Den Baas en zijn madam in Wolphaartsdijk

1420582124 100
1496190309 75
1511311946 82
1519952881 83

1. Voor wie van een goed stuk vlees en een goeie pot bier houdt is dit echt een topper. Dit klinkt of het enkel voor mannen leuk is maar geloof me, het is voor beiden top.

2. Rick Froijen Heijmans

Na een eerder minder bezoek, heeft de eigenaar alle moeite gedaan om dit recht te zetten. Alle lof daarom voor dit restaurant

3. Christine

Het is er heel gezellig en je hebt een mooi uitzicht over het veersemeer. De bediening is altijd vriendelijk en het eten zelf is heerlijk. Ook voor vegetariërs hebben ze lekkere gerechten op de kaart.

4. Estebañ K.

Vriendelijke bediening, keuze uit bijna 200 verschillende soorten bier, en geweldig eten. Den Baas zelf is een aardige man, maar je moet met zijn humor omkunnen... anders kan hij wat bot overkomen. De varkenssteak is subliem! Een echte aanrader! Een aparte eet-ervaring, maar wij komen zeker terug. Top jongens, doe zo voort!

5. Sfeervolle inrichting met een zeer mooi uitzicht over het veerse meer. Vriendelijke bediening en met bijna 200 verschillende bieren op de kaart, weet de ober je steeds wel een passend biertje bij je eten te serveren. Alles bij elkaar hebben we weer genoten van een supper avond!

6. Wat een onwijs leuk restaurant! Goede sfeer, lekker eten en erg gastvrij en leuk personeel!
    Leuke inrichting, doet mij denken aan een bruin café.
    Een echte aanrader!

7. Eerder deze maand gezellig wat gegeten en gedronken. We willen bier bestellen, 3 verschillende zijn op! Jammer dat er dubbele drankjes e.d op de bon stonden en zelfs een dure vismaaltijd van het tafeltje ernaast. Wel netjes opgelost. Gisteren na een mooie rit toch weer even langs. Mooie tussenstop. Eerst even boven kijken en ja ... er was plaats. 20.15 dus tijd voor koffie met iets lekkers was de planning om daarna nog lekker een borreltje te nemen. We worden hartelijk welkom geheten. De kaart om te eten wordt uitgelegd. We geven aan dat we komen om te drinken. Er wordt gezegd dat we beter aan de bar binnen kunnen zitten. Een oh...en de dame verdwijnt naar binnen. Ze komt terug, we mogen blijven maar geeft aan dat de tafel om 20.30 gereserveerd is. ???!!!! Dit stond er niet op. Geen zin in verdere discussie en we zijn vertrokken. Als ik wilde eten was er zeker geen sprake van een reservering. Niet netjes en er komt geen vervolgbezoek!

8. Ronnie vermeulen

Zeer lekker gegeten wederom. Mooie locatie. Mooi terras. Goede bediening. Op en top heerlijk weer

9. R. de Regt

Gisteren (helaas) wezen eten. Voorgerecht: Top!!
    Hoofdgerecht: Bagger!! Écht slecht. Veel te rauw. Niet doorheen te komen, vol 'pezen', scherp mes kwam er bijna niet doorheen.
    Jammer. Écht jammer. Ga nóóit meer.

Richard

10. Francis Clauwaert

Lekker eten, gezellige bar.

11. Top, het eten, de scampies een 10. Mooi uitzicht op het Veersemeer en een top gastheer 👍👍👍👍

12. Weer eens bij Den Baas en zijn madam wezen eten! Verbazingwekkend hoeveel verandering, het is nu echt een mooi compleet plaatje geworden!

Eten & Drinken een 10: het eten was uitstekend heel veel verbetering ten opzichte van vorige keer en toen was het ook al goed!

Sfeer een 10: het was weer een geweldige beleving en ik zat heerlijk op mijn gemak!

Service een 10: Service was ook weer top!

