D'Moriaan in Warmenhuizen

Deal Geniet van een 5-gangendiner vol culinaire creaties van chef-kok Frank van Enter voor slechts 39,95

In het historische Warmenhuizen, in één van de oudste gebouwen, is D'Moriaan gevestigd. Dit restaurant vormt samen met het voormalige gemeentehuis en het kruisgebouw de oude kern in het centrum van het dorp. De eigenaar heeft deze stijl doorgevoerd in het interieur van het restaurant, maar zonder de moderne wensen te verwaarlozen

Chef-kok Frank van Enter begon als keukenhulp bij een sterrenrestaurant. Nadat hij zijn koksopleiding heeft afgerond was hij werkzaam bij één van de eerste drie Michelinsterren restaurants in Nederland.

Sinds februari 2016 is hij eigenaar geworden van d'Moriaan en kookt hier op ambachtelijke wijze met dagverse producten. Kwaliteit en gastvrijheid staan hoog in het vaandel bij het team van d'Moriaan.
Speciaal om jou kennis te laten maken met D'Moriaan, hebben wij deze welkomstdeal. Een culinair 5-gangen welkomstmenu samengesteld door Chefkok Frank, voor slechts 39,95!

60,00 39,95 -33%
Meer informatie Beschikbaar tot 31-12-2017

vrij parkeren

Lijn 157 Alkmaar-Tuitjenhoorn, halte stationsstraat voor de deur

Na jarenlang in de top van Nederland te hebben gekookt, komt de droom van chef-kok Frank van Enter nu eindelijk uit. In West-Friesland, waar hij is opgegroeid, heeft hij samen met zijn vriendin Lieke de Jong restaurant d’Moriaan gekocht. Deze oude herberg hebben ze omgetoverd tot een modern restaurant waar u zijn gerechten kunt proeven.

5. Betalen pin Visa Master Card

1262031333 78
1400920506 84
1420761816 83
1473671977 79

1. Fantastisch gegeten, een echte aanrader. Prijzen staan prima in verhouding. Gewoon een heerlijk restaurant met een zeer gastvrij ontvangst.

2. Vanavond een heerlijk 4-gangenmenu gegeten bij D'Moriaan: de nieuwe kaart ging vandaag in en het was weer op en top genieten! Laat je vooral verrassen door de keuken qua eten en bediening qua drinken, je zal niet teleurgesteld worden! Super! Tot de volgende keer :-)!

3. L. Koole

Vanavond met 8 personen heerlijk gedineerd. Super relaxed, fijne bediening, en ons 6 gangen diner was super in balans en een explosie van op een volgende smaken.
    Iedereen was het er mee eens dat het geweldig was.

4. Das Restaurant liegt in einem sehr schönen Dorf nahe Alkmaar. Die Räumlichkeiten sind sehr geschmackvoll und harmonisch renoviert. Gleich beim Betreten fühlt man sich wohl.
    Das Essen (ein Aktionsmenü 5 Gänge/40 €) hatten wir im Vorfeld bestellt und konnten es auch nicht mehr ändern. Zum Glück! Jeder Gang (mit 2 Amuse-bouche) war gelungen, jahreszeitlich geprägt und qualitativ hervorragend.
    Wie so oft war der Hauptgang am wenigsten herausragend, aber das nur um ein bisschen negative Kritik los zu werden. (Die Entenbrust war zart, aber die Haut sehr schlabberig. Schade, weil der Rest wirklich gut war). Die Portionen ausreichend bis übergroß.
    Der Wein, ein südafrikanischer Weißer (Ladybird) klasse.
    Der Service sehr aufmerksam und freundlich.
    Ein toller Abend zu sechst. Wir wünschen viel Erfolg und haben bereits Werbung gemacht!

