Brasserie De Fontein in Westkapelle

1272053788 72
1278191622 70
1419361813 70

1. Ria en Louis Kuipers

Jaren geleden kwamen wij hier met destijds onze jonge kinderen. Nu weer eens in Zoutelande en voor ons was het zeker om daar in Westkapelle weer te gaan eten.
    En we hebben genoten van alles, heerlijk eten, prima sfeertje en hele fijne bediening.

2. Bourgondiër

Voor de zoveelste keer heerlijk gegeten. De visschotel voor 2 personen is en blijft onze favoriet. Erg knap hoe men hier zelfs bij drukte lekkere gerechten serveert binnen een zeer acceptabele tijd. De porties zijn gelukkig niet te klein en er wordt netjes gevraagd of je nog extra friet wil. Het personeel is vriendelijk. Huiswijn ook heerlijk. Aanrader als men in Westkapelle is.

3. Kofie met apfelstrudel, wafel met kersen en brouwnie gegeten. Super gebak. Hier wil ik wel eens komen eten. Kwaliteitsrestaurant.

4. Bert Rutten

Al heel wat jaren komen wij met familie uit Middelburg hier een keer per jaar eten. Als mijn vrouw en ik hier op vakantie zijn, gaan wij ook altijd even langs.

Het eten is ontzettend lekker, en de sfeer is perfect. De eigenaar komt langs om een praatje maken, als er tijd voor is. De bediening is heel goed, altijd even vragen of het naar wens is.

Volgend jaar zomer komen wij zeker terug, om dan weer te genieten van het eten in deze gezellige zaak.

Groeten uit Barneveld

5. Afgelopen zaterdag met z'n drieën hier heerlijk op het terras gegeten. De tomaten crémesoep was verrukkelijk. De bruschetta en 1/2 meter (!) stokbrood met kruidenboter smakelijk, al had er wat mij betreft knoflook en wat zout in gemogen. Als hoofgerecht hadden wij de Wienerschnitzel en kibbeling. Alles was heerlijk! De kibbeling was een zeer ruime portie, goed gebakken met niet te dik beslag. De remouladesaus was prima. Als dessert had ik de chocoladebrownie, met chocoladesaus en een bol vanilleijs met slagroom. Deze plaats ik absoluut in mijn persoonlijke dessert top 10 op nr 1! Zo ook de 'witte choco', volgens mijn vriendin.

6. Wij gaan sinds enkele jaren regelmatig hier eten. Wij hebben verschillende gerechten gegeten, wij vinden het altijd heel lekker, de vislunch smaakt heel lekker. De ober is altijd heel vriendelijk.

7. Rick Peeters / Jo Rubens

Mooi terras, correcte bediening. Ondanks dat wij praktisch de enige klanten waren een lauw geserveerde saté.. Vriendelijke opmerking gemaakt. Reactie keuken: "Het heeft 12 minuten in de oven gestaan, de kok begrijpt het niet zo goed...". Tsja..., eenmalig verdriet, wegblijven aub!

8. Annette van Casteren

Nauwelijks bediening op het terras, men was binnen druk aan het kletsen. De hamburger 9,90€ bleek een volledig ongekruide klont vet half om half gehakt, aangemaakt met brokjes broodkruim en was nauwelijks gaar. Op de menukaart staat niet dat de hamburger voor een groot deel uit varkensgehakt bestaat. De bediening reageerde laconiek op onze klacht.

9. Meerdere keren daar gegeten, we rijden er zelfs speciaal naar toe ook al is het meer dan 100 km enkele reis.
    Prijs/kwaliteitsverhouding is goed, sfeer perfect wat ook geld voor de bediening. Ga zo door.
    Groetjes, (Kale) Brabander/Breda

10. Leuk restaurant, heerlijk gegeten en vriendelijke bediening!
    We komen zeker nog eens terug.

Groetjes uit Enschede

11. Eten is goed, maar bediening zeer onbeschoft....

12. Lekker eten

13. Perfecte bediening en super lekker eten. Vol lof vanuit oud gastel, super.

14. Moddervette hamburgers, broodje afrikanen besteld en kroketten gekregen. Personeel bijzonder ongeïnteresseerd. Kortom een flinke afknapper, zonde voor zo'n tent op top locatie.

