Van der Valk in Wassenaar

1400193090 37
1419094784 30
1423820208 47
1442721902 46

1. Hier eten is echt geen feestje. Met zeven personen aan een minuscuul tafeltje. Uren wachten, dan worden er vijf voorgerechten uitgeserveerd. Zelf maar gaan vragen waar de de andere bleven. Afruimen ... O ja, dat waren ze vergeten. Sowieso het gevoel dat dit tafeltje er even tussen was gezet. Zelfs te veel werk om af te rekenen. Uiteindelijk maar naar de balie gelopen. Daar betaald, nog geen dank je wel en tot ziens gehoord. De gemiddelde snackbar geeft meer aandacht aan haar klanten.

2. Verheugde mij op een lunch bij Van der Valk Wassenaar, maar is erg tegengevallen door de slechte bediening op het terras. Personeel liet ons zitten, ging mensen die er veel later waren eerst helpen. Eindelijk aan de beurt vroegen wij om de kaart, de mensen achter ons gaven de kaarten aan de dame, maar zij bracht deze weg. De dame van de bediening stond alleen maar achter de computer. Nadat onze borden leeg waren, kwam er niemand om deze op te halen, laat staan om te vragen of wij nog iets wensten te drinken. De dame was nog zeer jong, had denk ik nog nooit van klantvriendelijkheid of servicegericht werken gehoord.
    Ons bezoek was op 17 mei, op een mooie warme dag.

3. Henny de Jong

De afgelopen jaren zijn mijn echtgenote en ik veelvuldig te gast geweest bij een van der Valk restaurant en/of hotel. Altijd naar volle tevredenheid. We eten vaak bij van der Valk en ook nemen wij met onze kinderen en kleinkinderen regelmatig deel aan de zondagsbrunch of een brunch bij speciale gelegenheden zoals bijvoorbeeld de vaderdag, met pasen etc.

Vorig jaar zijn wij samen met onze kinderen en kleinkinderen voor de eerste maal ook bij de kerstbrunch geweest. Toen in Ridderkerk. Ook toen hebben we weer genoten. Dit jaar hebben we weer met de kinderen en kleinkinderen gereserveerd voor de kerstbrunch. Omdat we door omstandigheden een beetje aan de late kant waren met reserveren konden we niet opnieuw terecht in Ridderkerk. We zijn uiteindelijk in Den Haag/Wassenaar terechtgekomen.

Wat een leuke kerstbrunch moest worden op 2e kerstdag werd al snel een deceptie van de bovenste plank. Het begon al bij de aanmelding. We bleken niet op de lijst te staan. Ondanks dat ik een reserveringsbevestiging bij me had. In de computer werd gelukkig toch een reservering gevonden die volgens de gegevens geannuleerd zou zijn!!! Uiteindelijk bleek die annulering van een ander gezelschap te zijn die eveneens uit 11 personen bestond, zo werd ons verteld. Erg slordig. Maar goed, kan gebeuren. Snel werd een en ander rechtgezet en werd ons de tafel gewezen in het souterrain.

Daar aangekomen kregen we een gastheer aangewezen, die ons vertelde hoe alles in zijn werk ging en bij wie we terecht konden voor drankjes en andere vragen. Een vriendelijke maar zeer onervaren jongeman. Drankjes moesten we meerdere malen om vragen en meer dan 2 drankjes tegelijk kon hij niet onthouden. Maar goed. We snappen dat het druk is, dat er dan extra (onervaren) personeel wordt ingezet en dus dat dit kan gebeuren. Ook dit kunnen we hebben.

Maar dan het eten!!! Of wat daar voor door moest gaan. Als ik dit in een snackbar had gekregen, had ik er ook over geklaagd. Dit was van der Valk onwaardig. Het eten was veel te weinig, veelal koud, geen enkele variatie en van zeer abominabele kwaliteit. Dat je dit je gasten voor een bedrag van € 37,50 per persoon durft voor te zetten grenst aan criminaliteit. Mijn schoonzoon lust geen vis. Er restte hem een paar bitterballen, en wat vleeswaren. O ja, er waren nog varkensreepjes met broccoli. Die varkensreepjes smaakten nergens naar, waren taai en ook al koud. Niet eens voorzien van wat zout en/of peper. Gewoon rauw op een bakplaat gesmeten en daar veel te snel weer afgehaald.

