JanZen in Woerden

Voel je thuis bij JanZen, beleef het.

Ruim parkeerplaats voor de deur.
    5 km vanaf afslag no13 Nieuwerbrug A12

ma lunch 12:00 - 16:00 diner 17:00 - 00:00
di lunch 12:00 - 16:00 diner 17:00 - 00:00

Restaurant JanZen

Restaurant JanZen is een bijzonder huiselijk restaurant gevestigd in een art deco pand aan de rand van Woerden.
Unieke locatie midden in het groene hart. Tussen de weilanden met de luxe van vrij parkeren voor de deur met uitstekende bereikbaarheid vanaf de A12 (afslag 13).

Imposant pand
Het is een imposant pand, huiselijk warm sfeervol ongedwongen met aandacht voor alles wat ons vak zo mooi maakt. Er is daarnaast veel aandacht besteed aan de akoestiek wat veel rust geeft tijdens het eten.

Wat is mogelijk
We zijn dagelijks geopend met uitzondering van de zondag. Door de weeks is het ook mogelijk om (zakelijk) te lunchen. Voor vergaderingen, presentaties of meetings gaan wij graag eerder open op verzoek.

Wilt u op een zaterdagmiddag of zondag met een groep lunchen of high tea? Of zoekt u een trouwlocatie? We gaan dan graag op verzoek open.

Restaurant JanZen in de kerstsfeer.

Vrijdag 9 December starten wij onze kerstperiode muzikaal. Willemijn May op kersttour ….. deze kans konden wij niet aan ons voorbij laten gaan. Daarom kondigen wij vol trots dit unieke huiskamerconcert aan. Je kunt erbij zijn ! Met vrienden, familie of zakenrelaties. Wij verzorgen een speciaal 4 gangen keuze menu incl welkomstdrankje voor slechts 49.50

Verras jezelf en je gast(en) met een heerlijke ontspannen avond in aanloop naar de kerst.

Reserveer tijdig en wees erbij !

Wij kijken er naar uit.

1319287184 86
1420151824 72
1492197996 81

1. Joost Rooms

In een mooie omgeving genoten van een culinair verrassings arrangement met een mooie wijn begeleiding, ondersteund met een prettige en professionele bediening.

2. Kerstdiner 2017 bij Janzen, een bijzondere belevenis en zeer goed verzorgd. Een prachtig ingericht feestelijk restaurant. Zeer huiselijk. Ons goed bevallen. 8 Gangen met voor elk wat wils. Goed afgestemde volgorde, wachttijden zijn er, echter zeer acceptabel, want je ziet van alles en je gezelschap aan tafel bepaalt ook of het fijn is. Eten allemaal top. Kortom, zeer aan te bevelen. 1 Verbeterpunt wat mij betreft: als er gevraagd wordt: wilt u nog koffie, ga ik ervan uit dat datgene wat je erbij "krijgt" hoeveel dan ook, hoe lekker dan ook, (en dat was het zeer zeker) hoe mooi ook gepresenteerd, niet €8,5 kost. Dat vind ik overdreven duur. Dan moet men dat bij de vraagstelling vermelden.

3. Lekker gegeten, goede hoeveelheden, prima tijd tussen de gerechten, personeel doet erg zijn best om er een gezellige avond van te maken. Wij komen zeker nog een keer terug!

4. Wij hebben heel erg lekker gegeten bij JanZen! De bediening was heel fijn. Ze kwamen op de juiste momenten aan onze tafel. Ook de tijd tussen de gerechten was erg prettig! Wij hebben een hele fijne avond gehad.

5. Erg lekker en kwalitatief gegeten. Ook heel prettige en correcte bediening. Mooie locatie, allemaal prima dus.

6. Heeeeerlijk gegeten! Wel erg lawaaierig.

7. Erg lekker gegeten. Heel ontspannen en gezellige sfeer. Het bediend personeel is zeer klantvriendelijk en geeft je een zeer welkom gevoel.