Vrije vertaling Eet.nu

Het restaurant ligt in een mooi dorp vlakbij Alkmaar. De ruimten zijn zeer smaakvol en goed gerenoveerd. Meteen als je binnenkomt, voel je je thuis.
    Het eten (een aktiemenu, 5 gangen/40 €) hadden wij vooraf gereserveerd en konden we ook niet meer veranderen. Gelukkig maar! Iedere gang (met 2 amuses) was heerlijk, seizoensgebonden en van uitstekende kwaliteit. Zoals zo vaak was het hoofdgerecht het minst goed, maar dat is ook maar om iets van negatieve kritiek te geven (de eendenborst was mals, maar de huid was slap, jammer want de rest was wel heel goed). De porties waren voldoende tot groot.
    De wijn, een Zuid-Afrikaanse witte (Ladybird) was zeer goed. De service was oplettend en vriendelijk. Een fijne avond op zijn zachts gezegd.
    Wij wensen jullie veel succes en hebben al reclame gemaakt.

5. Aad peters

Heerlijk eten op mooie locatie. Aardige mensen en correcte bediening. Aanrader.

6. Bijzonder en lekker gegeten. Bediening was klasse. Een erg gezellige avond gehad.

7. Harry kapteijn

Super super diner gehad 5 gangen was mooi op elkaar aangepadt, smaken waren perfect en mer dan genoeg.
    De opmaak van de gerechten was creatief met zeer betaalbare mooie wijn.
    De locatie was geweldig een oude herberg mooi gedekte tafels ruim uit elkaar zodat orivacy gewaarborgd is.
    Chefkok eigenaar heeft hier iets speciaals neegezet hopelijk trekt dit veel gasten en repeaters is in Warmenhuizen een aanwinst.

Super en bedankt voor de genoegelijke avond.
    Harry Kapteijn

8. Heerlijk gegeten bij D'Moriaan. Gelonkt door het 5-gangen culinaire welkomst menu van chef Frank zijn we blij verrast. De hele avond verwend met veel verschillende smaken. Elk gerecht was weer bijzonder, soms knapperig, soms weer romig. We dronken een goed bijpassende Libanese wijn erbij. Top.

9. Alweer een paar keer te gast geweest in D'Moriaan en elke keer was het weer een culinair feestje. De sfeer is prima, fijn en warm. Mooi ingericht en die stoelen zitten heerlijk voor een avond vullend eet programma. Heerlijke menu's met goed afgestemde wijnen en vergeet ook niet 1 van de heerlijke champagnes te proeven als aperitief. Wij zullen nog vaak terug komen, heerlijk restaurant in Warmenhuizen waar je echt culinair kan genieten zoals het bedoeld is.

10. Margretha Wijbregt

Samen met vrienden voor een culinaire avond naar D'Moriaan. Dit bleek een uitstekende keuze! Ontspannen sfeer met vriendelijke bediening, heerlijk eten en prachtige wijnen. Ieder gerecht een feestje voor het oog en alle smaakpapillen werden getest. Kortom, een culinair avontuur zoals dit behoord te zijn!

11. P. van Oevelen

Ik ben al meerdere keren in D'Moriaan geweest. Iedere keer was het genieten. De sfeer in het restaurant is ontspannen en gezellig. Het is mooi ingericht en de stoelen zitten heerlijk. Het personeel is kundig en zeer vriendelijk. De menu's zijn zorgvuldig samengesteld en de á la carte gerechten zijn exclusief en de keuze is ruim voldoende. Het Dry-aged vlees is een absolute aanrader. Met een wijnarrangement erbij maakt het de avond compleet. We komen zeker vaker terug!

12. Als je in alle rust wil genieten van voortreffelijk eten is D'Moriaan zeker een aanbeveling. Het restaurant ademt sfeer en de bediening is hartelijk en professioneel. Verfijnde gerechten worden geserveerd met heerlijke wijnen, avondvullend dineren! Ben er al meerdere keren geweest en zeker voor herhaling vatbaar.

13. G van Soest

Wat een geweldig restaurant. Uitzonderlijk lekker gegeten, dat kan ook niet anders bij een Chef die een Ster heeft gekookt! Porties meer dan voldoende en precies passende wijn, heerlijk. Lekkere sfeer, vriendelijke bediening, wij komen hier zeker vaker!

