Bretelli in Weert

€€€

Pakeergelegeheden in de nabije omgeving.
    Aanbevolen pakeerplaats: Korenmarkt ( 100 meter lopen) &
    Kasteelplein ( 250 meter lopen)

4. Betalen pin Visa Master Card American Express

1181993109 99
1195511423 78
1202270580 77
1209029738 79
1350972041 92
1432081929 84
1513191817 90

1. Met druilerig weer naar weert voor een bezoek aan onze favoriet. Na een fijn ontvangst door Anouk Stals, die Bretelli helaas gaat verlaten volgende maand, werden we begeleid naar “ons” tafeltje aan t raam. De aperitiefkaart werd uitgereikt, ditmaal eens een champagne gekozen, de Brut Silver Royal van Pommery die erg goed beviel. Het menu werd door Patricia Marrees toegelicht, het zag er allemaal veelbelovend uit.
    De eerste hapjes verschenen. In een glaasje een hartige basilicum crème met ertussen blokjes rode biet en erop croutons, een verrassende smaken combinatie die prima weg lepelde. De tweede was een lolly van witte chocolade gevuld met een crème van mais in een dip van gepofte rijst, verrassend hartig met mooie bite. Als laatste een tuille gevuld met een crème van bloemkool afgedekt met gemalen hazelnoot, erg lekker.

De amuse kwam in een schaaltje. Verschillende structuren van groene groenten, bonbon van komkommer, borage cresse, kletskopje van komkommer, sorbet van avocado, gepofte wilde rijst en beetje olijfolie. Erg mooi van smaak met prima textuur.

De eerste begeleider werd keurig door Anouk gepresenteerd. Een Oostenrijkse Grüner Veltliner van Johann Müllner, aroma was een beetje rond met tonen van bloemen, in de afdronk een klein pepertje. Op het bord een rolletje delicate albacore tonijn ernaast een marshmallow van soja in een jasje van gepofte amaranth als contrast stukjes rode grapefruit, wat extra textuur door rolletjes komkommer, pitjes van passievrucht en stukjes radijs, afgewerkt met een vinaigrette van passievrucht. Veel smaakbeleving waarnaast de wijn positief reageerde op de grapefruit. (9,4)

Uit Italië een Roero Arneis 2016 van Prunotto, in het aroma een toets van venkel in de mond fris met mooie mineraliteit. Uit de keuken een mooi stuk op de huid gebakken dorade op een bedje van Hollandse garnalen eromheen verschillende tomaten structuren en een sausje van tuinkers. Om de gang af te sluiten nog een soepje van waterkers met garnaaltjes, crème van garnalen en croutons. De dorade was net gaar en sappig, de ziltige toets van de garnalen combineerde hierbij verrassend goed. Veel afwisseling met de tomaat structuren waarvan ik de zoet zuur gemarineerde het meest uitgesproken vond (smaakbommetjes). Als afsluiter nog een relatief bitter soepje met aangename ziltigheid. De wijn was keurig in balans, genieten. (9,7)

Uit Italië de Scaia 2013 gemaakt van Garganega en Chardonnay, mooi aroma met tonen grapefruit, in de mond heerlijk fris met een aangenaam bittertje. Chef Jan Marrees presenteerde het gerecht. Dikke scholfilet waarover gebakken cantharellen, ernaast een quenelle pompoencrème en een ravioli gevuld met spinazie waarover hazelnoot en een beurre blanc. Een uitgekiende smakenbalans. De schol had een prima cuisson, beetje glazig nog en lekker sappig, de wijn vulde het gerecht aan met zijn mooie zuren, prima. (9,7)

Verder met de Forum Julii van Paquette uit de Côtes de Provence, in het aroma tonen van exotisch fruit met een vleugje kruidigheid. Op het bord stukken van de kreeftenstaart, centraal fregola met daslook op smaak gebracht, erover plakjes verse venkel en paksoi afgewerkt, met een saus van basilicum en een saus van paprika. Een mooie smaakbalans met een aangename bite van de venkel. De delicate kreeft ging op in de wat voller smaken van het gerecht. Door de pasta een beetje een “eet” gerecht. De wijn was keurig in balans. (9,4)

Over naar rood met een Rosso di Montalcino 2014 van het huis Le 7 Camicie, in het glas een robijnrode kleur, heerlijk aroma, in de mond kersensap met pruimen en een fluweel zachte afdronk. Chef en sous werkten de gerechten aan tafel af, leuk. Voor mij keurig getrancheerde reerug, erop een krokant gebakken uienring, ernaast een cilinder stoof van de nek, artisjok, crème van ui, quenelle auberginepuree, takjes broccoli, beuken cressjes en toefjes gel van zwarte knoflook. Aan tafel afgewerkt met een geconcentreerde eigen jus. De cuisson van de rug was prima, de smaak was verfijnd deze kon je versteken met de jus en met het vlees van de nek. Veel afwisseling met de mooie pure smaken van het garnituur en een heerlijke wijn die naadloos aansloot, genieten. (9,6)

