Sun Xing Guang in Westkapelle

2. Betalen Master Card Visa

1206732451 84
1240071977 88
1323420793 75

1. Slechte service, uur moeten wachten op eerste drinken, daarna soep waarvan 4x lauwe tomatensoep en tien minuten later kreeg de rest eigenlijk kippensoep zonder kip en smaakte naar afwaswater. Daarna nog ruim een uur moeten wachten op het hoofdmenu, was standaard oké. Klachten worden niet serieus genomen. Met afruimen en koffie waren ze snel, was laatste gang alsof we heel snel weg moesten.
    Eerste en ook gelijk laatste keer.

2. Heerlijke gerechten, gezellige sfeer, erg schoon, en zeer vriendelijke gastvrije eigenaren!!!

3. Het is altijd weer fijn om in dit restaurant te komen. De mensen zijn vriendelijk en het eten lekker.

4. Gedurende onze vakantie in Westkapelle eenmaal Chinees gehaald bij restaurant Sun Xing Guang. We hadden een rijsttafel voor 1 persoon, maar konden daar twee dagen van eten met twee personen.

Het eten was op zich lekker maar niet super bijzonder, de babi pangang had veel hardere stukjes vlees maar was daarentegen niet vet.

Volgende vakantie komen we vast nog wel weer terug, restaurant verdient een dikke voldoende

5. Vorige week woensdag hier gegeten met mijn ouders en broer, we hadden hier vroeger in een ver verleden ook eens gegeten en dat was ons toen bevallen, de zaak was toen kleiner en is nu uitgebreid met een klein wokgedeelte, het stoepbord melde ons: dat we voor € 17,- all you can eat konden wokken en aangezien wij grote eters zijn hebben we dat maar gedaan.
    Service was prima en aardig, bediende vroeg belangstellend naar m'n moeder, wiens arm in het gips zat.
    Ober merkte de pillen van mijn vader op en zei "wilt u een glas water voor uw pillen meneer"? Heel attent!
    Na de drankjes op te hebben genomen, kregen we als eerste soep aangeboden: mijn moeder en ik kozen voor de tomatensoep en mijn broer en vader voor een rijk gevulde groente/champignonsoep die heerlijk smaakte.

We zijn toen naar het buffet gelopen en hebben wat dingen geprobeerd, alles was erg lekker vooral de pekingeend! Wokken ging ook prima en de jonge kok deed goed zijn best, eten was erg smakelijk.
    Het buffet is niet heel groot, gewoon bescheiden, maar voor elk wat wils, gelukkig liggen er geen frikandellen, kipnuggets en patat. Varkenssate is gelukkig niet droog wat je meestal ziet bij andere wokrestaurants die kip gebruiken. De groentes om te wokken zijn goed vers evenals de garnalen en het andere vlees, niks is verkleurd.

Je kunt ook eten laten bakken op de bakplaat de stukken vlees zijn niet heel groot dus ik heb wat meer genomen, het smaakte keurig en was niet doorbakken.

Wat me opviel is dat het ondanks de vakantietijd niet echt druk was in het restaurant, een paar gezinnen en dat was het, zodoende hebben we een groot gedeelte van de avond "alleen"gegeten, appart want aan de kwaliteit ligt het zeker niet.

Het ijsbuffet is sober en zou wat meer aandacht en presentatie kunnen krijgen nu moet je diep in een vriezer een bolletje ijs scheppen, verder zijn alle vruchtjes uit blik.

Aangezien we bij het afrekenen nog eens 10 % Zomerkorting kregen was het natuurlijk een lachertje qua prijs voor nog geen € 20,- incl 2 biertjes, je lekker goed vol eten verdient dit restaurant een pluim!

Ik hoop dat jullie zaak goed vol komt te zitten, jullie verdienen het, de kwaliteit is goed!

