La Siciliana in Wijk bij Duurstede

Corona informatie

Online bestellen bij La Siciliana

Afhalen Bezorgen Bekijk de menukaart en bestel makkelijk je maaltijd online.
Bestelmenu

Ja.

Auto-bus.

Uitzonderingen

Open

• Corona – 1 jan t/m 27 apr

La siciliana is al 30 jaar een stuk Italie in het hartje van de historishe stad wijk bij duurstede .

Ons restaurant is in december 2011 geheel vernieuwd. In een moderne en warme huiskamer sfeer met open keuken kunt u genieten van heerlijke authentieke gerechten uit onze verfijnde Italiaanse keuken. Wij werken met originele Italiaanse producten en verse ingredienten, gebonden aan de seizoenen.

Ook de wijnliefhebbers worden hier verwend. Onze wijnkaart telt meer dan 8 soorten wijn, per glas beschikbaar.

Bij warme dagen kunt u genieten op ons terrasje van een kopje koffie, een glas Procecco of een likeurtje met een heerlijke huisgemaakt Tiramissu of Pannacotta

Voor vragen of wensen kunt u altijd bij ons terecht;

1. Personeel

• Corona – 1 jan t/m 27 apr

1315207173 69
1522319733 77
1612068509 84

1. Goede restaurant, aardige eigenaar. Eten is heerlijk.

2. William Hoek

We hebben heerlijk gegeten, zelfs een Italiaans biertje bij de pizza. Dames waren netjes en bediening super.
    Alleen hebben we geen formulier in hoeven vullen mbt corona.

3. Matthieu de Wit

Afgelopen dinsdag heerlijk gegeten bij La Siciliana. We werden daar Heel gastvrij en vriendelijk ontvangen en hebben daar met z’n drieën allemaal verschillende pizza’s besteld. Deze waren uiteindelijk heel snel klaar, dus hebben er niet erg lang op moeten wachten. Daarnaast waren ze verrukkelijk. La Siciliana is zeker een aanrader! We komen graag eens terug!

4. Chantal van Kruijsdijk

Eten was lekker maar de service was erg slecht. Ze deden erg hun best maar misten de ervaring en het inzicht. Was jammer.

5. Lekkere pizza, vriendelijk personeel.

6. E. Janssen Daalen

Het werd, onverwacht, druk. Maar het meisje dat bediende bleef vriendelijk. Het eten was heerlijk. Prijs kwaliteit: top… een aanrader!

7. We zijn begonnen met een drankje, een glas huiswijn die goed was en een Alfa biertje die op een warme dag al snel leeg is.
    We hadden vooraf een foccacia besteld en die was erg lekker gemaakt en gebakken.
    Als hoofdgerecht hadden we allebei dezelfde pizza een soort frutti di mare, maar door de zeevruchten op de pizza "we zaten buiten" leek het wel of alle blauwe vliegen uit de hele straat op ons tafeltje af kwamen maar daar kon het restaurant natuurlijk niet veel aan doen, volgende keer binnen zitten met vis.
    De kok is een Griek die wel de pizza met dunne bodem en lekker krokant goed kon maken!
    Zeker voor herhaling vatbaar

8. Met een huiskamer gevoel, heerlijk gegeten. Italiaans eten was door zijn eenvoud smaakvol.

9. Heel lekker gegeten, mooi restaurantje

10. Eten en drinken beviel erg goed, zeker voor deze prijs! Kaart had ruime keuze. Allergieinformatie is alleen niet erg duidelijk, dus bij voedselallergiën is het handig om heel goed naar de ingrediënten te vragen.

11. Het eten was fantastisch ven de bediening professioneel. Wij komen ZEKER terug,

12. We boften want het zonnetje scheen dus we konden buiten zitten. Het meisje wat ons bediende was erg vriendelijk en attent. We dronken een drankje vooraf en kregen een mandje met wat verse broodjes en kruidenboter van de zaak. De pizza was heerlijk. Dunne bodem, goed krokant. Wij hebben genoten!! Een aanrader deze pizzeria!!