De dessertwijn was een Sauternes 2013 van het huis Kressmann gemaakt van Semillon, in het aroma tonen van honing en gekonfijt fruit, in de mond licht geconcentreerd met mooie zuren. Sous Pim van Kranen presenteerde het dessert. Een lange cilinder mousse van witte chocolade met prosecco in een dun jasje van witte chocolade, ernaast een quenelle kokosroomijs, gemarineerde bramen, partjes van bosperzik, toefjes gel van kaffir lime aan tafel afgewerkt met een rasp van de kaffir lime wat voor een heerlijk aroma zorgde. Een gerecht met een uitbundige zoet zuur balans, hele zure bramen naast de zoete chocolade. De kokos gaf een exotisch accent. De wijn zat er duidelijk tussenin en bleef netjes overeind, een prima keuze. (9,6)

Als afsluiter een krachtige espresso met een vijftal friandises. De parel met bastogne blijft favoriet, de witte chocolade was ditmaal zonder truffel.

Bediening was ditmaal uitstekend verzorgd met Anouk die in topvorm was, ondersteund door de chef en de sous. Anouk gaat vanaf oktober verder als lerares op de Rooi Pannen Breda en we wensen haar hierbij heel veel succes.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

2. Wielders

Fantastisch! Geweldige smaken en de gerechten zijn kunstwerken op zich. Ontspannen leuke sfeer! Complimenten voor keukenbrigade en voor de gastvrije bediening!

3. Christian Verhoeven

Eten is heerlijk en de bediening is ook meer dan correct! We zaten achterin, waardoor het zicht op de rest van het restaurant beperkt was! Als horecaman vond ik dit enigszins jammer, maar voor mijn gezelschap was dit eigenlijk wel beter! Ik vind het interieur persoonlijk niet helemaal passen bij de uitmuntende keuken, het is een beetje een ratjetoe van stijlen! Maar goed... het was keurig schoon en netjes!

Kortom een hele fijne culinaire ervaring!!

4. Fesevur

5. Mijn verjaardagscadeau! een verrassingsetentje van mijn vrouw bij Bretelli, mijn eerste ervaring met een sterrenrestaurant.
    Het is een zeer geslaagde avond geworden!

Relaxte sfeer in een gezellig mediteraans gekleed restaurant. Bediening was in het begin wat afstandelijk, de gastvrouw gaf je de tijd en de ruimte maar later op de avond gezellig een babbeltje. De kok Jan Marrees kwam een aantal keer bij de tafel een uitleg geven over de gerechtjes.

Vanaf de eerste amuse en starters waren mijn smaakpapillen wakker geschud, en genoot ik van iedere hap die ik nam. Mooi opgemaakte hapjes/borden met vele uitdagingen op smaak en mondgevoel. Heet, warm, ijskoud, zoet, zuur, bitter, zout... heerlijk. Ook de ingrediënten onderling kon je nog onderscheiden, wat iedere hap weer interessant maakt. De porties waren prima, na 5 gangen met daaromheen de amuses en starters heb je het gevoel prima gegeten te hebben. En ik ben een grote eter!

Het restaurant is absoluut een aanrader als je kennis wilt maken met een sterrenkok, en je kunt bij wijze van spreken in je dagelijkse kloffie binnenstappen. Je voelt je er makkelijk thuis. Neem wel de tijd! Haast is niet van toepassing, wij hebben 4,5 uur genoten!

6. Op eerste kerstdag in dit restaurant gedineerd. Wat een feest! Vooraf mooie amuses en fijne ontvangst alsof je thuis komt. Heerlijk menu met o.a. coquilles, kreeft en hert en een prachtig dessert van ananas. Alles even lekker en verrassend. Ik heb combinatie's gegeten die ik nog nooit gehad had. Wij hadden een bijpassend wijnarrangement, ieder glas een schot in de roos samen met het gerecht. Een top avond dus.

