Restaurant Katseveer in Wilhelminadorp

1329522075 84
1420336618 87
1483208226 86
1490193960 91

1. Weer de hoogste tijd voor een bezoek aan een onze favorieten in zeeland. Ditmaal wat druilerig weer waardoor het binnen zitten nog gezelliger werd. We werden begeleid naar “ons” tafeltje aan het raam. Als aperitief een glaasje Chardonnay 2015 de Brisa van Vistamar die goed beviel. De hapjes hadden ieder een hoofdsmaak van het smakenpalet, leuk. Zoet werd vertegenwoordigd door een dim-sum buideltje gevuld met garnaal en varkensgehakt waarop een toefje hoisin. Op een uitgehold boomstammetje vonden we bitter, vertegenwoordigd door een groene olijf met erop een crumble van zwarte olijf. Aan de andere kant een rolletje van zure wortel met centraal een crème van pinda, afgewerkt met een frisse gel. Zout (bescheiden) was de bitterbal gevuld met mossel. Als laatste de hartige toets met de eetbare steentjes.

De amuse zag er verzorgd uit. Structuren van rode biet met een scheermesje in de schelp, kort gegaard en in kleine stukjes gesneden met ernaast een groenten tapenade. Mooie pure smaken.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door Paul Labruijere, die alweer negen jaar bij de Katseveer werkzaam is. Een Argentijnse Viognier 2016 van het huis Zolo, uitbundig aroma met tonen van exotisch fruit en rijk in de mond. Op een zwart bord een gerecht dat aan Marokko doet denken. Cilinder van parelhoen op een moes van avocado. Ernaast een cilinder van Noordzeekrab, toef witte crème van yoghurt en oester, toefjes gel van wei en mint, krokantjes van de huid van parelhoen, verder babymais, komkommer en radijs, aan tafel afgewerkt met een dressing van daikon (rammenas). Ernaast een pita broodje met komijn en een dip van hummus. Een complex gerecht met mooie pure smaken, de krab was hoog op smaak, de wijn keurig in balans. (9.5)

Uit Sicilië een Enrico iv gemaakt van de inheemse Carricante, verfijnd en complex met mooie mineraliteit, heerlijk. Op het bord een soort lasagne opgebouwd met plakjes coquilles, sepia en aardpeer, ernaast “rotsen” van pasta gevuld met een crème van parmezaan. Verder krokantjes van aardpeer, crunch van truffel, stukjes hazelnoot en een saus van truffel met crème fraîche. Prima bereidingen met mooie smaken die uitstekend combineren. Vooral een goede truffeltoets. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma en verfijnde zuren. (9.7).

Uit Bulgarije een Rossidi Unison 2014 een blend van chardonnay en gewurztraminer, origineel. Uit de keuken gegaarde en gegrilde tongschar met sappige mosselen, schelpjes van mierikswortel, toefjes tonijnmajonaise waarin takjes dille, gnocchi aangemaakt met gefermenteerde knoflook, op de vis dungeneden venkel en een schuim van venkel met een hint van ras el hanout, eromheen een vinaigrette van tuinkruiden. Prima cuissons en mooie smaken, de wijn was keurig in balans. (9.5)

Over naar Spaans rood met de Enfuria gemaakt van Monastrell, in het aroma tonen van zwart fruit en subtiele kruidigheid, stevig in de mond met een relatief zachte afdronk. Op het licht blauwe bord twee plakken van de de tamme eendenborst filet met ernaast druppels sinaasappelsap, structuren van pompoen, blokjes polenta, zilverui, en dukkah voor de exotische toets. Aan tafel afewerkt met een five spices saus. De cuisson van de eend was perfect, maar er waren bij beide toch enkele taaie stukjes, het “jasje“ was zacht . De saus was heerlijk, de steranijs was goed te proeven. De wijn vulde het gerecht aan. (9.3)

De dessertwijn was een witte Maury van het huis La Preceptorie, rijk aroma met tonen van perzik en noten, in de mond verrassend elegant (voor een versterkte wijn), erg lekker. Uit de keuken een hele strakke presentatie. Als basis een creme van amaretto, amandel en koffie, erop drie kogels. De grootste was van witte chocolade met een vulling van dulce de leche. De middelste was vanille ijs en de kleinste witte chocolade gevuld met Licor 43 orochata. Afwerking met citroen merenges. Dit zijn wel smaken waar je van moet houden. De creme was in mijn beleving iets te vlak, de bonbonnetjes erg lekker maar wel zoet. De wijn bleef verrassend overeind en vulde het gerecht aan met zijn subtiele zuren. (8.8)

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd met drie nieuwe gezichten. Maitre Jessica van der Weel was ditmaal iets op de achtergrond. De hoofdrol was voor Paul Labruijere die verschillende gerechten en zijn keurig geselecteerde wijnen presenteerde.