Er stond een jonge onbeholpen "kok" op een klein elektrisch kookplaatje eieren te bakken in een veel te kleine koekenpan voor al die gasten. U snapt dat die jongeman nerveus geworden van al die mensen die stonden te wachten de eieren zo'n beetje rauw op het bord smeet van de gasten. De gasten die dat bemerkten vroegen hem om het ei aan beide kanten te bakken. Dat mondde uit in een variatie van gebakken roerei. Die arme jongen had het warmer dan het kookplaatje waar hij boven stond. De zalm op de huid gebakken, waar hij ook op moest letten, ging al even rauw de bakplaat af. Een bakplaat van 50 cm in het vierkant, waar ook nog eens de varkensreepjes op gegaard werden.

Om de tafels met producten (?) enigszins een aanblik te geven dat er ruim voldoende eten aanwezig was, troffen we maar liefst 4 schalen met tomatenpartjes aan. De plakjes kaas lagen er vermoedelijk nog van 1e kerstdag. Uitgezweten, en met donkere randen bleven ze liggen omdat de gasten niet echt te hoop liepen om na een aanblik daarvan voor een plakje kaas te kiezen. Zalm is het hoofdproduct in Den Haag/Wassenaar. Er waren plakjes gerookte zalm, partjes gebakken zalm in een of andere saus, de eerder genoemde zalmmoten op de huid gebakken (hoewel) en gebakken ei met zalm. Naast de eerdergenoemde varkensreepjes was er dan nog kip/kerrie. Dat was echt het gehele assortiment.

Bij het brood lag geen bestek of hoe je dat ook moet noemen (tangen o.d.) Een van de gasten liet nadat hij een plakje zalm had gepakt de vork op de grond vallen. De eveneens "jonge"man die de schaal met zalm kwam aanvullen zag dit en behulpzaam als hij was, raapte hij de vork van de grond en … legde hem terug op de schaal met zalm (???). Diezelfde knaap kwam de shaeffer met gebakken aardappeltjes aanvullen. In zijn haast liet hij de nodige aardappeltjes op de tafel en grond vallen. Ja, u gelooft het wellicht niet, maar ook die gingen allen alsnog de shaeffer in. Geloof mij, dan heb je echt niet veel trek meer.

Ik kan nog veel meer gebreken opnoemen, maar ik denk dat het u nu zo onderhand wel duidelijk zal zijn dat ik nimmer nog een voet zal zetten in van der Valk DHW. De leiding van dit hotel of welke andere verantwoordelijke dan ook verdient een vreselijke trap onder hun kont. Dit kan echt niet. Dit is minachting voor je gasten. Mijn vrouw heeft haar beklag gedaan bij een dame, die in de zaal zo'n beetje de leiding had. Die erkende dat mensen die geen vis lusten er bekaaid vanaf gekomen zijn. Voor mijn schoonzoon hoefde ik dan ook niet af te rekenen. Desalniettemin heb ik €265,00 betaald voor een kerstbrunch die nog geen €26,50 waard was.

Een allervriendelijkst meisje in de zaal gaf aan dat het 1e kerstdag erg druk was geweest en dat het die dag anders was dan 2e kerstdag. Wat er anders was bleef onduidelijk. Ik ben geen klager. Nimmer heb ik een klacht hoeven in te dienen over van der Valk. Natuurlijk zijn er altijd wel kleine dingetjes, maar die worden keurig netjes afgehandeld. Maar nu vond ik dat ik een klacht moest indienen, want dit kan echt niet. Ik heb mij bij mijn eigen kinderen/kleinkinderen verontschuldigd. Als ouders schamen we ons dat we ze hieraan hebben laten deelnemen.

ONTVANGEN REACTIE OP MIJN KLACHT:

Geachte mevrouw, mijnheer,

Naar aanleiding van de e-mail die wij van u hebben ontvangen schrijf ik u. Graag wil ik u bedanken voor het delen van uw feedback. Dankzij uw email kunnen wij werken aan het verbeteren van onze service.

Het spijt mij om te lezen dat uw brunch in Van der Valk Hotel Den Haag – Wassenaar op tweede kerstdag niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Zoals u gewend bent van de Van der Valk hotels hebben wij product en service hoog in het vaandel staan. Ik ben er dan ook van overtuigd dat uw mindere ervaring in ons hotel berust op een incident.

In uw e-mail geeft u aan dat u niet te spreken was over het buffet en de gerechten. Ik vind het vervelend dat u dit zo ervaren heeft. De keukenbrigade doet altijd zijn uiterste best om een mooi buffet neer te zetten, met voldoende variatie in gerechten. We vinden het zeer spijtig dat wij hierin niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen.

