De keukenbrigade staat onder leiding van Chefkok Marco Lahuis. Een sterk op elkaar ingespeeld team van "kook-aholics" met gedegen vakkennis en prima smaakpapillen zorgen 3 x per jaar voor een nieuwe kaart met "spannende" gerechten, maar ook met de overbekende, smakelijke klassiekers. Met recht een kaart voor "elk-wat-wils"!

Uiteraard doen we ook gewoon mee met de seizoenen: Asperges uit de buurt, Hangmosselen van Neeltje Jans en Wild uit het ... wild! Alles van de beste kwaliteit en dat proeft U!

Of ... laat u aangenaam verrassen door de Kok!
3- of 4 Gangen Verrassingsmenu

Wensen
Heeft u wensen m.b.t. het eten?
Zoutarm, Suikervrij, Glutenvrij, Melkallergie ... ?
Geen probleem!

Glutenvrij eten in Drenthe kijk op: www.glutenvrijgenieten.nl

Brasserie Diggels;
Winnaar Gouden Gastvrijheid Award 2009 en Beste Terras van Drenthe 2011, 2012 & 2013

4. Betalen Visa Master Card pin

1451922927 78
1482194284 74
1520033481 73

1. Jolanda van den Akker

Een fantastisch goed restaurant, we hebben er heerlijk gegeten met het gezin als afsluiter van onze vakantie. Beter hadden we het niet kunnen treffen. De bediening was zeer goed en het eten super goed. Als we weer een in de buurt zijn komen we graag nog een keer terug.

2. Alex Hogeboom

Op het laatste moment gereserveerd en geen probleem met 7 man, heerlijk gegeten met volop keus en heerlijke zeer malse tournedos en ook nog perfect klaar gemaakt voor een redelijke prijs.

3. Altijd heerlijk vertoeven. Goede bediening, waarbij men de tijd neemt om gezellig een praatje met je te komen maken. Regelmatig een nieuwe kaart met heerlijke gerechten. Gelukkig staan de spareribs er elk seizoen op! 😍 Daar kom je voor terug!

4. Bij Diggels voel je je als gast ontzettend welkom. Het personeel is vriendelijk en het eten erg lekker. Wat mij betreft echt een aanrader! Vooral het verrasingsmenu is een aanrader. Wij kregen van de ober bijpassende wijnen, heerlijk!

5. Jan-Roel

Gisteren weer heerlijk gegeten bij Diggels. Wij komen hier vaker en verrassend genoeg was het hele interieur opgefrist en waren de toiletten vernieuwd.
    Het verrassingsmenu deed het weer erg goed en met dit gerecht krijg je echt waar voor je geld. Met het voorgerecht wordt altijd groots uitgepakt, je krijgt dan een pracht van een gerecht die niet op de kaart staat. Dit geldt overigens ook voor gang 2,3 of 4 geloof ik.
    De gerechten waren goed op elkaar afgestemd en de ober wist er mooie wijnen bij te schenken.

Ook altijd mooi om te zien dat ze bij het serveren van het hoofdgerecht, in no time je tafel vol weten te zetten met lekkere bijgerechten.

Geen zin in een drie of vier gangen diner? Neem dan de spareribs, nomnomnom.

6. Tournedos goed, entrecote matig (veel vet) bijgerechten matig o.a. bloemkool met kerrysaus (iets uit de jaren zeventig. Prijzen hoog.

7. Eten was fantastisch. De ober deed ontzettend goed werk, vooral qua wijn kennis. Super restaurant, ik kom hier met veel plezier vaker!!

