De Toerist in Weert

Genieten in een sprookjesachtige sfeer

Gratis parkeergelegenheid op eigen terrein.

Uitzonderingen

Open

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • 2e Kerstdag – 26 dec

Gesloten

• Kerstavond – 24 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Café restaurant "De Toerist" is al sinds jaar en dag een begrip in Weert en omstreken. Onder leiding van Frank, Rona en Daisy slaat "De Toerist" een nieuwe weg in als een ontmoetingsplek waar iedereen kan genieten van een hapje of een drankje en kinderen naar hartelust kunnen spelen.

• Buffet: € 18,50

1495802074 89
1501946355 88
1520379197 86
1538812040 86

1. Het is goed toeven bij De Toerist. Hun rode huiswijn vond ik lekker. Wij twijfelden om een voorgerecht te nemen en kozen voor de luxe broodmand. Krakend vers brood met lekkere dips. Mijn man nam als hoofdgerecht (weer) de pikante spareribs die hij deze keer ook weer lekker vond. Ik nam de Ierse biefstuk met kruidenboter en deze was super mals. We namen er gebakken aardappeltjes bij ipv frites en er zaten diverse groenten bij. Allemaal zeer smakelijk. Om af te sluiten namen we een koffie met bites (koekje, chocolaatjes etc). Goede prijs/kwaliteit. Kortom: het was ons zeer goed bevallen en we komen zeker weer. Nog iets vergeten ter plaatse te melden aan de eigenaar: misschien een idee om de stoelpoten en zittingen te controleren of de schroefjes nog goed vastzitten. Ik moest een stoel omruilen, omdat de pootjes en zitting wiebelde.

2. SUPER EEN AANRADER

3. Zaterdag na Sinterklaas gegeten en was het niet druk mogelijk ook vanwege het slechte weer maar op zondagavond was het volgeboekt.
    Lekker gegeten en de bediening was korrect en vriendelijk.
    Wat het eten betreft was er gevraagd naar gebakken aardappelen en kregen grote blokken aardappelen naar wij dachten dat deze heel even gefrituurd waren maar dat bleek niet zo te zijn doch kunnen gebakken aardappelen in roomboter met een korstje lekker zijn maar niet deze en hebben dit gemeld.
    Verder graag een vorkje en een lepel bij de garnalen cocktail.
    Verder een goed restaurant om te eten.

4. elly deckers

We hebben heerlijk gegeten alles was super lekker en de bediening was erg vriendelijk.
    De plaats waar we zaten was erg gezellig het was fijn dat we appart konden zitten voor herhaling vatbaar…

Groetjes harrie en elly.

5. Ilja favie

Goede service, fijne sfeer en heel lekker eten.👍🏾😄

6. Verstappen

Het eten was heerlijk en royaal. Nergens iets te kort aan. Werd steeds bij gebracht.
    Gezellige vrolijke bediening.
    Voor herhaling vatbaar.

7. Erg lekker gegeten in een gezellige accomodatie met een spontane en gastvrije bediening!
    Een aanrader, nu zelfs door de weeks ook met een originele tapas menu.

8. Was eerste keer, erg lekker gegeten.

9. Het was heerlijk. Hebben de tapas gehad: reis door de toerist. Was allemaal erg lekker. Zeer de moeite waard.

10. Heerlijk gegegeten.
    Super vriendelijke bediening.
    Kortom hier kom ik graag terug.

11. Heerlijk gegeten! Goede kwaliteit en lekkere gerechtjes. Mooi bereid en lekkere smaakcombinaties. En dat alles binnen een all you can eat concept voor een zeer schappelijke prijs. Leuke spontane bediening die ook oog had voor de kleine van drie, die een leuk presentje mocht uitkiezen aan het eind. We vierden de 43ste huwelijksdag van mijn ouders. Ze hadden slingers opgehangen en de sterretjes op het ijs ontbraken ook niet. Jammer dat het niet echt druk bezocht was, maar het was dan ook een maandagavond. Een restaurant van deze kwaliteit zou het drukker mogen hebben. Dat zou de sfeer ten goede komen. Al met al een geweldige ervaring!!!

