Grote parkeerplaats (gratis)

Bushalte tegenover het hotel

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 20:30
di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 20:30

Abdij de Westerburcht is een puur en sfeervol hotel en restaurant met (h)eerlijke gerechten. Kom ontspannen en genieten van onze gastvrijheid in Westerbork. Centraal gelegen in Drenthe op korte afstand van Assen, Hoogeveen en Emmen. Omringd door prachtige natuur; ideaal om te fietsen en wandelen.

De menukaart in ons restaurant is geïnspireerd op het kloosterleven. We koken graag met streekproducten uit Drenthe en soms ook met trappistenbieren . Want de rijke, complexe smaak van deze trappistenbieren geeft een extra dimensie aan de meest diverse gerechten. Het restaurant is speels opgesteld en biedt plaats aan ruim 100 personen. De serres in ons restaurant zijn ook zeer geschikt voor besloten gezelschappen. De lounge met open haard maakt de sfeer compleet.

Ons terras is mooi in de zon gelegen en sfeervol ingericht met loungebanken, open haardjes en zonnezeilen. Al vele jaren is ons terras opgenomen in de top 100 van beste terrassen van Nederland. 's Morgens ideaal voor bijvoorbeeld een kop koffie met 100% huisgemaakt gebak en later op de dag natuurlijk ook om gezellig te borrelen. En als het afkoelt? Dan verwarmen wij het terras met heaters en liggen de terrasdekentjes voor u klaar.

5. Betalen Visa Master Card pin American Express

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 20:30
di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 20:30

1254420390 79
1271119824 79
1287819258 82
1504911905 85

1. Hans en Yvonne

Wij hebben een weekend huisje in deze plaats en bezoeken dit (hotel)restaurant vaak. Maar er is vreemds aan de hand.
    Al 2 maal dit jaar, laatste maal afgelopen vrijdag( de dag na Hemelvaartsdag) lukt het niet om te reserveren. Een dame aan de telefoon roept al heel snel "wij zitten vol" en wil de verbinding verbreken. Er wordt niet eens geprobeerd om een gewenste tijd te vragen of de klant enigszins te gemoed te treden. Wij komen er al ruim 7 jaar maar dit getuigd van een zeer slechte service.
    De keuken is goed, maar dan moet je wel aan tafel kunnen plaatsnemen.

2. Nadat wij de caravan van onze ouders op de camping te Zwiggelte hadden geplaatst maar eens lekker wat eten. Vorige keer hadden wij geluncht bij de overburen en nu viel de keus op Abdij de Westerburcht. En daar hebben wij dus spijt van gekregen. We bestelden 1 uitsmijter royaal ham kaas en een plukje sla, 1 salade kip(goed omdat er bij de 5 stukjes kip nog van alles door was gemengd in de vorm van noten), 2 zalm salade' s (waar de zalm over was gezwommen). Deze waren zegge en schrijve voorzien van ten hoogste 3 ini mini stukjes zalm en dat voor 12.50 Euro per gerecht. Hier de bediening op aangesproken. Deze zou het doorgeven aan de keuken waarna wij er niets meer van hebben gehoord. Ook bij het afrekenen werd het nogmaals gezegd datvdeczalm voor die prijs veel te karig was. Ook nu werd er niet op gereageerd. Ja dat zijn dus echt gemiste kansen. Toen wisten wij het zeker, hier niet weer naartoe om te eten.

3. Zeer goed we hadden 4 gangen verrassings menu. Zeker een aanrader en vlotte bediening!

4. Diana Gils-Oldejans

Wij hadden graag variatie in de groente op tafel gezien.
    Het eten was heerlijk, bediening goed.

5. H. Guttink

Heerlijk gegeten.

6. Het restaurant is gezellig van opzet. Je zit niet dicht op andere gasten.
    De bediening is vlot en spontaan.
    Het eten was in 1 woord verrukkelijk! Wij hadden het Abdij menu, 4 gangen. Een aanrader.
    We gaan zeker nog een keer weer terug!

