Antje van de Statie in Weert

Parkeergarage Stationsplein Weert

Parkeergarage met een capaciteit van 97 plekken.
    Uurtarief: € 1,30 –dagtarief € 5,00
    Geopend van 5:30 tot 23:00 uur. Uitrijden is 24 uur per dag mogelijk met een geldig parkeerticket.
    Na sluitingstijd kunnen parkeerders met hun parkeerticket via de loopdeur aan de Stationsstraat de garage bereiken.
    Betaalmoment: Achteraf
    Betaalmiddelen: PIN-pas of contant (papiergeld en muntgeld).
    Maximale doorrijhoogte: 2.10 meter

1492058162 69
1507199476 60
1519312527 63

1. Sjef vanne statie

Slecht eten langzame bediening.. maar goed we kwamen voor de heerenkamer met mijn zakenrelatie, wat een flater de heerenkamer (rookkamer) was verhuurd.. wat een service geen sorry geen drankje.. en bedankt! Nooit meer!!!

2. Afgelopen kermis hebben we daar gezeten en hebben cappuccino besteld en naar mijn menig was deze niet de echte normaal is dat expresso met melk maar heb geen expresso geproefd maar moet wel de hoofdprijs betalen en zo worden ze rijk

3. Drinken besteld… hoor je op een harde manier door iemand zeggen eerst laten betalen…
    Je zou ook kunnen denken eerst neer pleuren dat zuipen dan betalen…
    Diep diep triest…
    We kennen elkaar al jaren… 😱
    😭

4. Bert 16 punten

Gezellig terras aan het vuur, bediening is wel traag

5. Leuke ambiance, goede muziek - bediening zeer vriendelijk - eten zeer onder de maat. Soep, wat je soep noemt was alsof er een oude dweil doorheen getrokken was... nul smaak... maar ook echt nul smaak. Ik kan niet koken, maar mijn soep smaakt naar soep. Gamba's (3) met aparte mix van citroen en mandarijn. Apart, moet je smaak zijn, maar ik zou 't warm serveren en de groente iets meer doorkoken. Waren echt te hard. Eend, te droog... te vast klaar gemaakt, smaakte niet naar eend... met een zware saus en vreemde goedjes erbij op t bord. Dan een raar schuimpje op de risotto (risotto was overigens wel erg lekker) maar de schuim was niet smakelijk. Kortom, ik zeg hou op met culinair en pak t gemakkelijker aan. Een kostje wat iedereen smaakt. Culinair moet je aan echte Chef koks overlaten. Maak het menu zo (plus ook de menu kaart voor de avond apart) dat iedere kok het makkelijk kan maken en hou op met de liflafjes die niet perse iedere keer goed uitpakken. Voor het heerlijke bakje koffie kom ik zeker wel nog een keer terug...

6. Wat een slechte tent. Antje zou zich omdraaien in haar graf. En de uitbaatster vergelijkt zich met koningin Máxima, ga nog verder naast je schoenen lopen. Ze zou beter gewoon thuis kunnen blijven en daar dan cafétje spelen.

7. Mooi en goed restaurant. Wij hebben er al vaker gegeten. De menukaart word door het personeel goed uitgelegd als je het menu niet kent. Vriendelijk personeel, het eten wordt ook altijd mooi opgediend. En een super mooie en schone zaak. Wij komen er heel graag.

8. Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel, mooie locatie met fijne sfeer. Aanrader!

9. Nog niet gedineerd maar wel een keer geluncht bij Antje. Lunch is niet bijzonder. Er zijn adresjes in Weert waar je veel beter kunt lunchen.
    Nog nooit zo'n slechte Spritz Aperol gedronken! Er zit heel weinig Aperol in en is ronduit waterig. Dit was al het geval bij de 1e slok, voordat al die ijsklontjes gesmolten waren want die doen ze er veel te veel in. Toen ik er iets van zei zei de ober dat dit de standaard verhoudingen zijn. Vervolgens liep hij naar binnen en zei er niks over bij de bar! Zag 'm in ieder geval niet praten. Daar betaal je dan toch € 5,75 voor. Dit betaal je op andere plaatsen vaak ook, maar daar is de Spritz Aperol veel lekkerder.