14. Als vleesliefhebber heerlijk gegeten bij D'Moriaan. Bediening erg vriendelijk en ben niks tekort gekomen.

15. Leoni Nuijens

16. Kende de Mondriaan van een paar jaar geleden (gezellig lekker eten voor goede prijs). Nou, dit is even wat anders; weinig eten voor belachelijk hoge prijs.
    + als je een sterren restaurant wilt en een bestaand restaurant overneemt en daarnaast ook nog een brasserie hebt naast de Mondriaan, geef dit dan aan je gasten aan, dan hebben ze zelf de keus wat ze willen eten. Want ik betaal liever geen 29 euro voor een snoekbaars die bijna van je bord waait zonder salade of wat dan ook erbij!!
    Ik wens ze heel veel succes maar met deze communicatie gaat het hem niet worden.

17. Marianne van der Laan

Heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke en correcte bediening. Gezellige rustige sfeer. Wijn was ook goed. Porties waren groot genoeg. Voor herhaling vatbaar!!

18. Zeer aangenaam verrast door dit restaurant. Goed gevulde borden, aangevuld met knapperige salade en zelf gemaakte friet. (Volgens mij was zelfs de mayonaise uit eigen keuken). Snelle bediening, gezellige ambiance. En tot slot een goede prijs. Uit eten zoals het hoort! Een absolute aanrader.

19. f.a. Koopen

Heerlijk gegeten in een super ambiance en zeer kindvriendelijk. Top! Zeker voor herhaling vatbaar.

20. Super leuke en gezellige meiden werken er in de bediening. Iedere menukaart is het weer een verrassing aangezien ze mooi met de seizoenen meedraaien kwa kaart. Het samenspel is top echt gemaakt om samen te delen als een kleine proeverijtje. Van sommige dingen liggen er wel voor het aantal mensen aan tafel erop en andere dingetjes delen maar dat vonden wij juist leuk het heet tenslotte samenspel (samen delen). Bij het hoofdgerecht lekker groente saus salade en patat erbij met niet te vergeten de heerlijke huisgemaakte mayonaise wat echt te proeven is dat het home made is. Dessert was top en leuk een vuurpijltje erbij gedaan want de meiden van de bediening hadden door dat er eentje jarig was aan tafel. Heerlijk mooi nagezeten. Iedere keer weer voor herhaling vatbaar!!

21. Vrijdag bij jullie gegeten. Heerlijk. We hadden met 9 personen het samenspel. Jammer dat jullie niet voor een ieder b.v een soesje, appelstrudel etc hadden. Nu moesten we het zelf verdelen. Gelukkig bij het voorgerecht bestek gevraagd. Anders zat ieder met zijn, haar vork, mes in de gerechtjes te prieken. Jammer dat jullie niet voor ieder een bordje hadden gemaakt. Succes verder en ik hoop dat het een verbeterpunt is.

22. bart kistemaker

Zaterdag 3 november 2012 zijn we met een groep van 15 personen wezen eten bij de Moriaan, ik kan er niks anders van maken dan dat het dik voor elkaar was.
    Het is een restaurant waar je met een gerust hart kan gaan eten voor heel schappelijke prijzen voor heel goed eten en drinken.
    Zeker een aanrader!!!!!!
    Bediening van de Moriaan bedankt voor nu en nog eens.

23. jolanda

24. Wat een geweldige sfeer in dit restaurant, verrassend goed eten en ook mijn zoon van 6 had het er naar zijn zin mede door de vriendelijke serveerster. Een absolute aanrader, geen culinaire hoogstandjes maar absoluut goed en lekker eten.

25. Te kleine porties, vooral het hoofdgerecht en te weinig groente.

Prima ambiance.

26. Heerlijk eten en prima bediening.

Gezellige ruimte.

27. W. Slop

Prima en gezellige gelegenheid. In 2007 meerdere maleen geweest. Het omrijden zeker waard.

28. heerlijk gegeten, vriendelijke bediening.

29. simone simons

warm en gezellig

30. Ruud van den Berg

Eten bij de Moriaan heb ik ervaren als een fijne ervaring. Prima eten en een fijne bediening.
    Een aanbeveling waard.

Ruud