Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Warten verdeeld zijn.

1. Nederlands Warten

Henny Harder

Vanmiddag op het terras twee drankjes besteld… die maar niet kwamen. Een Duitse groep die na ons op het terras kwam werden eerder voorzien van hun bestelling. Ik vind dit zeer slecht. Toen ik er wat van zei kreeg ik geen reactie van de bardame.

De bediening bestond uit een persoon waardoor het eten lang op zich liet wachten.
    De info op de site correspondeert niet meer met de werkelijkheid, waardoor onze verwachtingen positiever waren met m.b.t. de rekening.
    De patat was niet lekker veel te donker. Toen we om nieuwe vroegen, kregen wij dit zonder problemen, maar er werd wel bijgezegd dat dit er altijd zo uitzag bij grove frietjes.
    Prima, maar ze smaakten niet lekker.
    Alles met elkaar vonden wij het een teleurstellende ervaring.
    Niet voor herhaling vatbaar, helaas.

We hebben er met de hele familie gegeten. De locatie is mooi en de bediening was ook in orde. Het eten was echter onder de maat, het was wat ons betreft een beetje smaakloos.

5. Nederlands Warten

Margriet Brouwer

Op 27 augustus hadden geboekt ivm het huwelijksfeest van mijn ouders voor 18 personen. Korter dan een week van te voren werd ik gebeld. Er was een andere reservering van 60 man en die was dubbel gegaan. Dus wij konden niet komen... De dame deed erg laconiek in het mededelen van de vervelende boodschap. Het was overmacht en daar kon ze niets aan doen... Geen excuses, niets...
    Jammer dat we moeten wijken voor 60 man (die later reserveren) maar waar meer aan verdiend kan worden. Dit is niet netjes. De laatste keer dat we hier komen! Samen met velen in ons netwerk.

6. Nederlands Warten

Groep collega's

We hadden zin in een gezellig etentje, maar het werd een bijzondere avond.
    De ober wist niet wat een van de gerechten was, ook niet na vragen, van een van de gerechten was niet genoeg op voorraad, van het voorgerecht wat we bestelden misten 2 van de 5 ingrediënten, het hoofdgerecht was niet zoals op de kaart stond. Voor de duidelijkheid, wij hadden niet het verrassingsmenu besteld.
    Wat we hadden was lekker, maar het is jammer dat de ober niet weet wat je kunt bestellen en dat we niet kregen wat we besteld hadden.
    Skûthûs, serveer wat je zegt, en instrueer je personeel goed.

7. Nederlands Warten

Heel gezellig en lekker gegeten. De bediening is heel vriendelijk. De sfeer is gezellig en de locatie is ook geweldig. Dicht aan het water. We komen beslist nog een keer.

8. Nederlands Warten

W. Klijnstra

Super restaurant. Beslist proberen. Geweldige bediening en dat de kok na het eten even bij je komt om te vragen hoe je ervaring is, is helemaal top. Bijna vergeten: het eten was geweldig.

Heerlijk eten voor een goede prijs, lekkere wijn. Vriendelijk personeel.

Heerlijk gegeten, hele goede bediening en een echt gezellig restaurant wat bij fryslan past. Bij iedereen aan te bevelen en wij komen er zeker nog een keer terug. In een woord; geweldige ervaring.

11. Nederlands Warten

Gezellige sfeer. Heerlijke gerechten op de kaart, dus moeilijk om een keus te maken. Goede, eerlijke lokale producten op de kaart. Top! Goede, sneller klantvriendelijke bediening! Heerlijk gegeten, dus we komen gauw nog een keer!

12. Nederlands Warten

Peter T

13. Nederlands Warten

Net terug van een avondje uit eten met mijn schoonvader. Wat een top-tent. Bediening top. Eten top. Prijs kwaliteit top. Alles is vers en wordt met liefde bereid. Hier kan menig restaurant een puntje aan zuigen. De mensen van dit restaurant weten de klant tenminste nog te waarderen. Het was goed druk (reserveren is wel handig). Leuk menu met heerlijke streekproducten. Restaurant knus ingericht met een stoere twist.
    Dit was de eerste, maar zeker niet de laatste keer dat ik hier gegeten heb. Bedankt!

14. Nederlands Warten

Van der wal

Mooie locatie. Fijne bediening. Heerlijk eten. Een echte aanrader.

Prima eetgelegenheid met heerlijk eten.

We hebben er op een sneeuwdag heerlijk gegeten. De houtkachel was gezellig aan en het was er ondanks het matige weer lekker druk. De bediening was prima, het eten heerlijk en goed verzorgd. En zelfs bij dit weer konden we nog naar buiten kijken. Tussen de gangen door werd ruimte gegeven om even rustig te praten en na te genieten.

Een echte aanrader. Zeker zomers als je dan ook nog buiten kunt zitten.

Enige minpuntje: de houten stoelen zaten bij langer dineren niet echt heel comfortabel.

17. Nederlands Warten

Prachtige locatie, jammer als het druk is moet je ontzettend lang wachten voor dat je wordt bediend, heb van meerdere mensen dit probleem gehoord. Eten is verder prima.

18. Nederlands Warten

Normaal gesproken ben ik geen fan om een beoordeling te schrijven, maar dit moet ik even kwijt. Afgelopen zaterdag gegeten in het Skuthus met vrienden. Wat een aanrader.

Eerst worden we zeer gastvrij ontvangen, zelfs de jas wordt aangenomen. Eerst lekker drinken zonder dat de kaart wordt opgedrongen. Daarna kregen we een groot schrijfbord aan tafel. Dit is zeer leuk en je verdwijnt niet met je hoofd in een kaart. We waren samen aan het overleggen wat de rest wilde. Dit doe je anders niet gauw.

