reasonable for a meal of this quality. The view of the canal was a bonus. We've eaten in several good restaurants in Workum, but this was the best of all.

26. Familiäre Atmosphäre, exzellente Köchin, kundenorientierte Bedienung mit viel Empathie. Wir werden öfters kommen!

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Familiale sfeer, uitstekende kok, klantgerichte bediening met veel empathie. We zullen vaker komen!

27. Seburch is een restaurant waar je graag terug komt om weer eens te genieten van een heerlijk met zorg bereid diner in een gezellige ambiance. De vlotte vriendelijke bediening maakt dat je je hier snel thuis voelt. De kalfsoester met appel calvados saus was om je vingers bij af te likken.

Maarten/Feikjen bedankt en tot snel.
    Hartelijke groeten,

Andele.

28. Boudewijn en fanilie uit Nijmegen

Wij hebben hier een zeer geslaagde en gezellige avond gehad. De gastvrijheid was perfect, het eten fantastisch, de sfeer en de entourage zoals het hoort, wij voelden ons als echte gasten. We komen volgend jaar in onze vakantie Zeker terug! Hartelijke groet en hierbij bedanken wij de Gastvrouw / Gastheer.

29. Een avond lang smaakvol eten, van bijzonder mooi opgemaakte borden. De service is bijzonder klantgericht. Een absolute aanrader voor iedereen die van culinaire hoogstandjes houdt!

30. Paul L Amsterdam

Zeer smaakvol en sfeervol restaurant op een geweldige locatie op de dijk in Workum met uitzicht op de haven en het ijsselmeer.
    Heerlijk eten met zorg bereid. Leuke en professionele bediening die ervoor zorgt dat je je helemaal thuisvoelt. Heerlijk gegeten op het buiten terras.
    Het restaurant binnen ziet er ook sfeervol uit met een warme uitstraling. Op een minder zonnige dag komen we zeker terug om ook eens binnen lekker te dineren.

100% een aanrader!

Hartelijke groet,
    Paul

31. yvonne rosman

Wij hebben prima gegeten. Het eten is goed bereid, simpel en lekker. Leuke locatie en aardig personeel.

32. Fam. Hogenhout

We hebben eerst heerlijk op het terras gezeten om daarna in een prachtige opkamer te dineren, genietend van een heerlijk diner met een schitterend uitzicht. De keuze van het Fryske menu is echt een aanrader.
    groeten fam. Hogenhout uit Kimswerd

33. Prima gegeten in sfeervol restaurant met geweldig uitzicht

34. Steffen
    Vertaal van English naar Nederlands

Lovely restaurant and great service.

35. Lekker gegeten, met zeer vriendelijke bediening en met een prachtig uitzicht

36. Betty Jellema

Wat hebben we een geweldige avond gehad! Heerlijk gegeten in een gezellige omgeving. Tot ziens!

37. Met ons zessen hier gedineerd en alle 6 genoten!
    It Fryske Miel was weer heerlijk en ook het lamsvlees en de kalfslever waren heel smakelijk.
    De bediening als altijd gezellig, prettig en maakte het ons erg naar de zin.
    De locatie van Seburch is geweldig voor het terras met uitzicht op de levendige haven en sluis was het dit keer te koud maar ook binnen is het goed vertoeven en geeft het echte Friese gevoel!

38. Karlheinz Eckel

Die Seburch ist ein tolles Restaurant mit gemütlicher Atmosphäre und sehr gutem Service. Wir lieben die Seburch und machen gerne einen Ausflug nach Workum. Wir können diese Adresse immer weiterempfehlen.
    Claudia und Karlheinz Eckel

Vrije vertaling Eet.nu

Restaurant Seburch is een leuk restaurant met een gezellige sfeer en zeer goede service. Wij houden van de Seburch en maken graag een de reis naar Workum. Wij kunnen het restaurant ook zeker aanbevelen.
    Claudia en Karlheinz Eckel

39. B.Dijkstra

Onze keus om naar Restaurant Seburch te gaan was meer dan prima. Het eten en drinken was perfect op smaak en temperatuur. De bediening was heel vlot en correct.