Prijs-kwaliteitverhouding was zeer goed.

Kortom weer een geslaagde middag vol gezelligheid en culinair genot, bedankt.

2. Elżbieta Matwrna

Rewelacyjna kolacja, świetnie skomponowana, doskomnałe wina oraz fachowa miła obsługa.

Vrije vertaling door Eet.nu:

Heerlijk diner, goed samengesteld, lekkere wijn en een professionele vriendelijke service.

3. Weer de hoogste tijd voor een bezoek aan onze favoriet in zeeland, een grouponbon maakte het nog interessanter. Natuurlijk waren we erg benieuwd naar de invloeden van de nieuwe souschef Leon Vermaire die bij The Landmark Mandarin Oriental in Hong Kong naast “onze” wereldtopper chef Richard Ekkebus aardig wat inspiratie heeft opgedaan.

Het was zonnig en de reis liep voorspoedig zodat er nog wat tijd was voor een kleine strandwandeling, fijn. Een prettig ontvangst volgde en we kregen een tafel aan het zijraam met uitzicht over zee en land waar we tevens konden genieten van de grote groep eenden die deze winter in Nederland zijn gebleven en die door de boer telkens met kanonschoten werden verjaagd.

Het interieur heeft een kleine verandering ondergaan, de tafellakens zijn verdwenen en je kijkt nu op het ruw houten tafelblad. Als decoratie is er gebruik gemaakt van hertengeweien, het scherm op de zijmuur is vervangen door een levensgrote foto van het natuurlijke aanzicht, met gastvrouw Jessica die de hond aan het uitlaten is, aan deze zijde, leuk.

Als aperitief een glaasje Chardonnay 2015 de Brisa van Vistamar die goed bevalt. Ernaast Zeeuwse hapjes. Mossel op een crème van avocado met wat kruiden structuurtjes. Krokantje van mossel, mooi hoog op smaak. En garnalenkroketje met toefje dillemayonaise, een fijne start.

De amuse zag er verzorgd uit. Structuren van mais, geschroeide mini kolfjes, gepoft en twee soorten crème met een gelei van eekhoorntjesbrood, toefjes frisse gel en bundelzwam. Een ronde waarin de mooie tonen van de mais duidelijk naar voren komen.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door Paul Labruijere, een Entre deux Mers 2015 van chateau de Fontenille, heerlijk aroma en door het gebruik van vier verschillende druivenrassen ietsje complexer. Uit de keuken een zeer complex gerecht met meerdere mooie smaak combinaties waarin de invloeden van de nieuwe sous al meteen gepresenteerd werden. Het meest verrassend vond ik de quenelle ijs van bleekselderie en appel op een crunch van wasabi, super! De krabsalade combineerde prima met de zoetzure groenten structuren en deze combinatie koppelde het mooist met de wijn, die het wel wat moeilijk had. De licht geschroeide en gepekelde makreel combineerde mooi met de saus van Kimchi en de quenelle couscous met piccalilly. De toefjes Harissa saus (niet zo pikant maar lekker kruidig) zorgde voor naadloze overgangen. Een echt gerecht voor de smaakavonturier, genieten. Partner vond deze ronde de meest indrukwekkende.

Over op een Italiaanse Sauvignon, de Nico 2013 van Stroblhof die door fermentatie op hout wat rijker en complexer is geworden. In een schaaltje een vegetarisch gerecht. Als basis een plak milde geitenkaas, erop een fijne brunoise van in Vermouth gemarineerde bleekselderij, verder nog partjes van groene olijf, knoflook croutons en dun gesneden zoetzure venkel. Een hele mooie smakencombinatie die keurig in balans was met de heerlijke wijn.

Uit de Somontano streek een Chardonnay van het huis Meler, mooie gouden kleur, heerlijke zuren met tonen van rijp geel fruit. Op het bord een langzaam gegaarde en gegrilde rogvleugel op een flinke falafel. Erop schijfjes zoetzure rettich, ernaast een quenelle auberginepuree en een rolletje spitskool gekruid met komijn, aan tafel afgewerkt met een heerlijke beurreblanc met gezouten citroen. (kannetje helaas niet op tafel) De cuisson van de vleugel was prima, met zeer delicate smaak die wat overvleugeld werd door de falafel. De heerlijke saus met frisse tonen maakte de combinatie compleet. De wijn was keurig in balans, mooi!