Prijs/Kwaliteit een 10: wezen lunchen en het "baasje" besteld, dit is echt een verrukkelijke lunch en leuke opmaak van het bord. Zeer goed geprijsd, had ruim voldoende gegeten!

Ze kunnen mij daar vaker gaan zien!

13. den dikke

14. We werden vriendelijk ontvangen en bij entree was het buiten nog licht, echter bij het invallen van de duister het idee of je in het donker zat, kaarsje van de tafel bijna gebruiken om de kaart te kunnen lezen. Het eten was ronduit onder de maat. De steak was droog en proefde zuur en de zeeduivel was in mijn beleving niet op de juiste manier gegaard, was met geen mogelijkheid van het vel te krijgen, en de smaak was ook ver te zoeken. 150 soorten bier is wel leuk, maar de prijzen zijn dat ook. Het toetje was karig gezien de prijs en de chocolade mouse was kleverig/vettig, niet lekker dus. Gezien de joligheid die de website doet vermoeden dat het een bourgondisch avondje uit moet worden, mijn advies, zoek nog even verder. Ik kan me niet voorstellen dat er hier dikke voldoendes gescoord worden, zoals ik in andere recensies lezen kan, hier ontstijgt het nauwelijks het cafetaria niveau.

15. Paul Badts

Beste, zoals steeds was het eten zeer lekker, de vriendelijkheid en netheid was uitmuntend.
    Ik kan alles in één woord beschrijven : SUBLIEM!

16. Vrijdagmiddag samen met mijn vrouw gaan lunchen in Wolphaartsdijk. Den Baas en zijn Madam bezocht, wat zitten die op een mooie locatie! Een leuk restaurant ingericht met allerlei snuisterijen en uitzicht op het Veerse meer.
    Voor de scampi's in knoflook roomsaus komen we zeker nog een keer terug, wat zijn die lekker zeg! Gastheer vriendelijk en amicaal wanneer het kan. Heerlijke zelfgemaakt friet met huisgemaakt mayonaise en bruin bier van de tap. Een aanrader!

17. Zaterdag naar Den Baas en zijn Madam geweest. Van tevoren had ik al weinig positieve dingen gehoord maar ik beoordeel het liever zelf dacht ik.

We kregen een leuk tafeltje en de ontvangst was vriendelijk. Wel erg lang moeten wachten op ons eerste drankje. Voorgerecht was salade met forel en dat was lekker. Hoofdgerecht stoofpotje met varkensvlees (vlees wat aan de taaie kant) De frietjes waren in oud vet gebakken. Nagerecht ijs met tiramisu, deze was echt niet te eten, was teveel boter gebruikt en viel enorm zwaar. Ook was er geen suiker toegevoegd.

De locatie is wel oké, maar wel rommelig en hangende mensen aan de bar (beetje kantine-achtig).
    De bediening was wel vriendelijk, maar ze kwamen niet vragen of we nog wat wilde drinken. Als je vraagt zou je nog een keer gaan? Is toch mijn antwoord nee.

18. Op een avond in december weer naar Den Baas en zijn Madam. We krijgen een menukaart. Deze is op een hoes van een LP geplakt. Leuk idee.

We gaan vanavond voor de carpaccio en duo van zalm vooraf, Livar en Zwaard van den Baas als hoofdgerecht en na wordt keuze van de chef.

Het duo van zalm bestaat uit een graved lachs en een gerookte zalm. Temperatuur van de zalm is prima, niet te koud. Het wordt geserveerd met wat frisse salade, rode ui, kappertjes en whiskey saus.

De carpaccio is ook in orde. Deze wordt geserveerd met de standaard ingrediënten en cress van bietjes. Ook dit gerecht is smakelijk op temperatuur.