8. Marcel de Lange

Wij hebben buitengewoon heerlijk gegeten bij JanZen in Woerden. Het was heel duidelijk dat de gerechten met veel zorg waren klaargemaakt en blonken uit qua smaak, compositie en kwaliteit. Verder werden we correct ontvangen en verzorgd.

9. Van den Ingh

Heerlijk gegeten fijne service jammer en onterecht dat t rustig was.

10. Zeer goede ervaring. Een gevarieerde kaart met keuze uit meerdere lekkernijen. Daardoor was het lastig kiezen. 35 euro voor 3 gangen is een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Daarnaast is de service en sfeer ook top. Hier kom ik zeker nog eens terug.

11. Fam.Kroeze

Lekker eten en vlotte bediening!

12. Kees van den Berg

We hebben heerlijk gegeten. We hadden het 6-gangen hapjes menu. Vooral de roodbaars filet viel in de smaak en bij de koffie kregen we nog diverse lekkernijen.

13. Gezellige sfeer, iets te amicale gastvrouw, lekker gegeten.
    Voorgerechten waren heerlijk, hoofdgerecht wat minder. Ook een beetje ouderwets geserveerd, grote plas jus waar tig groenten in lagen, keiharde mais die van mijn bord vloog omdat ik er niet doorkwam.

14. Veel te grote porties, teveel verschillende smaken. Personeel niet erg vriendelijk, eigenaar opdringerig met water. Wilde geen Pellegrino meer, maar toch haalde hij een nieuwe fles, die wij weigerden. Vond hij niet aangenaam, en wij ook niet. Hier gaan wij nooit meer naar toe. Niet onder de indruk van de kookkunst van de kok, vullen, maar niet smullen. Zullen nooit in de Lekker bij de top 500 behoren.

15. Mooi weer, heerlijke wijnen, lekker eten en een zeer goede bediening. Een aanrader.

16. Heerlijke lunch beleefd, met een passend wijntje! Na afloop een nog lekkerder dessert !
    Locatie is zo verrassend rustig en koel onder de bomen.
    Echt zen ook..........

17. Harmen Coops

In een woord geweldig. Het is een top locatie. We hebben een heerlijk twee gangen lunchmenu gegeten op het terras. Sfeer goed, eten goed, bediening goed. Echt een ontdekking voor ons alle vier. Hier komt een ieder van ons zeker nog een keer terug!

18. Eric de Jonge

Prima eten en voldoende keuze.
    De bediening en het tempo was ook een prima ervaring.
    Een aanrader voor iedereen die rustig wil tafelen met vrienden/familie!

19. Goed en prima eten,
    De keus viel op het dagmenu.
    Goede wijn en vanwege het mooie weer op het terras.
    Zeer vriendelijke service met aandacht voor het feestje wat wij te vieren hadden

20. Liz Kempen

Mooi pand van binnen en van buiten.
    Zeer goede keuken!
    Goede en vriendelijke bediening.
    Voor herhaling vatbaar!

21. Guido Delver

Prima sfeer en locatie. Mooi menu wat betreft opzet en aanbod. Uitstekende prijs prestatie en een goede service. Ik kom (weer) terug.

22. Super lekker eten, goede bediening!

23. Goed en prima eten,
    De keus viel op het dagmenu.
    Goede wijn en vanwege het mooie weer op het terras.

24. j smith

Heerlijk gegeten en gedronken. Vanwege mooie weer zelfs op terras. Prettige bediening en goed advies. Voor herhaling vatbaar.

25. Maarten Wolleswinkel

Bij toeval in de buurt en lunch op maandag geboekt. Ze hebben er voor mij en mijn vrouw een echt feestje van gemaakt. Heerlijke Canadese coquilles gevolgd door een prachtig vers stukje griet en een mooi zuiglam. Alles met perfect gecombineerde wijnen per glas. Goed gasheershap,
    Uitstekende keukenbrigade. Een aanrader.