7. R. Schouten

Prima eten en ontzettend vriendelijke bediening. In een woord een aanrader.

8. Heerlijk gegeten voor een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Zeer vriendelijk personeel. Echt een aanrader!

9. Charles Bommer

Zeer klantvriendelijk restaurant! De gerechten (Mosselen en Gamba's) waren erg goed klaargemaakt en op smaak. Fantastische avond gehad. Een aanrader!

10. j.c.boogaers

Speciaal uit de Achterhoek gekomen en hadden zelfs een hond meegenomen om bij jullie samen met vrienden te lunchen. Alles was uitstekend geregeld en de sfeer was goed. Zeker de moeite waard om terug te komen.

11. Werden prima ontvangen. Vooraf nog een herinnering gekregen via de email. Eten en service waren prima. Lekker buiten op het terras gezeten. Kortom eenprima avond.

12. Rob de wild

Heerlijk eten. Goede bediening. Enige minpuntje: Men schenkt kleine glazen witte wijn.

13. Vrijdag 30 Juni een heerlijke High Thee genoten.
    Heerlijke hartige en zoete hapjes en verrukkelijke Thee.
    Dan nog de ontvangst en bediening. Geweldig.
    Jammer ik heb geen foto.

14. Kaart was niet duidelijk. En ook een kleine kaart.
    Eten matig en een persoon kreeg de koffie al terwijl de rest nog niets had, maar dit is wel goedgemaakt met nog een kopje koffie zodat wij toch nog met z'n 4 het dessert hadden. Waren een paar jaar geleden ook geweest en toen was het perfect. Jammer!!!

15. Petra Raaman

Niets te klagen. Was een heerlijke avond op een zonnig terras!

16. lh bulthuis

Gezellig en goed gegeten. Prima bediening, ruimte en aandacht voor de kleinsten.

17. We hebben genoten. We hadden een gezellige plek aan het raam, een bank in een erker. Overal brandden haardvuurtjes, binnen en buiten. Mijn rundersteak was heerlijk, de kabeljauwfilet van mijn man smaakte ook geweldig en dochter was heel blij met haar saté, frites en vooral de appelcompote. Jammer dat we zo ver weg wonen!

18. Cindy van der Waal

Vriendelijk ontvangen en ook met een hond ben je hier welkom. Personeel is bekwaam en vriendelijk. De kaart vinden wij onoverzichtelijk en rommelig. Ik had het abdij menu en dat was allemaal prima. Mijn dochter van 8 had vooraf meloen met ham van het kindermenu. De ham was seranoham wat ik niet zou serveren aan een kind. Doe gewoon een zachte coburger. Haar biefstuk was er een van een angus koe... Nou het is meer de naam, want hij was vol zenen. Mijn man had pulled chicken salade... veel teveel voor een voorgerecht en chicken was er, maar pulled zeker niet. Gewoon stukken kip zaten erin. Daarna had hij kip met patat en appelmoes (ja staat op de kaart) en dat was nou niet wat je ervan zou verwachten. Smaak prima, maar als je besteld verwacht je wat anders.
    Prijstechnisch vinden wij het ook wat aan de hoge kant.

19. Zeer heerlijk gegeten met vrouw en zoon en schoondochter. Lekker rustige sfeer.

Voor herhaling vatbaar.

20. Snelle vriendelijke service en heerlijk gegeten.

21. Lekker en goed gegeten. De aardappeltjes en salade waren wel erg weinig voor 2 personen.
    Heel veel personeel voor de hoeveelheid gasten.

22. We hebben heerlijk gegeten. We hadden de duo van rundstoverij en ribeye. De ribeye was heerlijk zacht. We vonden het allenbei jammer dat de rundstoverij weinig echte stukken vlees bevat. Maar het was wel lekker.

23. Lekker gegeten, vriendelijke bediening, prima sfeer.

24. Zeer lekker gegeten bij Abdij Westerburcht.
    Eten is van goede kwaliteit en uit de streek.
    Personeel met hart voor de zaak, dat proef en zie je!
    Personeel geeft ook altijd juiste advies en denkt mee bij aanpassingen.
    Vooral parelhoen en spareribs zijn aanrader!
    Terras is uitstekend!

