Restaurant 't Oldambt in Winschoten

1316206072 89
1344332010 87
1386520918 92
1491993187 87

1. Eten uitstekend en wat als prettig wordt ervaren dat door de gastvrouw zeker wel twee keer wordt gevraagd of overal voldoende van werd opgediend; dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Ook de sterkte van de achtergrondmuziek is prima.

Het enige minpuntje vind ik dat in ons geval de frisdrank per ingeschonken glas wordt gebracht en niet in een flesje. Voor de gevraagde prijs van 2 Euro per consumptie moet dit zeker mogelijk zijn en komt wat professioneler over.

2. Het eten bij restaurant Oldambt in Winschoten is fantastisch. Het is een klein historisch pand waar de eigenaar zelf kookt. De producten die hij gebruikt zijn van hoge kwaliteit en dat is duidelijk te proeven. Alles is geweldig van smaak en verfijnd samengesteld. Het is echt een aanrader om eens te gaan dineren bij Fam. van der Wal.

3. Christa Halbesma

Zo ontzettend lekker gegeten. Vooraf mosterdsoep. Kipfilet, varkenshaas en biefstuk met champignons als hoofdgerecht voor 2 personen. Veel verschillende groenten: stoofpeertjes, zoete worteltjes, komkommer in t zuur, bloemkool, spinazie en witlofsalade, daarbij gebakken aardappeltjes met spek en ui. En flensjes met ijs na. Als ik eraan terug denk loopt het water me weer in de mond. Echt voortreffelijk!

4. Lüpkes

Gisteravond heerlijk gegeten. Echt een verrassing. Meer dan genoeg voor iedereen en een vriendelijke bediening. De biefstuk was super, maar ook het maand menu was het geld dubbel en dwars waard. Ook de groenten waren zalig. Zelden zo lekker gegeten. Wij komen gauw weer terug!

5. We aten met een groep en vonden het na een hele dag fietsen super.

Snelle bediening en heerlijke groenten. Alles zelf bereid en vers.

Hartelijk dank.

6. Met een groep heb ik hier op 2e pinksterdag heerlijk gegeten. Een vriendelijke gastvrouw die in haar eentje alle gasten in dit kleine restaurant prima bediende. In totaal waren er die avond ongeveer 25 personen maar ze kon het prima aan en lang hoefden we niet te wachten. Wij hadden van te voren namelijk het menu al doorgegeven. Heerlijke groente en alles vers bereidt, worteltjes met een suikerlaagje, asperges met ham/ei/saus, verse spinazie met ei, koolsalade, komkommersalade, rabarber, kip of vis. Echt op (groot)moeders manier klaargemaakt, we hebben heerlijk gegeten. En niet te vergeten de vers gebakken aardappelen met uit en spek en als toetje een ijsje met uiteraard vers fruit. Ik vond het heerlijk om echt "ouderwets" te eten. Prima kok en gastvrouw. Het restaurant oogt nogal ouderwets, maar zeker een aanrader om heerlijk uit eten te gaan.

7. Weer heerlijk gegeten bij fam van der Wal. En de bediening was weer top. Het is een gezellig restaurantje. Echt voor herhaling vatbaar. Een echte aanrader. Ik geef een dikke 10!

8. Familie Smith

Gastvrij. Standaard water aan tafel! Royaal groente-aanbod, kortom heerlijk eten! Van harte aanbevolen!

9. Frits Zuurman

Ik heb met mijn vrouw heerlijk gegeten. Bediening voortreffelijk. Kan het iedereen aanraden.

10. Super lekker gegeten. Petje af voor Familie Van der Wal die in hun eentje voor 19 personen een heerlijk avondeten tevoorschijn toveren. Echt top.

11. Ruben 288 punten

"Een eenvoudig doch voedzame maaltijd". Sfeer is oudbollig, het eten ook en daarom is het juist erg lekker! Porties zijn prima. Prijs is normaal voor de hoeveelheid en de kwaliteit. Verder zeer aardige eigenaren.

Aanrader.