15. Ik ben hier een paar weken terug wezen eten met een vriendin, ze hebben heel de zaak mooi verbouwd, nieuwe bar vloer en een super terras! We hebben gekozen om met z'n tweeën het chef's menu te eten. Het was echt heerlijk, je kreeg een vier gangen menu wat bestond uit stokbrood met smeersels, daarna chef's voorgerecht. Toen zaten we al bijna vol, omdat het zo lekker was en je voldoende krijgt! En toen kwam het hoofdgerecht, super leuk gepresenteerd in 7 pannetjes, wij hadden gekozen voor vis en vlees we kregen dus 7 pannetjes 2 waarvan vis in zat, heerlijke zalm met tagliatelli en kabeljauw en 2 pannetjes met vlees, varkenshaas met champignon roomsaus en 2 ossenhaaspuntjes. In de andere pannetjes zaten ook allerlei lekkernijen, het was echt een top gerecht en het dessert was ook super! Lekker zelfgemaakt ijs erbij en zelfgemaakte cake en bavarois. Dan ook nog vriendelijke bediening, het was een top avond we hebben er echt een hele avond kunnen genieten van alles! Ik zou het iedereen aanraden.
    Bedankt!

16. We zijn hier gisteren voor de derde keer wezen eten.Ondanks dat het helemaal vol zat was de bediening als vanouds(correct en beleefd).
    De voor en hoofdgerechten waren prima van smaak en ook de opmaak van de borden was oke.
    Regelmatig kwam het bedienend personeel langs of alles naar wens was dus ook deze keer was het weer top.

Fam van der Werff

17. fam jansen

Afgelopen zaterdag gegeten de bediening was ronduit slecht en onvriendelijk. Ze hanteren hoge prijzen voor eten wat smaakloos wordt gepresenteerd! Zich duur voordoen met goedkope bucht producten! Wij komen hier dus nooit meer eten.

18. A. Noniempje

Wat betreft het eten, daarvoor zou ik alle woorden willen gebruiken die op de placemat stonden. (Er stonden woorden op als heerlijk, voortreffelijk en dergelijke.)
    Verder is het restaurant goed rolstoeltoegankelijk, bijvoorbeeld geen drempels en genoeg ruimte bij de tafels.
    Ook vriendelijk personeel, na afloop werd de deur voor me opengehouden.

19. Wij hebben hier al tig keer gegeten. Altijd goed,goedkoop en gezellig. Geen chique restaurant,maar dat hoeft voor ons niet,want daar krijg je vaak heel weinig voor absurde prijzen!

20. Bij toeval kwamen wij afgelopen weekend terecht bij de Fontein. Wat een mooie en moderne zaak met een uitgebreide en gevarieerde kaart. De keuze was moeilijk. We hebben er heerlijk gegeten en ook de bediening was goed. We komen zeker nog een keer terug.

21. Op Paaszaterdag 2012 met gezin en 2 kinderen het restaurant bezocht omstreeks 19.30 uur. Gekozen voor het seizoensmenu - 3 gangen.
    Vriendelijke en correcte bediening, royale porties, lekker klaargemaakt. Er was redelijk wat klandizie, doch absoluut niet storend of hinderlijk. De zaal op zich was eveneens qua inrichting ok en lekker warm gestookt... Ik ben als tevreden klant naar mijn camping gereden !

22. We hebben met ons gezin, kinderen, kleinkinderen en grote hond, genoten van de gastvrijheid, heerlijk eten en de flexibiliteit van het personeel. Plaats voor de kinderen om te spelen..... extra plaats en ruimte gemaakt voor
    gipsen been en extra hoekje voor grote hond.
    Goed eten en vriendelijke bediening!!
    Topper!

23. M.Vreeke

De Fontein Westkapelle is een van de beste eetgelegenheden van Walcheren.

De bediening -- frisse, leuke vriendelijke Zeeuwse meiden en jongens -- maken je meteen thuisvoelend. Jan en Hannie komen bij bekende gasten ALTIJD even langs voor een praatje, hoe druk het ook is.

Het eten is gewoon prima, en altijd genoeg. Als je nog wat frites of aardappeltjes extra wil, dan kan dat. Wachttijden? Zelden.

En dan de buffetten. Met Kerst, Pasen en Pinksteren. Een sprookje. Je eet gewoon als in grote huiskamer, vaak gezellig met mensen die net als ik, geregeld komen. Mijn Cijfer? Een dikke acht! Prijs? Meer dan redelijk!

24. We ordered 2 menus in the store for take away. The pasta apparently was freshly made (took longer than heated up pasta and also tasted freshly).

The whole food, chicken, salmon, pasta, vegetables all were very tasty. Prices were adequate. Employees were friendly.

A big plus was: everything was still available at a rather late time (21:15) while most restaurants were closing the kitchen.

The interior (inside on the right) made a good impression, café like.

There is a lot of food to choose from; the usual (fries, frikandel etc) + pasta + pizza + decent menus.

The italian ice cream looked fantastic! If we had chosen eat-in we definitely would have tried it. Instead we keep this in mind for the next day to try.

25. We zijn gisteren met 4 personen hier wezen eten. Het ontvangst was zeer hartelijk. We konden zelf onze tafel uitkiezen. We zijn zeer correct behandeld door het bedienend personeel.