Uit de Lazio streek Soente Viognier 2014 van het huis Falesco, gemaakt in een mooie volle en rijke stijl. Op een blauw bord een typisch Zeeuws gerecht. Een keurig stuk Heilbot op een bedje van zuurkool met stukjes rookworst, erop fijn gesneden oester en kroepoek van pastinaak met toefjes kastanjepuree. Verder kastanje- en pastinaak structuren en een schuimige saus. Meteen onder de indruk van het samenspel van de oester en de zuurkool, geweldig. Grappig om af en toe een stukje rookworst tegen te komen. De wijn werd ondersteund door de oester, heerlijk. Deze ronde was voor mij de topper van deze middag.

Over op Italiaans rood met de Cannonau di Sardegna Riserva 2011 van het huis Dollianova, vol kersenfruit met hint van hout en een sappige afdronk. Op het bord twee medaillons van het Zeeuwse damhert, ernaast twee “stenen” van krokante pasta gevuld met een crème van knoflook en tijm, verder geroosterde macadamia, trompet de la mort en schorseneer aan tafel afgewerkt met een eigen saus op smaak gebracht met knoflook en tijm. Het vlees had een prima cuisson en was mooi op smaak, het garnituur vulde de smaken aan. De wijn sloot naadloos aan, complimenten!
    Partner was helemaal tevreden met haar Zeeduivel met krokante garnalen, gepofte tomaatjes, calamansi en saus van paprika.

De dessertwijn was een voor mij bekende fles van het huis Cauhape uit de Jurançon. Ditmaal de wat rondere variant “Ballet d' Octobre” gemaakt van Gros en Petit Manseng, verfijnd en zeker niet te zoet. Een niet alledaags dessert werd gepresenteerd. Schotsen van verveine gestoken in een smeuïge cheesecake met blokjes kokos, gelei van aloë-Vera en kogel van lychee, aan tafel afgewerkt met zeste van verse citroen wat voor een heerlijk aroma zorgde. Exotische smaakjes en mooie texturen die samensmelten met het aroma en smaken van de heerlijke wijn. Eveneens een toppertje.

Als afsluiter nog een krachtige espresso met royaal assortiment friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd, Jessica presenteerde samen met een jongeman de gerechten op een correcte maar hele gezellige wijze. Paul Labruijere presenteerde op joviale wijze zijn keurig geselecteerde wijnen, complimenten!

Prijs kwaliteit was uitstekend, zes gangen Groupon menu €42,50, aperitief €6,-, wijn arrangement €45,- en koffiearrangement was van het huis, super bedankt!

De favorieten rol werd helemaal waargemaakt, verwennerij van begin tot eind. En echt dagje uit en de reis helemaal waard, een aanrader voor levensgenieters, fijnproevers en visliefhebbers.

4. Edwin Koster

5. Verrassend, hoe Belgen te verwennen.. Katse Veer was een openbaring van etiquette design en sfeer. De lunch overheerlijk. Tot weldra.

Etienne en Lieve

6. Verrassend hoeveel goede restaurants inmiddels meedoen met Groupon. Ons heb je hiermee zo verleid, lol.
    Het is altijd wel weer een flink stuk rijden maar we hebben t er graag voor over. We kregen een plaatsje aan het raam met mooi uitzicht over de natuur, het is en blijft een mooie locatie voor de liefhebbers van natuur.
    We starten met een droge witte die verder niet werd toegelicht, het was een aangename frisse. Ernaast een trio lekkere hapjes die er zeer verzorgd uit zagen. Op een grote kiezel, twee loempia's gevuld met spinazie en feta met een dip van humus en een takje dille. In een houten kistje gedroogde bladeren met vogelnestjes van kataifideeg met hierin een ei van crème fraîche met truffel, erg lekker. Verder nog een bloempotje met witlof blaadjes en een lekkere dipsaus.

De menu's worden uitgereikt, wat weliswaar de verrassing weg neemt maar het voordeel heeft dat je nog wat kunt aanpassen. De bavette was bij partner al vervangen en dat leek me ook een goed idee.

De amuse verscheen, een stukje wijting met takje dille, stukjes venkel, boontjes, en groene appel in een kruidig soepje. Mooie van textuur en lekkere smaken.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd, een Rueda 2013 van Tamaral, aangename frisheid met een toets van meloen. Het gerecht was behoorlijk complex en hiedoor een echt fijnproevers gerecht. Tartaar van tonijn met erop een kogel van passievrucht, een blokje geschroeide tonijn met een kruidige korst waarbij de anijssmaak er duidelijk bovenuit sprong. Verder een cilinder delicate noordzeekrab salade met erop een kogel van kokos met passievrucht, verder nog kerrie amaranth, mosterdzaadjes, kleine papaja kogeltjes, toefjes Ras el hanout mayonaise en toefjes crème met eendenlever, het geheel was afgewerkt met een shiso vinaigrette. Veel mooie smaakjes waarmee je naar hartenlust kon afwisselen. De combinatie met de wijn werd behoorlijk verstoord door de mosterdzaadjes, dat was jammer.

