It Reade Hynder in Wommels

zo lunch vanaf 11:00

1194862510 73
1205822534 73

1. Marlene

Wat een leuke plek! Heerlijk gegeten en super vriendelijke mensen. Een fijne sfeer. Zeker een aanrader.

2. Koen van Esterik

3. Leuk terras en binnen vernieuwd, ivm nieuwe doorstart een kleine menukaart. Heerlijk gegeten! Hele leuke plek met goede sfeer! Veel succes met uitwerken van jullie plannen!

4. De bediening en sfeer was prima, het eten kan beter, lunch beter met pistoletjes dan gewoon brood, korsten erg hard en weinig vlees (broodje kip kerrie), en weinig keus.

5. Heerlijke maaltijd besteld en afgehaald. Boven verwachting fantastisch verzorgd. Alles vers. Met réchaud en al meegegeveven! Echt een aanrader!!!

6. Margreet Huisman

In verband met de corona hebben we het eten besteld en afgehaald.
    Het was heerlijk en bovendien zelfs met rechaud geleverd!!
    Zeer veel zorg was er aanbesteed.

7. Erg lekker gegeten zeer goed groetjes fam Boere

8. Op het eerste gezicht een gezellig oud fries eetcafe. Maar die mening sloeg al gauw om, bij binnenkomst zat de eigenaresse/personeel te lunchen en werd ik aangekeken wat ik kwam doen. Gek genoeg even gevraagd of ik plaats mocht nemen. “Ga maar zitten” het is lang geleden dat ik in en restaurant zo onvriendelijk en niet gastvrij werd behandelt. Vervolgens DE gehaktbal van de slager besteld. Ik wil niet overdrijven maar ook is het lang geleden dat ik zo’n slechte bal gehakt heb gehad, het leek wel alsof het uit de magnetron kwam, geserveerd met 2 droge sneën brood uit de diepvries.

Ik ben geen persoon die snel een recensie zou schrijven omdat ik dit ontzettend vervelend vind, maar dit was echt bizar. Ik voelde me bijna bezwaard dat ik er zat te eten.

Met als kers op de taart was mevrouw drukker met het maken van woordzoekers in de krant dan de gasten, ze heeft me recht voor haar neus ongeveer een kwartier laten wachten tot haar collega er was om af te rekenen. Zo jammer van zo’n leuk plaatsje als wommels....

Een keer maar dan ook echt nooit meer.
    Schande voor de horeca

9. Wiegmann

Top restaurant. Fantastisch eten en super bediening. Echt een aanrader. Komen zeker nog een keer terug.

10. Kees en Henny Wijngaarden

We hebben heerlijk gegeten in een prima sfeer.

11. Richard en Carla

Fantastisch eten voor een zeer aantrekkelijke prijs. Gastvrouw en personeel heel erg vriendelijk en attent. Uitstekende kok in de keuken. Echt een aanrader!

12. We hebben heerlijk gegeten en zijn zeker van plan om hier weer heen te gaan. 1 van de weinige restaurants waar je groenten bij je vlees krijgt!!

13. Op doorvaart met ons gezin in Wommels genoten van een heerlijk eerlijk hapje eten in een gemoedelijke sfeer. De kids hadden in de vakantie niet eerder zo'n lekkere pizza gegeten. De biefstuk was voortreffelijk en het groente stoofpotje was genieten. Voor elk wat wils en allemaal van goede kwaliteit. Wij komen zeker weer terug.

14. Martien Tjallema

Wij hebben als familie een ontzettend leuke middag bij it Reade Hynder doorgebracht. Heerlijk eten (een uitgebreid buffet met voor- en nagerecht), we waren allemaal ontzettend tevreden. We hadden een familie reünie, we kwamen uit alle delen van het land en we werden allerhartelijkst ontvangen en onthaald op allerlei heerlijks. Hartelijke dank voor de fijne middag!

15. H.A.Rijpstra

Afgelopen maandag werden wij door bb. de Spieker naar ït reade hynder verwezen voor een hapje en een drankje. Ondanks de verbouwing van de keuken verwende de lieve gastvrouw ons met heerlijke tomatensoep en prima gehaktballen! Gezien de omstandigheden had ze ons ook het "bos" in kunnen sturen! Grote klasse en nog hartelijk dank.

