De Toerist in Weert

Genieten in een sprookjesachtige sfeer

Gratis parkeergelegenheid op eigen terrein.

Uitzonderingen

Open

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • 2e Kerstdag – 26 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Gesloten

• Oudejaarsdag – 31 dec

Café restaurant "De Toerist" is al sinds jaar en dag een begrip in Weert en omstreken. Onder leiding van Frank, Rona en Daisy slaat "De Toerist" een nieuwe weg in als een ontmoetingsplek waar iedereen kan genieten van een hapje of een drankje en kinderen naar hartelust kunnen spelen.

• Buffet: € 18,50

1. Gezellig en goed eten

2. Ron Meel

3. Heerlijk gegeten en niet duur voor herhaling vatbaar

4. A. van Lierop

Erg tevreden en heerlijk gegeten. Gastvrij onthaal en gezellige sfeer. Voor herhaling vatbaar.

5. Heerlijk gegeten met kinderen, vriendelijke bediening!

6. Maud van de Ven

Heerlijk gegeten, voor herhaling vatbaar

7. Gezellige avond gehad met heerlijk eten en leuke, attente bediening. Gezellige ambiance!

8. Ilona van der hoorn

Super aardig personeel en echt heerlijk gegeten super avondje uit

9. Heerlijk gegeten en van alles meer dan genoeg. Vriendelijke en snelle bediening. Zeer de moeite waard.

10. Helaas erg veel vliegen binnen, een vliegen hor of vliegenvanger zou geen overbodige luxe zijn.

Staan keuze menu's op de site voor € 19,95 die je in werkelijkheid niet kon krijgen.

Afwerking restaurant ( muren, plafond, kabels enz..) laat te wensen over, erg jammer voor zo een mooi restaurant.

Voor de rest een erg mooie lokatie om een hapje te eten of een drankje te doen op het mooie tarasje.

11. M. Koch

Het eten was heerlijk de bediening was heel vriendelijk echt een aanrader.

12. Patrick de cock

Zeer goed eten voor een goede prijs.

13. Met 4 volwassenen en 3 kinderen heerlijk gegeten. De spare ribs waren echt fantastisch gemarineerd en staan zeker in onze persoonlijke top 5.
    Ook de saus van de ossenhaas puntjes was subliem. De dames hebben genoten van de gebakken zalm. Het kindermenu viel goed in de smaak, de pannenkoek had wat langer gebakken kunnen worden dan was deze lekkerder geweest. Al met al een fijne ervaring en wij komen graag nog eens terug.
    Buiten spelen is heerlijk voor de kinderen en ook de sfeer binnen is heel fijn.

14. Bernaerts

Lekker gegeten , vond alleen de groenten matig tot sumier wat er op het bord lag. De salade vonden wij wat betreft de dressing niet lekker.

15. Heerlijk gegeten. Goede sfeer en vriendelijke bediening.
    Gezellig en relaxed, een echte aanrader!

16. V.Stiphout

Vooral super voorzieningen voor onze kinderen. Kunnen we als ouders heel relaxed uit eten gaan. Goed gevulde borden. Prima kwaliteit eten. Uitstraling tikkeltje ouderwets.

17. Hans de Vries

Heerlijk gegeten voor een klein prijsje. Vriendelijke en attente bediening. Er zat misschien wel wat teveel snelheid in het eten. In ruim een uur stonden we weer buiten. Wellicht was onze tafel op een later tijdstip weer nodig. Al met al wel een aanrader.

18. Op Koningsdag heerlijk gegeten voor een normale prijs.

Bediening was vriendelijk en attent.

Voor herhaling vatbaar.

19. Super gegeten. Gezellige mensen en super service rondom het glutenvrije eten van mijn zoon.

20. Prima eten vriendelijk personeel en "Action" prijzen. Wel graag chocolade in n apart kannetje bij de dame blanche. Verder: Gewoon zo doorgaan! Goed bezig.

21. Fam. Seerden

Helemaal vergeten om iets teschrijven.nou als eerste dan juni 2016 had onze Jeffrey een geweldig comunniefeest in de tuin,personeel top bediening, erg vriendelijk,en je kwam zeer zeker niks tekort.buffet met alles erop en eraan heerlijk ,muziek ,gezelligheid.onze Jeffrey praat nu nog over zijn comunniefeest.dus Jeffrey is 13 mei jarig en wat denk je wat hij vroeg,mag ik mijn kinderfeestje bij de Toerist houden.Tuurlijk jongen dat gaan we doen.groetjes Fam.Seerden

22. Lekker gegeten en goede prijs/kwaliteitsverhouding.

23. Pierre en Lisette Tegelaers

Heel lekker gegeten en een hele goed service en ook zeer gastvrije mensen en ook het personeel top.
    Al zo vaak gegeten en altijd goed verzorgd en altijd lekker en goedkoop.

