Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Wolphaartsdijk verdeeld zijn.

Voor wie van een goed stuk vlees en een goeie pot bier houdt is dit echt een topper. Dit klinkt of het enkel voor mannen leuk is maar geloof me, het is voor beiden top.

Rick Froijen Heijmans

Na een eerder minder bezoek, heeft de eigenaar alle moeite gedaan om dit recht te zetten. Alle lof daarom voor dit restaurant

Christine

Het is er heel gezellig en je hebt een mooi uitzicht over het veersemeer. De bediening is altijd vriendelijk en het eten zelf is heerlijk. Ook voor vegetariërs hebben ze lekkere gerechten op de kaart.

Estebañ K.

Vriendelijke bediening, keuze uit bijna 200 verschillende soorten bier, en geweldig eten. Den Baas zelf is een aardige man, maar je moet met zijn humor omkunnen... anders kan hij wat bot overkomen. De varkenssteak is subliem! Een echte aanrader! Een aparte eet-ervaring, maar wij komen zeker terug. Top jongens, doe zo voort!

Sfeervolle inrichting met een zeer mooi uitzicht over het veerse meer. Vriendelijke bediening en met bijna 200 verschillende bieren op de kaart, weet de ober je steeds wel een passend biertje bij je eten te serveren. Alles bij elkaar hebben we weer genoten van een supper avond!

Wat een onwijs leuk restaurant! Goede sfeer, lekker eten en erg gastvrij en leuk personeel!
    Leuke inrichting, doet mij denken aan een bruin café.
    Een echte aanrader!

Eerder deze maand gezellig wat gegeten en gedronken. We willen bier bestellen, 3 verschillende zijn op! Jammer dat er dubbele drankjes e.d op de bon stonden en zelfs een dure vismaaltijd van het tafeltje ernaast. Wel netjes opgelost. Gisteren na een mooie rit toch weer even langs. Mooie tussenstop. Eerst even boven kijken en ja ... er was plaats. 20.15 dus tijd voor koffie met iets lekkers was de planning om daarna nog lekker een borreltje te nemen. We worden hartelijk welkom geheten. De kaart om te eten wordt uitgelegd. We geven aan dat we komen om te drinken. Er wordt gezegd dat we beter aan de bar binnen kunnen zitten. Een oh...en de dame verdwijnt naar binnen. Ze komt terug, we mogen blijven maar geeft aan dat de tafel om 20.30 gereserveerd is. ???!!!! Dit stond er niet op. Geen zin in verdere discussie en we zijn vertrokken. Als ik wilde eten was er zeker geen sprake van een reservering. Niet netjes en er komt geen vervolgbezoek!

Ronnie vermeulen

Zeer lekker gegeten wederom. Mooie locatie. Mooi terras. Goede bediening. Op en top heerlijk weer

R. de Regt

Gisteren (helaas) wezen eten. Voorgerecht: Top!!
    Hoofdgerecht: Bagger!! Écht slecht. Veel te rauw. Niet doorheen te komen, vol 'pezen', scherp mes kwam er bijna niet doorheen.
    Jammer. Écht jammer. Ga nóóit meer.

Richard

Hedwig Egger

Wir haben eine wirklich schöne Woche in Wolphaardsdijk verbracht. Das Lokal war gleich um die Ecke und sehr schön am Strand gelegen. Wir sind gleich zweimal dort eingekehrt. Das Essen war beim ersten Mal okay. Der Service schlecht, wir haben sehr lange warten müssen. Beim zweiten Versuch war Das Essen kalt und der Service noch schlechter. Wir haben wieder mehr als eine Stunde auf unser Essen gewartet. Obwohl die an den Nachbartischen später gekommenen Gäste schon am Essen waren.

Also: Wir können das Lokal, trotz schöner Lage, auf keinen Fall empfehlen.

(Vertaling door Eet.nu)

We hebben een geweldige week in Wolphaartsdijk doorgebracht. Het restaurant was direct om de hoek en zeer mooi aan het strand gelegen. We zijn er gelijk twee keer terug gegaan. Het eten was de eerste keer oké. De service slecht, wij moesten heel lang wachten. Bij het tweede bezoek was het eten koud en de service nog slechter. Wij hebben weer meer dan een uur op ons eten gewacht. Hoewel de gasten aan de naastgelegen tafel die later waren gekomen al aan het eten waren.