12. Heerlijk gegeten met 28 personen. Allen vonden het geweldig.

13. Jacob en Annemarie

We waren 12 juli 2013 in het restaurant om de 90 ste verjaardag van onze moeder / schoonmoeder/oma te vieren. We waren met 13 personen en hebben een fantastische avond gehad. Het eten was geweldig en de gastvrouw meer dan vriendelijk. We kunnen dit restaurant , aan diegene die heerlijk willen eten, van harte aanbevelen. Het vlees was heerlijk en in de bijlagen had je een ruime keus.

14. Wat een knus restaurantje, met echt heerlijk eten! We waren hier met een groep van 13 personen. De gastheer en gastvrouw waren heel vriendelijk.
    Eten was top! Lekkere Hollandse kost! Complimenten voor de kok! Echt respect voor deze mensen, en niets meer dan lof!

15. carla vredeveld

Hallo

Ik heb er een paar keer gegeten, maar echt super!!
    Het is ons meest favoriete restaurant..
    De mensen daar zijn ook zeer vriendelijk.

16. Eenvoudig, maar goed eten. Echt hollandse pot met spruitjes, spinazie, rabarber, gebakken aardappelen.
    Varkensvlees was iets te lang doorgebakken en daardoor wat droog.

17. A. Hendriks flatbewoners

Wij waren met 19 pers.

Het eten was prima, lekker warm, gezellig

Voor herhaling vatbaar; wij waren allemaal zeer tevreden

Voor ons tot de volgende keer

18. klaas timmer

We hebben heerlijk gegeten.We voelden ons daar echt op ons gemak.Gewoon een huiselijke sfeer en de complimenten aan fam.v.d.Wal.
    Dit restaurant is een aanrader!!!

19. We hebben gisteren samen met vrienden weer héérlijk gegeten!
    Dit restaurant verdient in alle opzichten een DIKKE 10!

20. We zijn 8 oktober gaan eten in dit restaurant na op 7 okt gereserveerd te hebben. Op tijd aangekomen in het restaurant, om 5 voor 6 en we hadden om 6 uur afgesproken.
    Een heerlijk voorgerecht gehad en hoofdgerecht, toen nog even wat drinken besteld en toen ze dat kwam brengen om 19.20 toen kwam het... We moesten weg want er kwamen mensen die de week ervoor hadden gereserveerd maar deze zaterdag dus kwamen. Het fijne was dat we het drinken van het huis kregen maar daar kregen we nog 3 minuten de tijd voor om het op te drinken. De rekening voor ons neus gelegd en ja we konden oprotten, zonder een nagerecht. Nou zo behandel je geen mensen, het eten was goed hoor, alleen de nasmaak is verschrikkelijk!!!!!!!!!

21. Onze ervaringen zijn een heerlijke en eerlijke maaltijd! Het eten is naar grootmoeders recept, niet een groot bord met een kleine hoeveelheid eten. Echte gebakken aardappelen met heerlijke spekjes en ruime hoeveelheid verse bijgerechten, deze worden indien gewenst, kosteloos nageleverd.

Aan de muur hangt een bordje met de tekst "Eten goed bereid kost tijd" Op drukke dagen is dit inderdaad het geval maar het is zeker de moeite waard!

Super...

22. Fam Kamphuis

Culinaire hoogstandjes zoals niet eetbare kiemgroenten op het bord, dat hoef je bij dit restaurant inderdaad niet te verwachten, echter zitten daar nu nog mensen op te wachten? Wat dan wel? Zeer gastvrije, vriendelijke en bekwame mensen, zowel in de bediening als ook in de keuken. Een uitgebreide menukaart en bovenal geweldig eten, echt super! Eigenlijk nooit ergens anders beter gegeten! Kortom het is hier geweldig!

23. Het is er klein maar gezellig.

Het eten is uitstekend.

Ik raad het iedereen aan, het is zeker voor herhaling vatbaar.

24. Michel 296 punten

Heb hier op aanraden van een kennis eens een tafel geboekt.

Hier is de keuken erg Hollands te noemen en je hoeft hier geen culinaire hoogstandjes te verwachten, maar desondanks kun je hier prima eten. Want wat je krijgt voorgeschoteld is gewoon goed te noemen. We hadden een stoofpotje besteld en een karbonade. Beide waren goed bereid en smaakvol. De garnituur was ruim voldoende en erg goed. Verse bloemkool, spinazie, witlof, komkommer, rabarber en gebakken aardappelen. Alles goed bereid en lekker.

