Azië in Weert

Bezorgrestaurants in de buurt van Azië

ma lunch 11:30 - 14:00 diner 16:00 - 22:00

ma lunch 11:30 - 14:00 diner 16:00 - 22:00

1194922451 70
1201994964 70
1209067478 70
1272720096 78
1491968005 66

1. N. Baijens

Hebben wel wat lang moeten wachten, maar het eten maakte dat weer goed.
    We hebben heerlijk gegeten.

2. Anders dan de doorsnee chinees, mooi interieur met luxe uitstraling, familiebedrijf dat al meer dan 40 jaar bestaat maar erg modern. Prima professionele bediening en geweldige kwaliteit eten. Alles vers en goed warm en prima qua smaak en hoeveelheid. Jammer dat wij niet in de buurt wonen maar wij komen zeker een keer terug.

3. Heerlijk en gezellig!

4. Dolf en Joke Hoving

Vriendelijke goede bediening en heerlijk eten. Prijs is prima.

5. Vriendelijk personeel, geen vette troep en genoeg keus, echter veel te duur! Zonde, anders kwam ik hier wel vaker.

6. Ontevreden over taalvaardigheid bediening. Probeerde kenbaar te maken dat ik een gerecht met saus apart wilde hebben, i.v.m. beperkingen t.a.v. kruiden en specerijen ten gevolge van maagoperatie. Begreep men niet en volhardde in "Kan niet, alles met saus"! Uiteindelijk voor een ander eenvoudig gerecht moeten kiezen. Bami bleef niet erg warm.
    Kortom voor die prijs van €170 voor 5 personen, onder de maat en tegen reputatie. Zal niet gauw weer reserveren daar, ondanks gemak bereikbaarheid aan de overkant.

7. Totale chaos voor 25 personen gereserveerd men kon dit niet aan met 2 serveersters. Bediening,eten, drinken, alles liet erg lang op zich wachten waarbij de kwaliteit ook matig was.
    Nee absoluut geen fijne ervaring hoewel Azie altijd bij ons hoog in het vaandel stond. Alles meerdere keren vragen niemand kon gelijk eten en ook voelde je je meer last als gast?

8. Wilfred

Hier altijd lekker gegeten totdat we een aantal maanden geleden een stukje metaaldraad in het eten vonden. Reactie van de eigenaar was dat dit vaker voorkwam... Zou een stukje metaaldraad zijn van een afwasborstel en ze zouden niet weten hoe ze dit konden voorkomen. Kleine tip: Spoel je wok even uit met schoon water na het afwassen, duh... Ons zien ze hier in ieder geval niet meer terug.

9. Ik ben op bezoek bij dé Aziatische hotspot van Limburg, namelijk Restaurant Azië te Weert. Dat vind niet alleen ik maar ook het NRC. Volgens het NRC behoort Restaurant Azië tot de 25 beste Aziatische restaurants van Nederland. Als ik de lijst bekijk staat Azië er ook nog eens als enige Limburger bij.

Azië bestaat al meer dan 40 jaar. Echter hebben Lide en Aihua Chung, broer en zus, er in 2013 een trendy en hip restaurant van gemaakt. Een restaurant waar het niet alleen draait om de geijkte Chinese en Indische rijsttafel. Nee, hier kan men ook authentieke moderne Aziatische gerechten proeven.

Dit restaurant is ook één van de favoriete restaurants van mijn gezin. Onze favoriete gerechten zijn de krokante Dim Sum, de Gekaramelliseerde Runderhaasreepjes en de Pekingeend met flensjes.

Wilt u echter op de calorieën letten? Geen probleem! Een gezonde en slanke aanrader is de Gestoomde Kabeljauw met gember, koriander en sojasaus. Ook lekker als je niet aan de lijn bent! Of de Runderhaas in Sa Cha saus of toch ook het Kipsaladenestje. Het is allemaal lekker en het zijn allemaal geen calorieënbommen. Uiteraard is er ook gedacht aan de vegetarische medemens. Dus voor een ieder wat wils.

Toch ben ik nieuwsgierig naar wat Aihua en Lide zelf zouden kiezen. Aihua neemt vooraf de Tonijn Tataki, vervolgens de Runderhaas in Sa Cha saus met witte rijst en een glas Vistalba Corte-C. Een heerlijke Argentijnse rode wijn. Aihua sluit af met de zoete chocolade fondant en een after dinner cocktail met gemberlikeur en Japanse saké.

