Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Wateringen verdeeld zijn.

1. Lekker eten lekkere combinatie gerechtjes ook de babi pang pang is lekker een aanrader alleen bezorgen duurt lang!

2. Heerlijk gegeten bij proef!

Het eten wordt smaakvol opgediend. We kozen vooraf voor de 'Dim sum'..mm lekkere hapjes allemaal. Daarna gingen we voor de mixed grill en de vis van de dag. Mals vlees, zeker voldoende! Lekkere wijn, heerlijke toetjes, vriendelijk personeel.

Wat ons betreft een toppertje en de 'kaart' van Proef smaakt naar meer!

3. Joke en Emmy

Op donderdag 21 juli heerlijk gegeten bij Proef, we kregen lekker bruin brood met kruidenboter als voorafje bij de wijn. Als hoofdgerecht hadden we de vis van de dag gekozen, ook prima in orde. De desserts zagen er mooi uit en smaken naar meer..

De bediening was attent, wij komen hier zeker nog eens terug!

4. Caston en Hellenie

Afgelopen donderdag voor de eerste keer hier gegeten, aangenaam verrast door perfecte bediening, sfeer en uitstekende gerechten. Kwaliteit echt fantastisch en voor een toegankelijke prijs, zeker een aanrader!

5. Arjan & Danique

Heerlijk gegeten bij Proef!

We zijn er voor de eerste keer geweest en het is ons prima bevallen. Toen we aankwamen was het nog wat rustig, maar we waren dan ook wat vroeg. Later werd het wat drukker.

Er hing een gezellige sfeer, het restaurant is leuk ingericht, de bediening is vriendelijk en gastvrij en het eten is goed.

Er werd verschillende keren gevraagd, door verschillende mensen, of alles naar wens was en of alles smaakt. Dit is op zich prima, maar mag wel iets minder. 1 keer vragen na een paar happen van het hoofdgerecht is voldoende.

Heerlijke avond gehad.

Ga zo door mensen!

6. Afgelopen woensdag ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vriend voor het eerst bij Proef gegeten samen met mijn schoonouders. Mijn schoonouders hadden hier al paar keer gegeten en waren erg enthousiast en dat is zeker terecht! Bij Proef ben je echt een avondje uit. Je wordt als gast volledig in de watten gelegd en het eten is werkelijk heerlijk! Als voorgerecht hadden wij de tapas selectie en wat was dit genieten. Alles klopte en de zeer vriendelijke bediening maakte het hele plaatje compleet. Complimenten voor de gastvrouw Anneke!

Wij komen zeker terug en mocht u in de buurt zijn zowel in het weekend als doordeweeks is Proef een aanrader!

7. Prima gegeten in dit Itialiaanse restaurantje.

8. Zondag voor het eerst gegeten bij Proef.

We hebben heerlijk gegeten en toen we weg gingen zaten we ook helemaal vol! Voor- en hoofdgerecht waren mooi met zorg bereid, het heerlijke dessert maakte dit compleet.

Het personeel was erg vriendelijk, van het begin tot het einde van de avond.

De verhouding tusen de kwaliteit en de prijs kwam goed overeen.

Zeker in de toekomst nog een bezoekje waard en voor iedereen een aanrader!

9. Mirjam Verschoor

Tot nu toe 2 keer gegeten bij Proef. Eerste keer met echtgenoot op een zaterdagavond. Heel druk en gezellig, zeer vriendelijke bediening en prima prijs/kwaliteit verhouding. Eten ziet er erg verzorgd uit! Helemaal goed.

Tweede keer was op een woensdagavond met mijn moeder. Stuk rustiger en nog steeds gezellig. Wederom erg enthousiaste, klantgerichte bediening. Deze keer geen voorgerecht genomen omdat ik de eerste keer echt vol zat na brood met (kruiden)boter en hoofdgerecht. Dus alleen hoofdgerecht met kop koffie toe. Wederom prima prijs/kwaliteit verhouding en erg lekker gegeten. Een aanrader en vanavond gaan we met z'n 6-en!

10. M. Hagebeek

Proef Eten en Drinken is in mijn beleving hoe het hoort om als gast verwend te worden. Mooie locatie, uitstekende ontvangst, heerlijke sfeer en altijd goed eten. Meerdere malen hier zakelijk, met een groep maar ook prive gegeten. Het klopte altijd. Kwaliteit en kwantiteit is perfect in combinatie met de prijs.

Mijn complimenten!