7. Medio november met een gezelschap van 7 personen Bretelli in Weert bezocht. Met ons eetclubje doen we dit eens per jaar. Helaas was het dit jaar een foute keuze.
    Het restaurant is zeker niet ongezellig te noemen, maar wat de inrichting betreft krijgt het toilet het gros van de credits. Het aanwezige zwarte toiletpapier was spannender dan alle genoten gerechten bij elkaar. Bretelli pretendeert de Michelin ster waard te zijn, helaas heb ik het niet kunnen ontdekken. De kaart is niet bijster uitgebreid waardoor ik had verwacht dat de kwaliteit en de creativiteit van hoge klasse zouden zijn, jammer!
    De avond startte met een amuse, een ondefinieerbaar groen papje in een schelpje geserveerd op zoutkorrels, ronduit smerig maar oké het was toch maar een extraatje van de zaak. Buiten het gerecht met de hertenbiefstuk was alles ver beneden peil. Neem nou het nagerecht, er ging eerst een uitgebreide uitleg van de gastvrouw aan vooraf. Neem ik de kaasplank of de flensjes met ijs. Ik dacht ik heb nog grote trek en omdat de gastvrouw het duidelijk had over flensjes in meervoud moest het die worden. Na lang wachten kwam dan toch mijn langverwacht nagerecht, één flensje met een vingerhoedje ijs.
    Zeker omdat voor deze gerechten die allen gemakkelijk tegelijk in een eierdopje passen ruim 100 euro neergeteld moest worden. Per persoon wel te verstaan, dus 7 eierdopjes vol met eten voor ruim 700 euro. Gelukkig werd het verse brood de gehele avond aangevuld.

8. Edwin Koster

9. We hebben enorm genoten van ons bezoek aan Bretelli. De bediening was bijzonder gastvrij en we kregen niet het gevoel dat ons allerlei extra's werd opgedrongen.

De gerechten waren stuk voor stuk mooie kunstwerkjes waar we iedere keer weer enorm van genoten. De komst van de chef aan tafel is een zeer leuk en gewaardeerd gebaar. De wijnen waren eveneens absolute toppers.

Kortom: dit restaurant hoort thuis in de top-klasse!

10. Super lekker gegeten met mooie amuses vooraf! We werden gastvrij ontvangen en voelde ons meteen thuis! We hebben genoten van het grote menu met lievelings gerechten! Kalfstartaar en de kreeft waren de absolute toppers. Ook mooie bijpassende wijnen! Het kost wat maar was de prijs meer dan waard!!

11. Wilde een afspraak maken, maar mij werd door de eigenaresse op een kattige manier duidelijk gemaakt dat er geen plaats was.

12. Eric 5 punten

Samen met mijn vrouw van overheerlijke 3 gangen menu genoten, gezellige sfeer, heerlijke wijnen. Een echte aanrader. We komen zeker nog eens terug.

13. Rob en Els

14. In onze zoektocht naar alle sterren in Limburg zijn mijn vrouw en ik op 30 Nov bij Bretelli in Weert neergedaald.

We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid welke uitkeek op de open keuken, altijd leuk natuurlijk! Mijn vrouw moest wel haar stoel zelf aanschuiven, wat ik jammer vind voor een sterrenzaak. Maar goed, het balangrijkste is toch het diner zelf.

Na een heerlijk glaasje champagne en 2 amuses, kozen we voor het 5 gangen menu Bretelli met wijn arrangement en een Bob arrangementje voor mijn vrouw. Ik zal niet elke gang en wijn gaan toelichten. Maar alle gerechten waren een ware smaak explosie. Ik houd hier wel van, mijn vrouw houdt meer van iets 'eenvoudiger'. Maar dit is smaak, de kwaliteit en de ingredienten waren uitstekend. De gekozen wijnen waren goed opgebouwd, alleen een beetje jammer dat ik de Bellingham ook al eens bij Slijterij Mitra heb gekocht, echter de kwaliteit van deze wijn is goed te noemen.

Nadat we na de heerlijke cheesecake aangaven meer dan voldaan te zijn, werd ons voor een zeer zacht prijsje een kopje koffie aangeboden zonder lekkernijen aangeboden, perfect!

Er werd genoeg tijd genomen tussen de gangen, we hebben dus een avond vullend programma gehad. Verder was de bediening vriendelijk, alleen jammer dat de gastvrouw zich maar 1 keer kort aan onze tafel heeft laten zien. Het was absoluut een geslaagde avond bij Bretelli.

15. Erg leuke avond gehad. Zeer smaakvolle gerechten en mooi opgemaakt. Ster waardig. En de bijpassende wijnen waren erg goed uitgezocht, vulden de gerechten goed aan. Sfeer goed, personeel aardig: ga zo door!