Wij komen zeker weer eens terug.

40. Lekker eten, vriendelijke bediening! Erg fijn avondje dineren. We komen in de zomermaanden nog eens buiten op het terras eten.

41. Heerlijk gegeten! In lange tijd niet ergens zo lekker gegeten. Vooraf mosterdsoep, heerlijk met droge worst. Wel wat aan de zoute kant. Hoofdgerecht en nagerecht heerlijk!

Enigste minpuntje:
    4 kleine schaaltjes met groente, aardappel, etc (bijgerechten) voor 4 personen. Dus we waren niet helemaal verzadigd. Als ze wat willen verbeteren, zou ik dat aanraden.

42. Peter Meijerink

Heerlijk gegeten en genoten van de mooie kerstversieringen en de gastvrijheid.

Zeker aan te raden om daar eens te gaan eten.

43. j.j.van de vijver

weer heerlijk gegeten bij Seeburgh. echt een top restaurant in Workum.

44. Gisterenavond gegeten, 2 Bleke koude broodjes werden opgediend met kruidenboter, daarna soep die veel te zout was, daarna hoofdgerecht wat ook matig was, het toetje was erg lekker. Wij komen hier niet meer.

45. Berendsen

Niks oubollig. Gewoon heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer. Prima restaurant dat wij een ieder aanraden.

46. Heerlijk gegeten. Wel een 'gewone' kaart, maar prima.
    Er is wel iets met de sfeer. Oubollig! Je kunt er veel meer uithalen!

47. Ondanks de late reservering (sorry daarvoor) heerlijk gluten- en lactosevrij gegeten!
    eindelijk een kokkin die de moeite neemt voor de gast smakelijk eten op tafel te zetten
    met lekker glutenvrij brood met tappenade en vis met een heerlijke soja roomsaus en lekkere verse groenten en rabarber (niet zoals gebruikelijk een bakje sla zonder dressing

48. Prima verzorging, grote variatie op de kaart. "Tige nei it sin!"

49. R W van Mol

Mooi restaurant, goede service, goed eten en goede prijs.

50. smets raf

We hebben lekker gegeten en gedronken. Als we nog eens in de buurt zijn gaan we zeker terug.

51. Astrid Schoonderbeek

Dit is een plek waar je de klantgerichtheid en authenticiteit proeft in iedere hap. Maarten en zijn vrouw Feikjen maken met liefde en aandacht heerlijke gerechten. Ook wanneer je graag net iets anders wilt wat niet zo op hun kaart staat.
    Echt een aanrader!

52. Afgelopen zaterdagavond fantastisch gedineerd in de historische ambiance van restaurant Seburch. Het was in een woord geweldig. Vriendelijke en attente bediening die graag uitleg gaf over e.e.a. en goed adviseerde over de wijnen (redelijke prijzen!). En dan de gerechten, van voorgerecht tot dessert, die uiterst smaakvol waren bereid en verzorgd werden gepresenteerd. Compliment aan de kokkin! Hier komen we graag terug. Alleen wel reserveren van te voren!

53. Leuk en gezellig restaurant. Goed eten, maar er zijn weinig wisselingen in de kaart. Hoeft ook niet want wat ze hebben is heerlijk! Probeer ook één van de vele soorten jenevertjes. De eigenaar praat er graag en met kennis over. Aanrader!

54. Super lekker gegeten. Goede service. Toelichting op de gerechten. Vlotte bediening. Een aanrader!!!

55. Woensdag 25 mei bij SEBURCH meer dan uitstekend gegeten.De gerechten waren allemaal even lekker en mooi opgemaakt.Lekkere huiswijn (wit) ! Mooi ingerichte zaak,alle tafels met vrij uitzicht!
    De bediening was meer dan uitmuntend en verdient meer dan een 10 minstens een 11. Al met al beslist een aanrader!