11. Hier pas gegeten, erg slecht! Had een ravioli met garnalen. Nou die garnalen waren ver te zoeken! Drie mini garnaaltjes zaten erin, die zolang waren gebakken dat je je vork er nog amper in kon prikken! De ravioli was keihard en de vulling was uiterst mysterieus en bovendien koud... Toen ik de ober aansprak over de slechte kwaliteit van het gerecht kwam hij later terug met het verhaal dat dit volgens de chef zo hoorde en daar kon ik het mee doen. Tafelgenoot had een pizza, met vooral veel olie, rauwe uien en raar smakende kappertjes, weinig kaas, weinig tomaten saus en nog minder tonijn. Ook hier werd niets aan gedaan... Bediening zelf spreekt amper nederlands, als je iets vraagt komt er een vreemd engels/nederlands/italiaans taaltje uit.. Bar slecht restaurant dus, kom er zeker nooit meer terug!

12. Dana de Bruijn

Een super patatzaak! De patat is lekker, de snacks, de milkshakes, de slush puppy's, de ijsjes, gewoon alles. Voor dit allemaal raad ik iedereen aan om hierhien te komen. Aanstaande zaterdag kom ik met heel mijn team bij jullie eten. Tot zaterdag, groetjes!

13. Afgelopen week ben ik met mijn gezin bij proef gaan eten. Ik had namelijk al een aantal goede verhalen over het restaurant gehoord van vrienden uit de buurt. Aangezien wij een slagingsfeestje te vieren hadden, gingen wij Proef maar eens proberen.

Toen we binnenkwamen sprak de sfeer van het restaurant mij gelijk wel aan, er is gebruik gemaakt van warme kleuren en we werden vlot geholpen door het aardige personeel (2 best leuke jongens).

Toen we mochten bestellen viel voor mij de keuze op de sate vooraf en als hoofdgerecht had ik de gamba's. De sate zag er goed uit, en zo smaakte hij ook, ditzelfde geldt voor de gamba's. Deze twee gerechten zal ik ook graag aanraden.

Bij de koffie kregen wij van de gastvrouw Anneke een fonteintje voor de geslaagde (een leuk detaill). Net zoals dat het gehele personeel bij het departu mijn zoon nog eens feliciteerde.

Kortom, het eten was lekker, de sfeer was goed en het personeel was aardig. Wij komen dan ook zeker nog een keer terug!

Gr,

Eva.

14. Zaterdagavond een uitnodiging van mijn zus gekregen. Ze was er nog niet geweest maar vond het helemaal toppie. Heerlijk gegeten, hele goede bediening, zeer beleefd en zeer vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.

Voor- hoofd en de koffie toe super, onze complimenten.

15. Corrie Aref

Gisteravond heerlijk gegeten bij een, voor mij, nieuw restaurant in Wateringen. Direct bij binnenkomst valt de vriendelijke verwelkoming en de prachtige locatie al op. Het is er erg druk maar dat weerhoudt het personeel niet om je het gevoel te geven dat je van harte welkom bent.

De gerechten o.a. Tapas en biefstuk zijn geweldig en met zeer veel zorg bereid. Complimenten! Ik kom zeker terug.

16. Maartense

Donderdag voor de eerste keer gegeten bij Proef en dat zal zeker niet de laatse keer zijn.

We hebben heerlijk gegeten in een gezellig sfeer met een vriendelijke bediening die alles goed in de gaten heeft/houdt.

Wij waren met vijf en hadden allemaal iets anders en niemand had iets aan te merken op het eten.

Aanraders zijn de grote garnalen en de eendenborst.

Mensen van Proef tot de volgende keer.

17. Afgelopen donderdag wezen eten bij Proef. Ondanks de drukte was de ontvangst vriendelijk, en kregen we een gezellig plekje aangeboden.

Voor het opnemen van de drankjes en het eten werd de tijd genomen, en heldere uitleg gegeven.

En dan de snelheid! Drankjes worden gelijk gemaakt, en tussen het voorgerecht en hoofdgerecht wordt netjes gevraagd of je het al wil hebben, of nog even wil wachten.

Lege glazen worden op tijd gezien, en lege borden ook.

Aardig en vriendelijk personeel, wat het onderling ook nog eens gezellig houdt, op een leuke manier waardoor de beleving compleet is.

Vooraf hadden we de 'fingerfood'. Diverse kleine hapjes, en stuk voor stuk lekker! Ik ben geen visliefhebber, maar de overige hapjes waren ook super.

Als hoofd had ik de XXL Carpaccio en dat is met recht een XXL. Misschien iets wat te zout, maar de aankleding met kaas en pijnboompitten en de saus waren prima in orde!