M.v.g.
    H.A. Rijpstra

(mijn ouders kwamen oorspronkelijk uit Leeuwarden, vandaar mijn band met Friesland, maar ik ben zelf een Hagenaar waar mijn Vader indertijd zijn werk had)

16. Janine Nauta

Het was zeer gezellig. We konden snel aan tafel, en de gastvrouw praatte eerst even. Er was meer dan genoeg ruimte voor ons gezelschap. Ook daarna kregen we de soep snel, en het hoofdgerecht werd meteen daarna opgediend. Ander bezoek groette ons vriendelijk. De prijs was niet hoog, en we willen er zeker nog een keer naar toe.

17. Pas nog een heel geslaagd feestje gehad. Gezellige gelegenheid met heerlijke hapjes en drankjes.

19. Met de camper in Wommels beland, een hele sfeervolle plek aan t water, op zoek naar een restaurant vonden we om de hoek It Reade Hynde, we hebben voortreffelijk gegeten, een vegetarisch stoofpotje en een haasbiefstukje die perfect gebakken was, de porties waren ook mooi, we kunnen dit restaurant van harte aanbevelen. Groet uit Den Ham.

20. Wat een super aardige eigenaresse. Bij binnenkomst na een verregend fietstochtje kregen wij spontaan een handdoekje om ons af te drogen. Lekker 2 kopjes koffie gedronken. Vervolgens gaf de eigenaresse een perfecte routebeschrijving en kregen we zelfs een route kaart mee. Super!
    It Reade Hynder is echt de moeite waard.

2 fietsvriendinnen

21. Anne Meijer

Deze week drie keer hier gegeten, want één keertje smaakt naar meer.

Super bereid, opgediend, leuk en hartelijk praatje, kortom alles echt geweldig. Een giga goed en mooi terras, heel gezellig, alles mogelijk, zonplekje, schaduwplekje, wind wel of niet, zelfs een gedeelte is overdekt.

Kan iedereen aanraden hier te 'stranden'!! En goed hoeft blijkbaar niet duur te zijn!

22. Stefan en Suzanne Jansen

Goed restaurant waar we lekker buiten konden zitten. Ze hebben buiten een mooi plekje gemaakt om gezellig wat te eten en te drinken.

We hebben er lekkere verse groentesoep gehad, speciaal voor ons gemaakt. Helemaal top. Daarna hadden we een broodje hamburger speciaal gehad, - en ik overdrijf niet- dat was de lekkerste die ik ooit heb gehad!

Gezellig even gekletst met de Gastvrouw, ofterwijl echt een toplocatie! Als we nog eens in de buurt zijn komen we zeker terug! Een echte aanrader!

Succes met jullie werk!

Groeten Stefan en Suzanne Jansen

23. J. Miedema

Mooie oude herberg met een gemoedelijke sfeer, hartelijke gastvrouw & gastheer. We hebben er heerlijk gegeten en lekker Fries kunnen spreken.

24. martin en connie

Hebben hier gegeten met de friesche motorclub i.v.m. 11 stedentoertocht (alle vrijwilligers), het was helemaal geweldig hiervoor dank. Groeten Martin en Connie

25. Geen goede ervaringen mee. Wegens werkagenda en soms tijden een zomerrit met een motorclub enkele malen daar koffie genuttigd. De gastvrouw is erg opdringerig met soorten gebak bij de koffie (die ze overigens telkens weer aanbieden terwijl er nog koffie op tafel staat) aan te bieden en blijft ook vaak bij een gesprek staan die ik met een metgezel voer en komt er dan tussen met haar verhaal die totaal niets met het gesprek heeft te maken. De verse pizza is overigens niet echt iets bijzonders, maar wel met verse ingrediënten. De verse soepen e.d. zijn van goede kwaliteit.