Conclusie: wij kunnen het restaurant, ondanks de prachtige ligging, zeker niet aanbevelen.

Met gezin wezen eten, komen al vanaf 2000 hier i.v.m. een goede vriend die hier een camping heeft. Het eten was lauw en sommige stukjes vlees stonken, maar we kwamen net uit Luxemburg en hadden erg honger dus toch maar gegeten van wat wel lekker was, ondanks dat het niet warm was.
    Toen de ober later kwam en vroeg of het gesmaakt had, heb ik eerlijk mijn mening gegeven dat het tegen viel en dat het eten volgens hem nog wel een keer opgewarmd kon worden (ik verwacht dat het vlees wat je op je bord krijgt warm is en niet meerdere keren opgewarmd wordt). Ook vond de ober het belangrijk om bij andere gasten mij belachelijk te maken dat ik ondanks mijn slechte beoordeling toch mijn bordje bijna leeg had gegeten, zo vertelde hij dit lachend.
    Geen Meerkoet eten meer voor ons en zal dit ook meedelen op de aangrenzende camping die nu mensen doorstuurt.

Heerlijke goed betaalbare frieten, een aanrader!

Dank je wel Meerkoet voor de "bijzondere"lunch.

Anne

Slappe friet, geen fijne sfeer... Als je frietjes wilt eten zou ik aanraden om naar de concurrent te gaan. Daar is de kwaliteit friet en snacks prima.

Anne

Het enige minpuntje wat ik kan bedenken van de Meerkoet is de sfeer. De bediening is erg aardig, maar de inrichting vind ik wat kaal. Het eten daarentegen is prima, evenals de prijs. Ik kom hier graag voor zowel lunch als avondeten.

Zeer zeer zeer slecht! Onvriendelijke bediening (gewoon A-sociaal) Friet is niet te eten. Inderdaad slap en in vieze olie gebakken. Hebben het buiten in de vuilnisbak gegooid. Jammer!! Voortaan even doorrijden naar Veerse meer, of naar het visrestaurant op de Burg. Hackstraat.

17. Internationaal Wolphaartsdijk

Nog maar amper twee jaar geleden geopend, vanaf de start een groot succes. De eerste verbouwing zit er inmiddels op. Het restaurant heeft een aardige metamorfose ondergaan. Lounge en barruimte zijn opgeofferd voor het vergroten van het restaurant gedeelte. Zwart is de belangrijkste kleur geworden waardoor het binnen wat donkerder geworden is, hierdoor is er aan de verlichting veel aandacht geschonken, fijn! Aan de ene zijde ronde tafels die keurig met linnen zijn ingedekt en met ruim voldoende afstand van elkaar staan. Aan de andere zijde voornamelijk rechthoekige tafels die geschakeld kunnen worden zodat ook grotere groepen terecht kunnen. De gevlochten stoelen hebben plaatsgemaakt voor zacht lederen kuipstoelen met goede pasvorm. Voor de bar is een zwart gordijn gehangen om het geheel nog iets rustiger en strakker over te laten komen. Een grote tweede verbouwing start volgende week, de keuken, waarin inmiddels zes personen actief zijn zal flink wordt vergroot en gemoderniseerd. Het restaurant zal hierdoor zo’ n vijf weken gesloten zijn.

We hadden gereserveerd voor een lunch op een zondag, in een uitverkocht huis. We werden begeleid naar een tafel langs de wand. Het menu kiezen was nog niet zo makkelijk (allemaal lekkere ingrediënten) uiteindelijk gingen we voor de zeven gangen.
    Als aperitief een champagne, de les Mugiers extra brut van Francis Boulard die uitstekend beviel.
    De eerste amuse was een koekje van oude kaas met ertussen een vulling van mimolette, zacht krokant mooi op smaak. Gevolgd door een krokantje van kippenhuid met erop schaafsel van eigeel, erg lekker.
    De derde amuse was keurig gepresenteerd op een gedroogde makreel. Stukjes gepekelde makreel daarna gebrand en gelakt met trompet de la mort, hierop citroenzeste met hennepzaadjes. Zachte textuur en mooi vol van smaak.
    Als laatste het bekende hoorntje van van filodeeg gevuld met een crème van kippenlever, gel van algen en afgewerkt met forelkuit, ook weer erg lekker met goede textuur.