Koffie toe, aangekleed met koekjes en een drankje.

Een aanrader!

18. Lia en Hans

12 juni weer een leuke avond gehad 2 x raden, ja wij zijn weer bij Proef Eten & Drinken geweest. Alle tafeltjes bezet en gezellig druk dus. Ondanks de drukte toch even een gezellig praatje met mevrouw Anneke van Leeuwen. Het eten was weer heerlijk en het was niet te merken dat het zo druk was, alles is goed gepland met de keuken dus lang wachten is er niet bij, het loopt hier goed. Ons advies zoek je een gezellig restaurant en wil je lekker eten ga dan naar Proef Eten & Drinken probeer het één keer en voor je het weet zit je er weer.

19. F. Yung

Gisteravond heerlijk gegeten bij Proef! Bediening is zeer vriendelijk en gastvrij en hebben het gelukkig niet te druk om even tijd vrij te maken voor een praatje. Gastvrouw Anneke doet er alles aan om ervoor te zorgen dat je een leuke avond hebt en dat alles naar wens is. Ik kom hier zeker vaker eten, het is een echte aanrader!

20. Ron de Vos

Wat fijn dat er weer een uitstekend 'Frans' restaurant is in Wateringen. Gisteravond met mijn gezin weer heerlijk zitten eten. Wat gelijk bij binnenkomst opvalt bij Proef E&D, is de prachtige locatie, gastvrijheid en de zeer prettige en bekwame bediening. De menu kaart is compleet, doch overzichtelijk met heerlijke gerechten voor betaalbare prijzen. We hebben o.a. de carpaccio, tournedos (om te zuigen), eendeborst (krokant en mals, heerlijke doch niet te aanwezige saus) en de dorade (dag specialiteit, de spaanse peper saus van garnaal gaf die extra 'bite') gegeten, en dit was heerlijk. Zout en peper staan op tafel, maar is niet nodig, perfect op smaak. Mijn dochter van 7 neemt nooit een kindermenu maar gewoon 'grote mensen' gerechten. Echter de keuken is zeer flexibel en past het gerecht volledig naar haar wensen aan. Gastvouw en heer Anneke en Glen, bedankt en ga zo door! Tot de volgende keer. Aanrader!

21. Pas geleden bij proef geweest.

Het eten was niet bijzonder en er stonden geen leuke gerechten op het menu.

De bediening was vriendelijk en de prijzen zijn wel aan de dure kant gezien de gerechten.

Dus chef werk aan de winkel.

22. Afgelopen zaterdagavond voor de 1e keer gegeten bij Proef Eten & Drinken.

We hebben al veel restaurants bezocht, maar PE&D valt toch wel onder de aanraders.

Aan de inrichting is veel aandacht besteed, ziet er uitnodigend uit. Personeel is vriendelijk, je hoeft niet lang te wachten op je bestelling. We hebben enorm genoten van de eendeborst en al het lekkers erbij.

Absoluut voor herhaling vatbaar!

23. Glenn en Anneke van Leeuwen van Proef

Beste Josje,

Graag willen wij reageren op uw mail.

Vorige week heb ik u al laten weten in antwoord op(weer) een mail van u dat er uiteraard salade en frites besteld kan worden zonder meerprijs.

Standaard serveren wij geen salade, omdat wij toen wij starten in december, dit wel deden, maar dit werd eigenlijk nooit opgegeten, omdat waarschijnlijk de verse groenten de voorkeur hebben bij onze gasten.

Bij ons kan je het zo duur maken als u zelf wilt.

Uiteraard zijn sommige gerechten duurder dan andere gerechten.

Dat is begrijpelijk.

U bent van harte welkom in ons restaurant en dan kunt u zelf ervaren dat wij echt niet duur zijn. Onze hoofdgerechten beginnen al bij 14,00 euro en de drankprijzen liggen gemiddeld.

Al onze gerechten bestaan uit verse producten.

Van deze gelegenheid willen wij graag gebruik maken om alle gasten te bedanken die op Eet.nu een recensie hebben geplaatst.

Wij zijn er ontzettend blij mee.

Glenn en Anneke van Proef Eten & Drinken.

24. Josje

Kreeg een mail van zoon & schoondochter:

Hebben net bij proef gegeten (voormalig raadhuis). Het viel een beetje tegen.. Erg duur voor wat je krijgt.

