Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Wittem verdeeld zijn.

1. Een bezoekje aan jullie is zelfs een ritje vanuit Midden-Limburg waard. Oprecht de lekkerste friet van het heuvelland...deze kwaliteit is bij velen niet onopgmerkt gebleven...maar voor zo'n lekker frietje wacht je graag even :-))

2. Heerlijk hotel. Persoonlijk, gastvrij en een zeer goede keuken. De Zwitserse kok, tevens eigenaar, gebruikt alleen maar goede, verse ingredienten. De tuin is werkelijk prachtig en fantastisch om bij mooi weer een glaasje te drinken en te dineren.
    De lokatie is uitstekend om Zuid Limburg (en ook Belgie en Duitsland) te ontdekken. Een aanrader!

3. Hugo Janssen

4. We komen er al jaren en vaak genoeg om een eerlijk of objectief oordeel te kunnen vellen.

Het eten is gewoon super. Minimaal 4x per jaar wordt de kaart geheel aangepast aan het seizoen. De kaart wordt bijna dagelijks uitgebreid met een nieuw 3 of 4 gangen diner voor die dag. Waarbij zelfs de keus nog eens is om alles aan te passen voor liefhebbers van vis, vlees of vegetarisch.
    De kamers zijn allemaal anders en beschikken allemaal over TV en eigen badkamer en zijn fris ingericht met de eigenschappen van een oud notarishuis.
    En de persoonlijke aandacht van zowel Marie-José als Urs zijn zeer opmerkelijk en warm. En ze zullen zeer zeker niet iemand voor 2 nachten laten betalen als ze er maar een hebben genuttigd.

5. Wij zijn daar geweest, maar het was vreselijk. Het stonk in de kamer. 's avonds na 10 uur was alles donker en kon je verder niets meer en als je weg wilde moest je een nachtsleutel meenemen. Wij zijn ook na 1 dag vertrokken terwijl er voor 2 nachten betaald was. Met het avond eten waren wij ook maar alleen en de kwaliteit was slecht.

6. Jo Nijpels

Vanmiddag, zondag 29 juli, met z'n vijven van een heerlijke en goed verzorgde lunch genoten. In een prettige sfeer en een zéér attente gastheer en gastvrouw. De kreeft, zeebaars en lamsribstuk smaakten voortreffelijk en ook de uitgekozen wijnen waren prima in orde. Elke keer dat we hier komen zijn we heel tevreden.

7. Wij zijn nu 2keer gaan eten bij brasserie Du Chateau, en beide keren was de bediening vriendelijk en behulpzaam.
    Het eten erg lekker en duidelijk zelfgemaakt!
    Bij de koffie kregen we overheerlijke zelfgemaakte mini muffins. De grillteller en spare ribs zijn een echte aanrader voor vleesliefhebbers.
    Prijs kwaliteit verhouding is prima.

8. Kitty van der Made

We misten een warm welkom. Bediening erg onprofessioneel en stuntelig. De bediening zag niet vooruit in de wensen van hun klanten. Regelmatig zaten wij, maar ook andere gasten te zwaaien om contact te krijgen. Jammer. Want de lokatie is perfect en de keuken prima.

5,3
  9. Zoals de eigenaar van de brasserie zelf zegt bij Du Chateau is het genieten. Dit kan ik echt bevestigen hier kun je heerlijke salades eten [mediterrane] is echt aan te bevelen. Bedienend personeel zeer vriendelijk en professioneel. Oftewel in een woord zeer goed. Voor herhaling vatbaar.

10. Rob

Afgelopen weekend gedineerd in 't Klauwes. Dit restaurant is al tientallen jaren prachtig gelegen in het Limburgse heuvelland en had in zijn hoogtijdagen in de jaren 80 zelfs een michelinster. Het is hier pure nostalgie dat de klok slaat en bij binnenkomst lijkt er helemaal niets verandert, daardoor krijgt het restaurant toch een bijzonder oubollig karakter. Zelfs de geluidsinstallatie is uit de pre-historie. De boxen brengen nog wel krakend enig geluid voort, maar het gaat niet van harte.

We kiezen vanavond voor het viergangen 't Klauwes menu. Na een aperitief te hebben genuttigd voor de open haard, starten we aan tafel met een terrine van fazant, met een mousse van eendenlever en compote van kweeperen. De terrine is te koud, waardoor wat smaak verloren gaat en de eendenlever mousse is waterig en smaakloos. De terrine op zich is niet slecht, maar als geheel is het gerecht veel te vlak van smaak. Als tweede gang coquille en rode mul, met een romige paddestoelensaus. Smaaktechnisch is dit gerecht een stuk beter, alleen de opmaak laat deze keer te wensen over. De as-grauwe kleur van de (overigens heerlijke) boddestoelensaus, geeft het gerecht geen mooie aanblik.

Als hoofdgerecht komt er hertenfilet met een klassieke wildsaus, spatzle, spruitjes en pastinaakmousse. De pastinaakmousse treffen wij echter nergens aan, voor het overige is dit verreweg het beste gerecht, zonder dat het heel spannend wordt. Een mooi stukje hert (dat iets te ver gegaard is), lekkere spatzle en wat zuinige saus. Tot slot nog een kaasplankje, dat prima in orde is, evenals het zoete dessert.

