ma vanaf 09:30

za vanaf 08:30
zo vanaf 11:00

1531204130 72

1. Gien Hulshof

Heerlijk eten en een prima service. Zeker aan te raden en komen zeker terug!

2. De Zwaan in Winterswijk is een aanrader voor iedereen.
    We zij er 2 x geweest in de 4 dagen dat we in de achterhoek waren.
    De kwalieteit en prijs zijn geweldig.
    Het eten is met smaak gemaakt.
    En het personeel is vriendelijk.
    Houd deze kwaliteit vadt dan komen we zeker eens terug.
    Groetjes Jos en Wil

3. Fam. Hulshof

We komen geregeld met ons gezin of vrienden eten!

Vorige week onze vrienden meegenomen als bedankje. We konden op het terras zitten en we hebben wederom genoten. Vanwege het warme weer deze keer geen voorgerecht.
    Hoofdgerecht was goed en zoals altijd met de lekkere frietjes. Het kokos toetje dat we hebben gedeeld was opgediend in een halve kokosnoot! Leuk!

4. Mandy Vissers

Een mooie zomeravond gehad bij de Zwaan!

We werden vriendelijk ontvangen en hebben genoten van de proeverij.
    Als hoofdgerecht een zeebaars, mooi geserveerd in een braadslee met verse groenten!

Als afsluiter het dessert van de dag!
    Wij komen de volgende keer in Winterswijk zeker terug!

5. Anne Jansen

We moesten erg lang (circa 45 minuten) wachten op het eten. Toen het eten werd gebracht, was dat erg teleurstellend. De kipsaté bestond uit kip die duidelijk opgewarmd was, de kroepoek was keihard en droop van het vet en de hoeveelheid satésaus was zeer minimaal. Ook de gefrituurde aardappelpartjes waren niet bijzonder. De schnitzel van mijn echtgenoot was niet bijzonder, en het was weinig. Ook de salade was niet meer dan een paar blaadjes sla die in een vettige dressing waren gedrenkt. Na ons beklag te hebben gedaan, kregen we de drankjes van het huis als tegemoetkoming, maar hier gaan wij niet meer eten!

6. Vandaag van een paasbrunch genoten!
    Het zag er allemaal erg verzorgd uit en smaakte heerlijk.

7. Waren hier een tijd niet meer geweest. Bestelden allebei een uitsmijter, de een met cola-light, de ander met thee.
    Het was bedroevend:" gewone" Engelse thee hadden ze niet. Ze brachten een broodje rosbief ipv een uitsmijter rosbief. Vroegen niet of we nog wat drinken wilden, brachten uiteindelijk de tweede cola-light toen we het eten inmiddels op hadden. Rekenden aanvankelijk het verkeerde broodje tóch bij de rekening. Er was geen zout of peper te bekennen, de sneeën brood waren zo'n centimeter of 2, de dressing glom van de olie.
    Hier komen we niet meer.

8. Dinsdagavond wezen eten met 4 personen. Alle 4 een verschillend hoofdgerecht gehad, ook vegetarisch. Ruime keus en heerlijk van smaak en ook nog betaalbaar. Zeker voor herhaling vatbaar.

9. In het weekend voor kerst richting Winterswijk gereden voor een relaxmoment in de drukke decembermaand. Door de mist wat laat in het hotel ingecheckt en richting centrum van Winterswijk. Al wandelend en naar binnenkijkend in de diverse horecalocaties waren wij van buitenaf verrast door de uitstraling bij restaurant De Zwaan. Bij binnenkomst werden we allervriendelijkst ontvangen en konden we een keus maken uit een mooie kaart met heerlijke gerechten. We hebben heerlijk gegeten, creatief uitgeserveerd op mooi servies dit in een gezellige sfeer en warme inrichting. Dit alles voor een goede prijs en nogmaals... uiterst vriendelijk geholpen. We hebben ons welkom gevoeld. Dank voor de gezellige avond.

10. Heerlijke spareribs gegeten, ook gepofte aardappel met een lekkere saus erbij. Ik k kom er iedere vakantie en als ik daar ben kom ik zeker weer! Alleen drankjes zijn aan de dure kant.

11. Erg lekker gegeten, sfeervol en gezellig restaurant. Leuke bediening.

12. Lekkere asperge's gegeten en nagerecht was ook super lekker, was super. En Paasbrunch genoten in het Zwaantje

13. Afgelopen week wezen eten bij de Zwaan. We waren met twee personen, hadden niet gereserveerd. We werden vriendelijk ontvangen en konden zelf een tafel uitkiezen. Echt warm was het niet in het restaurant, waardoor je er niet erg lekker zat. Het eten zag er goed en verzorgd uit. Bij thuiskomst bleek alleen dat er op de rekening 3 gerechten waren gezet die wij niet hadden gehad. Jammer dat de rekening niet wordt doorgenomen voor het afrekenen. Nu moesten we er speciaal voor terug.

