Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Wittem verdeeld zijn.

Oktober, hij is al half voorbij, en wij hebben nog geen reactie geplaatst om jullie zodoende te tippen vanwege het heerlijke weekmenu. Excuses hier voor. Aangezien wij dit zo lekker vonden op zaterdagmiddag 6 oktober, heerlijk om 13:00 uur in het oktoberzonnetje op het terras, zijn we afgelopen zaterdag namiddag/avond 17:00 uur weer voor het hetzelfde menu geweest. En ook nu weer heerlijk op het terras beschermd in de zachte schaduw, gegeven door de prachtige gestylde wilgenbomen. Volgers zullen reageren met, dat wij 2 keer hetzelfde menu altijd hebben afgeraden, en nou doen wij het zelf toch ook. Klopt!! Er zijn dus altijd uitzonderingen. En nu bij ons ook een keer. Waarom deze keuze??

Laat ik beginnen met de rundercarpaccio. Die bestel ik zelf al 10 tot 15 jaar niet meer. Els wel nog af en toe. Zelf had ik het gehad met dit gerecht. Waarom kan ik niet precies uitleggen. Maar zeker bij a la carte bestellen sla ik hem steeds over. In dit menu zat hij als voorgerecht, en wij kunnen u vertellen, dat dit voor ons de lekkerste carpaccio was die wij ooit ergens hebben gegeten. Op beide dagen was de smaak, presentatie en de kwaliteit van de producten op het bord super. Ook het knapperige brood willen we niet vergeten. Dat alles lieten we ook weten aan de service. Natuurlijk was het rund afgelopen zaterdag, zoals Ingrid ook terecht liet weten, van een andere kooow. Op 6 oktober van Belgisch blauwe Annie 3 en afgelopen zaterdag Brandrode Mia 9. (geintje, even moeten googlen op runderen voor vleesconsumptie) Ingrid, jij weet hoe het zit, en de heerlijke humor van jou duurde even voor hij mij bereikte.

Als hoofdgerecht de zeebaars filetjes badend in een spiegel van een glanzende witte wijnsaus. Daarbij jonge worteltjes, boontjes en sugarsnaps. En René bakte de wedges weer heerlijk krokant en gaf er wat mayo naast, om ze zodoende fingerfood achtig te snacken.

Dessert naar keuze. Els nam op beide dagen de creme brulee met een canelletje vanille ijs. Ik zelf nam de eerste zaterdag koffie met een stuk taart en afgelopen zaterdag een fris yoghurt, met room en fruit dessert.

We lieten op beide dagen e.e.a. begeleiden van een huiswijn fles witte chardonnay, die genoeg body had voor zowel de carpaccio, maar ook prima bij de zeebaars wegdronk.

Samenvattend betekenen onze beschreven uitjes bij den Roden Leeuw en de daarbij gemaakte puntenkeuze bij de diverse recensies, dat je in den Roden Leeuw goede constante kwaliteit kunt verwachten inzake service en keuken, voor een zeer zeer reële prijs. Vanuit de keuken komen alleen borden waarop verse producten zijn verwerkt, en dat proef je. Daarnaast is de locatie vanwege het mooie terras en het daarbij beschut zitten door de mooie wilgen een aanrader om te onthaasten. Ingrid en René laten zich dan ook niet haasten of opjagen door bezoekers en dat werkt heerlijk door bij alle gasten. Ze houden terecht vast aan hun stijl van hoe hun de gasten een fijn moment willen gunnen. Hospitality zoals ze hoort te zijn. Als we betalen, dan hebben wij steeds het gevoel, dat wij horen te zeggen, bedankt. En dat doen we dan ook elke keer van harte.

Afgelopen woensdag zijn we voor het maandmenu van mei geweest. Het maandmenu heeft als voorgerecht een kaaskroket op een frisse salade. Overheerlijk met de frisse droge provinciaalse rosé met zilveren medaille.

Het hoofdgerecht was een eendenborst met een top sinaasappeljus. Knapperig velletje zoals het hoort en een mooie cuisson van de eend. Mooi rosé. Had goed eventjes gerust. Ook hier smaakte de roséwijn heel goed bij.

Het nagerecht was een klassieke dame blanche, met mooi zacht romig ijs en uiteraard warme chocoladesaus.

Als afsluiting een kopje DE café dubbele espresso.

Thanx !!! team In Den Roden Leeuw

Afgelopen zaterdagnamiddag weer wezen dineren. Het was behoorlijk druk. Eigenlijk hadden we moeten reserveren. Ingrid heeft ons toch ingepland. Nog bedankt hiervoor. Wij doen graag op ons dooie gemak en dat kwam beide partijen goed uit. We dronken eerst een gerardus blond en een pastis met daarnaast een grote fles bronwater in een fraaie koeler.