8. Yvo byns

Prachtige locatie met mooi terras. Heel lekker gegeten en zeer bekwaam personeel. Een pluim voor de serveerster die ons met een warm hart heeft bediend. Komen zeker terug naar het mooie Drenthe.😃

9. Na eerdere goede ervaringen weer eens op Hemelvaartsdag uit eten gegaan bij Diggels Westerbork. Het was al over 20.00 uur maar wij kregen toch te horen dat gezien de drukte het wel even kon duren voordat wij ons gekozen menu op tafel zouden krijgen. Dat viel achteraf wel mee maar het toch beter wat langer mogen duren. Wij hadden beiden zalm met asperges besteld. Het mootje zalm was al niet te groot maar ook verdacht licht van kleur. Ik ben niet zo kieskeurig maar had na 2 weken in het ziekenhuis gelegen te hebben, toch beter moeten weten. Mijn vrouw heeft de echt niet gare stukjes laten liggen. Toen de borden van tafel werden gehaald vroeg het meisje nog of alles naar wens was, waarop mijn vrouw de niet gare zalm meldde. Ze zou het bij de kok melden. Later bij de opname van het dessert zei ze dat wij gelijk hadden en gezien de drukte het gerecht te snel de keuken doorgejast was. Nou ja, wat moet je met zo'n mededeling. Ondertussen was ze onze bestelling voor nagerecht vergeten waarop wij maar gewoon 2 cappucino's bestelden. Later bij het afrekenen bleek dat wij wel de volle mep hadden betaald. Toch een vreemd gevoel aan overgehouden en wij gaan daar in ieder geval nooit meer eten als het druk is.

10. We hebben heerlijk gegeten. Was een goede afsluiting van onze vakantie

11. A.E. Van der Horst

Nette bediening. Eten prima, vegetarische wrap aan de dure kant. Overige prijzen ok.
    Prima gelegenheid.
    Binnen gezeten in de serre. Niet echt sfeervol. Tafels staan dicht op elkaar.

12. Hapjes besteld bij Diggels.
    Helaas heeft dit niet zo positief uitgepakt als gehoopt. Sommige hapjes vielen tegen met betrekking tot de smaak.
    Tot slot lag de rekening hoger dan afgesproken.
    Erg teleurstellend...

13. H.Hoogeveen

We hebben gisteravond hier erg gezellig en heerlijk gegeten. Het ontvangst en bediening was prima. En we hebben heerlijk gegeten. Mooie menukaart met Drentse namen voor de gerechten, erg leuk.
    We komen graag nog een keer weer.

14. martijntje bakema

9 september 2015, met de fiets vanuit Bospark Lunsbergen een tocht gemaakt en komen aan bij Diggels in Westerbork. Waarom Diggels? Uitnodigend door een geweldig terras, naast 'n prachtig oud kerkje. Fietsoplaadpunt, vriendelijke en rustige bediening door mensen die hun baan duidelijk leuk vinden. Een aangename kaart met ook eens iets anders dan de doorsnee lunchgerechten. Zalige lunch en ook nog mooi weer erbij! Dus 'n prettige dag gehad.
    Will en Martijntje Bakema, Ameland.

15. Gezellig en leuk, meerdere malen geweest. 1 keer was het eten minder, toen was het erg druk en werd bijna het eten op je tafel gegooid. Daarom een tip; laat de bediening rustig blijven en laat de klant het niet merken.

16. Wij hebben vanavond met z'n drieën bij jullie gegeten en vonden het eten bij jullie uitstekend. Van alles was ruim voldoende aanwezig en jullie kwamen regelmatig om te vragen of we nog te drinken wilden hebben of dat het eten wel smaakte. Van mij krijgen jullie een dikke 10... ga zo door. Bovendien waren jullie niet al te duur.

17. Tweede kerst dag hier gegeten, heerlijk gegeten, echt heel erg goed. Fijne sfeer hing er, bediening wist wat ze deden wat heel fijn overkwam op ons. Kortom we komen hier zeker nog een keertje terug!

18. thijs en alie

Heerlijk gegeten met de kerst, top kwaliteit van het eten, goede koks en zeer fijne bediening, heerlijke en gezellige sfeer, wij komen zeker terug.

19. Gegeten met het werk. De mosterdsoep was zo zout dat ik de mosterd niet proefde. Leek wel zeewater! Ook het hoofdgerecht, vis was erg zout.

Gezellige tent, vriendelijke bediening met slecht eten.

20. Gewoon heerlijk gegeten!

21. Slagter

Heerlijk gegeten, jammer van de prijs/kwaliteit verhouding. Je betaalt te veel voor weinig. Verder niks op aan te merken.

22. 2x lekker gegeten. Aardige bediening en genoeg.