26. Bianca Vreeken

Weer geweldig gegeten bij Janzen! We komen gauw weer terug.

27. Vijfhuizen

Jammer dat die man geen zin meer heeft in zijn werk. Hij straalt het helemaal uit.

28. Suba 23 punten

Met echtgenote mijn verjaardag gevierd met een dinertje in dit restaurant.
    Het restaurant is gevestigd in een jaren 30 pand, fraai gelegen in het Groene Hart. Het ademt een huiselijke rustige sfeer.
    Wij kregen een tafeltje aan het raam waar we konden genieten van de late lentezon.
    We werden hartelijk en plezierige welkom geheten en kregen vlot een aperitief met brood, tapenades, krokant bladerdeegstengel en gemarineerde champignons.
    We kozen voor het 3 gangen menu. Als voorgerecht prima bereide Canadese coquilles en een traditionele Kingcrab cocktail. Voor het hoofdgerecht namen we een Runderlende met een stoofpotje van runderribstuk en Kalfssucade vergezeld van een heerlijk krokant gebakken kalfszwezerik. We namen beide het dessert van de dag dat bestond uit een wafel gevuld met warme morellen met saus en wat ijs.
    We namen bij het eten op goed advies van de manager bijpassende wijnen uit het ruim voorziene wijnassortiment.
    Kwaliteit van het eten en de charmante en deskundige bediening hebben ons een prima viering bezorgd.

29. Lekker en goed eten. Kwaliteit goed. Service zeer goed, goede uitleg over eten, op tijd om te vragen of iemand nog iets wil drinken en wanneer volgende gang kan komen. Zeker een restaurant waar wij nog een keer gaan eten.

30. t.a.fijen

Prima; over de hele bandbreedte een dikke acht

31. Nick Maros

Uitstekend gegeten in een zeer sfeervol ingericht restaurant, we komen beslist nog een keer terug.

32. Bouchatta

Eten was heerlijk, service was goed. Fijne huiselijke sfeer.

33. Jos Borghols

Afgelopen zaterdag weer heerlijk gegeten bij JanZen. De menukaart is heel origineel en de gastvrijheid en service buitengewoon.

34. Boy 5 punten

Ons gezelschap (8 pers) waren alle zeer te spreken over het restaurant.
    Heerlijk gegeten en we komen zeker nog een keer.

35. Viel ons een beetje tegen. Niet heel verrassende smaken, beetje flauw. Beetje duur voor wat het was. Service was ok. Wel een gezellige sfeer in een prachtig pand. Al het lekkers bij de koffie was wel iets te veel van het goede na een heel menu.

36. Magda Roestenburg

Sfeervol, gezellig, persoonlijke aandacht! Een echte aanrader! Daarnaast voldoende parkeerruimte, makkelijk te bereiken. Top!

37. J. van Zweeden

We hebben heerlijk gegeten. Jammer dat er in de prive kamer gerookt werd. Dat was hinderlijk te ruiken in het restaurant.

38. Heerlijk genoten van het verassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Een echte aanrader!

39. Diddy van Veldhuizen

Fantastisch restaurant, mooie originele gerechten, fijne informele sfeer. Echt een aanrader en ik kom er zeker nog eens terug.

40. J.Versteeg

Prima ontvangst en snelle bediening met het drankje en goede entree met vers heerlijk brood plus een heerlijke amuse voor de start van onze bestelling geplaatst.

41. Op donderdagavond bij Janzen gegeten, het restaurant zat bomvol en terecht. We hebben geweldig lekker gegeten, de kaart was net nieuw en vol bijzondere gerechten. We komen snel weer terug.

42. T. Dijkhof

Gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten!

43. We hebben in JanZen lekker gegeten, maar vonden het weinig bijzonder (afgezet tegen andere bib gourmande restaurants). De puree in de garnituur was erg droog en de spruitjes nog wat hard. De bediening was vriendelijk, maar kon niet altijd vertellen wat er op het bord lag. Dus goed bezig, maar nog aardig wat puntjes op de i op dit niveau.