We namen de heerlijk ruim gekruide lamsbiefstuk en de pepper entrecote. Wederom vergezeld van heerlijk knapperig gebakken aardappeltjes, gebakken asperges en jonge zomergroentjes. De rozemarijnjus en de pepersaus waren top. We hebben gesmuld. De fles rode wijn, heel even laten koelen, was trouwens heerlijk bij de beide hoofdgerechten.

Als nagerecht de kaas met druifjes, kletzebrood en rucolasla met daarbij een restje wijn.

Heerlijk even ontspannen gezeten op het terras onder de zonwering achter de mooie linden die alweer langzaam ruim in het blad zitten en de zonnestralen ook later op de avond deels lekker weghouden.

Ook aan andere tafels werd genoten. Dat samen met je eigen ervaring en gevoel, plus de hartelijkheid van de bediening maakt het steeds weer een uitje waar je van opknapt.

Bedankt team In Den Roden Leeuw !!

Wij zijn hier nu toch wel zeker op z'n minst 10 keer wezen dineren en we zijn steeds opnieuw verrast over de constante kwaliteit. Of het nu één hoofdgerecht was, en of het nu een van de twee 3 gangen menu's was, steeds zijn alle borden hoog op smaak. Geen poespas, maar eerlijke en verse producten. Het kan je dus hier echt vaker lukken dat je genegen bent het bord schoon te likken. Excuses voor de ietwat boerse uitleg.

De In Den Roden Leeuw heeft wat ons betreft een mooie verdeling wat betreft de besteltijden verbonden aan de diversiteit in de menukaart. Ingrid maakt de bezoekers dan ook duidelijk dat er na 17:00 uur alleen de dinerkaart mogelijk is. Soms zijn bezoekers, veelal fietsers en wandelaars, dan teleurgesteld als ze bijvoorbeeld geen bitterballen kunnen bestellen als ze aan het genieten zijn van bijvoorbeeld een blonde Gerardus van de tap of een mooi glas provinciale roséwijn. Maar René is dan in de keuken al vanaf 16:30 uur in- omgesteld op de dinergasten. En René wil alleen goede borden presenteren. De vaak vele reserveringen laten dan helaas soms geen ruimte om iets uit de kleine kaart, of de lunchkaart te bereiden. Wij zijn heel blij met deze bedrijfsfilosofie. Ingrid en René maken namelijk hiermee duidelijk waar hun kracht ligt en wat hun hart qua hospitality wil uitdragen.

Wij waarderen jullie duidelijkheid en bijbehorende keuzes en hopen nog vaak bij jullie te kunnen genieten.

Kortbij en toch ver weg kunnen zijn. Dat kan. Als je binnenkomt in den Roden Leeuw en in het rechtse gedeelte plaats neemt, dan zou je zomaar in Frankrijk kunnen zijn. Een pastis, voor ons het liefst een Henri Bardouin, maar ook een Pernod of Ricard is dan ook een passend aperitief in die setting.

De beide dames zijn heerlijk relaxed en hebben alles onder controle. Ze hebben beiden pretoogjes als ze in de gaten hebben en zien dat je geniet. En genieten, dat kun je in den Roden Leeuw. René de chef van den Roden Leeuw weet namelijk een prachtige balans te creëren als hij de producten en verdere ingrediënten met een zelfgemaakte klassieke jus of dressings en sauzen doet verbinden. En even voor de duidelijkheid, René maakt alles vers, en dat is dus ook absoluut te proeven.

Ingrid en René hebben een mooie basis menukaart die ze elke keer weer aanvullen met een mooi 3 gangen weekmenu plus een 3 gangen maandmenu. De huiswijnen zijn wisselend in verband met de kaart en de menu's en absoluut altijd goed gekozen en flesprijstechnisch zeer netjes. Wil je de rode wijn heel eventjes lichtelijk gekoeld, dan zullen de dames dit voor je regelen. Wij waarderen de regelmatige diversiteit in de huiswijnen afgestemd op de kaart enorm.

In het linkse deel van het hotel restaurant eetcafé, zit je modern klassiek ontspannen met mooi glaswerk en linnen servet. Een afwisseling van diverse maten tafels zorgt voor een mooie afwisseling en invulling van de ruimte.

Lang verhaal kort. Den Roden Leeuw is een aanrader voor mensen die de franse moderne keuken in combinatie met diverse streekproducten kunnen waarderen.