10. Heerlijk gegeten! Menu van de chef, smakelijk en kloppend menu. Eten zoals het behoort te zijn.

11. Elly Wientjes

Zojuist een glas witte wijn gedronken op het terras van Antje van de Statie. Bij het afrekenen viel mijn mond open van verbazing: 5 euro voor een glas! Voortaan zoek ik een ander terras. Zo trek je geen klanten, Antje!

12. Jan Sijben

Wij hebben een prachtig feest gehad voor ca 55 personen. Dankzij de goede voorstellen en adviezen van het team van Antje werd dit een feest waar we nog lang aan zullen denken. Ook de gasten waren zeer tevreden over de ambiance, de service en de kwaliteit van het buffet. Onze complimenten over de feestelijke uitrusting van de zaal en de puike bediening. Iedereen was erg tevreden.

13. Wij hadden er meer van verwacht. Bediening waren veelal jongeren die de kantjes er vanaf liepen. Hier komen wij niet meer!

14. Maria boebergen

Onze 40 jarige huwelijksdag begon met ontbijt bij Antje. Jammer dat er wat minpuntjes waren. We moesten bijna een half uur wachten terwijl er maar 3 andere personen zaten. Het ontbijt was wel goed behalve het brood. Dit was ronduit slecht! 2 witte boterhammetjes en 1 croissant. Op de vraag naar bruin brood kregen we te horen dat dit er niet was. Een lekker bruin broodje had ik ook zeker verwacht. Jammer!

15. Geluncht bij Antje van de Statie, 1 menukaart voor 4 personen, uiteindelijk zelf maar enkele menukaarten uit het bakje gepakt! De verschillende soepen die we met ons gezelschap hadden waren lekker. Helaas was dit niet het geval bij de tosti's. Een erg kleine boterham met een bolognesesaus die weinig smaak had. Partner had een tosti met diverse groenten die gestoomd waren wat de smaak niet ten goede kwam. Tip; bak de groenten. Tosti's, dan verwacht ik dikke/grote boterhammen met flink wat kaas etc, zeker voor 7,50 euro. Jammer het is het net niet. Ook heel iritant is dat piepgeluidje telkens als de voordeur open gaat!

Tandje bijzetten mensen.

16. Elbert Versteeg

Toprestaurant, heerlijk gegeten en erg goede service!

17. Vanavond, 16-01, fantastisch gegeten. Menu van de chef was een uitstekend voorstel van ober Robert. Ook de menukaart zelf was spannend gewijzigd met mooie gerechten. Enige minpuntje: geen favoriete Courvoisier cognac.

18. Ik kan niet lager geven dan een 10, ik heb heerlijk genoten van het eten !! Klasse bediening, vriendelijk personeel .. hier ga ik zeker vaker terugkomen!

19. Brasserie-Hotel Antje van de Statie

Sinds 26 augustus heeft Weert er een spiksplinternieuw hotel bij en wel Brasserie-Hotel Antje van de Statie.

In de brasserie kun je genieten van klassieke, betaalbare gerechten van hoge kwaliteit. Gerechten met een Franse inslag, in een modern jasje. Een hotel met 10 uiterst comfortabele kamers met badkamers waar het zeer aangenaam vertoeven is. De vergaderruimten zijn voorzien van alle denkbare, ultramoderne faciliteiten. Ruime, stijlvolle zalen voor feesten en bruiloften. Een gezellige bar en een groot terras aan de voorzijde. De inrichting is waanzinnig gedaan door DutchConcept. Een side plate is een bakvormpje voor een Weerter vlaaitje maar ook een waanzinnige kroonluchter en een Berkel snijmachine uit 1938. Een echte oldtimer in concoursstaat. Daar word ik hebberig van! Ze hebben authentieke en moderne elementen op een prachtige manier met elkaar verenigd met een knipoog naar de uitstraling van het station aan de overzijde. Het station waar Antje vroeger Weerter vlaaitjes verkocht aan de treinreizigers en het Weerter vlaaitje op de kaart zette. Uiteraard kan men hier ook terecht voor een lekker kopje koffie en het beroemde Weerter vlaaitje.