44. Gert van Alewijk

Uitstekend eten, voortreffelijke wijnen en een prettige bediening. En dat alles voor een meer dan schappelijke prijs.

45. Gastheer gaf ons niet het gevoel welkom te zijn. Smeerseltjes stonden al op tafel toen wij aankwamen. Amuse en voorgerecht zat weinig smaak aan. Bij mijn hoofdgerecht (lever) viel de smaak van de lever weg door de sterke smaak van de andere dingen op het bord. Broodbordjes werden niet weggehaald bij de volgende gang. We kozen voor een wijnarrangement, bij het menu, maar er werd niet gevraagd of we nog iets te drinken wensten, ook niet bij het dessert. Dat was wel lekker geweest. En zoals ook iemand anders aangaf: na een menu met een dessert zijn de friandises bij de koffie te overdadig. Als ik kies voor koffie na een menu hoeft daar niets meer bij te zitten. Zo'n uitgebreide koffie met eventueel een likeurtje zou wat mij betreft in het rijtje van dessertkeus kunnen staan.

46. Gister met 2 personen gegeten. Eten was bijzonder goed. Mooie streek en seizoens producten worden geserveerd met passende wijnen.

47. Lekker gegeten, verhoudingen in grootte bij 6 gangen verrassingsmenu niet kloppend (mini voor-tussen en erg veel bij hoofdgerecht). Brood niet vers. Wel lekkere gerechten en bijpassend wijnarrangement (wel 2x om moeten vragen terwijl eten al op tafel stond). Warme uitstraling interieur.

48. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, maar daardoor zeer conservatief qua samenstelling, zonder fantasie opgediend. Eigenlijk Kerst-onwaardig. Wij snappen best dat je voor circa 100 mensen voorzichtig moet koken, maar een veel betere, fantasierijke opmaak was zeer welkom geweest, zelfs bij dit conservatieve menu. De actuele kaart beantwoordt veel meer aan onze wensen. Wel veel dank voor de locatie aan het raam en de fijne zittingen.

49. J.B.M. Wauben

Wij vonden het geen kerstmenu, onbegrijpelijk want andere keren hebben wij bij Janzen zonder meer beter gegeten en nu was de prijs kwaliteit verhouding met de kerst helemaal in onbalans. Meestal vraagt men na het menu of alles naar wens is geweest, nu dus niet!! Met andere woorden dit was het dus niet.

50. Bediening vlak en Gehaast en niet geinteresseerd
    Eten niet byzonder .
    Prijs stevig voor het gebodene.

51. We komen hier geregeld terug vanwege de prettige sfeer, het wisselende en aan het seizoen aangepaste menu, de goede keuken en de persoonlijke bediening.

52. BBD Groep BV

Geweldig restaurant, grote kwaliteit en top bediening. De beste hebben wij niet gezien, de kok en zijn team.

53. Heerlijk gegeten in een mooie, intieme sfeer. Wij komen terug!

54. ingrid hartmann

Met ons gezelschap van broers en zussen, 8 personen, hebben we een heerlijke , sfeervolle middag / avond genoten in Woerden bij JanZen. De entourage was perfect en het gebouw is top !
    Het eten qua smaak en verzorging was uitstekend.
    Een kleine tip kan zijn om iets minder tafeltjes te plaatsen in de ruimte, met name de 2 pers.tafeltjes tegen de bar aan maakte het geheel iets te krap. Wellicht hiervoor een voorziening maken in de aparte prachtige herenkamer.

55. Dian Brouwer

Met gezin (3 kinderen) uitstekend gegeten. Goede sfeer/ambiance. Smakelijke gerechten vakkundig bereid en mooi gepresenteerd. +punt: porties voor de kinderen werden verkleind, zodat ze een mooi gerecht kregen en niets hoefden te laten staan. En ze mochten hun eigen ijs scheppen. Klein -puntje: we zaten uiteindelijk voor drie gangen 3 uur aan tafel, wat voor de kinderen iets te lang was. Maar beter zo dan het gehaaste wat je soms tegen komt. Was een prima kennismaking en we komen graag weer.