12. Ben de Groot

Een goed uitziende en gezellige locatie. Wat mij opviel was de rustige en beschaafde bediening. Het was druk die avond maar geen stress....knap hoor. Alle mensen werden snel geholpen. De gerechten waren heerlijk en alles in ruim voldoende hoeveelheid aanwezig. Jammer dat er niet zo'n fijn restaurant bij mij in de buurt is.

13. Super restaurant! Alles was zo goed. Het eten was overheerlijk en de service uitermate prima! Zeker een aanrader!

14. Heel gezellig. Zeker nog een eten daar.

15. Hans Engelen

Uitstekend eten in gezellige sfeer met top service.

16. Jacqueline

De lunch bestond uit goedkope ingrediënten en was daardoor smakeloos en fantasieloos. Zelfs de koffie was niet warm genoeg. Daarbij heb je op het terras veel last van verkeerslawaai. Halverwege de lunch kwamen we ook nog in de stank te zitten van een stal.

17. Goed eten voor een goede prijs. Service prima!

18. Fam. Heijmans

Het eten was goed, de bediening was vriendelijk. Alleen valt ons op dat bijna overal de kruidenboter keihard is en niet smeerbaar. Als je gereserveerd hebt weten ze toch hoe laat iemand komt kun je deze alvast uit de koelkast halen.
    En ik zou de verlepte plantjes van tafel halen, voegt niks toe als deze er treurig bijstaan.
    Laat het dan alleen bij een kaarsje!
    En de kaart aanpassen, de prijs van de wijn was duurder dan op de kaart. Weliswaar niet veel, maar toch.

19. R.g.c. in 't veld

Het is een hele leuke gelegenheid met voor ieder wat, ook voor de kinderen. Het eten is er heerlijk en de kinderen kunnen daar lekker spelen zonder dat ze overlast veroorzaken voor de andere gasten.
    Bediening is netjes en correct. Ze houden je op de hoogte over je bestelling. Niets is te raar en ze zorgen er voor dat je een gezellige avond heb.
    Dit is zeker een aanrader.

20. Aanrader, prettige bediening en prijs/kwaliteit heel goed.

21. Wij hebben heeerlijk gegeten!
    Zelfs onze kinderen hebben zich kostelijk vermaakt.
    Vriendelijk en leuk personeel!
    Wij gaan er zeker nog een keer eten!

22. Pieter Jacobs

De bediening is vriendelijk en behulpzaam, ondanks dat het druk was waren wij snel aan het eten. Behoudens de soep die ik te koud vond was het eten heerlijk. Een punt van aandacht zijn de houten vloeren van het terras, er zijn planken waar je door heen zakt omdat ze verrot zijn. Dit doet onnodig afbreuk aan het geheel.

23. Alweer superlekker gegeten ondanks de drukte niet lang moeten wachten.
    Het enige minpuntje we hadden frietjes bijbesteld en niet gekregen, da was wel jammer.
    Voor de rest TOPPIE.

24. Gisteren met vrienden gegeten : het was heerlijk. Eerlijke goede kwaliteit. Ik heb een gluten en lactose intollerantie en daar wisten ze super mee om te gaan! Bediening vriendelijk en attent en de Eigenaar kwam ook een kort praatje maken. We komen ZEKER weer.

25. Hans jeurninck

Mooi terras, leuke bediening, eten is prima we gaan zeker nog vaker terug.

26. Caroline

Heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke bediening

27. Binnen gegeten ivm de felle zon, deuren stonden open en het barstte er van de vliegen! Wellicht niet tegen te houden vanwege de openstaande deuren, maar knap irritant! Verder was de bediening beleefd, maar beetje knullig en de kwaliteit vh eten stond niet in verhouding tot de prijs. Het vlees was prima in orde, maar de rest viel tegen. Al met al best een tegenvaller en denk niet dat we er nog eens naartoe gaan.