14. Door de komst van een nieuwe eigenaar (en kok!) hebben wij hier weer durven eten. En het is drastisch verbeterd! Het eten was van prima kwaliteit en het nieuwe interieur ziet er ook goed uit. Ook het personeel niets op aan te merken. Met 88 euro voor 2 personen vond ik het niet goedkoop, maar goed, daar kijk ik niet op als ik uit eten ga. Al met al: niet te vergelijken met de "oude" Zwaan, wij komen nu zeker nog eens terug!

15. Het eten is fantasieloos en onder de maat! De biefstuk van de haas was nog koud en er was een klodder tomatentapenade uit een potje op gekwakt... Ondanks de goede locatie, dus een absolute afrader om te gaan eten.

16. We hebben lekker gegeten en gedronken. Service was goed. Alleen het mag er echt een keer flink schoongemaakt worden. De kinderstoel en het speelgoed mag flink onder handen genomen worden.

17. Gert

18. Het eten was heerlijk, de bediening zeer vriendelijk. We hebben er ruim 3 uur in een gezellige sfeer gegeten en gedronken. Prijs/kwaliteit uitstekend! Een aanrader.

19. Wij wonen in brabant en hebben ondertussen al 10 x daar gegeten en het is iedere keer weer geweldig.
    Goede bediening en heerlijk eten, echt een aanrader

20. Met zijn 6-en heerlijk gegeten. Prijs/kwaliteit prima en zeer vriendelijke en goede bediening. Aanradertje!

21. Een keer op zaterdag een tostie besteld. Omdat we ervan houden iets bij de tostie te eten, hebben we wat gemengde sla erbij besteld aangemaakt met een dressing. Daartussen zat een koud aangegeten patatje. Waarschijnlijk is deze van de avond ervoor op het bord van een klant tussen de sla beland, en deze sla is zo weer bij ons terecht gekomen......Op dit tijdstip dat wij er zaten was het niet mogelijk patat te bestellen. Snap dat er geen groente weggegooid wordt ook al ligt dit ter decoratie, maar was dit dan even netjes voordat je het opnieuw gebruikt. Zo van het ene bord op het andere vind ik niet netjes!
    We hadden meteen geen trek meer. We hebben de ober erop geattendeerd maar deze wuifde het weg, en lachte erom. Nam ons niet sereius.

Voor ons de laatste keer

22. Wij zijn met ons gezin onbekend in Winterswijk. We kwamen dit restaurant tegen. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en mochten zelf ons plekje uitzoeken.
    De gastvrouw vroeg beleefd of er water voor de hond moest komen. Dat vonden wij zeer attent.
    We hebben heerlijk gegeten. Presentatie zag er goed uit. Het restaurant ziet er zeer plezierig uit.
    Zeker de moeite waard.

23. Fam. v.dijk

Toen we 2 weken op vakantie waren geweest zijn wij er wel 3 keer komen eten. Het personeel was altijd vriendelijk en herkende ons terug. Wat je eigenlijk niet verwacht als je iedere dag zoveel mensen ziet. We waren met onze kinderen alle 2 nog onder de 10 jaar en daar hielden ze erg rekening mee. Een kleurplaat, geen scherp bestek en een leuk aangenaam bordje met patat en wat frikandelletjes. We hadden onze hond ook meegenomen en wat zeer prettig was dat ze de hond zonder dat wij het vroegen een bakje water gaven. Het eten was voor ons ook heerlijk! Alles klopte, duurde niet te lang de opmaak/show was mooi dus wij hebben hier een heerlijke avond gehad. Als we volgend jaar terug komen in Winterswijk is dit het eerste restaurant waar wij komen eten!

24. Kleisen

Wij vonden het niks in dit restaurant. Bij aankomst zaten we al aan een vieze tafel. Ik vroeg of de ober de tafel even af wilde doen. Oh ja zei die, ik kom er zo aan, maar ik heb niemand meer teruggezien en dat terwijl er haast niemand zat. Toen ons drinken gebracht werd heb ik nogmaals gevraagd of de tafel schoongemaakt kon worden, want hij legde ons schone bestek gewoon op de vieze tafel neer. Oh ja zei deze, weer vergeten! Toen kregen we een mandje stokbrood met kruidenboter. Nou ja, 4 stukjes brood lagen er maar in het mandje, waarvan 2 stukjes helemaal hard waren aan beide kanten. Hier hebben we ook melding van gemaakt en dus ook niet meer opgegeten. Het hoofdgerecht vond ik aan de zoutige kant.

Het personeel had intussen onenigheden waar we van mee konden genieten. Voor ons de eerste en laatste keer dat wij hier gegeten hebben. Ik geef liever wat meer geld uit voor een goed/net en fatsoenlijk restaurant.