De eerste begeleider werd door Geert Rutten behoorlijk uitgebreid met een goed verhaal gepresenteerd. Een droge witte Bergerac van Chateau le Payral een elegante sappige wijn met een toets van appel. Thijs presenteerde zelf zijn keurig gedresseerde gerecht. Sashimi van coquille in een bieslookolie, afgedekt met plakjesappel en gelpareltjes van sherry, afgekruid met verse geplukte kruidjes en takjes rood hoorntjeswier, aan tafel afgewerkt met een saus van gefermenteerde appelsap waarin een vleugje codium. Een hele verfijnde smakencombinatie die mooi in balans was en die door de wijn keurig werd ondersteund. (9.5)

Verder met Spaans wit van het huis Marques de Gelida, verrassend complex met subtiele zuren. In een zwart schaaltje een oester op een mayonaise van oester en een crème van gefermenteerde aardpeer afgedekt met een gelei gemaakt van het oestervocht voor een subtiele bite. Verder nog een krans van takjes verse dille, aan tafel afgedekt met een saus van wei en bieslook. Verfijnd, complex met veel smaak overgangen waarnaast de wijn keurig in balans was. (9.6)

Door naar Zuid Afrika met een Chenin Blanc 2016 van het huis Joostenberg, heerlijk aroma met tonen van tropisch fruit en een hint van vanille, erg lekker. In een zwart schaaltje een geschroeide langoustine staart gelakt met een reductie van de koppen van de langoustine, ernaast een crème en couscous van bloemkool, gehakte hazelnoot, hele frisse mayonaise van langoustine, ringen van gepekelde sjalotjes en poeder van ui. De langoustine was lekker sappig en mooi op smaak. Het garnituur was verrassend lekker, fris en smeuïg met subtiele bite, de bloemkool en hazelnoot combineerden uitstekend. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma. (9.8)

Weer terug naar Spanje met een Cantayano 2014 gemaakt van Verdejo geplukt van 30 jaar oude stokken, vol en complex met tonen van rijpe appel en meloen. Op het groene bord een stukje op 52 graden gestoomde grietfilet met erop een stukje krokant gefrituurde boerenkool ernaast een crème van knolselderie met plakjes rauwe champignon en een vinaigrette van spekjes. Smaken van het seizoen die op verfijnde wijze bij elkaar gebracht zijn. De cuissons van de griet was perfect, de boerenkool zorgde voor een subtiele bite. Genieten weer. (9.5)

Over naar rosé (hoewel de bedoeling was om een witte te maken) met een Griekse Pata trava gemaakt van Xinomavro van Ktima Ligas. Biologisch gemaakt en ongefilterd, fris, aards en beetje boers met een toets van rode bes. Eigenlijk net zo speciaal als het gerecht. Gerookt hertenhart met karnemelkstampers en spruitjes, om in de winterse sfeer te blijven. Het favoriete gerecht van Thijs. De bereiding van het hart neemt ongeveer anderhalve week in beslag. Het wordt eerst gepekeld, gedroogd en gerookt waarna het over het gerecht wordt geschaafd. Op het gerecht nog toefjes gel van appelazijn en een poeder van zwarte bes. Het lekkerste stamppotje dat ik ooit gegeten heb. Het hertenhart is vooral aanwezig als rokerige toets in het aroma. Het gerecht is lekker fris en smeuïg, de wijn was keurig in balans. (9.7)

Over naar rood met een gekarafeerde Spaanse Bobal 2015 van het huis Clos Lojen, fris bessenfruit met een medium body en een vleugje hout. Uit de keuken twee stukken van de in hooi gerijpte duivenborst (hooi om te conserveren) met ernaast gedehydreerde en gerookte rode biet, makaron schotsen van rode biet waarop toefjes gel van gefermenteerde knoflook en zwarte bes, verder nog “aarde” van mout en as van prei, aan tafel afgewerkt met een jus van de duif. Cuisson van de duif was top, ondanks de rijping toch geen levertoets, prima! Mooie aardse smaakaccenten in het garnituur die de wijn aanvulden. Het was weer even heel stil aan tafel. (9.6)

De dessertwijn was een Storico Vermouth di Torino volgens het originele recept van Giulio geserveerd met een blokje ijs, rond en kruidig met een klein bittertje in de afdronk. Op het bord structuren van chocolade, crème, crumble en dunne krokante plaatjes, ertussen twee quenelles ijs van zuring, toefjes gel van munt en poeder van matcha thee. Een hele originele smakencombinatie die zeker niet te zoet was en waarin de matcha en zuring beide goed te proeven waren. De Vermouth sloot verrassend goed aan en completeerde het gerecht. (9.6)

De leuke Belgische patissier overgenomen van “In de Wulf” presenteerde zelf de friandises. De karamel van beenmerg en het tarteletje gevuld met crème van gefermenteerde appel hadden beide een originele en bijzondere smaakbeleving. Partner was onder de indruk van de meloenbereiding.