28. Lekker gegeten en zeer vriendelijke mensen.

29. Lekker eten, vriendelijke bediening, alles 100%.

30. Komen hier al een aantal jaren terug als we in de buurt van Weert zijn. Gastvrij, flexibel en niets is ze te veel. Goede producten voor een eerlijke prijs.

31. Afgelopen week met goed weer op het buiten terras een hoofdmenu gehad.
    Mixed grill en wat speciaal biertjes.
    De kaart is gevarieerd en heeft een ruime keuze mogelijkheid.
    Bediening was hoffelijk en snel.
    Eten smaakte prima en was ruim voldoende en warm.
    Het buitenterras zit aan een doorgaande weg, maar door voldoende beplanting heb je daar qua zicht alsook lawaai nagenoeg geen last van.
    Er is een ruime parkeerplaats aanwezig.

32. Nelly van Oudheusden

Locatie, service en eten was prima. ALLEEN de varkenslucht was niet fijn.

33. Lindsey Theunissen

Super lekker gegeten. Het was onze eerste keer hier, maar we gaan zeker terug komen! Super lekker eten, niet te duur, en super service. Ondanks de drukte heb je het gevoel dat er tijd voor je wordt genomen. Niet teveel poeha waardoor je je meteen thuis kan voelen, en er een ontspannen en knusse sfeer hangt. Vriendelijke mensen. Verder is de kaart is uitgebreid genoeg, en is het eten van goede kwaliteit. Ga zo door!

34. Goed gegeten voor een redelijke prijs. Fijne bediening.

35. Heerlijk eten, gezellige ambiance en de porties ruimschoots voldoende! Voelt je welkom en wordt niet weggekeken (gebeurt wel vaker in andere eetgelegenheden). Lekker brabants.

36. T. Schuurman

Eten was goed en de bediening was uitstekend, lieten je rustig eten en als je klaar was haalden ze niet gelijk de borden weg voor de volgende gang(wat ik tegenwoordig in andere restaurants wel meemaak). Ze gaven het gevoel dat je echt welkom was.
    Klein minpuntje de kruidenboter die bij het bij het stokbrood word geserveerd mag iets meer zijn.
    Maar voor de rest een topdiner.

37. Iwan Groen

Het was zeer lekker gaan zeker weer een keer terug.

38. Caroline Alberts

Het terras voor ligt aan een drukke straat. De stank van een naastgelegen boerderij die soms voorbij kwam was niet echt lekker. Prijs, kwaliteit en bediening was top! Het was ons eerste bezoek en zouden bij een volgende keer zeker weer terug gaan.

39. De ontvangst is gastvrij en persoonlijk. Het eten is goed verzorgd en erg lekker!
    Er is voldoende privacy, ook erg fijn.
    De prijs/kwaliteit is super! Voor herhaling vatbaar!

40. Heerlijk gegeten. Een aanrader om bij de Toerist te gaan eten.

41. Helaas daar niet kunnen eten omdat er een boerenbruiloft kwam. Gelukkig kregen we binnen 5 minuten na reservering een telefoontje dat het niet handig was om op het tijdstip van reserveren te komen.

42. Wij hebben hier heerlijk gegeten met een goede service!!
    Het was in één woord top!!

43. Gastvriendelijkheid was goed. Helaas was een bestelde snitzel eerst rauw van binnen. Nadat wij in no time een nieuwe kregen moesten wij helaas constateren dat deze in alle waarschijnlijkheid in het frituurvet was gebakken. De randen waren krom getrokken en bij het indrukken met een vork liep het vet ervan af. De verdere vleesgerechten waren goed bereid. Ondanks deze misser een gezellige avond gehad.

44. Zaterdagavond met onze 2 kinderen gegeten. Zij voelen zich daar op hun gemak. Grill-teller, lookpannetje, schnitzel; dik in orde. Personeel is spontaan en behulpzaam.

45. Gezellig en goed eten

46. Ron Meel

47. Heerlijk gegeten en niet duur voor herhaling vatbaar

48. A. van Lierop

Erg tevreden en heerlijk gegeten. Gastvrij onthaal en gezellige sfeer. Voor herhaling vatbaar.