25. Bertine

Prima gegeten, leuk personeel, zeer betaalbaar. Leuke zaak.

26. Met 4 personen wezen eten. De vissoep viel erg tegen. Niet voor herhaling vatbaar!

27. Prima restaurant.

Voor de Kerst al contact gehad over het menu en deze hebben ze me netjes thuis gestuurd.

Met Kerst hadden ze een speciale Kerstkaart.

Helaas lustte niet iedereen bij ons wat er op stond.

Dit was geen probleem, ook een snitzel werd geserveerd.

Er werd rekening gehouden met de kleine die we bij ons hadden. Ze hadden een plekje geresereveerd waar ook de kinderwagen bij kon staan. Helemaal top.

Het nagerecht was bij ons ook niet volgens de kaart, iemand vroeg een dame blanche die er niet op stond, maar deze werd wel gemaakt.

Bediening correct en netjes.

Het enige minpuntje: geen zoete slagroom, maar dat heb je wel vaker tegen de Duitse grens aan.

Prijs/kwaliteitsverhouding goed.

Komen zeker nog eens terug.

28. Het was een rustige avond en we mochten gelijk ons eigen plekje uitkiezen. Dit was fijn, totdat we aan een tafel kwamen. Het linnen was vuil, tafels waren ongelijk, en mijn bestek werd op een vuile tafel neergelegd, en bestek niet gepoleerd.

De 1ste gang, ik bestelde een runder carpaccio, het zag eruit ofdat de kok er een snel gerechtje van heeft gemaakt. Dit blijkt ook uit de smaak die de carpaccio had, deze was ijskoud ( uit de diepvries ontdooid neem ik aan ). Het water droop eruit.

Toen ik dit aangaf bij de ober, vertelde de ober mij dat hij er niets vanaf wist, hieruit keek ik verbaasd op en zei uit medelijden: het is goed zo, ik probeer het nog eens. Toch viel het me zwaar tegen. De andere ober kwam uithalen, en daarbij gaf ik weer aan dat het niet te eten was. In zoverre betaalde ik daar 9,50 voor.

Maar het vervelende was, de bediening trok zich er niet veel van aan, kwam niet met een beter alternatief of met een oplossing uberhaupt. Nee, zij keek mij niet aan en liep daarna weg zonder enige emotie.

Volgende gerecht.

Ik heb ossenhaaspuntjes besteld. Dit smaakte goed, daarbij kreeg ik ook een klein kommetje met daarin tagliatelle, deze pasta was al koud voordat ik het aan had geraakt. Niet smaakvol dus.

De ober kwam natuurlijk weer uithalen en vroeg ofdat alles smaakte. (daarop heb ik ook nog wat te zeggen, deze ober vroeg dat wel, maar niet aan mijzelf, maar aan mijn gezelschap ). De ober liet mij volkomen links liggen, zij reageerde niet op het feit dat ik een onsmakelijke maaltijd heb gehad. Zij keek mij niet eens aan, durfde nog geen tel te blijven staan, om eventueel aan te horen wat mijn mening was over het gerecht.

Kopje koffie was goed, alleen slordig gepresenteerd.

Al met al ga ik hier niet meer terug om te dineren, ben maar liefst 70 euro kwijt in totaal met dat van mijn gezelschap erbij.

Dit was het geld niet waard, tevens is dit echt de laatste keer dat ik hier ben geweest. De uitstraling van het restaurant vanaf de buitenkant ziet er goed uit, maar verwacht er niet teveel van.

( als dit restaurant beter met de klant reacties omgaat, zou dit een stuk beter zijn voor hun toekomstige gasten).

Spreek uit ervaring, en ben eigenlijk geschrokken over het feit dat het zo kan lopen.

29. Eergisterenavond had ik uitgebreid op het Web gekeken. We zijn vegetariër en een goede salade of vegetarisch maaltijjd vind je niet overal. Voorbereiding is dus nodig. O.a. Door reacties op deze site besloten we bij "De Zwaan' te gaan eten. Dat was gisteren dus.

We konden buiten snel een plekje vinden, maar de bediening liet redelijk lang op zich wachten (3 maal zwaaien om aandacht te krijgen) De salades kwamen redelijk gauw. Het geitenkaasje van Brömmels uit het Woold op frisse salade was een tegenvaller. Kaasje OK, maar 2 kleine blaadjes sla is voor mij geen frisse salade. En dan voor 7,50 euro per couvert. We besloten dan maar een Salade met Mozzarella, pesto, gedroogde en kleine cherrytomaatjes te bestellen. In dit geval goed gevuld bord, maar in de ruim voor handen zijnde krul-sla zat zat ook ruim zand, en de daaronder liggende gesneden sla met dressing bevatte te veel suiker. Net echt geslaagd dus, geen reden om terug te komen. Door gegeven aan ober die het aan keuken door zou geven.