De sfeer is 'bruin café' en het terras ziet er prima uit.
    Daarover ben ik zeer tevreden. Jammer dat de gastvrouw aldaar dit, in mijn ogen met haar opdringerige onvriendelijkheid (er kan overigens amper een glimlach af) enigzins 'verpest'. Na hier meerdere malen te zijn geweest en telkens met een metgezel of groep hetzelfde te hebben meegemaakt, wijken we uit naar een andere horecagelegenheid in de buurt.

26. Marga de Reus

Vrijdag 16 augustus kwamen wij met 9 personen (motorrijders) langs. Wij hadden niet gereserveerd.
    Toch waren wij van harte welkom. Het eten van de kleine kaart was heerlijk!..Pizza's met alleen maar verse ingrediënten. De Plate van de dag met diverse verse groenten, de gebakken aardappeltjes overheerlijk.
    Groot compliment voor de kok. Als we weer in de buurt zijn komen we zeker weer aan.

27. Germ van Essen

Met mijn vrouw, kinderen, klein kinderen, en achterkleinkind mijn 80e verjaardag gevierd.
    Bovendien een 5 tal oud hollandse spellen gespeeld.
    Het was keurig in orde, dik voor mekaar.
    Zeer vlotte bediening.

28. Op zaterdag 15 december heb ik mijn 65e verjaardag in de bovenzaal van It Reade Hynder gevierd.
    Het was zeer gezellig en uitermate goed verzorgd. Het warme buffet was uitstekend en iedereen heeft genoten. Ook van de oud-Hollandse spelen. Het was een en al top.
    Henk en Adriana Metzlar en personeel, heel hartelijk dank.

29. Fam.Finnema Wommels

Geweldige mooie middag gehad met onze familie ter gelegenheid van de verjaardag van onze zus en tante Froukje. Alles was tot in de puntjes fijn verzorgd!

Tyge bedankt eigenaars en betsjinning fan it Reade Hynder!!

30. Wij hebben tergelegenheid van de 55 ste verjaardag van onze zuster en Tante Froukje Noordmans zaterdag 1 december 2012 een geweldig feest gehad op de mooie bovenzaal.
    Met bewoners van de boppeslag waar Froukje woond en haar familie waren we met meer dan 70 personen.
    Met een ongedwongen sfeer, wat muziek, en een uitstekende bediening is het voor Froukje een geweldige middag geweest.

31. Dit jaar zijn we er 3-4 maal geweest.
    Op het terras en binnen voor koffie/lunch.
    De eigenaresse wil je graag (meer eten/drinken) opdringen en hoort haarzelf graag praten (luistert niet naar de klant).
    Dat viel niet alleen bij ons op, maar ook bij andere klanten.

Het eten en drinken is goed en betaalbaar.
    Maar de huispizza is ook geen aanrader.

32. Fijne eter

Heerlijke lunch gehad! Vers gebakken eitje met champignons, overheerlijk! Aardige bediening die lekker een praatje kunnen maken.

Qua prijs/kwaliteit zit het goed! al helemaal voor het verse eten en de gezellige bediening die je er krijgt.

33. Ouderwetse degelijke keuken, Bourgondische hoeveelheden. Alles heerlijk zelf gemaakt voor vriendelijke prijzen. Hier kun je gerust naar toe en de bediening is attent en gastvrij.

34. F.Koning

We hebben het 50-jarig huwelijk gevierd van onze ouders in de huskeamer het eten was in een woord fantastisch! Er is voor ieder wat wils en je gaat er kogelrond de deur weer uit. Je word er erg gastvrij ontvangen in een ongedwongen sfeer. Onze ouders hebben een onvergetelijke dag gehad en kunnen hier met een fijn gevoel op terug kijken. En de spelletjes zijn ook heel leuk we hebben er veel plezier aan beleefd. Al met al een onvergetelijke dag!!
    Fam. de Groot uit Harlingen.

35. willemien de groot

We hebben de verjaardag van mijn moeder gevierd in de hûskeamer die geheel gerenoveerd was. De sfeer was erg gezellig en alles kon. Het eten was erg smakelijk. De porties waren ouderwets groot, wat mijn vader en de andere goede eters wel konden waarderen. Ook voor de kinderen was er genoeg keus. Pizza was er zelfs te krijgen. Wat er over was kon zelfs mee in een doggybag. Voor het eten hebben we de daar aanwezige spelletjes gespeeld waar we veel lol om hadden. Kortom, een goede keus mocht u wat te vieren hebben.

