Deze zaak verzorgt enkel catering

Burcht Wedde in Wedde

De burcht van Wedde heeft haar eigen parkeerplaats, er is dus genoeg parkeerruimte voor de deur.

1319598421 84
1328431918 79

1. I. Eefting

Je kunt er helaas niet meer eten. Het restaurant is gesloten vanwege overlijden eigenaar. Het pand heeft een ander bestemming gekregen nl als kinderhotel.

2. Slecht! Geen verlichting bij de aardedonkere entree en er is niemand die je ontvangt om naar de tafel te begeleiden. Klein zaaltje met 3x2 persoonstafels en 1x4 personen. Er is één 4 gangen menu van € 45,00 waarin een keuze gemaakt kan worden tussen vlees, vis en vegetarisch. Wij hebben er een wijn arrangement bij genomen. Men kent er geen amuse, ook geen brood op tafel. Het voorgerecht was een Reeboutsalade waarbij aan het eind van het gerecht een witte Sancerre gegeven werd (?). Gevraagd waarom deze keuze gemaakt is. Het blijkt fout te zijn, het moest een Cote du Rhone zijn. Bij het tussengerecht van soep werd twee broodjes op tafel gesmeten. Het hoofdgerecht was Roodbaars met veel graat en een ijskoude pastinakenpuree. Tot slot wordt er gevraagd wat we wilde drinken (wijnarrangement?...) en kwam de bijbehorende wijn weer veel te laat. Mijn man had een Rundermedaillon waar niet doorheen te komen was met het mes. We hebben de nota gevraagd om bij de receptie af te rekenen, maar na 5 minuten kwam er nog steeds niemand. We hebben er € 50,00 neergelegd, het dekt de onkosten en het was ons niet meer waard.

3. Hillie Blok-Helbig

4. Heerlijk gegeten in bijzondere en sfeervolle omgeving. Erg vriendelijke bediening. Een aanrader!

5. Op één van de mooiste locaties van de provincie Groningen in een unieke ambiance genoten van (h)eerlijke gastronomie en gastvrijheid. Ook opvallend hoe minder bekende//in vergetelheid geraakte ingrediënten met passie gebruikt tot nieuwe eetervaringen kan leiden...
    Bram Breet & Ans Boon

6. Margriet Plenter

Wow, wat een fantastische ervaring om in zo'n leuke omgeving te mogen eten.
    Het was een culinaire ervaring voor mij en de sfeer binnen was heel prettig!
    Onze bediening was 10+ en dit is voor iedereen aan te bevelen die kwaliteit wil voor een betaalbare prijs!

Wow, what a fantastic experience for me; the surroundings were amazing!
    The food was really tasty and the atmosphere inside was great.
    I would really recommend this restaurant for all those travellers that are looking for a unique dining experience in the Netherlands.

7. Alleen de ambiance is al fantastisch: dineren in een ridderzaal met een kleine collectie in vitrines van wapens en andere attributen uit de ontstaansperiode van de burcht.
    De ontvangst was hoffelijk. De sfeer en temperatuur uitstekend net als de verlichting: je kon echt zien wat je kreeg.
    De Groningse mosterdsoep was overheerlijk net als de houtduif. Maar de tournedos was perfect gegaard, en boterzacht. De lekkerste tournedos in jaren.
    De salade, aardappelen en vooral de bijgeleverde groenten waren heerlijk. De hoeveelheid was meer dan voldoende om na een heerlijk dessert voldaan huiswaarts te keren.
    Een echte aanrader.

8. Samen met vrienden een erg plezierige avond gehad in een super omgeving. We vroegen en kregen eerst een rondleiding door het kasteel. Erg vriendelijke bediening. Lekker gegeten.

9. We hebben een uitstekende ervaring gehad in het hoge noorden. Alles klopte deze avond, de gastvrijheid en vriendelijkheid van het team, het geweldige eten en de sfeer.
    We komen zeker terug om wederom te genieten van al het goede wat Restaurant de Burcht te bieden heeft.

10. Heerlijk gegeten, goede smaakcombinaties met bijpassende wijnen en genoten van de gastvrijheid van Gerard! Een absolute aanrader!

11. We hadden het genoegen om 1e kerstdag te genieten van een diner in de rustieke restaurant de Burcht te Wedde.
    En genieten was het!
    Na een vriendelijk onthaal kwamen we de gezellig drukke ridderzaal binnen.
    De aanwezige sommelier wist ons warm te maken voor het wijnarrangement bij het 5 gangendiner en dat bleek een uitstekende keuze. Het eten op zich was ook heerlijk. Van de Fazant & Kwartel paté, Ossenstaartsoep, Ravioli, een geweldig Hertenbiefstuk en als kroontje een Kerstbavarois is nagenoeg niks blijven liggen. Hier proef je weer eens dat eigengemaakte gerechten echt een extra dimensie kunnen geven aan uit eten gaan.
    Al met al een topervaring welke we graag nog eens hopen over te doen! Onze complimenten aan de kok en aan het personeel!!