24. Jac en Toos Bonten

Heerlijk gegeten. Compliment voor de kok. Vriendelijke bediening. Voor ons de eerste keer.
    Komen zeker nog eens terug.

25. Velthuis

Heerlijk gegeten met de kinderen. Vriendelijke service. Kids bij met cadeautje aan het eind. Komen vast nog eens terug bij mooi weer, om ook de grote tuin eens te proberen.

26. Eerst en vooral toch positieve ervaring.
    Lekker gegeten, goed bereid eten, niet te zout niet te gaar, gewoon weg PRIMA in orde!
    Vriendelijke eigenaar en bediening. Hoewel de bediening er niet helemaal bij was volgens mij. Wist niet precies, of pas na heel lang nadenken, wat er geserveerd zou worden.

Het keuzemenu was uitgebreid genoeg, voor ieder voldoende keus. Alleen jammer dat je als bijlage 2 grote bakken friet en een grote bak gebakken aardappeltjes krijgt en maar één klein schaaltje salade en één nog veel kleiner schaaltje warme groente voor ZES personen!

Wat hygiëne betreft mag het toch wel naar een hoger plan getild worden. Bijvoorbeeld de gedroogde saus op de muur kán echt niet en zeker niet als er maar drie tafels bezet zijn, en de vloer mag wel iets beter schoon.
    En trouwens, iets meer licht mag ook wel, al is het maar dat de kaarsjes op tafel wat meer licht geven, tenminste als ze ontstoken worden!
    Dan renden er ook nog kinderen door het restaurant de keuken in en uit, sorry dat kan echt niet! Al zijn het je eigen kinderen of misschien van familie of bekenden of goede vrienden. Kinderen horen niet in de keuken te komen.

Nee absoluut geen slechte ervaring!! We hebben genoeg en goed gegeten. De puntjes van kritiek zijn alleen als opbouwende kritiek bedoeld om aan te werken zodat alles voor een nog betere ervaring zal zorgen.
    We zullen zeker nog een keertje terug komen.

27. Zeer lekker gegeten, ruim voldoende en de kortingsdeal was mooi meegenomen daar we een kort verlof hadden in de streek.

28. Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij de Toerist. Super klantvriendelijk. Eigenaar heeft er in de afgelopen jaren een prachtzaak van gemaakt met een goede sfeer. Top!

29. Gezellige ruimte, goed eten, keuze genoeg. Vriendelijke medewerkers en een prima prijs kwaliteit verhouding.

30. ad en miriam

Paar maal gegeten nu met ANWB vouchers. De eigenaar stelt zich zeer flexibel op t.a.v. aankomsttijd. (De 1e keer hadden we niets besproken en de 2e maal hadden we gemaild dat we niet precies wisten of we de geplande tijd zouden kunnen halen)
    Heerlijk uitgebreid diner, er wordt ruim voldoende op tafel gezet. Ook wordt bij de soep gratis stokbrood met kruidenboter op tafel gezet. Bediening is snel en heel vriendelijk. De auto kun je pal voor de deur parkeren wat erg gemakkelijk is.
    Kortom voor herhaling vatbaar!

31. Het eten was overheerlijk, de visgerechten om je vingers bij op te eten. Goede service, korte wachttijden en vooral kindvriendelijk. Een echte aanrader voor volwassenen en kinderen en de prijs viel ook nog eens reuze mee.

32. Friends4fun

Vriendelijk ontvangst. Tafel uitzoeken. Goede bediening. Eten heel erg goed en ruime porties. Alleen bedjes van groenten waren klein. We hebben alleen de salade gemist. Al met al een goede ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

33. Mijn zoon en ik hebben hier gegeten. Het eten was erg lekker en toen ik bij het bestellen extra wilde bijbestellen zei de eigenaar dat dat niet nodig was omdat de porties groot zijn... en hij had gelijk... Het was veel... lekker... en de service en bediening vriendelijk en klantgericht. Toen wij net binnen waren, waren we de enigen, maar overal brandden er gezellig kaarsjes... De snelheid waarmee het eten kwam was ook goed... Wij komen hier in de toekomst zeker nog eens terug. 1 van de beste restaurants van Weert en omstreken.