Prijsvoorbeeld:
    2× Aperitief, 2× 3 gangenmenu, 1 liter bronwater, fles huiswijn en 2 koffie. ± € 90, -

Als het team van den Roden Leeuw het goed vind, dan komen wij graag regelmatig op bezoek en laten wij ons graag van jullie verwennen. Tot gauw!

Camille Schyns

Prima adres! 27-12-'17 hebben wij er gegeten en waren beiden erg tevreden over wat geboden werd. Niet alles conform mijn verwende smaak, maar dat is ook nergens het geval. Mijn vrouw had een smakelijk gebakken geulforel en ik konijnenbouten. Vooraf zij een groentesoep die erg naar haar zin was en ik een goulashsoep, die ik zelf meer naar de Weense traditie maak. De forel ging perfect van de graat en het konijnenvlees 'viel' van het bot. Erg lekker, maar het konijn dat ik lang geleden in mijn hok had moet veel kleiner zijn geweest (lees: het was niet op te krijgen).

Erbij een glas Gerardus dubbel, waarvan mijn vader stellig beweerde dat het precies dezelfde smaak had als voor de oorlog. Lekker en mooi geserveerd zonder dat er met zo'n Hollands afstrijkmes de schuimkraag was verpest.

Nee, spruitjes hoef ik niet. Die hadden wel bij het konijn gehoord. Goed op gereageerd en mooi niks van die groene balletjes die ik zelf ook niet echt lekker gemaakt krijg. De bediening was vlot, zeer correct en aangenaam. Eigenlijk had ik nog graag een dessert gehad, maar dat had ik niet op gekregen.

Met een eigen parkeerplaats langs het pand zullen we er van de zomer met onze oldtimer wellicht weer neerstrijken. Aanrader!

Geweldige verschillende smaken van de gerechten. We hebben genoten.

Lekkere eerlijke friet. Vers gesneden en gebakken en niet van de fabriek.

Zeer tevreden en er zullen zeker nog meerdere bezoeken volgen.

Een echte aanrader. Goed eten en vriendelijke bediening.

11. Nederlands Wittem

jan lenzen

De Bragien is super vriendelijk en sfeervol.
    Onze gymclub komt reeds 10 jaar bij De Bragien i.v.m. kerstontbijt.
    Reuze gezellig en een vriendelijke bediening.

12. Internationaal Wittem

Berteke Langelaan

Amuse veelbelovend, voorgerecht (tartaar) beantwoordde totaal aan deze verwachtingen, tussengerecht (eendelever) wist enthousiasme te overtreffen, hoofdgerecht (roodbaars) ging als bijna vanzelfsprekend verder op hoogstaande ingeslagen weg en dessert (meringue met rood fruit) sloot als daverend slotaccoord onvergetelijke avond af. Heren van 't Klauwes, hartelijk dank!

Een spontane actie gister namiddag. Een zeer verzorgd terras met prachtige lindes die voor schaduw zorgen. De bediening is relaxed, geeft je de tijd, en is er indien nodig, en heeft alles onder controle. Mooi maandelijks wisselende menu's. Daarnaast een keuzemenu en een à la carte kaart. We kozen uit de kaart 2 hoofdgerechten. Het parelhoen met abrikozen en armagnac, en de lamskoteletjes met bulgur op provencaalse wijze. Twee prachtige borden waarop meteen duidelijk werd wie er in de keuken staat. Cuisson perfect. Een overheerlijke jus (dikke 10) zo glanzend en prachtig qua consistentie, gewoon top, maar vooral verrukkelijk. Als bijgarnituur waren er knapperige dikke patat en mooie gebakken krokante aardappeltjes. E.e.a. hebben we genuttigd met wat water, wat rosé en wat goed gekoelde korenwolfjes. Hier gaan we vaker plaats nemen.

Rob en Els

Ga hier bslist niet met een groep groter dan 12 man aldaar eten! Er kan dan echter alleen gekozen worden uit 4 hoofdgerechten die bij de eerste tafelgasten zijn opgenomen. Dit hoort niet zo te zijn. Staat ook nergens op de website! Als ik uiteten ga, wil ik toch zelf iets vrij kunnen kiezen vanaf de menukaart.

De nagerecht kaart werd ook niet opnieuw gebracht om alsnog uit te kunnen kiezen. De kwaliteit van het eten was verder goed. Beetje chaotische bestelling opname omdat de keuken anders problemen zou maken!!

17. Internationaal Wittem

Via de Albert Heijn actie hier terecht gekomen.

