Restaurant Katseveer in Wilhelminadorp

1398419686 84
1420636088 87
1502096232 90

1. Johan

2. Prachtige locatie aan de Oosterschelde. Zeer lekker keuken (top gerechten).
    Vriendelijke en professionele bediening. Voldoende ruimte in een modern interieur.
    Zeker aan te bevelen.

3. Weer de hoogste tijd voor een bezoek aan een onze favorieten in zeeland. Ditmaal wat druilerig weer waardoor het binnen zitten nog gezelliger werd. We werden begeleid naar “ons” tafeltje aan het raam. Als aperitief een glaasje Chardonnay 2015 de Brisa van Vistamar die goed beviel. De hapjes hadden ieder een hoofdsmaak van het smakenpalet, leuk. Zoet werd vertegenwoordigd door een dim-sum buideltje gevuld met garnaal en varkensgehakt waarop een toefje hoisin. Op een uitgehold boomstammetje vonden we bitter, vertegenwoordigd door een groene olijf met erop een crumble van zwarte olijf. Aan de andere kant een rolletje van zure wortel met centraal een crème van pinda, afgewerkt met een frisse gel. Zout (bescheiden) was de bitterbal gevuld met mossel. Als laatste de hartige toets met de eetbare steentjes.

De amuse zag er verzorgd uit. Structuren van rode biet met een scheermesje in de schelp, kort gegaard en in kleine stukjes gesneden met ernaast een groenten tapenade. Mooie pure smaken.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door Paul Labruijere, die alweer negen jaar bij de Katseveer werkzaam is. Een Argentijnse Viognier 2016 van het huis Zolo, uitbundig aroma met tonen van exotisch fruit en rijk in de mond. Op een zwart bord een gerecht dat aan Marokko doet denken. Cilinder van parelhoen op een moes van avocado. Ernaast een cilinder van Noordzeekrab, toef witte crème van yoghurt en oester, toefjes gel van wei en mint, krokantjes van de huid van parelhoen, verder babymais, komkommer en radijs, aan tafel afgewerkt met een dressing van daikon (rammenas). Ernaast een pita broodje met komijn en een dip van hummus. Een complex gerecht met mooie pure smaken, de krab was hoog op smaak, de wijn keurig in balans. (9.5)

Uit Sicilië een Enrico iv gemaakt van de inheemse Carricante, verfijnd en complex met mooie mineraliteit, heerlijk. Op het bord een soort lasagne opgebouwd met plakjes coquilles, sepia en aardpeer, ernaast “rotsen” van pasta gevuld met een crème van parmezaan. Verder krokantjes van aardpeer, crunch van truffel, stukjes hazelnoot en een saus van truffel met crème fraîche. Prima bereidingen met mooie smaken die uitstekend combineren. Vooral een goede truffeltoets. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma en verfijnde zuren. (9.7).

Uit Bulgarije een Rossidi Unison 2014 een blend van chardonnay en gewurztraminer, origineel. Uit de keuken gegaarde en gegrilde tongschar met sappige mosselen, schelpjes van mierikswortel, toefjes tonijnmajonaise waarin takjes dille, gnocchi aangemaakt met gefermenteerde knoflook, op de vis dungeneden venkel en een schuim van venkel met een hint van ras el hanout, eromheen een vinaigrette van tuinkruiden. Prima cuissons en mooie smaken, de wijn was keurig in balans. (9.5)

Over naar Spaans rood met de Enfuria gemaakt van Monastrell, in het aroma tonen van zwart fruit en subtiele kruidigheid, stevig in de mond met een relatief zachte afdronk. Op het licht blauwe bord twee plakken van de de tamme eendenborst filet met ernaast druppels sinaasappelsap, structuren van pompoen, blokjes polenta, zilverui, en dukkah voor de exotische toets. Aan tafel afewerkt met een five spices saus. De cuisson van de eend was perfect, maar er waren bij beide toch enkele taaie stukjes, het “jasje“ was zacht . De saus was heerlijk, de steranijs was goed te proeven. De wijn vulde het gerecht aan. (9.3)

De dessertwijn was een witte Maury van het huis La Preceptorie, rijk aroma met tonen van perzik en noten, in de mond verrassend elegant (voor een versterkte wijn), erg lekker. Uit de keuken een hele strakke presentatie. Als basis een creme van amaretto, amandel en koffie, erop drie kogels. De grootste was van witte chocolade met een vulling van dulce de leche. De middelste was vanille ijs en de kleinste witte chocolade gevuld met Licor 43 orochata. Afwerking met citroen merenges. Dit zijn wel smaken waar je van moet houden. De creme was in mijn beleving iets te vlak, de bonbonnetjes erg lekker maar wel zoet. De wijn bleef verrassend overeind en vulde het gerecht aan met zijn subtiele zuren. (8.8)

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd met drie nieuwe gezichten. Maitre Jessica van der Weel was ditmaal iets op de achtergrond. De hoofdrol was voor Paul Labruijere die verschillende gerechten en zijn keurig geselecteerde wijnen presenteerde.

