di vanaf 17:00

za vanaf 11:00
zo vanaf 11:00

1411944100 84
1520104374 88

1. Heerlijk gegeten. Originele gerechten, pure smaak.

2. We hebben heerlijk gegeten in een fijne ambiance en met heel vriendelijke bediening. Het was niet de eerste keer en we komen beslist weer terug.

3. Wim Schreurs

4. We hebben ons 12½ jarig huwelijksfeest bij De Woord in Corle gegeven en hebben een geweldige avond gehad. Alles klopte: de grote van de zaal, de aankleding, het welkomstdrankje en de zeer vriendelijke bediening. De bier- en wijnproeverij (op aanraden van Volckmar Kroes, de eigenaar) was een schot in de roos.

De mensen van De Woord hebben ons 12½ jarig huwelijksfeest onvergetelijk gemaakt.

5. Verrassings arrangement geboekt, zelfs de prijs was een aangename verrassing. Geweldig genoten van alle gangen en de bijpassende wijnen.
    Aanrader!

6. Gisteravond het maandmenu gegeten, was nog beter dan dat ik mij had voorgesteld na het lezen van het menu op internet. Had de rest van de avond nodig om "uit te buiken". Geweldig, bedankt.

7. Ria v. Uum

Vriendelijk ontvangen, gezellige entourage, heerlijk in kerstsfeer. Het eten was zo lekker! De uitleg erbij duidelijk. Vooral "Carolus", het beste bier... super lekker. De "wildwijn" bij het wild was voortreffelijk. Toetje... een grote fijn verrassing!

Alle lof, ga zo door! Wij komen met 4 personen t.z.t. terug

8. Zaterdagavond 5 december met mijn vrouw bij de Woord (alleen hoofdgerecht) wild gegeten. Wat een verrassing, als verwende regelmatig in goede restaurants etende klant was dit een Michelin ervaring. We namen fazant met een door de sommelier geadviseerd glas wijn. Niks bijzonders zou je zeggen, maar mijn hemel wat een smaaksensatie, uitzonderlijke lekkere fazant met dito bijgerechten. De geadviseerde wijn was subliem, vol kruidig en perfect in balans met de fazant. Afsluiting goede koffie met huisgemaakte speculaas, bijzonder, heerlijk. Ga graag en snel weer terug.

9. Gisteravond met man en vrienden heerlijk gegeten, bij de Woord. Het ontvangst door de gastheer was aller vriendelijkst. We kozen alle 4 voor het maandmenu. Paté van ree, parelhoen, mousse van baileys. Het smaakte voortreffelijk, het was subliem. Ook de wijn was heerlijk. Na de koffie bood de gastheer ons een huisgemaakt likeurtje aan, Winterswijks goud. Erg lekker. Alle gerechten werden prachtig opgediend, de bediening was erg vriendelijk en correct. De Woord blijft ons favoriete restaurant, echt een aanrader.

10. Rob Wiesman

Als vanouds! Ben er al vaker geweest, nu met vrouw en twee gasten, gereserveerd. Alle vier enthousiast over kwaliteit eten (heerlijke zwezerik en ree; zeevis) en de gezellige ambiance. Restaurant was goed vol. De wijnen middels vertrouwd wijnarrangement waren wederom uitstekend en toegesneden op het eten. De heerlijk frisse en kruidige weiss burgunder er maar in houden vinden we.
    Kortom, wederom genoten van de verschillende gerechten en de sfeer.

12. Gert

13. J.bouwmeester

Prima locatie, heerlijk gegeten, we komen nog eens terug.

14. L. Frie

De locatie op het terras is geweldig.
    Het eten was goed opgemaakt, maar in de amuse (plakje duif) zaten nog 2 kogeltjes die we gelukkig bijtijds opmerkten. Na dit gemeld te hebben bij de bediening was de reactie nogal laconiek "Ja, het wordt geschoten dus dat kan gebeuren."
    De kalfsoester was erg droog, zeer ver doorgegaard. Jammer, want het overige van de maaltijd was uitstekend. We moesten wel erg lang op de rekening wachten en zijn het uiteindelijk zelf maar binnen gaan betalen.

15. Bert Middelweerd

Via de site een dag van te voren gereserveerd. Volgende ochtend een vriendelijk controlebelletje gekregen.
    's-avonds een gastvrije ontvangst in het sfeervolle, druk bezette restaurant.
    Ons gezelschap bestond uit zes personen. De menukeuze was divers. Er werd geen probleem gemaakt om een "vast" menu enigszins aan te passen. Eén van ons kreeg per abuis een ander hoofdgerecht maar heeft hier volop van genoten.
    Door de drukte duurde het wel wat lang voor de gerechten op tafel kwamen. Tussendoor werden enkele amuses geserveerd. We hadden alle tijd en hebben genoten van deze avond.
    De beoordeling spreekt voor zich. Als we weer van plan zijn om richting Winterswijk te gaan, reserveren we voor de zekerheid wat eerder om zeker te zijn van een plekje in "De Woord"

16. Michelle Winterswijk

Echt ontzettend lekker gegeten! Mijn eerste wild tijdens de feestdagen 2013, ik geef het een dikke vette 10+ en wil gauw nog een keer!