Het 3 gangen menu bestond uit een eigen versie van Vitello Tonato en was geweldig, net zoals de gegrilde kabeljauw met beurre blanc schuim. Het kom niet meer beter maar toen kwam het choco dessert. :-)

Door omstandigheden was de gastvrouw niet aanwezig en dat was te merken door de gezellige chaos in de bediening. De bediening was echter zeer vriendelijk, behulpzaam en zeer hard werkend.

Hier gaan we zeker nog eens terug.

18. Internationaal Wittem

Al diverse keren zijn wij hier met veel plezier gaan eten (ook op de oude lokatie in Valkenburg) en ik kan zeggen dat er een stijgende lijn zit in zowel de presentatie als de smaak van de diverse gerechten. In het verleden bestonden de amuses nogal veel uit liflafjes, dat is nu gelukkig niet meer zo.
    De menu's worden met smaak samengesteld en zijn vaak zeer verrassend, er is regelmatig een wisseling in de kaart en speciale wensen worden altijd gehonoreerd. Ook de wijnkaart is gevarieerd (hoewel iets te weinig uit de Bordelaise naar mijn mening ;-)) en het krijgen van een goed wijnadvies is hier ook geen probleem.
    De ontvangst en benadering zijn altijd zeer persoonlijk en professioneel, zowel door de eigenaresse als het overige personeel, gelukkig niet te vormelijk of stijf.
    Op het terras lunchen of dineren is een feest, helaas kan dat maar een paar maanden per jaar in Nederland, maar áls het kan, dan waan je je een beetje in het buitenland.
    Wij zijn dus tevreden klanten en komen hier graag nog regelmatig terug.

20. Internationaal Wittem

Bjorn

21. Internationaal Wittem

We hebben gisteren voor het eerst bij Restaurant Infini gegeten, en het was in één woord geweldig. Samen met Las Palmas van Herman den Blijker onze beste ervaring tot nu toe, hoewel de prijs-kwaliteitverhouding bij Infini veel beter is.

Ontvangst was zeer hartelijk en persoonlijk door de gastvrouw die zich netjes aan ons voorstelde.

We begonnen de avond met een drankje in de lounge. Dit drankje werd aangevuld met een aantal heerlijke amuses.

Het restaurant ziet er ontzettend gezellig, warm en sfeervol uit. Het eten is in één woord fantastisch. We raakten er niet over uitgepraat. Dit is geen eten, dit is kunst op een bord.
    Aan alles is te zien dat er ontzettend veel passie, tijd, liefde en geld gestoken is in de bereiding van alle gerechten. Ieder gerecht komt met tal van culinaire aanvullingen die stuk voor stuk formidabel zijn. We hebben alles met zeer veel waardering en respect opgegeten. Koken op dit niveau is gewoon ontzettend knap, klasse! De wijnen die wij hebben mogen proeven waren ook werkelijk uitstekend. Ze passen perfect bij de gerechten.

De bediening is professioneel is van een zeer hoog niveau. Professioneel, maar de medewerkers in de bediening geven er stuk voor stuk een persoonlijke twist aan. Een grapje, een oprechte lach, een extra vriendelijk woord, iedereen doet zo ontzettend z'n best.

Een kopje koffie gaat gepaard met een heuse traktatie van zelfgemaakte koekjes, truffels en marsmellows. Ontzettend leuk geserveerd en bijna een menugang op zich.

Tevens het vermelden waard is dat mijn vrouw een allergie voor kaas heeft. Dit hadden we vooraf aangegeven, en vaak merken we dat er ondanks het verzoek tóch kaas wordt gebruikt in gerechten. Tijdens de ontvangst vertelde de gastvrouw al dat ze rekening gehouden hadden met ons verzoek. Tijdens het serveren van wat kleine gerechten werd door hun zelf aangegeven dat ze voor mijn vrouw een alternatief zonder kaas gemaakt hadden. Hier werken ze met respect voor de klant, en houden ze écht rekening met de klant. Niet ja zeggen en nee doen, maar echt met zorg doen wat ze beloven.

Minpunten? Met de beste wil van de wereld zo goed als niets te bedenken. En dat terwijl wij zeer kritische restaurantbezoekers zijn. (Bekijk mijn andere reviews gerust!)
    Het enige verbeterpunt zit 'm in de aankleding van de zaak, maar dit wordt eigenlijk direct teniet gedaan door de inleiding in de menukaart waar al in staat omschreven dat ze hier druk mee bezig zijn. In mijn ogen is de lounge ietwat gedateerd en zou bijvoorbeeld de vloer beter kunnen. Dit is echter echt gezeur, maar ik wil het niet doen overkomen alsof dit een reclamespot is. ;-)

Medewerkers van Restaurant Infini, heel hartelijk dank voor de goede zorgen en voor de onvergetelijke ervaring!