Bediening was uitstekend verzorgd, op een ontspannen informele wijze ondanks het uitverkochte huis. Anuschka Meliefste is een hele zachtaardige maître. Geert Rutten een sterke sommelier met een goed verhaal en keurige wijnselectie. Thijs presenteerde zelf de gerechten met gedetailleerde uitleg, super!

Prijs-kwaliteitsverhouding blijft ondanks de kleine verhoging uitstekend.

Thijs blijft zijn eigen signature doorontwikkelen. Ditmaal meer winterse smaken en iets rijkere gerechten. Allemaal met uitgekiende, moderne bereidingen die allemaal net even een wat andere smaakbeleving opleverden. John (verwende gourmand) die met hoge verwachtingen vertrok was aangenaam verrast dat zijn verwachtingen zelfs overtroffen werden. Een zaak om vaak naar terug te keren. Aanrader voor fijnproevers, verantwoorde eters, wijnliefhebbers en levensgenieters. Bedankt!

18. Internationaal Wolphaartsdijk

Op zondagmiddag zijn we te gast bij restaurant Meliefste, in Wolphaartsdijk, bij de veelbelovende chef Thijs en zijn vrouw Anuschka Meliefste. Het restaurant is gevestigd in een oud veerhuis bij de jachthaven. We worden allerhartelijkst verwelkomd door de chef en zijn vrouw en krijgen een gezellige ronde tafel in het restaurant. De keuken van Thijs wordt al lange tijd geroemd en vandaag maken we kennis met zijn kookkunsten.
    Hij kookt het liefst met verse producten uit de omgeving. Dus de verwachtingen zijn hoog.
    Er is alleen een menu met 4 tot 8 gangen. We gaan voor het 7-gangenmenu.

Als aperitief een glaasje champagne van Francis Boulard, Les Murgiers, Extra Brut, gemaakt van Pinot Meunier en Pinot Noir. Een aromatisch glas, wit fruit en een beetje citrus, lichte bubbeltjes en aangenaam zacht. Hierbij de eerste hapjes: krokant koekje van oude kaas gevuld met een crème van mimolette, krokante gedroogde kippenhuid hierop ei, gepekeld en gedroogd en daarna geraspt, heerlijk. Gepekelde makreel, daarna gebrand en gelakt met trompet de la mort, hierop citroenzeste en gepoft hennepzaad. Heel verrassend en heerlijk van smaak. Als laatste een hoorntje van filodeeg, gevuld met mousse van kippenlever en foreleitjes. Een aangenaam en lekker begin.

Bij dit menu hebben we gekozen voor het wijnarrangement en Geert Rutten die we nog kennen van Da Vinci licht deze keuze toe.
    We starten met Chateau Le Payral, Bergerac Sec. Blend van Sauvignon, Semillon. Een eenvoudige frisse wijn voorbij ons eerste gerecht: Coquille, dun gesneden , krokante schijfjes aardpeer, bieslookolie, toefjes knolselderijpuree en gelpareltjes van sherry. Hierbij wordt aan tafel een sausje van codium en lavendel geschonken. Het geheel afgemaakt met roodhoorntjes wier dat een fruitige smaak heeft. Een klein kunstwerkje op het bord en hoog op smaak, de toon is gezet.

Vervolgens gaan we verder met oester, die is verpakt in een gel van het oestervocht en vergezeld wordt door een heerlijk sausje van wei en bieslook. Een heel bijzonder romig sausje dat uitstekend past bij het zilte van de oester. Hierbij drinken we een Spaanse witte: Marques de Gelida, Blanc de Blancs uit de Penedes. Een elegante wijn met een fijn zuurtje goede match met de oester.