De tweede begeleider was een Grüner Veltliner van het huis Rabl, heerlijk fris met een bloemig aroma en een mineralige afdronk. Uit de keuken een vegetarisch gerecht met als basis gewelde linzen, verder bloemkool structuren, gepocheerde eidooier op een bedje van bloemkool couscous, dunne plakjes champignon, toefjes crème van geitenkaas met crème fraîche, aan tafel afgewerkt met een kruidige saus. Goede pure smaken en mooie structuren, de dooier was voor de wijn een kleine hindernis maar verder een mooie combinatie.

We schakelen over op rood met de Sepia Pinot Noir 2013 van Vistamar, beetje stoer aroma met toets van aardbeien en kersen aangenaam fruitig in de mond met een elegante afdronk. Uit de keuken het eerste topgerechtje van vandaag. Een cilinder van rendang met erop een quenelle ijs van gember, ernaast een keurig gebakken coquille, een schuimige saus van garnalen, toefjes crème van Boemboe Bali en een fijne brunoise van augurk. Een echt smakenavontuur waarbij de wijn naadloos aansloot. Voor mij de topper van de middag.

Weer terug naar wit, vanwege het gewisselde hoofdgerecht. Een Chardonnay 2013 van het huis Dupont-Fahn gemaakt in een frisse boterige stijl. Ernaast een keurig gegaarde heilbotfilet in een romige zuurkoolsaus met erop stukjes verse oester, schorseneer, stukjes kastanje, gebakken paddenstoel en vers geschaafde zwarte truffel. Heerlijk zodat de oester de vis een mooie ziltige toets geeft en de frisse saus combineerde uitstekend. De wijnsloot hierbij keurig aan, een hele mooie ronde. De favoriet van partner.

We schakelden over op een Bulgaarse wijn, gemaakt van een van mijn favoriete druiven, de Gewurztraminer 2013 van Ross Idi. Een droge uitvoering met de typische rozen, lychee toets. Uit de keuken wederom een vegetarisch gerecht. Een romige “risotto” met parmezaan met erop blokjes verse mango, stukken macadamia, krokantje van parmezaan en afgewerkt met een hele oude balsamico. Een goede combinatie van smaken en structuren waarbij de wijn er iets speciaals van maakt.

De dessertwijn was een heerlijke klassieker, de Recioto van Corte Rugolin. Ernaast een mooie strakke presentatie van chocolade structuren aangevuld met een kogeltje gelei van kers en toefjes rode kool die verrassend goed combineren, mooi.

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een keur aan friandises.
    Bediening was zeer goed verzorgd met in de hoofdrol Paul Labruijere ondersteund door Jessica van der Weel, die samen ook weer voor de nodige gezelligheid zorgden, leuk.
    Prijs kwaliteit was zeer goed, zes gangen Groupon menu €42,50, aperitief €6,-, wijn arrangement €45,- en koffiearrangement €8,-.

Team Katseveer heeft wederom bewezen tot de toppers van zeeland te behoren en we voegen ze dan ook graag toe aan onze favorieten. Leuk nog om te vermelden is dat het keukenteam in april wordt uitgebreid Leon Vermaire, een talent die nu nog werkt als souschef naast “onze” wereldtopper Richard Ekkebus. Onze nieuwsgierigheid is alvast gewekt.

7. adriaan

19269 punten

Marloes

8. Wat een gastvrouw ………

Vrijdagavond 12 december met een shuttlebus van Hotel Valk in Goes naar restaurant Katseveer.
    Door een ondeskundige handeling in de nabijheid van het restaurant door de chauffeur (stagiaire) van bovengenoemd hotel ontstond er bij mij een enorme hoofdwond. Chauffeur was niet instaat om met me te rijden naar de spoedeisende hulp in het ziekenhuis te Goes vanwege ze niet wist waar dat precies was. Ook was ze niet in bezit van een mobiele telefoon.

Om dan maar met veel bloedverlies zelf te bellen naar Jessica van de Weel de gastvrouw van restaurant Katseveer die samen met haar echtgenoot de chef kok Rutger van der Weel binnen enkele minuten aanwezig waren. Beiden boden deskundig de eerste hulp, waarbij gelijktijdig door Jessica haar druk bezette restaurant werd verlaten om vervolgens met ons in haar auto naar het ziekenhuis te rijden.

Zonder enige probleem is de gastvrouw bij ons gebleven tot de behandeling (7 hechtingen) was afgerond, en volgens zijn we met haar via het hotel (kleding wisseling) na ruim twee uur weer terug gebracht naar onze aanwezige relaties waar we begonnen zijn aan een voortreffelijk 5 gangen menu.