25. Arend en Mieke Gils

Prettige ontvangst in een gezellige kerstambiance.
    Goed uitgebreid buffet (zowel koud-,warm,- en toetjes buffet).
    Iets minder goed geregeld, was de toegang tot de verschillende buffets.
    Hierdoor ontstonden er wachtrijen.Om toegang te krijgen voor het warme buffet moest je wachten voor de mensen die gebruik maakten van het koude buffet en andersom.
    Verder lekker gegeten en gedronken met lekkere wijn.
    Voor herhaling vatbaar!

26. Erg lekker gegeten in een gezellige sfeer. Heerlijk bij de open haard gezeten met een wijntje.

27. Joke Wencker

Wij hebben er heerlijk gegeten met wen lekker biertje en goede wijn! Was erg gezellig, vriendelijk personeel!

28. Arnolda en Piet

Wij komen gemiddeld drie keer per jaar een weekend of week in het restaurant om te ontbijten en te dineren.
    Met de feestdagen hebben ze een uitstekend brunch buffet en op de avonden een uitstekend buffet voorzien van verschillende soorten voorafjes, groente, vlees, vis, aardappeltjes, salades en niet te vergeten de toetjes.
    Het personeel is vriendelijk. Ze zien er ook altijd verzorgd uit.

29. Zoals de sterren aangeven tot zover prima, maar het zou er iets schoner kunnen zijn. Muurplank bij de bank openhaard plakkerige kringen van glas. Spinnenwebben aan de kranzen die aan het plafond hangen in het eetgedeelte in de serre aan de straatkant. Wc zelf schoon, maar in de hoeken niet.

30. Alie Dekker

Wij hebben hier erg goed gegeten, het was meer dan voldoende. De sfeer was goed en de bediening super.

31. Goede sfeer, heerlijk eten

32. Vriendelijke bediening, om s'avonds wat te eten is het wat aan de donkere kant.
    Mijn hoofdgerecht was lekker maar pas de 2e keer. Het vlees was niet goed gaar.
    In beide gevallen werd er niet gevraagd hoe ik het vlees wilde hebben.

33. Jacob Boer

We hebben heerlijk gegeten. Bijgaande opmerking is niet negatief, maar meer bedoeld als suggestie.
    Bij het hoofdgerecht geen keus in groente. Als garnering een beetje rauwkost. Wel voldoende aardappelen en een heerlijk stuk vlees. Alles werd opgediend op een heet bord.

34. We hebben er met 4 personen gegeten. Veel verse producten, duidelijke uitleg en mooie opmaak. Het eten was erg lekker en ruim voldoende. Personeel vriendelijk en klantvriendelijk.

35. Bart Hoogeweg

Lekker zitten en goed eten met mooie producten. Zeer aan te bevelen voor rustig en lekker tafelen!

36. Ondanks de drukte werden we vlot en netjes bediend. Het eten was heel goed. Personeel kwam ook regelmatig vragen of het goed smaakte en of er voldoende was. Zeker voor herhaling vatbaar.

37. A. Schipper

Heerlijk gegeten ook de spare ribs waren heerlijk. Bediening helemaal top, lekker losjes en vriendelijk. Wij hebben een heerlijke en gezellige avond gehad. En o ja er ging wel wat verkeerd er stond wat op de rekening wat we niet hadden besteld en gehad. Dit is opgelost zonder gedoe, alleen maar lof, daarom een 10 voor de service.

38. Hier hoef je niet naar toe voor spareribs. Wel veel, maar niet gaar. Rest oké.

39. Vanavond heerlijk gegeten. De bediening was zeer goed, heel attent. het eten was erg lekker. goed verzorgd. Tot slot viel de prijs ons erg mee.
    kortom, een aanrader.