Prijs-kwaliteitverhouding was zeer goed.

Kortom weer een geslaagde middag vol gezelligheid en culinair genot, bedankt.

4. Elżbieta Matwrna

Rewelacyjna kolacja, świetnie skomponowana, doskomnałe wina oraz fachowa miła obsługa.

Vrije vertaling door Eet.nu:

Heerlijk diner, goed samengesteld, lekkere wijn en een professionele vriendelijke service.

5. Edwin Koster

6. Verrassend, hoe Belgen te verwennen.. Katse Veer was een openbaring van etiquette design en sfeer. De lunch overheerlijk. Tot weldra.

Etienne en Lieve

7. Marloes

8. Wat een gastvrouw ………

Vrijdagavond 12 december met een shuttlebus van Hotel Valk in Goes naar restaurant Katseveer.
    Door een ondeskundige handeling in de nabijheid van het restaurant door de chauffeur (stagiaire) van bovengenoemd hotel ontstond er bij mij een enorme hoofdwond. Chauffeur was niet instaat om met me te rijden naar de spoedeisende hulp in het ziekenhuis te Goes vanwege ze niet wist waar dat precies was. Ook was ze niet in bezit van een mobiele telefoon.

Om dan maar met veel bloedverlies zelf te bellen naar Jessica van de Weel de gastvrouw van restaurant Katseveer die samen met haar echtgenoot de chef kok Rutger van der Weel binnen enkele minuten aanwezig waren. Beiden boden deskundig de eerste hulp, waarbij gelijktijdig door Jessica haar druk bezette restaurant werd verlaten om vervolgens met ons in haar auto naar het ziekenhuis te rijden.

Zonder enige probleem is de gastvrouw bij ons gebleven tot de behandeling (7 hechtingen) was afgerond, en volgens zijn we met haar via het hotel (kleding wisseling) na ruim twee uur weer terug gebracht naar onze aanwezige relaties waar we begonnen zijn aan een voortreffelijk 5 gangen menu.

Alles wat er dan vooraf is gebeurd wordt dan snel vergeten, De gastvrijheid, hartelijkheid, betrokkenheid en de warmte viert dan de boventoon. De gerechten met prachtig garnituur waren geweldig. Zoveel smaakvolle varianten en telkens weer als een plaatje met veel creativiteit van Rutger, uitgeserveerd door een fantastisch team, en dan daarbij een prachtige keuze aan wijn variaties samengesteld door de sommelier Paul Labruijere.

Aan het eind van deze avond werden we teruggebracht door Jessica naar ons hotel.
    Onze dank gaat dan uit naar Jessica voor haar bijzondere inzet.

9. Mijn ervaring was er een met "gemengde gevoelens".
    Een bijzondere lokatie, uniek in Zeeland, met een veelbelovende uitstraling na een ingrijpende verbouwing en restyling.

Bij binnenkomst valt het op dat de "uitstraling" niet beantwoord aan de verwachting die je op zo'n lokatie hebt.
    Een restaurant met een hooggewaardeerde keuken, maar zonder enige alure in de entourage. Een keurig braaf middelmatig interieur, zonder enig raffinement.
    Kortom geen evenwicht in "product en verpakking".
    De bediening: overdreven stijfjes; waarom allemaal zo krampachtig en formeel - hier komen bourgondiers om te ontspannen en te genieten ! Mooie natuurproducten die "verbouwd" zijn tot een welliswaar heerlijke lekkernij, maar die echt zonder uitleg onherkenbaar zijn. En dat is echt heel jammer.
    De bordenopmaak zou best wat minimalistiser mogen zijn een overdaad aan producten in vorm en kleur.
    Maar ondanks alle kritiek; de smaak van alles was uitzonderlijk goed !
    Ook hebben we de Chef en de gastvrouw, die zich op internet presenteerde, gemist.

10. W&M 699 punten

In het kader van de Restaurant Week spontaan geboekt voor een drie gangen diner in Restaurant Katseveer met 1 Michelin-ster in Wilhelminadorp. Na een vriendelijke ontvangst een mooi gedekte tafel aangewezen.