30. Onze ervaring is tot nu toe goed, het eten is altijd prima.

En de bediening even vriendelijk.

We komen regelmatig en ons is het tot nu toe goed bevallen.

31. We hebben heerlijk gegeten!

Het personeel was erg vriendelijk en de service was goed.

We komen zeker nog een keer weer.

32. Gewoon een kopje koffie met wat lekkers erbij is daar al een probleem. Eerst lang wachten voordat je geholpen wordt, dan de verkeerde koffie krijgen. Toen was het wachten op het gebak. Na verschillende malen gevraagd te hebben waar ons gebak bleef, kregen we het eindelijk. Onze koffie was toen al bijna koud.

33. Marielle

Vorige week met vrienden wezen eten. Het leek me geen top idee omdat ik een aantal jaren geleden meerdere malen achter elkaar warme chocomelk met slagroom had besteld waarbij de slagroom helemaal opgelost was in de chocolademelk, omdat hij te lang gestaan had.

Er toch maar overheen gezet en gewoon gaan eten. Prima eten, leuke bediening en alles was naar wens.

Daarom vandaag (met Pinksteren) maar weer wezen eten. Wat viel dat tegen. Het eten was op zich best prima, maar de bediening en service, verschrikkelijk gewoon! We hebben tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht gewoon een uur en een kwartier moeten wachten! Dan ga je je op den duur gewoon ergeren aan dingen, zoals, te weinig patat bij het eten (met 7 mensen was er een klein bakje geserveerd), te weinig salade, geen serveersters die komen vragen of we nog wat willen, er kwam niemand om te vragen of we wat wilden drinken, geen lepeltje bij de mayonaise (ok, klein punt maar toch, dat hoort er gewoon bij). Toen besloten we dat we sowieso niet hier ons nagerecht wilden eten. We vroegen om de bon, we waren met 7 mensen, komt de serveerster terug met een schoteltje met 2 pepermuntjes (leuk als je met 7 mensen bent).
    Het eten is verder prima, maar we hebben veel te lang moeten wachten en op details werd helemaal niet gelet. Daarbij is het ook best duur tegen wat je er in verhouding voor krijgt.

34. CB 27 punten

Het restaurant zit al zolang in het dorp als ik er kom, maar ik had er nog nooit gegeten.

Onlangs, na een middagje winkelen, toch maar eens plaatsgenomen en ben aangenaam verrast. Voor 2 personen simpele maaltijd salades besteld en deze waren zeer rijkelijk gevuld en goed van smaak. Het werd geserveerd met 3 sneetjes geroosterd toastbrood, een broodje had meer bij de stijl van het restaurant gepast.

35. Je keek wel gezellig naar binnen, maar dat was ook alles.

Het begon met aangebrande uiensoep, we kregen nieuwe soep.

De schnitzel zag aan de bovenkant bruin en de onderkant was bijna niet gekleurd, geb. aard. met spekjes, dit kwam niet vers over en droop in het vet.

Dit viel zo erg tegen dat ik al niet eens meer over een toetje na wilde denken.

Hier komen wij dus niet meer terug.

36. Het duurde lang voordat we geholpen werden. Raar, omdat er verder maar 1 persoon naast mij en mijn man daar zat.

Het eten was niet veel beter. We hadden biefstuk en schnitzel besteld. Beide niet te eten. Mayonaise werd veel te laat gebracht, we hadden bijna de frietjes al op.

Kom er nooit meer.

37. Met vier personen maandagavond lansgeweest, We aten stoofpotje en gekookte mosselen.

Iedereen heeft van zijn/haar maaltijd genoten. De bediening was plezierig en attent. De ambiance prettig. Reden om nog eens terug te komen.

38. Familie Wijnhoven

Wij hebben ontzettend lekker gegeten voor een goede prijs. Personeel niets op aan te merken.

39. Bob en Akke

Onze ervaring was niet positief. Ondanks dat de zaak voor meer dan de helft leeg was, bleef de ober volhouden dat het topdrukte was. We moesten meer dan een uur wachten op een simpel soepje, drankjes moesten meerdere keren besteld worden en we kregen een schaaltje stokbrood met wel 3 stukjes stokbrood daarin. Achteraf vertelde de ober dat de keuken geen orders meer aannam; het was wel zo prettig geweest als wij daarvan even op de hoogte waren gesteld. Bij terugkomst in het hotel troffen we 2 gasten met precies dezelfde ervaringen. Dus nee, de tent zelf ziet er top uit, maar het personeel is erg knullig en het eten was weinig bijzonder.

40. Goede sfeer, gastvrij personeel, prima prijzen, lekker gegeten.

41. familie L

Pagonini is een gezellige sfeer maar het eten viel erg tegen, en de prijs veel te duur