Het hoofdgerecht is een stuk Livar. Een heerlijk stuk vlees, perfect gebakken. Het is niet helemaal doorbakken maar wel gaar zodat het vlees nog zijn vleessappen heeft behouden. Het wordt uitgeserveerd met mostersaus, gourgette, prei, paprika en een aardappelkorket. De borden ogen wat rommelig maar wat er op ligt is prima.
    Het zwaard van den baas is op verzoek wat kleiner gesneden. Het zijn anders twee flinke stukken tournedos. Het wordt opgediend met wat gebakken groente en gebakken champignons. Deze laatste zijn helaas koud en niet op smaak. Blijkbaar zijn deze vooraf in grotere hoeveelheid gebakken en worden deze met het uitvragen van de gang op het bord gelegd.
    We krijgen er smakelijke friet bij en, niet te vergeten, de borden zijn wat opgewarmd.

We sluiten af met het grand dessert. Dit is een verrassend dessert met huisgemaakte gerechtjes. Zo vinden we een taartje van flensjes met een bavarois met Ename Blond bier, een soort brownie van brood en met rozijn en een bolletje ijs.

Voor meer info, zie restaurantrecensie.blogspot.nl

19. Na een rommelige ontvangst, kregen we na lang wachten de kaart, en na nog eens een poosje wachten een mandje met broodjes en kruidenboter. Dit was lekker. Daarna hoofdgerecht gekregen. Het vlees hiervan was goed en veel. Frietjes die erbij werden geserveerd waren hard en klein en niet te eten zonder een vulling te verliezen. Toen we hier wat van zeiden tegen de alleraardigste serveerster, kregen we te horen dat we ze beter thuis konden bakken en dat ze er inderdaad niet uit zagen.

Ook werd er door de desbetreffende serveerster al snel gevraagd of we klaar waren. Toen ze zag dat er nog 2 mensen van ons gezelschap aan het eten waren, zei ze dat ze instructie had gekregen om onze tafel zo snel als mogelijk leeg te krijgen. De zaak zat niet eens halfvol, dus het kon niet om een tafeltje te doen zijn, we voelden ons niet welkom.

Tevens was het bestek erg vies. Prijs kwaliteit is echt niet in verhouding. Erg jammer, want we hadden ons echt verheugd op een fijn avondje uit in een gezellig bourgondisch restaurant. Ons ga je er niet meer zien en ik ga het ook niet aan raden aan anderen.

20. Zaterdag bij Den baas en zijn madam uit eten geweest. Gelukkig van te voren gereserveerd want de zaak zat helemaal vol. Bij binnenkomst moesten we nog wel even wachten omdat de tafel nog niet vrij was, hierdoor even aan de bar gezeten om wat te drinken. Gezelligheid was troef aan de bar en eigenlijk wilden we nog niet verkassen toen ons tafeltje vrij kwam. Voor ons was het de eerste keer hier maar het ontvangst door de Madam en ook door de overige gasten was zeer amicaal en voelde als een warme deken over je heen.

De gekozen gerechten kwamen vrij snel naar de tafel en waren ook vrij groot van portie. Mijn vrouw kon het gerecht zelfs niet helemaal op. Het was qua smaak ook zeer goed en leuk aangekleed op het bord. Dit restaurant is zeker een aanrader en we zullen hier ook vrij snel weer een keer naar toe gaan...

21. Trudy Nagelkerke

22. Van Dam Lisette

Een week of drie geleden ben ik, tesamen met mijn echtgenoot een hapje gaan eten bij Den Baas en zijn Madam. Wij kozen allebei voor de hazepeper stoofpotje met sla en frietjes, vergezeld van een glas rode wijn.
    De hazepeper was mooi opgediend in een apart keteltje. Wat ik miste in het stoofpotje waren de klassieke kleine uitjes en spekblokjes, er was enkel wat wortel in geknald. Frieten waar de schil nog aanhangt vind ik niet smakelijk. Als - overbodig - toemaatje was er nog een toef lauwe aardappelpuree en een stuk cement dat gratin dauphinois moest voorstellen!! Het slaatje ontbrak, eveneens ons glas wijn. Ondanks dat er maar drie tafeltjes bezet waren moesten we de garçon van dienst achterna hollen om ons slaatje te vragen en de wijn. Dit kan toch echt beter!!