Manlief & ik waren er toevallig een dag erna. We hebben heerlijk gegeten en het bord was mooi opgemaakt. Wat ons betreft mag er gezien de prijs, (alleen voor het hoofdgerecht al €21.-) wel op zijn minst een schaaltje salade bij voor ieder, want veel groenten krijg je niet. Patat is teveel en niet duur, tóch? Dan wordt er gezegd, dat je de salade erbij kunt bestellen, maar dan ben je nóg dúúrder uit! Men zegt, dat niemand hierover geen klachten heeft, maar de meeste mensen durven hier niets van te zeggen en komen misschien niet meer terug. Daar het nieuw is en de meesten nieuwsgierig zijn wordt het nú nog druk bezocht, maar of dat zo blijft is nog maar de vraag. Dus doe de prijs naar beneden, want de drankjes kosten ook al genoeg.

De bediening is vriendelijk en het restaurant is sfeervol ingericht.

6,7
  25. Gisteravond voor het eerst hier gegeten. We hebben allemaal verschillende dingen besteld. Eten zeer smaakvol, opmaat origineel, bediening erg vriendelijk. Menukaart overzichtelijk, leuke afwisselende keuze. We hebben heerlijk gegeten. Bedankt, met andere woorden voor herhaling vatbaar.

26. Afgelopen zondag (moederdag) gegeten bij Proef, was er al 2 keer geweest. Eerst lekker op terras buiten een borrel gedronken. Ontvangst was goed, toen de kaart gekregen.
    Heerlijke gerechten op de kaart wat de keuze uiterst moeilijk maakt. Ik heb echt heerlijke carpaccio als voorgerecht gegeten, echt goed. We waren met 8 personen waarvan 3 kinderen en daar wordt goed op ingespeeld met de mogelijkheden zoals wensen en smaak van de kinderen en de portie '"niet te groot "". Als hoofdgerecht had ik een heerlijke mixed grill, echt een aanbeveling. Een goed gebakken biefstuk, een kipfilet en een Iberico varkensfilet, was echt smakelijk klaargemaakt. Ik heb echt heerlijk gegeten en ga er zeker nog eens terugkomen. Ik vind het een aanwinst voor Wateringen.

27. Uit eten bij Proef is een aanrader. Het is er altijd gezellig druk en dat komt door een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Gisteren hebben mijn vrouw en ik wederom genoten van een gezellige sfeer en lekker eten. Geweldig!

28. Ontvangst prima. Bestellen gaat goed. Dan wordt er twee maal brood geserveerd. Voorgerecht voor zes personen. Eerst drie uiensoep, wachten, dan twee tomaten soep, wachten en dan komen ook de drie stokjes kipsaté. Dat kan natuurlijk niet! Uiensoep, de uiensoep zit in een glas en de uien zijn geen stukjes maar hele ringen, normaal eten wordt zo moeilijk. Dat kan duidelijk beter. 6 x hoofdgerecht komt tegelijk, goed. Nagerecht, ja hoor, weer in delen. Echt, de bediening kan beter.

Bestel espresso, komt koffie in een klein kopje, temperatuur is lauw. Kan een misser zijn. Voor iedereen koffie besteld en wederom in delen gebracht. En ja, de espresso is weer lauw.
    Kopje voorverwarmen hebben ze blijkbaar niet van gehoord. En juist bij espresso is dat belangrijk omdat het zo weinig koffie is en zo afgekoeld als het in een koud kopje wordt gedropt. Daarbij is de espresso eerder gewone koffie dan de sterke koffie die het behoort te zijn.
    Jonge ober kan zelf niet meer dragen dan twee borden, uitserveren amuse doet hij niet en met een blad lege glazen lopen geeft al problemen.

Kwaliteit eten is goed en de hoeveelheid is ook goed, op de patat na. Voor zes personen twee puntzakjes is wel erg weinig.

Maar keuken is goed en ze zien mij daar over enige tijd zeker terug, dan is de bediening beter op orde en is het zeker genieten.

29. Wat ons betreft geen aanrader.

Helaas zaten we in de doorloop in het midden.

Krab besteld en dan krijg je surimisticks beetje een teleurstelling.

Vlees was lauw en de bediening had weinig aandacht voor onze tafel.

4,9
  30. Al twee keer bij Proef gegeten en alle twee keer was het prima.

De sfeer is er goed en je kan merken dat er goed aandacht wordt besteed aan de opmaak van de borden. De producten zijn duidelijk vers en het vlees van de mixed grill erg mals. Ook de zelfgemaakte patat erbij is erg lekker.

Het valt mij op dat het beide keren zo goed als vol zat (ook op een doordeweekse avond). Hierdoor duurt het wat langer voordat je je eten krijgt, maar door de prima sfeer maakt dat niet zo veel uit.