23. S. Goede

Ieder jaar komen wij in de zomermaanden een paar keer dineren bij brasserie Diggels in Wetenbork. Een gezellig restaurant zowel binnen als buiten. Prima keuken, vriendelijke, gastvrije bediening en een verassende menuekaart. Aan te bevelen.

24. Drie keer hier gegeten, de eerste keer was prima maar toen was de eigenaar aanwezig en die hield alles goed in de gaten. De tweede keer was slecht en aan de klacht werd niets gedaan. Toen maar een tijdje elders gegeten maar afgelopen maandag toch maar voor de herkansing gegaan, de twee jongemannen bediende zeer arrogant en stug maar het eten was superslecht, vis was licht aangebrand en ontzettend zout. De aardappelen dropen van het vet en bij de groente had je een vergrootglas nodig. Na het afrekenen nog maar even naar het buur restaurant gegaan om wat te eten en gezellig na te zitten. Jammer maar voor ons zessen was dit echt de laatste poging.

25. Weekend in Westerbork en ons oog laten vallen op dit restaurant. Niet gereserveerd maar in aller eil (vol) werd er een tafeltje gecreëerd voor ons door één van buiten naar binnen halen. Gastvrij ontvangen, leuk personeel. Bijzonder smakelijk gegeten, mix grill en spare-ribs zijn aanrader! Wij komen hier zeker weer, top!

26. Op 20-10 2012 hier s'avonds binnengestapt. Ouderwets vriendelijk ontvangen in dit gezellige, warme restaurant.
    De gangen kwamen niet te snel achter elkaar. We konden goed de tijd nemen. En heerlijk gegeten!!! Zeer malse biefstuk en de spareribs zaten nog net aan het bot vast. En zonder dikke vetranden!!
    En de nagerechten zorgen dat je echt tot de nok toe vol zit. Ook qua groenten en aardappels ruim voldoende.
    Personeel was kundig en vriendelijk.
    Het is niet uitgesproken voordeliger, maar wij vonden het dubbel en dwars waard. Dit ook in de afronding laten merken.
    We komen hier zeker nog eens.

27. Mega slecht restaurant! Nog nooit zo slecht gegeten met slechte service, ze vragen niet of je meer wilt en prijzen zijn veel te duur voor de kleine mini porties....wij hadden niet genoeg! Bediening verdient meer opleiding, zien het werk niet! Het restaurant doet zich heel wat voor, maar is niets! Ik zou het niemand aanraden en dat ga ik zeker niet doen!

28. Gezellig restaurant dat ruim en sfeervol is ingericht. Het personeel is vriendelijk en servicegericht. Een minpunt zijn de prijzen, die zijn naar mijn mening aan de hoge kant. Voor dat geld krijg je echter wel heel lekker eten voorgeschoteld.

29. Eten is veel te duur qua prijs verhouding! Je betaalt teveel voor weinig eten, kleine porties! Bediening vraagt ook niet of je meer wilt. Wij waren met 8 personen, en kregen maar 2 schaaltjes aardappels en groente, dat moet een goede kok toch beter inschatten! Sfeer is oke, prijzen moeten omlaag of porties aanpassen.

30. Met 8 man heerlijk buiten gegeten. Toen het wat kouder werd hebben we gevraagd of we het toetje binnen konden opeten. Er was plek dus dat werd geregeld. Het personeel was jong maar erg goed. Er werd vaak gevraagd of we nog iets wilden drinken en of alles naar wens was.
    De kwaliteit van het eten was uitstekend!

31. Afgelopen weekend gegeten. Kwamen om 5uur binnen en gaven aan eerst rustig een glaasje wijn te willen drinken en niet meteen te bestellen. Dit was geen probleem en mochten zelf aangeven wanneer we wel een keuze hadden gemaakt. Rond half 7 besloten voor het 3-gangen verrassingsmenu te gaan. Voorgerecht en nagerecht waren zeker een verrassing, hoofdgerecht had misschien iets meer aandacht aan besteed kunnen worden. Maar verder alles heerlijk en naar wens. Complimenten!