13. Riek Bosboom

Dit was de 2e keer dat we hier waren. Het eten was prima, vooral de anti pasta was uitgebreid en goed verzorgd. Wel moesten we een beetje lang wachten en vooral met kinderen is dat niet prettig. De bediening was prima. We komen hier zeker nog eens terug.

14. Prima ontvangen.
    Lekkere Pizza, prima bodem, goed van smaak, goed wijnadvies.

15. Henk Olaf van Leeuwen

Met 4 personen bij la Siciliana gegeten, 3 pizza's, 1 pizza Salmone, 1 pizza Calzone, 1 pizza primavera, bij 2 pizza's waren de spaanse pepertjes te overheersend, Kabeljouw met risotto was goed, Montepulciano wijn prima.
    Broodjes bij het eten geserveerd mogen warmer worden opgediend (binnen zijde was nog koud);
    we zaten bij het raam tafeltje voor 4, onder de vensterbank leek het wel of er kou binnen kwam en de kou kwam niet door het enkelglas wat de serveerster aangaf, jammer. Wij willen het italiaanse restaurantje een warm hart toe wensen.

16. Eten was erg lekker en het was een erg gezellig restaurant dus zeker komen wij weer terug.

17. We zijn vorige week geweest, het was erg lekker!

18. Lekker gegeten voor een schappelijke prijs. Aardige bediening. Jammer dat het niet drukker was op zondag.

19. Wat is er gebeurd met La Siciliana? Nog niet zo lang geleden een prima Italiaanse keuken, nu een aanfluiting. Zelfs de wijnkaart is inferieur. De pasta was doordrenkt van veel te zware saus; geen enkel gerecht kende verfijning. Klap op de vuurpijl: toen het tijd werd voor het dessert, bleek het ijs op! Dit kan echt niet.

20. Heerlijk gegeten, goede service en lief voor kinderen. We komen zeker weer een keer terug.

21. Wat een gezellig en lekker restaurant!
    Heerlijke pizza’s en pasta’s gegeten!
    Wij komen zeker snel weer terug!
    Ook gezellige bediening!

22. Wij zijn met het hele gezin geweest en dat was super gezellig! Er is een leuke sfeer. De bediening is heel erg gastvrij en zijn erg vriendelijk. Ook het eten is super lekker. Het wordt netjes geserveerd en het ziet er goed uit. Kortom voor herhaling vatbaar!

23. Slecht uur gewacht niet komen opdagen.

24. Kees van de Dood

Met 7 personen heerlijk gegeten en gedronken, niets op aan te merken.

25. Prijs kwaliteit prima in orde, heerlijk gegeten.

26. We hebben een hele gezellige avond gehad. Eten was super lekker en een super gezellige sfeer in het restaurant en ziet er mooi uit!

27. Ossenhaas was taai met zeen. Ook tochte het erg.

28. Heerlijk gegeten bij La Siciliana!
    Gezellige bediening en een hele fijne sfeer.
    Zeker een aanrader.

Eén vorige recensie
  29. Cocky van der Linden

Lekker en gezellig gegeten met vrienden, diverse vleesgerechten, pasta, salade en nagerecht. Echter door afhalers en bezorgdienst, gaat de deur te vaak open en wordt het er te koud om gezellig na te tafelen.

30. huub creemers

Met 4 personen gegeten op een vroeg tijdstip in de vooravond op een gewone doordeweekse dinsdag. Reserveren was achteraf niet nodig. Hartelijke ontvangst. Zeer sfeervolle inrichting, schoon, vriendelijke bediening, het eten werd mooi geserveerd en was prima. De pasta was heerlijk en goed warm. Waarom geen 10? De droge witte wijn was matig en het dessert ijs was teveel 'Hertog Jan'.
    Wanneer we in de buurt zijn komen we zeker een keer terug. En dan vergeten we niet om een limoncello te bestellen.

