Het Klooster in Weert

• Veganistisch

1. men. 10147 punten

Op zondag zijn we hier geweest, snel naar binnen want er kwam nood weer aan. Het Klooster zit in een monumenten pand in Weert. Met een groot terras opzij en voor en een mooie binnen tuin. Binnen ziet het ook wel aardig uit. Een jonge medewerker kwam ons te hulp. De wijn kaart werd perfect uitgelegd. We namen de Chileense fles wit wijn omdat de wijn die we wilde helaas op was. We bestelden de kreeften soep, deze was perfect en de garnaal kroketten (eigen maaksel denk ik) groot, gevuld en erg goed. Het was ook mogelijk een senioren menu te bestellen voor de kleine eter onder ons, geen probleem wat op veel plaatsen een groot probleem zou zijn.
    Het senioren menu had verdomde lekkere mega goed gevulde kroketten erbij zitten. De kibbeling was ook perfect. Net zoals de mosselen, deze werden in zilver papier opgediend, heel apart zag het uit. Prima salade's en lekkere frieten. Ze kwamen nog vragen of we wilde bij bestellen, komt in Weert niet vaak voor. Alleen jammer dat de sausjes in plastic bakjes werden geserveerd. Ook de tweede fles wijn was prima en er werden ook karaffen water geserveerd.

Tussen het voorgerecht en hoofd gerecht duurde het wel ff maar het eten was perfect. Aardig personeel de jonge man en de serveerster, tevens de bedrijfsleider ze kwam een praatje maken, een erg spontaan en mooie vrouw met humor. Hè hè, Weert heeft weer een fatsoenlijke eetgelegenheid erbij. We komen nog eens terug.