ma Gesloten

1520125753 77
1609791991 84
1632208551 81

1. Erika 57 punten

Vanmiddag tijdens ons dagje fietsen 'aangeschoven bij De Ar in Westerbork. Ik aan de zelfgemaakte appeltaart (groot stuk trouwens) en manlief een tosti uit de pan, allebei heerlijk. Beviel zo goed dat we 's avonds weer terug zijn gegaan voor een diner. Mosterdsoep en verse groentensoep met een lekker broodje met tomatentapenade en knoflookboter, smaakte allemaal goed als voorgerecht. Als hoofdgerecht asperges. Voor manlief met ham en ik gecombineerd met hartige (vegetarische) taart. Dit werd geserveerd met krieltjes en witte kool met kerrie. Weer allemaal zeer smaakvol. De kaart ziet er heel goed uit en er wordt goed rekening gehouden met allergieën en voorkeuren. En last but not least de bediening; heel vriendelijk en netjes. Kortom De Ar krijgt van ons een dikke pluim.

2. Heel gezellig, lekker gegeten en erg gastvrij, we komen snel weer eens terug!

3. Jacob 330 punten

Op 2 april heerlijk gegeten bij de Ar. Prima ontvangst en info over de museumboerderij. Eten was heerlijk en de bijgerechten goed. Ook prima aangevuld. Dessert was smullen, vooral het knieperties ijs. We komen zeker terug.

4. Tijdens het diner struikelde de gastvrouw met als gevolg flink veel bier over me heen gekregen. Kleren doorweekt. We kregen een natte vaatdoek en later een theedoek met excuus.
    Tip voor de chef, laat je klanten niet zo over aan hun lot biedt minimaal aan om kosten voor stomerij te vergoeden oid. Kortom behoorlijke miskleun wat ons betreft

5. Mooie locatie. Prettige sfeer. Goede bediening. Om terug te komen.

6. HarmDallinga

Het eten was redelijk, aan de spareribs zat weinig of geen smaak! De desserts waren wat klein, te duur voor het geleverde! Sfeer was prima en de bediening ook, wel wat onderkoeld…

7. Tom Draisma

Heerlijk op het terras gedineerd bij De Ar. Net niet in het centrum en daarvoor wat minder druk in de omgeving. Wel volledig volgeboekt. Het eten is prima voor elkaar met ruimte voor finesse. De bediening is correct, waarbij helaas de (vaste) kelner wel erg lang aan de praat was met een bekende uit het dorp, eveneens (vaste) gast op het terras. Dat komt wel erg informeel over op de rest van de gasten. We hadden geen haast, waardoor het voor ons niet irritant was. De keuken is in ieder geval top!

8. Helen 27 punten

Wat een gezellig restaurant. Is twee in 1 restaurant en een museumpje. Spul uit de goede oude tijd. Prachtig!! Je komt ogen te kort.......

Zeer vriendelijk personeel en het eten was geweldig.
    Top avond gehad.
    Zeker een aanrader.

9. Rien van de Bovenkamp

Prima sfeertje. Heerlijk eten.

10. Marga Colle

Heerlijk gegeten en super gezellig!!! Boven alles erg aardige bediening, je voelt je een welkome gast. :)

11. Ank 13 punten

Tijdens onze vakantie hebben we 2 keer gegeten bij "de Ar". Een heel gezellig restaurant waar je ogen tekort komt en je je terug in de tijd waant. Het eten was beide keren verrukkelijk, we hebben ervan genoten. We konden echt merken dat het eten met zorg was bereid. Een heel goed maal voor een mooie en eerlijke prijs! Ook straalde van de eigenaar (en zijn vrouw) we de bevlogenheid voor zijn/hun restaurant er duidelijk vanaf.
    Heel gastvrij en meedenkend, kortom een absolute aanrader en als we weer in de buurt zijn gaan we zeker nogmaals een hapje bij "de Ar" eten.

12. Commandeur

Voor het vieren van een verjaardag besloten hier te gaan eten. Gezien het feit ik veel trek had besloot ik de mix grill te nemen, (naar mijn weten altijd ruim voldoende) tot mijn spijt was de mix grill nog minder dan menig voorgerecht 3 piepkleine stukjes vlees leken te verdwijnen in het grote witte bord.
    Afijn, er was genoeg garnering om mijn maag te vullen. Maar ik besloot er toch wat van te zeggen, omdat ik 22euro voor 3 kleine stukjes vlees erg veel geld vind. De ober hoorde mij aan, zei ja en liep weg. Dit verbaasde mij zeer. Ook andere tafelgenoten betreurde hun portie, de bruine bonen daarentegen en de steak zijn dan weer royale porties met een goede prijs kwaliteit verhouding.
    Voor mij was dit de eerste en de laatste keer.