Alles wat er dan vooraf is gebeurd wordt dan snel vergeten, De gastvrijheid, hartelijkheid, betrokkenheid en de warmte viert dan de boventoon. De gerechten met prachtig garnituur waren geweldig. Zoveel smaakvolle varianten en telkens weer als een plaatje met veel creativiteit van Rutger, uitgeserveerd door een fantastisch team, en dan daarbij een prachtige keuze aan wijn variaties samengesteld door de sommelier Paul Labruijere.

Aan het eind van deze avond werden we teruggebracht door Jessica naar ons hotel.
    Onze dank gaat dan uit naar Jessica voor haar bijzondere inzet.

9. Een mooie jubileumactie vanwege het 10 jarig jubileum op Facebook trok onze aandacht. De (her)opening na de verbouwing was voor mij al weer even geleden, dus maar snel gereserveerd.

Het weer was boven verwachting en we besloten iets eerder te vertrekken zodat we nog even langs het water konden wandelen, de moeite waard. Het restaurant bereik je via de trap vanaf de parkeerplaats. De deur zwiepte open bij aankomst, leuk. Paul Labruijere (sommelier) begeleide ons naar een tafel aan het raam vanwaar we een mooi uitzicht hadden over het Veersemeer. De tafels zijn met keurig linnen gedekt en de lederen armstoelen zitten comfortabel. We bestelde een witte wijn als aperitief. Deze werd achter de bar geschonken en helaas niet toegelicht. Navraag leerde dat het een Chileense wijn was, gemaakt van Semillon en chardonnay. Mooi aroma, stevige iets ronde body en een klein bittertje in de afdronk.
    De Jessica van der Weel (de gastvrouw) was feestelijk gekleed. Ze presenteerde het eerste hapje. Op een witte steen lagen twee kogeltjes op een bedje van wit poeder. Bonbonnetjes van witte chocolade gevuld met gin-tonic, lekker. We besproken even onze wensen (partner geen vlees) en besloten een gang extra te nemen.

Hierna twee hapjes keurig gepresenteerd. Oosterschelde zeesla in tempura gebakken met hierop toefjes wasabi mayonaise en wat zeegras. Mooi krokant gebakken, de smaak werd een beetje overheerst door het tempura deeg, jammer.
    Het tweede hapje was een marshmallow van soja op een krokantje met hierop een toefje wasabi mayonaise en een blaadje koriander. Mooi hoog op smaak, prima.

De amuse kwam in een kom. Gepekelde makreel op een bedje van gewelde quinoa met hierop spaghetti van snijboon afgewerkt met een vinaigrette. Goede structuren en smaken.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd. Uit Italië een Solarco van het huis Livon gemaakt van Friulano en Ribolla Gialla. Een zacht complex aroma, rijk in de mond met een stevige afdronk, verrassend lekker. Uit de keuken een mooie kleurige presentatie van twee quenelles langoustine tartaar, handgerolde couscous gekruid met vadouvan, schijfjes en brunoise van wortel, schijfjes mango, pompoen pitjes, krokant van duindoornbes en een poeder van beurre noisette. De langoustine tartaar was uitstekend van smaak, het garnituur was complex en bood erg veel afwisseling. Allemaal mooie smaken die prima combineren. Zelfs de poeder was heerlijk. De wijn vulde het gerecht mooi aan met zijn heerlijke aroma, hij bleef ook tegen de vadouvan keurig overeind. Een uitstekende eerste gang, onze favoriet van de middag.

Mijn extra gang was met eendenlever waardoor we al overstappen naar een rijpere wijn. Uit een klein flesje van het zelfde huis (Livon) als de eerste begeleider en gemaakt van eenzelfde druif, leuk. De Casali Godia is gemaakt van laat geoogste en iets ingedroogde Friulano. In het aroma tonen van rijp fruit (Abrikoos, ananas), zacht in de mond en een ronde afdronk, erg lekker. Uit de keuken een mooie compacte presentatie. Een schijf eendenleverpaté met hierop een krokantje, blokjes rode biet, stukjes raap, twee rode blaadjes en stukjes rode ui. Aan tafel werd een koude bouillon van gekarameliseerde ui toegevoegd. De paté was mooi op smaak en er was iets fruitigs in verwerkt, mooi. Het garnituur was goed gekozen. Het hartige soepje was origineel en paste goed. De wijn was een prima begeleider, mooi.
    Partner was ook helemaal gelukkig met haar Mossel en paling gerecht.