Als derde gerechtje Langoustine, deze is afgelakt met een reductie van de koppen, couscous van bloemkool, mayonaise ook gemaakt van de koppen van de langoustine, appeljus en hazelnoot en vogelmuurkruid. Dit is een absoluut top gerechtje. Zo verfijnd in smaak en structuur, zalvend, krokant, fris en rijk. Alleen al dit gerechtje is de reis waard. We drinken er een Chenin Blanc bij uit Zuid Afrika van het huis Joostenberg. Fris, fruitig en een beetje kruidig, prima bij de langoustine.

We vervolgen onze culinaire verwennerij met Griet; op 52gr. gegaard met een knolselderijcrème, vinaigrette met spekjes en gefrituurde boerenkool. De cuisson van de griet is perfect, klein beetje glazig, mooie lamellen die smelten op de tong. En als begeleider de crème met de spekjes vinaigrette, dit geeft het geheel iets krachtigs en natuurlijk de bros krokante boerenkool die zorgt voor de bite. Wederom heel smaakvol. Hierbij wederom een Spaanse witte, Cantayano, 100 % verdejo ,vol fruitig.
    Ik ben echt verrast door Thijs en zijn team, hier wordt op sterrenniveau gekookt… Met een eigen signatuur . En natuurlijk de bediening, kundig en vriendelijk. Ook fijn dat de brigade uit de keuken de gerechtjes toelicht of de chef zelf. Niet te vergeten zijn vrouw Anuschka, vriendelijk charmant en puur zonder kapsones, een mooi team.

En dan komen we bij een gerechtje dat wel heel bijzonder was. Spruitjes, karnemelk en gerookt herten hart. Het hart wordt eerst gepekeld dan gerookt en vervolgens heel dun geschaafd. Puree met karnemelk en donker gebakken spruitenblaadjes, rundermerg en gel van appelazijn.
    De smaak van het hart was heel verfijnd, beetje zoet, te samen met de krachtige smaken van de puree met de merg en het zoetzure van de appelazijn ook weer een gerecht dat uitblonk in smaakbalans. Hierbij een Griekse wijn, Pata Trava. Hij heeft de kleur van een rose uit de Provence, lichte oxidatie, exotisch fruit en licht kruidig. Een bijzondere maar ook lekkere wijn bij dit bijzondere gerecht.

Als hoofdgerecht Duif, in hooi gerijpt en op de barbecue gegaard, sappig en mals. Rode biet gerookt en gedroogd. Dit alles op moutaarde en prei as, eigen jus en afgetopt met meringue van rode biet. Ook weer fijne aardse smaken die goed met elkaar harmonieren. Subliem in de smaak. Hierbij een glas rood, Clos Lojen 2015 Bobal Spanje. Vol en fruitig met een klein bittertje zachte tannines.

Na deze bijzondere gerechtjes is er een dessert. Crème van chocolade, sorbet van zuring, gel van munt, flinterdun krokant van chocola met poeder van macha. Volle chocolade smaak samen met de frisheid van de zuring en de munt maken dit dessert heerlijk fris.

We sluiten af met koffie en huisgemaakte friandises.
    Dit was een verrassende beleving. Een jong team met zoveel passie en eigen stijl. Chapeau… We zullen nog veel van hun horen.
    Wij hadden een culinaire middag, gezellig en ongedwongen. De reis meer dan waard.

Francis Clauwaert

Lekker eten, gezellige bar.

Prima eten en vlotte en vriendelijke bediening, normale prijs en voldoende eten. Geen poespas, echte Zeeuwse nuchterheid, kunnen ze op veel plaatsen nog van leren.

21. Internationaal Wolphaartsdijk

Ontzettend goed gegeten, heerlijke gerechten en heel mooi opgediend. Goede service en een mooie ambiance. Echter mocht er iets meer aandacht aan de opmaak van het kaasplankje besteed worden, deze viel in het niet bij de andere borden welke ontzettend mooi opgemaakt waren.

22. Internationaal Wolphaartsdijk

Zeer goede ervaring, eten van hoog nivo, sfeer en personeel is toegankelijk, uitstekende wijnen. Zeker komen wij nog eens terug.

Zeer slecht. Zaak ziet er vies uit, potjes saus die verkleurd zijn en duidelijk oud. Verlept slaatje. Friet is slap, vet en er zit een nare smaak aan, ik denk in ossenwit of ander dierlijk vet gebakken. De standaard is toch al lang plantaardig denk ik... Bamihapje viel uit elkaar en zag er niet gefrituurd uit, paneermeel nog erg oranje en ook die nare nasmaak. Het was niet duur, maar wel voor deze belabberde kwaliteit. Ik heb het grootste gedeelte weggegooid. Dit was dus eenmalig, niet voor herhaling vatbaar.