Heb ook nog een nagerecht besteld, wou graag de dame Blanche, maar toen ik vroeg of er ook echte chocolade saus op zou zitten en warm (zoals het hoort) kreeg ik teleurstellend te horen dat het gewone saus was, kant en klaar. Kijk dat is dat weer jammer.

Hebben toen het toetje besteld, dit is zelfgemaakte vanillepudding, maar ook helaas hier afgerond met kant en klare aardbeiensaus of als je wil karamelsaus.

Bediening is vriendelijk en gastvrij.

25. Wij komen er vaak en wij komen uit Brabant en bij familiebezoek in Winschoten gaan we daar eten. Waarom? Omdat het gedateerd is en het eten vreselijk lekker. Fantastisch.

26. Mijn ervaring bij dit restaurant is heel erg goed! Het gaat erom dat het eten goed is en dat is het zeker! Wij voelden ons zeer welkom en zijn nadat we alles op hadden gegeten heel tevreden weg gegaan. Smaken verschillen, de 1 houdt wel van deze sfeer, de ander niet. Ik raad dit restaurant ten zeerste aan als je van lekker eten houdt!

27. Na alle positieve recensies, togen wij met goede verwachtingen naar Oldambt. Onze ervaring viel erg tegen. Het interieur is gedateerd (beetje bruin-café-achtig met opgezette dieren en antieke inrichting, muziekstijl 'Op volle toeren'), maar ieder z'n smaak natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat dit het oudere publiek wel aanspreekt. De bediening is ook wat gedateerd, komt vragen wat je wilt en daar houdt 't dan ook volledig mee op, geen gastvrije uitstraling. De kaart is érg eenvoudig (de prijzen navenant, dat moet dan ook gezegd worden) en alles wordt opgediend zoals mijn oma het vroeger zou doen (glazen schaaltjes, Arcopal servies). Kortom, alles is erg gedateerd. Nogmaals, het hoéft niet per se nadelig te zijn, maar wij vonden deze locatie qua sfeer en kwaliteit van eten absoluut geen aanrader. Voor import (wij komen van buiten de provincie Groningen), voelden wij ons niet bijzonder welkom.

28. Vorige week met een grote groep ( 16 personen ) bij restaurant 't Oldambt gegeten.

Iedereen was zéér enthousiast over het heerlijke eten, het vlees en de vis, de verse groenten en diverse garnituren en de vriendelijke bediening.

Voor herhaling vatbaar.

29. Lekker eten. Vers.
    Voor herhaling vatbaar.

30. Het ouderwetse interieur weegt geenszins op tegen alle voordelen van dit restaurant.

Het eten is simpel, maar erg lekker en voordelig.
    De bediening is helemaal top!

Wij eten hier vrij frequent met veel plezier!

31. Als het om de prijs/kwaliteit verhouding gaat is dit voor mij het beste van Winschoten en omstreken. Super producten, Lekkere bijgerechten, niks gaat de keuken uit voordat het goed is.

Meerdere malen gegeten en altijd met een tevreden en blij gevoel de deur uit gegaan. Een aanrader voor iedereen die van betaalbare kwaliteit houdt.

32. Fam Feitsma

Knus gezellig top restaurant. Heerlijk gegeten en alles vers.
    Prima gastvrouw en vlotte bediening.

33. G.M.Rademaker

Een topper. Puur vers, prima kok en fijne bediening. Klasse.

34. Geert van der Laan

Prima keuken een aanrader. toppie

35. Uitstekend eten! Knus restaurant!
    Ontzettende aardige en goede gastvrouw!
    Verrukkelijk eten! Echte authentieke hollandse gerechten!

36. Fam. Poelman en Fam. de Weerd

Prima restaurant en heerlijk gegeten voor een betaalbare prijs. Echt ouderwetse kookkunst.

37. fam. Hogeveen

Heerlijk, heerlijk, eten. Goede gastvrouw, we komen graag nog es terug

38. Een top restaurant met vers eten