Een groot glas kwam op tafel voor de Argentijnse Terrazas 2012 gemaakt van Torrontes die op grote hoogte (1800 meter) is aangeplant. Een uitbundig aroma met veel zuren, hierin tonen van granny smith appel en passievrucht, heerlijk fruitig in de mond met een elegante afdronk. Uit de keuken een mooie presentatie op een blauw bord. Keurig gebakken Coquille op een zalf van granny smith, hierop een takje rood zeewier, ernaast een quenelle heerlijk ijs, gepofte kleine zaadjes, komkommerstructuren, romanesco en aan tafel afgewerkt met een hartige (ebarra) bouillon. Een gerecht met verrassende smaken, het ijs was speciaal en de takjes zeewier apart. Hierin proefde ik de jodium smaak die ik ken van de Islay whisky, origineel. De wijn was vooral met zijn zalige aroma een prima ondersteuner van deze ronde.

Weer terug naar Italië voor het mooie rood. Van het eiland Sardinië een Cannonau di Sardegna, Blasio riserva 2008 van het huis Dolianova. Gemaakt van de voor mij nog onbekende Cannonau. In het aroma tonen van amarenekers en een vleugje vanille, rijp rood fruit in de mond en een zachte afdronk, heerlijk. Uit de keuken een keurig stukje van wilde eendenborst, met ernaast een compote van kweepeer, stukjes schorseneer, toefjes kastanjepuree, krokantjes, streep chocolade en een eigen saus met hierin rode kool. De smaak van de eend was erg diep, een echte wildsmaak. Deze combineerde uitstekend met de kweepeer en chocolade. Ook de rest van het garnituur paste prima en gaf veel afwisseling in smaak en structuur. De wijn maakte er een feestje van, prima keuze weer.

Het dessert is inmiddels een klassieker en hierbij een voor mij bekende begeleider. De Vert de L'Or lot 07-08 van Baumard uit de Loire, gemaakt van de Verdelho druif. Een heerlijke, verfijnde niet te zoete wijn. Een geweldige presentatie komt uit de keuken. Het strandje van Katseveer in de ochtend dauw. De palen waren gemaakt van Manjari chocolade uit Madagaskar, een krokant pijpje gevuld met mousse afgewerkt met zoutkristallen. De stenen waren een bereiding van sinaasappel met hierop smalle blaadjes zeewier. Op het krokante strand nog wat kwalletjes van Liqor 43 gelei. De chocolade was uitstekend van smaak, de sinaasappel was de koppeling naar de wijn die ook bij de chocolade verrassend overeind bleef, keurig.

We sloten af met een krachtige espresso met ruim assortiment friandises waarna Rutger de Chef nog even een ronde langs de tafels maakte. Altijd erg leuk als de chef nog even aan tafel komt.

Bediening was prima verzorgd door Jessica ondersteund door een jonge dame. De gerechten werden keurig toegelicht. Paul Labruijere (sommelier) straalt plezier uit in de bediening. Op enthousiaste en correcte wijze werden de keurig geselecteerde wijnen gepresenteerd, complimenten.
    Prijs kwaliteit is zeer goed tot uitstekend, vijf gangen menu inclusief aperitief 55,-, begeleidende wijnen 7,50 en koffiearrangement 8,-.
    We hebben een heerlijke middag beleeft met mooie gerechten waarin soms verrassende nieuwe smaakjes. Voor mij favoriet zijn de mooie producten uit de zee en de heerlijke uitgelezen wijnen. Katseveer staat terecht bij de toppers van Zeeland, een aanrader voor de fijnproever en de levensgenieter.

10. Mijn ervaring was er een met "gemengde gevoelens".
    Een bijzondere lokatie, uniek in Zeeland, met een veelbelovende uitstraling na een ingrijpende verbouwing en restyling.

Bij binnenkomst valt het op dat de "uitstraling" niet beantwoord aan de verwachting die je op zo'n lokatie hebt.
    Een restaurant met een hooggewaardeerde keuken, maar zonder enige alure in de entourage. Een keurig braaf middelmatig interieur, zonder enig raffinement.
    Kortom geen evenwicht in "product en verpakking".
    De bediening: overdreven stijfjes; waarom allemaal zo krampachtig en formeel - hier komen bourgondiers om te ontspannen en te genieten ! Mooie natuurproducten die "verbouwd" zijn tot een welliswaar heerlijke lekkernij, maar die echt zonder uitleg onherkenbaar zijn. En dat is echt heel jammer.
    De bordenopmaak zou best wat minimalistiser mogen zijn een overdaad aan producten in vorm en kleur.
    Maar ondanks alle kritiek; de smaak van alles was uitzonderlijk goed !
    Ook hebben we de Chef en de gastvrouw, die zich op internet presenteerde, gemist.

11. W&M

12. W&M 649 punten

In het kader van de Restaurant Week spontaan geboekt voor een drie gangen diner in Restaurant Katseveer met 1 Michelin-ster in Wilhelminadorp. Na een vriendelijke ontvangst een mooi gedekte tafel aangewezen.