24. Internationaal Wolphaartsdijk

adriaan

19371 punten
  25. Internationaal Wolphaartsdijk

Vorig jaar aangenaam kennis gemaakt, we zijn benieuwt naar de ontwikkelingen van dit jonge team. Het was prima weer, goede temperatuur, aangename bries en een getemperde zon waardoor het terras de beste optie was. Met uitzicht over de jachthaven en het water, mooi.

Als aperitief een Riesling van Siener uit de Pfalz die goed beviel. Het eerste hapje was een sandwich van kaaskoekjes met ertussen een crème van mimolette, erop een toefje frisse gel. Lekker hartig.

In een houten schaal die de natuur reflecteert vonden we, tussen het touw, twee kussentjes van gebrand brood, gevuld met een crème van piccalilly. Erg lekker, ietsje minder fris dan verwacht.

Een rariteit was de gedroogde wortel die geïnfuseerd was met wortelsap. Erop gerookt zout, toefjes gefermenteerde wortel, bloemen blaadjes, basilicum en duizendblad. Een hele speciale textuur, beetje taai maar mooi hoog op smaak, met aangename smaak accenten, verrassend.

Het lekkerste hapje werd gepresenteerd door de chef zelf. Op een schaaltje gevuld met stukken hout, tarteletje met Hollandse nieuwe afgewerkt met een royaal assortiment kruiden- en bloemenblaadjes. Heerlijk!

Als laatste een hoorntje van filodeeg gevuld met een crème van kippenlever, gel van algen en afgewerkt met forelkuit, ook weer erg lekker, de lever in de hoofdrol.

We waren gereed voor het echte werk, Geert Rutten (Sommelier) presenteerde op kundige wijze de eerste begeleider. Uit zuid Italië een Doride Ciro bianco van het huis De Luca gemaakt van Greco, die mij een beetje aan een appelwijn deed denken. Op het bord een mooie presentatie. Twee stukken makreel, die op gaan in het garnituur van doperwt, sugarsnap, groene asperge, verse kruiden en een granité van zuring, die de smaakmaker op het bord was. De groentes hadden een aangename bite, de granité was zoetzuur met een toets van groene appel en venkel, die de wijn positief beïnvloede. De makreel was mild, deze gaf het gerecht een aangename textuur. Een prima start.

Door met een Riesling 2013 van Siener, van de wijngaard Rotligend gelegen op de helling van de Kastanienberg. Duidelijk voller dan het aperitief, met een fijne mineraliteit, heerlijk. In een zwart schaaltje een stuk gelakte paling op een bedje van wakame met ernaast stukjes courgette en bundelzwammen in een dashi bouillon die heerlijk aangezuurd was. Afwerking met verse kruiden en een speciaal lila bloemetje (met smaak en textuur, wow!). De paling die normaliter de hoofdrol opeist werd nu één met het garnituur, erg goed gedaan De wakame zorgde voor een aangename bite, de wijn was keurig in balans. Genieten!

Uit Zuid Afrika een rijke Viognier met Chenin blanc 2015 van David en Nadia, beetje ingetogen aroma, vol in de mond met een toets van perzik. Op het bord een fleurige compositie met een grote geschoeide langoustine, structuren van wortel (heerlijk aangezuurd) en citrus afrikaantjes. Een speciale schroei bereiding overigens, want de langoustine was behoorlijk doorgegaard, een lekker sappige textuur en een ziltige toets, geweldig lekker. De zuren van de wortel hadden een smaak versterkende invloed op de wijn die met zijn rijke smaak het gerecht aanvulde, prima!

Even een klein overgangsgerecht voor het pièce. Stukjes kreeftenschaar in een basilicum bouillon overgoten met karnemelkstampers en takjes duizendblad. Erg lekker.

Rood uit Spanje (Priorat) in een kleurloze fles, de 4 Gotes 2014, kersenrode kleur met in het aroma tonen van bosfruit in de mond sappig met kruidigheid en een stevige afdronk. Op het bord een keurige balk van de lamsrug, ernaast een quenelle couscous met basilicum en groene olijven, een gebrande groene asperge, dubbel gedopte tuinbonen, stukjes zilverui en aan tafel afgewerkt met een kalfsjus. Het lam had een uitstekende cuisson en een milde smaak. De couscous was verrassend lekker (smeuïg met basilicum toets), evenals de gebrande toets van de asperge. De wijn werd soepeler naast het gerecht, hij vulde het gerecht aan, met zijn zuren en kruidigheid, een hele mooie ronde weer.