Verder geeft u aan dat u de balans tussen het aantal vis- en vleesgerechten niet helemaal juist vond. Wij hebben uw opmerkingen met de chef-kok besproken en zijn inderdaad tot de conclusie gekomen dat er wellicht wat meer vleesgerechten hadden mogen zijn. Voor komend jaar zullen wij dit dus zeker meenemen en ervoor zorgen dat deze balans weer helemaal goed is.

Dat een personeelslid gevallen spullen weer op het buffet legde kan natuurlijk echt niet. Wij bieden hier dan ook onze oprechte excuses voor aan.

Wij zien uw schrijven als een kans om ons product en onze service te verbeteren. Wij danken u dan ook hartelijk voor de moeite die u hebt genomen ons een email te sturen, en vinden het zeer spijtig dat uw besluit al vast staat om Van der Valk Hotel Den Haag – Wassenaar niet meer te bezoeken. Anders hadden we misschien nog iets voor u kunnen betekenen.

Vriendelijke groet,
    Cristina Nieto
    Banquet Sales

4. Frits 1233 punten

02/01/2015 Met de personeelsclub zijn we, na een middag stappen in Den Haag, bij van de Valk gaan eten. Wij hadden een zaaltje op de eerste verdieping en de tafels voor zes personen, stonden keurig gedekt op ons te wachten.

Wij kregen het eten in lopend buffetvorm. De drankjes waren inclusief, zelfs de wijnen!! Er stonden diversen salades, keurig opgemaakt en op warm houd platen stonden de warme gerechten, zoals vleesgerechten en patat. Bij de kok kon je een biefstuk halen medium of als je dat wilde doorbakken. Vooraf werd er soep geserveerd en na het lopend buffet kregen we als toetje een ijs sorbet.

Als allerlaatste kregen we nog koffie. Rond tien uur stond de bus klaar, die ons weer naar Bussum bracht.

5. Het eten was echt niet te eten. De varkenshaas saté was gewoon een aftandse varkenshaas. Slecht klaargemaakt, en niet te eten. De spareribs waren erg karig. 1 klein bakje frietjes voor 4 personen is ook echt te weinig. Tevens stonk de plek naar waarschijnlijk een dode muis die niet was opgeruimd. De muizendozen lagen naast de tafel. Ook niet echt smakelijk. Dus eens maar nooit weer.

2,1
  6. Eten was smakeloos en verkeerde gerechten werden serveerd. Drankjes werden vergeten... zelf een tomatensoep gegeten, volgens mij erg uitgeschoten met de zout.

Carpaccio was smakeloos, kwam uit de vriezer en lekker makkelijk snel opgewarmd, kleur was bruin i.p.v. rood? Pasta smaakte niet naar pasta, droge plak pasta.. Voor het eerst in ons leven deze terug gegeven aan de keuken.

Helaas niet voor herhaling vatbaar.

7. Martin

8. Familie Zondag

Ja... Waar moet ik beginnen? Na de uitvaart van een tante er voor gekozen bij dit restaurant te gaan eten, aangezien ze hier vroeger graag kwam. Het zal toen wel beter zijn geweest... Gereserveerd voor 20 personen, de tafel stond al klaar.

Ik werk zelf in de horeca, dus het eerste waar ik naar kijk is de manier hoe de tafel was opgedekt. Mijn mes was vies, er zat nog een vlek op en je zag dat er simpelweg was geprobeerd deze weg te vegen met een vinger. Het wijnglas van mijn broer was ook nog vies, gelukkig had hij hem niet nodig aangezien hij bier dronk.

We hebben alle 20 gekozen voor het seizoensmenu a 22,50. Keuze uit de volgende voorgerechten:

Caesersalade met gerookte eend,
    Bospaddestoelen met toast of de carpaccio van zalm

Werkelijk waar, ik kon mijn ogen niet geloven toen de gerechten op tafel werden gezet!

De caesersalde bestond meer uit croutons en kaas dan sla, maar liefst 4 (!!!!) mini plakjes gerookte eend een een slappe, smakeloze dressing.

De bospaddestoelen waren gebakken in te veel boter, en op 2 sneden taai getoast brood (over van het ontbijtbuffet?) gekwakt. Afgemaakt met een plak gesmolten kaas.

De carpaccio van zalm was een bordje, volgegooid met gerookte zalm, wat ui en 3 kappertjes. 5 druppels mosterd creme fraiche en het bordje zou compleet zijn.

De hoofdgerechten...
    In stukken gesneden biefstuk in stroganoff saus, roodbaars met groenten of de schnitzel met paprikasaus.