Het menu uitgebreid tot vier gangen. Het voorgerecht was een huisgemaakte filet americain met zacht gegaarde scampi, boemboe, groene curry en komkommer. Het hoofdgerecht was gebraden tamme eendenborst met handgerolde couscous, pompoen, pickles, wortel en een saus van sinaasappel en koffie. Vervolgens een creatie van oude Goudse en parmezaanse kaas met vijgen, noten en een sorbet van bleekselderij en appel en dat alles afgesloten met Asian sunrise: structuren van kalamansi, passievrucht, kerrie, banaan en rijstepap.

Gekozen voor een droge witte wijn: Chardonnay Semillon 2012 (Casa Silva, Chili) en bij het hoofdgerecht de voor het hoofdgerecht van het menu aanbevolen rode wijn.

De ter afsluiting bestelde koffie was opnieuw een verrassing: er werd een keur aan friandises geserveerd, waaruit men vrijelijk mag kiezen.

Samenvattend: het was in alle opzichten overheerlijk. De chef-kok en zijn keukenbrigade verstaan hun vak en zijn in staat om bij ieder gerecht te verrassen door verbluffende creaties. Ook de bediening is vakkundig.

Voor ons de eerste keer, maar na deze eerste keer zeker nog een keer. Voor herhaling vatbaar dus!

13. D.P.van Driel,arts

Vandaag was onze trouwdag; feestelijk gevierd in" Katseveer". Heerlijk winter-arragement!
    We genoten van de ambiance en de winterse sfeer! Voor ons iets te zakelijk!
    Mooie herinnering aan het veer waar ik vroeger als schooljongen dagelijks overvoer om naar het Goese Lyceum te gaan.
    Mooie foto's gemaakt van de winterlandschap met het oude steiger

14. Culinair at Sea

15. Na een grootscheepse verbouwing van bijna zes maanden heeft de burgemeester van Goes, Dhr. Verhulst, het restaurant officieel heropend. Dit ging gepaard met een korte toespraak en het loslaten van twee trossen ballonnen. In de ballonnen zit een kaartje die de vinder recht geeft op een prijs.

Het restaurant is gelegen in een oud veerhuis op de dijk aan de Oosterschelde, dit levert een uniek uitzicht op, erg mooi. De inrichting is modern en sfeervol, rechthoekige met linnen gedekte tafels met hieraan leren beige armstoelen, een houten vloer en lichte muren met in één muur een venster naar de keuken. Aan de water- en dijkzijde een raampartij met hiervoor het terras dat met een glaswand afgeschermd is tegen wind.

Daar vandaag slechts één grote groep (14) aanwezig zou zijn waren een aantal tafels tegen elkaar geschoven. Aan de muur boven de kopzijde van de tafel hangt een beeldscherm waarop de bezigheden in de keuken te volgen zijn die wordt afgewisseld met een fotoreportage van de verbouwing.

Het aperitief is een glaasje champagne, Brut Souverain van het huis Henriot, gemaakt van pinot noir en chardonnay, mooi bruisje, milde smaak met fijn citrusfruit. Het eerste hapje is een eitje van crème fraîche met truffel gepresenteerd op een nestje van engelenhaar deeg. Een aangename romige start met diepe truffeltoets en fijne mondbeleving.
    Het tweede hapje was een huisgemaakte kruidige cracker, lekker.
    Aan tafel voor de amuses die werden uitgeserveerd in een kistje bekleed met een grasveldje van kunstgras. Een miniatuur barbecue met spiesjes waaraan een mossel, kokkel en geleitjes van paprika. De warmte van de barbecue is onvoldoende om de spiesjes op te warmen maar het aroma van het kooltje vult de ruimte. Verder nog een bloempotje gevuld met eetbare aarde die bestaat uit romige aardappelpuree met donkere zaden, klein paddenstoeltje en knapperige groenten. En een spons met hierop een bloem, zalfje en schijfje groen fruit, een leuke aangename start.

De eerste wijn is van domein Felines uit de Languedoc gemaakt van Picpoul de Pinet 2010, rijke neus met hints van meloen en peer, mooi rond in de mond. Op het bord een schijf geplette langoustines besprenkeld met limoen en ernaast verschillende bereidingen van witbier. De langoustine heeft een fijne zoetige smaak de limoen zorgt voor aangename fruitige accenten, de bier bereidingen zijn voor de afwisseling en het mondgevoel, de wijn is een uitstekende begeleider met zijn mooie rondingen. (9.3)