De dessertwijn (onlangs nog gedronken), Cerdon 2015 van Renardat-Fache, licht mousserend met in het aroma tonen van aardbei in de mond zacht met relatief weinig suikers. Uit de keuken een hele originele presentatie. In een zwart schaaltje een struik met takjes van koek met aan het eind toefjes gel van magnolia. Deze waren gestoken in een kogel ijs van magnolia welke op een bedje van mascarpone lag dat bedekt was met een poeder van witte chocolade. Magnolia kende ik van de parfums, dit proefde je ook, leuk. Lekker licht en fris, de wijn versterkte de smaak. Een speciale ronde weer.

Voor de laatste ronde waren twee wijnen geselecteerd. De eerste keuze van de sommelier had mijn duidelijke voorkeur. Dit was een hele speciale. Hij was reeds een week van tevoren open gemaakt, verrassend! Een Pinot Gris Maceration 2014 uit de Alsace, zonder enige toevoegingen gemaakt door Jean Marc Dreyer. Beetje troebel met een lichte rode kleur, complex aroma met tonen van aardbei en een hint van karamel, in de mond erg hoog in zijn zuren, wow. Uit de keuken een strakke presentatie, linten van rabarber op een bedje van verse aardbei, een quenelle aardbeien ijs in een saus van rode bessen. Hele mooie pure smaken die de wijn helemaal tot zijn recht deed komen, super.

Als afsluiter nog een krachtige espresso in een leuk klein kopje en een viertal lekkere friandises, waarbij de witte chocolade kogel gevuld met een vloeibare bolus in positieve zin opviel.

Bediening was uitstekend, op een ontspannen informele wijze, met Anuschka Meliefste als maître. Geert Rutten als sommelier, (een sterke aanwinst) met goede presentaties en een keurige wijnselectie. De inmiddels uitgebreide keuken brigade presenteerde zelf om beurten de gerechten, super!

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, vijf gangen menu €50,-, huiswijn €6,50, begeleidende wijnen €6,50 en koffiearrangement €4,50.

De keuken is doorontwikkeld. Waren we vorige keer al aardig onder de indruk door het gebruik van gefermenteerde smaakjes en verse kruiden. De balans, in het gebruik ervan, is geoptimaliseerd. Erg goede uitgekristalliseerde gerechten met prima cuissons, uitstekende smaakbalansen met ernaast uitgelezen wijnen die naadloos aansluiten. Wij worden fan en het volgende bezoek zal zeker minder lang op zich laten wachten. Niet dichtbij maar een reis waard.

Top, het eten, de scampies een 10. Mooi uitzicht op het Veersemeer en een top gastheer 👍👍👍👍

Lien Gerard-Cornelisse

Verjaardag moeder/oma/over oma: 95 jaar. Afspraken niet nagekomen. Vanwege kleine kinderen gevraagd om maaltijd om 18u. Hoofdmaaltijd kwam om 20.45u. Latere gasten werden eerder bediend. Hoofdmaaltijd niet smakelijk: friet en gebakken aardappels, lauw; vlees en vis erg droog en smakeloos; sausjes niet lekker. Alleen voorgerecht goed. Mijn moeder werd niet als eerste bediend, alleen bij het dessert. Veel gevraagd "Wilt u wat drinken". Bestelde petit foor was klein cake gebak. Familie met kids eerder weg. Ik ben zéér teleurgesteld!

Weer eens bij Den Baas en zijn madam wezen eten! Verbazingwekkend hoeveel verandering, het is nu echt een mooi compleet plaatje geworden!

Eten & Drinken een 10: het eten was uitstekend heel veel verbetering ten opzichte van vorige keer en toen was het ook al goed!

Sfeer een 10: het was weer een geweldige beleving en ik zat heerlijk op mijn gemak!

Service een 10: Service was ook weer top!

Prijs/Kwaliteit een 10: wezen lunchen en het "baasje" besteld, dit is echt een verrukkelijke lunch en leuke opmaak van het bord. Zeer goed geprijsd, had ruim voldoende gegeten!

Ze kunnen mij daar vaker gaan zien!

F thiel

den dikke