56. Erg lekker 4-gangen diner gegeten. Fijne sfeer, met een heerlijk verwend gevoel gingen we naar huis.

57. H.Th.F. Magielse

Het was een fijne avond. Het gezelschap was niet compleet door fileleed bij Utrecht.
    Dat moet ingehaald worden bij JanZen. daar zien we met z'n allen naar uit.
    We weten dat het beslist waard is om er voor te gaan.
    Ik had een fantastische schelvis!!

58. In vergelijking met de twee voorgaande jaren waarin we JanZen bezochten vond ik het eten wat minder uitgesproken; wat saaier. Mijn Hazenpeper en Hert waren prima, maar een tafelgenoot had een tamelijk 'doorzeende' Cote de boeuf.
    De koffie met friandises was eigenlijk wat teveel van het goede na een driegangenmenu.

59. yvonne van brussel

Nu vrienden meegenomen naar Janzen. Was geweldig, jonge meisjes moeten nog wel wat leren over etiketten. Inschenken van wijn niet over iemand heen en borden aan de juiste kant neerzetten. Voor de rest prima.

60. Heerlijk gegeten, fijne ambiance, goede bediening!

61. Patricia Rietveld

Gezellige sfeer en heerlijk gegeten. In het begin wel iets langer moeten wachten op de bediening, maar toen de bestelling eenmaal gemaakt was, liep het beter.

62. Ruud Rietveld

Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance... prima bediening... met name de attente gastvrouw is een toppertje!

63. Fijne sfeer, dit komt door de goede akoestiek in het restaurant.
    Het eten en de wijn waren van prima kwaliteit.
    De bediening zeer vriendelijk, maar het was soms moeilijk contact te krijgen.

64. Opnieuw hebben weer genoten van het geweldige eten en de gezellige sfeer. Alles klopte en bediening was professioneel en vriendelijk. Prima locatie. Een echte aanrader.

65. Hanny Maarleveld

Heerlijk gegeten met bijpassende wijn. Gezellige drukte met ongedwongen sfeer. Aanrader.

66. Jan Griffioen

Het was een positieve ervaring, eten was goed en de bediening deed zijn best om er een leuke avond van te maken.

67. Bram Petrusma

Gezellige ambiance, huiselijke sfeer!

68. Saskia Geraeds

Heerlijk, gezellig gegeten in een mooie omgeving.

69. Sharon Hendriks

Heerlijk gegeten en prima service!

70. Mooie plek, gezellige ambiance en het eten was speciaal en heel lekker.
    We hebben genoten.

71. Jammer dat de reservering van een tafel die gemaakt en bevestigd werd via de website en mail niet bij het restaurant bekend was.

72. Dick Bouwman

Voor de vierde maal dit jaar fantastisch gegeten. De sfeer was eveneens als de vorige keren reuze gezellig en de bediening perfect. Volgend jaar zullen we zeker weer van de partij zijn.

73. Op vrijdag avond met 4 personen bij Janzen gegeten. Absoluut een mooie ambiance met zeer vriendelijke gastheer en gastvrouw, het restaurant doet warm en huiselijk aan.

Wij hebben gekozen voor 4 verschillende gerechten en ontvingen onder het genot van een aperitief een amuse (soep). Drankjes worden desgevraagd aangevuld. Het voorgerecht bestond uit een licht op de huid gebakken stukje zalm, welke van mij persoonlijk verder doorgebakken had mogen worden. Het tussengerecht bestond uit een vissoep met coquilles, noorse garnaaltjes, deze was als geheel enigszins aan de zoute kant. Hoofdgerecht bestaande uit kleine stukjes quiche was een lekkere combinatie, echter ook hier had de quiche iets langer in de oven kunnen staan zodat het ei en de bodem minder vochtig zijn. Helaas viel het nagerecht, bestaande uit drie bolletjes ijs op een bedje van vers fruit erg tegen. Het fruit had een overheersende smaak van ui. Het nagerecht hebben wij teruggegeven. De gastheer heeft zijn verontschuldigingen aangeboden en de kosten alsmede de koffie niet in rekening gebracht.