32. Bas En Willemien Kooistra

Na een lange wandeling hebben we hier heerlijk gegeten! We schoven pas laat op de avond aan tafel waar we ons een beetje ongemakkelijk door voelden. We kregen direct een tafeltje en de bediening vertelde ons dat we rustig aan konden doen en alle tijd mochten nemen die we nodig hadden. De sfeer was gezellig. Kortom wat ons betreft een echte aanrader. We komen zeker nog eens terug!

33. de twee J`s

Twee avonden achter elkaar gegeten(zegt dus al genoeg). Bij binnenkomst goed ontvangen en na enkele minuutjes krijg je gelijk wat olijven en nootjes. Erg lekker! Zowel de voorgerechten als hoofdgerechten beide avonden prima. Vlotte en vriendelijke jongens in de bediening.

Op de site van eet nu staat een 6,6 als beoordeling. Daar zijn wij het niet mee eens.

EEn aanrader.

34. Vlees droog, tafeltje bij reservering opgegeven maar niet gekregen, te lang wachten met afruimen, klacht over vlees wisten ze geen raad mee. Al met al een teleurstelling.

35. Saskia de Jong

Na een dagje varen in Giethoorn de dag afgesloten met een heerlijk etentje. Nog nooit eerder geweest, maar we gaan hier zeker weer eens heen. Zeer gevarieerde kaart, heerlijk eten en heel gastvrije bediening. Aanrader!

36. Gerrit 107 punten

Zoals we wel vaker doen, hebben we het menu aan de chef overgelaten. We lusten nagenoeg alles en laten ons graag verrassen.

Het menu had misschien wat gevarieerder gekund, maar het gebodene was zondermeer goed.

Goede porties, goed bereid.

Bijgrechten ruim voldoende.

Vlotte en attente bediening.

37. Marlijn Meijer

Omdat er geen andere restaurants open zijn op zondag zijn we hier naar binnen gelopen.

Het ziet er vanuit de buitenkant standaard uit maar het eten en de service was uitstekend. Als voorgerecht heerlijke coquilles waarbij een heerlijke slaatje zat. Mijn partner nam de carpaccio waarbij ook een heerlijk slaatje zat. Lekkere smaak en vers.

Ons hoofdgerecht, chateau briand, was echt uitmuntend. Een klassiek gerecht uitgevoerd op een heerlijke wijze. Het vlees was echt subliem. Verder kregen we veel sla, aardappels en groente erbij. En de wijnlijst sluit goed aan op de gerechten.

Als nagerecht nam ik een thee 'diggels', en daar kreeg ik onverwacht veel lekkers bij. De baas van de tent bracht onze desserts en groette ons bij het weggaan, aldus een prima en leuke service.

Prima prijzen en erg lekker eten!

38. Wat een slechte tent! Al jaren staat hier dezelfde groente op het menu met instantpakjessausje. Het eten is lauw. Weinig vernieuwend. Arrogante bediening!

39. Prima plek om te eten. Zaterdagavond kwamen we met 7 personen zonder reservering binnen lopen en na een drankje aan de bar konden we aan tafel gaan.

Heerlijk gegeten. Goede service en zeer gastvrij.

40. Gezellig restaurant.

Prima service en een goede keuken.

Eten goed in orde.

Echt een aanrader als je een keer in Westerbork komt.

41. Vandaag geweest, mooie ambiance en er stond beste gastvrije... van 2009, hier zijn wij op af gegaan.

Na 10 minuten kwam er pas iemand. Wij hebben 20 minuten op onze drankjes gewacht. 40 minuten op ons eten.

Mijn moeder had een hamburger besteld, bij het eten zat er een groot stuk haar van een schoonmaakborstel in. Dit werd bevestigd door de ober. Hij haalde het bord weg en bood geen alternatief aan, maar haalde het alleen van de rekening af. Dus mijn moeder had niet meer gegeten. Erg slecht.

Bij de rekening moesten wij betalen voor o.a. 6 cola, er was 1 cola genuttigd.

Ik vind het geen aanrader, niet gastvrij en geen lekker eten. Jammer, maar de ambiance en de gastvrijheid druist tegen elkaar in.