3,3
  13. Tijdens onze vakantie op het Hart van Drenthe hebben we hier gegeten. Eten is erg goed en betaalbaar. Ook de bediening is uiterst vriendelijk.

14. Op terras het eten besteld bij een zeer ongeïnteresseerde ober. Man koos asperges op Hollandse wijze bereid en ik de kippenlevertjes met spek. Asperges smaakten goed, de ham die er bij lag was droog en opgekruld, net alsof t dagen in de koelkast gelegen had. De gebakken aardappels die erbij geserveerd werden dreven in het vet, de friet was heel zout, de warme groenten waren erg bitter en opgewarmd.
    Het klapstuk was wel het bord met de kippenlevertjes....... Dit was 1 zwarte verbrande massa, spekjes en champignons met uien waren zwart verbrand, dus kankerverwekkend eerste klas.
    We probeerden de aandacht te trekken van het personeel maar daar werd niet op gelet, ben zelf demonstratief naar binnen gegaan met bord en heb gevraagd aan de eigenaar of hij dit zelf op zou eten.... Nee we maken wel wat nieuws. Geen verontschuldiging niks! Even later werd er een nieuw bord gebracht waarbij gezegd werd dit ziet er beter uit en liep weer weg. Ik ben van mening dat het eerste bord nooit geserveerd had mogen worden!
    Levertjes smaakten goed maar de sfeer was verpest.
    Bij het afrekenen geen excuus, geen koffie voor de ellende, erg dom, komen hier nooit weer zelfs niet voor een glaasje drinken op het terras.

2,1
  15. Wim Geerling

Feest gevierd met 60 mensen van allerlei pluimage. Prima sfeer in een mooie en gezellige ambiance, o.a. een houtkachel en open haardvuur. Van niemand een onvertogen woord gehoord. Ieder was ook zeer te spreken over het buffet en dat dan voor 60 mensen! Ik kan het echt aanbevelen.

16. Valt elke keer tegen. Het is het allemaal net niet. Die kerel in de bediening heeft niet vooraan gestaan bij het uitdelen van spontaniteit, het voelt als nauwelijks welkom. Voor mij nooit meer.
    Leuk om 1 keer gezien te hebben als je van antieke spulletjes houdt, maar verder ook niet.

17. Emile en Tineke Hoos

Fantastisch museum restaurant. Heerlijk gegeten en heel erg gezellig. Echt een aanrader. Vijf jaar geleden hier ook gegeten.

18. Wat een ervaring om hier te eten. Je zit letterlijk tussen de museumstukken, een bonte verzameling van oude spullen uit grootmoeders tijd. Het personeel is heel vriendelijk en doet er alles aan om het je naar je zin te maken.

En dan het eten... Om je vingers bij af te likken. Ze serveren heerlijke streekgerechten en maken daar iets heel bijzonders van. Bij het stoofpannetje kreeg je als bijgerecht gekruide aardappeltjes, frietjes, gestoomde groenten, rauwkost en huisgemaakte rabarbermoes. Alles tot in de puntjes verzorgd. Ook kun je een bord bruine bonen met spek bestellen, het gerecht waarmee het restaurant ooit bekendheid kreeg. Als wij weer in de buurt zijn, gaan we hier zeker weer eten!

Kleine kanttekening is dat op verschillende restaurantsites wordt gesuggereerd dat het een pannenkoekrestaurant is. Tot 18.00 uur kun je inderdaad pannenkoeken bestellen, maar daarna niet meer.

19. Henk Schipper

Gisteren weer heerlijk gegeten bij de Ar in Westerbork, zoals altijd eigenlijk. Carpaccio vooraf gegeten met als hoofdgerecht de lambsrack van de grill. Het garnituur bestond uit gebakken aardappeltjes, broccoli en andijvierol in katenspek, frietjes, rauwkost, rabarber en mayonaise. Als toetje hadden we het zoethoutijs en het zomerkoninkje, 2 heerlijke nieuwe toetjes op deze kaart.