Het menu uitgebreid tot vier gangen. Het voorgerecht was een huisgemaakte filet americain met zacht gegaarde scampi, boemboe, groene curry en komkommer. Het hoofdgerecht was gebraden tamme eendenborst met handgerolde couscous, pompoen, pickles, wortel en een saus van sinaasappel en koffie. Vervolgens een creatie van oude Goudse en parmezaanse kaas met vijgen, noten en een sorbet van bleekselderij en appel en dat alles afgesloten met Asian sunrise: structuren van kalamansi, passievrucht, kerrie, banaan en rijstepap.

Gekozen voor een droge witte wijn: Chardonnay Semillon 2012 (Casa Silva, Chili) en bij het hoofdgerecht de voor het hoofdgerecht van het menu aanbevolen rode wijn.

De ter afsluiting bestelde koffie was opnieuw een verrassing: er werd een keur aan friandises geserveerd, waaruit men vrijelijk mag kiezen.

Samenvattend: het was in alle opzichten overheerlijk. De chef-kok en zijn keukenbrigade verstaan hun vak en zijn in staat om bij ieder gerecht te verrassen door verbluffende creaties. Ook de bediening is vakkundig.

Voor ons de eerste keer, maar na deze eerste keer zeker nog een keer. Voor herhaling vatbaar dus!

11. D.P.van Driel,arts

Vandaag was onze trouwdag; feestelijk gevierd in" Katseveer". Heerlijk winter-arragement!
    We genoten van de ambiance en de winterse sfeer! Voor ons iets te zakelijk!
    Mooie herinnering aan het veer waar ik vroeger als schooljongen dagelijks overvoer om naar het Goese Lyceum te gaan.
    Mooie foto's gemaakt van de winterlandschap met het oude steiger

12. Culinair at Sea

13. Gisteravond met zes vrienden naar Katseveer geweest.

Bediening was erg gastvrij en de presentatie van de kaas en bijpassende wijn, subliem!

Iedere gang een ware smaaksensatie!

Fantastisch! Zeer complete avond uit!

14. Liza

15. Superlekker gegeten, vriendelijke bediening, netjes ontvangen.

Alles was eigenlijk top, zeker de moeite om terug te gaan!

16. Je wordt hartelijk en stijlvol ontvangen. Zeer attente en vriendelijke bediening. Uitstekend gegeten. Bijpassend wijnarrangement van zeer hoog niveau. Restaurant zeker 1 ster waard. Met enkele interne aanpassingen komt men zeer zeker voor een 2e ster in aanmerking.

17. Voortreffelijk 6-gangen menu van de chef gegeten met bijpassend wijnarrangement. Een smaaksensatie!

Het kaaswagentje was echt uniek.

Uitstekende bediening.

18. Na anderhalf jaar weer eens terug geweest voor een heerlijke lunch. Niveau stijgt mijns inziens nog steeds.
    Was bijna een tweede ster waard! Zullen zeker zo lang niet meer wachten om terug te gaan.

Eén klein minpuntje: de moeilijke trap naar de toiletten op de benedenverdieping. (Extern liftje plaatsen?)

19. Z. Goossens

Met vrienden hier gegeten en het was een feestje!

Een aanrader voor een heerlijk avondje uit.

Heerlijk gegeten en een zeer goede bediening.

Jammer dat het van buitenaf niet zichtbaar is, dat het een heel goed restaurant is.

20. Twee weken geleden hier met een paar vrienden gegeten, was voor ons de tweede keer.

Klasse!

Je wordt als een vorst verwelkomt en voelt je direct op je gemak.

Het eten... buitengewoon, je proeft en ziet dat er veel aandacht aan is besteed.

Het wijnarrangement: prima keuze.

De bediening: kan niet beter.

Echt een aanrader, we komen zeker terug.

21. Wij hebben hier pas op een fraaie zomeravond met oma en de kids gegeten; wij waren de enige gasten en kregen dus alle aandacht. Lekker buiten en de kinderen konden af en toe naar het water lopen. Heerlijk eten, en de kids mochten mee naar de keuken om een dessert te maken. Top, zowel de zeer attente en flexibele bediening als de uitstekende en originele gerechten. Geweldige Oosterschelde kreeft. Een aanrader (maar niet voor niks)!

22. M.A. Agsteribbe

Buitengewoon goed eten, met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Ambiance ietwat gedateerd, komen zeker terug!

23. Heb nog 2 dagen last gehad van dit eten. Kleine porties, maar zeer zwaar te verteren.Eerste en laatste maal dat ik in sterrenrestaurant eet. Bediening en sfeer ook erg saai