22. Internationaal Wittem

Chris van Wesel

Ons tweede bezoek aan Infini en we hebben deze keer genoten van het Jubileum zesgangenmenu. Het waren overheerlijke gerechten met verrassende combinaties, overheerlijke passende wijnen en een professionele maar zeer hartelijke bediening.
    Dit was beslist niet ons laatste bezoek aan Infini!

23. Internationaal Wittem

Dirk

Wederom heerlijk gegeten in Du Château. Vooraf had ik een heerlijke salade met geitenkaas en gebakken spekjes met een goede dressing. Als hoofdgerecht heerlijk konijn op Limburgse wijze en als afsluiter een Dame Blanche. Ook deze was prima. Verder zeer prettige attente bediening.

We begonnen met een drankje in de knusse bar en daar hebben we de kaart bekeken. We werden erg vriendelijk geadviseerd en we kozen alle twee voor een halve kreeft vooraf en daarna de tournedos met eendenlever, een madeira sausje en daar komt 'ie; verse truffel! Het kreefje was zalig, bereid op een bedje van salade met oa pompoen en sinaasappel. Erg mooi opgemaakt. Vervolgens hebben we onze vingers afgelikt bij de tournedos die lekker rood werd gebakken met een mooi stukje eendenlever erop, het eerder genoemde madeira sausje en de (verse) truffel. Een perfecte combinatie, echt zalig. Tot slot ook weer genoten van de chocolade druppel van witte chocolade parfait. Wat een feest. Een ster zou hier niet misstaan. Tel daarbij de Limburgse landwijn domein Steenberg op en de buitengewoon vriendelijke en zeer professionele en losse bediening in een fraaie en exclusieve kasteelzaal 'Violin' en je hebt een perfecte en zeer aangename avond. Dank u wel voor deze fantastische avond!

26. Internationaal Wittem

Ik hou van restaurant Infini. Een tijd geleden attendeerde een collega me erop. Door zijn verhalen was ik eigenlijk al verkocht. Ik ben er afgelopen weekend voor de derde keer geweest, voor de eerste keer bij hun nieuwe locatie! Heel mooi, ruim, nog steeds even klantvriendelijk en even lekker!

Ik had een bon voor een 6 gangen proeverij, had lang van tevoren gereserveerd, maar was ziek op de dag dat mijn tafel gereserveerd was. Ik had hierover een dag van tevoren al gebeld om te informeren naar de mogelijkheden voor een nieuwe datum gezien mijn bon verliep. Ze waren heel flexibel! Ik kreeg een extra maand om mijn bon te verzilveren! Hiervan hebben we gebruik gemaakt.

We wonen in de buurt van Dordrecht en komen speciaal voor Infini naar het Zuiden! Aanrader dus!

Nog een ding ter illustratie van klantvriendelijkheid: na het eten hadden we het met de eigenaresse over champagnedopjes, gezien daar een schilderijtje hing wat daarvan gemaakt was. Toevallig waren dat weekend bij een kennis die de dopje bleek te sparen en al een hele collectie had. Ik vertelde dat en toen kreeg ik er een aantal mee! Heel lief!

27. Internationaal Wittem

C. Muurmans

Mooi menuutje gehad met verrassende gerechten en erg smaakvol klaar gemaakt. Ook bijpassend wijnarrangement was anders dan anders en met zorg uitgezocht. Vriendelijke bediening. Sfeer mocht wel iets knusser. Een aanrader!

28. Internationaal Wittem

Prachtige zaak, uitstekend eten met liefde voor het vak klaar gemaakt!
    Vriendelijke ontvangst en bediend door vriendelijk personeel in een ontspannen sfeer.
    Bedankt voor de heerlijke avond!

29. Internationaal Wittem

Patrick

Verrassend 6 gangen menu genomen, en alsof dat nog niet genoeg was nog verschillende lekkere en leuke amuses voor- en achteraf. Heerlijke verrassende gerechten, altijd net iets anders als gewend.
    Mooie locatie, vriendelijk personeel, kortom een aanrader.

30. Internationaal Wittem

Ja, als je de oude eigenaars gewend bent, dan is er nu totaal niets meer van over. Daar was het altijd goed eten, prima gastvrouw en gastheer en geweldige kok.

De nieuwe uitbaters bakken er totaal niets van, prijsverhouding kwaliteit het totaal lijkt op niks.

Ze willen binnen 2 jaar een of twee sterren hebben. Dat gaat alleen maar als ze een of twee Mercedessen kopen anders krijgen ze nooit een ster.