20. Van oorsprong een bruine bonen restaurant en ik denk dat ze dagbesteding hadden kunnen blijven. Gegrilde zalmfilet was door en door gaar, was ook veel te dun. Lendebief was duur en vol oneetbare delen. Vlees en vis werden op een kaal bord opgediend en aardappelen en groenten werden mondjesmaat los bijgevoegd. Te weinig qua variatie en hoeveelheid. Een nagerecht serveer je voor iedereen op hetzelfde momenten niet de een kwartier eerder dan de rest. De bedieningwas vriendelijk. De outfit paste bij het geheel. Jammer, we hadden het ons zo anders voorgesteld.
    Niet meer doen.

22. Hill 170 punten

Door een feest in het restaurant zaten wij in de zogenoemde tuinkamer. Een gezellig vertrek, heel leuk ingericht. Ondanks de drukte hoefden wij niet lang te wachten en werden wij verwend met heerlijke gerechten. Één minpunt: geen wijnkaart, alleen de keuze van één witte en één rode wijn. Deze vonden wij erg vlak.

23. Het afgelopen weekend hier 2 maal gegeten, dat zegt eigenlijk al genoeg. Prima kwaliteit/priijsverhouding, nostalgische sfeer en gastvrijheid hoog in het vaandel.
    Eerlijk eten voor een eerlijke prijs, het torentje van biefstuk & varkensfilet is een aanrader. Het valentijnsmenu was top en zijn geld meer dan waard! De enige opmerking die ik zou kunnen verzinnen betreft de groentes, deze zouden wat meer beetgaar mogen zijn, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zodra wij weer in de buurt zijn leggen wij zeker weer aan.

24. Een zeer hartelijk welkom na 3 jaar. Weer heerlijk gegeten. Bediening zeer vriendelijk. Een aanrader. Tot gauw

25. Prima restaurant. Eten is uitstekend en de bediening zeer vriendelijk.
    Zeker een aanrader.

26. D van sloten

Even een weekendje in Westerbork. Als afsluiting bij de ar gegeten. Het was een geweldige ervaring met leuke mensen, mooie inrichting en geweldig eten. Een top afsluiting van een weekendje Drenthe!

27. Geweldige ervaring hier: heerlijk eten, verrassende ambiance (echt sfeervol, echt Drents), hele aardige bediening, kortom: een aanrader!!

28. 1e kerstdag 2012 in De Ar in Westerbork gegeten. het was fantastisch: kwaliteit van het eten was zeer goed, de sfeer was gemoedelijk, service-gericht en persoonlijk. De inrichting is werkelijk een lust voor het oog. Wij hebben dan ook ontzettend genoten en komen hier zeker terug, ondanks dat wij op de Veluwe wonen.

29. Het eten was echt heel goed. Ik had een Tournedos biefstuk met champignons en mijn vrouw een vistrio met risotto. De bediening was erg vriendelijk en vlot. Alles bij elkaar maakte het plaatje compleet. Wij gaan hier zeker vaker heen!!

30. Slechte start met Tomatensoep uit pak met fabrieksballen.
    Resultaat van matige zomer lijkt uitgedrukt in passie voor koken en serveren. Kan veel beter als ik de andere recensies lees.
    Goede locale bieren in huis.

31. Sleense Joffers Bed & Breakfast

Een bijzonder leuk en apart restaurant. Omdat het een museum is blijf je rondkijken. De kaart biedt Drentse specialiteiten en de bediening is perfect.
    Al met al een restaurant waar wij graag onze gasten naar toe verwijzen!

32. Peter vd Lind

33. Heerlijk gegeten. Zeer gezellige sfeer en het eten was prima. Bediening was vlot en erg vriendelijk.

We hebben het als zeer prettig ervaren en zullen zeker terugkeren!

34. Er heerst een leuke sfeer in museumherberg ''de Ar''. De bediening is goed en snel. Het eten is heerlijk en zeer smakelijk tegen een leuke prijs! Een echte aanrader!

35. Gezellig restaurant in museumstijl. Eten heerlijk en vriendelijk personeel.

36. Gösta van Reijn

Leuke en smakelijke ervaring. Het stoofpotje veel bij mijn gasten goed in de smaak, de spare ribs waren goed maar wel tegen een Randstadprijs.

37. Rudie Ottens

Perfecte locatie, in oude stijl alles. Prima bediening, heerlijk eten, met 3 personen en allemaal erover eens dat het perfect was! Een echte aanrader!

38. f.j. brugts

13 sept op Reunie v.Swinderen. Prima gastheer/dame en service