40. Familie van der Weide

Super deluxe Kerstbrunch gehad. Ontvangst door gastvrouw met een glaasje bubbels en een heel gevarieerde lunch, ontzettend veel keuze en super lekker allemaal!!

Geweldige vriendelijke medewerkers!

In één woord - TOP!!

41. Kees Jansz

Uitstekende ervaringen met zowel de service, de kaart als de bediening. Ook aanpassingen in de geboden menu's was geen probleem. De sfeer maar ook de prijzen zijn zeer aangenaam!

42. 4 wandelvriendinnen

Wij hebben hier afgelopen zondag na afloop van de 'Pink Walk' heerlijk geluncht in de zon op het royale, gezellige terras. Ondanks de enorme drukte was de service uitstekend en bleef de bediening vriendelijk. De lunchkaart was ons na reservering zelfs nog even via de app toegezonden. Alle 4 hebben we genoten van de heerlijke salade, de drankjes en de gezelligheid om ons heen. Een aanrader!

43. Op maandag 21 september voor het eerst hier gegeten.

De sfeer was uitstekend voor een doordeweekse avond. De bediening was prima en de kwaliteit / prijsverhouding is heel dik in orde wat ons betreft. We hebben met name de sfeerhaarden buiten erg gewaardeerd.

Helemaal top!

44. Linda Prinsen

Wij hebben 1 nacht doorgebracht in dit sfeervolle hotel. We hadden een vriendinnenarrangement met zeer uitgebreide high-tea, 3 uur heerlijk ontspannen in de sauna, een fijne massage en overnachting met ontbijt.

Het arrangement was super en het eten nog veel beter. We zijn het hotel bijna niet uit geweest want ook het diner hebben we er genuttigd. Heerlijke gerechten, smaakvol met veel bij garnituren als warme groenten en 2 soorten aardappelproducten en gemengde salade. Lekker en voldoende! Ook aan het ontbijt ontbrak niets.

De kamers zijn niet zo groot maar meer dan voldoende, schoon en met goede bedden. Kortom wij zijn super tevreden en raden dit restaurant en hotel zeer zeker aan. Ook omdat het in mooie natuur ligt waar het mooi fietsen is.

45. Ria 2269 punten

Met de lunch hier op het terras gegeten. Een hamburger met friet en een bal gehakt met brood besteld. Helaas was de bal gehakt dusdanig aangebakken dat een kant behoorlijk hard was geworden. Nadat ik hier wat van gezegd heb, wordt de bal meegenomen en het brood en de salade laten ze staan. Terwijl mijn gezelschap de hamburger nuttigt, eet ik maar het brood met de salade op.
    Tegen de tijd dat mijn bal gehakt er is, is er geen brood meer, en wordt er ook geen nieuw brood aangeboden. Een drankje van het huis wordt ter compensatie aangeboden, maar vind het toch geen goede zaak.
    Die bal gehakt had zo nooit uitgeserveerd mogen worden en ten tweede, bij de nieuwe bal hadden ze ook best even nieuw brood mogen mee serveren.

47. Steeds is het weer heerlijk om hier te eten.

48. Altijd fijn om hier tijdens onze fietstochtjes even neer te strijken op dit mooie terras. Het eten is hier altijd prima, fijne service en misschien ook wel door de eerste voorjaar zonnestralen gingen we hier voldaan weer vandaan!

49. Super aangeklede kerstbrunch. Erg lekker, goed verzorgd, alles ruimschoots aanwezig.

50. Gezellige sfeer, goede en vriendelijke service.

51. Op vakantie, kwamen we dit restaurant tegen. Heerlijk gegeten, bediening is super, en hondvriendelijk!!
    Absoluut een aanrader, Wij zijn zelfs van plan om vanuit Noord Holland speciaal naar dit restaurant te rijden om weer lekker te eten!! We maken er dan gewoon een dagje van!!

52. Gisteren hier gegeten. Het eten was heerlijk en de bediening voortreffelijk. Het dessert was een geweldige afsluiting van het etentje.
    Dit is een aanrader, we komen zeker nog eens terug.

