Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Wittem verdeeld zijn.

Geweldige verschillende smaken van de gerechten. We hebben genoten.

Lekkere eerlijke friet. Vers gesneden en gebakken en niet van de fabriek.

Zeer tevreden en er zullen zeker nog meerdere bezoeken volgen.

Een echte aanrader. Goed eten en vriendelijke bediening.

5. Nederlands Wittem

jan lenzen

De Bragien is super vriendelijk en sfeervol.
    Onze gymclub komt reeds 10 jaar bij De Bragien i.v.m. kerstontbijt.
    Reuze gezellig en een vriendelijke bediening.

6. Internationaal Wittem

Berteke Langelaan

Amuse veelbelovend, voorgerecht (tartaar) beantwoordde totaal aan deze verwachtingen, tussengerecht (eendelever) wist enthousiasme te overtreffen, hoofdgerecht (roodbaars) ging als bijna vanzelfsprekend verder op hoogstaande ingeslagen weg en dessert (meringue met rood fruit) sloot als daverend slotaccoord onvergetelijke avond af. Heren van 't Klauwes, hartelijk dank!

Een spontane actie gister namiddag. Een zeer verzorgd terras met prachtige lindes die voor schaduw zorgen. De bediening is relaxed, geeft je de tijd, en is er indien nodig, en heeft alles onder controle. Mooi maandelijks wisselende menu's. Daarnaast een keuzemenu en een à la carte kaart. We kozen uit de kaart 2 hoofdgerechten. Het parelhoen met abrikozen en armagnac, en de lamskoteletjes met bulgur op provencaalse wijze. Twee prachtige borden waarop meteen duidelijk werd wie er in de keuken staat. Cuisson perfect. Een overheerlijke jus (dikke 10) zo glanzend en prachtig qua consistentie, gewoon top, maar vooral verrukkelijk. Als bijgarnituur waren er knapperige dikke patat en mooie gebakken krokante aardappeltjes. E.e.a. hebben we genuttigd met wat water, wat rosé en wat goed gekoelde korenwolfjes. Hier gaan we vaker plaats nemen.

Rob en Els

Ga hier bslist niet met een groep groter dan 12 man aldaar eten! Er kan dan echter alleen gekozen worden uit 4 hoofdgerechten die bij de eerste tafelgasten zijn opgenomen. Dit hoort niet zo te zijn. Staat ook nergens op de website! Als ik uiteten ga, wil ik toch zelf iets vrij kunnen kiezen vanaf de menukaart.

De nagerecht kaart werd ook niet opnieuw gebracht om alsnog uit te kunnen kiezen. De kwaliteit van het eten was verder goed. Beetje chaotische bestelling opname omdat de keuken anders problemen zou maken!!

11. Internationaal Wittem

Via de Albert Heijn actie hier terecht gekomen.

Het 3 gangen menu bestond uit een eigen versie van Vitello Tonato en was geweldig, net zoals de gegrilde kabeljauw met beurre blanc schuim. Het kom niet meer beter maar toen kwam het choco dessert. :-)

Door omstandigheden was de gastvrouw niet aanwezig en dat was te merken door de gezellige chaos in de bediening. De bediening was echter zeer vriendelijk, behulpzaam en zeer hard werkend.

Hier gaan we zeker nog eens terug.

12. Internationaal Wittem

Al diverse keren zijn wij hier met veel plezier gaan eten (ook op de oude lokatie in Valkenburg) en ik kan zeggen dat er een stijgende lijn zit in zowel de presentatie als de smaak van de diverse gerechten. In het verleden bestonden de amuses nogal veel uit liflafjes, dat is nu gelukkig niet meer zo.
    De menu's worden met smaak samengesteld en zijn vaak zeer verrassend, er is regelmatig een wisseling in de kaart en speciale wensen worden altijd gehonoreerd. Ook de wijnkaart is gevarieerd (hoewel iets te weinig uit de Bordelaise naar mijn mening ;-)) en het krijgen van een goed wijnadvies is hier ook geen probleem.
    De ontvangst en benadering zijn altijd zeer persoonlijk en professioneel, zowel door de eigenaresse als het overige personeel, gelukkig niet te vormelijk of stijf.
    Op het terras lunchen of dineren is een feest, helaas kan dat maar een paar maanden per jaar in Nederland, maar áls het kan, dan waan je je een beetje in het buitenland.
    Wij zijn dus tevreden klanten en komen hier graag nog regelmatig terug.

Internationaal Wittem

Bjorn

14. Internationaal Wittem

We hebben gisteren voor het eerst bij Restaurant Infini gegeten, en het was in één woord geweldig. Samen met Las Palmas van Herman den Blijker onze beste ervaring tot nu toe, hoewel de prijs-kwaliteitverhouding bij Infini veel beter is.

Ontvangst was zeer hartelijk en persoonlijk door de gastvrouw die zich netjes aan ons voorstelde.

We begonnen de avond met een drankje in de lounge. Dit drankje werd aangevuld met een aantal heerlijke amuses.