31. Mwa niet denderend. Vlees was doorbakken. Twee koks voor dit restaurant is te weinig. Bediening moest nog leren. Met aanwijzingen van ons kwam het toch goed…

32. Alles was lekker behalve de lassanga die was helaas minder daar werd lauw op gereageerd.

33. Het eten was heerlijk. Wij zijn 1 keer eerder geweest en daarom teruggekomen voor het heerlijke eten en het was wederom goed. Zowel voor-, hoofd- en nagerecht waren heerlijk.

Minpuntje: De menu's waren allemaal verschillend, sommige pagina's zijn er in het ene menu wel, maar in het andere menu niet. Kleine moeite om even nieuwe nette menukaarten te printen.

34. Het eten was goed.
    De bestelde softdrinks werden geserveerd in zeer kleine glaasjes. De prijs hiervoor te duur. De bekende literflessen achter de bar.

35. Willem Prins

Heerlijk gegeten, leuke sfeer, goede bediening. Eén min puntje de lasanga was heerlijk maar veels te weinig. Calzone was perfect.

36. Leo van Zoelen

Zeer jonge, maar gedreven bediening.
    Jammer van de bezorger die steeds door de deur kwam en niet het besef heeft deze goed te sluiten.

37. We hebben een hele gezellige avond gehad bij La Siciliana, lekker eten en vriendelijk personeel voor een betaalbare prijs.

38. Jenneke Westland

Heerlijk gegeten! Leuk driegangenmenu. De tiramisu was echt verrukkelijk!
    Goede service, vriendelijk personeel.

39. mirjam

40. Heerlijke pizza en lekkere ossenhaas. Bediening is vriendelijk en het restaurant ziet er leuk uit.
    Een aanrader.

41. M. Landesbergen

Veel verwacht maar het viel ons een beetje tegen. Eten was aardig maar had voor ons geen echte Italiaanse uitstraling. Bediening was redelijk. Het was koud in het restaurant en dan is een plek tegenover de deur niet aan te bevelen,

42. J Schinkel

Op tweede kerstdag gegeten. Het was een grote sof. Het bier stonk het glas uit, later tonic genomen, was lauw en zonder prik, kwam uit grote fles. Het eten was lauw en van een uiterst bedenkelijk niveau, zo zat bijvoorbeeld in de carpaccio het ijs nog in, kwam dus uit vriezer. Het hoofdmenu was lauw en ook de spaghetti was volkomen doorgekopt. Jammer en zonde van het geld

43. Marcos Besshay

44. Een klein, sfeervol restaurantje op een leuke locatie in Wijk. De spotjes stonden naar mijn idee wat teveel op de tl lichtstand dus iets zachter licht had nog wat meer sfeer gegeven. De ober was vriendelijk maar miste wel enthousiasme. Een lach was soms ver te zoeken. Het eten miste echter passie. De kalfsoester smaakte op zich goed maar lag in een soep van champignonsaus met wat veldsla en schaafsels parmezaan on the side. Weinig creativiteit. Mijn partner had bij de ossehaasjes iets meer kleur op zijn bord. De wijn was prima van smaak. De tiramisu kwam overduidelijk uit de vriezer. De onderkant sopte wat in water. Bij een Italiaans restaurant verwacht ik een versgemaakte tiramisu!
    Het is een prima plek om er een fijne sfeer te creëren met heerlijke Italiaanse gerechten. Misschien wat minder keuze op de kaart en meer passie in de gerechten met obers die trots uitstralen.

45. Ed Speyer

Wat een leuk gezellig restaurant. De beste Pizza’s van Nederland.
    De moeite waard om naar het mooie Wijk bij Duurstede te komen.