34. Super lekker gegeten, snelle bediening. Het personeel is heel vriendelijk.

35. Sanne Moonen

Super lekker gegeten, goede en snelle bediening. Het personeel is ook heel vriendelijk!

36. Dit is al zeker de 6e keer dat we hier hebben gegeten. De bediening is snel en de porties zijn ruim bemeten.
    Ook deze keer was het weer lekker en goed verzorgd.
    De bediening is zeer vriendelijk en lekker "gewoon", zonder poespas.
    Een aanrader!

37. l rietjenss

Bufet was mooi opgezet. Keuze meer dan voldoende, was allemaal mooi opgezet.

38. Vorige week zondag met 51 personen gegeten bij De Toerist. We wisten niet wat we konden verwachten, maar achteraf gezien overtrof het onze verwachtingen. Super vriendelijke en snelle bediening. Het eten was ook goed. Als er iets op was werd het direct weer aangevuld. Al met al een aanrader als je in de buurt bent. Frank en personeel : nogmaals bedankt !

39. Met een lach en hoog tempo werden de 50 gasten uit onze bus bediend. Hadden menu arrangement. Volop keus. Soep, Stoofpan kip/look en ijs/chocolade was mijn keus. Erg goed voor die prijs, gebakken aardappels aan mijn kant hadden ietsjes bruiner gekund, maar verder prima met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.

40. Een vriendelijke ontvangst en goede en lieve bediening. Heerlijk samen uit 1 pannetje gegeten, lekker wijntje erbij.

41. Jammer dat er binnen niks te spelen was voor de kinderen. Het eten was overigens erg lekker. Zeer mals en goed bereid. Maar goed er wordt geadverteerd dat kinderen zo fijn kunne spelen. Vermeld er even bij dat dat alleen voor buiten geldt.

42. jan sinot

Goede kwaliteit, zeer betaalbaar, rustige sfeer, prettig personeel.

43. Lekker eten voor een goede prijs

44. loekenhilda

Goed eten en zeer gastvrije bediening.

45. M.Meuwissen-Crombag

15-8-2016. Heerlijk ontspannen een paar uur bij jullie gezeten met kinderen en kleinkinderen. Lekker gegeten en gedronken. Vriendelijke en geduldige bediening. Zelfs ijs-compres voor pijnlijke enkel.

46. Ruud van Tuijn

Kom hier bijna iedere week en ben vaste klant. Het personeel is super en gezellig, locatie is in de natuur dus lekker rustig.

47. Een heel erg gezellig restaurant met lekker vers bereid eten.
    De bediening is vriendelijk.

De verwachting was een truckrestaurant, maar dat was het zeker niet. Zowel binnen als buiten zag er goed verzorgd uit. De opmaak van de borden was professioneel. En het verse eten was erg goed bereid.

Zeker voor herhaling vatbaar!

48. franswa jansen

49. W. Van den Heuvel

30 maart 2015, met 2 personen heerlijk gegeten bij Restaurant De Toerist in Weert.
    Gezellige sfeer en zeer vriendelijk personeel.

51. Wat hebben we hier heerlijk gegeten zeg! Een paar jaar terug met een andere eigenaar slechte ervaringen gehad, maar heel blij dat we het weer geprobeerd hebben. De pasta met zeevruchten is een absolute aanrader, de beste die ik ooit gehad heb! We komen terug!

52. Zojuist gegeten bij de Toerist. Wisten niet wat we konden verwachten. De recensies waren lovend. Wij zijn ook om. Heel goed gegeten, lekkere frietjes, heerlijk mals vlees en goede salade. Zeker de moeite waard om eens de randweg naar de andere kant over te steken.

53. We hebben er prima gegeten en service was super.

54. We hebben heerlijk gegeten met zn vieren en de vriendelijkheid en service van de gastheer zelf was top. Het personeel daarentegen maakte de tafels niet goed schoon en lieten ons ook niet uitpraten. Daarbij waren ze twee dingen vergeten te serveren en 1 bestelling klopte eerst niet... Daarbij zat er nog lippenstift op drie glazen van de vorige mensen. Wat erg jammer was want t eten was erg lekker!!!

55. De Toerist

56. Rhea Nieuwenhuizen

Erg lekker gegeten. Zelf ben ik ook werkzaam in de horeca en daarom erg kritisch. Maar enorm genoten van heerlijke gerechten en een hele fijne bediening. Top!