49. Heerlijk gegeten met kinderen, vriendelijke bediening!

50. Maud van de Ven

Heerlijk gegeten, voor herhaling vatbaar

51. Gezellige avond gehad met heerlijk eten en leuke, attente bediening. Gezellige ambiance!

52. Ilona van der hoorn

Super aardig personeel en echt heerlijk gegeten super avondje uit

53. Heerlijk gegeten en van alles meer dan genoeg. Vriendelijke en snelle bediening. Zeer de moeite waard.

54. Helaas erg veel vliegen binnen, een vliegen hor of vliegenvanger zou geen overbodige luxe zijn.

Staan keuze menu's op de site voor € 19,95 die je in werkelijkheid niet kon krijgen.

Afwerking restaurant ( muren, plafond, kabels enz..) laat te wensen over, erg jammer voor zo een mooi restaurant.

Voor de rest een erg mooie lokatie om een hapje te eten of een drankje te doen op het mooie tarasje.

55. M. Koch

Het eten was heerlijk de bediening was heel vriendelijk echt een aanrader.

56. Patrick de cock

Zeer goed eten voor een goede prijs.

57. Met 4 volwassenen en 3 kinderen heerlijk gegeten. De spare ribs waren echt fantastisch gemarineerd en staan zeker in onze persoonlijke top 5.
    Ook de saus van de ossenhaas puntjes was subliem. De dames hebben genoten van de gebakken zalm. Het kindermenu viel goed in de smaak, de pannenkoek had wat langer gebakken kunnen worden dan was deze lekkerder geweest. Al met al een fijne ervaring en wij komen graag nog eens terug.
    Buiten spelen is heerlijk voor de kinderen en ook de sfeer binnen is heel fijn.

58. Bernaerts

Lekker gegeten , vond alleen de groenten matig tot sumier wat er op het bord lag. De salade vonden wij wat betreft de dressing niet lekker.

59. Heerlijk gegeten. Goede sfeer en vriendelijke bediening.
    Gezellig en relaxed, een echte aanrader!

60. V.Stiphout

Vooral super voorzieningen voor onze kinderen. Kunnen we als ouders heel relaxed uit eten gaan. Goed gevulde borden. Prima kwaliteit eten. Uitstraling tikkeltje ouderwets.

61. Hans de Vries

Heerlijk gegeten voor een klein prijsje. Vriendelijke en attente bediening. Er zat misschien wel wat teveel snelheid in het eten. In ruim een uur stonden we weer buiten. Wellicht was onze tafel op een later tijdstip weer nodig. Al met al wel een aanrader.

62. Op Koningsdag heerlijk gegeten voor een normale prijs.

Bediening was vriendelijk en attent.

Voor herhaling vatbaar.

63. Super gegeten. Gezellige mensen en super service rondom het glutenvrije eten van mijn zoon.

64. Prima eten vriendelijk personeel en "Action" prijzen. Wel graag chocolade in n apart kannetje bij de dame blanche. Verder: Gewoon zo doorgaan! Goed bezig.

65. Fam. Seerden

Helemaal vergeten om iets teschrijven.nou als eerste dan juni 2016 had onze Jeffrey een geweldig comunniefeest in de tuin,personeel top bediening, erg vriendelijk,en je kwam zeer zeker niks tekort.buffet met alles erop en eraan heerlijk ,muziek ,gezelligheid.onze Jeffrey praat nu nog over zijn comunniefeest.dus Jeffrey is 13 mei jarig en wat denk je wat hij vroeg,mag ik mijn kinderfeestje bij de Toerist houden.Tuurlijk jongen dat gaan we doen.groetjes Fam.Seerden

66. Lekker gegeten en goede prijs/kwaliteitsverhouding.

67. Pierre en Lisette Tegelaers

Heel lekker gegeten en een hele goed service en ook zeer gastvrije mensen en ook het personeel top.
    Al zo vaak gegeten en altijd goed verzorgd en altijd lekker en goedkoop.