36. Familie Spits

Op zondag 8 januari 2012 hebben we met de gehele familie de 90-jarige verjaardag van onze grootmoeder in 'It Reade Hynder' gevierd.
    Onze ervaring met dit restaurant is zeer goed te noemen. Het begon al met de besprekingen (per mail) over de mogelijkheden; al onze wensen konden zonder problemen worden vervuld. Ook de middag zelf verliep perfect; we hebben in de bovenzaal lekker wat gedronken, heerlijk geluncht en gezellig de 'Oud-Hollandse spelletjes' gespeeld en dit alles tegen zeer voordelige prijzen. Tenslotte was ook de 'after sales' prima verzorgd; toen op maandag bleek dat grootmoeder een kindertekening was vergeten mee te nemen, was een telefoontje voldoende om deze per post naar haar toe te laten zenden.
    We kunnen dan ook iedereen die een (familie)feestje wil vieren, dit restaurant van harte aanbevelen

37. Donderdag 1 December ben ik met mijn 3 zwarte pieten uit eten geweest bij It Reade Hynder.
    Wij werden gastvrij ontvangen door Adriana en na wat gedronken te hebben, werd ons het eten opgediend door Henk. Wij hebben heerlijk van onze maaltijd genoten en waren overvol. Wij komen zeker volgend jaar weer terug bij Henk & Adriana, want de service, sfeer en het eten zijn Perfect! Een echte aanrader!

Met vriendelijke groet,

Namens:
    Sinterklaas en zijn Pieten.

Michaëla van Beekhuizen.

38. Tijdens ons verblijf op boerderij de Stapert in Wommels ook weer een avondje lekker wezen eten in It Reade Hynder.
    Aardige gastvrouw, goeie kok. Lekker eten in een gezellige sfeer (wij zaten gewoon in het bar gedeelte).
    Tot onze volgende vakantie!

39. Nettie en Sjoerd

Gisteravond een gezellig feestje gehad ter gelegenheid van de verjaardag van onze collega Appie.
    Een geweldig mooie locatie en een super eigenaresse/gastvrouw!
    Door haar persoonlijke benadering en de sfeer, voel je je meteen thuis.
    Ben je (toevallig) in Wommels, dan is een bezoek aan het Reade Hynder een echte aanrader!

40. Ron&Tessa

Lekkere daghap gegeten voordat wij uit Wommels vertrokken.
    Het viel ons op dat de porties groot zijn met lekker veel groenten.
    Vriendelijke en gezellige bediening.

41. Frans en Marijke Bleijenbergh van Hoëvell

Wij, mijn vrouw en ik, bezochten Wommels omdat we vroegere bewoners van het “Notarishuis” wilden traceren.

Zo kwamen we op ’t Noard terecht en vonden inderdaad het Notarishuis, gebouwd vóór 1870 tegenover restaurant “it Reade Hynder”.

Voor een kopje koffie met een broodje en dan weer verder, stapten we naar “het rode paard” en werden bij binnenkomst meteen getroffen door een welkom gevoel.

Het pand uit 1876 had, ondanks interne veranderingen, nog steeds de sfeer van het goede uit vervlogen jaren niet los gelaten.

Na het bekijken van de kleine kaart en de à la carte menu’s, waren we snel kopje koffie en broodje vergeten.

Om te beginnen werd het een goed getapt biertje en een jonge borrel geschonken in een juist glaasje, en niet in zo’n verschrikkelijk dik glazen bloemenvaasje met een oortje.

Van de à la carte genoten we van een perfecte haasbiefstuk met geb. Uien en champions, met daarbij verschillende bijgerechten.

Dit alles werd geserveerd door de eigenares Adriana, tevens uitstekende gastvrouw.

Ze voorzag ons ook van veel informatie over Wommels en omgeving.

Een betere ambassadrice kan Wommels zich niet wensen.