12. Het kerstdiner hebben wij dit jaar genuttigd in De Burcht te Wedde. De ontvangst was hoffelijk! Prachtig kasteeltje ook, helemaal prima! Het eten daarentegen was lauw en het was onder de maat. De vis was lauw, de soep was te lauw (en een haar in de soep). Het vegetarische gerecht was van onvoldoende kwaliteit en smaak. Een van de personeelsleden maakte een niet al te enthousiaste indruk en het personeel over het algemeen maakte een stressige indruk. Toelichting op het diner werd niet gegeven. Er werd geen uitgeleide gedaan bij vertrek. Jammer!

13. Met een groep van 10 personen hebben we hier, in de ridderzaal, heerlijk gegeten.
    Verwacht hier geen grote porties, het is haute cuisine wat de klok slaat.
    En dat wordt voor een relatief lage prijs waar gemaakt.
    De ossenhaas was prima en het voorgerecht met wilde gans was perfect. De service was zeer vriendelijk, alert en klantgericht. De ambiance is bijzonder te noemen omdat het pand een oude burcht uit de 14e eeuw is dat kwalitatief zeer goed gerenoveerd is.
    Een verbeterpunt zou kunnen zijn dat men in de zaal zelf iets meer sfeer creëert met wat passende achtergrondmuziek. Doordat de ruimte kaal is klinkt deze nogal hol (plant? Gordijnen? Kleed?) en door het ontbreken van achtergrondmuziek is het wat steriel.
    Al met al zeker een aanrader!

14. Zaterdag 6 augustus eerste kennismaking met De Burcht in Wedde. Erg mooie plek, met originele buitenkunst. Op de eerste verdieping vond ik het restaurant. Zeer sfeervol ingericht met prachtig uitzicht op de omgeving. Ik vond de bediening heel prettig en professioneel. Ik bestelde vis, heek. Het gerecht werd mooi opgediend en smaakte heerlijk. Wat me zo beviel waren de pure smaken, niet verdoezeld door overtollig gebruik van room en kaas. Ook de bijgerechten, als ik het me goed herinner aardappels in de schil met rozemarijn uit de oven (ik kreeg overigens rijst geserveerd bij de vis), sperziebonen en witlof met tomaat, smaakten heerlijk. Ook al was ik alleen, dat was geen punt, want de bediening was heel attent en kwam regelmatig even polsen of alles goed was. En er was soulmuziek op de achtergrond die mij aansprak. Het dessert, creme brulee, was een heerlijke afsluiting van deze maaltijd. Ik ben ook een keer overdag langsgeweest voor een kop thee en had het geluk even een praatje te kunnen maken me de bevlogen patron cuisinier van dit restaurant, Gerard Noordermeer. Het is duidelijk dat hij en zijn team veel passie hebben voor hun werk. Ik kan dit restaurant van harte aanbevelen.

15. Bij de ambiance betrek ik ook de directe toegang tot het restaurant. Duidelijk is dat lang niet alles klaar is. De afstand van de parkeerplaats tot het restaurant kan voor minder validen lastig zijn. Hopelijk is er een lift want het restaurant zit op een bovenverdieping. Er is nogal wat energie gestoken in het opknappen van de burcht en samen met het prachtige uitzicht op de omgeving kan dit veel bezoekers naar burcht en restaurant trekken.

We zaten eerst buiten en wat opviel was dat de airco(?) buiten behoorlijk luid was als je er wat dichterbij zat. Op een andere plaats is die misschien niet te horen.

De menukaart is niet groot, maar de keuze was voor ons ruim voldoende. We hebben geen wijnkaart gevraagd vanwege het autorijden na het diner dus daarover geen oordeel.

Het voorgerecht Groningse mosterdsoep was uitstekend en niet te scherp. De entrecôte (vlees uit de streek!) was medium gebakken en vrij stevig, had van mij nog wat roder mogen zijn. Aardappeltjes en groente waren goed, maar werden vrij eenvoudig zonder veel fantasie opgediend.

Sommige mensen zullen de tijd tussen de verschillende gerechten te lang vinden maar wij vonden het prima. Je komt niet alleen om te eten. Of de keuken het allemaal redt als het echt druk wordt kan ik niet beoordelen. De bediening moet ook de trappen oplopen, wat mij wel wat lastig lijkt.

Maar nu een echt negatief punt. Waarom die muzak op de achtergrond. Het lijkt wel een (inter)nationale ziekte. Je houdt er van of je vindt het vreselijk en het draagt niets bij aan de sfeer. Missen zal niemand dat, dus weg ermee a.u.b.! Meer dan een zeventje voor de sfeer zit er daarom niet in.

Voor mij en veel anderen een reden om bepaalde restaurants te mijden.

De bediening was overigens zeer vriendelijk en prettig.

Al met al aan te bevelen ook gezien de historische locatie en de heerlijke omgeving. Ik kom er terug, mits de muziek uitgezet wordt!