68. Jac en Toos Bonten

Heerlijk gegeten. Compliment voor de kok. Vriendelijke bediening. Voor ons de eerste keer.
    Komen zeker nog eens terug.

69. Velthuis

Heerlijk gegeten met de kinderen. Vriendelijke service. Kids bij met cadeautje aan het eind. Komen vast nog eens terug bij mooi weer, om ook de grote tuin eens te proberen.

70. Eerst en vooral toch positieve ervaring.
    Lekker gegeten, goed bereid eten, niet te zout niet te gaar, gewoon weg PRIMA in orde!
    Vriendelijke eigenaar en bediening. Hoewel de bediening er niet helemaal bij was volgens mij. Wist niet precies, of pas na heel lang nadenken, wat er geserveerd zou worden.

Het keuzemenu was uitgebreid genoeg, voor ieder voldoende keus. Alleen jammer dat je als bijlage 2 grote bakken friet en een grote bak gebakken aardappeltjes krijgt en maar één klein schaaltje salade en één nog veel kleiner schaaltje warme groente voor ZES personen!

Wat hygiëne betreft mag het toch wel naar een hoger plan getild worden. Bijvoorbeeld de gedroogde saus op de muur kán echt niet en zeker niet als er maar drie tafels bezet zijn, en de vloer mag wel iets beter schoon.
    En trouwens, iets meer licht mag ook wel, al is het maar dat de kaarsjes op tafel wat meer licht geven, tenminste als ze ontstoken worden!
    Dan renden er ook nog kinderen door het restaurant de keuken in en uit, sorry dat kan echt niet! Al zijn het je eigen kinderen of misschien van familie of bekenden of goede vrienden. Kinderen horen niet in de keuken te komen.

Nee absoluut geen slechte ervaring!! We hebben genoeg en goed gegeten. De puntjes van kritiek zijn alleen als opbouwende kritiek bedoeld om aan te werken zodat alles voor een nog betere ervaring zal zorgen.
    We zullen zeker nog een keertje terug komen.

71. Zeer lekker gegeten, ruim voldoende en de kortingsdeal was mooi meegenomen daar we een kort verlof hadden in de streek.

72. Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij de Toerist. Super klantvriendelijk. Eigenaar heeft er in de afgelopen jaren een prachtzaak van gemaakt met een goede sfeer. Top!

73. Gezellige ruimte, goed eten, keuze genoeg. Vriendelijke medewerkers en een prima prijs kwaliteit verhouding.

74. Het eten was overheerlijk, de visgerechten om je vingers bij op te eten. Goede service, korte wachttijden en vooral kindvriendelijk. Een echte aanrader voor volwassenen en kinderen en de prijs viel ook nog eens reuze mee.

75. Friends4fun

Vriendelijk ontvangst. Tafel uitzoeken. Goede bediening. Eten heel erg goed en ruime porties. Alleen bedjes van groenten waren klein. We hebben alleen de salade gemist. Al met al een goede ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

76. Mijn zoon en ik hebben hier gegeten. Het eten was erg lekker en toen ik bij het bestellen extra wilde bijbestellen zei de eigenaar dat dat niet nodig was omdat de porties groot zijn... en hij had gelijk... Het was veel... lekker... en de service en bediening vriendelijk en klantgericht. Toen wij net binnen waren, waren we de enigen, maar overal brandden er gezellig kaarsjes... De snelheid waarmee het eten kwam was ook goed... Wij komen hier in de toekomst zeker nog eens terug. 1 van de beste restaurants van Weert en omstreken.

77. Super lekker gegeten, snelle bediening. Het personeel is heel vriendelijk.

78. Sanne Moonen

Super lekker gegeten, goede en snelle bediening. Het personeel is ook heel vriendelijk!

79. Dit is al zeker de 6e keer dat we hier hebben gegeten. De bediening is snel en de porties zijn ruim bemeten.
    Ook deze keer was het weer lekker en goed verzorgd.
    De bediening is zeer vriendelijk en lekker "gewoon", zonder poespas.
    Een aanrader!