De biefstuk werd geserveerd in een schaal, bedekt met een laag smakeloze saus. Ik vroeg me af of de kok überhaupt peper en zout in de keuken heeft staan. De biefstuk was door en door gaar, en viel gewoon niet weg te krijgen.

De roodbaars bevatte meer graten dan smaak, was gort droog en de broccoli die er naast lag kon ik tot poeder vermalen tussen mijn duim en wijsvinger.

De schnitzel was nergens te vinden, na goed zoeken lag er een kleine, doorbakken en taaie schoenzool (maat 12 gok ik) verstopt onder een plons (ja... deze ook al) smakeloze saus. Mijn tafelgenoot had gevraagd om champignonsaus, deze heeft hij na het opnieuw te moeten vragen ook gekregen, maar hier zaten de nog niet eens opgeloste roux korrels nog in.

Voor het dessert konden we kiezen uit appelstrudel, creme brullee of notenijs. Ik ben gegaan voor de appelstrudel, ik ging er al van uit dat deze toch niet zelf gemaakt zou zijn en het dus echt een schande zou zijn als die verpest zou worden.

En dat werd het... De apfelstrudel (een plak van pak 'm beet 2 cm dik) was van binnen lauw, van buiten koud en het bladerdeeg was NIET GAAR! Niet eens een beetje! Simpelweg in de magnetron gegooid en op een bordje geflikkerd. IJs en slagroom er bij, eet smakelijk. Zou de chef weten dat bladerdeeg gebakken moet worden?

De karamellaag op de creme brullee was verbrand en dus bitter, het enige waar niks op aan te merken was was het notenijs.

Verder stond aan het eind van de avond onze tafel vol met lege glazen (er werd van alles in gezet, maar NIKS werd uitgehaald) en nam de bediening onze klachten niet serieus.

Hoe is het mogelijk dat dit een miljoenenbedrijf is???
    Gelukkig moesten we nog met de auto naar Den Bosch en staan er onderweg verschillende palen met een grote gele M langs de weg.

Ons zien ze hier niet meer terug!

9. Pasgeleden hebben wij het twijfelachtige genoegen gehad in dit restaurant te mogen dineren met een groep van 14 personen. Helaas hebben wij moeten constateren, dat de prijs/kwaliteit verhouding ver te zoeken is. De champigonsoep, die door een van de gasten besteld was, was zo minimaal van hoeveelheid dat de bijgeleverde soeplepel niet eens diep genoeg in de kom kon komen om de soep te kunnen oplepelen. De paling toast werd geserveerd met stokbrood en pas na erom vragen kwam de (koude, niet verse dus) toast. "Men koos ervoor om tegenwoordig de paling met stokbrood te serveren" zo werd ons verteld door de bediening. De champignons in knoflook dreven in de kruidenboter en waren, omdat ze ook erg lauw geserveerd werden, zodanig vettig dat enige smaakervaring ver te zoeken was.

De daarna geserveerde hoofdgerechten, waren wederom lauw tot koud. Bij de totaal smakeloze kabeljauw was de aardappelpuree koud en de salade warm; lijkt ons toch dat dat omgekeerd zou moeten zijn. De varkenshaas toscane, die gevuld zou moeten zijn met mozarella, was te veel doorbakken, hard en droog en overgoten met een soort tomatensaus waar geen pesto, gedroogde tomaatjes laat staan mozarella in te vinden was. De daarbij gegarneerde 'gevulde paprika' was zo klein, dat wij het in eerste instantie over het hoofd zagen. In de aardappeltaart (3 bij 3 cm) waren de aardappelplakjes nog rauw en ook dit gerecht was koud.

Vergelijkbare ervaringen zijn opgedaan door de overige gezelschapsleden:

- schnitzel: droog en te veel doorbakken;
    - rumpsteak: gevraagd om medium, kwam droog en doorbakken op tafel;
    - garnituur: snotterige broccoli, taaie lauwe patat.
    - saladebar: karig en verlepte groenten

Als laatste punt van kritiek: de boeking is via internet gedaan, waarna de melding kwam dat er binnen 24 uur gereageerd zou worden. Helaas hebben wij zelf na 25 uur moeten bellen om te vragen of de reservering wel goed was overgekomen. Daarbij werden we niet al te vriendelijk te woord gestaan met een ondertoon van 'natuurlijk staat die reservering er'. Enige verontschuldiging dat men niet terug had gereageerd op onze boeking werd niet gedaan.