We hebben zeer lekker gegeten. Zalm gerookt was top, het gaasterlandse varken zeer mals en dan de cappuccino van rood fruit met schuim van haagse bluf.

Al met al, dit bedoelen ze, dit is uit eten gaan. Ook niet het lange wachten tussen gangen. O ja, er bestaan ook nog koks die gewoon in het restaurant mee lopen en weten hoe het hoort.

19. Nederlands Warten

Leuke plek, gezellige uitstraling, lekker druk en gemoedelijk. We namen een entrecote met pepersaus: redelijk van kwaliteit en de salade ook. De witte huiswijn was prima. Als toetje bestelden we een kaasplankje van de lokale kaasboerderij met vijgencompote. De kaas had blijkbaar tot 1 minuut geleden in de koelkast gelegen en dat deed de smaak geen goed. De vijgencompote was zonder aankondiging vervangen door abrikozenjam. Reaktie van de chef (via de bediening): de kaas was bewaard zoals het hoorde (?!) en ja, er was geen vijgencompote meer. Niet netjes.

Rik & Simonne

Ondanks de niet correcte notering van het bestelde, is dit een goede plaats om te genieten.

Jammer van het foutje!!

21. Nederlands Warten

Hier onlangs gegeten met mijn ouders en mijn twee kinderen. Leuk dat er een speelhoekje was voor de kinderen. Jammer dat er geen riempje in de kinderstoel zat zodat de jongste er steeds uit klom en richting water ging, en ik dus heel vaak van de tafel moest.

Prachtige ligging en heerlijk om buiten te dineren met mooi weer

Het kinderwens lag nog bij de drukker, maar gelukkig stond er pannenkoek op, wat mijn oudste graag wilde eten.

Ik koos het verrassingsmenu, en mijn keuze voor het hoofdgerecht was vis.
    Het voorgerecht, zalmforel volgens de beschrijving van de serveerder, zag er prachtig uit, en was ook heerlijk. Ik was blij dat ik vis kreeg, omdat het hoofdgerecht ook vis zou zijn.
    Het hoofdgerecht was zeer zeker een verrassing, want het was een entrecote! Ik legde uit dat ik om vis had gevraagd, en de serveerster zei dat ze het terug kon brengen maar dat ik dan weer moest wachten. Dat leek me geen goed idee vanwege de kinderen die ook eens naar bed moeten, en we zaten er inmiddels al anderhalf uur. Het vlees was een beetje droog en er zat vrij veel vet aan. De patat en rauwkost die er bij kwamen waren prima.
    Het nagerecht was iets met ananas, ijs en slagroom. Niet mijn favoriet. De ananas proefde niet echt vers en er zat een raar smaakje aan wat ik niet thuis kon brengen.

Al met al hebben we er zo'n dikke tweeënhalf uur gezeten, lange pozen tussen de gangen. Maar de rekening was er binnen een minuut.

Wij kregen trouwens geen karaf met water.

Ik zou zeker terug komen, vooral voor de sfeer op het terras op een zomerse avond.

Van Balen Walter

Een topper aan het water!!
    Wij eten hier regelmatig en kunnen dus met recht zeggen dat de kwaliteit hier altijd van hoog nivo is. Bovendien heerst er een gemoedelijke sfeer en is er voldoende aandacht voor de gasten.

ExpoMeer

Heerlijk gegeten in warme ambiance

24. Nederlands Warten

Prachtige locatie, pittoreske omgeving, schilderachtig+warme inrichting. Prima service, 3 gangen menu met groupon genoten.. Gewoon goed, niet zozeer uitzonderlijk, behalve dan die kombinatie van lokaalgerookte paling met huisgerookte zalm.. echt verrukkeluk!!

L. Steendam

Een culinaire aanrader. Je krijgt waar voor je geld. De huiswijnen zijn echt een visite-kaartje.

26. Nederlands Warten

Wat een ontzettend leuke tent. We zijn hier afgelopen weekend mee naar toe genomen door mijn zus en zwager. Ik kende 't Skuthus nog niet en had het ook niet snel zelf gevonden. We hebben heerlijk gegeten, het verrassingsmenu is echt een aanrader. Gezellige warme sfeer en prima bediening. Top!

Goede locatie (zeker in de zomer met het fantastische terras).
    Heerlijk gegeten met een goede selectie aan gerechten.
    Het personeel was bijzonder vriendelijk en behulpzaam.

Een echte aanrader!

Martine, Carla en Bart

Gezellig aan het water. Goede service, uitstekende menukeuze, goede opbouw licht koud. Licht warm, zwaar warm. Licht koud. Een echte aanrader!

29. Nederlands Warten

donderdag 31 januari 2013.
    Bijzonder, nog nooit meegemaakt!! Er komen als vanzelfsprekend glazen en een karaf met water op tafel. Als ik dan nog een Spa-blauw bestel wordt dat me dat afgeraden: er staat al water op tafel en om daar dan nog eens een glas water naast te zetten.....!!!!! Dit is toch heel attent, een bewijs van de kwaliteit van de service.

30. Nederlands Warten

Onlangs hier gegeten. We hadden een groupon deal met drie gangen diner van de chef. Voorgerecht was lekker. Een goed stukje vis. Het hoofdgerecht was echter niet te eten. De kok had kalfsborst klaar gemaakt. Dit leek leuk totdat we het vlees wat beter bekeken en ontdekten dat het voor meer dan tweederde uit vellen en vet bestond... Hoe durf je dit je gasten voor te zetten.. Ook het toetje, wat leuk werd gepresenteerd bleek tegen te vallen. Dit was niks meer of minder dan vruchtjes uit blik met wat ijs en slagroom.