23. Jasper van Heerstevoorden

Heerlijk gegeten echt, vooral als je kijkt hoeveel je betaalt. Ook fijn dat ze snel naar de tafel komen als ze zien dat je drinken op is. Wifi zonder wachtwoord... lekker makkelijk en snel genoeg om een foto te posten. Liken met Facebook was ik toch al van plan!

24. Verscheidene keren goed en lekker gegeten. Toffe baas (of is het madam), goede chef en sous-chef, vriendelijk personeel. Keuze uit vele bieren en aangenaam terras met uitzicht op de jachthaven en het Veerse meer. Ook ruimere openingsuren dan andere eetgelegenheden in de omgeving.

Wat wil je nog meer?

25. Vandaag op advies van vrienden naar Den Baas geweest.

Eerst gezellig aan de bar gezeten om uit de enorme lijst met bieren te kiezen, hierin een veilige keuze gemaakt met de vedett white... altijd lekker! Vrouwtje nam een wijntje welke ook heel lekker was.

Besloten om hier vanwege de gezelligheid om ook te blijven eten. Biefstuk met friet en mijn vrouwtje heeft zalm gegeten. Beiden waren zeer goed gebakken en royale porties... hier ga je echt met een volle buik weg.

Als toetje beiden grand dessert gegeten, dit is echt een toppertje!

Echt een aanrader om hier te gaan eten of om lekker gezellig aan de bar te hangen...

26. Johan contant

Leuke gezellige zaak, fijne uitstraling. Lekker eten. Geeft goed gevoel, beetje Vlaanderen in Zeeland.

27. Enkele weken geleden gaan eten op aanraden van een collega, heerlijk gegeten geitenkaas krokketjes en tournedos rossini! Toffe locatie, leuke sfeer en voortreffelijke bediening! AANRADER!

28. wies en theo bax uit t brabantse budel

We hebben erg genoten van de ongedwongen welkome huiselijke sfeer. Wesley maakt er een leuke Belgische boel van. We hebben met vrienden heerlijke mosselen gegeten. Een goed adres om er te vertoeven. Jammer dat we er in de buurt op vakantie waren, anders zouden we er regelmatig vertoeven, proost. Een tien.

29. Sheila wong chung

Een vette 10!! Als eerst altijd gezellig. Eindelijk eens iemand die even een babbeltje komt doen aan je tafel... goed eten/drinken, vooral die havana rum is top. Wij komen graag!!!

30. Michaël

Al meermaals heerlijk gegeten, prijs kwaliteit een echte aanrader, grote meerwaarde voor Wolphaartsdijk. Supervriendelijke bediening, zelfs laat op de avond nog mogelijk eten te krijgen. Doe zo verder!

31. Cisca Veen

Tosti, oud, nauwelijks ham/kaas. Tweede koffie niet gekregen, stond wel op rekening.

32. Gebakken paling met een slaatje van rucola en zongedroogde tomaatjes, huisbereide frieten en mayonaise, en daarbij een Witte Trappist La Trappe... Meer hoeft dat niet te zijn... Mooi terras met zicht op de haven, vriendelijk personeel, ruime bierkaart en lekker eten. Voor herhaling vatbaar!

33. Een campari met ijs? Het spijt ons meneer, het ijs is gesmolten.
    Een kan koud water? Helaas, het wordt een kan lauw water
    Het bestek? Slecht of helemaal niet gepoleerd.
    Het tonijngerecht? Jammer, niet meer verkrijgbaar.
    De lamskoteletten? Weinig smaak.
    Deugde er dan helemaal niks? Jawel, de gamba's waren heerlijk en de meisjes die ons bedienden allervriendelijkst - zó vriendelijk, dat we het niet over ons hart konden verkrijgen om ze te vertellen dat onze eerste kennismaking met De Baas en zijn Madame ons slecht bevallen is.

