Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Wittem verdeeld zijn.

1. Nederlands Wittem

Heerlijk gegeten op het prachtige buitenterras van restaurant Les Arômes!

De omgeving in het Limburgse heuvelland is prachtig. We kozen het 4-gangenmenu en lieten ons verrassen. De wijnkaart is subliem.

Wij komen hier zeker terug!

2. Nederlands Wittem

Wij komen met regelmaat en met veel plezier eten bij Les Arômes. De gastvrijheid, de uitstekende keuken met de uitgebreide wijnkaart zijn voor ons bepalend voor onze keuze. Daarnaast de ontvangst, de wijze waarop je als gast behandeld wordt in een prachtige entourage kan voor ons nergens beter zijn dan hier in Wahlwiller.
    We gunnen iedereen deze prachtige ervaring en wij komen elke keer weer graag terug.

Raymond de Marter

Afgelopen zaterdag met vrienden heerlijk geluncht in de Brasserie. Mooie sfeer en prettige alerte bediening. Beter voor de iets uitgebreidere lunch.

Een bezoekje aan jullie is zelfs een ritje vanuit Midden-Limburg waard. Oprecht de lekkerste friet van het heuvelland...deze kwaliteit is bij velen niet onopgmerkt gebleven...maar voor zo'n lekker frietje wacht je graag even :-))

Heerlijk hotel. Persoonlijk, gastvrij en een zeer goede keuken. De Zwitserse kok, tevens eigenaar, gebruikt alleen maar goede, verse ingredienten. De tuin is werkelijk prachtig en fantastisch om bij mooi weer een glaasje te drinken en te dineren.
    De lokatie is uitstekend om Zuid Limburg (en ook Belgie en Duitsland) te ontdekken. Een aanrader!

Hugo Janssen

We komen er al jaren en vaak genoeg om een eerlijk of objectief oordeel te kunnen vellen.

Het eten is gewoon super. Minimaal 4x per jaar wordt de kaart geheel aangepast aan het seizoen. De kaart wordt bijna dagelijks uitgebreid met een nieuw 3 of 4 gangen diner voor die dag. Waarbij zelfs de keus nog eens is om alles aan te passen voor liefhebbers van vis, vlees of vegetarisch.
    De kamers zijn allemaal anders en beschikken allemaal over TV en eigen badkamer en zijn fris ingericht met de eigenschappen van een oud notarishuis.
    En de persoonlijke aandacht van zowel Marie-José als Urs zijn zeer opmerkelijk en warm. En ze zullen zeer zeker niet iemand voor 2 nachten laten betalen als ze er maar een hebben genuttigd.

Wij zijn daar geweest, maar het was vreselijk. Het stonk in de kamer. 's avonds na 10 uur was alles donker en kon je verder niets meer en als je weg wilde moest je een nachtsleutel meenemen. Wij zijn ook na 1 dag vertrokken terwijl er voor 2 nachten betaald was. Met het avond eten waren wij ook maar alleen en de kwaliteit was slecht.

Jo Nijpels

Vanmiddag, zondag 29 juli, met z'n vijven van een heerlijke en goed verzorgde lunch genoten. In een prettige sfeer en een zéér attente gastheer en gastvrouw. De kreeft, zeebaars en lamsribstuk smaakten voortreffelijk en ook de uitgekozen wijnen waren prima in orde. Elke keer dat we hier komen zijn we heel tevreden.

Wij zijn nu 2keer gaan eten bij brasserie Du Chateau, en beide keren was de bediening vriendelijk en behulpzaam.
    Het eten erg lekker en duidelijk zelfgemaakt!
    Bij de koffie kregen we overheerlijke zelfgemaakte mini muffins. De grillteller en spare ribs zijn een echte aanrader voor vleesliefhebbers.
    Prijs kwaliteit verhouding is prima.

Kitty van der Made

We misten een warm welkom. Bediening erg onprofessioneel en stuntelig. De bediening zag niet vooruit in de wensen van hun klanten. Regelmatig zaten wij, maar ook andere gasten te zwaaien om contact te krijgen. Jammer. Want de lokatie is perfect en de keuken prima.

12. Nederlands Wittem

JSC

Gezellige avond gehad. Lekker gegeten. Echter prijs kwaliteit is niet in verhouding. € 95,= per couvert is TE veel.

Zoals de eigenaar van de brasserie zelf zegt bij Du Chateau is het genieten. Dit kan ik echt bevestigen hier kun je heerlijke salades eten [mediterrane] is echt aan te bevelen. Bedienend personeel zeer vriendelijk en professioneel. Oftewel in een woord zeer goed. Voor herhaling vatbaar.

Rob

Afgelopen weekend gedineerd in 't Klauwes. Dit restaurant is al tientallen jaren prachtig gelegen in het Limburgse heuvelland en had in zijn hoogtijdagen in de jaren 80 zelfs een michelinster. Het is hier pure nostalgie dat de klok slaat en bij binnenkomst lijkt er helemaal niets verandert, daardoor krijgt het restaurant toch een bijzonder oubollig karakter. Zelfs de geluidsinstallatie is uit de pre-historie. De boxen brengen nog wel krakend enig geluid voort, maar het gaat niet van harte.

