D'Moriaan in Warmenhuizen

1199911418 91
1401910996 84
1572015903 81

1. Anoniem

Prima gegeten. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Goede wijnen, prettige bediening. Goed verzorgde Gerechten, goed op smaak.

2. Hans Polak

Ondanks de corona beperkingen heerlijk gegeten in een schitterende ambiance.
    Heel vriendelijke bediening en een heerlijk driegangen verrassingsmenu.

3. Voor de 3de keer en voor de 3de keer ontzettend lekker gegeten.
    Een verborgen pareltje in de kop van Noord Holland.
    Absoluut een aanrader.

4. Deze chef begrijpt het gewoon! Je proeft zijn passie: heerlijk brood met krokant korstje en smeersels die lekker vers zijn bereid,, een makreel op mooi bedje v couscous en toastje zalige makreelmousse, een rib eye mooi gemarmerd en botermals, een cocos meloen dessert waar ik wel een dubbelr portie had gewild. Heerlijke wijn ook!
    Het ietwat kneuterig en onzekere personeel stoort mij niet, ze doen nl erg hun best, waren attent en hadden een smile, voor mij belangrijker dan statig vertoon. En dan reken je af voor een brasserie prijs terwijl je een michelin waardig diner hebt gekregen! Feest!
    Complimenten voor de chef en zijn team!

5. Albert Wegman

Heerlijke avond. Uitstekend eten ook vegetarisch. Vriendelijk personeel. Echt de moeite waard!

6. Sarah Mnassine

Echt een toprestaurant! Het personeel is zeer vriendelijk en professioneel, bij binnenkomst wordt je netjes welkom geheten en je jas wordt gelijk aangenomen (waar gebeurt dit tegenwoordig nou nog?). Het eten is voortreffelijk, alle smaken passen bij elkaar en kloppen gewoon. De wijnkaart is al net zo fantastisch. Ik ben ook erg fan van de manier waarop het menu werkt: je kiest zelf het aantal gangen en kan vervolgens zelf de gerechtjes uitkiezen voor dit menu. Zo stel je zelf je eigen 2-, 3-, 4-, 5- of 6-gangenmenu samen.
    Echt een uitstekend restaurant als je iets exclusiever wilt eten, maar nog steeds goed betaalbaar. Een verborgen pareltje in Warmenhuizen!

7. Kai Reinders

8. Hans van der Meer

Met een bepaalde regelmaat eet ik bij D'Moriaan, ook gisteren weer. In dit fraaie pand kookt Frank van Enter zoals verwacht mag worden met zijn ervaringen als Chef met een Michelinster bij zijn laatste werkgever.

9. Gisteren echt heel lekker gegeten bij de Moriaan. Het was echt top. De salade van rivierkreeftjes was heerlijk. De eendeborst was super mals. En ook het nagerecht: panna cotta met citroenijs en stoofpeertjes is echt een aanrader. Alle lof voor de chef en de bediening.

10. Al meerdere malen met veel plezier en goed gezelschap zalig gegeten bij d’Moriaan. Een regelmatig wisselende kaart met smaakvolle en originele gerechten. Wat mij betreft een aanrader!

Liesbeth K..

11. Afrader!
    Entrecote was taai, frieten vreselijk en huisgemaakte mayo zuur!
    Hier komen we zeker niet terug.

1,2
  12. Het voorgerecht o basis van oester was slecht en men zou het op een donker bord moeten serveren. Komt beter tot zijn recht.. € 17,50 bijbetalen voor een stukje Rib eye is erg overdreven. De sfeer in het restaurant is goed. Al met al te kostbaar voor wat men krijgt.

13. In een fijne ambiance met een attente en prettige bediening rivierkreeft gegeten en aansluitend het Ibérico varken. Nagerecht een koffie met huisgemaakte spritsen.
    En dat allemaal in het dorp Warmenhuizen. Prettige prijs kwaliteit ook.
    Lof voor D'Moriaan, wij gaan jullie aanbevelen! Ruud&Dorien

14. Lange wachttijd, zeer kleine porties. Bediening zeer ongeïnteresseerd.
    Geen goede sfeer.

1,8
  15. Super leuke en gezellige avond gehad.
    Eten is boven verwachting en de bediening.
    Attent en heel vriendelijk.
    We wonen in de Achterhoek, dus niet heel dichtbij, maar het is de moeite waard om nog eens terug te komen. Top zaak.

16. Top, verrassingsmenu van de kok. Een aanrader.

17. Heerlijk gegeten. Prachtige gerechten. Vriendelijke bediening. Gezellige ambiance. Kom graag nog eens terug 👍🏼

18. Heerlijk gegeten (5 gangen) en een uitstekende service. Een echte aanrader.
    Min puntje: bij binnenkomst iets te lage temperatuur, werd later goed.

19. Fantastisch gegeten, een echte aanrader. Prijzen staan prima in verhouding. Gewoon een heerlijk restaurant met een zeer gastvrij ontvangst.