16. Harrie 343 punten

Via "Groupon-actie" (2x 7 gangen-diner/€99,-) bij Bretelli verzeild geraakt. Alle gerechten zijn qua smaak/samenstelling van "ster-nivo" en visuele meesterwerkjes. In vergelijking met de prijzen op de reguliere menukaart, blijft het een raadsel hoe men voor 99 euro, 7 gangen + nog enkele amuses kan uitserveren, zonder concessies te doen aan kwaliteit/hoeveelheid?
    Wij waren de laatste gasten van deze avond (20.30 uur) en dat was helaas wel te merken. De eerste paar gangen werden in sneltreinvaart geserveerd, waarschijnlijk om weer "gelijk te lopen" met enkele andere tafeltjes die hetzelfde menu geserveerd kregen.

Beneden de maat was het gastvrouwschap zeker niet, maar wel anders dan dat je verwacht in een restaurant met de welbekende ster. Zoals men zelf al aangeeft op (o.a.) de website hangt er een gezellige ongedwongen sfeer. In de praktijk betekend dit, althans zo hebben wij dat ervaren, dat de tafeldame zelf haar stoel moet aanschuiven terwijl er 2 "medewerkers" naast onze tafel staan en dat je regelmatig zelf aan moet geven indien brood/boter/water etc. aangevuld mogen worden. De persoonlijke benadering van het personeel/gastvrouw beperkt zich tot een begrijpelijke uitleg van de geserveerde gerechten/combinaties en een "heeft het gesmaakt".
    Tja... en de sfeer? Uiteraard voor iedereen erg persoonlijk maar naar ons idee niet bijzonder. Vrij smalle lange tafels waardoor je nogal op afstand van je partner zit (geen intimiteit). Zit je aan de "verkeerde kant" van de tafel dan is het uitzicht (winkelstraat) niet uitnodigend. Achtergrondmuziek is nogal wisselend qua volume en soms onhoorbaar. Mooie indrukwekkende lampen boven de tafels, echter vanaf onze plek (tafel 2) hangt op korte afstand een felle "peer" waar je recht in kijkt en aan het plafond enkele te felle halogeenspots.

Wij geven met deze recensie geen waardeoordeel over kwaliteit, prijs, service en sfeer maar slechts een "opsomming" van de door ons opgedane ervaring.

17. matthijs en corina

Eten is fantastisch, leuk gezellig aangekleed restaurant met goede prijs kwaliteit verhouding.

18. Marc Jacobs

Wij gaan vaak naar dit restaurant en vinden dit met stip het beste van de sterren in Limburg. Nooit hebben wij hier een slechte ervaring gehad. Super eten, super bediening. Mijn laatste avond maal eet ik zeker daar. Mensen, wat een artiest in de keuken!
    Jan, ga zo door!

19. Het gastvrouwschap en bediening vond ik helaas beneden de maat. Erg jammer, omdat dit afbreuk doet aan de heerlijke gerechten die we gepresenteerd kregen en het de sfeer en prijs/kwaliteit negatief beinvloed.

20. Hier kun je geweldig lekker eten! Beter als in menig 2-sterren restaurant. Het menu Marelli de Luxe is een echte aanrader als je van klassieke smaken houdt.Het wijnarrangement is zeer goed afgesteld op de gerechten en zelfs de koffie is helemaal af en erg lekker! (en ik drink normaal geen koffie!)

21. Hans van Rijswijck

Samen met mijn vrouw een overheerlijke lunch genoten, gezellige sfeer , heerlijke wijnen. Een echte aanrader

22. Bretelli is gewoon buitengewoon. Je proeft en ervaart de passie en het vakmanschap. Zonder de arrogantie die je ook wel eens in een sterrenzaak aantreft. Een gerecht bij bretelli is voor mij nog nooit teleurstellend geweest. Enige puntje: misschien af en toe wat meer gedurfde/verrassende wijnen in de arrangementen. Wijnen zeker niet verkeerd. Bijzonder restaurant, een absolute aanrader!

23. Ben

24. Jan van der Waal

Een avondje Bretelli is pure verwennerij. Heerlijke smaken weet Jan Marrees uit de keuken te toveren. Sommige sterren restaurants hebben de neiging om aan de kwantiteit de nodige concessies te doen , niet bij Bretelli. Je hebt een voldaan gevoel na een avond dineren. Een klein puntje van kritiek is het meubilair. De stoelen zitten niet erg gemakkelijk en lange mensen hebben best problemen met de rand onder de tafel, maar dit ook het enige negatieve. Chapeau voor Bretelli !

25. Het was alweer een tijdje geleden, dat we hier getafeld hadden, maar...zoals altijd heerlijk. De culinaire kunsten van Jan Marrees stellen nooit teleur. Wanneer ik echt verwend wil worden met voortreffelijk eten dan moet ik gewoon naar Bretelli gaan. De beste producten, de lekkerste gerechten, het mooist op het bord en prima wijnen, er kan er maar een de beste zijn, nietwaar?