Eerste kerstdag heb ik met mijn gezin gedineerd en overnacht bij Antje. We hebben genoten van een heerlijk kerstdiner. Een bavarois van ganzenlever met brioche, 5 spices en een compote van kweeperen. Vervolgens gebakken coquilles met een crème van bloemkool, zoetzure bloemkool en kaviaar en/of Grietbotfilet met een ragout van peelslakjes uit Ospel, amandel, beukenzwam en schuim van truffel! Daar komt het hoofdgerecht. Hertenrugfilet met baby artisjok, pastinaak, koningsoesterzwam en gekarameliseerde meloesuitjes met een saus van Limburgse appelstroop. Het ziet er zo lekker uit dat ik helemaal vergeet een foto te maken en gelijk begin met de aanval. Als zoete afsluiter een mousse van Valrhona chocolade met heerlijk amarene kersen. De naam doet het nagerecht tekort. Het was namelijk een hemels nagerecht. De Prijs? Een 4 gangenmenu € 52,50 inclusief wijn € 85,-- en een 5 gangenmenu € 59,50 inclusief wijn € 97,50.

Wat hebben ze hier een waanzinnig goede chef in Huis! Ze boffen maar met chef Remco Peeters en zijn brigade in de keuken. Dat geldt uiteraard ook voor de zwarte brigade. Ik kan niet anders concluderen dat Brasserie-Hotel Antje een aanwinst is voor Weert. Antje zou eens moeten weten. Ze zou glimmen van trots. Dat weet ik zeker!

20. Wij hebben een heerlijke avond gehad bij Antje, heerlijk eten, goeie sfeer en vriendelijke bediening, kortom een geweldige avond uit! Prijs kwaliteit is ook zeer zeker goed te noemen, aanwinst voor Weert. Top dat Antje ook denkt aan de toekomst van de Nederlandse Horeca door leerlingen een kans te bieden!

21. CMFM Goumans

Ronduit slechte service en bediening. Na een uur wachten was er nog geen gerecht op tafel. Bestelling van een glas wijn werd vergeten. Het vragen om de nota werd door het personeel pas na een kwartier opgemerkt. Hazenpeper kwam vrijwel koud op tafel.

22. Begin deze week wezen lunchen bij Antje van de Statie. Eerst genoten van een kop koffie (erg goede koffie!) en een Weerter vlaaitje, deze smaakte erg goed. Vervolgens de kalkoen clubsandwich besteld, er zat kerrie crème op en deze vond ik echt overheerlijk, vond het jammer dat er niet meer van op zat maar gelukkig bracht de serveerster mij extra kerrie crème bij. Ik heb erg gezellig gezeten en de brasserie ademt veel sfeer uit, ook is het erg leuk dat er een open keuken is, alles ziet er erg proper uit. Ik kom zeker terug! Bedankt Antje van de Statie.

23. Wat is het mooi geworden! Ik was zeer onder de indruk van de ambiance. De kaart had mooie gerechten, ik heb een heerlijke hertenbout gegeten, niets op aan te merken en er werd goed rekening gehouden met mijn allergie. Het eten kwam snel en de jonge man in de bediening was erg vriendelijk en attent. Daarna ook nog een dessert gehad, een tiramisu van gemarineerde mandarijn, ik denk wel een van de lekkerste desserts die ik ooit heb gehad. We hebben een top avond gehad.

24. Wat een aanwinst voor Weert. Super mooi uitzicht wanneer je het stationsplein op loopt. Van binnen ook heel erg mooi. Hier 2x wat gedronken, geluncht en gedineerd. Lekkere wijn, lekkere salade bij de lunch.

Verrassingsdiner was ook erg lekker. Met al mijn 'dieet' wensen werd rekening gehouden. Goede porties en goede prijs/kwaliteit. Nee je bent niet voor €25 klaar, maar het is dan ook zeker geen eetcafe, daar moet je het dus ook niet mee vergelijken.

Vriendelijke bediening en goede service.

Helemaal top!