20. Vanavond een heerlijk 4-gangenmenu gegeten bij D'Moriaan: de nieuwe kaart ging vandaag in en het was weer op en top genieten! Laat je vooral verrassen door de keuken qua eten en bediening qua drinken, je zal niet teleurgesteld worden! Super! Tot de volgende keer :-)!

21. L. Koole

Vanavond met 8 personen heerlijk gedineerd. Super relaxed, fijne bediening, en ons 6 gangen diner was super in balans en een explosie van op een volgende smaken.
    Iedereen was het er mee eens dat het geweldig was.

22. Das Restaurant liegt in einem sehr schönen Dorf nahe Alkmaar. Die Räumlichkeiten sind sehr geschmackvoll und harmonisch renoviert. Gleich beim Betreten fühlt man sich wohl.
    Das Essen (ein Aktionsmenü 5 Gänge/40 €) hatten wir im Vorfeld bestellt und konnten es auch nicht mehr ändern. Zum Glück! Jeder Gang (mit 2 Amuse-bouche) war gelungen, jahreszeitlich geprägt und qualitativ hervorragend.
    Wie so oft war der Hauptgang am wenigsten herausragend, aber das nur um ein bisschen negative Kritik los zu werden. (Die Entenbrust war zart, aber die Haut sehr schlabberig. Schade, weil der Rest wirklich gut war). Die Portionen ausreichend bis übergroß.
    Der Wein, ein südafrikanischer Weißer (Ladybird) klasse.
    Der Service sehr aufmerksam und freundlich.
    Ein toller Abend zu sechst. Wir wünschen viel Erfolg und haben bereits Werbung gemacht!

Vrije vertaling Eet.nu

Het restaurant ligt in een mooi dorp vlakbij Alkmaar. De ruimten zijn zeer smaakvol en goed gerenoveerd. Meteen als je binnenkomt, voel je je thuis.
    Het eten (een aktiemenu, 5 gangen/40 €) hadden wij vooraf gereserveerd en konden we ook niet meer veranderen. Gelukkig maar! Iedere gang (met 2 amuses) was heerlijk, seizoensgebonden en van uitstekende kwaliteit. Zoals zo vaak was het hoofdgerecht het minst goed, maar dat is ook maar om iets van negatieve kritiek te geven (de eendenborst was mals, maar de huid was slap, jammer want de rest was wel heel goed). De porties waren voldoende tot groot.
    De wijn, een Zuid-Afrikaanse witte (Ladybird) was zeer goed. De service was oplettend en vriendelijk. Een fijne avond op zijn zachts gezegd.
    Wij wensen jullie veel succes en hebben al reclame gemaakt.

23. Aad peters

Heerlijk eten op mooie locatie. Aardige mensen en correcte bediening. Aanrader.

24. Bijzonder en lekker gegeten. Bediening was klasse. Een erg gezellige avond gehad.

25. Harry kapteijn

Super super diner gehad 5 gangen was mooi op elkaar aangepadt, smaken waren perfect en mer dan genoeg.
    De opmaak van de gerechten was creatief met zeer betaalbare mooie wijn.
    De locatie was geweldig een oude herberg mooi gedekte tafels ruim uit elkaar zodat orivacy gewaarborgd is.
    Chefkok eigenaar heeft hier iets speciaals neegezet hopelijk trekt dit veel gasten en repeaters is in Warmenhuizen een aanwinst.

Super en bedankt voor de genoegelijke avond.
    Harry Kapteijn

26. Heerlijk gegeten bij D'Moriaan. Gelonkt door het 5-gangen culinaire welkomst menu van chef Frank zijn we blij verrast. De hele avond verwend met veel verschillende smaken. Elk gerecht was weer bijzonder, soms knapperig, soms weer romig. We dronken een goed bijpassende Libanese wijn erbij. Top.

27. Alweer een paar keer te gast geweest in D'Moriaan en elke keer was het weer een culinair feestje. De sfeer is prima, fijn en warm. Mooi ingericht en die stoelen zitten heerlijk voor een avond vullend eet programma. Heerlijke menu's met goed afgestemde wijnen en vergeet ook niet 1 van de heerlijke champagnes te proeven als aperitief. Wij zullen nog vaak terug komen, heerlijk restaurant in Warmenhuizen waar je echt culinair kan genieten zoals het bedoeld is.

28. Margretha Wijbregt

Samen met vrienden voor een culinaire avond naar D'Moriaan. Dit bleek een uitstekende keuze! Ontspannen sfeer met vriendelijke bediening, heerlijk eten en prachtige wijnen. Ieder gerecht een feestje voor het oog en alle smaakpapillen werden getest. Kortom, een culinair avontuur zoals dit behoord te zijn!

29. P. van Oevelen

Ik ben al meerdere keren in D'Moriaan geweest. Iedere keer was het genieten. De sfeer in het restaurant is ontspannen en gezellig. Het is mooi ingericht en de stoelen zitten heerlijk. Het personeel is kundig en zeer vriendelijk. De menu's zijn zorgvuldig samengesteld en de á la carte gerechten zijn exclusief en de keuze is ruim voldoende. Het Dry-aged vlees is een absolute aanrader. Met een wijnarrangement erbij maakt het de avond compleet. We komen zeker vaker terug!