46. Peter Vermeer

Wij hebben heerlijk gegeten. De witte wijn was in eerste instantie niet koud genoeg, maar daar werd werk van gemaakt. De kwaliteit van het eten was prima. Wij kunnen dit restaurant van harte aanbevelen.

47. Roselijn

Op zich lekker gegeten. De eigenaar stond de betreffende avond alleen in de zaak. Daardoor moesten we vrij lang wachten op de 1e gang en kregen we minder aandacht dan gewenst.

48. Heerlijk gegeten op een zonnige dag. Er werd een prachtig plaatsje vrij gemaakt in de zon om lekker te kunnen gaan eten met mijn vrienden en familie. Leuke werknemers die gezellig een praatje kwamen maken. Het eten was heerlijk en voor een betaalbare prijs.

49. Patricia

Ben voor het eerst pas geweest en wilde buiten zitten ivm roken. Omdat de stoelen nog vast aan elkaar waren gebonden hebben we netjes aan eigenaar gevraagd als hij die los kunt maken maar met tegenzin . Hij kwam er niet vriendelijk over.
    Pizzas marinara besteld, moet heel lang wachten ivm een grote bestelling voor ons zonder excuses aan te bieden.
    Pizzas zaten met minimaal vis erop, geen anchovies wel veel surimi (geen vis) en aan de dure kant in vergelijk met andere bekende pizzerias.
    Bedienster was heel vriendelijk en hulpzaam, die heeft de tijd gevonden om een praatje gemaakt.

50. Vooraf reservering gedaan met verzoek om rekening te houden met bijzondere wensen (allergie). Bij twijfel van de kok had ik om terugkoppeling gevraagd per mail.

Bij binnenkomst waren wij de enige gasten, muv enkele gasten op het terras. De kaart biedt ruim voldoende variatie en kwaliteit. De wens om rekening te houden met de allergie bleek niet goed doorgekomen en vroeg extra aandacht. Gelukkig werd er alert gehandeld, maar je twijfelt dan toch of het wel goed gaat / begrepen is.

De inrichting van de zaak is netjes maar naar ons idee niet echt sfeervol. Het sanitair mag echt veel beter worden schoongemaakt!

De ontvangst / bediening hebben wij als gereserveerd ervaren. De kwaliteit van het eten was redelijk tot goed, de prijzen redelijk.
    Hoewel er na ons nog wat gasten binnenkwamen was er voor ons geen aanleiding om lang na te tafelen.

51. Ineke Oppenoorth

We hebben lekker gegeten.

52. P. Visser

Smaakvol ingericht restaurant. Keuken speelt snel in op wensen van de klant.
    Heel goed gegeten, prima prijs/kwaliteit verhouding.

53. Holtmaat

We waren hier voor het eerst en zeker niet voor het laatst. We hebben heerlijk gegeten. De pizza's en de pasta's die we gegeten hebben waren erg goed. We komen zeker terug.

54. eten was prima. vlotte, vriendelijke bediening. doen we nog een keer.

55. Heerlijk gegeten.

56. Agnes DeWeese

Eten was prima en de bediening erg vriendelijk! We gaan vast nog een keer!

57. h.j.koppenol

Met 3 personen gegeten. Bij twee personen vielen gerechten goed in de smaak. De derde was minder tevreden. De panna cotta was overheerlijk.
    Jammer dat de serveerster in gesprek was met een andere tafel. Wij konden 'meegenieten' van het gesprek, hadden geen aandacht meer. Ook een tot ziens kon er niet vanaf.
    Ria

58. Voor de eerste keer bij dit restaurant wezen eten. Goed voorgerecht, daarna een heerlijk hoofdgerecht, ruim voldoende. Het was ook een mooie gelegenheid om de verjaardag van Willie na te vieren, en dat had de eigenaar goed begrepen. Willie kreeg voor haar verjaardag een feestelijk nagerecht en een fles rode wijn cadeau, waar kom je dit nog tegen.
    Echt een aanrader om eens lekker uit te gaan eten. Wij komen beslist nog een keer terug om van dit hoogstandje culinair te gaan proeven. Complimenten aan de kok en de bediening.