Het restaurant ziet er ontzettend gezellig, warm en sfeervol uit. Het eten is in één woord fantastisch. We raakten er niet over uitgepraat. Dit is geen eten, dit is kunst op een bord.
    Aan alles is te zien dat er ontzettend veel passie, tijd, liefde en geld gestoken is in de bereiding van alle gerechten. Ieder gerecht komt met tal van culinaire aanvullingen die stuk voor stuk formidabel zijn. We hebben alles met zeer veel waardering en respect opgegeten. Koken op dit niveau is gewoon ontzettend knap, klasse! De wijnen die wij hebben mogen proeven waren ook werkelijk uitstekend. Ze passen perfect bij de gerechten.

De bediening is professioneel is van een zeer hoog niveau. Professioneel, maar de medewerkers in de bediening geven er stuk voor stuk een persoonlijke twist aan. Een grapje, een oprechte lach, een extra vriendelijk woord, iedereen doet zo ontzettend z'n best.

Een kopje koffie gaat gepaard met een heuse traktatie van zelfgemaakte koekjes, truffels en marsmellows. Ontzettend leuk geserveerd en bijna een menugang op zich.

Tevens het vermelden waard is dat mijn vrouw een allergie voor kaas heeft. Dit hadden we vooraf aangegeven, en vaak merken we dat er ondanks het verzoek tóch kaas wordt gebruikt in gerechten. Tijdens de ontvangst vertelde de gastvrouw al dat ze rekening gehouden hadden met ons verzoek. Tijdens het serveren van wat kleine gerechten werd door hun zelf aangegeven dat ze voor mijn vrouw een alternatief zonder kaas gemaakt hadden. Hier werken ze met respect voor de klant, en houden ze écht rekening met de klant. Niet ja zeggen en nee doen, maar echt met zorg doen wat ze beloven.

Minpunten? Met de beste wil van de wereld zo goed als niets te bedenken. En dat terwijl wij zeer kritische restaurantbezoekers zijn. (Bekijk mijn andere reviews gerust!)
    Het enige verbeterpunt zit 'm in de aankleding van de zaak, maar dit wordt eigenlijk direct teniet gedaan door de inleiding in de menukaart waar al in staat omschreven dat ze hier druk mee bezig zijn. In mijn ogen is de lounge ietwat gedateerd en zou bijvoorbeeld de vloer beter kunnen. Dit is echter echt gezeur, maar ik wil het niet doen overkomen alsof dit een reclamespot is. ;-)

Medewerkers van Restaurant Infini, heel hartelijk dank voor de goede zorgen en voor de onvergetelijke ervaring!

15. Internationaal Wittem

Chris van Wesel

Ons tweede bezoek aan Infini en we hebben deze keer genoten van het Jubileum zesgangenmenu. Het waren overheerlijke gerechten met verrassende combinaties, overheerlijke passende wijnen en een professionele maar zeer hartelijke bediening.
    Dit was beslist niet ons laatste bezoek aan Infini!

16. Internationaal Wittem

Dirk

Wederom heerlijk gegeten in Du Château. Vooraf had ik een heerlijke salade met geitenkaas en gebakken spekjes met een goede dressing. Als hoofdgerecht heerlijk konijn op Limburgse wijze en als afsluiter een Dame Blanche. Ook deze was prima. Verder zeer prettige attente bediening.

We begonnen met een drankje in de knusse bar en daar hebben we de kaart bekeken. We werden erg vriendelijk geadviseerd en we kozen alle twee voor een halve kreeft vooraf en daarna de tournedos met eendenlever, een madeira sausje en daar komt 'ie; verse truffel! Het kreefje was zalig, bereid op een bedje van salade met oa pompoen en sinaasappel. Erg mooi opgemaakt. Vervolgens hebben we onze vingers afgelikt bij de tournedos die lekker rood werd gebakken met een mooi stukje eendenlever erop, het eerder genoemde madeira sausje en de (verse) truffel. Een perfecte combinatie, echt zalig. Tot slot ook weer genoten van de chocolade druppel van witte chocolade parfait. Wat een feest. Een ster zou hier niet misstaan. Tel daarbij de Limburgse landwijn domein Steenberg op en de buitengewoon vriendelijke en zeer professionele en losse bediening in een fraaie en exclusieve kasteelzaal 'Violin' en je hebt een perfecte en zeer aangename avond. Dank u wel voor deze fantastische avond!

19. Internationaal Wittem

Ik hou van restaurant Infini. Een tijd geleden attendeerde een collega me erop. Door zijn verhalen was ik eigenlijk al verkocht. Ik ben er afgelopen weekend voor de derde keer geweest, voor de eerste keer bij hun nieuwe locatie! Heel mooi, ruim, nog steeds even klantvriendelijk en even lekker!

Ik had een bon voor een 6 gangen proeverij, had lang van tevoren gereserveerd, maar was ziek op de dag dat mijn tafel gereserveerd was. Ik had hierover een dag van tevoren al gebeld om te informeren naar de mogelijkheden voor een nieuwe datum gezien mijn bon verliep. Ze waren heel flexibel! Ik kreeg een extra maand om mijn bon te verzilveren! Hiervan hebben we gebruik gemaakt.