Dan natuurlijk ook de vraag aan Lide. Lide begint met gestoomde oesters en een glas Terrace Road, een Sauvignon Blanc uit Nieuw-Zeeland. Als hoofdgerecht kiest Lide Lamsfilet Peking stijl. Lekker met een glas Syrah uit de Languedoc van Laurent Miquel. Lide neemt alleen geen nagerecht. Als beginnende whiskeydrinker neemt hij een glas Cù Bòcan Whisky. Een Highland Single Malt Scotch Whisky. Een heerlijke whisky met aroma's van citrus, exotische kruiden en een lichte zoete rokerige afdronk.

Tijdens mijn bezoek heb ik ook nog eens een scoop te pakken. Als je voortaan hier je bestelling afhaalt dan krijg je ook eetstokjes mee. Plaats dan vervolgens een ludieke selfie met eetstokje op de Facebookpagina van Restaurant Azië en maak kans op een dinerbon ter waarde van € 50,--.

10. Wij hebben laatst eten gehaald en niks geen vette boel hoor. Het was heel erg lekker! En ik ben heel kritisch op eten ivm veel darmproblemen. Na een telefonische bestelling, konden we het na 20 minuutjes al ophalen. Prijs is redelijk. Zeker als het dan goed verzorgd en lekker eten is.

11. Waardeloos!! Twee uur gewacht op eten! En nog niks. Geld terug gevraagd en weggegaan! Ik ga hier nooit meer naar toe! Te slecht voor woorden!

12. Demi kempen

Gebeld om een bestelling te plaatsen. Wachttijd was 3 kwartier. Al langer dan gebruikelijk, maar het was waarschijnlijk druk. Na 3 kwartier waren we er, bleken ze onze bestelling kwijt geraakt te zijn. Gezegd dat we niet weer 3 kwartier wilden wachten. Dit zou niet het geval zijn, we werden naar voren geplaatst. Uiteindelijk nog een uur gewacht en geen eten. Geld terug gevraagd en vertrokken. Waardeloos.

13. Het restaurant kan dan wel mooi zijn verbouwd, maar het eten is erg slecht geworden. We hebben een paar weken geleden eten afgehaald en alles was ontzettend flauw. De loempia's dreven in het vet.

Gisteren hebben we het weer eens geprobeerd, en ook deze keer was alles vet en flauw. Dus voor ons echt geen Azië meer.

14. De nieuwe inrichting is saai, koud en eentonig! De inrichting hiervoor was gezellig, sfeervol en warm. Bediening is zeer matig, tomatensoep was net een pap met veel vlees erin, koude nasi en bami gekregen en toen ik dat aankaartte keek ze me aan alsof ze wou zeggen: 'Ach, stel je niet aan joh!'. In het kort; vroeger was het echt een aanrader, maar nu voor herhaling niet meer vatbaar.

15. Fantastisch eten! Wat is het een mooie zaak geworden! Ik denk dat dit het mooiste restaurant in de regio is. Als je echt lekker wilt eten moet je gewoon naar Azie.

16. Wij hebben hier gisteren afgehaald voor meer dan 30 euro in het gerenoveerde pand. De eerste keer sinds de verbouwing. De ambiance is erg verbeterd. Ziet er prachtig uit. Eten daarentegen is erg achteruit gegaan. Tomaten soep was meer een saus dan een soep. Al het eten was dit keer erg gelei achtig. Kwabbelig waren alle gerechten. Erg jammer. We kwamen hier graag, daarom ook mijn reactie in de hoop dat ze hier in de toekomst op gaan letten.

17. Lide Chung

1 punt
  18. De inrichting is erg gedateerd, net als de gasten overigens! Jonge mensen zul je in dit restaurant niet aantreffen hooguit in de bediening. En het meubeltoonzaal achtergrond muziekje maakt het er allemaal niet veel aangenamer op. Maar de bediening is keurig en de gerechten zijn als vanouds goed van smaak, ook de geschonken wijnen zijn op niveau. Tijd voor dit restaurant om eens aan een total make-over te denken, zonde van de kwaliteit van het eten en de naam.