57. Fam. Vd Wijdeven

Ontzettend lekker gegeten, vriendelijk personeel en de gerechten worden leuk decoratief geserveerd

58. Met een gezelschap van 17 personen heerlijk gegeten. Vriendelijke, snelle bediening en erg goede samenstelling van het 'meerkeuze'-menu. Voor elk wat wils in vlees- en visgerechten. We hadden onze menu-keuzes niet van te voren doorgegeven, maar alle gerechten werden snel, correct en voor het hele gezelschap tegelijk geserveerd. Voor die prijs ook zeker prima kwaliteit, mooi geserveerd en korte wachttijden. Kortom; gezellige avond en heerlijk gegeten. Top!

59. Carnaval in de toerist!! Wat was het gezellig en het eten heeft ons goed gesmaakt! Het vis pannetje is een aanrader, net zoals de tournados! De sauzen lekker vers en de frietjes overheerlijk! We komen morgen met vrienden langs! Ga zo door familie dankers!

60. Wat een mooi en gezellig restaurant! We kwamen binnen en het was meteen gezellig!
    Het eten was geweldig. Het lookpannetje was echt smullen en de crème brûlée was goddelijk!

We komen heel snel weer terug!!

61. Prijs /kwaliteit verhouding slecht. Het enigste wat goed was, waren de service en sfeer, maar wij gaan naar een restaurant voor het eten.
    Vispannetje met veel saus en heel weinig vis. De hoeveelheid was misschien genoeg voor een kind, maar zeker niet voor een volwassen persoon.
    Jammer, het zag er zo veel belovend uit. Maar voor ons niet meer.

62. henk vd heiden

Wij hebben op 2e kerstdag gegeten bij de toerist. Het was zeer goed en lekker. Personeel heeft en neemt tijd voor je, lekker een huiselijk gevoel. Frank en Rona we komen zeker terug, ga zo door.

63. konings j f

Super lekker eten. Bediening goed, sfeer is goed, kortom zeker de moeite waard om naar de toerist te komen eten. Borrelen kun je hier ook goed. Keep up the good work.

64. De sfeer is in dit restaurant niet erg aanwezig, het personeel is niet echt met de gasten bezig.
    Ze doen meer hun eigen ding. Het eten is niet slecht, alleen het duurt best wel lang.
    Ik zou hier niet nog een keer terug keren. Erg jammer want het is een mooie locatie.

65. Enkele weken geleden gegeten met een aanbieding van
    Wow Deal..
    Ik moet zeggen dat het eten erg lekker was en met name zeker de aspergesoep.
    De hoeveelheid was net goed (niet overtollig)
    Je mocht kiezen op de kaart waar je zin in had ongeacht de prijs.
    Mensen waren zeer vriendelijk en bediening was ook goed.
    Al met al een restaurant om zeker weer eens terug te keren.
    Gelukkig beginnen ze het erg slechte verleden van hun voorgangers goed weer recht te zetten. Bravo

66. Wij zijn met Kerst bij de toerist geweest, want we hadden
    gehoord dat er nieuwe eigenaars waren. Nou, ik moet zeggen dat de veranderingen duidelijk aanwezig waren, goed personeel heel goed kerstmen, zeer goede prijs/kwaliteit.
    En mensen die er echt voor willen gaan, ik wens jullie veel
    sterkte ga vooral zo door, wij komen zeker vaker terug!
    HR Nieuwkerke

67. Wij kwamen een weekje geleden met onze familie bij De Toerist eten. We hadden gehoord dat er nieuwe eigenaren inzaten dus waren we wel benieuwd naar de verbetering(?)! Ik moet zeggen dat het ons allemaal heel goed beviel vergeleken met de vorige eigenaar. Het eten was goed warm, goede prijskwaliteit en bediening was heel vriendelijk, kortom de sfeer zat er goed in. Zoals ik al zei een enorme verbetering :) wij komen zeker nog eens terug en ik zou zeggen ga zo door!!!!

68. fam.jacobs

Gezien de prima keuken hebben wij in korte tijd al 5x gegeten bij Rona en Frank, de nieuwe eigenaren van de Toerist. Steeds een ander menu wat iedere keer weer een hoogstandje was. Aanraders zijn zeker de biefstuk en de sliptongetjes. Maar ook de garnalen hapjes zijn aan te bevelen.
    Het is geen sterren restaurant maar ze kunnen de concurentie zeker aan.
    Rona en Frank veel succes.