34. Remco & Manon

Erg mooie locatie met een gezellige en ongedwongen sfeer. We komen zeker een keer terug!

35. Goede sfeer, echt gezellig. Eten smaakt goed en is zeker voor herhaling vatbaar. Veel keuze uit bieren en er wordt goed advies gegeven als je vragen hebt over eten of drinken.

36. Heerlijk gegeten, top bediening, super gezellige sfeer!! Echt een aanrader! Wij komen heel zeker nog vaak terug!!

37. Brigitte Chochx

We zijn daar gaan eten met 32 man. Op tijd ons eten gekregen, heel lekker en de sfeer was ook super. Voor herhaling vatbaar!

38. jeannine

Dinsdag 12 mei gaan eten bij Den Baas en zijn madam. Ik had carpaccio wat niets speciaal was, wel dat er zand tussen de sla zat. Mijn man zijn garnaalkroketten waren super.
    Ik had dorade, die echt niet lekker was, die stonk echt! Mijn man steak met pepersaus, die was echt lekker.

Den baas vroeg of het lekker was, heel subtiel gezegd dat er iets met de vis was. Den baas kwam terug en zei dat er echt niets mis was met de vis, het was mediterranee en gemarineerd in tijm en dille; misschien toch naturel houden want de reukorganen willen ook wat, dit was gewoon slecht.

Wij zijn horecamensen en weten echt wel hoe vis die te lang bewaard word smaakt. Dit kan gebeuren maar los dat dan op een deftige manier op en bied op zijn minst je exuses aan.

39. Voor het eerst hier gegeten, erg van genoten! Goede vriendelijke bediening. Waanzinnig uitzicht en heerlijk eten! Top avond, gaan hier zeker nog terug komen!!

40. De prijs/kwaliteit is ietwat uit verhouding als je het mij vraagt. Verder was het uitzicht formidabel, was er een leuke open keuken, hebben we genoten van lekkere, speciale biertjes en was de bediening vriendelijk en attent. Al moet wel gezegd worden dat ze allen anders gekleed gingen, niet zo netjes, maar wellicht kwam dat doordat ze nog niet lang open waren. Voor een drankje op de zonnige zondagmiddag komen we zeker terug!

41. Toch nog maar een keer gaan lunchen. Stoverij met frieten. Een echte stoverij !! Zo blijkt. We zijn een week in wolphaartsdijk op de camping daar. Toch is het een aparte wereld. Mooie locatie, mooi uitzicht, Vlaamse keuken. Ik blijf erbij het blijft me verbazen. Blijkbaar is den baas pas begonnen en is de zaak nog niet klaar. Ik moet zeggen, als hun zo doorgaan kom ik volgend jaar weer op vakantie naar wolphaartsdijk!

42. Toen we binnen kwamen werden we heel erg vriendelijk ontvangen door het personeel. Ze zagen er keurig netjes uit en waren heel vriendelijk. We kregen een prachtige tafel met het uitzicht op het veerse meer. Wat wij heel erg leuk vonden was de menu kaart. Alles was grappig omschreven. Zeer origineel! Het eten was echt heerlijk! De eigenaar kwam nog aan onze tafel staan en maakte een praatje met ons en grapjes.

Met 2 woorden Klasse tent!
    We gaan er zeker vaker heen!

43. Barry Opdam

Na een mooie rondrit kwamen wij op een zonnige middag bij het café-restaurant aan "voor een goede pint". Het was heerlijk weer en ik had zin in een lekker blond biertje. Het betreffende bier was er niet, "want het is nog geen seizoen, meneer". Vervolgens wordt mij een donker Kerstbier van La Chouffe voorgeschoteld, die zal wel over zijn geweest. Verder is het interieur niet beter dan de gemiddelde voetbalkantine, het terras zit aan de schaduwzijde van het etablissement, de bediening droeg allemaal een andere outfit, de prijzen zijn te hoog en 'den Baas' is een vervelend amicale vent, maar het uitzicht is mooi en het biertje waar ik niet voor had gekozen was wel lekker.