Ondanks de perfecte service, vriendelijkheid en de ambiance, is het jammer dat de verfijning in de gerechten volgens mijn smaakbeleving minder terugkomt.

74. Hans van Aartrijk

Door een beschrijving in restaurantgids Grootspraak nieuwsgierig geworden. Verwachtingen werden overtroffen. Uitgebreide menukaart en uitstekende wijnkaart.

De bestelde gerechten waren heerlijk en de chateauneuf-du-pape Dom. De Préfert zeer vriendelijk geprijsd en uitstekende begeleider.

Personeel was zeer alert; voorgerecht op het gezellige terras genuttigd en de vervolggerechten in het aangename restaurant. Men verdient de Bib Gourmand hier ten volle!!

Dit wordt één van onze "huisrestaurants".

Hans en Franka

75. Gerard van leeuwen

Diner om ons 30-jarig huwelijk te vieren is uitstekend bevallen. Het 6-hapjes menu was heerlijk en niets op aan te merken. De bediening is erg vriendelijk en attent.

77. Eerste keer gegeten bij restaurant Janzen.
    In een fantastische ambiance hebben we heerlijk gegeten.
    De gerechten waren verrukkelijk en de bediening erg vriendelijk.
    We gaan er zeker nogmaals dineren.

78. meisje1969@hotmail.com

Super eten. Prima bediening in een mooi restaurant. Aanrader.

79. Wij hebben hier recent gegeten. De locatie en ambiance zijn schitterend, je wordt vriendelijk ontvangen en het menu ziet er veel belovend uit. Het duurt vrij lang voordat het voorgerecht geserveerd wordt en hier gaat het mis. Wat lauw warm moet zijn is koud, waar gevraagd is zonder koriander te serveren zit koriander in en de drankjes worden vergeten. Een fles wijn wordt leeggeschonken en met nog twee lege glazen op tafel wordt niet gevraagd of we nog een fles zouden willen, dus daar vragen we dan zelf maar om. Op de achtergrond, achter de bar drinkt het personeel een wijntje, de karafjes voor het water worden goed schoongemaakt, het schuim staat er nog in als het water geserveerd wordt. Als je dan " Côte de boeuf voor 2 personen van de plancha met zwammen zomer groenten huisgemaakte friet en bearnaise saus" besteld dan verwacht je geen bijna rauwe biefstuk verdeeld over twee koude borden die verdrinken in de bearnaise saus. Van het personeel doen sommige hun best, anderen lijken je vooral niet serieus te nemen. Jaren geleden hadden we hier ook al eens gegeten maar van die goede herinneringen is weinig meer over gebleven. Jammer!

80. Albert Duijvestijn

Voor ons jaarlijks familiediner (11 mensen) hebben wij een topavond gehad bij JanZen.
    Het restaurant ligt op een prachtige landelijke locatie. Aan het pand zelf en aan haar inrichting is veel zorg besteed. Het aperitief werd geserveerd op het in de avondzon liggend terras. Onze gastvrouw heeft ons, met twee andere medewerkers, uitstekend verzorgd. Wij werden behandeld als zeer gewaarde en vertrouwde gasten, terwijl dit onze eerste kennismaking was.
    Voor het diner hadden wij in de Herenkamer een gezamenlijke tafel. Alle gerechten zagen er schitterend uit en smaakten voortreffelijk. Tijdig werden de wijnen en het water aangevuld. Wie op het laatst koffie bestelde werd verrast met een plateau vol heerlijkheden. Met een zeer voldaan gevoel kijken wij terug naar deze topavond.

81. Heerlijk gegeten en prima bediening. Een absolute aanrader.