6. Erwin 9315 punten

Zaterdagavond neergestreken in Westkapelle bij Chinees restaurant Sun Xing Guang.
    Dit heeft overigens geen betekenis maar blijkt de naam van de familie te zijn.
    We worden vriendelijk ontvangen en mogen een tafel uitkiezen. Het is erg rustig, de bezetting in het restaurant is nog geen 20%, dit geeft weinig hoop voor de avond. Zeker nu de vakantie begonnen is zou ik toch veel meer gasten verwachten.
    Aan de bediening lijkt het in ieder geval niet te liggen. We worden de gehele avond netjes en vriendelijk bediend.
    We komen hier vanwege een Sweetdealbon. Westkapelle ligt niet ver weg maar voor een Chinees is dit nu weer net te ver dus zouden we hier anders niet snel komen. De bon behelst een drie gangen verrassingsmenu met keuze uit vlees of vis. We mogen de soep wel zelf kiezen. Mijn vrouw is gek op de tomatensoep dus die keuze is snel gemaakt. Ik laat de keuze aan de kok over.
    We krijgen vooraf een schaaltje cassave kroepoek. Erg smakelijk.
    Even later komt de soep, helaas ook voor mij de tomaat. Als het verrassingsmenu ook slechts bestaat uit de standaard hap Chinees dan gaat het tegenvallen.
    De soep is tamelijk zoet, ik doe er een flinke schep sambal bij om toch wat pit in de soep te krijgen. Dan vind ik het zeker smakelijk. Mijn vrouw vind de soep prima. Het lepeltje in de sambal is een plastic theelepeltje. We zitten niet in een luxe restaurant maar dit doet toch wel erg goedkoop aan.
    De tweede gang is een snackronde met kerriedriehoekjes, mini loempia en pangsit goreng. Dit is allemaal smakelijk. De mini loempia met extra sambal is lekker. Helaas is de pangsit goreng gemaakt van briquedeeg, het soort loempiadeeg waar blaasjes op komen bij het frituren, en niet van filodeeg (waar de vietnamese loempia’s van gemaakt worden). Hierdoor is dit wat vetter dan anders.
    Als hoofdgerecht krijgen we een groot bord met drie verschillende gerechten. Gelukkig is mijn vrees onterecht geweest. Op het bord vinden we gerechten die niet van de kaart afkomstig zijn. We krijgen een rundvleesgerecht met zwarte bonen, een varkensvleesgerecht met Szechuan en een zoetzuur kipgerecht. Al de gerechten zijn erg lekker. De gebakken groente (paprika, lente ui, wortel, komkommer enz.) zijn beetgaar gebakken en lekker met de saus. Het is eens wat anders dan de gebruikelijke gerechten van de kaart. Ik heb mij laten vertellen dat het echter wel mogelijk is wanneer we een andere keer komen en vraag naar rund met Szechuan zij dat zondermeer willen klaarmaken.
    Het nagerecht is niet inclusief maar bestellen we toch. Zelf neem ik de coupe Sun Xing Guang, mijn vrouw gaat voor de blanke dame. Mijn coupe valt wat tegen, er zitten veel kristallen in mijn ijs. Het blijkt dat het ijs uit de bakken bij het wokgedeelte is gepakt. Dit zouden ze beter apart kunnen houden. Ook de opmaak is wat gewoontjes voor de huiscoupe, er liggen 3 lychees en één plak ananas uit blik op een bordje met drie bollen vanille ijs. De dame blanche van mijn vrouw is zoals gebruikelijk. Uiteraard is hier hetzelfde ijs gebruikt dus worden ook daar kristallen ijs gevonden.
    Eten krijgt een kleine 8. Dit komt volledig door het prima hoofdgerecht. De overige gerechten zijn wat minder van belang maar ook niet meer dan een 7 waard.
    Sfeer een 7, het is erg netjes en sfeervol. In het bijzonder een compliment voor de zeer schone toiletruimte.
    Service krijgt een kleine 8. De bediening is erg vriendelijk en neemt ook tijd voor de gasten. Dit kan nu ook daar het niet druk is. Overigens is het ook hier weer opvallend dat de aandacht aan het eind van het diner wat verslapt. Men gaat al de rechauds schoonmaken en heeft minder oog voor gasten die willen afrekenen.
    Prijs/kwaliteit krijgt een 7. Het menu kost normaal ca. € 68 voor twee personen inclusief het nagerecht. Dit is voor een Chinees tamelijk aan de prijs. Zeker in vergelijking met het feit dat je hier kan wokken voor € 17 p.p inclusief hetzelfde kristalhoudend ijs. Wij vonden het echter een verademing eens een wat andere Chinese keuken te proberen.

7. Wij hebben heel gezellig en lekker gegeten voor een voordelige prijs.
    Het restaurant is schoon en netjes .
    De gastheer en vrouw zijn heel vriendelijke en correct
    en zien er zelf ook onberispelijk en zijn attent en niet opdringerig.
    Wij komen zeker terug in dit restaurant en ik beveel anderen dit restaurant aan.
    Wij genoten van het buffet en de peking eend was heerlijk mals.

8. Martijn

Natuurlijk voor het eten even de recensies gelezen. De positieve kloppen! Jammer dat het eten in muffe plasticzakken zat, maar desondanks smaakte het eten heerlijk. Verse groente, zeer smakelijk. Veel grappen gemaakt in de toko met mede-afhalers, top!

Bedankt en tot ziens!

Groeten uit Nijmegen.

9. Hier moet je niet veel van verwachten. Meerdere keren gegeten en altijd het idee dat alles uit de magnetron komt. Smakeloos en futloos.

10. De Eindhovense Watervrienden

Wij zijn met onze wedstrijdgroep met 55 zwemmers in de leeftijd van 7 t/m 25 jaar in september 2009 bij Sun Xing Guang gaan eten. Een heerlijk buffet, met voor iedereen iets, vriendelijke bediening en lekker eten. Het was super verzorgd! Alle mensen van Sun Xing Guang heel erg bedankt!

11. prima restaurant, vriendelijke bediening, komen precies op tijd. Wokbuffet is goed

12. wij zijn er al 2 keer geweest,het is kleinschalig maar gezellige sfeer.prijs kwaliteit is goed.