69. Ellen en Wim

Nieuwe eigenaren.........

Wij zijn gister bij de nieuwe eigenaren Rona en Frank gaan eten.

Eerst lekker op het terras ( verwarming en overdekt) gezeten en daarna heerlijk gegeten. Menig chefkok kan hier leren hoe vis bereid moet worden.

Gastheer en gastvrouw zorgen voor een gemoedelijke sfeer en niets is hun teveel! Elke gast krijgt genoeg aandacht.

Ga zo door Rona en Frank, wij komen heel snel weer lekker bij jullie eten!

Verhouding prijs en aanbod......ongelooflijk! Woon net iets te ver om elke dag te komen eten.

70. Het eten is goed en ja als het weer goed is, is het een zeer goede plaats om met je kinderen te vertoeven. Zal er zeker vaker komen. Ga zo door!

71. men. 10147 punten

Kei gezellig, maar de mosselen zijn niet echt geweldig daar.

En de frietjes, het waren allemaal stukjes van van nog geen halve centimeter.

De volgende keer hopelijk beter.

72. Weer een keer gegeten.

Terwijl er een hele grote groep groep naast ons zat en de rest van het terras vol zat kregen we toch snel ons drankje.

Dat is wel een s anders geweest.

De menukaart was veranderd en zag er strak uit.

Kinderen hebben zich goed vermaakt in de speeltuin, zodat wij op het terras konden borrelen. Daarna lekker gegeten, die snitsel is ECHT Groot en lekker. Je kon wel zien dat alles vers was. Wat ook op de kaart stond. Salade nicouse was een maaltijd salade van gemaak voor een meer prijs van 3.50 en dat was ook echt goed en voldoende. Dus Ga Zo Door!

73. Hapje en drankje bij de toerist.

Nadat we te horen hadden gekregen dat er een nieuwe chefkok was, besloten we het nog eens te proberen.

Eerst een drankje op het terras terwijl de kinderen fijn speelden in de grote speeltuin.

Voordat ik het in de gaten had stond er een bakje nootjes op tafel en stond de buitenverwarming aan.

Toen naar binnen om te eten. Fijn muziekje en de kaarsjes waren aan.

De forel was echt verrukkelijk en de schnitzel pakten ze voor ons in, om mee te nemen.
    Pfff, een halve kilo, maar wel lekker!

Bediening had een vlotte babbel en was gezellig en correct.

Na een pannekoek met warme kersen en appel (€5.50) kregen de kids een gratis slushpuppy omdat ze een warme mond hadden. Leuk die smoesjes.

Al met al perfecte avond gehad.

74. Niks daar, het eten is heel erg slecht.
    De kinderen moeten overal voor betalen. Ook al betaal je 7 euro voor een pannenkoek, dan mogen ze nog niet een keer van de glijbaan af.
    Met een beetje pech komen ze na een half uur je drinken brengen en vragen wat je wil eten.
    De drukke weg die 5 meter van het terras af ligt is ook irritant.

75. Afgelopen zaterdag kinderfeest gehad.

De kinderen kunnen zich geweldig uitleven in de tuin.

De super glijbaan vonden de kinderen geweldig. Tevens vonden ze het ook leuk om een balletje te slaan op de midgetgolfbaan.

De kinderen hadden friet en ik had een super schnitzel.

De schnitzel was supergroot 500 gram. Toen ik wou bestellen zei de supervriendelijke ober tegen me dat ik er geen saus bij moest nemen. Hij had groot gelijk, de schnitzel was knapperig en mals.

76. peter keijzer

Een drankje nuttigen is niets mis mee bij de Toerist in Weert, echter eten is werkelijk beneden peil en dus maar beter niet doen is onze mening.

77. Na de verbouwing van de Toerist zijn we hier weer eens gaan eten. Eerdere ervaring was; redelijk eten voor niet teveel geld, vooral spare-ribs, mixed grill en aanverwante gerechten.

We kwamen vrij laat binnen, er waren weinig gasten aanwezig. Navraag leerde dat de keuken nog open was, en we mochten zelf een tafel uitzoeken. Toen we de kaart kregen (er loopt overigens uitsluitend jong personeel rond), bleek de keuze te bestaan uit tapas, en verder niets. Gewoon a la carte eten behoort dus niet tot de mogelijkheden. Geen probleem, tapas dus. Op een kaart kon je aankruisen wat je wilde, keuze uit 2 voorgerechten, bijna 15 tapas-gerechten, en 2 nagerechten. Vrij beperkte keus dus, met name de voor- en nagerechten.