Het zal niet lang duren dat we in “it Reade Hynder” ons weer laten verwennen door Henk en Adriana.

42. Nicole Geertman/Pierre Kamps

In de maand augustus hebben mijn man en ik tweemaal gegeten bij It Reade Hynder en ik moet zeggen: uit de kunst! De eerste keer hebben we Plateservice kabeljauw en gehakt gehad. Lekker en zeer uitgebreid. De tweede maal verraste de eigenaresse me echt. Mijn zin om geen vlees of vis te eten was groot, maar ik had geen trek in een vegetarische pizza. Geen probleem. Haar man ging wel iets lekkers voor mij bereiden en of ik nog even wilde vertellen waar ik zin in had. Er kwam een plate met camembertsoufflé, bedekt met stoofgroenten en de gebruikelijke variatie aan groenten en gebakken aardappelen. Ik heb mijn vingers erbij afgelikt! Verder is de eigenaresse zeer bereid je wegwijs te maken in de omgeving mbv folders, plattegronden en aanwijzingen. Kortom, deze twee mensen hebben er mede voor gezorgd dat wij weer een fantastische tijd in Friesland hebben doorgebracht.

43. Met z'n drieën naar Wommels: met moeder van 88 op het terras van "It Reade Hynder". Eenvoudig een cappuccino met appelgebak en vlaai besteld. Ondanks de bewolkte dag die zondagmiddag was het een prima plek en alles smaakte dan ook voortreffelijk. Niet in de laatste plaats door de gezellige bediening door de serveerster / eigenaresse. Een aanrader en zeker om nog eens terug te komen.

44. Fam. Meuleman

Afgelopen vrijdag hebben we met vier personen heerlijk én gezellig geluncht in It Reade Hynder. De plates waren overvol en de zalm lekker sappig. Ook de wienerschnitzel mag er zijn en is erg lekker met gebakken aardappeltjes en verschillende groente. Na het eten mochten we nog even een kijkje nemen in de gezellig vernieuwde bovenzaal, voor feesten en partijen. We komen zeker nog eens terug.

45. Frans en Ria Lagerwaard

Vandaag weer overheerlijke spare ribs gegeten net als vorige week. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Gemoedelijke sfeer. Goede gastvrouwen en dito kok met hart voor de zaak. Als we weer in de buurt zijn, komen we zeker terug.

46. 1ste pinkersterdag hebben wij met 8 personen genoten van een heerlijk pinkstermenu.

47. We waren vrij laat op ons vakantieadres aangekomen en hadden honger. Alhoewel de keuken eigenlijk reeds gesloten was, werd er toch nog een heerlijke maaltijd klaargemaakt. De andere vakantiedagen zijn we dan rond de normale etenstijd gekomen en telkens hebben we superlekker gegeten. Een eerlijke keuken voor een leuke prijs! Een echte aanrader, maar let op : kom niet allemaal als wij in de buurt zijn, want wij willen zeker nog een tafeltje vrij hebben!

48. Motortochtje door Friesland. Even eten op het buitenterras. Correcte bediening en goed eten (plate).

49. D. Meijering-Alberda v. Ekenstein

We hebben met een groep van 8 mensen, tussen 2 opnames rond mijn persoontje in, even lekker ontspannen bij jullie gegeten. Dank je wel.

50. Wij waren hier met 5 gasten en hebben van de kaart.

Divers gegeten. Geweldig ook het dagmenu.

Bij het binnen komen zeer gast vrij.

51. Bryan vander Zee

Geweldig gegeten en de service was top!

Zeker een aanrader!

52. familie meijer.zorgboerderij it heech hiem.

Wij komen er geregeld eten, met kinderen en het is er gemoedelijk, rustig, lekker. En huiselijk. Zeer de moeite waard.

Zeker het kerstbuffet is een aanrader, heerlijk en te veel om op te noemen. We wensen jullie bij deze dan ook fijne Kerstdagen.

53. ronny nuyts

Fijne dagen en nachten doorgebracht. Lekker gegeten, prachtige taverne.