We kiezen vanavond voor het viergangen 't Klauwes menu. Na een aperitief te hebben genuttigd voor de open haard, starten we aan tafel met een terrine van fazant, met een mousse van eendenlever en compote van kweeperen. De terrine is te koud, waardoor wat smaak verloren gaat en de eendenlever mousse is waterig en smaakloos. De terrine op zich is niet slecht, maar als geheel is het gerecht veel te vlak van smaak. Als tweede gang coquille en rode mul, met een romige paddestoelensaus. Smaaktechnisch is dit gerecht een stuk beter, alleen de opmaak laat deze keer te wensen over. De as-grauwe kleur van de (overigens heerlijke) boddestoelensaus, geeft het gerecht geen mooie aanblik.

Als hoofdgerecht komt er hertenfilet met een klassieke wildsaus, spatzle, spruitjes en pastinaakmousse. De pastinaakmousse treffen wij echter nergens aan, voor het overige is dit verreweg het beste gerecht, zonder dat het heel spannend wordt. Een mooi stukje hert (dat iets te ver gegaard is), lekkere spatzle en wat zuinige saus. Tot slot nog een kaasplankje, dat prima in orde is, evenals het zoete dessert.

Al met al maakt dit restaurant een wat uitgebluste indruk, mede ook veroorzaakt doordat we lange tijd de enige gasten zijn en er uiteindelijk nog één tafeltje met twee gasten bij komt. Het interieur is hopeloos ouderwets en zou echt een opfrisbeurt kunnen gebruiken. De keuken lijkt ook niet meer over te lopen van bruisende inspiratie. Uiteindelijk best lekker gegeten, de prijzen voor het menu zijn zeker redelijk, maar het heilige vuur lijkt toch echt verdwenen..

15. Nederlands Wittem

Eugène en Hennie

Echt een middagje uit.
    Heerlijk gegeten, gastvrij ontvangen.
    Mooie gerechten.
    Prijs/kwaliteit geen idee: we waren uitgenodigd door zusje en zwager, die we daarvoor hartelijk danken.
    Schitterende locatie.
    Kortom: een aanrader.

In de vakantie (september) s'middags wezen dineren. Mooi 3-gangen menu. Goede cuissons van zowel vis- als vleesgerecht(en). Leuke en vooral rustige bediening. De keuken heeft overall een zware afwerking. Dat wil zeggen dat er royaal met boter en oliën wordt gekookt en ook sauzen worden afgemaakt en op smaak gebracht. Al met al een goede bourgondische inslag.

17. Nederlands Wittem

Een uiterst verfijnd restaurant met een:

-Geweldige locatie
    -Creatieve menukaart
    -Fantastische wijnkaart
    -Professionele bediening

Wij gaan vast geregeld terug!

Willem-Jan

18. Nederlands Wittem

Onze ervaring, eten goed maar geen hoogstand. De bediening vergat de port bij de kaas, en de boter bij de minibroodjes.

Heerlijk konijn, bremzoute mosterdsaus, prima prosciutto e melone, matige lamsbiefstuk. Uniek kunnen we In den Roden Leeuw echter wél noemen; nog nooit bezochten wij een restaurant waar een maximum wordt gesteld aan het aantal verschillende hoofdgerechten dat mag worden besteld (drie bij gezelschappen vanaf vier personen). Onverslagen lapten wij deze ridicule eis, ons medegedeeld door de plichtmatig bedienende gastvrouw, dan ook aan onze laars. Kort en goed: het etablissement is een middelmatig restaurant vermomd als chique eetgelegenheid. Weliswaar zijn enkele gerechten zeer bevredigend, maar als voor een lamsbiefstuk 23,50 euro moet worden neergeteld, verwacht je een ervaring die in zijn geheel uitstekend is. Voldoende voor wanneer je na het wandelen het hongergevoel niet meer de baas kunt, ruim onder de maat voor een verjaardagsetentje.

Een geweldige ervaring. Door een brand bij een hotel wat we eerder geboekt hadden zijn we in Wittem terecht gekomen. En wat hebben we genoten van de gastvrijheid. De mooie tuin voorzien van beeldhouwwerk van Marie Jose. En dan het heerlijke eten van Urs. Geweldig, we hebben drie geweldige dagen bij jullie gehad, met een uitstap naar Maastricht. En als we weer in Limburg komen zullen we zeker het hotel weer bezoeken.

Voor een ieder zeker aan te bevelen.

Jacques Muris

Ik kom er iedere zondag.

Het eten is er heerlijk en super.

22. Nederlands Wittem

mitch

Na het werk lekker even wezen ontspannen en lekker gegeten. Wij namen beide een hoofdschotel, de biefstuk van de haas met eenmaal peper en eenmaal stroganofsaus. De presentatie en geur van het gedresste bord waren zeer goed, waardoor je meteen een smile kreeg. De hoeveelheden waren goed en voldoende. Mooie rode huiswijn die vooral in een goed ruim glas werd gepresenteerd. Het keuzemenu klonk zeer aanlokkelijk en gezien de eerste indruk zeer zeker eens de moeite waard om te gaan proberen.