Al met al maakt dit restaurant een wat uitgebluste indruk, mede ook veroorzaakt doordat we lange tijd de enige gasten zijn en er uiteindelijk nog één tafeltje met twee gasten bij komt. Het interieur is hopeloos ouderwets en zou echt een opfrisbeurt kunnen gebruiken. De keuken lijkt ook niet meer over te lopen van bruisende inspiratie. Uiteindelijk best lekker gegeten, de prijzen voor het menu zijn zeker redelijk, maar het heilige vuur lijkt toch echt verdwenen..

11. Heerlijk konijn, bremzoute mosterdsaus, prima prosciutto e melone, matige lamsbiefstuk. Uniek kunnen we In den Roden Leeuw echter wél noemen; nog nooit bezochten wij een restaurant waar een maximum wordt gesteld aan het aantal verschillende hoofdgerechten dat mag worden besteld (drie bij gezelschappen vanaf vier personen). Onverslagen lapten wij deze ridicule eis, ons medegedeeld door de plichtmatig bedienende gastvrouw, dan ook aan onze laars. Kort en goed: het etablissement is een middelmatig restaurant vermomd als chique eetgelegenheid. Weliswaar zijn enkele gerechten zeer bevredigend, maar als voor een lamsbiefstuk 23,50 euro moet worden neergeteld, verwacht je een ervaring die in zijn geheel uitstekend is. Voldoende voor wanneer je na het wandelen het hongergevoel niet meer de baas kunt, ruim onder de maat voor een verjaardagsetentje.

12. Een geweldige ervaring. Door een brand bij een hotel wat we eerder geboekt hadden zijn we in Wittem terecht gekomen. En wat hebben we genoten van de gastvrijheid. De mooie tuin voorzien van beeldhouwwerk van Marie Jose. En dan het heerlijke eten van Urs. Geweldig, we hebben drie geweldige dagen bij jullie gehad, met een uitstap naar Maastricht. En als we weer in Limburg komen zullen we zeker het hotel weer bezoeken.

Voor een ieder zeker aan te bevelen.

13. Jacques Muris

Ik kom er iedere zondag.

Het eten is er heerlijk en super.

14. Marcel Eurlings

Gewoon de beste friet uit de omgeving, maar ja dat komt ook een beetje dat je ze bakt in Remia vet, verder heb je ook nog de lekkerste frites saus en ja hoor, die is ook van Remia.

15. John&Trudie

Bediening was zeer vriendelijk en er werd meerdere keren gevraagd of er voldoende was. Zeker waarde naar zijn geld!

Zou alleen wat meer smaak aan de gerechten/sauzen kunnen brengen. Maar ja smaken verschillen nu eenmaal. Dikke 8

16. Prijs/kwaliteitsverhouding is bij friture Kasteelhoeve erg goed!

Vooral het zuurvlees dat zelf bereid wordt is geweldig van smaak.

Ondanks de drukte op zondagmiddag was de bediening erg snel en correct.

De hoeveelheid eten was ruim voldoende.

Zeker de moeite waard om een keer te gaan eten bij deze friture.

Smakelijk eten!

17. Ik heb samen met mijn vrouw daar heerlijk gegeten.

De sfeer is echt gezellig, een soort huiskamersfeertje maar heel goed aangekleed.

Wij hoefden niet lang te wachten op ons gerecht en ik moet zeggen dat het ons heel goed gesmaakt heeft.

De prijs is wat hoger als normaal maar dat mag je van die kwaliteit zeker van verwachten.

Als je eens heel lekker wilt eten, is dit een aanrader.

18. A.A. Inderwisch

Een restaurant om voor om te rijden, wat we dan ook regelmatig doen. Waar vind je anders nog een viergangen menu van de chef, met aandacht, zorg en vooral veel verse ingrediënten bereid en geprensenteerd in een genoeglijke ambiance. Echt tafellinnen ontbreekt niet en er is veel aandacht voor een goede mastiek en mise en place. Het wachten is op een Bib Gourmand...

19. Een zeer persoonlijke benadering en betrokkenheid voor de gasten.
    Een heerlijke tuin om te ontbijten en/of het diner te gebruiken. Schone kamers en het gehele interieur straalt klasse, maar vooral warmte uit.

Aan mijn 'vegetarische wensen' bijvoorbeeld, wordt echt aandacht besteed.

Niet voor niets zijn we er al meer dan 10 jaar te vinden, net als een groot aantal andere gasten.

De eigenaars staan altijd klaar!

Aan het eten wordt echt aandacht besteedt, waaronder veel aparte bereidingen die door de Zwitserse eigenaar op een bijzondere wijze wordt gepresenteerd. Een aanrader!

Een goed uitgangspunt om uitstapjes te maken, zelfs Aken ligt dicht bij.
    Fietsen, wandelen, maar ook met de auto een goede keuze!

20. paul veerman

Buitengewoon gastvrije, hoewel licht formele, ontvangst. Je wordt hier op een fantastische wijze in de watten gelegd. Heerlijk eten en uitstekende wijnarrangementen. Interieur is licht gedateerd, al kun je dat bij een kasteel wel hebben.

21. Dat het brood beschimmeld is kan misschien eens voorkomen. Maar dat het dan, zonder excuses wordt afgedaan met 'dat kan als het heel vers, warm in de zak gaat' en vervolgens wordt er niet gevraagd of je evengoed voldoende hebt gegeten en je mag vervolgens wel het volledige bedrag afrekenen, dan is dat een forse tegenvaller.

22. ivar scholtz

Zeer goed eten en een uitstekende bediening!