We wonen in de buurt van Dordrecht en komen speciaal voor Infini naar het Zuiden! Aanrader dus!

Nog een ding ter illustratie van klantvriendelijkheid: na het eten hadden we het met de eigenaresse over champagnedopjes, gezien daar een schilderijtje hing wat daarvan gemaakt was. Toevallig waren dat weekend bij een kennis die de dopje bleek te sparen en al een hele collectie had. Ik vertelde dat en toen kreeg ik er een aantal mee! Heel lief!

20. Internationaal Wittem

C. Muurmans

Mooi menuutje gehad met verrassende gerechten en erg smaakvol klaar gemaakt. Ook bijpassend wijnarrangement was anders dan anders en met zorg uitgezocht. Vriendelijke bediening. Sfeer mocht wel iets knusser. Een aanrader!

21. Internationaal Wittem

Prachtige zaak, uitstekend eten met liefde voor het vak klaar gemaakt!
    Vriendelijke ontvangst en bediend door vriendelijk personeel in een ontspannen sfeer.
    Bedankt voor de heerlijke avond!

22. Internationaal Wittem

Patrick

Verrassend 6 gangen menu genomen, en alsof dat nog niet genoeg was nog verschillende lekkere en leuke amuses voor- en achteraf. Heerlijke verrassende gerechten, altijd net iets anders als gewend.
    Mooie locatie, vriendelijk personeel, kortom een aanrader.

23. Internationaal Wittem

Ja, als je de oude eigenaars gewend bent, dan is er nu totaal niets meer van over. Daar was het altijd goed eten, prima gastvrouw en gastheer en geweldige kok.

De nieuwe uitbaters bakken er totaal niets van, prijsverhouding kwaliteit het totaal lijkt op niks.

Ze willen binnen 2 jaar een of twee sterren hebben. Dat gaat alleen maar als ze een of twee Mercedessen kopen anders krijgen ze nooit een ster.

Henk Steijvers

In het kader van "de Restaurant Week" hebben mijn vrouw en ik, plus 4 vrienden, ons laten verrassen voor hetgeen te toveren valt in Wittem voor een lage budgetprijs. In ons gezelschap iemand die allergisch is voor schaaldieren en iemand die geen koolhydraten eet. Tataaah! Begonnen met kalfscarpaccio met tonijncreme. Geen lullige schijfjes maar een fatsoenlijk gevuld bord. Heerlijk! Vervolgens soep van prei met coquille en onze "allergant" kreeg keurig een alternatief. Heerlijk eveneens. Gebakken eendenborstfilet met sinaasappelsaus kwam vervolgens op tafel en voor degene die geen gebakken aardappeltjes wilde, werd een extra portie groente geserveerd. Ter afsluiting rood fruit onder een laagje sabayon. Als huiswijn twee flessen Cotes du Rhône AC en ook daar was niks mis mee! Al met al zijn we met ons gezelschap meer dan tevreden naderhand naar huis gegaan en bij leven en welzijn komen we volgend jaar zeker weer terug. Toen we langs het klooster ( ongeveer de naaste buren van de Roden Leeuw) reden, hebben we met een dikke glimlach tegen de Heilige Gerardus gezegd dat hij toffe buren heeft.

Dat is zeker het beste adres voor een lekkere friet , wachten hoort daar gewoon bij , als je van hier bent weet je dat gewoon , oplossing gewoon iets eerder van huis vertrekken , en dat je vooraf afrekende is toch overal !!! En heel normaal .

Voor een friet sta ik graag in de rij te wachten. Dat is echt de moeite waard. De service is echt super. Zelfs als het heel erg druk is wordt je snel en correct geholpen. Als je besteld, wordt er direct afgerekend. Dit vindt ik een goede aanpak. Vooral als het druk. Zo blijft er altijd een heel goed overzicht en alle klanten worden altijd gelijk behandeld.

27. Nederlands Wittem

Tamara Wolfs

Een kwartier wachten op 1 frietje met? Hier kan het. Maar daar word je niet voor gewaarschuwd, van tevoren. Het geld wordt onmiddellijk geïnd, daar zijn ze snel in. Vervolgens blijken er nog vijftig man met reusachtige bestellingen voor je te zijn, die zitten in auto's en op 't terras te wachten, maar dat wordt niet duidelijk. We zijn zonder frietje, en 2,20 armer, maar weer weggegaan. Klaarblijkelijk gebeurt dat vaker, daarom innen ze het geld ook meteen. Het zou vriendelijk zijn als ze je zouden zeggen dat het wel even kan duren o.i.d, maar ze zijn er erg bedreven in strak over je heen te kijken als je daar in de hitte staat te wachten. Dit kan echt beter, zo uitzonderlijk is de kwaliteit nou ook weer niet.

osmen27

Gisteren met vijf personen op het zeer gezellige buitenterras aan het water meer dan voortreffelijk gegeten: soepen, carpaccio, tongfiletjes en kaasplankjes, aangeklede koffie en thee en watertjes.
    Alles werd smaakvol gepresenteerd en de meer dan perfecte bediening viel op!