56. Deijere-Nossent

Hebben 22 Mei j.l. verrukkelijk gegeten bij Rest. Seburch in Workum

57. Prachtige ligging, prima eten en goede service. Dat waren de ingrediënten voor een gezellige en geslaagde avond! Absolute aanrader!

58. C.balkenhol

A perfect evening with fantastic food and a wonderful service!

We will be there again!

59. Angelique de Vries

Prima ervaring! Goed gegeten en vriendelijke bediening! Aanrader!

60. Dik 294 punten

Een fijn restaurant met een leuke ligging met uitzicht op de haven van Workum. Eten erg goed, het "Friese menu" is echt een aanrader. Goede prijs, uitstekende kwaliteit en prima bediening. We komen zeker terug als we weer in de buurt zijn.

61. Na een mooie tocht door het Friese land aangekomen bij de haven van Workum om een mooie maaltijd te genieten bij Seburgh.

Een mooi statig oud okerkleurig pand dat hoog uittorent boven de historische haven en ommelanden. De entree omgeven met mooie paarse hortensia. Een oude zeemansherberg met op de eerste verdieping (brede trap) in de voormalige gelagkamer een mooi aangekleed restaurant met heerlijk uitzicht over die haven. Als je goed luistert als je over de krakende houten vloer loopt, hoor je nog de oude verhalen van de zeebonken die onder het genot van een of meer glaasjes jenever weer wat bijwarmden. Die jenever is er ook nog steeds. Op een tafel staat een prachtig display cadeau flesjes met het stevige spul. Maar terug naar het heden.

De ontvangst is vriendelijk en de jas wordt aangenomen (altijd een goed teken). Een aperitief met een mooie witte wijn (men schenkt onder andere wijnen van de Salentein in Nijkerk en dat schept een band).

Het voorgerecht was een mooie gratin van rivierkreeftjes en coquille (in schijfjes), leuk geserveerd. Het hoofdgerecht dat ook weer per etenslift naar boven kwam, was een royale zeetong (een dag special) en een mixed grill en een prachtig sappige kalfslever met appeltjes. Het garnituur was ook weer anders dan alledaags en daarom stond er ook wellicht een schildje op de deur dat het restaurant terecht vermeld is in de Guide Michelin. Mooie aardappel gratin, verse spinazie, frisse selderij salade en rabarber compote. Niet alledaags en erg lekker. Er wordt pittig gekruid, maar dat was gelukkig niet merkbaar bij de tong.

De bediening was vriendelijk en vlot. Het uitzicht is prachtig over de havenkom met de bruine vloot. Een adres waar we nu al naar uitzien als de herfst komt met zijn heerlijke stoofschotels en wild.

Een aanrader! Wel reserveren!

62. Vrijdag 27/7/2013 erg lekker gegeten in een prettige omgeving. De gerechten waren zeer smakelijk en mooi opgediend. De persoonlijke, ongedwongen bediening hebben we gewaardeerd. Een echte aanrader in Workum. We komen zeker terug!!

63. Restaurant met perfecte ligging en zicht op haven en zeedijk/ijsselmeer in de verte. Nodigt van buiten goed uit. Alleen is de sfeer/stijl binnen een beetje kil. We werden vriendelijk onvangen en Seburch werkt nog met een nette etiquette zoals jas aannemen en netjes stoel aanschuiven voor mevrouw. Daar moet je van houden, maar is wel netjes. Wij Hebben 1 vlees en 1 visgerecht gegeten wat gewoon lekker was. Het toetje was zeker een goede afsluiter. De compositie van suikerbroodparfait en warme suikerbroodpudding is zeker een aanrader!

64. Erg goed restaurant. Vriendelijke bediening, maakt tijd voor een praatje. Eten is erg lekker, vooral het toetje met suikerbrood is zeker aan te raden. Gaan hier elke keer als we in Workum zijn weer eten.