17. Goede maaltijd, goede bediening, heerlijk ontspannen!

18. Manuel en Lous van Baardewijk

Vanavond heerlijk gegeten bij restaurant de Woord! Het maandmenu genomen, echt heel erg goed! Vooraf een amuse, voor het toetje kregen we ook een (zoete) amuse, heel origineel.
    Wij hebben de sfeer, de bediening als zeer prettig ervaren, de locatie is landelijk, erg mooi. Wij komen hier zeker nog een keer terug!
    Wij danken eigenaar/personeel heel hartelijk!

19. Nelly Teunissen-Kramer

Maandmenu genomen en weer heerlijk gegeten, ook van de leuke amuses.

20. De setting is geweldig (we hebben buiten gezeten). De bediening correct en redelijk snel. Niet nadrukkelijk aanwezig.

Maar het eten.. Wellicht op een slechte dag gegeten? De amuse met een bitterbal van ree. Miste eigenlijk gewoon smaak. Het soepje van spinazie vooraf was heerlijk, maar het suikerschuimpje erin vond ik niet passen. En het klonterde ook in de soep.

Hoofdgerecht was ree, en die was heerlijk. Goede aardappelpuree met sjalotjes erbij. Seizoensgroenten. Top. Goede saus. Maar een loempia daarbij met lenteui of zoiets dergelijks... Ik heb het niet eens geprobeerd.

21. Jan En Bea

Uit-ste-kend gegeten bij De Woord. Mijn vrouw had kastanjesoep, zalmforel en koffie toe. Ik had een wildproeverij van 4 gangen. Alles stuk voor stuk perfect bereid en erg lekker gecombineerd. De bediening was zeer vriendelijk. De huiswijn mocht er ook zijn. Een absolute aanrader!

22. Samen met mijn partner het aspergeseizoen 2011 voor onszelf laten aanbreken bij boerderij restaurant ‘De Woord’ in Corle.

Zoals witte donderdag en goede vrijdag de nakende paasdagen inluiden, vervult bij dit restaurant, de fijnzinnig licht gebakken ham als omhulsel van de in roomboter gegaarde zeeduivel eenzelfde rol; de melodieuze asperges kunnen model staan voor Pasen; het ‘samensmeden’ wordt vervuld door een sabayon van Achterhoeks witbier;

De door eigenaar annex vinoloog Volckmar Kroes geserveerde wijn van het Weingut Caspari, Enkircher Zeppwingert Riesling ‘Alte Reben’ Spätlese feinherb 2010, bekrachtigde dit alles; samengevat is onze convictie dat het geheel kan worden geclassificeerd in de buitencategorie;

Mocht u in de gelegenheid zijn, laat u deze experiëntie dan ten deel vallen.

20 april 2011

23. Onlangs met de familie gegeten bij restaurant De Woord, was erg goed, we zaten aan een leuke tafel en de service was prima. Kortom een geslaagde avond, zeker voor herhaling vatbaar.

Fam. Ten Dolle.

24. Wij hebben hier heerlijk gedineerd. Lekkere wijnen geproefd en het eten was heerlijk!

25. Arnold Gras

Wij hebben er diverse keren gegeten en altijd was het prima.

Vorig jaar hebben wij daar ons 40-jarig huwelijksfeest gevierd met een barbecue. De aanwezigen hebben genoten van het terras achter, de kinderen hebben zich prima kunnen vermaken. Beslist een aanrader.

26. Al geruime tijd terug een heerlijke kookworkshop mogen meemaken mèt wijnarrangement. Prachtige illustratie bij de wijnen door Volkmar, de vinoloog en enorm gezellig gekookt en daarna gegeten aan een mooie ronde tafel met een gezelschap van 7 personen, die elkaar vooraf niet kenden, maar dat maakte het zeker zo speciaal. Zeker voor herhaling vatbaar!

27. mitch

28. Heerlijk eten, dat deden we al vaker bij de Woord.

We hebben er ook ons zilveren huwelijksfeest gevierd in de zaal: een absolute aanrader. Onze gasten waren aangenaam verrast over de ruimte, het fraaie terras, de heerlijke hapjes, etc. Etc.

De laatste keer dat we er waren met ons hele gezin hebben we er heerlijk gegeten. We werden bediend door de eigenaar zelf, die duidelijk genoot van zijn werk. Er werd (zoals altijd) goed rekening gehouden met dieetwensen en alles was weer prima in orde. Het is zeker niet de laatste keer dat we er zijn geweest!

29. We zijn met onze "honeymoon" wezen logeren op de 2 bruggen.
    En hadden hier een speciaal arangement waar ook een diner bij "de woord" bij in zat.

Nou, wat een verwennerij!
    Boven onze verwachtingen was het ook ruim voldoende wat we voor geschoteld kregen.
    We hadden de indruk dat het wel gezellig en chique was, maar waren bang dat we aangekomen bij de chalet nog wel even moestten graaien naar de koekjes o.i.d.
    Maar dat was beslist niet zo!
    We hadden ruim voldoende aan de 3 gangen.

Prijs/kwaliteit kunnen we niets over vermelden omdat het een speciaal arrangement was en we het gekregen hadden.

Als het niet zover rijden was, waren we er zeker nog eens heen gegaan!

30. Een plezierig restaurant in een mooie omgeving. Bij mooi weer is het heerlijk genieten in de binnentuin.

Met name in het wildseizoen is het genieten van een smaakvolle en degelijke keuken.

Kortom een aanrader!