54. We hebben daar onze familie dag gehad. Moet zeggen dat alles erg goed verzorgd was, ook de oud hollandse spelletjes waren erg geslaagd. Voor feesten en gezelligheid zeker aan te raden.

55. Wir waren im Oktober mit unserem Schiff in Wommels gelandet und haben durch Zufall das Restaurant "It Reade Hynder" entdeckt.

Eine klasse Atmosphäre, ein klasse Essen und ein super Service.

Wenn wieder in Wommels, werden wir mit Sicherheit dort wieder einzukehren.

56. Na een boottocht even aangelegd bij het museum en naar It Reade Hynder gelopen en daar op het terras even iets gebruikt van de kleine kaart. Het gebodene was uit de kunst en tegen schappelijke prijs met ruime keus. Let op Niks nemen is hier 35 % (afd slijterij ). Beslist gaan kijken. Ik kom zeker weer.

57. peter bos

We hebben heerlijk gegeten bij It Reade Hynder in Wommels, lekkere verse groenten en een heerlijk stuk vlees voor weinig geld. Een echte aanrader als u in Wommels, bent ga er eens langs.

58. Tjerk en Cor

Een geweldig plek waar je je meteen thuis voelt.

Het eten en drinken is uitstekend en de prijzen zijn zeer redelijk.

Er zijn maar weinig plaatsen waar het zo goed toeven is.

Henk en Adriana bedankt en tot een andere keer.

59. Dieuwke de Wolff

Wij komen hier nog weleens als wij na een reis van twee uur even een hapje willen eten. Steekwoorden: Gezellige entourage, goed buitenterras en goede keuken voor een hele schappelijke prijs! Vriendelijk personeel zorgt voor een gemoedelijke sfeer. Echt een aanrader.

60. Elk jaar als we weer in Friesland zijn, gaan we weer naar dit heerlijke eethuisje. Gezellig en informele sfeer.

Heerlijk eten zonder opsmuk en ruim voldoende. Eventuele dieetwensen worden ter harte genomen. Elk jaar is er weer een gedeelte in het gebouw vernieuwd, nu weer een prachtige bovenzaal. Plateservice is heerlijk!

61. Corrie en Huib Zeckendorf

De buitengewoon aangename sfeer in Restaurant It Reade Hynder in Wommels viel ons meteen op.

Wij zijn er dan ook 5 keer gaan eten tijdens onze vakantie.

De prijs/prestatie verhouding vonden wij zeer gunstig.

Een zeer goede keuken.

De gerechten werden met grote zorg bereid en waren voortreffelijk van smaak en zeer royaal.

En wat zo leuk was, wij kwamen nooit voor een gesloten deur, want het restaurant is 7 dagen per week open.

Corie en Huib Zeckendorf.

62. Ons 25-jarig huwelijksfeest was een succes!

De voorbereiding en het overleg was heel goed.

Tijdens het feest zelf was er een ongedwongen sfeer. Onze gasten hebben zich uitstekend vermaakt. Het eten was erg lekker en ruim voldoende. De bediening goed, zonder opdringerig te zijn. Echt een aanrader voor iedereen die van gezellig en lekker eten houdt.

63. Rob J.M. van Gulik

Ongedwongen sfeer, echt nog een eetcafé zoals ze niet zoveel meer bestaan. Geen overbodige opsmuk, gewoon goed & lekker eten voor een meer dan redelijke prijs. En waar kun je na het toetje nog lekker aan de bar blijven hangen en eventueel een kaartje leggen?

Met de nieuwe bovenzaal en de zijkamer ook leuk voor feesten en partijen of een intiem familiediner. Absolute aanrader voor wie het kristal, gesteven linnen en "knipmespinguins" beu is.

64. Kees de Groot

Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding met zeer sfeervolle opmaak. Mijn ervaring was geweldig. Café restaurant en catering van luxe brood buffetten tot stamppot boerenkool met ook nog zeer goede prijzen. Bediening is zeer vriendelijk. In 1 woord super, er zijn maar weinig van zulke restaurants over in nederland.

65. kees de nooi

Een goed cafe met een goede keuken en vriendelijke bediening