42. Tournedos kost €26,50. Heerlijk stukje vlees, daar niet van.

Maar voor dit geld verwacht je ook kwalitatief goede bijgerechten.

Voor ons groepje (5 pers.) kregen we een bordje met daarop 2 stronkjes bloemkool, 1! stronkje broccoli, een paar worteltjes en een miniem schaaltje salade.

De gebakken aardappeltjes waren aan de rauwe kant.

Ik snap er niets van, een maand geleden hebben we hier voor 't eerst gegeten en was het allemaal véél beter. Vandaar dat we terug kwamen. Maar nu niet dus, jammer hoor.

Het was wel erg druk, maar dat mag natuurlijk geen invloed hebben op hoeveelheid/kwaliteit.

43. We hadden een 3 gangen verrassing`s menu, die was uitstekend.

Maar de bediening was traag.

44. We hadden een 4-gangen menu.

Het was een echte verrassing, het was erg lekker en het was goed van smaak.

De hoeveelheid was goed, bij het hoofdgerecht werd de garnituur aangevuld toen het op was.

De bediening was erg gastvrij.

45. E03-01-2010 :
    Positief : Ambiance plus de smaak van de gerechten.

Negatief : Het voorgerecht "kippenlevers met uitgebakken spekjes en uien" a 11,00 euro was een daverende miskleun! Zegge en schrijve 3! stukjes kippenlever lagen verborgen onder een stapel sla en geroosterd brood! Een ouderwets staaltje on-drentse zuunigheid wat riekt naar oplichting! Verder bij de ossenhaas a 25,50 een minieme hoeveelheid warme groente (5 worteltjes plus 6 flinterdunne plakjes gebakken courgette).

Conclusie: veel geld voor weinig!

46. Gezellig restaurant, prima bediening.

Erg lekker eten voor een redelijke prijs.

Steede wijzigende menukaart.

De High tea is echt een aanrader vooral met een groepje, je weet niet wat je proeft!

47. Heerlijk gegeten, gewoon een super huiskamer restaurant. Niet voor niks het meest gastvrije restaurant van Nederland.

48. zeer goed gegeten in een zeer gastvrij en vriendelijk bedrijf
    in 1 woord TOP

49. Diggels bezocht op aanraden van vrienden in half november 2008. Zoals wel vaker ga ik in een nieuw restaurant graag voor een verassingsmenu in dit geval met 4 gangen.

Bediening niets dan lof, vooral de gastvrouw die avond helemaal TOP!

Eten was zeer smakelijk en daarmee een aanrader.

Rekening viel mij wel wat tegen aangezien ik in alle eerlijkheid ook beter heb gegeten voor minder.
    Neemt niet weg dat het eten heel goed was!

50. Heerlijk gegeten. Prima kwaliteit.
    Geen berg saus die alles moet verbergen, maar alles goed in verhouding. Super!!

51. We hebben hier
    onlangs gegeten met 2 personen en kan alleen maar zeggen TOP!! een echte aanrader.

52. We hebben hier tomatensoep gehad, was zeer zout, kwam m.i. uit een pakje en de soep was koud. Prijs kwaliteit is zeer slecht, aan onze klachten werd geen gehoor gegeven.

53. Geesje Vos

Lekker eten, gezellig sfeer... wij zijn in verschillende restaurants geweest maar telkens weer moesten we toegeven 'het is niet zo lekker als bij Diggels'... Voor een avondje genieten zeker aan te raden!

54. A. van Zuilen

Jammer, de eerste indruk was niet bepaald goed want:
    1. Mosterdsoep vooraf was opgewarmd en te koud (magnetron??)
    2.Schnitzel met gebakken champignons, uien, spekjes en champignon-tuinkruidensaus!!!
    Jammer. Maar de schnitzel was hard en niet vers gebakken. Door het bedienend personeel werd ook toegegeven dat deze schnitzel als was gebakken en daarna werd opgewarmd. Een schoenmaker zou er nog geen zool van willen maken. Op de menukaart wordt gepropageerd dat alles vers zou zijn.
    Het is maar hoe je het bekijkt.
    Dit maakt ook dat de prijs/ kwaliteitverhouding niet goed is.

55. Goed eten, gezellige sfeer.