Marcel Eurlings

Gewoon de beste friet uit de omgeving, maar ja dat komt ook een beetje dat je ze bakt in Remia vet, verder heb je ook nog de lekkerste frites saus en ja hoor, die is ook van Remia.

John&Trudie

Bediening was zeer vriendelijk en er werd meerdere keren gevraagd of er voldoende was. Zeker waarde naar zijn geld!

Zou alleen wat meer smaak aan de gerechten/sauzen kunnen brengen. Maar ja smaken verschillen nu eenmaal. Dikke 8

Prijs/kwaliteitsverhouding is bij friture Kasteelhoeve erg goed!

Vooral het zuurvlees dat zelf bereid wordt is geweldig van smaak.

Ondanks de drukte op zondagmiddag was de bediening erg snel en correct.

De hoeveelheid eten was ruim voldoende.

Zeker de moeite waard om een keer te gaan eten bij deze friture.

Smakelijk eten!

Ik heb samen met mijn vrouw daar heerlijk gegeten.

De sfeer is echt gezellig, een soort huiskamersfeertje maar heel goed aangekleed.

Wij hoefden niet lang te wachten op ons gerecht en ik moet zeggen dat het ons heel goed gesmaakt heeft.

De prijs is wat hoger als normaal maar dat mag je van die kwaliteit zeker van verwachten.

Als je eens heel lekker wilt eten, is dit een aanrader.

Rob en Els

Afgelopen donderdag 11 mei wezen lunchen. De aanrader volgens de bediening was de Zeewolf. Deze was heerlijk maar liet wat vocht achter over de diepvriesgroente die ook nog eens wat vocht achter liet. Het geheel in de kreeftensaus was dan ook niet echt smakelijk. Jammer. Heel erg jammer. De aspergesoep vooraf was zeer goed. De wijntjes niet uitzonderlijk, maar passend. Dagmenu 2 gangen € 17,50. Wijnen € 3,- per glas.

29. Nederlands Wittem

Gisternamiddag gereserveerd bij Les Arômes. Na een hartelijke persoonlijke ontvangst in de mooie hal, waar onze jassen in ontvangst werden genomen, en we ondertussen even in de vitrine van efkay met de handgemaakte sieraden met als basis swarovski kristallen en parels konden bewonderen, werden we naar de mooi gedekte tafels met mooi glaswerk en tafelzilver gebracht. Het restaurant heeft een mooie toscaans aandoende uitstraling. Een heerlijke prosecco op een armagnac werd als aperitief geschonken. Daarbij kwam even later een mooie amuse van aspergesoep met gerookte forel met daarbij een sausijsje gevuld met lamsgehakt. We kozen het 4-gangen menu dat door de keuken werd samengesteld uit de à la carte kaart. Daarbij een passend wijnarrangement.

We kregen voooraf een taartje van kreeft met kreeftensaus en kreeft essence. In de vier hoekjes van het bord 2 streepjes balsamico en wat rode gemalen peper. Als tussengerecht op de huid gebakken kabeljauw met asperges en bieslook, op een hollandaise spiegel. Het hoofdgerecht, de zo'n beetje laatste reebout, getrancheerd op kool met een rode bessen saus en een canelletje puree omhuld door een krokante korst met daarin amandelschaafsel. Als nagerecht een uitgebreid dessert bestaande uit nougatijs op een crispy nestje, een stukje appel bladerdeeg gebakje, gevuld soesje en een choco buisje gevuld met ijs en een aardbei en munt. Er werd bij voor een heerlijke witte uit de Cascogne geschonken, bij tussen een iets zwaardere uit dezelfde streek. Bij hoofd werd een Argentijn met malbec-merlot combinatie geschonken. Een mooie afsluiter was de niet te zoete dessertwijn.

Gastvrijheid en verwennen zijn de begrippen die bij les Arômes hoog in het vaandel staan. De jarenlange ervaring laat merken dat je hier weinig hoeft te zeggen hoe je e.e.a. wilt laten verlopen. Men voelt precies aan hoe men het wil. Compliment!

Voor rokers is er een mooie aparte ruimte. De koffie kan indien gewenst naast het restaurant worden genuttigd. Er zijn mooie beelden waarin brons is verwerkt te bewonderen en te kopen.

Prijstechnisch bewegen zich de à la carte voor- en hoofdgerechten tussen de € 15,- en € 35,-. Ga je voor bijvoorbeeld 3 gangen dan is dit iets van € 33,- en 4 gangen € 42,50. Wijnarrangementen respectievelijk € 18,- en € 23,-

Wij sloten af met een wiener melange waarbij een schaaltje bonbons met kletskoppen werd gepresenteerd. We komen graag nog eens terug.

30. Nederlands Wittem

Heelijk gegeten, mooi op elkaar afgestemde smaken en verrassende combinatie's.

Als we weer in Limburg zijn gaan we er zeker nog een keer eten.

Uit eten zoals het hoort.