Kortom, zeer zeker niet voor herhaling vatbaar!!

10. Eten is redelijk. Niet echt warm, dus stond al een tijdje klaar in de keuken.

Bediening is rommelig en matig. Werkt veel jeugd, is goedkoop, maar kwaliteit is matig dus.

Kortom, als je echt honger hebt, okay, anders doorrijden.

11. Mensen wij hebben ook bij van der Valk gegeten. We bestelden een tournedos pepersaus / en tournedos stroganoff. De serveerster had gezegd: "De salade kunt u bij een salade bar halen" daar aangekomen zag de ene sla bak er bruin uit en de ander helemaal verlept. Toen we naar onze plek terug gingen kwam het hoofdgerecht eraan wat we toen kregen de sterrenkers lag als een dood vogeltje op ons bord de Tournados had een vorm van een ui en was absoluut niet mals en niet lekker. We hebben de serveerster erbij gehaald en gezegd dat het niet te eten was en zij vroeg of we nieuwe sterrenkers wilde. Later kwam ze nog een keer terug of verder alles goed was en we zeiden we willen het nog wel een keer voor de derde keer vertellen maar we vertelde dat het allemaal niet goed was. Afgerekend zonder fooi en binnen een half uur stonden we weer buiten.

12. 22-07-2012 gegeten. Hadden plaats genomen aan een 'vies' tafeltje buiten, werd niet schoon gemaakt toen de drankjes werden opgenomen. Zijn naar binnen gegaan. Het vlees van de carpaccio was veel te dik gesneden en veel te veel kaas. De klacht werd serieus genomen, ons dessert zou van het huis zijn. Hierna de senior schnitzel, welke niet te eten was, smaakte vreemd. Borden zijn terug naar de keuken gebracht en er werd toegegeven dat de schnitzels inderdaad vreemd smaakte maar of ze nou bedorven waren? Verder werd ons verteld dat de senior schnitzels diepgevroren ingekocht werden en dat ze er zelf ook niet zo tevreden over waren. Er werd ons een nieuwe schnitzel aangeboden maar onze smaak was bedorven. De rekening voor de drankjes werd ons gewoon gepresenteerd..... Wij komen hier echt nooit weer

1,1
  13. Op 23 juli 2011 gegeten bij van der Valk Wassenaar.

Tafel hadden we gereserveerd, maar toch nog een hoop gedoe voor we zaten (er klopte het een en ander niet). Menukaart kwam na lang aandringen pas na zo'n 20 minuten.

Op mijn vraag of de huisrose droog was, antwoordde de serveerster: ja, dat weet ik niet hoor, ik drink geen rose. Ik antwoordde: ja, maar je werkt hier toch!

De bediening bleef hopeloos, er werd van alles vergeten, tafels om ons heen, en ook die van ons, werden niet of half afgeruimd. We kregen nog wel een "excuus' aan het einde: sorry voor de slechte bediening, het is een beetje druk vanavond.........

14. Martin

Op 1 mei 2011 gegeten.

Het begon bij binnenkomst. Staat: Wacht even, u wordt een plaats gewezen. Nou, je kan blijven wachten tot je een ons weegt. Niemand neemt notitie van je.

Eindelijk een tafel. Na 15 minuten wordt de menukaart gebracht. Weer wachten. Weer na 15 minuten wordt de bestelling opgenomen. Jammer maar waar, de cordon blue is op. Redelijk op tijd wordt het voorgerecht gebracht, en dan maar wachten. Bestelling voor het hoofdgerecht was vergeten door te geven aan de keuken! Om een lang verhaal kort te maken: bijna 3 uur gedaan over een driegangen maaltijd. Was het druk: ja. Was het vol: nee. Nooit meer in dit van-der-Valk-restaurant.

15. Maarten Doornbos

3 augustus hier gegeten. Slechte ondeskundige bediening.

We moesten 1 uur op ons diner wachten! Mijn echtgenote kreeg het hoofdmenu nog 20 min later! Gado Gado, voor 15 euro, was van slechte kwaliteit. Klacht email gestuurd naar de manager van v.d. Valk. Hij stelt dat drukte de oorzaak was. Ik kreeg wel een excuus email retour. Maar de manager gaf geen verbeter punten aan, zodat het uitnodigend zou kunnen zijn om nogeens te komen dineren.

Al met al beslist geen aanrader om hier te komen eten!

Maarten Doornbos.

16. Prima restaurant, voor hotelgasten uitgebreid ontbijtbuffet.

Vriendelijk personeel.