80. l rietjenss

Bufet was mooi opgezet. Keuze meer dan voldoende, was allemaal mooi opgezet.

81. Vorige week zondag met 51 personen gegeten bij De Toerist. We wisten niet wat we konden verwachten, maar achteraf gezien overtrof het onze verwachtingen. Super vriendelijke en snelle bediening. Het eten was ook goed. Als er iets op was werd het direct weer aangevuld. Al met al een aanrader als je in de buurt bent. Frank en personeel : nogmaals bedankt !

82. Met een lach en hoog tempo werden de 50 gasten uit onze bus bediend. Hadden menu arrangement. Volop keus. Soep, Stoofpan kip/look en ijs/chocolade was mijn keus. Erg goed voor die prijs, gebakken aardappels aan mijn kant hadden ietsjes bruiner gekund, maar verder prima met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.

83. Een vriendelijke ontvangst en goede en lieve bediening. Heerlijk samen uit 1 pannetje gegeten, lekker wijntje erbij.

84. Jammer dat er binnen niks te spelen was voor de kinderen. Het eten was overigens erg lekker. Zeer mals en goed bereid. Maar goed er wordt geadverteerd dat kinderen zo fijn kunne spelen. Vermeld er even bij dat dat alleen voor buiten geldt.

85. jan sinot

Goede kwaliteit, zeer betaalbaar, rustige sfeer, prettig personeel.

86. Lekker eten voor een goede prijs

87. loekenhilda

Goed eten en zeer gastvrije bediening.

88. M.Meuwissen-Crombag

15-8-2016. Heerlijk ontspannen een paar uur bij jullie gezeten met kinderen en kleinkinderen. Lekker gegeten en gedronken. Vriendelijke en geduldige bediening. Zelfs ijs-compres voor pijnlijke enkel.

89. Ruud van Tuijn

Kom hier bijna iedere week en ben vaste klant. Het personeel is super en gezellig, locatie is in de natuur dus lekker rustig.

90. Een heel erg gezellig restaurant met lekker vers bereid eten.
    De bediening is vriendelijk.

De verwachting was een truckrestaurant, maar dat was het zeker niet. Zowel binnen als buiten zag er goed verzorgd uit. De opmaak van de borden was professioneel. En het verse eten was erg goed bereid.

Zeker voor herhaling vatbaar!

91. franswa jansen

92. W. Van den Heuvel

30 maart 2015, met 2 personen heerlijk gegeten bij Restaurant De Toerist in Weert.
    Gezellige sfeer en zeer vriendelijk personeel.

94. Wat hebben we hier heerlijk gegeten zeg! Een paar jaar terug met een andere eigenaar slechte ervaringen gehad, maar heel blij dat we het weer geprobeerd hebben. De pasta met zeevruchten is een absolute aanrader, de beste die ik ooit gehad heb! We komen terug!

95. Zojuist gegeten bij de Toerist. Wisten niet wat we konden verwachten. De recensies waren lovend. Wij zijn ook om. Heel goed gegeten, lekkere frietjes, heerlijk mals vlees en goede salade. Zeker de moeite waard om eens de randweg naar de andere kant over te steken.

96. We hebben er prima gegeten en service was super.

97. We hebben heerlijk gegeten met zn vieren en de vriendelijkheid en service van de gastheer zelf was top. Het personeel daarentegen maakte de tafels niet goed schoon en lieten ons ook niet uitpraten. Daarbij waren ze twee dingen vergeten te serveren en 1 bestelling klopte eerst niet... Daarbij zat er nog lippenstift op drie glazen van de vorige mensen. Wat erg jammer was want t eten was erg lekker!!!

98. De Toerist

99. Rhea Nieuwenhuizen

Erg lekker gegeten. Zelf ben ik ook werkzaam in de horeca en daarom erg kritisch. Maar enorm genoten van heerlijke gerechten en een hele fijne bediening. Top!

100. Fam. Vd Wijdeven

Ontzettend lekker gegeten, vriendelijk personeel en de gerechten worden leuk decoratief geserveerd

Volgende pagina