30. Als je in alle rust wil genieten van voortreffelijk eten is D'Moriaan zeker een aanbeveling. Het restaurant ademt sfeer en de bediening is hartelijk en professioneel. Verfijnde gerechten worden geserveerd met heerlijke wijnen, avondvullend dineren! Ben er al meerdere keren geweest en zeker voor herhaling vatbaar.

31. G van Soest

Wat een geweldig restaurant. Uitzonderlijk lekker gegeten, dat kan ook niet anders bij een Chef die een Ster heeft gekookt! Porties meer dan voldoende en precies passende wijn, heerlijk. Lekkere sfeer, vriendelijke bediening, wij komen hier zeker vaker!

32. Als vleesliefhebber heerlijk gegeten bij D'Moriaan. Bediening erg vriendelijk en ben niks tekort gekomen.

33. Leoni Nuijens

34. Kende de Mondriaan van een paar jaar geleden (gezellig lekker eten voor goede prijs). Nou, dit is even wat anders; weinig eten voor belachelijk hoge prijs.
    + als je een sterren restaurant wilt en een bestaand restaurant overneemt en daarnaast ook nog een brasserie hebt naast de Mondriaan, geef dit dan aan je gasten aan, dan hebben ze zelf de keus wat ze willen eten. Want ik betaal liever geen 29 euro voor een snoekbaars die bijna van je bord waait zonder salade of wat dan ook erbij!!
    Ik wens ze heel veel succes maar met deze communicatie gaat het hem niet worden.

35. Marianne van der Laan

Heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke en correcte bediening. Gezellige rustige sfeer. Wijn was ook goed. Porties waren groot genoeg. Voor herhaling vatbaar!!

36. Zeer aangenaam verrast door dit restaurant. Goed gevulde borden, aangevuld met knapperige salade en zelf gemaakte friet. (Volgens mij was zelfs de mayonaise uit eigen keuken). Snelle bediening, gezellige ambiance. En tot slot een goede prijs. Uit eten zoals het hoort! Een absolute aanrader.

37. f.a. Koopen

Heerlijk gegeten in een super ambiance en zeer kindvriendelijk. Top! Zeker voor herhaling vatbaar.

38. Super leuke en gezellige meiden werken er in de bediening. Iedere menukaart is het weer een verrassing aangezien ze mooi met de seizoenen meedraaien kwa kaart. Het samenspel is top echt gemaakt om samen te delen als een kleine proeverijtje. Van sommige dingen liggen er wel voor het aantal mensen aan tafel erop en andere dingetjes delen maar dat vonden wij juist leuk het heet tenslotte samenspel (samen delen). Bij het hoofdgerecht lekker groente saus salade en patat erbij met niet te vergeten de heerlijke huisgemaakte mayonaise wat echt te proeven is dat het home made is. Dessert was top en leuk een vuurpijltje erbij gedaan want de meiden van de bediening hadden door dat er eentje jarig was aan tafel. Heerlijk mooi nagezeten. Iedere keer weer voor herhaling vatbaar!!

39. Vrijdag bij jullie gegeten. Heerlijk. We hadden met 9 personen het samenspel. Jammer dat jullie niet voor een ieder b.v een soesje, appelstrudel etc hadden. Nu moesten we het zelf verdelen. Gelukkig bij het voorgerecht bestek gevraagd. Anders zat ieder met zijn, haar vork, mes in de gerechtjes te prieken. Jammer dat jullie niet voor ieder een bordje hadden gemaakt. Succes verder en ik hoop dat het een verbeterpunt is.

40. bart kistemaker

Zaterdag 3 november 2012 zijn we met een groep van 15 personen wezen eten bij de Moriaan, ik kan er niks anders van maken dan dat het dik voor elkaar was.
    Het is een restaurant waar je met een gerust hart kan gaan eten voor heel schappelijke prijzen voor heel goed eten en drinken.
    Zeker een aanrader!!!!!!
    Bediening van de Moriaan bedankt voor nu en nog eens.

41. jolanda

42. Wat een geweldige sfeer in dit restaurant, verrassend goed eten en ook mijn zoon van 6 had het er naar zijn zin mede door de vriendelijke serveerster. Een absolute aanrader, geen culinaire hoogstandjes maar absoluut goed en lekker eten.

43. Te kleine porties, vooral het hoofdgerecht en te weinig groente.

Prima ambiance.

44. Heerlijk eten en prima bediening.

Gezellige ruimte.

45. W. Slop

Prima en gezellige gelegenheid. In 2007 meerdere maleen geweest. Het omrijden zeker waard.

46. heerlijk gegeten, vriendelijke bediening.

47. simone simons

warm en gezellig

48. Ruud van den Berg

Eten bij de Moriaan heb ik ervaren als een fijne ervaring. Prima eten en een fijne bediening.
    Een aanbeveling waard.

Ruud