53. Gisteren met 5 volwassen en twee kinderen hier gegeten. Erg mooie zaak, sfeervol ingericht, gezellig. We hebben heerlijk gegeten. Lekker brood, goed en mals vlees, prima groenten. De kinderen hebben ook gesmuld en we werden vriendelijk en netjes geholpen. Zeker een aanrader !!

54. Fantastisch gegeten in een uiterst gastvriendelijk restaurant. Gezellig en deskundig personeel. De kaart is niet groot maar biedt tal van mogelijkheden. Het wijn-en bieradvies was prima. Mooi verzorgde gerechten in een gezellige ambiance. We komen zeker terug.

55. Twee overnachtingen en twee keer gedineerd.
    Werkelijk TOP !!!!
    Heerlijk vers en een dito leuke bediening.
    Werkelijk een zaak om graag terug te kome.

56. van Andel

Wij hebben gekozen voor het 3-gangen Abdijmenu voor 25 euro. Heerlijk gegeten in een sfeervolle ruimte, alles vers bereid, mooi gepresenteerd en de hoeveelheid was voldoende. Kortom: dik tevreden en zeer vriendelijke bediening.

57. Wij hebben drie nachten geslapen en drie maal ontbeten in het hotel.Een maal geluncht.Al het personeel incl. de interieurverzorgsters zijn supervriendelijk en behulpzaam.Hulde aan de interieurverzorgsters voor het dagelijks schoonmaken van de kamers,supernetjes.Genoten hebben we ook van het ontbijt.En van de rust in het hotel.Alles was gewoon 100 procent.

58. Jules 717 punten

Dit is gewoon een prima restaurant, met originele gerechten en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. De zalm met asperges en de vegetarische maaltijd (val dieu kaasje met o.a. pecannoten) smaakten voortreffelijk. Daarnaast is de bediening rustig en correct. Een aanrader!

59. Wij hebben in dit hotel overnacht inclusief ontbijt en 3- gangen diner. Dit is al weer een tijd geleden maar toch blijft dit in onze gedachte steken. Maar dan wel positief.

Wat ons opviel is dat het personeel alles bereid is te doen. Wij kregen een vrolijke jongeman aan de tafel die aandacht voor de gast had. Volgens ons mag de baas trots zijn op zijn/haar personeel.

De smaak van het eten was goed wij hadden een kip op het menu staan. Normaal krijg je dan een wat droge smaak. Maar deze was lekker mals.

Ook het personeel bij de receptie was vriendelijk en behulpzaam.

Natuurlijk kan niet alles perfect zijn. De groente bij het eten was niet erg bijzonder. Misschien een tip om iets meer aandacht aan de groente te schenken.

Voor de rest chapeau!!

60. Wij hebben hier overnacht, ontbeten en a la carte gegeten.

Een heerlijke ervaring van begin tot eind.

Prima service en sfeer!

Wij komen absoluut nog een keer!

Dankjulliewel!

61. Gerrit 107 punten

Wij hebben zowel binnen een arrangement (half pension) en a la carte gegeten. Half pension was wat je van half pension kunt verwachten; goed maar niet bijzonder. A la carte is ons erg goed bevallen. Goede gerechten, prima van smaak en bite.

62. G.S. Forsten

Woensdag 28 april 2010 hebben wij een nacht in dit hotel gelogeerd. De kamers waren prima, evenals het 4 gangen diner en 's-morgens een uitgebreid ontbijt. De service en sfeer waren uitstekend. Zeker voor herhaling vatbaar.

63. Van 28/9 tot en met 01/10 waren wij in dit hotel. Wij hadden een kloosterkamer, leuk bedacht maar het is wel een kleine kamer, maar achteraf wel gezellig.
    Wij hebben de drie avonden van ons verblijf in het restaurant gegeten. Het smaakte uitstekend, een klein min puntje : de variatie van de bijgerechten mag wel wat aan gedaan worden, met name de aardappels. Verder was alles naar wens en ook zeer vriendelijk personeel en prijs/kwaliteit uitstekend.