We gingen beide voor champignon-roomsoep, enkele tapas natuurlijk, en als nagerecht spaanse pudding met caramel voor mij, en een aardbeientaartje met perzik voor mijn vriendin. Het kwam allemaal een beetje ongeorganiseerd over, onze vaste ober had nog geen rijbewijsgerechtigde leeftijd (wat niet altijd een probleem hoeft te zijn) en kwam wat knullig/onzeker over. Soepen & stokbrood met kruidenboter werd op tijd geserveerd. Met de soep was op zich niet veel mis, alleen was het duidelijk uit blik. De gasten naast ons gingen inmiddels weg, ogenschijnlijk niet erg tevreden.

De tapas werd geserveerd, en meteen was al duidelijk dat dit geen grote hoeveelheid was, ook niet voor zeer gemiddelde eters als wij. We zagen al meteen dat er het 1 en ander niet klopte qua gerechten.

- 1 gerecht te weinig geserveerd.

- Serano-ham met geitenkaas dubbel geserveerd (niet handig met een zwangere vriendin met een kaasallergie)

- guacamole is naar onze mening een groen/gelige dikke saus, geen dunne rode saus.

- sommige gerechten konden we niet thuisbrengen, maar dit bleken onze nagerechten te zijn. Volgens de ober waren we dat niet gewend, maar dat hoorde bij tapas eten. Nou, wij eten +/- 10x per jaar tapas bij diverse restaurants in diverse steden. Dus dit had niet met tapas te maken, en ook niet met Limburgse tapas.

- Ik had i.p.v. mes en vork 2 messen bij mijn bord. Het subtiel vermeld dat ik nooit met 2 messen heb leren eten…

Ober heeft dit zo goed mogelijk recht gezet (al was hij verbaal niet al te overtuigend), door een paar extra gerechten erbij te zetten, waarna hij vermelde dat hij zelf het ham-gerecht wel op ging eten. Nogal een vreemde houding/instelling van een ober, maar goed… Volgens mijn vriendin is het ook vrij ongebruikelijk om teveel geserveerde gerechten weg te halen.

Nog even een kleine bloemlezing wat betreft de gerechten die wel volgens bestelling geleverd was;

- kippenpootjes in zoetzure saus. Dit waren zo te zien inderdaad kippenpootjes, die enkele uren in een bak hadden liggen sudderen in een soort van tomatensaus. Geen smaak aan te ontdekken. Gelukkig hadden we hier alletwee een extra portie van gekregen (joepie)

- Kipkroketten. Meervoud was overbodig, dit was slechts 1 exemplaar, met ongeveer dezelfde smaak als bovenstaand en… hoe verrassend… dezelfde saus in onze opinie.

Ondertussen; de ober kwam nog even vermelden dat de ham met geitenkaas hem prima had gesmaakt (boeiend?).

- de olijven (groene en zwarte) waren nogal waterig en slap, duidelijk niet vers en zeker uit een potje. Niet in de verste verte te vergelijken zoals je ze bij een Griek of (echt) tapas-restaurant krijgt.

- Het “aardbeientaartje met perzik” bestond uit een stukje stokbrood met aardbeiensaus, voorzien van 2 stukjes perzik uit blik. Leuk om met je kleuterzoon- of dochter in elkaar te knutselen op zaterdagmiddag, maar het was echt beneden elk peil.

We hebben elkaar met ongeloof aangestaard, en we hebben nog nooit een opmerking over het eten gemaakt in een restaurant. Aangezien er amper iets bij zat wat eetbaar was volgens ons, hadden we echter geen keus. De ober waardeerde onze eerlijke mening, en bood aan een stukje vlees van de grill te pakken, en van de saladebar gebruik te maken (hee, daar kwamen we oorspronkelijk voor)! Onze zin in een stukje vlees was al een aardig eind onder Amsterdams peil, dus we opteerden voor de saladebar (wat kan daar nou mis gaan zou je zeggen). De saladebar bestond uit 4 schalen mayonaise met diverse groenten en fruit erin. Daar maar iets van opgeschept. We hebben de ober verteld dat we het heel gênant vinden om iets over het eten te zeggen, en het echt niet vervelend bedoelen. Bij de salade kregen we een drankje van de zaak, niets mis mee.

We hebben snel de rekening gevraagd, en zijn weggegaan. Het “tot ziens” dat we hoorden, konden we helaas niet bevestigend beantwoorden.