59. Het eten was goed, maar de bediening helaas niet. Besteld drinken werd vergeten, bestek was afwezig en de nagerechten werden niet tegelijk uitgeserveerd, een kopje koffie werd pas na 10 minuten nagebracht. Daarnaast was het lastig om het aandacht van het personeel te trekken. Erg jammer, want zoals al eerder gezegd, het eten smaakte goed.

60. Lia van Rijn

Het eten was weer heerlijk zoals altijd. Wij komen al jaren hier. De bediening is altijd goed en heel vriendelijk en het eten is altijd goed op temperatuur en lekker. Het is echt een uitje om daar te gaan eten!

Fam van Rijn, Cothen

61. jeanette rijswijk

Erg vriendelijk personeel. De chef kwam tot 2x toe vragen of alles naar wens was. Heerlijk voorgerecht. Zalige pizza.

62. Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Prijs/kwaliteit verhouding is gewoon prima.

63. Heerlijke pizza's gegeten, met een lekkere krokante bodem. De drie soorten pasta uit de oven, overdekt met kaas was ook heerlijk. Tiramisu was super lekker. Komen zeker terug om te eten en afhalen van gerechten blijven wij ook gewoon doen.

64. Italiaan liefhebber

Heerlijk gegeten. De ravioli porcini en de panacota zijn heerlijk. Mijn partner vindt de pizza met gerookte ossenhaas en het Italiaans ijs zeker een aanrader. Bediening zeer vriendelijk, vlot en professioneel. Vriendelijke prijzen en lekkere wijnen. Wij komen terug.

65. Vanavond was het de eerste keer dat we bij dit retaurant gingen eten. De service was matig en het eten te fors geprijsd in verhouding tot de kwaliteit. De 9.00 euro voor het kindermenu ( klein bordje pasta en een smakeloos ijsje ) deed ons besluiten nooit meer terug te gaan.

66. Gini en Aad Otting

We hebben heerlijk gegeten in een mooi restaurant en prettige mensen in de bediening, we komen zeker terug.

Groet Gini

67. ingrid van gelder

Heerlijk gegeten. Zaten echter aan een tafel die gereserveerd was, we werden na een uur gewoon weggekeken, andere gasten zaten al te wachten, dus geen nagerecht, geen koffie. Waarom dit gewoon van te voren niet gezegd? Zijn vaste klanten wat betreft het bezorgen, voorlopig echter niet meer, dit was niet leuk. Onze laatste vakantiedag gewoon verpest hierdoor!!

68. Voor het eerst sinds de verbouwing geweest. We waren aangenaam verrast. Je hebt het gevoel dat je in een chique restaurant zit. De tafels zijn mooi opgemaakt en de hoge stoelen zitten heerlijk. We begonnen met " antipast Italiano". Heerlijke verschillende typisch Italiaanse hapjes. Het hoofdgerecht bestond uit voor mijn echtgenoot de "mixed grill" en voor mij "involtini", kalfsoester met spinazie en gorgonzola. Geserveerd met rozemarijn aardappeltjes en pasta. Als nagerecht hadden we "tiramisu" en Italiaanse nougat. Ik heb werkelijk nog nooit zo een lekkere tiramisu in een restaurant gegeten. De bediening was zoals vanouds zeer vriendelijk en professioneel. En dit alles voor een vriendelijke prijs. Kortom, La Siciliana is zeer de moeite waard.

69. De zaak heeft een volledige make-over gehad. Licht, strak en warme sfeer. De bediening is heel vriendelijk en attent. De wijn is perfect en de ossenhaas was erg mals en heerlijk met verse asperges. We waren met 15 personen en iedereen was erg tevreden. Voor de kinderen is de pizza ideaal en de ijsjes waren ook erg lekker. Zeker een aanrader.