19. Jammer,

Gewoon slecht eten gekregen, ik hoop voor hun dat het incidenteel was/is. Tong was bijna alleen kleine staartstukjes. Mihoen was koud, gevraagd om warme portie, kreeg terug wat er nog op bordje lag opgewarmd in magnetron, helemaal droog. Dit gemeld aan bediening, die deden hier helemaal niks mee, we werden zelfs niet meer naar de jas begeleid.

Jammer voor de "beste" te boek staande Chinees in Weert

Succes verder Jan

20. De beste chinees restaurant in Weert. Erg lekker eten en het is allemaal niet te duur. Bediening zijn leuke en vrolijke mensen. Een echte aanrader!

21. Marcello

Een van de betere chinees uit de regio, zeker weten.

Het eten is van een immens hoge kwaliteit. Erg veel keus, vaak ook nog gerechten die je nergens anders zal zien bij een chinees.

Top en professionele bediening, vlotte jonge kerels waar je leuk mee kan lachen!

één min puntje: Het is erg krap als je bij het raam zit.

22. De beste Chinees uit de omgeving! Als je in het restaurant gaat eten is het verrassingsmenu echt een aanrader. 5 gangen met gerechten die niet op de kaart staan, echt geweldig. En telkens andere hoofdgerechten. We eten hier 2x per jaar en we krijgen telkens andere vlees- en visgerechten. Bediening is vlot en goed. De aankleding van het restaurant is volgens mij al 30 jaar hetzelfde maar dat mag de pret niet drukken.

23. Noordien

Ik werk zelf in de keuken van restaurant Azië, en ik zie live hoe al het lekkere eten wordt bereid. Azië heeft koks die er 100% voor gaan. Een goed geregelde zaak dus.

OJAH! Dingis khem is een echte aanrader!

24. jim scherens

Ben na 10 jaar weer eens in Weert geweest, vroeger was John er. Mis zijn gastvrijheid en kennis, eten was goed, zoals vanouds!

25. Na een aantal jaren weer terug in Weert te wonen vonden we het weer eens tijd worden om eens Chinees te halen, net zoals jaren geleden. Het assortiment is naar mijn idee niet veel aan veranderd, er is ook niet echt iets nieuws bij gekomen. We hadden zondag telefonisch besteld, de wachttijd was een half uur, alleen maar fijn dat ze dat aangeven. Echter toen we er waren hebben we nog eens 25 minuten moeten wachten! Thuis aangekomen lekker gegeten tot die lange haar tussen de bami zat. Helaas is dan bij mij de eetlust meteen over.

26. Een prima Chinees. Als je gaat in het restaurant dan heb je meer keuze dan als je gaat afhalen. De ossehaas op een hete grillplaat is aan te bevelen. Eten is van prima kwaliteit en niet al te duur.

27. Volgens mij de beste Chinees in de regio. Eten is altijd goed. Sfeer is wat minder door de aankleding. Heerlijke maaltijden met veel smaak. Bediening is wisselend. Jonge kerel wilde er echt wat van maken, maar dame die er al jaren werkt blijft maar het bloed onder je nagels uit halen. Wat een onvriendelijkheid en arrogantie. Mag de pret niet drukken, gewoon de volgende keer vragen naar andere bediening.

28. Een van de beste restaurants die je in Weert kunt vinden. Ligging is erg prettig voor toeristen of mensen die een tussenstop maken om iets te eten (binnen 50 meter van het station).

Eten is zeer goed, maar de bediening is niet meer zo prettig als een aantal jaren geleden.

29. Kimberly

We maakten een tussenstop in Weert om een hapje te gaan eten en kwamen dit restaurant tegen.
    Moet zeggen, het is lang geleden dat we in een goed Chinees restaurant hadden gegeten.
    Vooral hun Dchingis Khem is erg lekker.
    Wist ook niet dat drank nog zo goed kon zijn in Nederland (daar zou de randstad wat van kunnen leren).
    Service was goed.
    We hebben al met al een geslaagde avond gehad.

30. Vroeger was dit een zeer goed restaurant. Tegenwoordig zijn de prijzen erg hoog en is het vakbekwame personeel vervangen door onervaren krachten jammer. Ga snel veranderen en vernieuwen!

31. Een goed restaurant. Het eten is er erg lekker en niet al te duur. Jammer alleen dat de bediening het bord bijna onder je neus vandaan grist wanneer je (bijna) klaar bent. Dit wekt niet echt een welkome indruk. Het interieur is vrij gezellig (misschien een beetje oubollig), maar het ligt er ook helemaal aan waar je zit.