De tweede wijn is een Zuid-Afrikaanse hout gelagerde chardonnay 2010 van het huis Bergsig, complexe neus met duidelijke hout tonen, in de mond vol met subtiele zuren en een ronde afdronk. Op het bord een mooie presentatie van gegrilde sint jacobsmosselen met bereidingen van doperwt bereidingen van biet en enkele blauwe bessen. De mosselen zijn uitstekend gegaard met fijne rijke smaak, de aardse tonen van biet en erwt geven mooie aanvulling. De wijn is een schot in de roos. (9.6)

De dessertwijn is van laat geplukte Moscatel druiven 2010 van het huis Vistamar uit de Limari vallei Chili, stuivend fruitaroma met hints van perzik en abrikoos, mooi zoetzuur in de mond. Het bord bestond ditmaal uit een houten kistje met kunststof plaat waarin wat gaten gemaakt, door het gieten van water in de gaten werd rook opgewekt. De compositie van het dessert was een strand met palen en kiezels. De rook gaf hier de sfeer van de ochtend aan, erg mooi hoor. De palen waren gemaakt van Manjari chocolade mousse waar een karamelpijpje omheen zat met wat zoutkristallen erop. De stenen waren een bereiding van passievrucht met zoet omhulsel. Op de stenen nog een kruidige toets door gelei van basilicum. Verder nog druppels champagnegelei . De chocolade was uitstekend van smaak, de passievrucht was de koppeling voor de wijn. (9.6)

Als afsluiter nog een prima espresso met een kistje vol smakelijke friandises waarbij de gezouten karamel met chocolade en pinda de meeste indruk heeft achtergelaten. Ook werd er nog in de finale nog een super verse madelijn uitgeserveerd.

De bediening was goed verzorgd door twee jonge mannen die bij het uitserveren de gerechten samen presenteerde door ombeurten te spreken, leuk hoor. De gastvrouw heeft zelf meegegeten wat een fijne ervaring is.

Leuk om zo met verschillende personen uit verschillende takken (oa. tijdschrift, krant, burgemeester) een lunch te mogen genieten, ik heb ervan genoten.

16. Gisteravond met zes vrienden naar Katseveer geweest.

Bediening was erg gastvrij en de presentatie van de kaas en bijpassende wijn, subliem!

Iedere gang een ware smaaksensatie!

Fantastisch! Zeer complete avond uit!

17. Liza

18. Superlekker gegeten, vriendelijke bediening, netjes ontvangen.

Alles was eigenlijk top, zeker de moeite om terug te gaan!

19. Je wordt hartelijk en stijlvol ontvangen. Zeer attente en vriendelijke bediening. Uitstekend gegeten. Bijpassend wijnarrangement van zeer hoog niveau. Restaurant zeker 1 ster waard. Met enkele interne aanpassingen komt men zeer zeker voor een 2e ster in aanmerking.

20. Voortreffelijk 6-gangen menu van de chef gegeten met bijpassend wijnarrangement. Een smaaksensatie!

Het kaaswagentje was echt uniek.

Uitstekende bediening.

21. Na anderhalf jaar weer eens terug geweest voor een heerlijke lunch. Niveau stijgt mijns inziens nog steeds.
    Was bijna een tweede ster waard! Zullen zeker zo lang niet meer wachten om terug te gaan.

Eén klein minpuntje: de moeilijke trap naar de toiletten op de benedenverdieping. (Extern liftje plaatsen?)

22. Z. Goossens

Met vrienden hier gegeten en het was een feestje!

Een aanrader voor een heerlijk avondje uit.

Heerlijk gegeten en een zeer goede bediening.

Jammer dat het van buitenaf niet zichtbaar is, dat het een heel goed restaurant is.

23. Twee weken geleden hier met een paar vrienden gegeten, was voor ons de tweede keer.

Klasse!

Je wordt als een vorst verwelkomt en voelt je direct op je gemak.

Het eten... buitengewoon, je proeft en ziet dat er veel aandacht aan is besteed.

Het wijnarrangement: prima keuze.

De bediening: kan niet beter.

Echt een aanrader, we komen zeker terug.

24. Wij hebben hier pas op een fraaie zomeravond met oma en de kids gegeten; wij waren de enige gasten en kregen dus alle aandacht. Lekker buiten en de kinderen konden af en toe naar het water lopen. Heerlijk eten, en de kids mochten mee naar de keuken om een dessert te maken. Top, zowel de zeer attente en flexibele bediening als de uitstekende en originele gerechten. Geweldige Oosterschelde kreeft. Een aanrader (maar niet voor niks)!

25. M.A. Agsteribbe

Buitengewoon goed eten, met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Ambiance ietwat gedateerd, komen zeker terug!

26. Heb nog 2 dagen last gehad van dit eten. Kleine porties, maar zeer zwaar te verteren.Eerste en laatste maal dat ik in sterrenrestaurant eet. Bediening en sfeer ook erg saai