25. Op de doordeweekse woensdag voor een lunch binnen gelopen met partner bij Antje van de Statie. De mooie inrichting is top. De bediening is, vervelend om het zo te moeten noemen, waardeloos. Klantvriendelijkheid en oplossingsvermogen staan niet hoog in het vaandel.

De gekozen lunch bestond uit twee omeletten. Op de kaart: Omelet Antje € 9,00 (ambachtelijk gerookt spek, ui, champignons en gesmolten kaas), geserveerd met ham en/of kaas. Eén Omelet graag zonder ui en met ham. Eén Omelet met ham en kaas. De omelet zonder ui werd geserveerd zonder gerookt spek, ui en champignons. Dus alleen de pure omelet met gesmolten kaas. De andere omelet werd geserveerd zoals het hoorde, echter alleen met een plakje ham. Ham en/of Kaas toch?

Het probleem met de eerste omelet werd moeizaam verholpen. Blijkbaar was het nodig om in de bestelcomputer te onderzoeken of wij wel de waarheid spraken. Om een lang verhaal kort te maken, de gerookte spek en champignons werden in een kommetje nageleverd.
    Op mijn vraag waarom er bij de andere omelet enkel een plakje ham geleverd werd en geen kaas, kreeg ik de reactie dat we kaas wel gekregen hadden, maar dan in gesmolten vorm. Het was toch Omelet (ambachtelijk gerookt spek, ui, champignons en gesmolten kaas) geserveerd MET ham en/of kaas. Waarom wordt de kaas dan apart benoemd?

Het opvallende in dit verhaal is dat we de discussie tussen bediening, keuken en barpersoneel zeer duidelijk hebben kunnen volgen, minuten lang. Blijkbaar is er veel onduidelijkheid wat deze omelet nu precies is en moet zijn tussen het personeel. Beetje lachwekkend is dat wel voor een simpele maar verder goed smakende omelet!

Bij het neerzetten van het kommetje met spek en champignons kregen we de opmerking dat het wat vervelend gelopen was. En of we nog iets wilden drinken. Prima, een tweede kopje koffie en een fris voor de dame is altijd goed. Op het moment dat ik het bestek had neergelegd en de servet ter hand wilde nemen, werden de borden afgeruimd inclusief de koffie. Het was prettig geweest als ik had mogen genieten van de koffielikeur/slagroom, maar het was al weg..

Helaas stonden de aangeboden koffie en fris toch op de rekening. Een nette opmerking vanuit mijn kant dat dit mij verbaasde werd tactisch ontweken. "Nee hoor, u zat zonder drank dus ik vroeg het even". Het kwam op ons toch echt over als goedmakertje maar sorry, verkeerd begrepen. Ook de 'tip' om voortaan de uitgebreide koffie pas weg te nemen na het nuttigen hiervan werd 'platgeslagen'.

Met een vreemd gevoel zijn we vertrokken. Wat een stomme omelet teweeg kan brengen!

26. Direct na de opening liep het nog niet goed (onervaren personeel, lange wachttijden), maar inmiddels is dit enorm verbeterd! Zeer deskundig en vriendelijke personeel, overheerlijk eten en goede super service! De (terechte) kritieken uit de eerste weken heeft men zich blijkbaar aangetrokken en hier echt iets mee gedaan. Wat een verbetering! Op deze manier een echte aanwinst voor Weert.

27. Geweldig mooie zaak erbij en goed voor Weert. Heerlijk gegeten en met koffie & likeur nageborreld in de Heerenkamer (met sigaar!). Nice place! :-)

28. Erg jammer, bij het vlaaitje slagroom uit een kant en klare spuitfles, al in mekaar gezakt als het vlaaitje geserveerd word. Het vlaaitje wat overigens niet goedkoop is smaakt niet meer. Lang wachten...

29. Aan eten nog niet toe gekomen. Eerste kennismaking direct betalen voor biertje en wijntje zonder goede avond te wensen. Ja het is kermis dus we hebben het niet onder controle. 2e keer weg gegaan omdat het koud was. Ja, ligt niet aan ons maar het is wel maar 19 graden.