26. Super restaurant.

Heerlijk eten.

Bediening perfect.

27. scissormister

28. Lea 22 punten

Voor ons een vertrouwd adres. Lekker lunchen, dineren en vlak voor de zomervakantie genieten van 4-gangen Niks in de Fridge.

Weliswaar hogere prijsklasse, maar je wordt er dan ook niet teleurgesteld. Uitstekende kwaliteit, originele gerechten van een verfijnde Mediterrane (Frans, Spaans/Italiaans) keuken met een vleugje Azie en Zuid-Amerika.

En natuurlijk uitstekende wijnen. Zowel in het wijnarrangement als op de wijnkaart. De Italiaanse wijnkaart is buitengewoon.

Het is niet voor niets dat onlangs Jan geslaagd is als SVH Meesterkok!

29. Goed in balans bereide gerechten met veel verschillende ingrediënten op het bord.

Oog voor detail met verrassende elementen in de opmaak.

Wijnen zijn over het algemeen goed in harmonie met de gerechten.

Wil je op niveau dineren, dan is "Bretelli" zeker een bezoekje waard!

30. In een woord, voortreffelijk. Wat een geweldige avond uit.

Hand geven bij binnenkomst, aparte kleurrijke inrichting, open keuken, veel mooie en lekkere amuses (ook bij dessert), vriendelijke vlotte bediening en een spannend 5 gangen menu 'Marelli" met bijpassende (bob) wijnen.

Even een opsomming:

1. Tonijn, King Krab & Avruga Kaviaar, Zeebes, Crème Fraiche, Komkommer, Sesamzaad.

2. Coquilles, Butternut, Paksoy, Citrusfruit.

3. Tarbot & Chorizo, Bloemkool, Amandelen.

4. Gegrilde Kalfshaas, Krokante Kalfszwezerik & Wintertruffel, Knolselderij, Artisjok, Spinazie, Topinamboer.

5. Kaasplateau, Truffelhoning & Kruidkoek.

5. Chocolade, Noten, Kokos, Yuzu.

Vers brood en extra jus bij het hoofdgerecht, heerlijk!

Goed overleg over de vele mogelijkheden. Helemaal niks op aan te merken en dus voor herhaling vatbaar.

Kortom, tot de volgende keer!

31. Mirjam

32. Frank Gersen

33. Pure verwennerij..

34. Leon en Caroline

35. Het is weer een tijdje geleden, maar het was een geweldige belevenis dit restaurant. Alles was heerlijk en ook de gehele ambiance was perfect.

Het was voor ons een groot feest!

36. Zó lekker is het eten geweest (een tijdje geleden alweer).

Interieur is bijzonder, de toiletten zijn groots.

Hoefde niet zelf te betalen, heb geen nota gezien, maar, die is naar horen prijzig. Maar dan heb je wel wat!

Complimenten Ria en Rolf.

Van grandcafé naar grandeur van een restaurant!

37. Marc 831 punten

Voor je complete avondje uit. Vanaf de ontvangst tot aan je nagerecht (heerlijk uitgebreide kaasplank bijv.) perfect. Genieten van het eten, de kunst, heerlijke wijn (zolang de witte niet uit Thorn komt). Uitgebreide kaart, maar ik zou kiezen voor een 4 of 5 gangen verrassingsmenu. Heerlijk achterover zitten en wachten op al het heerlijks dat gaat komen. Prijs?, tja die ster moet toch betaald worden.

38. Esther 145 punten

Heerlijk gegeten!

Lekker exclusief. Vriendelijke bediening en een goede sfeer.

39. Eric Kusters

De gastvrouw en gastheer van Bretelli weten hoe ze hun gasten in de watten moeten leggen. Avondvullend intens genieten is hun credo en dat maken zij in alle opzichten waar. Eenmaal daar geweest, kijk je uit naar een volgende keer!

En de prijs? Ach, wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten...

40. Zoals je kunt verwachten van een * restaurant. Goed eten, goede bediening, goed restaurant. Maar natuurlijk de prijs is te hoog.

41. lea kraan

Elke keer verrassend en verfijnd eten, gecombineerd met uitstekende Italiaanse wijnen. Wanneer u van de Mediterrane Keuken houdt en het werk van de kok en de bediening weet te waarderen komt u vast en zeker weer terug. De vrienden, die we een keer hebben meegenomen, komen er zelf nu ook om te genieten van koken, kunst en wijn.

42. GENIETEN en ETEN met hoofdletters in een zeer plezierige ambiance.