44. We zijn hier afgelopen zondag wezen eten, binnenkomst werden we vriendelijk begroet en naar onze tafel gebracht, mooi uitzicht op het Veerse meer.

Het eten viel ons vies tegen, weinig gerookte zalm en garnalen in de voorgerechten en vonden het jammer dat er geen goedkopere gerechten tussen stonden.
    Hoofdgerecht hadden we varkenshaasmedallions en kregen varkenshaas, niet erg maar zorg dan tenminste dat het gaar is. Ook was er cote d'los besteld, hier zaten aardig wat pezen in. De messen die we kregen waren vrij bot. Miste bij de hoofdgerechten wel wat warme groenten (had beste gekund gezien de prijs).
    Nagerecht kon weinig mis mee gaan, grand dessert stel ik me wel wat anders bij voor.

Tevens is het misschien ook logisch dat er bij elk drankje wat een gast drinkt er ook een schoon glas bij wordt geserveerd en niet dat alle drank in 1 en het zelfde glas moet.

We gaan regelmatig uit eten maar we zullen hier nooit meer terug keren.

45. Ot Leendertse

46. Mooi uitzicht, huiselijke sfeer en eten van een perfect niveau. Kan niet wachten om terug te gaan.

47. We zijn er wezen eten met een groepje van 5. Zelf had ik de carpaccio die royaal was opgemaakt. Als hoofdgerecht had ik de biefstuk met champignons die precies zoals ik wilde gebakken was. En ben helemaal te spreken over de verse frietjes, waar zie je die nog?! Een aanrader!

48. Vriendelijk ontvangen, mooie plaats en heerlijke biertjes. Ik had een enorm stuk vlees wat erg lekker was, de Belgische tekst betekend enige oefening maar dan heb je ook wat. Alle 6 de tafelgenoten hebben prima gegeten, en totaal geen klachten gehad!! Een prima avond en dito eten. Kan mij ook niet vinden in sommige recensies. Kom binnenkort nog een keer terug voor de lunch, wat vast en zeker weer net zo goed is!!

49. Vandaag lekker wezen eten bij 'Den baas en zijn madam'. We kwamen binnen en werden eerst op een vrolijke manier verwelkomd door het vriendelijke personeel!
    Vervolgens werden wij neergezet aan een tafeltje met prachtig uitzicht over het veersemeer. En al snel kwamen ze langs met de menukaart en boden ze ons drinken aan. Eerst kregen we super lekker vers brood, met lekkere kruidenboter. Zelf had ik geen voorgerecht, maar had ik meteen voor het hoofdgerecht gekozen. Ik had een lekkere steak met pepersaus, en lekkere zelfgemaakte frietjes! Het was heerlijk. Mijn toetje was een grand desert met lekkere bananenijs en slagroom en was het bord netjes opgemaakt! Dus mijn complimenten en ik ga er zeker vaker eten!

50. Bij binnenkomst werden wij verwelkomd door een vriendelijke serveerster. Eerst een drankje gedaan aan de bar en daarna aan tafel met schitterend uitzicht op het Veerse Meer. Wij hadden gekozen voor het menu van de chef, een heerlijke visschotel. Buiten de kaart heeft de chef iedere week een leuk menu.
    De visschotel bestond uit victoria baars, kabeljauw, zalm en een gamba. Over de vis zat een heerlijke dressing met kappertjes. Daarbij werd er vers gesneden friet geserveerd, salade en courgettes. We hebben heerlijk gegeten. Wij gaan zeker nog een keer terug, de rest van de kaart zag er veel belovend uit.

51. Via Sweatdeal kennis gemaakt, en met succes! Het voorgerecht met garnalen is een royale portie en het hoofdgerecht met zalm precies hetzelfde... Ik kan er kort over zijn, het eten is heerlijk!

Wij gaan zeker binnenkort terug (wij waren er de 1e dag) om verder de kaart te ontdekken.

53. fransdewaele