De verhouding prijs/kwaliteit was uitstekend. Datgene wat we besteld hadden was goed van smaak en zeer royaal.

Er was een ruime keuze ook voor de kinderen.

We gaan hier zeker nog een keer eten.

Gerben en Marjan.

26. Wij hebben in maart heerlijk gegeten met het hele gezin! De kinderen hebben genoten van de uitgebreide speelhoek. We konden de kindermenu's bij onze voorgerechten bestellen en daarna hadden we geen kind meer aan ze!

Hierdoor konden wij in alle rust van ons seizoensmenu genieten, wat echt culinaire hoogstandjes waren! Je snapt niet dat dat kan voor dat geld!

Het restaurant ziet er erg mooi en modern uit, het is best groot maar toch heeft het een warme uitstraling.

Wat hier ook erg handig is, is dat je voor de deur kan parkeren en nog gratis ook!

Kortom: Een echte aanrader voor iedereen die in de buurt van Westkapelle is!

27. justintime

1 x gegeten, kregen de gerechten veel te snel achter elkaar. Je kreeg het idee dat je werd weggestuurd. Variatie in de gerechten was niet mogelijk (bepaalde dingen niet in de salade bijv. was niet mogelijk)

Prijs was gemiddeld, echter je had het idee in een cafetaria te zitten, dus feitelijk was het te duur.

Bediening was neutraal.

28. Mijn ervaring met dit restaurant is ronduit slecht. Slechte bediening die ons lang liet wachten totdat wij maar een andere personeelslid aanklampten. Daarna weer wachten op mijn "biefstuk" die er uit zag alsof hij gekookt was ipv lekker gebakken. Kleur grauw. Dan komt de baas die het bord met verve en zwier voor je neerzet! Vroeger was het wel aardig, maar nu......niet meer komen dus.

29. Jet 64 punten

We komen hier ongeveer twee, drie keer per jaar. De laatste keer, met Pinksteren, was het eten top. Alle tafelgenoten waren vol lof. Het was allemaal wat verfijnder dan anders. Nog steeds meer dan genoeg en prima bediening. Het interieur was ook iets veranderd, wat moderner maar wel met een warme uitstraling. Kortom, we konden hier al lekker eten maar nu gaat het richting heerlijk eten (in een mooi restaurant).

30. Al 19 jaar op vakantie geweest in of rondom Westkapelle, en elk jaar gaan we weer een paar keer aan bij de Fontein!

Het eten is goed, de sfeer is goed, en de bediening altijd gezellig!

Zeker een aanrader voor zowel vaste klant, als vakantieganger :-)

31. Komen al jaren (28 jaar) naar Zoutelande op vakantie, zijn ook al die jaren klant bij de Fontein. Geweldig vriendelijke mensen, goed eten, goede prijs.

Fontein, alles is meer dan top!

32. Na een gezellig dagje Zeeland op 3 aug. hier terecht gekomen.
    Ik dacht hier lekker mosselen te komen eten.
    De teleurstelling was groot toen mijn mosselpannetje kwam.
    Deze waren bereid in een grote pan en overgeschept in een mooie blinkende pan van P&D.
    De bovenste waren lauw, de onderste gingen wel qua temperatuur, maar de malsheid was ver te zoeken.
    Waarschijnlijk ’s middags al gekookt.
    De kinderen hadden een kindermenu van € 5, 50, bestaande uit frietjes, kibbeling, salade ( nou ja….) en appelmoes.
    Ze vonden het lekker.
    De jongste van 5 bestelde er even mayonaise en ketchup bij, vind ze lekker bij de frietjes. Ook luste ze ranja.
    Toen kwam de rekening en werd mijn teleurstelling nog groter.
    De mayo en de ketchup kosten hier gewoon € 1,30 per bakje, en dat bakje was niet zo groot.
    Voor de ranja tellen ze hier gewoon een spa blauw van € 1,80.
    Tevens voor de spa rood, die gewoon uit de postmix komt. Triest.
    Als deze ondernemer zo extra omzet wil genereren is hij verkeerd bezig. Hij kan dan beter zijn personeel eens een keer vaker over het terras sturen met de vraag of alles naar wens is en of er iemand nog iets wil drinken.
    We, en wij niet alleen, stonden nl. de helft van de tijd “droog”.
    Teleurgesteld weggegaan en voorgenomen om hier nooit meer terug te keren.

33. Heerlijke vispannetjes voor een schappelijke prijs! En een pluim voor de vriendelijke en vlotte bediening!

34. rompelberg

hebben hier al regelmatig gegeten als we in zeeland zijn gaan we hier altijd eten prima prijs kwaliteitsverhouding
    veel van onze bekenden hebben de fontein ook al ontdekt en zijn hier ook vaste klant