70. jaap wils

Gegeten met 20 personen maar dat konden ze blijkbaar niet aan. Serveerster was erg beleefd, in tegenstelling tot de eigenaar die zeer nerveus en tegelijk ook cynisch deed. Bestelling niet goed doorgekomen. De pizza's waren margharita met voor de rest rauwe koude ingrediënten. De ene groep kon zgn niet apart betalen. Toch vreemd dat wij dat wel konden dankzij de serveester. De eigenaar brengt ook nog 30 cent fooi in rekening. Vreemd, fooi hoor je te verdienen met goede service en dat was in dit geval zeker niet aan de orde.

71. We (een vriendin en ik) hebben heel gezellig gezeten en gegeten. We hadden een voor, hoofd en nagerecht.
    Helaas was ik niet echt voldaan, kortom een beetje weinig. We zeiden al tegen elkaar een man moet hier echt nog met honger weggaan. Voor de rest was alles echt in orde het smaakte heerlijk. De sfeer was goed.

72. J.A. van Vledder

We werden zeer correct ontvangen. Onze jassen werden netjes aangenomen en opgehangen. De bestelling werd snel uitgevoerd. Als voorgerecht de erg lekkere insalata formaggio. De filetto ossehaas gorgonzola met spaghetti en de gegrilde zalm waren voortreffelijk klaargemaakt. We hebben er van genoten. De bediening was zeer plezierig. We komen zeker wel eens terug in dit gezellige restaurant.

73. La Siciliana is geheel verbouw en heeft een frisse uitstraling gekregen. Het oubollige is verdwenen. De keuken is op de begane grond gesitueerd en staat in open verbinding met het restaurant.
    Er voor de tweede keer gegeten en kan niets anders zeggen dat zowel de voorgerechten (grote garnalen met pepers en tomaten als de aubergine met gehakt en kaas) als de hoofdgerechten (ossenhaas met blauwaderkaas en zalmpizza)
    waren voortreffelijk. Had de ossenhaas rood gevraagd en ik kreeg hem ook zo. het mes zakte er gewoon in weg. Top!
    De Panna Cotta met slagroom en bessensaus was een plaatje om te zien. De bediening was vriendelijk. Goed adres!

74. Positief beginnend, ik denk dat ik nog nooit zo'n goede pizza bij een Nederlandse pizzeria gehad heb! Echt heel heel goed. De dames in de bediening ongeschoold, maar vriendelijk en deden hun uiterste best.

Minpunten, hoewel ze het geprobeerd hebben is het een tent zonder sfeer. Het bier was al dood voor het op tafel stond en de koffie niet te hachelen; te heet en daardoor verbrand/bitter.

Eten een 9, drinken 5, dus gem. een 7

75. Slecht. Bij binnenkomst zijn ook niet-bezette tafels vies, waardoor er gewacht moet worden. Later blijkt dit het normale protocol, tafels worden niet schoongemaakt tot er nieuwe mensen komen.

Na het opnemen van het 1ste drankje moet er ruim een kwartier gewacht worden. Na het opnemen van de bestelling hebben we maar liefst een uur en een kwartier zitten wachten tot de bestelling (2 pizza's, 2 vlees gerechten) kwam. In deze tijd heeft het personeel zijn uiterste best gedaan om ons niet te zien, en ons compleet genegeerd.

Toen het eten er eenmaal was zijn de 3 aanwezige personeels leden ieder zeker twee keer langsgelopen om te vragen 'of het lekker is'. Er kon nog geen drankje van het huis of excuses. De gerechten waren (op 1 pizza na) wel lekker.

Bij het afrekenen kwam de geniale opmerking 'ja, het duurde wel wat lang'. We hebben een kortingsbon van 20% voor de volgende keer gekregen. Die kan direct je vuilnisbak in, hier kom ik nooit meer terug.